eitaa logo
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
1.8هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2.4هزار ویدیو
160 فایل
🌸اگر کسی فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام را نقل کند خداوند گناهان زبان او را می بخشد🌸 💠تعجیل در فرج قطب عالم امکان صلوات💠 خادم : @Alisafaei72 🌷درمحضراستادشجاعی @jalasate_ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
امام على عليه السلام: سزاوار است كه خردمند با نادان، مانند طبيب با بيمار، برخورد نمايد يَنبَغي لِلعاقِلِ أن يُخاطِبَ الجاهِلَ مُخاطَبَةَ الطَّبيبِ المَريضَ غررالحكم حدیث 10944
🔴 ایرانیان را به موش آزمایشگاهی سازمان بهداشت جهانی تبدیل کرده اند! 🔹 سید مهدی ناظمی نوشت: چند روز اخیر که درحال پرس وجو درباره علت بالارفتن فوتی های کرونای کشورمان بودم، که با این همه ادعا در پزشکی مقام اول مرگ و میر کرونایی را دارد و از کشورهای دارای آمار ابتلای مشابه و حتی بیشتر، به شکل عجیبی فراتر رفته است که به نکته حیرت آوری رسیدم. 🔺 ‏آقای ملک زاده، معاون «پژوهشی» پرحاشیه وزیر بهداشت، چند روز پیش در خبری اعلام کرد که ۴ داروی مورد امید در درمان کرونا، بعد از آزمایش بالینی بی اثر شناخته شدند و یکی از کشورهایی که در این آزمایش ها شرکت کرده بود، ایران بود! 🔹 چند روز بعد، خود ملک زاده در خبر دیگری به ملت تبریک گفت که ایران موفق شده اولین کشوری باشد که با سازمان بهداشت جهانی (WHO) در زمینه انجام همان آزمایش های بالینی بی اثر همکاری کرده است! 🔺 به گفته ملک زاده، ایران سه برابر بیشتر از کشور بعدی در این زمینه، بیمار در اختیار آزمایشگران قرار داده است! 🔹 ‏هر کس یک بار به بیمارستان رفته باشد میداند پر کردن فرم های اجباری بستری شدن چگونه است. 🔺 حالا که به اعتراف خودشان این داروها بی اثر است، وزارت بهداشت باید اسناد راضی بودن «آگاهانه» داوطلبان و «راستی آزمایی» به ویژه درباره «فوت شدگان» را منتشر کند و گزارش آن را به یک نهاد دیگر، مثلا مجلس ارائه کنند. 🔹 ‏سوال بعدی که وزارت بهداشت باید جواب دهد این است که چرا باید در این شرایط سخت، وقتی هیچ کشور دیگری در دنیا چنین خطری را نمیکند، کادر درمان و بیماران ما درگیر چنین ریسکی درباره جان هموطنان ما شوند؟! 🔺 سوال اساسی تر این که اساسا پروتکل های استاندارد درمان کرونا کجا تعیین می شوند و چگونه اجرایی میگردند؟! 🔹 سوال مهم بعدی از وزارت بهداشت این است که وقتی ۲۵۰ طرح پژوهشی مصوب که ۶۷ عدد آن در قلمروی طب سنتی است، تمام شده است و حتی کد اخلاق و کد IRCT هم دریافت کرده است، چرا «آنها» اجازه استفاده و آزمایش پیدا نمی کنند؟! 🔺 ‏چرا وقتی کشورهایی مانند چین با اتکا بر دانش بومی خود، موفق به کنترل مرگ ومیر شده اند همچنان بدنه وزارت بهداشت، خود را درحد همکار کمپانی های صادرکننده دارو در غرب و هموطنان را کیس آزمایشگاهی میبیند؟! 🔹 چرا جان ایرانی چنین بی بها و یافت علمی او چنان نامعتمد است؟!
✅ برکات دوستی و محبت امیرالمومنین علی علیه‌السلام 🔹 وَ قَالَ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : «إِنَّ وَلِيَّ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَرَاهُ فِي ثَلاَثَةِ مَوَاطِنَ حَيْثُ يَسُرُّهُ عِنْدَ اَلْمَوْتِ وَ عِنْدَ اَلصِّرَاطِ وَ عِنْدَ اَلْحَوْضِ. ✍ و به اسانيد متواتره از حضرت امام جعفر صادق صلوات اللّٰه عليه منقولست كه دوستِ حضرت امير المؤمنين صلوات اللّٰه عليه آن حضرت را در سه موضع مى‌بيند به عنوانى كه مسرور شود به و نجات؛ 👈 اول در وقت 👈 دويم نزد ‍‌ كه حضرت بجهنم خطاب فرمايد كه اين از منست و آن از تو و دوستان آن حضرت مثل برق از صراط‍‌ عبور كنند 👈 سوم نزد كه ساقى آن حوض آن حضرتست و باقى ائمه معصومين صلوات اللّٰه عليهم. و احاديث متواتره از عامه و خاصه وارد شده است كه دشمنان آن حضرت را از آن آب بهره نيست.  📗📔 لوامع صاحبقرانی ؛ ج 2 , ص 186
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(صلوات خاصه حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام:) 🏴«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْبَرِّ التَّقِيِّ الصَّادِقِ الْوَفِيِّ النُّورِ الْمُضِيءِ خَازِنِ عِلْمِكَ وَ الْمُذَكِّرِ بِتَوْحِيدِكَ وَ وَلِيِّ أَمْرِكَ وَ خَلَفِ أَئِمَّةِ الدِّينِ الْهُدَاةِ الرَّاشِدِينَ وَ الْحُجَّةِ عَلَى أَهْلِ الدُّنْيَا فَصَلِّ عَلَيْهِ يَا رَبِّ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَصْفِيَائِكَ وَ حُجَجِكَ وَ أَوْلادِ رُسُلِكَ يَا إِلَهَ الْعَالَمِينَ»🏴 آجرک الله بقیه الله
❇️متن زیارت امام حسن عسکری(ع) السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلايَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ الْهَادِيَ الْمُهْتَدِيَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَلِيَّ اللَّهِ وَ ابْنَ أَوْلِيَائِهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ ابْنَ حُجَجِهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صَفِيَّ اللَّهِ وَ ابْنَ أَصْفِيَائِهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللَّهِ وَ ابْنَ خُلَفَائِهِ وَ أَبَا خَلِيفَتِهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ خَاتَمِ النَّبِيِّينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدِ الْوَصِيِّينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ الْأَئِمَّةِ الْهَادِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ الْأَوْصِيَاءِ الرَّاشِدِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عِصْمَةَ الْمُتَّقِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا إِمَامَ الْفَائِزِينَ السلامُ عَلَيْكَ يَا رُكْنَ الْمُؤْمِنِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا فَرَجَ الْمَلْهُوفِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ الْأَنْبِيَاءِ الْمُنْتَجَبِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَازِنَ عِلْمِ وَصِيِّ رَسُولِ اللَّهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الدَّاعِي بِحُكْمِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا النَّاطِقُ بِكِتَابِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ الْحُجَجِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا هَادِيَ الْأُمَمِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَلِيَّ النِّعَمِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْبَةَ الْعِلْمِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَفِينَةَ الْحِلْمِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا الْإِمَامِ الْمُنْتَظَرِ الظَّاهِرَةِ لِلْعَاقِلِ حُجَّتُهُ وَ الثَّابِتَةِ فِي الْيَقِينِ مَعْرِفَتُهُ الْمُحْتَجَبِ عَنْ أَعْيُنِ الظَّالِمِينَ وَ الْمُغَيَّبِ عَنْ دَوْلَةِ الْفَاسِقِينَ وَ الْمُعِيدِ رَبُّنَا بِهِ الْإِسْلامَ جَدِيداً بَعْدَ الانْطِمَاسِ ، وَ الْقُرْآنَ غَضّاً بَعْدَ الانْدِرَاسِ أَشْهَدُ يَا مَوْلايَ أَنَّكَ أَقَمْتَ الصَّلاةَ وَ آتَيْتَ الزَّكَاةَ وَ أَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ دَعَوْتَ إِلَى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ عَبَدْتَ اللَّهَ مُخْلِصاً حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ أَسْأَلُ اللَّهَ بِالشَّأْنِ الَّذِي لَكُمْ عِنْدَهُ أَنْ يَتَقَبَّلَ زِيَارَتِي لَكُمْ وَ يَشْكُرَ سَعْيِي إِلَيْكُمْ وَ يَسْتَجِيبَ دُعَائِي بِكُمْ وَ يَجْعَلَنِي مِنْ أَنْصَارِ الْحَقِّ وَ أَتْبَاعِهِ وَ أَشْيَاعِهِ وَ مَوَالِيهِ وَ مُحِبِّيهِ وَ السَّلامُ عَلَيْكَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ وَ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الْهَادِي إِلَى دِينِكَ وَ الدَّاعِي إِلَى سَبِيلِكَ عَلَمِ الْهُدَى وَ مَنَارِ التُّقَى وَ مَعْدِنِ الْحِجَى وَ مَأْوَى النُّهَى وَ غَيْثِ الْوَرَى وَ سَحَابِ الْحِكْمَةِ وَ بَحْرِ الْمَوْعِظَةِ وَ وَارِثِ الْأَئِمَّةِ وَ الشَّهِيدِ عَلَى الْأُمَّةِ الْمَعْصُومِ الْمُهَذَّبِ وَ الْفَاضِلِ الْمُقَرَّبِ وَ الْمُطَهَّرِ مِنَ الرِّجْسِ الَّذِي وَرَّثْتَهُ عِلْمَ الْكِتَابِ وَ أَلْهَمْتَهُ فَصْلَ الْخِطَابِ وَ نَصَبْتَهُ عَلَماً لِأَهْلِ قِبْلَتِكَ وَ قَرَنْتَ طَاعَتَهُ بِطَاعَتِكَ وَ فَرَضْتَ مَوَدَّتَهُ عَلَى جَمِيعِ خَلِيقَتِكَ اللَّهُمَّ فَكَمَا أَنَابَ بِحُسْنِ الْإِخْلاصِ فِي تَوْحِيدِكَ وَ أَرْدَى مَنْ خَاضَ فِي تَشْبِيهِكَ وَ حَامَى عَنْ أَهْلِ الْإِيمَانِ بِكَ فَصَلِّ يَا رَبِّ عَلَيْهِ صَلاةً يَلْحَقُ بِهَا مَحَلَّ الْخَاشِعِينَ وَ يَعْلُو فِي الْجَنَّةِ بِدَرَجَةِ جَدِّهِ خَاتَمِ النَّبِيِّينَ وَ بَلِّغْهُ مِنَّا تَحِيَّةً وَ سَلاماً وَ آتِنَا مِنْ لَدُنْكَ فِي مُوَالاتِهِ فَضْلا وَ إِحْسَانا وَ مَغْفِرَةً وَ رِضْوَاناً إِنَّكَ ذُو فَضْلٍ عَظِيمٍ وَ مَنٍّ جَسِيمٍ.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️. | فصل ۱ | قسمت ۱۲ | 📌. مروری اجمالی بر زندگی حضرت امام زمان علیه السلام 📚. برگرفته از کتاب " شیعه در اسلام، ص ۱۹۳ " و " تعالیم اسلام، ص ۱۸۱ " تالیف آیة الله العظمی، سند التحقیق و البرهان و مَثل التّفرید و العرفان علامه طباطبایی قدس الله نفسه الزکیه 🖋.حضرت مهدى موعود كه غالباً به لقب امام عصر و صاحب الزمان ذكر مى‌شود، فرزند امام يازدهم كه اسمش مطابق اسم پيغمبر اكرم بود در سال ۲۵۶ يا ۲۵۵ ه.ق در سامرا متولد شده و تا سال ۲۶۰ هجرى كه پدر بزرگوارش شهيد شد تحت كفالت و تربيت پدر می‌زيست و از مردم پنهان و پوشيده بود و جز عده‌اى از خواص شيعه كسى به شرف ملاقات وى نائل نمی شد. و پس از شهادت امام يازدهم كه امامت در آن حضرت مستقر شد به امر خدا غيبت اختيار كرد و جز با نواب خاص خود به كسى ظاهر نمى‌شد جز در موارد استثنائى‌ ❖. دستگاه خلافت در زمان امام حسن عسكرى عليه السلام تصميم گرفته بود كه از هر راهى و به هر وسيله‌اى كه باشد، جانشين آن حضرت را از بين ببرد و به اين وسيله به مسئله امامت و در نتيجه به مذهب تشيع، خاتمه دهد و امام عسكرى گذشته از علل ديگر، از اين جهت نيز تحت مراقبت قرار داشت. پس از شهادت امام حسن عسکری، آن حضرت «غيبت صغرى» اختيار نمود و توسط چهار «نائب خاص» كه يكى پس از ديگرى به شرف نيابت رسيده بودند، به سؤال‌ هاى شيعه جواب مى‌ داد و مشكلات ايشان را حل مى‌كرد. حضرت مهدى عليه السلام پس از آن «غيبت كبرى» را اختيار فرمود تا زمانى كه به امر خدا ظهور نمايد و زمين را با «عدل و داد» پر كند، پس از آن‌كه با «جور و ستم» پر شده باشد. ❖. روايات زيادى از پيغمبر اكرم و ائمه عليهم السلام در خصوص مهدى موعود عليه السلام و كيفيت‌ غيبت و ظهور آن حضرت رسيده و سنى و شيعه نقل كرده‌اند و هم‌ چنين جمع كثيرى از بزرگان شيعه در زمان حيات پدر بزرگوارش، به خدمتش رسيده و آن حضرت را زيارت نموده‌اند و از پدر بزرگوارش، مژده امامت او را دريافت داشتند. ❖. در بحث نبوت و امامت اشاره كرديم كه به موجب قانون هدايت عمومى كه در همه انواع آفرينش جارى است، نوع انسان به حكم ضرورت با نيروى وحى و نبوت مجهز است كه او را به سوى كمال انسانيت و سعادت نوعى راهنمايى مى‌كند و بديهى است كه اگر اين كمال و سعادت براى انسان كه زندگى‌ اش زندگى اجتماعى است، امكان وقوع نداشته باشد اصل تجهيز لغو و باطل خواهد بود و لغو در آفرينش وجود ندارد. . و با بيانى ديگر بشر از روزى كه در بسيط زمين سكنى ورزيده پيوسته در آرزوى يك زندگى اجتماعى مقرون به سعادت (به تمام معنا) مى‌باشد و به اميد رسيدن چنين روزى قدم بر مى‌دارد و اگر اين خواسته تحقق خارجى نداشت هرگز چنين آرزو و اميدى در نهاد وى نقش نمى‌بست و از اين روى به حكم ضرورت آينده جهان روزى را در برخواهد داشت كه در آن روز جامعه بشرى پر از عدل و داد شده و با صلح و صفا هم زيستى نمايد و افراد انسانى غرق فضيلت و كمال شوند. و البته استقرار چنين وضعى به‌دست خود انسان خواهد بود و رهبر چنين جامعه‌اى منجى جهان بشرى و به لسان روايات مهدى خواهد بود. | فصل اول | 🔰
💫قالَ سَیّدُنا و مَولانا امِيرُ الْمُؤْمِنِين علی بن ابی طالب‏ صلوات الله علیه: أَنَا دَیَّانُ النَّاسِ یَوْمَ الْقِیَامَهِ وَ قَسِیمُ اللَّهِ بَیْنَ أَهْلِ الْجَنَّهِ وَ النَّارِ. ✨حضرت آقا امیرالمومنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیه فرمودند: من جزا دهنده مردم در روز قیامت و قسمت کننده از طرف خداوند بین اهل بهشت و آتش هستم. 📚كتاب سليم بن قيس الهلالي حدیث 17 بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث ج 34 ص 259 مستدرك سفينة البحار ج 8 ص 59📚
◀️به برکت وجودِ رسول الله ص ،خداوند تکالیف بسیارسنگین امت های پیامبرانِ گذشته را از امت اسلام برداشته ... 🔅اسلام دینِ سمحه سهله است آیاقدر وارزشِ این رحمت را می دانیم❗️❓ 🌺 ۲۸۶البقره لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا لَهَا مَا كَسَبَتْ وَعَلَيْهَا مَا اكْتَسَبَتْ رَبَّنَا لَا تُؤَاخِذْنَا إِن نَّسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا رَبَّنَا وَلَا تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِنَا رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا أَنتَ مَوْلَانَا فَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ ﺧﺪﺍ ﻫﻴﭻ ﻛﺲ ﺭﺍ ﺟﺰ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻲ ﺍﺵ ﺗﻜﻠﻴﻒ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﺪ . ﻫﺮ ﻛﺲ ﻋﻤﻞ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻱ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩﻩ ، ﺑﻪ ﺳﻮﺩ ﺍﻭﺳﺖ ، ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﻛﺎﺭ ﺯﺷﺘﻲ ﺷﺪﻩ ، ﺑﻪ ﺯﻳﺎﻥ ﺍﻭﺳﺖ . ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﺍﮔﺮ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﻳﺎ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺷﺪﻳﻢ ، ﻣﺎ ﺭﺍ ﻣﺆﺍﺧﺬﻩ ﻣﻜﻦ . 👈ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﺗﻜﺎﻟﻴﻒ ﺳﻨﮕﻴﻨﻲ ﺑﺮﻋﻬﺪﻩ ﻣﺎ ﻣﮕﺬﺍﺭ ، ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮔﺬﺍﺷﺘﻲ . ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺗﺎﺏ ﻭ ﺗﻮﺍﻥ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ ﺑﺮ ﻣﺎ ﺗﺤﻤﻴﻞ ﻣﻜﻦ ; ﻭ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺩﺭﮔﺬﺭ ; ﻭ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻣﺮﺯ ; ﻭ ﺑﺮ ﻣﺎ ﺭﺣﻢ ﻛﻦ ; ﺗﻮ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﻣﺎﻳﻲ ; ﭘﺲ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﮔﺮﻭﻩ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﭘﻴﺮﻭﺯ ﻓﺮﻣﺎ .(٢٨٦) 🌱 ⏺این دعائی ست که رسول خداصلی الله علیه وآله وسلّم درشب معراج کرد و پدیرفته شد ... 💢درامَمِ سابقه ،تکالیف سخت تری بود. مثلا" در میان قوم موسی ع بعداز اینکه گوساله پرست شده وحضرت موسی از کوه طور آمد! خداوند برای کفاره ی گناه و قبولی توبه شان نفرمود که؛ (( بایستید رو به قبله و رو به بیت المقدس و دعا کنید تا خداشما را بیامرزد!!! فرمود:👇 وَإِذْ قَالَ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ يَا قَوْمِ إِنَّكُمْ ظَلَمْتُمْ أَنفُسَكُم بِاتِّخَاذِكُمُ الْعِجْلَ فَتُوبُوا إِلَىٰ بَارِئِكُمْ فَاقْتُلُوا أَنفُسَكُمْ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ عِندَ بَارِئِكُمْ فَتَابَ عَلَيْكُمْ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ👇 ﻭ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﻮﺳﻲ ﺑﻪ ﻗﻮﻣﺶ ﮔﻔﺖ : ﺍﻱ ﻗﻮم ﻣﻦ ! ﻗﻄﻌﺎً ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﻣﻌﺒﻮﺩ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﮔﻮﺳﺎﻟﻪ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺳﺘﻢ ﻭﺭﺯﻳﺪﻳﺪ ، ﭘﺲ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺁﻓﺮﻳﻨﻨﺪﻩ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﻳﺪ ، 👈ﻭ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻜﺸﻴﺪ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﭘﻴﺸﮕﺎﻩ ﺁﻓﺮﻳﺪﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ . ﭘﺲ ﺧﺪﺍ ﺗﻮﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﭘﺬﻳﺮﻓﺖ ; ﺯﻳﺮﺍ ﺍﻭ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺗﻮﺑﻪ ﭘﺬﻳﺮ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ .(٥٤) بقره.* خداوندبه قوم موسی فرمود: 👈برای کفاره ی گناهتان شمشیرها را برهنه کنیدو به جان هم‌بیفتید وخودتان وهمدیگر را بکشید. با این‌گناهی که انجام داده اید دیگر باید خودتان را بکشید و نفستان را نابود کنید! امر پروردگار است . وتوبه دراین صورت قبول است. لذا هفتاد هزار نفر در یک صحرایِ بی پایان با شمشیرها به جان هم افتادند، همدیگر را می کشتند وضجه و ناله و.. تا اینکه(دستورِ اتمام آمد)و توبه شان قبول شد وتکلیف برداشته شد.. 👈 امّاخداوند رحمت را درحق ما تمام فرموده، چنین تکلیفی نکرده که اگر گناهی کردیدحتما"بایستی خودتان را بکشید! (راه توبه و دعارا برما مفتوح نگه داشته زمان ومکانش راهم معین ومحدود نکرده) اینها همه به برکتِ نفسِ نفیسِ رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم است که برامت تخفیف کرده است. 📗شرح فقراتی از دعای افتتاح ص۹۴
شکر خدایی را که بواسطه ی قبول و تحملِ شما برمصائب عظیمه ،ما را از ظلماتِ شِرک و گمراهی به نورِ اسلام هدایت نمود...یَا رسُول الله صلی الله علیکَ وعلی آلِ بیتک الطَیبین الطاهرین الله_یا_امام_الرحمه❤️❤️
اینکه عرض می‌کنیم پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلّم ملایم بود و باید یک رهبر ملایم باشد، مقصود این است که پیغمبر در مسائل فردی و شخصی نرم و ملایم بود، نه در مسائل اصولی و کلیِ اسلام. در آنجا پیغمبر صددرصد صلابت داشت؛ یعنی انعطاف‌ناپذیر بود. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚سیرۀ نبوی (مرحوم آیةالله مطهری) ص 207.
رسول خداصلوات الله علیه وآله فرمودندکه من درشب معراج به جماعتی برخوردکردم که لب های کلفتی داشتندمانند لب های شُتر، وگوشت های بدن های آنها را قیچی کرده ودردهانهایشان قرار می دادند. من‌گفتم : اینان چه دسته ای هستند؟ای جبرئیل! جبرائیل گفت: افرادی که پیوسته درصددِعیب جوئی ازمردم برآمده وبازبان و اشاره به عیبِ ظاهرو باطن مردم می پردازند. 📚معادشناسی جلد۲ ص ۲۹۳
🌸هرکس یک مرتبه ازروی اخلاص و نیت قلبی،بررسول خدا(ص)صلوات فرستدحق تعالی صدحاجت اوراروا سازد🌸 سی دردنیاوهفتاددرآخرت🌸 امام جعفرصادق(علیه السلام) 📙بحارالانوارج ۹۴ص۷۰
🌸یکصد نکته اخلاقی از سبک زندگی پیامبر اسلام (صلوات الله علیه وآله) به روایت کتاب " اثر علامه طباطبایی(ره): 🌸بخش اول ۱- هنگام راه رفتن با آرامی و وقار راه می رفت. ۲- در راه رفتن قدم ها را بر زمین نمی کشید. ۳- نگاهش پیوسته به زیر افتاده و بر زمین دوخته بود. ۴-هرکه را می دید مبادرت به سلام می کرد و کسی در سلام بر او سبقت نگرفت. ۵-وقتی با کسی دست می داد دست خود را زودتر از دست او بیرون نمی کشید. ۶-با مردم چنان معاشرت می کرد که هرکس گمان می کرد عزیزترین فرد نزد آن حضرت است. ۷-هرگاه به کسی می نگریست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمی کرد. ۸-هرگز به روی مردم چشم نمی دوخت و خیره نگاه نمی کرد. ۹-چون اشاره می کرد با دست اشاره می کرد نه با چشم و ابرو. ۱۰-سکوتی طولانی داشت و تا نیاز نمی شد لب به سخن نمی گشود. ۱۱-هرگاه با کسی، هم صحبت می شد به سخنان او خوب گوش فرا می داد. ۱۲-چون با کسی سخن می گفت کاملا برمی گشت و رو به او می نشست. ۱۳-با هرکه می نشست تا او اراده برخاستن نمی کرد آن حضرت برنمی خاست. ۱۴-در مجلسی نمی نشست و برنمی خاست مگر با یاد خدا. ۱۵-هنگام ورود به مجلسی در آخر و نزدیک درب می نشست نه در صدر آن. ۱۶-در مجلس جای خاصی را به خود اختصاص نمی داد و از آن نهی می کرد. ۱۷- هرگز در حضور مردم تکیه نمی زد. ۱۸- اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود. ۱۹-اگر در محضر او چیزی رخ می داد که ناپسند وی بود نادیده می گرفت. ۲۰-اگر از کسی خطایی صادر می گشت آن را نقل نمی کرد. ۲۱-کسی را برای لغزش و خطای در سخن مواخذه نمی کرد. ۲۲-هرگز با کسی جدل و منازعه نمی کرد. ۲۳-هرگز سخن کسی را قطع نمی کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگوید. ۲۴- در پاسخ به سوال دقت می کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود. ۲۵-چون سخن ناصواب از کسی می شنید. نمی فرمود « چرا فلانی چنین گفت» بلکه می فرمود « بعضی مردم را چه می شود که چنین می گویند؟» ۲۶-با فقرا زیاد نشست و برخاست می کرد و با آنان هم غذا می شد. ۲۷-دعوت بندگان و غلامان را می پذیرفت. ۲۸-هدیه را قبول می کرد اگرچه به اندازه یک جرعه شیر بود. ۲۹- بیش از همه صله رحم به جا می آورد. ۳۰- به خویشاوندان خود احسان می کرد بی آنکه آنان را بر دیگران برتری دهد. ۳۱- کار نیک را تحسین و تشویق می فرمود و کار بد را تقبیح می نمود و از آن نهی می کرد. ۳۲- آنچه موجب صلاح دین و دنیای مردم بود به آنان می فرمود و مکرر می‌گفت هرآنچه حاضران از من می شنوند به غایبان برسانند. ۳۳- هرکه عذر می آورد عذر او را قبول می کرد. ۳۴- هرگز کسی را حقیر نمی شمرد. ۳۵- هرگز کسی را دشنام نداد و یا به لقب های بد نخواند. ۳۶- هرگز کسی از اطرافیان و بستگان خود را نفرین نکرد. ۳۷- هرگز عیب مردم را جستجو نمی کرد. ۳۸- از شر مردم برحذر بود ولی از آنان کناره نمی گرفت و با همه خوشخو بود. ۳۹- هرگز مذمت مردم را نمی کرد و بسیار مدح آنان نمی گفت. ۴۰- بر جسارت دیگران صبر می فرمود و بدی را به نیکی جزا می داد. ۴۱- از بیماران عیادت می کرد اگرچه دور افتاده ترین نقطه مدینه بود. ۴۲- سراغ اصحاب خود را می گرفت و همواره جویای حال آنان می شد. ۴۳- اصحاب را به بهترین نام هایشان صدا می زد. ۴۴- با اصحابش در کارها بسیار مشورت می کرد و بر آن تاکید می فرمود. ۴۵-در جمع یارانش دایره وار می نشست و اگر غریبه ای بر آنان وارد می شد نمی توانست تشخیص دهد که پیامبر کدامیک از ایشان است. ۴۶-میان یارانش انس و الفت برقرار می کرد. ۴۷-وفادارترین مردم به عهد و پیمان بود. ۴۸-هرگاه چیزی به فقیر می بخشید به دست خودش می داد و به کسی حواله نمی کرد. ۴۹-اگر در حال نماز بود و کسی پیش او می آمد نمازش را کوتاه می کرد. ۵۰-اگر در حال نماز بود و کودکی گریه می کرد نمازش را کوتاه می کرد. 🌸ادامه دارد..... 🌸🌸🌸🌸