eitaa logo
منور
1.6هزار دنبال‌کننده
27.4هزار عکس
27.8هزار ویدیو
1.2هزار فایل
.
مشاهده در ایتا
دانلود
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان نیروی انتظامی و نیرو‌های مسلح موافقت کردند.
گیلان بسیجی‌ مدافع امنیت حمزه علی‌نژاد درحالی که به همراه همسر و کودک سه ساله خود در حال تردد در خیابان بود، مورد هدف اغتشاشگران قرار گرفته و به شهادت رسید. فرزند و همسر این شهید هم دچار جراحت شدند.
‌آلمان برای اولین بار از یک ناوچه پدافند هوایی، یک سلاح لیزری ضدپهپادی را در دریای بالتیک آزمایش کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درباره شهید «آرمان علی‌وردی» و لحظه دستگیری قاتلان این شهید
اندیشکده شورای آتلانتیک در یادداشتی نوشته است که دولت آمریکا باید نیروهای امنیتی سطح پایین و نیروهای نظامی میانی مانند لباس‌شخصی‌ها و نیروهای مجری قانون را هدف اقدامات خود قرار داده، اطلاعات شخصی آنها را جمع‌آوری کرده و در فضای مجازی منتشر کند. نویسنده این یادداشت با اشاره به حساب‌های کاربری وزارت خارجه آمریکا در فیسبوک، اینستاگرام و توییتر، توصیه کرده است که از دنبال‌کنندگان این حساب‌های کاربری خواسته شود که اسامی نیروهای امنیتی و مکان‌ زندگی آنها را در اختیار وزارت خارجه آمریکا قرار دهند. به باور نویسنده، این اسامی می‌تواند در مرکز رجیستری وزارت خارجه آمریکا جمع‌آوری شده و اگر آنها به اقدامات خود ادامه دهند برای طی فرایند رسمی تحریم، اسامی‌شان به وزارت خزانه‌داری ارسال شود. طبق یادداشت شورای آتلانتیک، مقابله با سانسور در اینترنت باید هدف کلیدی آمریکا باشد و شرکت‌های تکنولوژی مانند اپل و گوگل باید اطمینان دهند که شبکه‌های مجازی شخصی در نرم‌افزارهای اپ‌استور در دسترس قرار دارند. این نویسنده توصیه کرده است که اسامی و اطلاعات نیروها باید از طریق کانال‌های آنلاین آمریکایی از جمله رادیو فردا منتشر شوند. در پایان این یادداشت آمده است اگر نیروهای امنیتی قادر نباشند که ناشناس باقی بمانند در آن صورت در اقدامات خود محتاط‌تر خواهند بود و در اطاعت از دستورات، بازنگری خواهند کرد.
روزنامه های اصلاح طلب و حمایت از روزنامه نگاران جاسوس بازداشت شده
تورم در توکیو، پایتخت ژاپن به بالاترین رقم در 33 سال گذشته رسید.
دیلی میل در گزارشی مدعی شد،: "هکرهای روس" تلفن همراه لیز تراس، نخست وزیر سابق انگلیس را هک کردند.
براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب سال ۱۴۰۰ ، حق عائله‌مندی و اولاد به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. حق عائله‌مندی از ۴۰۰ هزار تومان به ۶۱۱ هزار تومان و حق اولاد از ۱۰۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۲۱۱ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.
در جریان تجمع دیشب کوی دانشگاه تهران، دانشجویان مدعی آزادی با الفاظ رکیک، به تحریک نیروهای بیرون کوی دانشگاه پرداختند. در این‌حین، نیروهایی که بیرون کوی دانشگاه حضور داشتند، با شنیدن فحاشی‌ها، متاسفانه اقدام به شلیک گاز اشک‌آور به داخل خوابگاه کوی کردند. همچنین این دانشجویان با فحاشی به مقدسات، قصد تحریک دانشجویان مذهبی داخل کوی را داشتند. دانشجویان مذهبی در پاسخ به فحاشی‌ها و همچنین جهت ممانعت از تحریک نیروهای بیرونی توسط دانشجویان، «الله اکبر»گویان، مابین دانشجویان و سردر کوی دانشگاه حاضر شدند. بعد از دقایقی که فحاشی هایشان نتیجه نداد، این بار با پرتاب سنگ به سمت دانشجویان متاسفانه باعث آسیب به سر و صورت و بینی ۲ تن از دانشجویان شدند.
قیمت هیزم در اروپا ۳۴۹ یورو یعنی ۵۰ برابر قیمت هیزم در روسیه ۴۵۰روبل= ۷/۵ یورو و در ایران تقریبا ۵ یورو!
تا سال 2016 میلادی همواره اقتصاد آمریکا بزرگ‌تر از اقتصاد چین بود. این در‌حالی است که از سال 2016 به این سو چین، بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا شده و برآوردها نیز حاکی از آن است که روند فاصله گرفتن چین از آمریکا ادامه دارد. 🔻در سال 2022 تولید ناخالص داخلی چین 30074 میلیارد دلار است، در‌حالی‌که تولید ناخالص داخلی آمریکا 25035 میلیارد دلار است؛ یعنی 5039 میلیارد دلار کوچک‌تر از چین. همچنین برآورد صندوق بین‌المللی پول این است که تا سال 2027 تولید ناخالص داخلی چین به 42050 میلیارد دلار و تولید ناخالص داخلی آمریکا به 30282 میلیارد دلار می‌رسد، یعنی تولید چین 11768 میلیارد دلار بزرگ‌تر از تولید آمریکا می‌شود.
سهم ناچیز ایران از بازار ۲ هزار میلیاردی غذای حلال برآوردها نشان می‌دهد بازار جهانی غذای حلال از 715 میلیارد دلار در سال 2021 به 1023 میلیارد دلار در سال 2021 رسیده و انتظار می‌رود اندازه این بازار تا سال 2027 به 2 هزار و 43 میلیارد دلار برسد. براساس گزارش مرکز تحقیقاتی پیو که یک اندیشکده آمریکایی است، انتظار می‌رود جمعیت مسلمانان جهان تا سال 2030 به حدود 2 میلیارد و 190 میلیون نفر افزایش یابد. آسیا و اقیانوسیه بزرگترین منطقه در بازار غذای حلال در سال 2021 را به‌خود تخصیص داده‌اند. بازار غذای حلال که به‌سرعت درحال افزایش است، این پتانسیل را دارد که در آینده نقش بیشتری در تجارت جهانی داشته باشد. بهبود تدریجی پس از بیماری کرونا و رشد جمعیت مسلمانان، رشد تقاضا برای غذای حلال را افزایش می‌دهد، پیش‌بینی می‌شود سالانه رشدی با نرخ 3.5 درصد را تا سال 2024 شاهد باشیم. انتظار می‌رود تا سال 2024، بازار جهانی غذای حلال و OIC به‌ترتیب به 1.38 تریلیون دلار و 1.09 تریلیون دلار برسد.
دولت رئیسی درحال پیمودن مسیری متفاوت از گذشته، با چاشنی برخی اصلاحات ریشه ای در حوزه اقتصاد و مدیریت است که در آینده ی نزدیک سبب تغییرات بزرگی در کشور میشود. این مهم بدلیل دست برتر دشمن درحوزه رسانه برای عموم مشهود نیست، لیکن سران جریانهای مخالف دولت آن را فهمیده و نگران شده اند!
فتنه اخیر، تلفیقی‌ست از هر سه جنگ دوره امیرالمومنین(ع)؛ ‏هم جنگ جمل که به خونخواهی باطلی راه افتاد، هم جنگ صفین که قرآن‌ها سر نیزه شد و هم جنگ با خوارج و منافقین امت.. ‏ذره‌ای در تقابل با کفر و شرک و نفاق تردید نکنید که وقتی فتنه بزرگ شد، نصرت الهی هم بزرگ‌تر خواهد شد، ان‌شاءالله..