همونجور که پیامبر رحمتون فرمودند
نمازهای پنج گانه به نهر جاری گوارایی می مانند که بر در خانه هایتان روان است وهر روز پنج بار خود را در زلال آن شست و شو می دهید، و دیگر هیچ پلیدی باقی نمی ماند!
خداوند می فرماید: «أَقِمِ الصلاهَ إِنَّ الصلاهَ تَنْهى عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ وَ لَذِکْرُ اللَّهِ أَکْبَرُ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ ما تَصْنَعُونَ» (عنکبوت آیه۴۵)
و نماز را برپا دار ڪه نماز (انسان را) از زشتیها و گناه بازمىدارد و یاد خدا بزرگتر است و خداوند مىداند شما چه کارهایى انجام مىدهید!!!
پس بعد توبه به نمازهات اهمیت بده
و از رحمت خدا ناامید نشو که بعد هر نماز تو فرصت شروعی دوباره دارۍ (:
https://eitaa.com/allahmibenad
دوستان اگر سوالی دارید که در ناشناس نمیخواید بگید
بفرمایید پی وی
در حد توان کمک میشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استورے
بسیجے یه کارت عضویت داره که اونم سند شهادتشه!:))
معنی دروغ: دروغ از رذائل اخلاقی به معنای گفتن سخن خلاف واقع است. دروغ از گناهان کبیره است که در قرآن و احادیث از آن نهی شده و کلید همه بدیها و مایه نابودی ایمان معرفی شده است. دروغ گفتن حرام است، اما در مواردی مجاز شمرده شده است؛ از جمله برای حل اختلافات مردم و حفظ جان و مال خود یا دیگری است. در آیه ۷۷ سوره توبه میخوانیم: (فَأَعْقَبَهُمْ نِفاقاً فِی قُلُوبِهِمْ إِلى یَوْمِ یَلْقَوْنَهُ بِما أَخْلَفُوا اللَّهَ ما وَعَدُوهُ وَ بِما کانُوا یَکْذِبُونَ: اعمال آنها نفاقى در دلهایشان تا روز قیامت ایجاد کرد، به خاطر اینکه عهد خدا را شکستند و به خاطر اینکه دروغ می گفتند.) امام حسن عسکری(ع): (جُعِلتِ الخَبائِثُ کُلها فی بَیت وَ جُعِل مِفتاحُها الکَذِبَ: تمام پلیدیها در خانهای قرار داده شده و کلید آن دروغگویی است.) مجلسی، بحار الانوار، ۱۴۰۳ق، ج۶۹، ص۲۶۳.
معنی تهمت: برخی افراد بدون هیچ دلیلی به دیگران تهمت می زنند بدون این که بتوانند چیزی را اثبات کنند. اما تهمت به طور کلی به عملی گفته می شود که انسان در میان جمعی از مردم بزند و برای اثبات آن دلیل کافی نداشته باشد. پس اگر از فردی در برابر فردی دیگر پرسشی شود و از او خواسته شود که موضوعی نامعلوم را اثبات کند، این عمل بهتان یا تهمت زنی نامیده نمی شود. تهمت و بهتان از جمله اعمال زشت و زننده ای است که خود شیطان هم از آن بیزار است. سوره نساء آیه ۱۱۲: «وَمَن یَکْسِبْ خَطِیئَةً أَوْ إِثْمًا ثُمَّ یَرْمِ بِهِ بَرِیئًا فَقَدِ احْتَمَلَ بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُّبِینًا؛ و هر کس خطا یا گناهى مرتکب شود سپس آن را به بیگناهى نسبت دهد قطعا بهتان و گناه آشکارى بر دوش کشیده است». امام جعفر صادق عليه السلام می فرمایند:(غيبت آن است که در مورد برادرت آنچه را خدا پوشانده بيان کني و بهتان آن است که آنچه در او نيست را به او نسبت دهي. إنَّ مِنَ الغِيبَةِ أَن تَقُولَ في أَخِيكَ مَا سَتَرَهُ اللهُ عَلَيهِ، وَ إنَّ مِنَ البُهتَانِ أَن تَقُولَ في أخيكَ مَا لَيسَ فِيهِ.) بحار الانوار، جلد 2، صفحه 248. رسول خدا صلي الله عليه واله می فرمایند:(هر كس به مرد يا زن مؤمن بهتان زند يا درباره او چيزي بگويد كه از آن مبراست، خداوند متعال در روز رستاخيز او را بر تلّي از آتش نگه دارد تا از حرف خود درباره آن مومن برگردد. مَن بَهَتَ مُؤمِناً أَو مُؤمِنَةً أَو قَالَ فِيهِ مَا لَيسَ فِيهِ أقَامَهُ اللهُ تَعَالي يَومَ القِيَامَةِ عَلَي تَلٍّ مِن نَّارٍ، حَتَّي يَخرُجَ مِمَّا قَالَهُ فِيهِ.) عيون الاخبار الرضا - عليه السلام -، جلد 2، صفحه 33.
معنی غیبت: در اصطلاح علم اخلاق، غیبت آن است که در غیاب برادر دینی، به بیان آنچه نقلش مایه ناخشنودی او میشود بپردازند، خواه آن نقص در بدن او باشد یا در نَسب یا در صفات و افعال و اقوال او یا در چیزی که متعلق به او باشد مثل خانه و لباس. فقها با استناد به آیه غیبت، روایات، اجماع و عقل، غیبت را حرام¹ و گناه کبیره ² دانستهاند. امام خمینی حرمت آن را از ضروریات فقه شمرده است³. گوش کردن به غیبت نیز حرام شمرده شده است ⁴ گفته شده حرمت غیبت، به غیبت مؤمنین ⁵ یا مسلمانان ⁶ اختصاص دارد و غیبت کافر⁷ و متظاهر به فسق ⁸ حرام نیست. خداونددر قرآن میفرماید:( وَلَا یغْتَب بَّعْضُکم بَعْضًا أَیحِبُّ أَحَدُکمْ أَن یأْکلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیتًا (ترجمه: از یکدیگر غیبت مکنید. آیا هیچ یک از شما دوست دارد که گوشت برادر مرده خود را بخورد؟)[ حجرات–۱۲]
مولی امیرالمؤمنین علیهالسلام: (الغیبَهُ جُهدُ العاجِزِ: غیبت كردن، آخرین تلاش افراد زبون و ناتوان است.) (نهجالبلاغه، كلمة ٤٥٣)
¹. [نراقی، مستند الشیعه، ۱۴۱۵ق، ج۱۴، ص۱۶۱؛ امام خمینی، مکاسب المحرمه، ۱۴۱۵ق، ج۱، ص۳۷۰.]
². [اردبیلی، مجمع الفائدة و البرهان، ۱۴۰۳ق، ج۱۲، ص۳۳۹؛ امام خمینی، مکاسب المحرمه، ۱۴۱۵ق، ج۱، ص۳۷۰ -۳۷۶.]
³. [امام خمینی، شرح چهل حدیث، ۱۳۸۰ش، ص۳۰۳.]
⁴. [امام خمینی، مکاسب المحرمه، ۱۴۱۵ق، ج۱، ص۴۴۱ و ۴۴۲.]
⁵. [نراقی، مستند الشیعه، ۱۴۱۵ق، ج۱۴، ص۱۶۰ - ۱۶۳؛ امام خمینی، مکاسب المحرمه، ۱۴۱۵ق، ج۱، ص۳۷۶.]
⁶. [اردبیلی، مجمع الفائدة و البرهان، ۱۴۰۳ق، ج۸، ص۷۶ - ۷۸؛ طباطبایی، المیزان، ۱۳۹۰ق، ج۱۸، ص۳۲۵.]
⁷. [اردبیلی، مجمع الفائدة و البرهان، ۱۴۰۳ق، ج۸، ص۷۷]
⁸. [نراقی، مستند الشیعه، ۱۴۱۵ق، ج۱۴، ص۱۶۶؛ امام خمینی، مکاسب المحرمه، ۱۴۱۵ق، ج۱، ص۴۱۵ و ی.]
#ارسالی
سلام. من فکر میکردم شماها از دین چیزی میفهمید و بیهوده نمیاد این حرف ها رو بزنید ولی میبینم که نه!! وضع ما خیلی خرابتر از این حرفهاست. اونی که میگفت دروغه یه نگاه به پیاما بنداز بعد ببین اول معنی دروغ چیه بعد بیا صحبت کن! کجا ادمین ها دروغ گفتن؟! اونی که میگی غیبته! اول شما برو پیاما رو بخون بعد بیا بگو غیبته! ما کی غیبت کردیم؟؟!! تو اون پیامم هم گفتم غیبت یعنی پشت سر مسلمونی عیب هاشو بگی که ندونی. غیبت کافر و متظاهر به فاسق حرام نیست(از دیدگاه بعضی علما) حالا خودت بگو عملی که همه میدونن و خودشون علنی هم انجام میدن وتازه جلوی روشون هم بگی ناراحت نمیشن غیبت محسوب میشه؟؟!! نه خدایی غیبت محسوب میشه؟؟؟!!!! اگه آره یعنی واقعا در ظاهر فقط اسم مسلمونو یدک میکشی و در باطن هیچی از دین نمیدونی!! و اونی که میگی تهمته! اول پیاما رو بخون بعد بیا صحبت کن و بگو تهمته! ادمین ها اینهمه سند و مدرک اوردن ولی این شمایی که نمیخوای بفهمی! این شمایی که داری بدون هیچ سند و مدرکی تهمت میزنی!! باشه کلیپ و عکس ها فتوشاپ و الکی قبول! اماما رو که دیگه قبول داری؟! اگه نداری، پیامبر(ص) رو که دیگه قبول داری؟! اگه نداری خدا رو که دیگه قبول داری؟!! من صریحا از آیات قرآن و روایات معصومین (علیهم السلام) با ذکر منبعشون سند و مدرک آوردم نکنه میخوایی اینارم انکار کنی؟!! و در آخر اونی که میگفت من طرفدار بی تی اس هستم و با اونا آروم شدم و به زندگی برگشتم و در عین حال خدا رو هم فراموش نکردم!! خیلی خنده داره واقعا! یه نگاه به مبحث غنا در قرآن بکن! اگه خدا رو فراموش نکردی چطور با آهنگ های بی تی اس آروم میشی نه با خدا؟؟!!! خدا واضح تو قرآن فرموده خودتم شنیدی. در ایه ۲۸ سوره رعد فرموده: «الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ؛ همان کسانىکه ایمان آوردهاند و دلهایشان به یاد خدا آرام مىگیرد آگاه باش که با یاد خدا دلها آرامش مىیابد». برو یه نگاه دوباره بنداز!! اصلا هیچ میدونین دارین از باطل پیروی میکنین؟!! فکر نکنین باطل فقط به طاغوت یا حاکم ستمگر میگن! باطل به هر چی که خلاف سخن خدا باشه میگن! میگین نه؟؟!! دلیل:
إِنَّ الَّذِینَ کفَرُوا سَوَاءٌ عَلَیهِمْ ءَأَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ لا یؤْمِنُونَ /خَتَمَ اللَّهُ عَلَی قُلُوبِهِمْ وَعَلَی سَمْعِهِمْ وَعَلَی أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ. ¹ به گروه منافقین که می رسد اهمیت بیشتری می دهد، به دلیل این که آیات بیشتری درباره آنها آمده است. منافقین کسانی هستند که از مذهب علیه مذهب استفاده می کنند؛ یعنی تظاهر به مذهب می کنند و حال آن که در باطن ضدّ مذهب هستند.
وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ وَبِالْیوْمِ الآخِرِ وَمَا هُمْ بِمُؤْمِنِینَ /یخَادِعُونَ اللَّهَ وَالَّذِینَ آمَنُوا وَمَا یخْدَعُونَ إِلا أَنْفُسَهُمْ وَمَا یشْعُرُونَ. ² این ها در مقام فریب دادن خدا بر می آیند، حقیقت را می خواهند فریب بدهند، مومنین را می خواهند فریب بدهند. اما قرآن می گوید این ها موفق نیستند، این ها به خیال خودشان مردم را می فریبند و نمی فهمند و شعور ندارند. قرآن نقش خدعه را بیان می کند و می گوید خدعه با اهل حق چنین است.
وَإِذَا لَقُوا الَّذِینَ آمَنُوا قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا إِلَی شَیاطِینِهِمْ قَالُوا إِنَّا مَعَکمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِئُونَ. ³ به خیال خودشان خیلی زرنگی می کنند. به اهل ایمان که می رسند می گویند بله ما از شما هستیم، ولی وقتی با برادران واقعی شان، با شیطان هایی مثل خودشان، خلوت می کنند می گویند ایمان ما ظاهری و صوری است و ما باطناً با شما هستیم، ما مسخره شان می کنیم!
بعد قرآن می گوید: «اللَّهُ یسْتَهْزِئُ بِهِمْ وَیمُدُّهُمْ فِی طُغْیانِهِمْ یعْمَهُونَ»⁴ این مسخره کردن ها به ضرر خودشان است، خدا آنها را مسخره خواهد کرد؛ یعنی این جریان و سنت عالم است که آنها را مضحکه قرار خواهد داد و در کوری و حیرت گرفتار خواهد کرد.
بعد بیان عجیبی دارد: مَثَلُهُمْ کمَثَلِ الَّذِی اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءَتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَکهُمْ فِی ظُلُمَاتٍ لا یبْصِرُونَ.⁵ اینها از نقشه های نُکرشان استفاده می کردند و عقل خود را در خدمت هوای نفس و شیطنت خود قرار داده بودند.
¹. بقره / 6 و 7.
². بقره / 8 و 9.
³. بقره / 14.
⁴. بقره / 15.
⁵. بقره / 17.