eitaa logo
♡منجی♡
113 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1 فایل
تبلیغ نداریم😎 تحقیق واخبار مربوط به ظهور منجی❤️ حوادث و علائم ظهور منجی طبق روایات ائمه🌹 اتفاقات مربوط به منطقه 🧐 ارتباط با ادمین @ejaz14
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ جلسه سیزدهم ثقلین حدیث ثقلین را همگی شنیدیم این جلسه میخواهیم بدانیم چرا پیامبراکرم(ص) فقط از قرآن یاد نکرد و یا چرا فقط از اهل بیت یاد نکرد و تاکید کرد ک این دو از هم جدا نمیشوند با من همراه باشید... (بخش اول) قبلا عرض شد ک ترکیب اعداد (۵ و ۲) خیلی مهم است (سبع من المثانی) (حدیث‌نقطه‌باء) مانند اعداد ۲۵ و ۵۲ و با در نظر گرفتن چهار نشانه آیه۴ سوره‌یوسف یوسف،کوکبا،الشمس،القمر بعداز کمی جستجو در قرآن در میابیم ک : سوره های: ابراهیم،القلم،الحاقه هرکدام ۵۲ آیه دارد و سوره الانشقاق۲۵ آیه دارد و تمام این چهار سوره ۱۴ آیه دارند ک با (الف ، ن) شروع و پایان دارد در سه سوره اول ۱۳ آیه و در سوره الانشقاق یک آیه وجود دارد از نشانه های چهارده‌معصوم(الف،ن) میباشد تمام این اثباتها ک خداوند در لایه لایه قرآن به صورت عددی آورده فقط یک هدف دارد و آن این موضوع است ک خیلی خیلی مهم میباشد ک به‌صورت آخرین حدیث از پیامبر نقل شده است قرآن و اهل بیت چنان بهم آمیخته هستند ک نمیشود این دو را از هم جدا حساب کرد زیرا از ارزش و معنا ساقط میشوند و راه رستگاری در بلایای آخرالزمان در آیه‌های قرآن که چهارده معصوم میباشد قرار دارد ادامه‌دارد... تنظیم‌وتدوین:محسن کانال♡منجی♡رابه‌دوستانتان‌معرفی‌کنید🌹 @monji265
دوستان گرامی: بحث تفسیر قرآن با کمک اعداد و ارقامی ک خداوند در آیات ب کار برده‌اند بسیار لذت بخش و جذاب میباشد و در عین حال برای استخراج این مطالب از قرآن ،زحمت زیادی هم دارد (هدیه‌ب‌پیشگاه‌امام‌زمان(عج)) 🔺پس شما میتوانید با نشر این مطالب ب همراه لینک کانال ب دوستان و آشنایان باعث فراگیر شدن علوم قرآنی و اثبات ۱۴ معصوم در قرآن در برابر معاندین و بدخواهان باشید در صورت تمایل ب ادامه چنین مبحثی و یا ارائه نظر ؛ @ejaz14 شبانه روز در دسترس شما میباشد با تشکر کانال رسمی ♡منجی♡ @monji265
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
السَّلامُ‌عَلَیْکَ‌یازَیْنَ‌الْعابِدِینَ‌عَلیِ‌ابنِ‌الحُسَین(ع)🌹
☀️امیرالمومنین حضرت علی فرمودند : إِنْ صَبَرْتَ صَبْرَ الْأَكَارِمِ، وَ إِلَّا سَلَوْتَ سُلُوَّ الْبَهَائِم. در روايت ديگرى است كه به اشعث بن قيس در تسليت فرزندش فرمود: اگر به مانند صبر و استقامت کریمان و بزرگواران شكيبايى نمودى (چه خوب)، و الا چون فراموشى چهار پايان فراموش خواهى كرد. 📚نهج البلاغه، ۴۱۴ @monji265
قسمت4⃣ 👈۸٫ “یا ایها الذین امنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقین”؛[۲۴] ای کسانی که ایمان آورده اید از (مخالفت فرمان خدا) بپرهیزید و با صادقان باشید. در تفسیر کلمه «الصادقین» می گوید مراد از صادقین معصومین هستند، ولی می گوید: مراد از معصومان، جمیع امت اند.[۲۵] در حالی که هیچ عرب زبانی در هنگام نزول این آیه از کلمه «صادقین» مجموع امت را نمی فهمیده است پس چگونه می توان آن را حمل بر این معنا کرد؟ پس باید بپذیریم که در هر عصر و زمانی صادقی که هیچ اشتباه و خطایی در سخنان او نیست وجود دارد که ما باید پیرو آنها باشیم! علاوه بسیاری از مفسران و محدثان اهل سنت از ابن عباس نقل کرده اند که آیه فوق درباره حضرت علی ابن ابی طالب (ع) است. علامه ثعلبی در تفسیر خود، گنجی در «کفایة الطالب»، علامه سبط الجوزی در «تذکره» از گروهی از علما چنین نقل می کند: «علمای سیره (تاریخ پیامبر) گفته اند معنای این آیه آن است که با علی (ع) و خاندانش بوده باشید، ابن عباس می افزاید: علی (ع) سید و سرور صادقان است.[۲۶] در روایات متعددی که از طریق اهل بیت به ما رسیده است، بر این معنا تاکید شده است.[۲۷] ۹٫ “قل لا اسئلکم علیه اجراً الا المودة فی القربی”؛[۲۸] بگو: «براى آن [رسالت‏] از شما هيچ مزدى طلب نمى‏كنم، مگر دوستى در حق نزديكان». علاوه بر این آیات، آیات دیگری، بازگو کننده فضیلتی از فضیلت های حضرت علی (ع) و برتری آن حضرت بر سایر صحابه و یاران و نزدیکان پیامبر اکرم (ص) است. حال با استناد به حکم عقل که تقدیم “مرجوح” بر “ارجح” را قبیح می شمارد، می توان نتیجه گرفت که امامت و جانشینی پیامبر اکرم (ص) حق حضرت علی (ع) است. این مقام گاهی با مقام نبوت و رسالت، جمع شده است؛ مثل امامت حضرت ابراهیم (ع) و پیامبر گرامی اسلام (ص) و گاهی جدای از مقام نبوت و رسالت بوده است؛ مثل امامت ائمۀ معصومین (ع).[۲۹] این آیات نشانگر این است که امام باید از جانب خدا منصوب شود؛ زیرا در همۀ این آیات جعل امامت به خدا نسبت داده شده و نیز خداوند، در آیۀ ابتلا،‌ امامت را عهد و پیمان الاهی شمرده ‌است؛ از این رو باید متصدی آن را خدا، که طرف عهد و پیمان است، تعیین کند نه مردم. هم چنین طبق این آیات، امام باید معصوم، ‌کامل ترین و فاضل ترین مردم باشد. روشن است که هیچ کس جز خدا نمی تواند از وجود این صفات و کمالا‌ت نفسانی آگاه شود. بنابراین، امام باید از جانب خدا نصب شود. فلسفۀ انتصاب امامان نور از ناحیۀ خدا،‌ هدایت و رهبری جامعۀ بشری است. 📚پی نوشت ها: [۲۴]. برائة، ۱۱۹٫ [۲۵]. تفسیر فخر رازی، ج ۱۶، ص۲۲۱٫ [۲۶]. احقاق الحق، ج۳، ص۲۹۷٫ [۲۷]. تفسیر نورالثقلین ، ج ۲، ص۲۸۰، ح ۳۹۲و۳۹۳٫ .[۲۸]شوری، ۲۳٫ .[۲۹]اقتباس از نمایه: دلایل عقلی امامت،  سؤال @monji265
💠امام باقر (ع) حضرت فرمود: 🔹همانا قائـم ما چون قیام کند مردم را به دعوت کند همونطور که رسول خدا (ص) دعوت فرمودند و غریبانه آغاز شد و همچون آغازش به حال غربت باز خواهد گشت پس خوشا به حال غریبان. 🔸 عرض کردم: خداوند حال شما را اصلاح فرماید این را برای من شرح دهید. فرمود: [از آن جهت که] دعوت کننده ما دعوت نوینی را از سر مي گیرد همانطور که رسول الله (ص) دعوت فرمود. 📚غیبت نعمانی،باب 22، روایت 1، ص 378 @monji265
طلبکاری‌هایم را بخشیدم، از مال دنیا یک تیشه و ماله دارم آن‌ها را هم به جهاد سازندگی بدهید شهید نبی‌الله کریمی @monji265
♡منجی♡
⭕️【عربستان】کانون‌تحولات آخرالزمان قسمت ششم جهت درک بیشتر مطالب قسمت قبل را مطالعه کنید 🌹 ب ـ شهادت
⭕️【عربستان】کانون‌تحولات آخرالزمان قسمت هفتم جهت درک بیشتر مطالب،قسمت قبل را مطالعه کنید🌹 در روایتی مرفوع و طولانی که آن را ابوبصیر از امام صادق(علیه السلام) نقل کرده، آمده است که فرمود: قائم به یاران خود می‌فرماید: ای دوستان من، اهل مکه مرا نمی‌خواهند ولی من برای اتمام حجت، نماینده خود را به سوی آنان می‌فرستم تا آن‌گونه که شایسته من است، حجت را بر آنها تمام کند... از این‌رو یکی از یاران خود را فرا خوانده، بدو می‌گوید به مکه برو و این پیغام را به مردم آن سامان برسان و بگو: ای مردم مکه من پیام‌آور فلانی به سوی شما هستم، که چنین می‌گوید: ما خاندان رحمت و کانون رسالت و خلافت الهی و از سلاله محمد(ص) و از تبار انبیا می‌باشیم. از آن زمان که پیامبر ما به ملکوت اعلا پیوست تا امروز در حقّ ما ظلم شد و بر ما ستم‌ها رفت و حقوق مسلم ما پایمال گردید اینک ما از شما یاری می‌خواهیم و شما ما را یاری نمایید. وقتی آن جوان این سخنان را ابلاغ می‌کند، بر او هجوم می‌آورند و او را بین رکن و مقام به شهادت می‌رسانند، او همان نفس زکیه است. چون این خبر به اطلاع امام می‌رسد به یاران خود می‌فرماید: نگفتم به شما که اهل مکه ما را نمی‌خواهند؟ یاران، حضرت را رها نمی‌کنند تا آنکه قیام می‌نماید و از کوه طوی با سیصد و سیزده نفر به تعداد رزمندگان جنگ بدر، فرود می‌آید تا آنکه وارد مسجدالحرام شده، در مقام ابراهیم چهار رکعت نماز می‌گزارد و آنگاه به حجرالاسود تکیه می‌دهد و پس از حمد و ستایش خدا و ذکر نام و یاد پیامبر و درود بر او، لب به سخن می‌گشاید، به گونه‌ای که کسی از مردم چنین سخن نگفته باشد. ج ـ سرآغاز قیام با شهادت نفس زکیه و پیامی که او ابلاغ کرده بود، موضوع ظهور اهمیت و جایگاه بالاتری نسبت به قبل نزد مردم منطقه و جهان پیدا می‌کند. در پی آن، فراخوان گردهم‌آیی سیصد و سیزده یار اصلی و ممتاز امام عصر(علیه السلام) داده می‌شود. یونس‏بن ظبیان نقل می‏کند که امام صادق(علیه السلام) فرمودند: شب جمعه، خداوند متعال مَلَکی را به آسمان دنیا می‏فرستد. وقتی که فجر طلوع کرد، آن ملک بر عرش خدا که بالای بیت المعمور قرار گرفته، می‏نشیند و برای هر کدام از پیامبر، حضرت علی، امام حسن و امام حسین(علیه السلام) یک منبر نورانی می‏گذارد و ایشان هم از آنها بالا می‏روند و ملائکه و پیامبران و مؤمنان هم در مقابل ایشان جمع می‏گردند و به دنبال آن درهای آسمان گشوده می‏شود و پس از زوال خورشید (هنگام ظهر) پیامبر(ص) می‏فرمایند: بار پروردگارا! این وعده‏ای است که در کتاب خویش دادی وگفتی: خداوند به آن دسته از شما که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده‏اند وعده داده است که آنها را همانند پیشینیان حاکمان زمین و دین مرضیّ خویش کند پس از ایشان، ملائکه و پیامبران هم، چنان می‏گویند. آن چهار نور مقدس به سجده می‏افتند و رسول خدا(ص) می‏فرمایند: پروردگارا غضب نما که حریمت دریده شد و برگزیدگانت شهید و بندگان صالحت خوار گشتند. پس خداوند آنچه را که بخواهد می‏کند که آن روز معلوم است ادامه‌دارد... تدوین‌و‌تنظیم:محسن @monji265