eitaa logo
♡منجی♡
112 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1 فایل
تبلیغ نداریم😎 تحقیق واخبار مربوط به ظهور منجی❤️ حوادث و علائم ظهور منجی طبق روایات ائمه🌹 اتفاقات مربوط به منطقه 🧐 ارتباط با ادمین @ejaz14
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️منابع عبری خبر دادند؛ این شیرزن هم یکی از اسرای فلسطینی است که قرار است آزاد شود. ⛔️ حاوی تصویر دردناک ضرب و شتم @monji265
رهبری، امروز: «تشکر می‌کنم از ورزشکارانی که حاشیه‌های ارزشی را به ورزش خودشان اضافه کردند و سجده کردند روی زمین بعد از پیروزی، دست‌شان را به دعا بلند کردند در وسط میدان ورزشی، پرچم را بوسیدند، روی پرچم سجده کردند. این‌ها خیلی کارهای مهمی است.» 🐦 سمانه @monji265
♡منجی♡
💢 وجوب فقهی شناخت نشانه های حتمی ظهور #بخش_دوم 🔹در مباحث مهدویت، باید به نکته مهمی توجه کرد و آن ای
💢ایران در عصر ظهور 🔹یطلبونه الحق فلا یعطونه: مراد از تلاش برای اخذ حق توسط ایرانیان؟ و اما مراد از تلاش برای اخذ حق توسط ایرانیان چیست؟ حق، معانی و مصادیق متعددی دارد(۱). ازجمله: حق از سنخ حقوق اعتقادی و مذهبی اعم از قیام و تشکیل حکومت و یا هر حقی از حقوق تضیع شده ایرانیان توسط دشمنان غربی و یهود می تواند باشد. 🔹البته اصولا از حق به قیام و انقلاب تعبیر نمی‏شود بلکه از "خروج و رایۀ" به قیام و انقلاب تعبیر شده است و در واقع عبارت قبلی "کأَنّي بِقَومٍ قَد خَرَجوا بِالمَشرِقِ" یعنی خروج، قیام و انقلاب بر علیه حکومت ظلم و جور (۲) 🔹از اینرو به قرینه اینکه حق خویش را از دشمن طلب می کنند و سپس وارد فاز نظامی می شوند (سُيوفَهُم عَلى عَواتِقِهِم) به معنای طلب حقی از حقوق پایمال شده خویش توسط دشمن، مراد است. ضمن اینکه بعد از مرحله "سیوف علی العواتق" دشمن مجبور به اعطای حق می‏شوند اما ایرانی ها قبول نمی‏کنند (سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلَا يَقْبَلُونَه‏) و همین قرینه بر این است که حق از سنخ حق مذهبی و اعتقادی نیست بلکه حقی از حقوق پایمال شده ایرانیان است. زیرا چگونه ممکن است اگر حق به معنای مذهب و از سنخ دین و حق اعتقادی باشد، وقتی دشمن به ایرانی ها می دهند اما از پذیرش آن سرباز بزنند   🔹بنابراین عدم پذیرش حق از طرف ایرانی ها -با اینکه در دو مرحله بر اخذ آن اصرار داشتند-، قرینه بر این است که حق از سنخ حق مذهبی و اعتقادی نیست بلکه حقی از حقوق پایمال شده ایرانیان است که دشمن از اعطای آن ممانعت می کند. 🔹مرحله "مطالبه حق"، یطلبون الحق ثم یطلبون الحق: دو مرحله تلاش برای احقاق حق ایرانیان. به قرینه جمله بعدی یعنی عبارت "سیوفهم علی عواتقهم"، دانسته می‏شود که دو مرحله قبلی طلب حق از راه مذاکره و حوار برای احقاق حق از دشمنان بوده است (يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِم‏) زیرا به قرینه "فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ"، بیانگر این است که ایرانیان درمی یابند که روش دو مرحله قبلی، جوابگو نیست و بعد از مایوس شدن از اخذ حق خویش، در مرحله بعدی از روشی متفاوت از دو مرحله قبلی، یعنی قدرت نظامی در مواجهه با دشمن برای اخذ حق خویش استفاده خواهند کرد. 🔹کلمه "ثم" در زبان عربی برای تراخی استعمال می‏شود (۳) و نشانگر این است که طلب حق و مذاکره برای بار دوم بعد از فاصله نسبتا طولانی از مرحله اول رخ می‏دهد اما در هر دو مرحله، دشمنان حق ایرانیان را به رسمیت نخواهند شناخت. 🔹مرحله "سیوفهم علی عواتقهم": آماده جنگ نظامی با دشمن ایرانیان، وقتی ممانعت دشمنان در استیفاء و طلب حق خویش را درک می‏کنند (فَإِذَا رَأَوْا ذَلِك‏)، این‏بار حق خویش را نه از راه مذاکره بلکه از راه قدرت نظامی طلب خواهند کرد (سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِم)؛ لازم به ذکر است عبارت "سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِم" ممکن است اشاره به تهدید دشمن و قدرت نمایی نظامی باشد کما اینکه احتمال درگیری نظامی محدود با دشمن نیز وجود دارد. بعد از این مرحله، دشمن مجبور به پذیرش حق ایرانی ها خواهد شد (فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ) و حاکی از این است که هرچند ممکن است تهدید متقابل و درگیری های پراکنده بین ایران و دشمنان اش و حمله به منافع یکدیگر، رخ دهد اما ضربه نهایی را ایرانی ها بر دشمن وارد خواهند کرد که آنان مجبور به پذیرش حق خواهند شد. 🔹اما سوال مهم این است که اگر عصر، عصر ظهور باشد، الان در کدام مرحله هستیم؟ مرحله "سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِم" یا مرحله "فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ"؟ پی نوشت ها: ۱. حق در لغت معانی مختلفی دارد از جمله: نقیض باطل، امر ثابت، حکم مطابق واقع، امر واجب، ملک و مال، عدل و داد، حظ و نصیب (ابن منظور، لسان العرب، ج 10، ص 49-51.). ۲. پورسیدآقایی، چالش های روایی تشکیل حکومت در عصر غیبت، فصلنامه مشرق موعود، ش 49، ص 390. قبانچی، موجز دائرۀ معارف الغیبۀ، ص 73. ۳.ثَمَّ: للتشريك في الحكم و الترتيب، و التراخي‏ (ابن هشام، مغنی اللبیب، ج 1، ص  @monji265
5.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خاطره جالبی بود از ولایت پذیری عجیب غریب شهید سید عباس موسوی، دبیرکل سابق حزب‌الله @monji265
6.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لحظه دیدنی از ورود صبح امروز رهبر انقلاب با صدای زنگ زورخانه به حسینیه امام خمینی @monji265
6.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️اخطاری که امام خمینی چند دهه قبل به کشورهای ساکت در برابر اسرائیل داد: نوبت شما هم می رسد! @monji265
6.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 زوم دیدنی یک تلسکوپ از کهکشانِ آندرومدا و تصاویری از بیش از ۱۰۰ میلیون ستاره در این کهکشان! 🔹بعد از ظهور قلب عالم امکان حضرت ولیعصر (عج) علم به سرعت پیشرفت خواهد کرد و سفر بشر به کرات دیگر مقدور خواهد شد. ✔️@monji265
♡منجی♡
🎥 زوم دیدنی یک تلسکوپ از کهکشانِ آندرومدا و تصاویری از بیش از ۱۰۰ میلیون ستاره در این کهکشان! 🔹بعد
یا ایهاالانسان ما غرک بربک الکریم برای درک بیشتر این فیلم شدیدا توصیه میشه آیه ۶ تا ۱۵ سوره مبارکه انفطار رو با تفکر مطالعه بفرمایید لازمه ک جایگاه خودمون رو بدونیم 👤محسن @monji265