eitaa logo
"ممهدین"
262 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
3.5هزار ویدیو
82 فایل
🕸باطل همیشه در لباس حق می آید،اما اگر استقامت ببیند باطن اصلی خود را نمایان خواهد کرد،قالوا ربنا الله ثم استقاموا مبارزه با استکبار : تقویت جبهه حق .
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰به مناسبت لیلةالمبیت (خوابیدن امیرالمؤمنین علیه‌السلام در بستر رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم برای محافظت از جان آن حضرت)، ☘️ اول ربیع‌الاول سال ١٣ بعثت؛ ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 📝 از کرامات حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام، این است که هیچ‌گاه بت نپرستیده است؛ لذا اهل تسنن هم به ایشان «کرّمَ‌اللهُ‌وَجْهَهُ» می‌گویند. 💠از این گذشته، امتیاز بت‌شکستن هم به دست ایشان واقع شده است. 🔹خدا می‌داند اگر به کسانی که سال‌ها بت‌پرستی کرده و توسلات بسیار به بت‌های خود داشته‌اند، دستور داده می‌شد که بت‌ها را بشکنند، چگونه بر آن‌ها سخت بود و چگونه امتناع می‌کردند! 📚 در محضر بهجت، ج٢، ص١١
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ایام غصب خلافت امیرالمومنین علیه السلام و حمله به خانه وحی و آتش زدن خانه امیرالمومنین علیه السلام و جسارت به صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و شهادت حضرت محسن علیه السلام تسلیت باد. 🍂هتک حجاب الهی ✍️ضمن روایتی مفصل، راوی از قول امام کاظم علیه السلام نقل می کند: ▪️ پیامبر گرامی صلی‌الله‌علیه و‌آله در آخرین ساعات عمر شریف خود انصار را به حضور طلبید و پس از قدردانی از زحماتی که در راه اعتلای دین اسلام کشیدند، آنها را دعا نمود و با تأکید بر لزوم تمسک به قرآن و اهل_بیت علیه السلام فرمود: ای جماعت انصار! برای من رعایت اهل بیتم را بنمایید. ای کسانی که در اینجا حاضرید، گوش فرا دهید: درب خانهٔ فاطمه درب خانه من است و خانه او خانه من است. هرکس به آن بی‌حرمتی کند، حجاب خدا را دریده است. 👈🏻
 روای گوید به اینجا که رسید امام کلام‌ خود را قطع نمود و بسیار گریست و سپس سه بار فرمود:

بخدا قسم حجاب الهی هتک شد. 📚 بحارالانوار، ج۲۲، ص۴۷۷.
🏴 در نوجوانی پدرم به من سفارش می‎کرد با حیوانی که سوار می‎شوی، با مهربانی رفتار کن و حتّی‌المقدور آن را نزن، اگر هم احیاناً خواستی به او ضربه‎ای بزنی، هرگز به صورت حیوان نزن. وجه و صورت محترم است؛ حتّی صورت حیوان. وجه مال وجه‌‌الله است. خدا لعنت کند کسانی را که به صورت دختر پیامبر سیلی زدند. ▫️عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی▫️ 📙 کتاب مصباح الهدی تألیف استاد مهدی طیّب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🩸 🩸 ▫️مقام معظم رهبری: 🥀 شکّی نیست كه بعد از رحلت پيامبر صلی‌الله علیه و آله و سلم، يك جمعى كه در رأس آنها سلام‌الله علیها بوده، تلاش می‌كرده است. 🥀 در همان در و خانه شده و بعد در عين حال اين را ادامه داده و به مسجد رفته و كرده و در معرض افكار و انظار مسلمانان آن زمان قرار گرفته. دختر پيغمبر، يك دختر جوان ۱۸ ساله، توى مسجد در مقابل انبوه مهاجرين و انصار، آن را كه كلمه به كلمه‌اش ضبط شده و موجود است در تاريخ، در اسناد ما ايراد كرده است. ▫️۶۴/۱۲/۱۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•ا﷽ا• 📜 « توسل به امیرالمؤمنین علیه السلام » ✍🏻 استاد شیخ عبدالقائم شوشتری
💢امير المومنين(صلوات الله عليه) فرمود : ‌براي فرزندان خود نام انتخاب كنيد و اگر نمي دانيد كه پسر است يا دختر ، آنها را به نامهايي كه بين پسر و دختر مشترك است ، بناميد . همانا فرزنداني كه از شما سقط مي شوند ، اگر در دنيا براي آنها نامي انتخاب نكرده باشيد ، وقتي روز قيامت شما را ملاقات مي كنند ، به پدر مي گويند : ▪️"‌چرا براي ما نامي قرار نداديد" در حالی كه پيغمبر(صلي الله عليه و آله) برای محسن، پيش از اين که به دنيا بيايد، نامی قرار داد . 📚علل الشرايع 2 : 464
🔰آیت الله اراکی رحمت الله علیه : ▪️من هر وقت مشکلی پیدا می کنم، یک دور تسبیح می فرستم وثواب آن را نثار چهارده معصوم میکنم،مشکلم به آسانی حل می شود.
حاج محمد اسماعیل دولابی : ▪️برای پیامبر ( صلی الله علیه و آله ) ائمه‌ (علیهم السلام ) و همه انبیاء و مرسلین بفرستید، تا همهٔ آسمان و زمین همراه و کمک کارتان شوند. مصباح الهدي صفحه ٢۶٨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت الله بهجت(ره) : رابطه با اموات مستلزم هدیه است با یک حمد ، با یک رابطه برقرار می شود.
استادشوشتری : 🔰استعاذه را بیشتر کنید ، که ما دشمن بسیار خطرناکی داریم 👈🏻او موجودی است هنرمند و همه کاره، همه فن حریف به نام ابلیس! این دشمن: ▪️ از عمر طولانی برخوردار شده است. ▪️ عالم اجنه را درک کرده، نقاط ضعف و قدرت آن را می‌داند. ▪️ در عالم بالا با ملائکه بوده است. ▪️ با بشر بوده و با تمام زیر و بم او آشناست ▪️ قسم یاد کرده که بشر را گمراه کند مگر مخلَصین. 👈🏻از این رو هر وقت شیطان وسوسه‌تان کرد و نتوانستید حریف نفس بشوید، هفت مرتبه بگویید: «بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ» 👈🏻در احادیث آمده است که وقتی این ذکر را بگویید هفت ملک به کمک شما می‌آیند و آنها را دفع می‌کنند ▪️من تجربه کرده‌ام که وقتی انسان «بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ» را می‌خواند احساس قوت می‌کند.
🔥در سوم ربیع الاول سال ۶۴ ه.ق به دستور ، خانه با منجنیق ویران شد. این فاجعه یازده روز قبل از هلاکت یزید به وقوع پیوست. 📚 منابع : مستدرک سفینه البحار : ج 5، ص 215. شجره طوبی : ج 1، ص 113. و ... .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک مرد ندیدم که در آن بزم بپرسد: ناموس خدا از چه به بازویش طناب است؟ رخسار مپوشان به کف دست، ! بر چهره همان رنگ کبودیت حجاب است 5 ربیع الاول سالروز وفات (س) دختر امام حسین (ع) تسلیت باد.💔
✔️ آنچه نزد خداوند ارزشمند است، صدق و صفای باطن است، نه مقامات علمی ‎و شئون اجتماعی و ظواهر عبادی و تقدّس‎مآبی. خدا حامی ‎صدق و صادقین است. عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی 🔸بلال حبشی مؤذّن پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم هم سیاه بود و هم مخارج بعضی حروف مثل شین را نداشت و لذا در اذان به جای اَشهَدُ می‎گفت اَسهَدُ. بعضی اهل ظاهر و مقدّس‎مآب‎ها دائم نق می‎زدند که این برده‎ی سیاه چه کسی است که پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم او را مؤذّن کرده‎اند؛ نه تجویدش صحیح است و نه شأن و مقامی ‎دارد. بالأخره آن‌قدر گفتند تا اینکه یک شب پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم به آنها فرمودند:  خودتان می‎دانید. اگر می‎خواهید، مؤذّن را عوض کنید . آنها هم به بلال گفتند فردا صبح تو اذان نگو. امّا آن شب بسیار طولانی شد و هر چه مردم منتظر ماندند که فجر طالع شود و نماز صبح را بخوانند، همچنان تاریکی همه‎جا را گرفته بود. بالأخره صبرشان لبریز شد و خدمت پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم رسیدند و عرض کردند چرا امشب صبح نمی‎شود؟ حضرت صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمودند: برای اینکه بلال را رنجانده‎اید. تا بلال اذان نگوید، فجر طالع نخواهد شد. این بود که به ناچار به مؤذّن بودن بلال تن دادند و از او درخواست کردند که برای گفتن اذان به مسجد بیاید و بالأخره فجر طالع شد. 🔸آنچه نزد خداوند ارزشمند است، صدق و صفای باطن است، نه مقامات علمی ‎و شئون اجتماعی و ظواهر عبادی و تقدّس‎مآبی. خدا حامی ‎صدق و صادقین است. مصباح الهدی
🏴 علیه‌السلام مقصود از مؤودة است 🥀 امام صادق علیه‌السّلام در توضیح آیه شریفه: «و إذَا المَوؤُدَةُ سُئِلَت بِأیِّ ذَنبٍ قُتِلَت»، به مُفَضَّل فرمودند: 🥀 يَا مُفَضَّلُ وَ «الْمَوؤُدَةُ» وَاللهِ مُحْسِنٌ، لِأنَّهُ مِنَّا لا غَيْرَ ، فَمَنْ قَالَ غَيْرَ هَذا فَكَذَّبُوهُ. 🥀 ای مفضّل! به خدا سوگند مقصود از «موؤدة» علیه‌السلام است. زیرا او از دودمان ماست؛ هر کس چیزی جز این گفت او را تکذیب کنید! 📕 الهدایة الکبری، صفحه ۴۱۷ 📕 بحارالانوار، جلد ۵۳، صفحه ۲۳
🩸 اولین قیامت 🩸 🥀 أَوَّلُ مَنْ يُحْكَمُ فِيهِ مُحَسِّنُ بْنُ عَلِيٍّ علیه‌السلام فِي قَاتِلِهِ ثُمَّ فِي قُنْفُذٍ فَيُؤْتَيَانِ هُوَ وَ صَاحِبُهُ فَيُضْرَبَانِ بِسِيَاطٍ مِنْ نَارٍ لَوْ وَقَعَ سَوْطٌ مِنْهَا عَلَى الْبِحَارِ لَغَلَتْ مِنْ مَشْرِقِهَا إِلَى مَغْرِبِهَا وَ لَوْ وُضِعَتْ عَلَى جِبَالِ الدُّنْيَا لَذَابَتْ حَتَّى تَصِيرَ رَمَاداً فَيُضْرَبَانِ بِهَا ثُمَّ يَجْثُو أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ لِلْخُصُومَةِ مَعَ الرَّابِعِ وَ تُدْخَلُ الثَّلَاثَةُ فِي جُبٍّ فَيُطْبَقُ عَلَيْهِمْ لَا يَرَاهُمْ أَحَدٌ وَ لَا يَرَوْنَ أَحَداً فَيَقُولُ الَّذِينَ كَانُوا فِي وَلَايَتِهِمْ رَبَّنا أَرِنَا الَّذَيْنِ أَضَلَّانا مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ نَجْعَلْهُما تَحْتَ أَقْدامِنا لِيَكُونا مِنَ الْأَسْفَلِينَ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَنْ يَنْفَعَكُمُ الْيَوْمَ إِذْ ظَلَمْتُمْ أَنَّكُمْ فِي الْعَذابِ مُشْتَرِكُونَ فَعِنْدَ ذَلِكَ يُنَادُونَ بِالْوَيْلِ وَ الثُّبُورِ وَ يَأْتِيَانِ الْحَوْضَ يَسْأَلَانِ عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع وَ مَعَهُمْ حَفَظَةٌ فَيَقُولَانِ اعْفُ عَنَّا وَ اسْقِنَا وَ خَلِّصْنَا فَيُقَالُ لَهُمْ فَلَمَّا رَأَوْهُ زُلْفَةً سِيئَتْ وُجُوهُ الَّذِينَ كَفَرُوا وَ قِيلَ هذَا الَّذِي كُنْتُمْ بِهِ تَدَّعُونَ بِإِمْرَةِ الْمُؤْمِنِينَ ارْجِعُوا ظِمَاءً مُظْمَئِينَ إِلَى النَّارِ فَمَا شَرَابُكُمْ إِلَّا الْحَمِيمُ وَ الْغِسْلِينُ وَ مَا تَنْفَعُكُمْ شَفَاعَةُ الشَّافِعِينَ. 🥀 امام صادق علیه‌السّلام در ضمن روایتی فرموده اند: 🥀 خدای عزّوجلّ در شب معراج پس از آنکه به مصیبت های علیهاالسّلام و کتک خوردن در حال بارداری و سقط جنین و علّت شهادت آن بانو اشاره میکند به پیامبرش میفرماید: 🥀 «اولین جنایتی که در دادگاه عدل قیامت بررسی می گردد، کشته شدن فرزند علی علیه‌السلام است؛ پس از آنکه قاتلش محکوم می-گردد، نوبت به قنفذ فرا میرسد و آنگاه هر دو را حاضر نموده و آن سان با تازیانه آتش بر آنان بنوازد که ضربه ای از آن، دریاهای شرق و غرب را به جوش آورد و کوههای دنیا را ذوب می سازد و خاکسترشان گرداند» 📕 كامل‌الزيارات، صفحه ۳۳۴ 📕 بحارالأنوار، جلد ۲۸، صفحه ۵۲
🥀 | سلام‌الله علیها 🥀 دختر فکر بکر من، غنچه‌ی لب چو واکند از نمکین کلام خود حق نمک ادا کند طوطی طبع شوخ من گر که شکرشکن شود کام زمانه را پر از شکّر جان‌فزا کند بلبل نطق من ز یک نغمه‌ی عاشقانه‌ای گلشن دهر را پر از زمزمه و نوا کند خامه‌ی مُشک‌سای من گر بنگارد این رقم صفحه‌ی روزگار را مملکت خَتا کند مطرب اگر بدین نَمَط ساز طرب کند گهی دایره‌ی وجود را جنت دل‌گشا کند شمع فلک بسوزد از آتش غیرت و حسد شاهد معنی من ار جلوه‌ی دلربا کند نظم برد بدین نسق از دم عیسوی سبق خاصه دمی‌ که از مسیحا نفسی ثنا کند وهم به اوج قدس ناموس اله کی رسد؟ فهم که نعت بانوی خلوت کبریا کند؟ ناطقه‌ی مرا مگر روح قُدُس کند مدد تا که ثنای حضرت سیدة‌النسا کند فیض نخست و خاتمه، نور جمال فاطمه چشم دل ار نظاره در مبدأ و منتها کند صورت شاهد ازل، معنی حُسن لَم‌یَزل وهم چگونه وصف آیینه‌ی حق‌نما کند؟ مطلع نور ایزدی، مبدأ فیض سرمدی جلوه‌ی او حکایت از خاتم انبیا کند بسمله‌ی صحیفه‌ی فضل و کمال معرفت بلکه گهی تجلی از نقطه‌ی تحت «با» کند دایره‌ی شهود را نقطه‌ی ملتقی بود بلکه سزد که دعوی «لو کُشِف الغِطا» کند حامل سرّ مستسر، حافظ غیب مستتر دانش او احاطه بر دانش ماسوی کند عین معارف و حِکَم، بحر مکارم و کرم گاه سخا محیط را قطره‌ی بی‌بها کند لیله‌ی قدر اولیا، نور نهار اصفیا صبح، جمال او طلوع از افق علا کند بضعه‌ی سید بشر، ام ائمه‌ی غُرَر کیست جز او که همسری با شه لافتی کند؟ وحی نبوتش نسب، جود و فتوتش حسب قصه‌ای از مروتش سوره‌ی «هل اتی» کند دامن کبریای او دسترس خیال، نی پایه‌ی قدر او بسی پایه به زیر پا کند لوح قدر به دست او، کِلک قضا به شست او تا که مشیّت الهیه چه اقتضا کند در جبروت حکمران، در ملکوت قهرمان در نشئات «کن‌ فکان» حکم «بما تشا» کند عصمت او حجاب او ،عفت او نقاب او سرّ قِدَم حدیث از آن ستر و از آن حیا کند نفخه‌ی قدس بوی او، جذبه‌ی انس خوی او منطق او خبر ز «لاینطق عن هوی» کند قبله‌ی خلق روی او، کعبه‌ی عشق کوی او چشم امید سوی او، تا به که اعتنا کند بهر کنیزی‌اش بود زهره کمینه مشتری چشمه‌ی خور شود اگر چشم سوی سها کند «مفتقرا» متاب رو از در او به هیچ سو زآنکه مس وجود را فِضّه‌ی او طلا کند ▫️ آیت‌الله غروی اصفهانی رضوان‌الله تعالی علیه
🩸 به خانه وحی از به روایت از علماء بزرگ اهل‌خلاف 🩸 🥀 از علمای بزرگ اهل‌خلاف که استاد ذهبی و متوفای ۷۳۰ قمری است، از رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم چنین نقل می­‌کند: 🥀 روزی رسول‌خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم نشسته بود، که حسن بن علی علیه‌السلام بر او وارد شد، نگاه پیامبر که بر حسن علیه‌السلام افتاد، اشک از چشمانش سرازیر شد. سپس حسین بن علی علیه‌السلام وارد شد، و پیامبر اکرم مجدداً گریه کرد. در پی آن فاطمه و علی علیهماالسلام وارد شدند، نبی‌مکرم اسلام با دیدن آن‌ها هم به گریه افتاد. وقتی از پیامبر پرسیدند که چرا بر آنان گریه کردی؟ فرمود: 🥀 از مصیبت‌هایی که بعد از من بر آنان می‌رسد، و اما دخترم فاطمه سلام‌الله علیها... 🥀 «وَ أَنِّی لَمَّا رَأَیْتُهَا ذَکَرْتُ مَا یُصْنَعُ بِهَا بَعْدِی» 🥀 زمانی که فاطمه را دیدم، به یاد صحنه‌ای افتادم که بعد از من برای وی رخ خواهد داد. 🥀 «کَأَنِّی بِهَا وَ قَدْ دَخَلَ الذُّلُّ فی بَیْتَهَا وَ انْتُهِکَتْ حُرْمَتُهَا وَ غُصِبَتْ حَقَّهَا وَ مُنِعَتْ‏ إِرْثَهَا وَ کُسِرَ جَنْبُهَا [وَ کُسِرَتْ جَنْبَتُهَا] وَ أَسْقَطَتْ جَنِینَهَا» 🥀 هم اینکه او را می‌بینم در حالی که ذلّت وارد خانه او شده، حرمتش شکسته شده، حقش غصب شده، از ارث خود منع شده، پهلویش شکسته شده و فرزندش سقط شده. 🥀 «وَ هِیَ تُنَادِی یَا مُحَمَّدَاهْ فَلَا تُجَابُ وَ تَسْتَغِیثُ فَلَا تُغَاثُ…» 🥀 فریاد سر می‌دهد، و ندای وا محمدا سر می‌دهد، اما کسی جوابش را نمی‌دهد. از مردم طلب کمک می کند، امّا کسی به یاریش نمی‌شتابد. 🥀 «فَتَکُونُ أَوَّلَ مَنْ یَلْحَقُنِی مِنْ أَهْلِ بَیْتِی فَتَقْدَمُ عَلَیَّ مَحْزُونَةً مَکْرُوبَةً مَغْمُومَةً مَغْصُوبَةً مَقْتُولَة... 🥀 او اوّلین شخصی از اهل‌بیت من است که به من ملحق می‌شود، و در حالی مرا می‌بیند که محزون، گرفتار، غمگین و شهید است. و من در اینجا می‌گویم : خدایا کن هر که به او ظلم کرده، کیفر ده هر که حقش را کرده ، خوار کن هر که خوارش کرده و در دوزخ مخلد کن هر که به زده تا فرزندش را کرده و ملائکه آمین گویند. 📕 فرائد السمطین، جلد ۲، صفحه ۳۴ 📎 در شرح حال و در توثیق وی چنین می گوید: «و کان شدید الاعتناء بالروایة و تحصیل الاجزاء حسن القراءة ملیح الشکل مهیبا دینا صالحا» 📎 وی بسیار به روایات و بدست آوردن کتب حدیثی اهمیت می‌داد، خوش صدا و خوش سیما بود و شخص با هیبت و دین دار و صالحی بود. 📕 تذکرة الحفاظ، جلد ۴ ، صفحه ۱۵۰۵
1_1155821107.mp3
5.3M
فایل صوتی 🎙استاد شوشتری حفظه الله 🔖 تشرف آیت الله سید عباس نصیری کاشانی بی واسطه از زبان استاد شوشتری
هو در «شهاب «الأخبار» قاضی قضاعی از رسول الله روایت شده است که قال النبي : الناس معادن كمعادن الذهب و الفضة. ▪️یک وجه از وجوه معانی این حدیث شریف این که باید انسان کوه وجود خود را بشکافد که معدن حقائق است تا بدانها دست بیابد. اگر انسان در خود نداشته باشد نمی تواند به حقائق خارجی دست بیابد ، اگر ما بخواهیم در مسیر تکامل انسانی قدمی برداریم و به راه بیفتیم باید راهی را بپیماییم که برای مان نزدیک ترین راه باشد تا بتوانیم زودتر به مقصود برسیم ؛ چنان که هر سالک و متحرک برای رسیدن به هدف و مقصد در پی آن است که نزدیک ترین راه بپیماید. ▪️شکل بیستم مقاله ی اولای اصول اقلیدس در اثبات این حکم هندسی است که مجموع دو ضلع هر مثلث اطول از ضلع ثالث آن است این شکل را «حماری» لقب داده اند و در وجه آن گفته شد که اگر حماری در طرف یکی از اضلاع آن باشد و دسته علفی در آن طرف دیگر همان ضلع بگذارند هیچگاه حمار، برای رسیدن به علف از سیر در مسافت این ضلع عدول نمیکند و مسیر آن دو ضلع دیگر را نمی پیماید. 👈🏻انسان راهی نزدیک تر از خود برای رسیدن به مقامات معنوی ندارد. چرا از راه دریا صحرا ، آسمان و زمین در جست و جوی حق باشد؟ چرا من عرف نفسه فقد عرف ربه را ملاک کار خود قرار ندهد؟ خود که عجیب ترین کتاب الهی است ، چرا از خود شروع نکند ، کتاب وجود خود را فهمیده ورق نزند و کلمات وجودی خود را درست نخواند و به اسرار این کلمات دست نیابد؟ حق سبحانه و تعالی فرمود : اقْرَأْ کتابک کفی بِنَفْسِكَ الیومَ عَلَيْكَ حَسیبا 👈🏻غرض این که سرمایه‌ی کسب دارد باید از خود شروع کند. اگر قوه و استعداد کسب معارف در ما نباشد راهی به عالم خارج برای ما نخواهد بود و این انسان است که بر برّ و بحر مسلط است و به ادراک حقائق نایل می شود. ▪️حضرت ثامن الحجج على بن موسی الرضا فرموده است: قد علم أولوا الألباب أن ما هنالك لا يعلم إلا بما هيهنا. خردمندان می‌دانند که آن چه در آن جاست باید از اینجا دانسته شود. در سوره ی مبارکه ی واقعه تلاوت میکنید که ولَقَدْ عَلِمْتُمُ النشأة الأولى فلو لا تذکرُونَ .باید از همین جا که ظل آن جاست شروع کرد. و هر مقام وجود بیانگر مراتب فوق خود است که ظل آن هاست ؛ چنان که معرّف مادون خود است که عنوان علی نسبت بدان دارد و علت ، معرّف معلول است و معلول حاکی علتش. ▪️صورتی در زیر دارد آنچه در بالاستی، تا چون به عالم ذکر حکیم پیوست و با کلیات نوریه و حقائق مرسله اتحاد وجودی یافت با ازل و ابد یکی می شود ، که نسبت به این نشئه هم از گذشته خبر می دهد و هم از آینده. 📖ولایت تکوینی/ص۵۵ 👤ابوالفضائل علامه حسن زاده‌ی آملی                      
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
° 🔘 « حکمت سختی‌ها و گرفتاری‌ ها » وقتی خدای با آن عظمت می‌فرماید که: ⬅️ قُلْ مَا يَعْبَأُ بِكُمْ رَبِّي لَوْلَا دُعاؤُكُمْ 💠 بگو پروردگارم برای شما ارجی قائل نيست اگر دعای شما نباشد (فرقان/۷۷) اون وقت مقام کبریایی با منیّت جور نیست باید اونجا گدا شد فقیر شد ⬅️... فَأَخَذْناهُمْ بِالْبَأْساءِ وَ الضَّرّاءِ لَعَلَّهُمْ يَتَضَرَّعُونَ 💠... آنها را با شدّت و رنج و ناراحتی مواجه ساختيم شايد (بيدار شوند و در برابر حق) خضوع كنند و تسليم گردند (انعام/۴۲) گرفتاری برای مؤمن باعث تضرع میشه خوبه و الا اون بی نیازه همه هیچی نشن، بشن... برای خود ماست ⬅️ یک وقت پیغمبر اکرم فرمودند کی دلش می‌خواد هیچ وقت مریض نشه؟ همه اصحاب گفتند ما [فرمود] اونوقت مثل حیوان می‌ شید [می خواد] خاطر جمع بشه که مریض نمی‌ شه ⬅️ همه چیز نعمته اون چه از خدا می‌ رسد آنچه در عالم وجود میاد همه اش لطفه [اون لطف] گاهی در لباس قهره گاهی در لباس آشتی ۲۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 ◼️ دسته عزاداری شهادت پدر گرامی امام زمان، حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام ◼️ همراه با مرجع عالیقدر آیت الله العظمی وحیدخراسانی ◼️ سخنران: حجت‌الاسلام هاشمی گلپایگانی ◼️ با مدیحه سرایی: حاج حنیف طاهری/ آقای انصاریان ◼️یکشنبه ۲ مهرماه || از ساعت ۱۰ صبح (حرکت به سمت حرم راس ساعت ۱۱) ◼️ خیابان صفاییه/کوی ۲۳/فاطمیه حضرت ولی‌عصر‌صاحب‌الزمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف ◼️ علیه‌السلام