eitaa logo
سید محمد رضایی | آموزش مداحی منادی🇮🇷
4.5هزار دنبال‌کننده
529 عکس
230 ویدیو
16 فایل
سلام سید‌محمد‌رضایی هستم. اینجا بهت کمک می‌کنم بسادگی صدات رو بسازی و تبدیل به یک مداح حرفه‌ای بشی🌹 آموزش تخصصی ۰ تا ۱۰۰ : 🎙صداسازی 🤲دعاخوانی 🎤نوحه‌خوانی 🥺روضه‌خوانی 👨‍🏫فن بیان بابیش‌از۲۰ سال‌سابقه‌مداحی‌🏆 راه ارتباطی با من: 👇 @Admin_madahi
مشاهده در ایتا
دانلود
35.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌‌‌‌‌ پارامتر های تحلیل موسیقی و نکات در رابط با تحلیل موسیقی ┄┄┅┅┅❅🥀❅┅┅┅┄┄ •---✾آموزش مداحی منادی 👇 https://eitaa.com/monadi_school ┄┅═✧❁🌹🥀🌹❁✧═┅┄ ♡ ‌ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲ ‌ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ‌ˢᵃᵛᵉ ‌ˢʰᵃʳᵉ
‌‌‌‌ سلام و وقت بخیر خب از امروز میخوایم برای محرم آماده بشیم و هر روز یکسری نکات آموزشی به صورت دسته بندی خدمتتون ارائه بدیم😍 که بتونیم گام به گام با هم پیش بریم 🌱 ‌‌‌‌
‌‌‌‌ خب توجه شما رو به موضوع آموزشی امروز جلب میکنم👇 ‌‌‌‌‌‌‌
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌‌‌ هرکی آمادگی داره تا بحث رو شروع کنیم یه کلمه ( یاعلی ) بفرسته ببینم چند تا همراه آموزشی داریم؟👇 @admin_madahi @admin_madahi ‌‌‌‌‌
‌‌‌‌‌ ممنونم از همراهیتون🙏 ان شاءالله بحث امروز رو از پیام بعدی شروع میکنیم😍 ‌‌‌‌‌
‌‌‌‌‌‌ زمزمه خوانی: اصطلاح زمزمه در اصل به همراهی مستمع با مداح جلسه در حین خواندن، با گفتن نام مبارک اهل بیت علیهم السلام به همراه ناله زدن، اطلاق میشه که شامل: _ زمزمه ریتم دار _زمزمه بدون ریتم می باشد. ‌‌‌‌ @monadi_school ‌‌‌‌‌‌
‌‌‌‌ زمزمه ریتم‌دار: زمزمه ریتم‌دار با ریتم آهنگین خاصی پیاده می‌شود و مستمعین به طور منظم و هم‌نوا آن را تکرار می‌کنند. معروف‌ترین زمزمه‌های ریتم‌دار، زمزمه‌هایی هستند که در آن نام ائمه معصومین علیهم السلام با عبارت "جان" همراه می‌شود. مثل؛ "علی جان" _ "زهراجان"_ "حسین جان" ع و ... زمزمه ریتم‌دار بین اشعار مدحی، توسلات به امام زمان عج با ذکر "یابن الحسن"، محافلی که مستمع عام حضور دارد، سبک‌های ریتم‌دار زمزمه‌ای که بین روضه‌ها استفاده می‌شود، بعد از اشعار ابتدای مجلس و قبل از مقدمه‌ی روضه، پس از نشست کامل مجلس قبل از دم دادن سینه‌زنی و... کاربرد دارد. ‌‌‌‌ @monadi_school ‌‌‌‌‌
‌‌‌‌‌ زمزمه بدون‌ریتم: زمزمه‌ی بدون ریتم زمزمه‌ی بدون ریتم زمزمه‌ای است که ریتم آهنگین منظم خاصی ندارد و در حقیقت ناله‌ی برخواسته از دل است و معمولاً مستمع به صورت خودجوش آن را پیاده می‌نماید، البته گاهی به تناسب مجلس و محتوا توسط مداح، دم داده می‌شود. نمونه‌ی بارز این نوع زمزمه، "حسین" _ "ای حسین" _ "یا حسین" _ "ای غریب آقا" _ "همه بگیم یا حسین" _ "هرجا نشستی بگو یا حسین"_ و... این نوع زمزمه بین اشعار مرثیه، بین اجزای روضه، پس از باز کردن گره مرثیه، هر جای سینه‌زنی که مستمع حال گریه و ناله پیدا کند و... به کار می‌رود. ‌‌‌‌ @monadi_school ‌‌‌‌‌‌
‌‌‌ قالب زمزمه: و اما در این بخش منظور ما از زمزمه‌خوانی، اشعاری است که شکل نوحه دارد ولی بدون ضرب خوانده می‌شود و گاهی به جای شعر عاطفی اول مجلس، مقدمه‌ی روضه، روضه و یا گریز به کار می‌رود. این قالب اجرایی اگر به خوبی انتخاب و به موقع اجرا شود، بسیار تاثیرگذار خواهد بود. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @monadi_school ‌‌‌‌‌‌
‌‌‌‌‌ با سلام و احترام با توجه به درخواست بسیاری از عزیزان امروز اشعار رو بارگزاری میکنیم. ‌‌‌‌‌
‌‌‌‌‌‌ ●━━━━━━─────── چه می شد از شب تنهایی من نور رد میشد مسیرخانه ام از کوچهٔ سرشور(کوچه روبه روی باب الجواد) رد می شد چه می شد بودم آن روزی که مولایم ز نیشابور رد می شد به اینها زیرباران فکر میکردم خیابان در خیابان فکر می کردم دلم رفت ودلم برگشت دلم با هر قدم برگشت در این حال و هوا ناگاه، سرم سمت حرم برگشت به من باب الجواد آغوش بازش رانشان می داد و گنبد روی دوش پنجره فولاد دستش را تکان می داد حرم لبریز زائرها،مسافرها،مجاورها گروهی آذری ها و گروهی از شمالیها یکی از پای قالی و یکی ازبین شالی ها و حالا هر کدام آرام زبان وا کرده دراین ازدهام ببینید این دستهای بسته را آقا ببینید این شانه های خسته را آقا به بی خوابی چشمان خویش را مجبورکردم من به زحمت پول مشهد آمدن راجور کردم نشستم تا بگیرم دامن ایوان طلایی را به سمتت باز کردم دست خالی گدایی را یکی درد دلش را با امام مهربان میگفت یکی بالای گلدسته اذان می گفت صدا پیچید درصحن و حرم گویا درودیوار با انصاریان می گفت اللهم صل علی علی ابن موسی الرضا المرتضی یکی بغض میان آه را می گفت یکی هم خستگی راه را می گفت جوان زائری در گریه هایش آمدم ای شاه را می گفت خلاصه عده ای اینجا و خیلی ها ز راه دور دلگیر حرم هستند همانهایی که جاماندندو حالا پای تصویرحرم هستند یکی یاد رواق افتاده تنهایی یکی بیمار و حالا در اتاق افتاده تنهایی دلش میخواست نایی داشت جوانتربود و پایی داشت میان اینهمه زائردلش میخواست جایی داشت کنارحوض گوهرشاد وقتی حرف آب آمد دو سه بیتی که خواندم برلبم جانم رباب آمد مگه میشه شب امام رضا کربلا نرم..امام رضایی که فرمود: کربلا پلکهای ما رو زخم کرد... کنارحوض گوهر شاد وقتی حرف آب آمد دو سه بیتی که خواندم بر لبم جانم رباب آمد زیارت آخرش شد اول روضه سفر کردم به سمت مقتل روضه حسین آمد به هم گفتند که شمشیر آورده ولی نه روی دستش کودک بی شیرآورده منو ببخشید شب عیده امادلمون کربلاگیره هرکار کنیم هرطرف بریم سر از کربلا درمیاریم این شبا این روزا ارباب ماتوراه کربلا مناجاتش همین بود.. الهی بهر قربانی به درگاهت سر آوردم نه تنها سر بلکه از سر بهتر آوردم یاموسی ابن جعفر خوش به حالتون مثل فردایی نازدانش رو بغل گرفت صورت ماهشو دید گل ازگلش شکفت.اما دلهای ما بیقراره روضه شش ماهه است یه وقت صدا زد.. علی را درغدیرخم نبی بگرفت روی دست ولی من روی دست خود علی اصغرآوردم یه وقت دیدن زبون مناجاتش وسط میدان هم بلندشد ببینید ببینید گلم رنگ ندارد اگر آمده میدان سر جنگ ندارد گلم سرخ و سفید است خوب نگاش کنید آبش بدید می میره آبش ندید می میره گلم سرخ و سفید است از او قطع امید است *هرکی کار داره با این باب الحوائج دست راستتو بیاربالا صدر همه حوائج فرج مولامون آقامون حجة ابن الحسن...همه باهم صدا بزنیم..ای غریب مادر حسین ┄┄┅┅┅❅🥀❅┅┅┅┄┄ •---✾آموزش مداحی منادی 👇 https://eitaa.com/monadi_school ┄┅═✧❁🌹🥀🌹❁✧═┅┄ ♡ ‌ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲ ‌ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ‌ˢᵃᵛᵉ ‌ˢʰᵃʳᵉ