eitaa logo
اطلاع رسانی
56 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
ادمین: @ainabaghiyatallah
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🌸 در سختی ها ناامید نشو... * ◽️الْحَمْدُ لِلَّهِ غَيْرَ مَقْنُوطٍ مِنْ رَحْمَتِهِ وَ لَا مَخْلُوٍّ مِنْ نِعْمَتِهِ 💎ستایش خداوندى را سزاست که کسى از رحمت او مأیوس نگردد، و از نعمت هاى فراوان او بیرون نتوان رفت، خداوندى که از آمرزش او هیچ گنه کارى نا امید نگردد. 📚 #خطبه ۴۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/1877868849C8028259b64 پرچم موج ظهور 🍀🍀 عزیزان برای مشاهده پرچم های مناسبتی اهل‌بیت علیهم‌السلام وارد کانال شوید و لینک را برای دوستانتان بفرستید. ان شاالله همه منازل و سردرها مزین به نام اهل بیت باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅═༅𖣔‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌﷽𖣔༅═┅─ ‎‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌ ༅◇💠◇༅ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌ ✰نهج‌البلاغه در آینه تصویر✰ ای حارث! تو زیر پای خود را دیدی، امّا به پیرامونت نگاه نکردی، پس سرگردان شدی، تو حق را نشناختی تا بدانی که اهل حق چه کسانی می‌باشند؟ و باطل را نیز نشناختی تا باطل‌گرایان را بدانی. 📚نهج‌البلاغه حکمت ۲۶۲ 🆔️ @nahjolbalagheiha ‎‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌ ─┅═༅𖣔♦️💠♦️𖣔༅═┅─
•┄┅═☆••✨﷽✨••☆═┅┄• ‍ 🔔نهج البلاغه قرآن را به جامعه می‌شناساند، با قرآن می‌توانید راه حق را بنگرید.❗️ 💥 قرآن در آینه نهج‌البلاغه ⚡️ 📖 همانا خداوند سبحان، کسی را به چيزی چون قرآن پند نداده است، که قرآن ريسمان استوار خدا و وسيله ايمنی بخش است. در قرآن بهار دل، و چشمه‌های دانش است، برای قلب جلايی جز قرآن نتوان يافت، به‌خصوص در جامعه‌ای که بيداردلان در گذشته و غافلان و تغافل کنندگان حضور دارند. 👌پس هرجا کار نيکی ديديد، ياری کنيد و هرگاه چيز بد و ناروايی مشاهده کرديد، دوری گزينيد، زيرا پيامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) همواره می‌فرمود: «ای فرزند آدم! کار نيک را انجام ده، و کار بد را واگذار، اگر چنين کنی در راه راست الهی قرار خواهی داشت.»⛱ ┄┄┅┅✿❀🍃🌹🍃❀✿┅┅┄┄ 📚نهج البلاغه،فرازی از خطبه176 🆔@nahjolbalagheiha
📢 رغبتِ انسان باید رغبتِ در رسول باشد نه رغبتِ در خود. اگر رو به خودت آوردی و از او غافل شدی نمی‌توانی با او راه بروی. اگر رغبتِ به رشد خودمان و حتی رغبتِ به منافعِ معنوی خودمان، در ما شکل گرفت، این رغبت ممکن است در جایی موجب جدا شدنِ ما از امام بشود. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «رغبت بزرگ یعنی آدم فقط دنبال رشد خودش نباشد که خودش به ثواب برسد؛ رغبت بزرگ یعنی در انسان این رغبت پیدا شود که ظهور امام واقع بشود و عالم به توحید و امامت برسد و حجاب از عالَم برداشته شود. اگر این رغبت در آدم پیدا شد، اقدامات انسان هم به اندازه رغبتش بزرگ می‌شود. انسانی که رغبت می‌کند، خودش را به امام می‌رساند و حلول در آستان امام پیدا می‌کند («حلت بفنائک»). بزرگ‌ترین رغبتی که ما باید به آن برسیم و رغبت بالله است، این است که در مسیر رغبت در قرب به خدای متعال، رغبت در تحقق ولایت امام در عالم پیدا کنیم. این غیر از رغبت در این است که من خودم آدم خوبی بشوم که البته آن‌هم در جای خودش رغبت خوبی است. وقتی رغبت به خدا و رغبت به ولیّ خدا در انسان پیدا شد، انسان کنار حضرت قرار می‌گیرد و در طرح حضرت عمل می‌کند. ما اگر رغبتمان رفعت پیدا نکند نمی‌توانیم در طرح امام قرار بگیریم و کنار امام عمل بکنیم. اگر رغبت ما با رغبت امام گره خورد و یکی شد و آن رغبت‌های بزرگ در ما شکل گرفت، این رغبت‌ها ما را به امام می‌رساند و کنار امام قرار می‌گیریم و سختی‌های راه را کنار امام تحمل می‌کنیم و با امام راه را طی می‌کنیم. ولی اگر رغبت دیگری در ما شکل گرفت و توجه به خودمان، حتی توجه به منافع معنوی خودمان، داشتیم، این، ممکن است موجب جدا شدن ما از حضرت بشود. در عالم با امام راه رفتن و در طرح امام عمل کردن، وقتی ممکن می‌شود که انسان رغبتش، رغبت در رسول باشد نه رغبت در خود. اگر رو به خودت آوردی و از او غافل شدی نمی‌توانی با او راه بروی. «وَ لا يَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِه» یعنی شما حق ندارید میل به خودتان پیدا کنید و رویتان را از رسول برگردانید. «اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقين»؛ در عالم با حضرت راه بروید. اگر می‌خواهید با حضرت راه بروید، باید رغبت در حضرت داشته باشید نه رغبت در خودتان. اگر انسان راغب در حضرت شد، چنین رغبتی انسان را در همه سختی‌ها همراه با حضرت می‌کند.» ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸🔹🔸 امروز یکشنبه 🔹 ۹ بهمن ۱۴۰۱ 🔸 ۷ رحب ۱۴۴۴ 🔹 ۲۹ ژانویه ۲۰۲۳
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ ☀️ ❇️ پیامبر اکرم «صلّی‌ الله‌ عليه‌ وآله»⇩: ↫◄🌸لبخند های زن و شوهر به هم،هنگام برخورد با یکدیگر و یا هنگام خداحافظی صدقه است و به اندازه انفاق فی سبیل الله ارزش دارد. 📚{کافی ج ۵،ص ۵۶۹} ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
🔴 آیا هر بلایی به سبب ارتکاب گناه است⁉️ "وَمَا أَصَابَکُمْ مِّنْ مُّصِیبَةٍ فَبِمَا کَسَبَتْ أَیْدِیکُمْ وَیَعْفُو عَنْ کَثِیرٍ" «هر مصیبتی به شما رسد بخاطر اعمالی است که انجام داده اید، و بسیاری را نیز عفو می‌کند.» ✍ذیل آیه فوق حضرت صادق علیه السلام فرمود: هیچ رگی در بدن انسان نمی جنبد؛ و هیچ چوبی به اندام او خراشی وارد نمی آورد؛ و پای او به سنگ نمی خورد؛ و مبتلا به مرض نمی شود؛ 👈مگر بر اثر گناهی که از او سر زده و آنچه پروردگار به کرمش عفو می‌فرماید از خود گناه بیشتر است.[1] ⚠️ ابن بکیر روایت کرده گفت: از حضرت صادق علیه السلام سؤال نمودم: چه می‌فرمائید درباره ابتلای (گرفتاری) امیرالمؤمنین و خاندان رسالت و عصمت و طهارت علیهم السلام آیا آنها هم معصیت و نافرمانی می‌نمودند که بر اثر کیفر و مؤاخذه مبتلا می‌شدند❓ 👈 فرمود: حاشا (هرگز)، پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله هر روز هفتاد مرتبه توبه و استغفار می‌نمود بدون داشتن گناهی، ابتلای اهل بیت علیهم السلام برای قرب و منزلت و افزایش ثواب و پاداش می‌باشد.[2] ✨اگر چه لفظ آیه عام است ولی اختصاص به طایفه ای دارد. چرا که مصیبتها و ابتلای اطفال و دیوانگان و مؤمنین خاص، بر اثر عقوبت و کیفر گناه نیست 👈چه برسد به پیغمبران و ائمه معصومین و اهل بیت علیهم السلام بلکه ابتلای ایشان به خاطر ثواب و صبر و بردباری آنها در مصیبت و امراض است. و شاهد بر این موضوع فرموده حضرت امام زین العابدین علیه السلام به یزید ملعون است هنگامی که حضرتش را با اسراء اهل بیت وارد بر یزید نمودند. یزید ملعون آیه فوق را خواند کنایه از اینکه این قتل و اسارت بر اثر عقوبت آنها است. ✨آن حضرت در جواب یزید فرمود: ما اهل بیت مصداق این آیه نیستیم و درباره ما نازل نشده بلکه آیه «ما اصاب من مصیبة فی الارض و لا فی انفسکم الا فی کتاب من قبل ان نبراها ان ذلک علی اللّه یسیر» [3] در حق ما نازل شده؛ یعنی هر رنج و مصیبتی که در زمین یا از نفس خویش به شما برسد همه در کتاب و لوح محفوظ ما پیش از آنکه در دنیا ایجاد کنیم ثبت است و آن بر خدا آسان است و فرمود: "پروردگار دوستان خود را بدون گناهی به مصائب مخصوص مبتلا می‌گرداند تا اجر و پاداش آنها را زیاد فرماید، و ما اشخاصی هستیم که هرگز بر آنچه از دست ما رفته و یا بر ما وارد شده تأسف نمی خوریم و به آنچه به ما عطا شده مغرور و خوشحال نمی شویم، چرا که خداوند هیچ متکبر و خودخواهی را دوست ندارد."[4] 👈پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: چنانچه پروردگار برای بنده ای خیر و خوبی بخواهد در عقوبت گناهی که از او سر زده تعجیل می‌کند و اگر اراده بدی نسبت به بنده ای بفرماید عقوبت گناهان او را تا روز قیامت به تأخیر اندازد. 📕[1]: الکافی: ج۲ ص۲۶۹. 📕[2]: الکافی، ج۲ ص۴۵۰. 📕[3]: سوره حدید، آیه ۲۲. 📕[4]: الکافی، ج۲ ص۴۵۰. 📕     -مقاتل الطالبین، ص۸۰.