eitaa logo
"ممهدین"
253 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
85 فایل
🕸باطل همیشه در لباس حق می آید،اما اگر استقامت ببیند باطن اصلی خود را نمایان خواهد کرد،قالوا ربنا الله ثم استقاموا مبارزه با استکبار : تقویت جبهه حق .
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مفاتیح الحیات 393 🔸 خانواده وقتی حضرت ابراهیم (علیه السلام) به فرمان خدا همسر و فرزند خود را به مكه آورد، دست به دعا برداشت و عرض كرد: پروردگارا! من برخی از فرزندانم (اسماعیل و نسل او) را در سرزمین بی‌كشت و زرع، در كنار خانه محترم تو سكونت دادم؛ پروردگارا! تا نماز را برپا دارند، پس دل‌های گروهی از مردم را به آنان گرایش ده و آنان را از میوه‌ ها و محصولات روزی عطا كن، باشد كه سپاسگزاری كنند[1]؛ همچنین جناب لوط كه پس از تلاش فرهنگی فراوان نتوانست مردم را از هلاكت برهاند برای نجات خانواده باایمان خود چنین دعا كرد: پروردگارا! من و خانواده‌ام را كه تنها گروندگان به من‌اند از وزر و وبال آنچه این مردم انجام می ‌دهند، رهایی بخش.[2] [1] . ﴿رَبَّنا اِنّى اَسكَنتُ مِن ذُرِّیتى بِوادٍ غَیرِ ذى زَرعٍ عِندَ بَیتِكَ المُحَرَّمِ رَبَّنا لِیقیمُوا الصَّلوٰةَ فَاجعَل اَفِـئدَةً مِنَ النّاسِ تَهوى اِلَیهِم وارزُقهُم مِنَ الثَّمَرٰتِ لَعَلَّهُم یشكُرون﴾ (سورهٴ ابراهیم، آیهٴ 37). [2] . ﴿رَبِّ نَجِّنى و اَهلى مِمّا یعمَلون﴾ (سورهٴ شعراء، آیهٴ 169). 📚 مفاتیح الحیات ص 257
💠 مفاتیح الحیات 394 🔸 خانواده حضرت یعقوب (علیه السلام) برای تأمین نیاز خانواده خود، فرزندانش را به دربار حاکم مصر فرستاد تا با دریافت گندم مورد نیاز، قحطسالی را سپری سازند و حتی در دومین بار برای دریافت گندم، فرزند محبوب خود بنیامین را نیز همراه برادران وی گسیل داشت.[1] [1] . سورهٴ یوسف، آیات 58 ـ 68. 📚 مفاتیح الحیات ص 258
💠 مفاتیح الحیات 395 🔸 خانواده رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: هر معروفی صدقه به شمار می ‌آید و هر آنچه را كه مؤمن برای خود و خانواده و همسرش هزینه كند و نیز هر آنچه با آن آبروی خود را حفظ كند برایش صدقه نوشته می ‌شود[1] و فرمود: بهترین شما كسانی هستند كه برای خانواده خود بهترین باشند و من برای خانواده خودم بهترین شما هستم[2] و نیز فرمود: كسی كه به بازار رود و تحفه ‌ای بخرد و آن را برای خانواده خویش ببرد مانند كسی است كه صدقه ‌ای را به سوی نیازمندان می ‌برد.[3] [1] . كُلُّ مَعْرُوفٍ صَدَقَةٌ وَ كُلُّ مَا أَنْفَقَ الْمُؤْمِنُ مِنْ نَفَقَةٍ عَلَی نَفْسِهِ وَ عِیالِهِ وَ أَهْلِهِ كُتِبَ لَهُ بِهَا صَدَقَةً وَ مَا وَقَی بِهِ عِرْضَهُ كُتِبَ لَهُ صَدَقَة (مستدرك الوسائل، ج7، ص239). [2] . خَیرُكُمْ، خَیرُكُمْ لأَهْلِهِ وَ أَنَا خَیرُكُمْ لأَهْلِى (الفقیه، ج3، ص555). [3] . مَنْ دَخَلَ السُّوقَ فَاشْتَرَی تُحْفَةً فَحَمَلَهَا إِلَی عِیالِهِ كَانَ كَحَامِلِ صَدَقَةٍ إِلَی قَوْمٍ مَحَاوِیجَ (الامالی، صدوق، ص577). 📚 مفاتیح الحیات ص 258
💠 مفاتیح الحیات 396 🔸 خانواده امام رضا (علیه السلام) فرمود: هر كس روزی را از راه حلالش بجوید و برای خود و خانواده ‌اش هزینه كند همانند مجاهد در راه خداست.[1] آن امام (علیه السلام) در ادامه این حدیث فرمود: اگر مردی دچار تنگدستی شد، به ‌ضمانت خدا و پیامبرش (صلی الله علیه و آله و سلم) به میزان غذای مورد نیاز خانواده‌اش وام بگیرد و اگر پیش از بازپرداخت وام خود وفات یافت، بر عهده پیشوای مسلمانان است که وام وی را بپردازد.[2] [1] . مَنْ طَلَبَ هَذَا الرِّزْقَ مِنْ حِلِّهِ لِیعُودَ بِهِ عَلَی نَفْسِهِ وَ عِیالِهِ كَانَ كَالْمُجَاهِدِ فِى سَبِیلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ، فَإِنْ غُلِبَ عَلَیهِ فَلْیسْتَدِنْ عَلَی اللَّهِ وَ عَلَی رَسُولِهِ مَا یقُوتُ بِهِ عِیالَهُ فَإِنْ مَاتَ وَ لَمْ یقْضِهِ كَانَ عَلَی الإِمَامِ قَضَاؤُه (الكافى، ج5، ص93). [2] . (الكافى، ج5، ص93). 📚 مفاتیح الحیات ص 258 و 259
💠 مفاتیح الحیات 397 🔸 خانواده امام صادق (علیه السلام) فرمود: هرگاه یکی از شما تنگدست شد سفر كند و در پی فضل خدا باشد و خود و خانواده‌ اش را ناراحت نكند.[1] احسان و نیكی به خانواده باید متناسب با توانایی فرد باشد، از این رو امام رضا (علیه السلام) فرمود: صاحب نعمت باید برای خانواده خود گشایشی فراهم كند.[2] [1] . إِذَا أَعْسَرَ أَحَدُكُمْ فَلْیضْرِبْ فِى الأَرْضِ َ یبْتَغِى مِنْ فَضْلِ اللَّهِ وَ لا یغُمَّ نَفْسَهُ وَ عِیاله (تهذیب الاحكام، ج6، ص329). همین حدیث از رسول خدا با اختلافی اندك نقل شده است (عوالی اللئالی، ج3، ص193). [2] . صَاحِبُ النِّعْمَةِ یجِبُ عَلَیهِ التَّوْسِعَةُ عَن عِیالِه (الكافى، ج4، ص11). 📚 مفاتیح الحیات ص 259
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
اباعبدالله 🎙 آیت‌الله‌حق‌شناس صلوات الله علیه
میرزا اسماعیل : ‏دیدی علیه‌السلام یک بیا به زُهیر گفت چه شد! و او را چگونه ساخت؟ امیدوارم به همه ما یک بیا بفرماید. صلوات الله علیه ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
🔻 آیةاللّه میرزا احمد آشتیانى قدس‌سره: 🔸هادى و راهنماى حقیقى که تو را به کعبه مقصود دلالت کند و به سر منزل حقیقت رساند جز ولى‌عصر علیه‌السلام کس دیگر نیست.
عاشورا صرفاً سوگنامه نیست ▪️ واقعۀ طف سوگ‌نامه‌ای گذرا نیست که فقط در مرحله‌ای مشخص از تاریخ روی داده باشد؛ بلکه صورتی کامل از پیکره یافتن نبرد حق و باطل است؛ صحنه‌ای واقعی و زنده است که نقش‌های آن را همۀ طبقات بشر با سن‌ها و جنس‌های گوناگون ایفا می‌کنند: معصومی که کوتاهی و خطا نمی کند، مجرمی که از پست‌ترین و فجیع‌ترین کارها ابایی ندارد، و زن و کودک شیرخوار و پیرمرد سالمند و توبه‌کار و گنه‌کار، همه در آن هستند. هم والایی و بلندمرتبگی در آن هست و هم پستی و فرومایگی. 📚 امامان اهل‌بیت علیهم‌السلام، صفحه ۴۸۴ 🏴 محرم ۱۴۴۴ مجموعه صلوات الله علیه
امام حسین در کلام علامه حسن زاده املی مرض خوره اندرونى در يزيد آورده اند به نقل صحيح كه يزد را در آخر عمر مرضى پيش آمد كه آنرا خواره اندرونى گويند، كه روزى هزار بار آرزوى مرگ در دلش مى گذشت امام از كمان قهر قضا و قدر تير مرگش ميسر نمى گشت . ع : به مرگ خويش راضى گشتم و آن هم نمى بينم مى گفت . روزى يكى از حكما يزيد را گفت كه هيچ مى دانى كه تو را مرض چيست و نيش و ريش درون را باعث كيست ؟ يزيد گفت : از كثرت نيش و در خبر دارم ، امام از حقيقت آن حال غافل و ناهوشيارم .فى الحال حكيم مقدار نخود موم انگبين را به رشته باريك بسته بدو داد، گفت : سر ريسمان را گرفته اين موم را فرو بر تا بر تا بر تو راز درونت از بيرون آشكار گردد و يزيد به قول حكيم موم را فرو برد و سر رشته را به دست نگاه داشت ، بعد از زمانى سر رشته را كشيده موم را بيرون آوردند دو عقرب سياه بر آن موم چسبيده بود از خلق او بيرون آمد.حكيم گفت : يا ابا الحكم دانستى كه ريش درونت به كدام نيش آراسته است و حجره تاريك ضميرات به زخم كدام جانور پيراسته ؟ گفت : آرى والله كه بدين ريش و بدين نيش گرفتارم . مدت مديد فريادها مى كرد تا بمرد. ع : اين است سزاى آن كه آتش عمل است . و هرگاه خواهند عقرب را از سوراخش بيرون آرند به همين دستور عمل بايد نمود كه در محبت موم آن شوم بى اختيار است ، و به دام چشم هايشان شهد مايل و گرفتار در صحراى دستپول و ششدر كودكان عرب جهت بازى طرب على الدوام با عقرب اين عمل مى نمايند كه بسيار مشاهده رفته . صلوات الله علیه