eitaa logo
♡منجی♡
112 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1 فایل
تبلیغ نداریم😎 تحقیق واخبار مربوط به ظهور منجی❤️ حوادث و علائم ظهور منجی طبق روایات ائمه🌹 اتفاقات مربوط به منطقه 🧐 ارتباط با ادمین @ejaz14
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️ با توجه به نتایج انتخابات احتمال دور دوم وجود داره... حواستان باشد طرفداران پزشکیان خودشان را به جای طرفداران قالیباف جا نزنن و قالیباف را تخریب نکنند آنها می خواهند رای قالیباف را به نفع خود تمام کنند... 💠 برای پیروزی جبهه انقلاب وقت این رسیده که متحد باشیم... @monji265
‍ 💢 یعنی چه؟ ✅مراد از توقيت، وقت گذارى مشخّص ، يعنى تعيين كردن روز، ماه و سال ظهور امام مهدی(ع) است. از اين رو ، بيان كردن وقت نامعيّن، توقيت نيست ، همچنان كه تطبيق نشانه هاى ظهور بر برخى از وقايع در صورتى كه به تعيين دقيق وقت ظهور منجر نشود و يا بيان اميدها ، آرزوها و خواسته ها نيز توقيت شمرده نمى شود. در دوره صفويه ، بسيارى از عالمان آرزو مى كردند كه اين دولت به ظهور امام مهدى عليه السلام متّصل شود. در دوره انقلاب اسلامى ايران نيز اين آرزو و خواسته وجود داشته و دارد كه اين نظام ، به حكومت جهانى مهدى عليه السلام منجر شود؛ ولى بيان اين آرزوها و خواسته ها، توقيت شمرده نمى شود. ✅گفتنى است كه نفى زمان مشخّص نيز ممكن است حمل بر توقيت شود ، مثل اين كه گفته شود: تا چند سال ديگر ، مطمئناً ظهور اتفاق نمى افتد. ✅اگر چه ما از تعیین زمان برای ظهور نهی شده ایم اما این به این معنا نیست كه با موضوع ظهور به عنوان واقعه ای دور از دسترس كه در آینده ای دور و نامعلوم به وقوع می پیوندد، برخورد كنیم، بلكه باید همواره خود را در چند قدمی ظهور ببینیم و امیدوار باشیم كه در زمان حیات خود، ظهور حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را درك كنیم. ✅این نكته ای است كه از مجموع روایاتی كه در این زمینه از ائمه معصومین (علیهم السلام) نقل شده استفاده می شود؛ كه از جمله می توان به بخشی از دعای عهد كه از امام صادق (علیهالسلام) نقل شده، اشاره كرد. در بخشی از دعای یادشده چنین می خوانیم: "اَللّـهُمَّ اكْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الاُْمَّةِ بِحُضُورِهِ ، وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدا وَ نَرَاهُ قَرِيبا...؛ بار خدایا! اندوه ودلتنگی این امت را باحضور ولیّ خود برطرف ساز و در ظهور او شتاب كن. دیگران ظهور او را دور می بینند ولی ما آن را نزدیك می بینیم... . منبع : دانشنامه امام مهدی(ع) جلد هشتم سال انتشار : 1393 از صفحه 150 تا صفحه 170 🌹 @monji265
‍ ‍ 🍁 : 📌قسمت سوم: ✨جواب ديگر اين است كه بر فرض روايت طبق ظاهر معنا شود، باز قابل اعتنا نمي‌باشد، چون در مقابل اين روايات آيات زيادي داريم كه دستور به قيام براي خدا[18] جهاد در راه خدا، امر به معروف و نهي از منكر، و مقابله با طاغوت داده است و هم چنين روايات فراواني داريم كه دستور به امر به معروف و نهي از منكر،[19] قيام در راه خدا، نموده است و دستورات و قوانين فراوان حكومتي كه در قرآن و روايات وجود دارد، نمي‌توانند مخصوص زمان خاصي باشد. 🍃 امام خميني(ره) در اين زمينه مي‌فرمايد: «ممكن است صدها هزار سال ديگر (بگذرد) و مصلحت اقتضا نكند كه حضرت تشريف بياورد و در طول اين مدّت طولاني (آيا) احكام اسلام بايد بر زمين بماند و اجرا نشود و هركه هر كاري خواست بكند؟ 🌱(آيا) قوانيني كه پيامبر اسلام، در راه بيان و تبليغ و نشر و اجراي آن 23 سال زحمت طاقت‌فرسا كشيد، فقط براي مدّت محدودي بود؟ آيا خداوند اجراي احكامش را محدود كرد به دويست سال؟ و (آيا) پس از غيبت صغري، اسلام ديگر همه چيزش را رها كرده است؟ 🌿[ولايت فقيه و ادله] جواب سوّم اين است كه مسئله ولايت فقيه و تشكيل حكومت اسلامي.‌ ادلة فراوان نقلي و عقلي همراه است كه هرگز روايت فوق‌الذكر در مقابل آن قدرت استقامت ندارد. به عنوان نمونه به يك دليل عقلي و يك دليل نقلي اشاره مي‌شود: ⚡️1- دليل عقلي، در اين جا جهت اختصار فقط[20] به يك دليل عقلي اشاره مي‌شود: «حيات اجتماعي بشر و نيز كمال فردي و معنوي او، از سويي نيازمند قانون الهي در ابعاد فردي و اجتماعي است كه مصون و محفوظ از ضعف و نقص و خطا و نسيان باشد، و از سوي ديگر نيازمند حكومت ديني و حاكمي عالم و عادل براي تحقق و اجراي قانون كامل، حيات انساني در بعد فردي و اجتماعي‌اش بدون اين دو و يا با يكي از آن دو متحقق نمي‌شود و فقدان آن دو، در بعد اجتماعي، سبب هرج و مرج و فساد و تباهي جامعه مي‌شود كه هيچ انسان خردمندي به آن رضا نمي‌دهد اين برهان كه دليل عقلي است هم شامل زمان انبياء مي‌شود كه نتيجه‌اش ضرورت نبوّت است و هم شامل زمان پس از نبوّت رسول خاتم كه ضرورت امامت را نتيجه مي‌دهد، و هم ناظر به عصر غيبت امام معصوم است كه حاصلش ضرورت ولايت فقيه است.»[21] ⚡️2- دليل نقلي: آيات و روايات فراواني بر مسئله ولايت فقيه دلالت دارند. كه فقط به يك روايت اشاره مي‌شود.[22] امام زمان (عج) در قسمتي از پاسخ به پرسش اسحاق مي‌نويسد: «در پيشامدها به راويان احاديث ما مراجعه كنيد آنها حجّت من بر شما هستند و من حجت خدايم.»[23] 🌿نتيجه اين كه: اوّلاً در خود روايت مذكور قرينه است كه مراد از قيام، قيام‌هاي طاغوتي است و در ثاني ادله فراواني در برابر اطلاق آن وجود دارد. 📚پی نوشت: [19] حر عاملي، وسائل‌الشيعه، همان، ج11، ص395. [20] ر.ك: واعظي، احمد، حكومت اسلامي، چاپ اوّل، 1380، ص172. [21] جوادي آملي، عبدالله، ولايت فقيه، قم،‌ نشر اسراء، 1378ش، ص151ـ152. [22] ر.ك: حكومت اسلامي، همان، ص147ـ167. و ر.ك: عليزاده، اكبر اسد، در ساحل انديشه، قم، مؤسسة‌ امام صادق(ع)، چاپ اوّل، 1380، ص232ـ239. [23] محمد بن الحسن الحر العاملي، وسائل الشيعه، تهران، المكتبة الاسلاميه، چاپ اوّل، 1380، ج18، باب اوصاف القاضي، ح9. پایان. 🌱 💥کانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور] 🌹 @monji265
بر وبر اموات خدا بیامرز تان صلوات اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم❤️ آیه۱۲ قَالَ قَآئِلٌ مَّنْهُمْ لاَ تَقْتُلُواْ يُوسُفَ🌻 🪴ببخشید این را باید قبل از دیروز که روز رای گیری بود می نوشتم🎁 ۹برادر گفتند یوسف باید کشته شود ۱ برادر گفت من به شهید نکردن او رای می دهم❌ ♨️اگر اورا شهید کنید من به بابا خواهم گفت که اورا شهید کرده اید باید مرا نیز بااو بکشید🥷 🌍همین ۱ رای سبب شد سرنوشت حضرت یوسف وسرنوشت یک کشور کافر عوض شود وهمه موحد شوند🌻 حتی ۱رای نیز مهم است✅ @ketabollaah @monji265
⁉️ آیا میدونستید رأی یک انسان ممکنه در حکم محاربه (جنگ) با امام زمان ارواحنا فداه باشه!؟ رحمة‌الله‌علیه @monji265
أَلسَّلامُ‌عَلَیکَ‌یَاأَبَاعَبدِاللهِ‌الحُسَین(ع)🌹
✨بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ ✨ وَ إِذْ يَرْفَعُ إِبْراهِيمُ الْقَواعِدَ مِنَ الْبَيْتِ وَ إِسْماعِيلُ رَبَّنا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّكَ أَنْتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ۱۲۷ رَبَّنا وَ اجْعَلْنا مُسْلِمَيْنِ لَكَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِنا أُمَّةً مُسْلِمَةً لَكَ وَ أَرِنا مَناسِكَنا وَ تُبْ عَلَيْنا إِنَّكَ أَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ ۱۲۸ رَبَّنا وَ ابْعَثْ فِيهِمْ رَسُولاً مِنْهُمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِكَ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ يُزَكِّيهِمْ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ۱۲۹ وَ مَنْ يَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْراهِيمَ إِلاَّ مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ وَ لَقَدِ اصْطَفَيْناهُ فِي الدُّنْيا وَ إِنَّهُ فِي الْآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحِينَ ۱۳۰ و هنگامی كه بالا می‌برد ابراهيم، قواعد و پایه‌های خانه را، و اسماعیل. - گفتند: - پروردگار ما! بپذیر از ما، به راستی که تو شنونده دانايي. پروردگار ما! و قرار ده ما را مسلمان و تسلیم برای خودت، و از نسل ما امّتی مسلم و تسلیم تو، و نشان بده به ما راه و روش و مناسک - دین مان- را، و بازگرد به سوی ما (توبه ما را قبول کن)، به راستی تو، بسیار توبه‌پذيرِ رحیم (به مؤمنان) مهربانی. پروردگار ما! و مبعوث کن در میان آنها فرستاده ای از خودشان، که بخواند بر آنها آیات تو را و بیاموزد به ایشان کتاب را و حکمت را و آنها را پاکیزه سازد و تزکیه کند، قطعا تو شکست ناپذیرِ حکیم هستی. و چه کسی رغبت می‌کند (به غیر از) ملت و آیین ابراهیم؟ مگر آنکه نفسش را سفیه و نادان کرده؟ و ما برگزیده‌ایم او را در دنیا، و به راستی او در آخرت قطعا از صالحان است. ✨📖: آيات ۱۲۷ تا ۱۳۰ بقره @monji265
راستی که چقدر غافل بودیم از تلگرام! قبلش با سیاست همستر خاکستری ها شناسایی و بعد فقط عکس پزشکیان را پخش کردند و چنان تبلیغات کردندکه بعضی ها فقط از روی عکس به ایشان رأی دادند! فیلتر شکن ها تبلیغات پزشکیان ....... جستجوی گوگل فقط تبلیغات پزشکیان..... تلگرام که تبلیغات پزشکیان...... بیخود نبود که آذری جهرمی را وزیر ارتباطات گذاشته بودنش و در فتنه ها بسترهای فضای مجازی ولنگاری و رها را مدیریت میکردند! @monji265
شفا با پول مهریه💰 فردی نزد حضرت علی (ع) آمد و از بیماریش گلایه کرد. حضرت فرمودند: از همسرت بخواه از مهریه‌اش به تو درهمی ببخشد، با آن عسل تهیه کن و با آب باران مخلوط کرده و بخور، مدد الهی شفا خواهی یافت. مرد عرب چنین کرد و بهبود یافت. علت را از حضرت پرسید. حضرت فرمودند: بهترین شفا طبق قرآن عسل است و بهترین رحمت آب باران و حلال‌ترین پول، پولی است که زن مهر خود بر شوهرش ببخشد. من شفای تو از قرآن گفتم و از خود چیزی نیفزودم 📙تفسیر عیاشی ج1ص218 @monji265
‍ 💢 اولین منکر غیبت کیست؟! ✴️ بخش دوم ✴️ 🔸 از دیدگاه صدوق كسانیكه به حضرت مهدی (ع)در حال غیبتش ایمان داشته باشند مانند همان فرشتگانى هستند كه خداى عزوجل را در سجده بر آدم اطاعت كردند و كسانى كه در حال غیبت منكر امام غائب باشند مانند ابلیس هستند كه از سجده بر آدم سر باز زد و منکر آن شأنی شد که در ورای ظاهر خاکی حضرت آدم (ع) پنهان و مصداق غیب بود. 🔸صدوق (رح) همچنین در جای دیگری از کتابش در تطبیق ماجرای فرمان سجده بر فرشتگان و سرباز زدن شیطان از این امر با موضوع غیبت حضرت مهدی (عج)نکته قابل تاملی را مطرح کرده است و منکران غیبت حضرت مهدی (ع)را با اولین منکر غیب مقایسه کرده است. 🔸نکته ای که شیخ صدوق درباره زمانی است که شیطان زیر بار سجده کردن بر حضرت آدم (ع)نمی‌رود، ایشان معتقد است که او اولین منکر غیبت بود، چرا که به آن چه در ورای ظاهر خاکی حضرت آدم (ع) بود ایمان نیاورد و او را تعظیم نکرد: 🔸«خدای عزوجل آن ها (فرشتگان) را به سجده بر آدم واداشت چرا که ارواح حجج الهى را در صلبش پنهان کرده بود. این سجده براى خدا پرستش بود و براى آدم فرمانبرى و براى آنچه در پشتش بود تعظیم و احترام، ابلیس در این میان از روى حسد از سجده بر آدم سر باز زد زیرا ارواح حجج را خدا در صلب آدم نهاد و از صلب او دریغ كرد و به واسطه حسد و تمرد كافر شد و از دستور خدا سرپیچى كرد و از جوار او رانده شد و ملعون گردید و رجیم نامیده شد چرا که منكر غیبت گردید و دلیلش در امتناع از سجده بر آدم این بود كه گفت من از آدم بهترم مرا از آتش آفریدى و او را از خاك، 🌹 @monji265