eitaa logo
مُنتها...
256 دنبال‌کننده
67 عکس
63 ویدیو
0 فایل
مطلب تویی،طالب تویی/هم مُنتها،هم مبتدا «مولانا» یادداشت‌ها و گزارش‌های یک مادر گاااهی نویسنده و گااااهی‌تر خبرنگار. اینجام:«راضیه‌ابراهیمی» @Ebrahimi62 (استفاده از مطالب این کانال بدون ذکر منبع اشکال شرعی ندارد هرچند که با ذکر منبع به تقوا نزدیکتر است.)
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از انتشارات شهید کاظمی
یادداشت آقای علیرضا شاکری مجری صدا و سیما و فعال حوزه رسانه بر کتاب «حوالی احمد» 📘 وقتی کتاب حوالی احمد به دستم رسید، قبل از آن که به خود بیایم، بی‌وقفه نصف کتاب را خوانده بودم یا بهتر بگویم بلعیده بودم. 😭 با خواندن هر روایت، برای غریب بودن رفیقم، برای حاج احمدی که نمی‌شناختم اشک ریختم. ❤️ همان حاج احمدی که حالا یقین دارم بچه‌های انقلابِ مهسا امینی با شلوارهای زابدار هم اگر بشناسندش دوستش خواهند داشت. ادامه یادداشت را 👈 اینجا 👉بخوانید 📚 انتشارات‌شهیدکاظمی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1573650433C72276e8cc1
910.9K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همسرجان که بی هوا خندید فهمیدم که ویدئو را می‌بیند( ویدئوی بالا). از آشپزخانه آمدم بیرون و گفتم ویدئویی که فرستادم را دیدی؟ با چشمهای باریک ‌تر شده نگاهم کرد و این‌بار با خنده‌ی ریزی گفت:« قشنگ بود، واقعیت هم همینه» ادامه 👇👇👇👇
همسرجان که بی هوا خندید فهمیدم که ویدئو را می‌بیند( ویدئوی بالا). از آشپزخانه آمدم بیرون و گفتم ویدئویی که فرستادم را دیدی؟ با چشمهای باریک ‌تر شده نگاهم کرد و این‌بار با خنده‌ی ریزی گفت:« قشنگ بود، واقعیت هم همینه» هم نظر بودنم با همسرجان باعث شد که به محض شنیدن نظرش، تمام نارضایتی و حس های ناخوشایندی که اخیرا از دیدن صحنه های رژه‌ی زنان اسلحه به دست و این جور مانورها توی دلم مانده بود را در قالب واژه‌ها و جملات رگباری بیرون بریزم و آخرش هم به همسرجان بگویم که من اگر توی این مملکت کاره‌ای بودم هیچ وقت اجازه نمی دادم پایبندی زنان کشورم به آرمان های انقلاب و عیار کشور دوست بودنشان، با این جور مانورهای زنانه‌‌ی نچسب و غیر لازم، تعریف و به نمایش گذاشته شود. دلم می خواست به همه بگویم اگر چه آموزش نظامی در حد کار با اسلحه برای همه لازم است اما حالا که توی تمام روزهای جنگی و حتی روزهای نه جنگ و نه صلح، مردان غیور و عزیز سرزمینمان از نظامی‌ها گرفته تا بسیجی‌ها و غیر نظامی‌ها هنوز هم آرایش جنگی دارند، نیازی به نقش آفرینی زنان سرزمینمان توی چنین قالب ها و مانورهای مضحک نیست و نخواهد بود ان‌شاءالله. دلم می خواست به همه بگویم قهرمان، فقط کسی نیست که اسلحه به دست بجنگد، شما را به خدا بگذارید زن همان نقش های زنانگی اصیل و مهم و اثرگذار خودش را توی جنگ و مناسب روزهای جنگی هم داشته باشد. دلم می خواست به همه بگویم که لطافت زن ایرانی، مرهم زخم جنگ است! واژه های محمدعلی جعفری در ذهنم جان گرفته بود:« زن لطیف است؛ در جنگ لطیف‌تر. اوست که بارِ تاب‌آوری وطن را به دوش می‌کشد!» کاش حداقل هم تراز همین مانورهای رنگی رنگی با جیپ صورتی، فکری هم به حال بحران جمعیت و نابودی گهواره‌های صورتی می‌شد. کاش دغدغه‌ی جان گرفتن گهواره های رنگی بین زنان عزیز ایران عزیز، خیلی خیلی خیلی بیشتر از مانورها و رژه‌های رنگی می درخشید. پی‌نوشت: کلیپ واقعی نیست و با هوش مصنوعی ساخته شده. داخل متن هم با همان جمله‌ی اولی که از همسرم نقل قول کردم اگر دقت کنید مشخص است که در اصل می‌گوید که هوش مصنوعیست اما اما مهم این است که واقعیت همین است و اصلا باااید واقعیت هم همین باشد طبق فطرت بی بدیل زن، که این فطرت خدادادی ‌اش کارکردهای اصیل و ارزشمند بی همتای دیگری دارد. ✍راضیه‌ابراهیمی @Montahaaa
مُنتها...
همسرجان که بی هوا خندید فهمیدم که ویدئو را می‌بیند( ویدئوی بالا). از آشپزخانه آمدم بیرون و گفتم وید
پی نوشت مهمی به آخر مطلب اضافه شد 👆👆👆 در اولین فرصت، یادداشتی بر یادداشت بالا خواهم نوشت ان‌شاءالله 😊
یادداشتی بر یک یادداشت یادداشت بالا که در مورد ضرورت جان گرفتن گهواره‌های رنگی نسبت به مانور جیپ‌های رنگی و مانور زنان اسلحه به دست نوشته شد واکنش های مختلفی از طرف مخاطبین محترم داشت، برخی احسنت و مرحبا گویان تاییدی سفت و سختی زدند به نظر بنده وبرخی هم با نظر بنده مخالفت شدیدی داشتند. ضمن احترام به نظر همه مخاطبان ارجمند و تشکر بابت بیان صریح نظراتشون، لازم دونستم چند نکته‌ی تکمیلی در مورد یادداشت بالا بنویسم و بدین وسیله اعلام کنم که با احترام، نظر بنده همونی هست که در یادداشت اولیه ی بالا نوشتم😊 👇👇👇👇👇 🔷نکته‌ی اول: بنده تا حالا شونصد تا پیام تشریحی و غیر تشریحی داشتم که فرمودند این کلیپ هوش مصنوعیه.همون طوری که در پی نوشت یادداشت اول هم اضافه کردم واضحه که کلیپ واقعی نیست! داخل متن هم اگر دقت کنید از همان نقل قول اول مشخص است که در اصل می‌گوید کلیپ ساختگیست اما مهم این است که واقعیت همین است و اصلا باااید واقعیت هم همین باشد طبق فطرت بی بدیل زن، که این فطرت خدادادی ‌اش کارکردهای اصیل و ارزشمند بی همتای دیگری دارد.( توجه به این نکته که ذات زن طبع سرد و قلب لطیف‌تر و سردتری دارد و شجاعت کمتری نسبت به نوع مرد دارد.) خداوند جهاد را به هیچ زنی واجب نکرده است! البته که زنانی مثل حضرت ام البنین سلام الله علیها هم هستند که شمشیر زن هم بوده اند. و البته حضرت ام‌البنین هم بعد از ازدواج با حضرت امیرالمومنین دیگر شمشیر به کمر نبست و همسرداری و پرورش علمدار کربلا و برادرانش به عنوان نقش و وظیفه‌ی اصلی، در الویت قرار گرفت. 🔷نکته دوم: ما قطعا به پلیس زن هم احتیاج داریم و پلیس زن هم کارکردهای ویژه‌ی خودش را داره اما روی صحبت بنده با این قشر از بزرگواران نبود و مشخصا گفته بودم که از نظر بنده مانورها و رژه های زنان اسلحه به دست در میادین عمومی و محل تجمعات، غیر لازم و به دور از نقش های اصلی و مهم و ضروری است که متاسفانه به بهانه های مختلف مغفول مانده. و این به معنای نفی یادگرفتن آموزش‌های نظامی مورد نیاز نیست. در یادداشت اول هم گفته بودم که ای کاش به جای دغدغه‌‌ی مانور جیپ‌های رنگی، دغدغه‌‌ی جان گرفتن گهواره‌های رنگی بین زنان عزیز ایران عزیزمان بدرخشد. 🔷نکته سوم: برخی از مخاطبین محترم گفته بودند این ترسیدن خانم ها در اون کلیپ نوعی ضعف برای خانمهاست. به نظر بنده به هیچ وجه این طور نیست و ترس مطابق با فطرت خانمها هم،به نوعی ابزار کمکی هست برای ایفای نقش‌های زیاد مهمی که خداوند متعال توان انجامش را فقط و فقط در وجود یک زن قرار داده و لاغیر. ✍راضیه‌ابراهیمی @Montahaaa
زمان: حجم: 621.1K
حجت الاسلام رستم بیگی(استاد حوزه و دانشگاه، فعال فرهنگی و دبیر تشکل جوانان انقلابی) لطف کرده‌اند ضمن بیان نظرشان، به نکته‌‌ای اشاره کرده‌اند که مدت‌هاست کمتر مورد توجه افراد مذهبی قرار می‌گیرد و در زمینه ی مورد اشاره و مانورهای رنگی این روزها هم صدق می کند. مسئله ی تبرّج! بشنوید از زبان خود استاد👆👆👆
مُنتها...
https://virasty.com/m_rostambeygi/1780257447911525384
قابل تامّل و توجّه 👆👆👆
نوشته بود: «آدمیزاد موجود عجیبیه! مثلا می تونه بعد از نماز صبح از ساعت چهار صبح با اشتیاق مشغول آماده کردن یک بسته‌ی ناچیز برای عزیزی بشه که احتمال داشته صبح زود بیاد بسته را بگیره، بعدش ظهر بشه و هنوز از اون عزیزش خبری نشه، یعنی نه بیاد و نه تلفن و پیامک جواب بده! بعدش لابلای خوندن n تا آیت‌الکرسی و صدقه رد کردن برای عزیزی که ازش بی خبره، صد تا جمله‌ی غُرآمیز توی ذهن خودش تایپ کنه که وقتی اون عزیز زنگ زد یا پیامی داد حتما بهش بگه، و در نهایت وقتی پیامکی از عزیزش دریافت می کنه که :«من تازه رسیدم منزل، گوشیم خاموش بود»،به جای اون جملات رگباری غر‌آمیز، فقط بنویسه« الهی شکر که سلامتید». آدمیزاد موجود عجیبیه! یعنی دل آدمیزاد چیز عجیبیه! می تونه کسی اون قدر عزیزِدلش بشه که به محض اینکه از سلامتیش مطمئن میشه، بدون اینکه پاسخی برای چراهای توی ذهنش داشته باشه، همه‌ی دلخوری هاش در لحظه یادش بره و فقط از ته‌ ته دلش بنویسه: الهی شکر که سلامتید.» 🔷به نظرم نویسنده‌اش نقطه‌زن نوشته بود ، خصوصا برای روزهای جنگی و روزهای نه جنگ و نه صلح غیرقابل پیش‌بینی همین روزها😊 @Montahaaa
2.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لحظه‌های من پر از هوای توست؛ بر دلم ببار چون بهار با هزارویک جوانه تازه می‌شوم بر قرار این مدار... «شاعر:عبدالملکیان» 🌺🌺🌺🌺🌺🌺 عیدتون مبارک و شیرین، دقیقا به شیرینی همین نگاه و لحن و سکینه و آرامش بهشتی که دیدید ... @Montahaaa
12.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«جابجایی کوه‌ها از جابجایی قلب‌ها آسان‌تر است». یعنی کوه‌کندن از دل کندن راحت‌تر است؛ این فرمایش امام صادق علیه السلام است و حالا ما بیش از صد روز است که این فرمایش امام را فهم کرده ایم، اصلا کار ما نیست دل کندن از رهبر دلبر شهید... 🖤🖤🖤🖤🖤🖤 به نیابت از رهبر دلبر شهیدمان در شب زیارتی اباعبدالله: السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و‌ علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین @Montahaaa
هدایت شده از انتشارات شهید کاظمی
✍️ از رونمایی «آسمان‌دارها» تا محرّم امسال یادداشتی از خانم راضیه ابراهیمی، خبرنگار خبرگزاری فارس 🌷 سلام سردار! شما خودتان شاهد بودید که دیروز چقدر تلاش کردم تا ابر و باد و مه و خورشید و فلک با هم هماهنگ شوند تا بتوانم خودم را برسانم به مراسم رونمایی از مجموعه کتاب‌های «آسمان‌دارها». 📚 راستش این‌قدرها هم آدم کتاب‌خوانی نیستم که بخواهم هر کتاب مورد علاقه‌ای را در لحظه بخوانم؛ اما وقتی فهمیدم این بار بچه‌های خوش‌ذوق انتشارات خوش‌نام شهید کاظمی «مردی که می‌خواست زنده بماند» را عنوان زده‌اند روی یکی از این چهار جلد کتاب و، به قول نویسنده‌ی خوش‌قلمش، چراغ‌قوه‌ای تابانده شده روی شخصیت شما، تمام تلاشم را کردم که به‌موقع برسم به جایی که نشانی از شما دارد و قرار است از شما هم بگویند. 🌌 خودتان دیدید که منِ دقیقه‌نودی، این‌بار نیم‌ساعت هم زودتر رسیدم آنجا. انگار روزی‌ام شده بود که توی این نیم‌ساعت بروم کتاب‌فروشی خوش‌رنگ‌ولعاب کنار حوزه‌ی هنری تهران و یکی از کتابچه‌های مناجات عباس حسین‌نژاد را بخرم و، وقتی از حرف‌های کلیشه‌ای توی مراسم رونمایی چیزی عایدم نمی‌شود، خیره شوم به همان آسمان ستاره‌بارانِ باسلیقه طراحی‌شده‌ی پشت استیج برنامه و بعد یک صفحه از کتابچه‌ی مناجاتی را که خریدم، تصادفی باز کنم و بخوانم. مناجات‌های هر صفحه یکی‌دو جمله‌ای بودند و درهم‌تنیده با گیر و گورهای زندگی‌های امروزی‌مان توی این دنیای پرهیاهو. 🤲 سردار! خودتان می‌دانید که من آدم نشانه‌ها هستم. پس وقتی که هم‌زمان با طنین‌انداز شدن جمله‌ی معروف حاج احمد، با همان صدای بهشتی‌شان، توی مغزم که می‌گفت «ما اهل اینجا نیستیم…» صلواتی پیشکش کردم به محضر رفیق‌تان حاج احمد کاظمی و کتابچه‌ی مناجات را باز کردم، بی‌دلیل نبود که این مناجات چشمم را پر کرد: «خدایا، جایی امن‌تر از آغوش تو نیست، بغلمان کن!» 🖤 و حالا که در شب اول محرّم، در گوشه‌ای از مجلس عزای امام حسینِ جانمان نشسته‌ام، دلم می‌خواهد همان مناجاتی را که دیروز، بعد از پیشکش صلوات به محضر شما، نشست وسط قلبم، دوباره زمزمه کنم: «خدایا! اگر پرتوقعیم، از کرم توست؛ اگر زیاد انتظار داریم، از دست‌دهنده‌ی توست…» و بعد پشت‌بندش صدای حاج احمد کاظمی توی ذهنم اکو‌دار شود که «ما اهل اینجا نیستیم…» و بگویم که خدایا، حاج احمدهایت یادمان دادند که این دنیا برای ما آدم‌ها امن نیست و ما اهل اینجا نیستیم؛ پس خدایا، به برکت نام حسینت، ما بی‌لیاقت‌ها را هم لایق آغوش خودت کن… ☁️ امیرعلی خان حاجی‌زاده! شما که آن بالا بالاها با رهبر شهیدمان جمعتان جمع است، ولی لطفاً با همان تواضع همیشگی‌تان به خدای حسین بگویید که توی این محرّم، که قلب‌های ما حسینیه‌ی رهبر شهیدمان و شما آسمان‌دارهاست، خیلی‌خیلی انتظار داریم از دست‌دهنده‌اش و از کرم و لطف‌های کریمانه‌اش و از آغوش امن خودش. 🌿 خودم هم می‌دانم که این حرف‌ها در قد و قواره‌ی وجودی من نمی‌گنجد، اما آدم توی مجلس حسین علیه‌السلام توقعاتش بالا می‌رود؛ خیلی بالا… ⭐️ آن هم وقتی قرار باشد واسطه‌های آدم بی‌مقداری مثل من، توی این محرّم، آسمان‌دارهایی باشند به جاویدنامی شما… امیرعلی خان حاجی‌زاده و حاج احمد آقای کاظمیِ شهید… 📚 انتشارات شهید کاظمی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1573650433C72276e8cc1