eitaa logo
منتخب کانالهای مذهبی
305 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
4.8هزار ویدیو
117 فایل
منتخبی از مطالب شاخص کانالهای مذهبی مختلف که شما را از مراجعه به کانالهای مذهبی متعدد بی نیاز میکند.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال حسین دارابی
بعضیا تو بحث فرزندآوری (و همچنین ازدواج) انقدر نگران مسائل اقتصادین که دچار یه نوع وسواس فکری میشن. تا همه شرایط مهیا نشه، همه هزینه‌ها و همه وسایل تا چند سالگی بچه فراهم نشه خیالشون راحت نمیشه. یکی از صفات مومنین ایمان به غیب هست (بقره آیه 3) حالا تو مسائلی مثل ازدواج یا فرزندآوری ایمان به غیب رو چه جوری میشه مطرح کرد؟ شما وقتی میخوای ازدواج کنی، اگه خونه جور باشه، ماشین ردیف باشه، پس انداز داشته باشی، جهیزیه تکمیل و خلاصه همه چی فراهم باشه بگی خدایا به امید تو بریم جلو که ایمان به غیب نداری، ایمان به جیب خودت یا والدینت داری. تو بحث فرزندآوری هم همینطوره. اگه فقط بخاطر مسائل مالی و اینده اقتصادی فرزندت بچه نمیاری، یعنی ایمانت خیلی ضعیفه. روایتی از پیامبر(ص) هست که شامل خیلی از ماها میشه. حضرت فرمود: اگر کسی از ترس رزق و روزی ازدواج نکنه به خدا بدگمان شده. این روایت در خیلی موارد قابل تعمیمه. در فرزندآوری هم همینه. جملاتی از این قبیل که براچی نون خوراضافی بیاریم، شما خرجش رو میدی؟ اول باید وضعمون خوب شه بعد بریم سراغ بچه و جملاتی از این قبیل همگی بدگمانی به خداست. ظاهرا این مسائل زمان پیامبر(ص) هم بوده که حضرت اینطوری گفته. یا در حدیث دیگه ای نقل است که فردی نزد پیامبر اومد و گفت فقیرم چیکار کنم؟ حضرت فرمود بچه بیار. گفت آقا من میگم فقیرم شما میگی بچه بیار؟ پیامبر فرمود آره بچه بیار. یا در روایتی امام صادق گفت ازدواج کن، طرف ازدواج کرد و زندگیش وسعت پیدا کرد. اینجا اهل بیت از طرفی اعتماد به خدا و ایمان به غیب رو دارن آموزش میدن و از طرف دیگه میخوان بگن ازدواج و فرزندآوری نه تنها در مسائل اقتصادی مشکل ایجاد نمیکنه بلکه وضع اقتصادی رو بهبود میده. این موضوع رو میتونید هم در زندگی های خودتون ببینید و هم در زندگی دیگران. که با اومدن بچه اول وضع خیلیا خوب شد و در بچه دوم وضع بهتر شد و الی آخر. به بعضیا که بچه میخوان ولی همه چیو سیاه میبینن و بیخیالش میشن، باید گفت اصلا شاید گره زندگی شما تو بچه دوم یا سوم باز شه، اینطوری که تو از وضعیت زندگیت مینالی و گله گلایه میکنی واقعا بدبختر از اینی که هستی نمیشی، حداقل یه بچه بیار شاید فرجی شد، برکت اومد تو زندگیت و مشکلات اقتصادی و غیراقتصادیتو حل کرد. (قسمت 18) مسائل اقتصادی (قسمت 4) @hoseindarabi
هدایت شده از کانال حسین دارابی
رکورد بیشترین تعداد فرزند در تاریخ درکتاب گینس، از اسماعیل شریف، حاکم مراکش است. او 867 کودک ثبت شده داشت! و تعداد غیر رسمی فرزندان وی را 1171 میدانند! تعداد زنهای او هم خیلی بوده. تازه بعد از هزارتا بچه، از دختر لویی چهاردهم پادشاه فرانسه هم خواستگاری کرده بود. که جواب رد شنید بود. لویی گفته بود یکی اینو از برق بکشه بابا خیلی اعتماد بنفسش بالاس مرحوم خیلی روی فرزندآوری اهتمام داشت. چند روز یکبار یه بچه بدنیا میاورد، طبق قضیه اصل لانه کبوتری در جبرواحتمال هر روز سال حداقل جشن تولد یکی از بچه هاش بوده. مرحوم اصلا اهل اسراف نبود اصلا مراکش بعد این بابا، یه کشور شد. بچه‌هاش مثلا پول توجیبی ازش می‌خواستن نمیشناخته، میگفته تو کی هستی، میگفته مثلا پسر چهارصدوهشتادوهشتمیتم. اونم میگفته از کجا معلوم؟ کارت دانشجوییتو بده ببینم. این بزرگوار از 57سالگی دیگه بچه بدنیا نیاورد، احتمالا فیوزش سوخت و در حدود 80سالگی ناکام از دنیا رفت. @hoseindarabi
دوره جدید جبرواختیار: ۸بهمن ساعت۳:۳۰ مکان:کوچه الکه @etelaresanirezaei
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیف مصرفگرایی و اسراف در ایران و مقایسه با ژاپن در نگاه استاد رحیم پور ازغدی
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
پیشنهاد میکنم پس از دیدن این کلیپ، یه لیست تهیه کنیم و چیزایی که باید را بنویسیم. مثلا خود من تو زندگیم باید در مصرف اینا بیشتر دقت کنم: نان برنج برق گاز آب استفاده از تلفن همراه اینترنت قلم و کاغذ و برق و آب بیت المال حرف مردم قربون صدقه های الکی ارادتی که بوی تملق بده توجهات زیادی به بعضی همکاران فست فود مخصوصا کباب ترکیش نوشابه سیاه چایی های اضافه در جلسات طولانی منبرهای متعدد و موضوعات متکثر و ... کلی چیزای دیگه! ببینم میتونم از امشب بعضیاشو کنترل کنم.
دوره جدید جبرواختیار: ۸بهمن ساعت۳:۳۰ مکان:کوچه الکه @etelaresanirezaei
🎈 پوکیسم 🎈 🍃 استاد قرائتی 🍃 🌀 جوان بچه مسلمان است، پدر در پدرش مسلمان است. می‌گوید: مرسی! یک خودباختگی است که حتی ما در الفاظ؛ این کم کم به پوکی می‌رسد. 🌀 جوان ما جوری شده، بعضی‌هایشان البته نادر هستند، ولی پیدا می‌شود (یک پرتقال پوسیده همه جعبه را می‌پوساند) می‌رود آرایشگاه ... می‌گوید: پشت گردنم را ژاپنی درست کن، چانه‌ام را فرانسوی درست کن. بالای ابروی مرا انگلیسی درست کن؛ یعنی اختیار پشم سرش دست خودش نیست. 🌀 این جوان پوک ایرانی است و این مکتب پوکی خیلی مهم است. کمونیست و رئالیسم و اینها را داریم اما پوکیسم... این پوک است. 🌺یک مربی مرجعی برای مربیان ومبلغان👇 http://eitaa.com/joinchat/3796762624C4e2e9e1bb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هشدار #افتضاح #درد #غصه #بیخیالی_مسولین #گناه #غرب_زدگی پوزش بابت پخش این کلیپ🙏 رقص دانش آموزان دختر با آهنگ عربی در مدرسه ❌نفوذ تفکر لیبرال با همت افساد طلبان در مدارس و نابودی ارزش های انسانی و اسلامی آقای وزیر آموزش پرورش فکر کن دختره خودت داره میرقصه! ✅پدرومادر عزیز شما حداقل حواست باشه ! 🌺کانال تربیتی یک مربی👇 http://eitaa.com/joinchat/3796762624C4e2e9e1bb2
هدایت شده از هابیلیان
7.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥به حجاب زنان انگلیسی توجه کنید. این فیلم حدودا صد سال پیش ضبط شده. پیش از آنکه پروژه صهیونیستی برهنه‌سازی زنان در جهان اجرا شود. فردا سالروز پروژه صهیونیستی کشف حجاب توسط رضاخان در ایران است @Habiliyan
هدایت شده از اطلاع رسانی
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰عذاب های آخرت بر جسم وارد می شود یا بر روح؟ ✍️ پاسخ: ✅ سوختن در آتش و دیگر عذابهای ذکر شده در نصوص دینی واقعی است، و بر جسم و جان هر دو وارد می شود. از آموزه‌های وَحْیانی بر می‌آید که آتش جهنم بر خلاف آتش دنیا نه تنها تن و بدن بلکه جان و تن را با هم می‌سوزاند. قرآن کریم در این باره می‌فرماید: "تو چه می‌دانی حطمه چیست! آتش برافروخته الهی است! آتشی که از دل‌ها سر می‌زند. این آتش بر آنها به صورت در بسته است در ستون‌های کشیده و طولانی"(۱). در تفسیرآیه آمده: این آتش بر خلاف تمام آتش‌های دنیا (که نخست پوست را می‌سوزاند و سپس به داخل نفوذ می‌کند) اوّل بر دل شراره می‌زند و درون را می‌سوزاند! نخست قلب و بعد مغز و استخوان را و سپس به خارج سرایت می‌کند.(۱) بین سوزش عذاب آخرت و دنیا از چند جهت تفاوت هست: ۱ـ از آتش دنیا فقط بدن می‌سوزد، ولی آتش آخرت روح و دل را هم می‌سوزاند. ۲ـ آتش دنیا خالص نیست و تا با اکسیژن ترکیب نشود نمی‌سوزد، ولی آتش آخرت خالص است و جز درد چیز دیگری نیست. ۳ـ در دنیا ادراکات ضعیف است، ولی در آخرت همه چیز به کمال نهایی خود رسیده و ادراک آدمی قوی است، از همین رو سوزش فوق‌العاده‌ای احساس می‌کند، همان گونه که لذت از نعمت‌های بهشت قابل مقایسه با دنیا نیست. ۴ـ در دنیا پس از رسیدن سوزش به استخوان، احساس سوزش کم می‌شود، ولی در جهنم، خداوند دوباره گوشت تازه می‌رویاند و از کاهش عذاب جلوگیری می‌کند. پی‌نوشت‌ها: ۱. همزه (۱۰۴) آیه ۶ ـ ۹. ۲. تفسیر نمونه، ج ۲۷، ص ۳۱۶، نشر دارالکتب الاسلامیه، تهران، ۱۳۷۹ش. 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔷 @pasokhgoo1 👈
هدایت شده از اطلاع رسانی
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰اموات در چه صورت به خواب می آیند؟ ✍️همه اموات هميشه آزاد نيستند که هر وقت بخواهند بتوانند با عالم دنيا در ارتباط باشند و به نسبت اعمال خودشان در دنيا اختيارات و آزادي هايي دارند براي خواب ديدن اموات دستوري نقل شده است شيخ كفعمى در كتاب «مصباح» و محدّث فيض در خلاصة الأذكار فرموده: در بعضى از كتب اصحاب اماميه ديدم، هركه خواسته باشد يكى از پيامبران و امامان يا يكى از مردمان، يا والدين خود را، در خواب ببيند سوره هاى شمس و ليل و قدر و قل يا ايّها الكافرون و سوره اخلاص و معوّذتين [ناس و فلق] را بخواند، سپس صد مرتبه سوره اخلاص را بخواند، و بر پيامبر و خاندانش صد مرتبه صلوات بفرستد، و با وضو به طرف راست بخوابد، هركه را اراده كرده ان شاء اللّه خواهد ديد و با او هرچه بخواهد سخن خواهد گفت: و در نسخه ديگرى ديدم كه اين عمل را در هفت شب بجا آورد، پس از آن اين دعا را بخواند: اَللّهُمَّ اَنْتَ الْحَىُّ الَّذى لايُوصَفُ وَالاْيمانُ يُعْرَفُ مِنْهُ مِنْكَ بَدَتِ الاَْشْياءُ وَ اِلَيْكَ تَعُودُ فَما اَقْبَلَ مِنْها كُنْتَ مَلْجَاَهُ وَ مَنْجاهُ وَ ما اَدْبَرَ مِنْها لَمْ يَكُنْ لَهُ مَلْجَاءٌ وَلامَنْجامِنْكَ اِلاّ اِلَيْكَ فَاَسْئَلُكَ بِلا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ وَ اَسْئَلُكَ بِبِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ وَ بِحَقِّ حبيبِكَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ سَيِّدِ النَّبِيّينَ وَ بِحَقِّ عَلىٍّ خَيْرِ الْوَصِيّينَ وَ بِحَقِّ فاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِسآءِ الْعالَمينَ وَ بِحَقِّ الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ اللَّذَيْنِ جَعَلْتَهُما سَيِّدَىْ شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّةِ عَلَيْهِمْ اَجْمَعينَ السَّلامُ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تُرِيَنى مَيِّتى فِى الْحالِ الَّتى هُوَ فيها خدايا تو زنده اى هستى كه وصف نشود، و ايمان از او باز شناخته شود، چيزها از تو آغاز شد، و به سوى تو باز مى گردد، پس آنچه از آنها روى به تو كرد، تو پناهگاه و جاى نجاتش بودى، و آنچه از آنها از تو بازگشت، برايش پناهگاهى جاى نجاتى، از تو جز به سوى تو نيست، از تو مى خواهم به حق «لا اله الاّ انت» و از تو مى خواهم به حق بسم اللّه الرحمن الرحيم و به حق حبيبت محمّد (درود خدا بر او و خاندانش) سرور پيامبران، و به حق على بهترين جانشيان، و به حق فاطمه سرور بانوان جهانيان، و به حق حسن و حسين كه هر دو را آقاى جوانان اهل بهشت قرار دادى (كه بر همه آنان درود و سلام) اينكه بر محمّد و خاندان محمّد درود فرستى، و نشان دهى مرده ام را در آن حالى كه او در آن است. 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
هدایت شده از اطلاع رسانی
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰سرنوشت اخروي عقب ماندگان ذهني چگونه است؟ ✍️پاسخ: ✅پاسخ در چند محور بيان مي شود: الف) در ابتدا بايد اشاره شود که اين سؤال اختصاص به افراد عقب مانده ذهني نداشته، بلکه شامل همه افرادي مي شود که به دلايلي تا زمان مرگ قابليت تشخيص و درک به معناي درست آن را پيدا نمي کنند، مانند معلولان ذهني، ديوانگان يا حتي بچه هايي که در شکم مادر سقط مي شوند، و ... . در خصوص اين افراد و اين که سرنوشت اين ها در قيامت چگونه است و چگونه و به چه قاعده اي براي آن ها جايگاه و مقام آخرتي تعيين مي گردد، از ديرباز بحث هاي گوناگوني در بين انديشمندان وجود داشته و در کتاب هاي اعتقادي به آن ها پرداخته شده است . از نظر عقل و نقل، اين گونه افراد چون از ادراک متناسب و قابل قبول که شرط هر تکليف و مسئوليتي است، بي بهره اند، در دنيا هم تکليفي بر عهده آنان نيست. در نتيجه، گناهي براي آنان ثبت نميشود و عقوبت و مجازات هم نميشوند و بر همين اساس سوال و جواب قبر و مانند آن در خصوص ايشان بي معناست . اما در مورد جايگاه اخرويشان نظرات گوناگوني ارائه شده از جمله آنکه اگر از خانوادهاي مسلمان باشند، به دنبال پدر و مادر خويش - شايد به عنوان پاداش و مايه خوشحالي ايشان - به بهشت خواهند رفت. اما اگر وابسته به کفار و ظالمان باشند، به واسطه قصور ادراکي خود، در قيامت عذاب نخواهند شد؛ در برخي منابع آمده است: "علم آن را به خدا واگذاريد"؛ يعني درباره آن سؤال نکنيد؛ خدا بهتر ميداند با آن ها چه کند. (1) در برخي روايات در باره اطفال شيعيان آمده است که در عالم برزخ فاطمه زهرا (س) آنان را تربيت ميکند. (2) ذکر شده که حکم ديوانگان، مانند اطفال است. (3) البته در پاره اي از روايات نيز ذکر شده که اين افراد به شکل خاصي در قيامت مورد آزمون قرار مي گيرند تا وضع تسليم يا متمرد بودن آن ها در برابر تکاليف الهي معين باشد. بعيد نيست متناسب با وضع آخرت و ميزان ادراکات آن ها در آن جهان آزموني از ايشان گرفته شود. در حديثي زراره از امام باقر (ع)نقل مي‌کند: «وقتي قيامت مي‌شود، خداوند با پنج دسته بحث مي‌کند: طفل کسي که در دوران فترت بميرد؛ کسي که در زمان پيامبر ابله باشد (سبک عقل)؛ ديوانهاي که عقل نداشته باشد و بالأخره کر و لال. همه آن ها بر خدا اعتراض و يا عرض مي‌کنند: تقصيري نداشتيم. اگر حجت ‌داشتيم، اطاعت مي‌کرديم. خداوند فرشتهاي را مي‌فرستد و آتشي آماده مي‌کند. سپس به آن پنج گروه مي‌گويد: خداوند به شما امر فرموده است داخل آتش شويد. هر کدام از آن ها پذيرفتند و داخل آتش شدند. خداوند آتش را بر آن‌ها سرد و خنک مي‌کند و از سوختن نجات شان مي‌دهد؛ ولي عده اي که نپذيرفتند، به سوي آتش جهنّم سوق داده مي‌شوند». (4) اما در مورد فلسفه خلقت اين افراد بايد گفت : اولا : خلقت اين افراد تفاوتي با خلقت ديگر انسان ها ندارد و لازمه ساختار علي و معلولي عالم است و حکمت اقتضا مي کند که خداوند اين ساختار را بر هم نزند ؛ در واقع اگر چه خداوند متعال نظام احسن عالم را به گونه اي تدوين نموده و قوانين زندگي را طوري منطبق بر آن ترسيم نموده است که در صورتي که انسان بر اساس آن عمل نمايد چنين نواقصي ايجاد نمي گردد لکن اقتضاء تکامل و رشد انسان در اين است که اگر علت شکل گيري فرزندي عقب مانده فراهم شد ، اين امر به معلول خود منتهي شود و خداوند مانع اين امر نگردد . لذا در موارد بسيراي فرزندان سالم و بي نقص متولد مي شوند و در موارد معدودي نيز با سوء انتخاب و رفتار اشتباه آگاهانه يا ناآگاهانه برخي از والدين، زمينه بسياري از اين نواقص ايجاد مي گردد که نمي توان مستقيما آنها را به خداوند نسبت داد و گفت خدا مي خواست اين فرزند معلول به دنيا بيايد ، بلکه خداوند زمينه سالم متولد شدن اين فرزند را فراهم نمود اما با ناآگاهي يا اشتباه والدين يا هر فرد دخيل ديگر اين فرزند به شکل معلول متولد گشت . ثانيا : اگر چه افراد معلول متناسب با معلوليتي که دارند از بهره مندي از بخشي از نعمتهاي الهي محروم مي گردند و يا بخشي از ابزارهاي ادراکي خود را از دست مي دهند. ولي اين به معناي محروميت از معرفت خداوند و ساير حقايق عالم نمي باشد. زيرا خداوند متعال ابزارهاي معرفتي فراواني نظير عقل و درک باطني و فطري و همچنين ادراکات ظاهري از راه حواس مختلف ظاهري به افراد عطا نموده است که اگر چه برخي از افراد از بخشي از اين توانمندي ها محروم شوند. ولي كمتر اتفاق مي افتد كه فردي از تمام اين ادراكات محروم گردد.و لذا اگر چه برخي همين افراد معلول در نظر ما درك و معرفتي ندارند. لكن در سايه بهره بردن از همان ظرفيت هاي باقيمانده حقيقتا به معرفتي به مراتب بالاتر از بسياري از افراد به ظاهر سالم مي رسند. 👇👇👇