eitaa logo
منتقم مدیا
94 دنبال‌کننده
209 عکس
29 ویدیو
2 فایل
حقیقت ادیان و جریان های اجتماعی کانال آپارات: aparat.com/montaghem.tv
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از این به بعد، سعی کنیم که بی طرف نباشیم! ↔️ 🔍 🆔@Montaghem_tv
در قبال این حرکت گمراه کننده‌ای که از صد طرف به سمت ملت ایران سرازیر است و تاثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدفهای بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است و دچار ابهام نگه داشتنِ افکار و رها کردن اذهان مردم و بخصوص جوانها، (حرکت تبیین) خنثی کننده‌ی این توطئه دشمن و این حرکت دشمن است. هر کدام از شما به عنوان یک وظیفه، مثل چراغی، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید... و میتوانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید. 🖋سید علی خامنه‌ای کتاب 🆔 @Montaghem_tv
سلام خدمت دوستان عزیز انشالله قصد داریم تا با روشی جدید وجذاب در مسائل قرآنی تدبر کنیم. 1⃣-به زبانی ساده مختصر ومفید کلمات قرآنی را بفهمیم. 2⃣-کلمات عربی که در زبان فارسی وحتی بعضی ترجمه های قرآن یک معنا شده اند رابررسی کرده وفرق معنایی این کلمات را بگوییم. 3⃣-در یک دقیقه بتوانیم تفسیر قرآن را برای دوستانمان بازگو کنیم. 🖋گروه قرآنی کانال منتقم 🆔 @Montaghem_tv
فرق کلمه حمد وشکر: حمد یعنی ستایش جمال وکمال انسان با دیدن کمال، خود به خود آن را می ستاید. بی آنکه آن نعمت به اومی رسد یا نمی رسد. شکر یعنی ستایشی که انسان در عوض خدمتی که به او می رسد انجام می دهد. 1️⃣-درسوره حمد آیه اول معنای شکر برای حمد غلط می باشد. 2️⃣-انسان باید این قدر غرق در خدا شود که هرلحظه به ستایش خدا بپردازد نه این که بنشیند فکر کند هرجا خداوند به ما نعمت داده است ستایش کنیم. 3️⃣-در آیه ۷۹ سوره اسراء خداوند راه رسیدن به مقام محمود را در نمازشب قرار داده است. فلذا کسی به مقام حمد وعشق به خدا می رسد که نمازشب را به جا آورد. 🖋گروه قرآنی کانال منتقم ‍ ‍ ‍ ‍ 🆔@Montaghem_tv
فرق کلمه مَلِک ومُلک ومالِك: مَلِک: یعنی فرمانروا مُلک: یعنی فرمانروائی مالِك:مفهموم وسیعی دارد،که هم به معنای مُلک ومَلِك می باشد. 1️⃣-یکی از صفات خداوند مالکیت است فلذا همه موجودات از خود استقلالی ندارند، و باید در راستای اوامر ونواهی مالک خود حرکت کنند. 2️⃣-لجاجت واستقامت در مقابل دستورات خداوند به علت نشناختن صفت مالکیت رخ می دهد. 3️⃣-انسان درعین این که اختیار دارد خداوند هم بر او مالکیت دارد، ولی این دو موضوع با هم منافات ندارد. امام صادق عليه السلام درباره ی این موضوع می فرمایند: نه جبر درست است و نه تفويض، بلكه امرى است ميان اين دو امر، راوى گويد: گفتم امر ميان دو امر چيست‌؟ فرمودند:مثلش اين ست كه مردى را مشغول گناه بينی و او را نهى كنى او نپذيرد و تو او را رها كنى و او آن گناه را انجام دهد، پس چون او از تو نپذيرفته و تو او را رها كرده‌اى نبايد گفت تو او را به گناه دستور داده‌اى(۱). 📜۱-اصول کافی ج۱ ص۲۲۴ 🖋گروه قرآنی کانال منتقم 🆔 @Montaghem_tv
📌محمد توحیدی معروف به امام صلح، روحانی عراقی الاصل و از حامیان سید صادق شیرازی است که در چند سال اخیر از هر فرصتی بر علیه جمهوری اسلامی استفاده میکند. 🔚در حوادث اخیر هم وی در صفحه توییتر خود به حمایت از آشوبگران می‌پردازد. ✔️برای آشنایی بیشتر به کلیپ زیر که در روز های قبل منتشر شده را ببینید. ⬇️ 🆔 @Montaghem_tv
2022 ◀️ VS ▶️ 1978 🆔 @Montaghem_tv
فرق کلمه صراط وسبیل: تفاوت میان صراط وسبیل مانند تفاوت اتوبان وجاده فرعی است،که همه راه های فرعی به صراط منتهی می شوند. 1️⃣-زکات ونماز وجهاد همگی راه های رسیدن به خدا هستند وسُبُل هستند برای همین سُبُل جمع بسته می شوند ولی صراط جمع ندارد(۱) 2️⃣-امام صادق عليه السلام در مورد صراط مستقیم می فرمایند: صراط مستقیم امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب وشناخت ایشان است(۲) 3️⃣-مفضل بن عمر می گوید: از امام صادق عليه السلام درمورد صراط مستقیم پرسیدم ایشان فرمودند: صراط راهی، به سوی شناخت خداوندعزوجل است دوصراط وجود دارد: صراطی دردنیا وصراطی درآخرت صراط دنیا،امامی که پیروی از او واجب است،هرکس دردنیا اورا بشناسدوبه هدایت او اقتدا کند از صراط آخرت که پل جهنم است عبور می کند وهرکس اورادر دنیا نشناسددرآخرت قدمش برصراط بلغزد،درآتش جهنم افتاده وهلاک خواهد شد(۳) 📜۱.لغت نامه تفسیری استادبهرام پور 📜۲.تفسیرقمی ج۱ص۴۲ 📜۳.معانی الاخبار ص۳۲ 🖊گروه قرآنی کانال منتقم 🆔 @Montaghem_tv
( دلایل جریان آزادی زنان درغرب) 1️⃣-یکی از آن عوامل این بود که مطاع سرمایه داران در این جریان بی دخالت نبود. کارخانه داران برای این که زن را از خانه به کارخانه بکشندو ازنیروی اقتصادی اوبهره کشی کنند،حقوق زن،استقلال اقتصادی زن،آزادی زن، وتساوی حقوق زن با مرد را عنوان کردند وآنها بودند که توانستند به این خواسته ها رسمیت ببخشند. 2⃣-سیاست نیز از استخدام این عامل غافل نماند زن وسیله ای برای اجرای مقاصد مرد در زیر سرپوش آزادی وتساوی قرار گرفت. 3⃣-بدبختی های قدیم زن غالباًمعلول این جهت بود که انسان بودن زن به فراموشی سپرده شده بودو بدبختی های جدید ازآن جهت است که عمداًیا سهواً زن بودن زن وموقعیت طبیعی وفطریش،رسالتش،تقاضاهای غریزیش استعدادهای ویژه اش به فراموشی سپرده شده است. 📜کتاب نظام زن در حقوق اسلام چاپ بینش مطهر ص۲۵-۲۶ 🆔 @Montaghem_tv
📌بدون تبیین حقیقت، افکار عمومی در ظلمت و فضای غبارآلود باقی خواهد ماند و دشمن سوءاستفاده خواهد کرد.¹ 📌تبیین اساس کار ما است، ما با ذهنها مواجهیم، با دلها مواجهیم؛ باید دلها قانع بشوند. اگر دلها قانع نشد، بدنها به راه نمی‌افتد، جسمها به کار نمی‌افتد؛ این فرقِ بین تفکر اسلامی و تفکرات غیر اسلامی است. 🎙 «رهبر انقلاب- ۱۳۸۲/۴/۷»¹ 🔍 💬 به منتقم مدیا بپیوندید. ✅ https://eitaa.com/joinchat/2522284079Cef4e1a3233
📜مقام زن در جهان بینی اسلامی📜 1⃣-طبق اعتقادات نادرست یهود،شیطان مستقیماً در وجود مرد راه نمی یابد وفقط از طریق زن است که مردان را می فریبد ومعتقد هستند شیطان حوا را فریب داد وحوا آدم را 2⃣-اما نظر قرآن نسبت به داستان آدم وحوّا این طور نیست بلکه قرآن ضمیر تثنیه می آورد؛ (فَوَسوَسَ لَهُما الشَّیطانُ)شیطان آن دورا وسوسه کرد(۱) (فَدلِّیَهُما بغُرورِ)شیطان آن دو را به فریب راهنمایی کرد(۲) (وقاسَمَهُما اِنّی لَکُما لَمِنَ الصّالِحین)شیطان دربرابرهردو سوگند یاد کرد که جز خیر آنها را نمی خواهد(۳) به این ترتیب قرآن بایک فکر رایج آن عصر به مبارزه پرداخت وزن را از این اتهام مُبَرّا کرد ۱.سوره اعراف آیه ۲۰ ۲.سوره اعراف آیه ۲۲ ۳.سوره اعراف آیه۲۱ 📚کتاب نظام حقوق زن دراسلام چاپ بینش مطهر ص۴۵-۴۶ به منتقم مدیا بپیوندید. ✅ https://eitaa.com/joinchat/2522284079Cef4e1a3233
فرق یقین وایمان: ایمان باور همراه با امنیت خاطر وآرامش دل است ولی یقین بالاتر از ایمان است که با کشف وشهود حاصل می شود. ایمان مانند این است که از دور،دودی دیده‌ شود ولی اگر آتش را از نزدیک لمس کند مانند رسیدن به یقین است. (۱) 📚(۱)کتاب لغت نامه تفسیری استادبهرام پورص۲ به منتقم مدیا بپیوندید. ✅ https://eitaa.com/joinchat/2522284079Cef4e1a3233
📜مقام زن درجهان بینی اسلامی📜 موضوع:قهرمانان زن در قرآن 1⃣-حضرت آسیه (سلام الله علیها) وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِّلَّذِينَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِي عِندَكَ بَيْتًا فِي الْجَنَّةِ وَنَجِّنِي مِن فِرْعَوْنَ وَعَمَلِهِ وَنَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻫﻤﺴﺮ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﺭﺍ ﻣﺜﻞ ﺯﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﮔﻔﺖ : ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﺑﺮﺍﻱ ﻣﻦ ﻧﺰﺩ ﺧﻮﺩﺕ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﻱ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﺑﻨﺎ ﻛﻦ ﻭﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﻭﻛﺮﺩﺍﺭﺵ ﺭﻫﺎﻳﻲ ﺑﺨﺶ ﻭﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﺳﺘﻤﻜﺎﺭ ﻧﺠﺎﺕ ﺩﻩ.(۱) 2⃣-حضرت مریم (سلام الله علیها) وَمَرْيَمَ ابْنَتَ عِمْرَانَ الَّتِي أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا فَنَفَخْنَا فِيهِ مِن رُّوحِنَا وَصَدَّقَتْ بِكَلِمَاتِ رَبِّهَا وَكُتُبِهِ وَكَانَتْ مِنَ الْقَانِتِينَ ﻭ [ ﻧﻴﺰ ] ﻣﺮﻳﻢ ﺩﺧﺘﺮ ﻋﻤﺮﺍﻥ [ ﺭﺍ ﻣﺜﻞ ﺯﺩﻩ ﺍﺳﺖ ] ﻛﻪ ﺩﺍﻣﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﭘﺎﻙ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺍﺯ ﺭﻭﺡ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺍﻭ ﺩﻣﻴﺪﻳﻢ ﻭ ﻛﻠﻤﺎﺕ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﻭ ﻛﺘﺎﺏ ﻫﺎﻱ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺗﺼﺪﻳﻖ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ [ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﺧﺪﺍ ] ﺑﻮﺩ .(۲) 3⃣-حضرت یُونابل مادر حضرت موسی إِذْ أَوْحَيْنَا إِلَىٰ أُمِّكَ مَا يُوحَىٰ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﺎﺩﺭﺕ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﻟﻬﺎم ﻣﻰ ﺷﺪ ، ﺍﻟﻬﺎم ﻛﺮﺩﻳﻢ ;(۳) 4⃣-حضرت خدیجه( سلام الله علیها) « وَ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماماً»(۴) مطابق با احادیثی که از پیامبر صلی اللّه علیه و آله نقل شده منظور از ازواجنا درآیۀ شریفه حضرت خدیجه سلام الله علیها است. محمد بن عباس از ابی سعید خدری روایت کرده که پیغمبر اکرم صلی اللّه علیه و آله فرمود: از جبرئیل پرسیدم؛ مراد از أَزْواجِنا وَ ذُرِّیاتِنا کیست؟ گفت خدیجه و فاطمه علیهما السلام. «و قُرَّةَ أَعْینٍ» حسن و حسین علیهما السلام و منظور از «وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماماً»امیرالمؤمنین است.(۵) «وَ وَجَدَک عائِلًا فَأَغْنی» (۶) یکی از تفاسیری که برای آیۀ شریفه بیان شده این است که تو را با مال خدیجه علیها السلام بی نیاز کردیم. و تو محتاج بودی؛ توانگرت نمود با مال خدیجه و اموال غنایم. (۱).سوره تحریم آیه ۱۱ (۲).سوره تحریم آیه ۱۲ (۳).سوره طه آیه ۳۸ (۴).سوره فرقان آیه۷۴ (۵).تفسیرجامع ج۵ص۵۵ (۶).ضحی آیه ۸ به منتقم مدیا بپیوندید. ✅ https://eitaa.com/joinchat/2522284079Cef4e1a3233
خُدعه:به معنای پنهان کردن امری،واظهار کردن امری دیگر به منظور ضربه زدن است.(۱) فرق یُخادِعُون ویَخدَعُون: یَخدَعُون بر اصل فریب دادن دلالت می کند ولی یُخادِعُون بر فریب دادن بین دونفر ونیز بر مبالغه واصرار دلالت می کند(۲) 1⃣-حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام فرمود: خبر دسیسه چینی و یاوه گویی و بداندیشی آنها نسبت به امیرالمؤمنین به رسول خدا (صلی الله علیه و آله) رسید، حضرت رسول آنها را فراخواند و سرزنش كرد، در تلاش برای اثبات ایمان خود، یكی از آنها عرض كرد: ‌ای رسول خدا صلی الله علیه و آله، به خدا سوگند تاكنون به هیچ بیعتی همچون این بیعت اطمینان نداشته ام. امید دارم كه خداوند به خاطر آن دری از قصرهای بهشت را به روی من بگشاید و مرا از برترین ساكنان و مقیمان آن قرار دهد. دیگری عرض كرد: پدر و مادرم به فدایت ‌ای رسول خدا (صلی الله علیه و آله)، تنها پس از این بیعت بود كه از راه یافتن خود به بهشت و نجات یافتن از دوزخ اطمینان یافتم و به خدا سوگند در ازای سرباز زدن و روی بر تافتن از این بیعت هیچ عطا و پاداشی مرا خوشحال نمیكند، حتی اگر برایم سرتاسر زمین و آسمان را آكنده از مرواریدهای ‌تر و گوهرهای درخشان كنند. دیگری عرض كرد: ‌ای رسول خدا صلی الله علیه و آله، به خدا سوگند پس از این بیعت، شادمانی در جانم، جای هراس را گرفت و امید به بهشت خداوند متعال در دلم پر گشود و اطمینان یافتم كه اگر بار گناه تمامی اهل زمین بر دوش من باشد، با این بیعت از همه‌ی آن پاك شده‌ام. سپس بر راستی گفته‌ خود سوگند خورد و به كسی كه خلاف آن را به عرض رسول خدا صلی الله علیه و آله رسانده بود لعنت فرستاد. دیگر ستمگران و سركشان نیز پس از این سه تن (ابوبکروعمروعثمان) پوزش خواستند و چنین سخنانی گفتند. خداوند عز و جل به محمّد صلی الله علیه و آله فرمود: «یُخَادِعُونَ اللّهَ» یعنی با سوگند خوردن بر آن چه كه خلاف باورشان است، قصد دارند رسول خدا را فریب دهند «وَالَّذِینَ آمَنُوا» و نیز آنان را كه علی بن ابی طالب علیه السلام سرور و مهترشان است. سپس فرمود: «وَمَا یَخْدَعُونَ إِلاَّ أَنفُسَهُم» یعنی نیرنگ آنها تنها به خودشان زیان می‌رساند؛ چرا كه خداوند تبارك و تعالی از آنها و یاریشان بی‌نیاز است و اگر نبود فرصتی كه حق تعالی به آنها داده است، هرگز یارای گستاخی و گردن كشی نداشتند. «وَمَا یَشْعُرُونَ» ماجرا این گونه بود و خداوند پیامبرش را از دورویی و كفرورزی و دروغ گویی آنها آگاه ساخت و فرمان داد تا آنان را در جرگه‌ی ستمكاران و عهد شكنان لعنت گوید؛ لعنتی كه در دنیا از آنها جدا نشود و بر زبان بندگان برگزیده‌ی خداوند جاری شود و در آخرت به سخت‌ ترین عذاب خداوند گرفتار آیند.۳ 2⃣- امام جعفر صادق علیه السلام از پدر بزرگوارشان روایت كرده است كه ایشان فرمود: از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) پرسیدند: فردای قیامت نجات در گرو چیست؟ رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: نجات در گرو این است كه با خداوند از در فریب وارد نشوید كه خداوند شما را فریب می‌دهد؛ چرا كه هر كس با خدا نیرنگ بازی كند، خداوند او را می‌فریبد و ایمانش را از او بر می‌گیرد. پس اگر او می‌فهمید، می‌دانست كه خود را فریب داده است. عرض كردند: ‌ای رسول خدا (صلی الله علیه و آله) چگونه كسی خدا را می‌فریبد؟ فرمود: به فرمان خداوند عز و جل عمل میكند، اما در دل نیتی به جز او دارد. پس تقوا پیشه كنید و از ریا بپرهیزید كه ریا شرك به خداوند عز و جل است و ریاكار در روز قیامت به چهار نام خوانده شود: ‌ای كافر، ‌ای بدكار، ‌ای حیله‌گر، ‌ای زیان كار عملت بر باد شد و پاداشت از میان رفت و امروز هیچ بهره‌ای نخواهی داشت؛ پس پاداش خود را از كسی كه برایش عمل كردی بخواه.(۴) 3⃣-امام باقر علیه السلام فرمودند: بی حوصله وخواب آلود وهمراه باخستگی به نماز برنخیز زیرا که این ها از صفات منافقان است وخدای متعال نهی کرده است از این که به حالت مستی به نماز بایستند ومنظور از مستی خواب است وخطاب به منافقان خداوند می فرماید: واِذا قَامُوا اِلی الصَّلوةَ قَامُوا کُسالی یُراءُونَ النّاسَ وَلا یذکُرُونَ اللهَ اِلّا قلیلاً(۵) (۱).تفسیر نور ذیل آیه ۹ سوره بقره (۲).قاموس القرآن ص۲۳۱ (۳).تفسیر منسوب امام حسن عسکری ص۱۱۳ (۴).معانی الاخبارص۳۴۰ (۵).تفسیر برهان ذیل آیه۱۴۲ سوره نساء به منتقم مدیا بپیوندید. ✅ https://eitaa.com/joinchat/2522284079Cef4e1a3233
شُعور از ریشه شَعر به معنای مو می باشد. کسی که دارای فهم دقیق ومو شکافانه باشد، اهل درک وشعور است. بنابراین منافق گمان می کندکه دیگران را فریب می دهد واین ناشی از کمبود فهم دقیق ونداشتن درک است.(۱) فرق لا یَشعُرُوبا لایَعلَمُ: لایَعلَمُ به معنای ندانستن است؛ ولی لایَشعَرُ حاوی دو مطلب است: ۱-موضوع ظریف است ودرکش مهم است. ۲-این تعبیر بار منفی دارد ،یعنی نمی فهمد.(۲) 1⃣-ندانستن عیب نیست،ولی کسی که سرخود را زیر برف کرده ونمی خواهد بفهمد عیب است، برای همین خداوند درمورد شخصیت منافقین از کلمه ما یشعُرُ استفاده می کند. 2⃣-طبق آیه ۱۱و۱۲سوره بقره منافقین تَوَهُّم اصلاح جامعه را دارند وخود را اصلاح طلب می دانند،درصورتی که خودشان ازهمه فاسدتر هستند. 3⃣-علامه طبرسی درمورد کلمه مایَشعُرون می فرمایند:از این آیه می توان این مطلب را استفاده کرد که گمراهان ممکن است خود را هدایت یافته فرض کنند ورستگار بدانند واین طور نیست که هر گمراهی به انحراف وگناه خود عالم باشد.(۳) 4⃣-استاد حسین شاه عبدالعظیمی می فرمایند: تبصره‌: علماء اخلاق فرموده‌اند: هر موجودی در عالم خلقتش، ویژگی دارد و ویژگی انسان نفس ناطقه است ‌پس اگر آن ادراك را در محل خود صرف ننمود، از وصف انسانیت خارج و داخل در مرتبه بهیمیت (حیوانیت) شود. چنانچه تدارك نكرد، یعنی نفس را بازنگرداند به معارف حقه و طاعت الهیه‌، كم كم تنزل نموده تا به مرتبه نبات و جماد و در زمره «‌ما یشعرون‌» محسوب خواهد شد. علاج آن ممكن است به درك فضائل و ترك رذائل باشد كه در این باب كتابهای اخلاق تدوین گردیده‌ است.(۴) (۱).تفسیر نور ذیل آیه۹ سوره بقره (۲).لغت نامه تفسیری استاد بهرام پور (ص۳) (۳).تفسیر مجمع البیان ذیل آیه۹ سوره بقره (۴).تفسیر اثنی عشر ذیل آیه۹ سوره بقره به منتقم مدیا بپیوندید. ✅ https://eitaa.com/joinchat/2522284079Cef4e1a3233
هدایت شده از طلبه مجازی
دِین به گردن ماست؛ دین آنهایی که خون‌ِشان کف خیابان‌های ایران ریخته شد تا صدمه‌ای نبیند؛ این بار با انگیزه‌ای مضاعف به خیابان‌ها می‌آییم. 🇮🇷 ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حب وطن از ایمان است. 🖋امیرالمؤمنین @Montaghem_tv
مِتُد: محتوای تربیتی دینی🌱 🔗 https://ble.ir/metod_ir کانال بله ✅