eitaa logo
اطلاع رسانی
57 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
91 فایل
ادمین: @ainabaghiyatallah
مشاهده در ایتا
دانلود
چهارشنبه بود که استاد ﺳﺮ ﮐﻼﺱ ﺑﻪ ﺷﺎﮔﺮﺩﺍﻧﺶ ﮔﻔﺖ : ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﭘﻨﺠﺸﻨﺒﻪ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﻣﯿﮕﯿﺮﻡ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﺷﻔﺎﻫﯽ! ﻫﻤﺎﻥ لحظه ﮔﻔﺖ : ﺍﺻﻼ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﻣﯿﮕﯿﺮﻡ ﻭ ﺍﻭﻥ ﻫﻢ ﮐﺘﺒﯽ! ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﻫﻤﻪ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ اما استاد ﮔﻔﺖ : همین ﮐﻪ ﻫﺴﺖ!! ﻫﺮ ﮐﺲ ﻧﻤﯿﺨﻮﺍﺩ ﺑﯿﺎﺩ ﺟﻠﻮ ﺩﺭ ﮐﻼﺱ ﺑﺎﯾﺴﺘﻪ! ﺍﺯ 50 ﻧﻔﺮ فقط 3 ﻧﻔﺮ ﺭﻓﺘﻦ ﺟﻠﻮﯼ ﺩﺭ ﻭ استاد ﺍﺯ ﺑﻘﯿﻪ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﮔﺮﻓﺖ! ﺑﻌﺪ از امتحان رو ﺑﻪ ﺑﭽﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﯼ ﺷﻤﺎ 10 ﻧﻤﺮﻩ ﮐﻢ ﻣﯿﮑﻨﻢ! ﻫﻤﻪ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ... استاد ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩ: ﻧﻤﺮﻩ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﺍﯾﻦ 3 ﻧﻔﺮ ﻫﻢ 20 ﺭﺩ ﻣﯿﮑﻨﻢ! ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻫﺎ ﺑﺎ ﺷﺪﺕ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ که چرا ... استاد ﮔﻔﺖ: ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺷﻤﺎ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺯﯾﺮ ﺑﺎﺭ ﻇﻠﻢ ﺭﻓﺘﯿﺪ ... "ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺩﺭﺱ ﻇﻠﻢ ﺳﺘﯿﺰﯼ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ " یاد بگیرید هیچ وقت زیر بار حرف زور نروید. آن استاد کسی جز نبود! 🌺یک مربی یک همراه خوب درخانواده👇 http://eitaa.com/joinchat/3796762624C4e2e9e1bb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارش تکان دهنده از فعالیتهای آموزشی تروریست های وهابی داعش در افغانستان برای بچه ها... 😔 اگر ما به بهانه های جور واجور و پیش پا افتاده، نکنیم و فرزندان شیعه را رها کنیم، دست آموزان شیطان و دشمنان شیعه از پا نمی نشینند... 🌸یک مربی مرجعی برای مربیان ومبلغان👇 http://eitaa.com/joinchat/3796762624C4e2e9e1bb2
هدایت شده از کانال حسین دارابی
چندسالی هست که بحث حجاب بین خیلی داغ شده. طوری که حجاب رو تبدیل کرده به مهمترین واجب‌الهی. بعضیا هم کل دین رو دیگه تو حجاب میبینن. درحالی‌که اینطوری نیست. البته تاحدی حق هم دارن. وقتی طرف مقابل همه تعریفش از زن، حقوق زن، مقام ومنزلت زن، آزادی حجاب شد، از این طرفم برای دفاع، کل دینش میشه. یکم حیثیتی شده قضیه حجاب اهمیت داره، واجب هم هست. اما واجبات مهمتر از حجاب وجود داره که مغفول واقع شده و تو گناهان هم، گناهان خیلی بزرگتر از بی‌حجابی هست که انجام میدیم و کَکِمون هم نمی‌گزه. به همشون باید اهمیت داد، نه اینکه کاریکاتوری فقط به یکی توجه کرد. گاهی اوقات این اهمیت زیاد تبدیل به تعصبات ناجور میشه. تاجایی که وقتی به یه خانم نگاه میکنیم کل وجود و شخصیت و باطن طرف رو با حجابش میسنجیم. اگه بی حجاب بود یا ردش میکنیم و کلی براش تاسف میخوریم و یا فقط میخوایم درصدد اصلاح حجابش بربیایم. از اون طرف هم بدحجاب‌ها همیشه با یه گاردی با طرف مقابل برخورد میکنن و حس بدی بهشون پیدا می‌کنن درحالیکه بقول مقام معظم رهبری (اون کسی که بدحجابه یه نقص داره در ظاهر، ماها هم کلی نقص داریم درباطن. باید طردش کنیم؟ به‌صلاح است؟ نه. بااین روحیه و نگاه باید برخورد کرد) خدا به بنده‌هاش اونجوری که ما نگاه میکنیم نگاه نمیکنه. درروایت است که الناس عیال الله. همه مردم خانواده خدا هستن ما باید بتونیم بی‌حجابی رو تنها یک نقص بدونیم نه بیشتر نه کمتر. کما اینکه حسادت، کینه‌ورزی، تنگ‌نظری، سخن‌چینی، تجمل‌گرایی، اهل غیبت و بدگویی بودن، پرخاشگری، بدزبانی، رباخواری، مال مردم‌خوری، همگی نقص هستن وبعضیاشون از بدحجابی بدتره این نوع نگاه متعصبانه‌ی هردو طرف به قضیه حجاب باعث میشه رابطه آدمها باهم یکم تغییر کنه و آدم‌ها از هم دور بشن و چه بسا حساسیت‌ها و درگیری‌هایی بوجود بیاد که اصلا موجب رضایت خدا نیست نکته بعدی اینکه حجاب و پوشش اسلامی تعریف داره، هر پوششی که اون معیارهارو فراهم کنه میشه حجاب. ممکنه با چادر اون حجاب مهیا بشه، ممکنه با مانتو و مقنعه، و یاهر پوششی که بدن را بپوشونه، جلب توجه نکنه و بقیه شرایط حجاب رو محقق کنه. از اونطرف ممکنه مدلی از چادر، اون حجاب رو محقق نکنه. حتی ممکنه چادر رو طوری سر کنن که حجاب درستی نداشته باشه. تحقق شرایط حجاب مهمه نه نوع پوشش بحث دیگه‌ای که خیلی مهمه، و باید درکنار حجاب باشه، عفاف در رفتار، گفتار، تایپ کردن، چت کردن و...است. گاهی حجاب کامله ولی عفاف و حیا نیست. اهمیت عفاف اگه از حجاب بیشتر نباشه کمتر نیست. که بحثش مفصله @hosein_darabi
هدایت شده از کانال حسین دارابی
پیام قبلی ما درباره حجاب، تقریبا بسط یافته پیام مقام معظم رهبری هستش. چه در نحوه برخورد، چه در جایگاه گناه بی حجابی "مدارا کنید، ممکن است ظاهر زننده‌اى داشته باشد (خب) داشته باشد. بعضى از همین‌هایى که در استقبالِ امروز بودند، در عرف معمولى به آن‌ها می‌گویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد می‌ریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ى به این اهداف و آرمان‌هاست. او یک نقصى دارد، مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقص‌هاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهى از منکر هم میکند؛ نهى از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت (دیدار با مردم خراسان شمالی سال91) @hosein_darabi
هدایت شده از کانال حسین دارابی
بذارید آخر حجاب اختیاری رو بگم چی میشه فرضا موافقت شد با حجاب اختیاری، یعنی دیگه خانوما میتونن مثلا موهای آشکار بیان تو جامعه، خب، بعدش چی میشه؟ میگن آقا گردن اشکالی داره؟ یه دوسانت پوست گردن بیرون باشه چی میشه؟ اون گردالی زیر گردن چی داره آخه، خب بیرون باشه از اون‌ور پاها تا کجا پوشیده باشه؟ زیر یا بالای قوزک؟ آقا قوزک دیگه چی داره، با اون اسم ضایعش، برو بالا. ساق پا هم که همش استخونه، گوشتی نداره که بخواد مشکلی ایجاد کنه. میرسیم به قلمبگی زانو. خدایی هرکی با قلمبگی زانو تحریک بشه دیگه مشکل هورمونی داره ناف، آقا ناف بیرون باشه یا نه. چه اشکالی داره یه ناف هم بیرون باشه؟ درسته یه فروفتگیه، ولی تهش بسته‌اس که فکر نمیکنم ایرادی داشته باشه یدفعه میبینی یه تجمع برگزار شده تحت عنوان (نه به زیرشلواری اجباری) یا مثلا یه چوب میگیریم دستمون، سرش هم یه تمبون آویزون میکنیم. در اعتراض به تمبون اجباری آقا این ماجرا، ته نداره. هرچی بری جلو، میان جلو. هرچی هم بیان جلو، از اون طرف مصرف پارچه کم و کم‌‌تر میشه. تا آخرش تو خیابون یه مشت پوست و گوشت و استخون میبینی دارن راه میرن اصلا شما تو کل دنیا هم بگردی آزادی مطلق نمیبینی. همه جا یه حد و حدودی دارن. بعضی کشورها تیشرت و شلوار متعارفه بعضی جاها کت و دامن(ژاپن) بعضی جاها هم آزادترن ولی بالاخره یه حدودی دارن، بعضی جاها اگه کسی با شورت یا دامن‌کوتاه بیاد بیرون با تعجب نگاهش میکنن. این یعنی اونجاها هم حدومرز دارن. کشور ماهم، حدوحدود خودشو داره. جمهوری اسلامی هم معیار قانونش اسلامه نه قانون کشورای دیگه. البته اجراهم نمیشه بطورکامل یه دوربین مخفی از کشورهای اروپایی یا آمریکایی بود، مرده بازنش تو پارک نشستن، یه خانومی میاد با لباس‌های خیلی باز، جالب بود اکثر آقایون چشماشون چهارتا میشد، بعد خانومشون یدونه شپلق میزد پَس گردن آقاهه که نگاه نکن، بعد بازنه درگیر میشدن که برو اون‌ور. نکات جالبی میشد ازاین کلیپا برداشت کرد اول اینکه پوشش توهرکشوری یه حد ومرزی داره دوم اینکه میگن اگه آزادی وجود داشته باشه، چشم و دل آدم سیر میشه، اینطور نیست. این چیزها سیرمونی نداره. تنوع طلبی رو زیاد میکنه سوم اینکه، خانومای بدپوشش توخارج هم مزاحمت ایجاد میکنن برای دیگران چهارم اینکه، اونجا هم نهی از منکر میکنن دراین زمینه، تو همین کلیپها که زیاد هم هست زنها دنبال اون خانومه میفتادن، اونم فرار میکرد پنجم، بدحجابا وقتی که بهشون تذکر داده میشد، فیلمبرداری نمیکردن بفرستن برا مسی علینژاد😁 @hosein_darabi
💢چرا کسی را رد نمی‌کنید ✅از امام حسن مجتبی علیه‌السلام پرسیدند: «چرا شما هیچ گاه فقیری را مأیوس بر نمی‌گردانید؟» امام حسن علیه السلام پاسخ دادند: «من خود، نیازمند خداوند هستم و به الطافش امید دارم. به همین دلیل شرم دارم که خود، فقیر باشم ولی فقیری را مأیوس کنم. خداوند، مرا عادت داده است که نعمت‌هایش را به من ارزانی دارد و من هم خود را عادت داده‌ام که نعمت هایش را به مردم ببخشم.» 📚طبقات الکبری ، جلد ۱ ، صفحه ۲۳ https://t.me/joinchat/AAAAADvV7pYCS4NJ0-f7Ug
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸حلال را مسدود نکنیم تا حرام سرازیر نشود🔸 امکان ندارد که یکی از راه های حلال را بسته باشیم و راههای حرامی باز نشود. در مسئله ازدواج نیز چنین است. «» راه های حلال باید با کمال اطمینان «» باز باشد. برداشت ما از اسلام این است که باید دریچه حلال را «تا آخر» باز کنیم، نه «نیمه باز»! یعنی هرچه حلال است، آزاد بگذاریم، والا آن نیازها از دریچه حرام سرزیر می شود و کاری از دستمان بر نخواهد آمد. @haerishirazi
👇👇👇 ♨️سوال: 💥آیا روزه بر صاحبان مشاغل سخت و طاقت فرسا واجب است؟ 🔰 اگر فردی در صورت کار در ایام ماه مبارک رمضان توان روزه گرفتن را نداشته باشد و امرار معاش روزانه بستگی به کارش داشته باشد آیا مجوز برای افطار روزه می‌تواند باشد؟ این در صورتی است که اگر کار نکند مشکلی در روزه گرفتن ندارد؟ ✍️پاسخ: ✅آيت الله خامنه اي: صِرف ضعف مجوز براى ابطال روزه نيست و اگر مى‌توانيد كار را ترك كنيد، بايد روزه بگيريد و اگر نمى‌توانيد، هر وقت به حرج افتاديد مى‌توانيد افطار نماييد ولى تا در حرج واقع نشده‌ايد، نبايد روزه را باطل كنيد.[۱] ✅آيت الله مكارم شيرازي: سختي کار مجوز افطار روزه نمي گردد و چنانچه بتواند، بايد ساعت کاري خود را تغيير دهد و يا در ماه رمضان کارهاي سبک تري انجام دهد. در غير اين صورت، تنها مجوز افطار اين است که در برخي روزها (مثلا هفته اي ۳-۴ روز) قبل از ظهر به مقدار مسافت شرعي از شهر خارج و در آنجا افطار کند و برگردد. و تا ماه رمضان سال آينده قضاي آن را بجا آورد. شایسته است مومنین طوری برنامه ریزی کنند تا بتوانند اعمال واجب را به نحو احسن و اکمل به جا بیاورند چرا که وقوع ماه رمضان در تابستان خود نیز وسیله ای است برای آزمایش صبر وتحمل مومنین.[۲] ✅آيت الله نوري همداني: این مجوز برای روزه خوردن نمی شود باید روزه بگیرد اگر ضعف بحدی شد که غیر قابل تحمل می باشد می تواند روزه را بخورد و بعدا قضا نماید.[۳] ✅آیت الله وحید: اگر ضعف یا غلبه تشنگی منجر شود به ناتوانی از کاری که برای معاش لازم است و شخص متمکن از کار دیگری نیست افطار جایز است ولی واجب است در خوردن و آشامیدن بر مقدار ضرورت اکتفاء کند و از زائد بر ضرورت ، امساک نماید و روزه او باطل می شود و بعد از ماه مبارک قضاء آن را واجب است به جا آورد و چنین شخصی واجب است با نیت روزه وارد صبح شود و روزه را بگیرد و اگر آنچه را که گفته شد، اتفاق افتاد جایز است افطار کند و اگر بدون نیت روزه وارد صبح شود و افطار کند قضاء و کفاره بر او واجب است و معصیت کار است. ✅آیت الله سیستانی:‌ اگر روزه مانع کاری باشد که امرار معاش متوقف بر آن است مثلا موجب ضعف شود به گونه ای که امکان ادامه کار نباشد یا به حدی موجب تشنگی شود که قابل تحمل نباشد, پس اگر تغییر کار یا ترک ان در ماه مبارک رمضان ممکن باشد وبتواند زندگی را با مالی دیگر هرچند با قرض ادامه دهد, روزه بر او واجب است. ولی اگر این امر میسور نباشد, باید روزه بگیرد, ولی هنگام ضعف شدید می تواند بانوشيدن آب يا خوردن غذا بنا بر احتیاط واجب (فقط) به مقدار ضرورت ضعف خود را برطرف کند و خوردن بیش از آن مقدار اشکال دارد, و به احتیاط واجب باید بقیه روز را امساک کند، و باید بعد از ماه مبارک رمضان آن را قضا نمايد وکفاره بر او واجب نيست. ✅آیت الله شبیری زنجانی: در فرض سؤال که با ترک کار به حرج می افتد، اگر نتواند به گونه ای(مثلا کار در شب یا خنک کردن فضای کار) روزه را بدون مشقت شدید بگیرد، گرفتن روزه واجب نیست وقضای آن را بعد از ماه رمضان بجا می آورد.در هر حال روزه خواری علنی و بی احترامی به ماه رمضان گناهی بزرگ است.[۴] 📚پی نوشت: [۱]. استفتاء از طريق پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري / شماره استفتاء: ۱۴۱۶۰۸. [۲]. استفتاء از طريق پايگاه اطلاع رساني دفتر آيت الله العظمی مکارم شيرازی / بخش استفتاءات. [۳]. استفتاء از طريق پايگاه اطلاع رساني دفتر آيت الله العظمی نوري همداني [۴]. استفتاء از سایت مراجع عظام 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
💠رهنمودهایی برای حضرت آیت الله ری شهری در کتاب زمزم عرفان می نویسند: [حضرت آیت الله بهجت ] برای حل مشکل ، می فرمودند : این موارد را مراعات و عمل کنید ، ان شاء الله مشکل ، برطرف گردد : 1⃣ قرآن کوچکی را همیشه همراه داشته باشید. 2⃣ معوذتین ( سوره ی ناس و فلق) را بخوانید و تکرار نمایید . 3⃣ آیه الکرسی را بخوانید و در منزل نصب کنید . 4⃣ چهار قل را بخوانید و تکرار کنید ، خصوصا وقت خواب . 5⃣ در موقع اذان ، با صدای نسبتا بلند ، اذان بگویید . 6⃣ روزی پنجاه آیه از قرآن کریم ، با صدای نسبتاً بلند ، بخوانید. منبع : کتاب زمزم عرفان، صفحه ۲۲۱ 🌺یک مربی یک همراه خوب درخانواده👇 http://eitaa.com/joinchat/3796762624C4e2e9e1bb2
#درس_اخلاق #ویژه_رمضان طبيب خودتان باشيد. بهترين كسى كه میتواند بيماریهای روحی را تشخيص دهد،خودمان هستيم. روى كاغذ بنويسيد حسد، بخل، بدخواهى، تنبلى، بدبینی و...؛ رمضان فرصتیست كه يكى يكى اينها را رفع كنيم. رهبر انقلاب: ۷۱/۱۲/۴ 🌸یک مربی مرجعی برای مربیان مبلغان👇 @yekmorabbi
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
امروز در یک گروه به صورت ناخواسته اد شدم. اندکی تحقیق کردم و متوجه شدم اغلب #بهایی هستند و به ازای هر صد نفر اد کردن، ۱۰ میلیون تومان پول میدهند! چقدر حقیر هستند که دارن توی روز روشن با #پول، یار و ممبر #جذب میکنند! #حدادپور_جهرمی #دلنوشته_های_یک_طلبه
💠گاهی اوقات در نظام ارزشی و فکری و رفتاری بعضی افراد اینطور جاافتاده که حتی ممکن است روزه را از نماز بالاتر بدانند، در حالی که در دین اسلام و در فرهنگ قرآن، نماز ستون دین، رکن و اساس دین است. 🔹روزه داری زینت نمازگزاری ماست؛ یعنی اگر کسی اهل روزه داریست حتما باید دقت کند که اهل نمازگزاری هم باشد. 💠اگر می خواهیم نمازگزار خوبی باشیم در سوره مبارک معارج خدای بزرگ نمازگزاران را برای ما معرفی کرده است. بله نمازگزاران تنها کسانی هستند که: 1️⃣اولا نماز خود را به جا می آورند. 2️⃣دوماً به فکر فقرا و محرومین و نیازمندانند و در اموالشان برای آن ها حقی معین کرده اند. 3️⃣سوم اینکه روز جزا را باور دارند. 4️⃣چهارم اینکه از عذاب خدا در روز قیامت نگران و هراسانند. 5️⃣پنجم اینکه پاکدامنند. 6️⃣ششم اینکه امانتدار و متعهدند. 7️⃣هفتم اینکه مسئولیت پذیرند، آنچه را می بینند در حد وسع خودشان نسبت به آن احساس مسئولیت دارند. 8️⃣هشتم اینکه مواظب هفت صفت اول خودشان هستند. 💠این نمازِ سوره معارج است؛ اگر این نماز در زندگی ما جاافتاد، روزه داری زینت این نماز و تلاشی برای رسیدن به تقوا برای نمازگزاران است؛ لذا حضرت به روزه داران می فرمایند که در اوقات نمازتان دست هایتان را به درگاه خداوند بالا ببرید و از خدا طلب توبه کنید. ‌🆔 @tadabor_channel
هدایت شده از هیئت قرآن و ولایت
💠«فَاِنَّها اَفضَلُ السّاعات» ساعات و لحظات نماز بالاترین و بافضیلت ترین لحظات ماه مهمانی خداست 💠«یَنظُرُاللهُ عَزَّوَجَلَّ فیها بِالرَّحمهِ اِلی عِبادِه» خدای عزوجل در این لحظات با رحمت و مهربانی به بندگان خود نظر می کند 💠«ویُجیبُهُم اِذا ناجَوه» وقتی که در اوقات نماز او را نجوا می کنند، او را صدا میزنند، آن ها را اجابت می کند. 💠«وَ یُلَبّیهِم اِذا نادَوه» وقتی که او را مخاطب قرار می دهند، به آن ها لبیک می گوید، وقتی که یا الله می گویند، خدا به آن ها لبیک می گوید که بله بنده من، بگو از من چه می خواهی؟ 💠«وَ یَستَجیبُ لَهُم اِذا دَعَوه » و وقتی که از او طلبی کنند، او را بخوانند، دعایی کنند، دعای آن ها را مورد استجابت قرار می دهد. #جلسه_سی_و_هفتم #کمال_روزه_داری #خطبه_شعبانیه #روزه_داری_و_توبه #روزه_داری_و_نمازگزاری #علی_صبوحی هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇 در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
هدایت شده از هیئت قرآن و ولایت
به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، #گنجینه_تدبر ، کلیه جلسات تدبر در سور مبارکه قرآن کریم را که توسط استاد صبوحی در هیئت قرآن و عترت و هیئت قرآن و ولایت ارائه نموده است و بالغ بر 137 جلسه میشود در قالب یک لوح فشرده صوتی، با 65% تخفیف در اختیار متدبرین گرامی قرار داده است. متدبرین ارجمند میتوانند از طریق لینک زیر، لوح فشرده گنجینه تدبر را خریداری کرده و از طریق پست دریافت نمایند. https://forush.co/3677/722935 @heyat_quran
حضرت : هیچوقت از خسته نشوید آیاهر بار که لباست 👕👚👔 کثیف میشود آن را نمیشویی؟ گناه هم این چنین است باید پشت سر هم استغفار کرد تا گناهان پاک شود. أستَغفِرُ اللّهَ رَبّی‌وأتُوبُ إلَیه --------------------------- @resane_ahkam
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه🔹 🔸مهار اسب وحشی🔸 رمضان، ماه زمامداری فطرت بر طبیعت است. طبیعت انسان تشنه می‌شود و می‌خواهد آب بخورد؛ امّا خدا گفته است صبر کن، که این صبر حکم فطرت است. طبیعت می‌گوید، بخواب اما فطرت می‌گوید برای رضای خدا شبی را احیا بدار و با خدای خودت راز و نیاز کن. طبیعت می‌گوید غیبت کن و فطرت می‌گوید، از این کار خوشت می‌آید ولی آیا خدا هم خوشش می‌آید؟ وقتی انسان به نفع فطرت فشار آورد و بر طبیعت حکومت کرد، مهار اسب وحشی را برای فطرت هموار کرده است. طبیعت انسان هرچه بیشتر کنترل شود، رام‌تر می‌شود و هر چه رهایش کنی، وحشی‌تر. @haerishirazi
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
کسی که باادب و باوقار می بخشد فقط به خاطر پرودگار می بخشد کریم فکر حساب و کتاب بخشش نیست به رسم اهل کرم بی شمار می بخشد به اسم و رسم توجه نمی کند هرگز به آشنا و غریب دیار می بخشد برای اینکه شود حفظ آبروی گدا بدون منّت و بی ننگ و عار می بخشد تمام زندگی من فدای مردی که تمام زندگی اش را سه بار می بخشد مقابل بدی و طعنه پاسخش خنده است سکوت کرده و آیینه وار می بخشد به این دلیل غلام حسن خودش آقاست که گل همیشه به خار اعتبار می بخشد ازآن که عادتش احسان، سجیه اش کرم است عجیب نیست که بی اختیار می بخشد چرا که او پسر ارشد همان مردی ست که بین معرکه ی کارزار می بخشد که بین معرکه ی کارزار از سر لطف به دشمن سر خود ذوالفقار می بخشد بجز علی که به هنگام جنگ بخشیده است کدام شیر به وقت شکار می بخشد؟ همیشه موقع بخشش که می شود این مرد به رسم فاطمه اول به "جار" می بخشد برادرش هم از او ارث برده بخشش را اگر به راه خدا شیرخوار می بخشد نمی دهم به دو عالم غلامی او را گرفتم اینکه به من اختیار می بخشد
🔸 ای زمزمه صبح و نسیم ادرکنی آئینه رحمان و رحیم ادرکنی 🔸 ای در کرم و سخاوت و آقایی بی خاتمه ، ایها الکریم ادرکنی 🌹 ولادت با‌سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💠 @samtekhoda3
✨ یا امام حسن (علیه السلام) 🔸 شعرِ من واژه ی من لُبِّ کلامم حسن است 🔸 شب سلامم حسن و صبح سلامم حسن است 🔹 با حسن زنده و با عشق حسن خواهم مُرد 🔹 حسنِ مطلع حسن و حُسنِ ختامم حسن است 🔸 هرکسی زنده به عشق است نمیرد هرگز 🔸 زنده ی عشق منم ، رمزِ دوامم حسن است 🔹 مثلِ رودم که حسن ذکرِ قعود است مرا 🔹 مثل کوهم که شب و روز قیامم حسن است 🔸 پدرم هرچه مرا نام نهاده است گذشت 🔸 من از این لحظه از این ثانیه نامم حسن است 🔹 سرِ من سبز ، زبان سرخ ، سرم هم برود 🔹 أیُهاالناس بدانید ; امامم حسن است 📝 شعر از محسن ناصحی 💠 @samtekhoda3
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰چرا ژن ارثيه؟ يکي پدر و مادرش آدم های خوبی نیستند خودش چه گناهي کرده که ژن بهش سرايت ميکنه و جهنمي ميشه؟ ✍️پاسخ: ✅ما برای این که به تکامل یابیم و رشد کنیم به نا چار باید در عالم مادی دنیا زندگی کنیم و در آن با عمل های اختیاری و عبادت پروردگار به کمال برسیم. و از این گریزی نیست. عالم دنیا دارای خصوصیاتی است از قبیل این که پدیده ها بر هم اثر می گذارند و از هم تاثیر می گیرند و عالم دنیا عالم تزاحمات است. محصول ازدواج فرد الف و ب فردی به نام ج خواهد بود و این ج دارای خصوصیات مخصوص به خود خواهد بود. و به عبارت دیگر در ازدواج دو فرد با هم برای تشکیل نطفه و رویش جنین و تولد کودک به ناچار باید نطفه مرد و تخمک زن با هم ممزوج شده و از این آمیختگی و ترکیب ژن های فرد جدید متولد شود. و از پدر و مادر خود برخی از صفات را دریافت خواهد کرد صفات ظاهری و برخی از صفات روحی . و از این گذشته با رشد و نمو در بستر این خانه و خانواده برخی از صفات رفتاری آنها را نیز خواهد پذیرفت. و از این کریزی نیست. خداوند این اختلاف را در قرآن موجب امتحان و آزمایش انسان ها می داند و انسان ها با این اختلاف است که می توانند پیشرفت نموده و تعالی یابند. و با این اختلاف در صفات است که صفات کمالیه انسان رشد کرده و انسان به کمال می رسد اما نکته مهم این است که این وراثت موجب شود که فردی که پدر و مادرش آدم بدی هستند خودش هم حتما بد باشد و یا کسی که پدر و مادرش خوب هستند او نیز آدم خوبی باشند. عوامل محیطی و وراثت گر چه تاثیر در انتخاب های انسان و آینده و رفتار انسان دارد اما تمام علت نیست و انسان می تواند با اختیار و ارده خود بر آن غلبه کند و بهترین سرنوشت را برای خود رقم بزند قرآن مثالی در این زمینه می زند که همسر فرعون با این که در بد ترین شرایط بود امام بهترین عملکرد را داشت: وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قالَتْ رَبِّ ابْنِ لی عِنْدَكَ بَیْتاً فِی الْجَنَّةِ وَ نَجِّنی مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِهِ وَ نَجِّنی مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمینَ؛ (تحریم/۱۱) و نیز خداى تعالى براى كسانى كه ایمان آوردند مثلى مى‌زند و آن داستان همسر فرعون است كه گفت: پروردگارا نزد خودت برایم خانه‌اى در بهشت بنا كن و مرا از فرعون و عمل او نجات بده و از مردم ستمكار برهان. از این گذشته کسانی که شرایط بدتری از جهت وراثت و محیط دارند اگر تلاش کنند هر چند به نتیجه مطلوب هم نرسند خدا این تلاش آنها را پرورش داده و پاداش به نسبت بیشتری به آنها می دهد. بنا بر این این گونه نیست که کسی با وراثت جهنمی بشود بلکه این انسان است که با قوت اراده و انتخاب گری اش می تواند بهرتین انتخاب ها را داشته باشد. و بهشتی شود. 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
هدایت شده از مهدیاران | mahdiaran
شرح دعای افتتاح، جلسه 15.mp3
7.34M
🔊 🔖 👤استاد ؛ جلسه ١۵ 📝 به توصیف دولت کریمانه امام عصر می پردازد. این دولت برخلاف دولت های کریمانه گذشته، به دلیل آگاه شدن مردم، مظلوم نخواهد بود. 🔖 ویژه ماه کانال مهدویت مهدیاران👇 http://eitaa.com/joinchat/2885222402Ce75349b11c
🌄 با پوشش کوهنوردی و سلامت اما با هدف ترویج فساد و اختلاط گروه‌های کوهنوردی با نشر تصاویر کشف حجاب باعث تحریک جنسی جوانان‌و‌ترغیب آنان به این کوهپیمایی های مختلط میشود که آسیب های اجتماعی زیادی درپی داردطبق ماده۶۳۸ وبند ب ماده۶۳۹ قانون مجازات می توان جلوی این بی بندباری را که رهبری تذکر داده‌اند گرفت لازم به یادآوری است شگرد اروپاییها در شکست دادن مسلمانان اندلس یا همان اسپانیای کنونی ،راه اندازی تورهای مختلط پسران و دختران مسلمان اندلسی در باغستانهای اطراف شهرها بود.... @menhaj1357
(ره) ☘ برای جلوگیری از شر نفس و شیطان، دوام بر وضو را سفارش می فرمودند و می گفتند: وضو به منزله لباس جُندی است. 📕 چهل حدیث ص 208 -------------------------- @resane_ahkam
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰آیا تفال زدن به قرآن کار درستی هست؟ ✍️ پاسخ: ✅قبل از هر چیز باید کلیاتی درباره تفال بدانیم. در تفسیر نمونه درباره تفال این گونه توضیح می دهد: « شاید همیشه در میان انسانها و اقوام مختلف، فال نیك و بد رواج داشته است، امورى را به" فال نیك" مى گرفتند و دلیل بر پیروزى و پیشرفت كار مى دانستند، و امورى را به" فال بد" مى گرفتند و دلیل بر شكست و ناكامى و عدم پیروزى مى پنداشتند، در حالى كه هیچگونه رابطه منطقى در میان پیروزى و شكست با اینگونه امور وجود نداشت، و مخصوصا در قسمت فال بد، غالبا جنبه خرافى و نامعقول داشته و دارد. این دو گرچه اثر طبیعى ندارند، ولى بدون تردید اثر روانى مى توانند داشته باشند، فال نیك غالبا مایه امیدوارى و حركت است ولى فال بد موجب یاس و نومیدى و سستى و ناتوانى است. شاید به خاطر همین موضوع است كه در روایات اسلامى از فال نیك نهى نشده، اما فال بد به شدت محكوم گردیده است، در حدیث معروفى از پیامبر ص نقل شده: تفالوا بالخیر تجدوه:" كارها را به فال نیك بگیرید (و امیدوار باشید) تا به آن برسید" »[۱] « پیامبر ص فال نیك را دوست مى داشت، به خاطر آن بود كه انسان هر گاه امیدوار به فضل پروردگار باشد در راه خیر گام برمى دارد و هنگامى كه امید خود را از پروردگار قطع كند، در راه شر خواهد افتاد و فال بد زدن مایه سوء ظن و موجب انتظار بلا و بدبختى كشیدن است».[۲] اما در مورد فال بد كه عرب آن را" تطیر" و" طیره" مى نامد، در روایات اسلامى- همانطور كه گفتیم- شدیدا مذمت شده، همانطور كه در قرآن مجید نیز كرارا به آن اشاره گردیده و محكوم شده است « مانند سوره یس آیه ۱۹ سوره نمل آیه ۴۷ » از جمله در حدیثى مى خوانیم كه پیغمبر ص فرمود: "الطیرة شرك؛ فال بد زدن (و آن را مؤثر در سرنوشت آدمى دانستن) یك نوع شرك به خدا است" و نیز مى خوانیم: كه اگر فال بد اثرى داشته باشد، همان اثر روانى است، امام صادق ع فرمود: "الطیرة على ما تجعلها ان هونتها تهونت و ان شددتها تشددت و ان لم تجعلها شیئا لم تكن شیئا؛ فال بد اثرش به همان اندازه است كه آن را مى پذیرى، اگر آن را سبك بگیرى كم اثر خواهد بود و اگر آن را محكم بگیرى پر اثر، و اگر به آن اعتنا نكنى، هیچ اثرى نخواهد داشت"»[۳] بنابر مطالب نقل شده می توانیم بفهیم که راه صحیح چگونه است. اگر استخاره با قرآن سبب امید انسان برای اقدام و حرکت است، می توان آن را نیک دانست اما جایی که تفال زدن، بتواند به یاس و سستی در کار منجر شود، قطعا درست نیست. شاید به همین دلیل در روایات، از تفال به قرآن نهی شده باشد: «عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ لا تَتَفَأَّلْ بِالْقُرْآن؛[۴] حضرت صادق علیه السلام فرمود: بقرآن تفأل نزن.» البته یک احتمال دیگر در وجه منفی تفال به قرآن این است که کسی تصور کند، با این کار از آینده مطلع می شود. و با توجه به اینکه چنین تفالی، حقیقتا علمی به آینده حاصل نمی کند، شخص نسبت به قرآن بدبین می شود. و تصور می کند که قرآن فلان گونه بیان کرده در حالی که رخ نداده است. به هر حال باید در حوادث و فتنه ها به قرآن پناه برد. «قال رسول الله(ص): إِذَا الْتَبَسَتْ عَلَیْكُمُ الْفِتَنُ كَقِطَعِ اللَّیْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَیْكُمْ بِالْقُرْآن»[۵] اما معنای پناه بردن به قرآن، تلاوت صحیح ایات است؛ که بدانیم قرآن برای چنین موقعیتی چه راهکاری بیان کرده است. و الا اگر آیه متناسب با موقعیت را نیز نفهمیم، مرتکب تحریف قرآن شده ایم: «یُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ؛[نساء/۴۶] سخنان را از جاى خود، تحریف مى كنند.» مثلا اگر با میزان ها و معیارها، قرآن در جایی دستور جنگ می دهد و ما به شعار صلح از آیه دیگری روی بیاوریم، عمل کننده به قرآن نیستیم، بلکه تحریف کننده آن هستیم. و لازمه تشخیص درست مواضع نیز، شناخت کافی از قرآن است. بنابراین برای پناه بردن به قرآن، باید به شناخت آن چنگ زد! نه اینکه صفحات قرآن را ملاک فال زدن قرار دهیم. 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
👇👇👇 ♨️ سوال: 🔰 خواستم ببينم اينکه ميگويند اموات مانند کبوتري به منزل نزديکان مي آيند حقيقي است؟ و سؤال ديگر اينکه وقتي ما خواب اموات را ميبينيم آيا واقعا روح ايشان به خواب ما مي آيد؟ يا ممکن است خوابِ ما نتيجه ي فکر کردنِ زياد به آن ميت باشد؟ ✍️پاسخ: ✅انسان پس از مرگ دارای حیات برزخی است و روح او در برزخ زندگی مخصوص به خود و متناسب با شرایط برزخ را دارد. در آن عالم انسان مطلقا ارتباط فیزیکی با این دنیا ندارد اما طبق شرایط و احوالی میتواند از وضعیت برخی وابستگان در این دنیا مطلع و آگاه شود. این مسئله صرفا با توجه به این دنیا رخ میدهد نه حضور فیزیکی در قالب موجودی در این عالم. روایاتی داریم که در آنها امام معصوم میفرماید: انسانهای برزخی، در شکل پرنده ای لطیف به دیوار خانه هایشان فرود می آیند... معنای این روایات با توجه به مبانی شیعی و روایت دیگر در این زمینه همان توجه به احوالات این دنیا از برزخ است و قالب و شکل پرنده که به آن تصریح شده استعاری است. اما در مورد خواب اساسا معیار عمومی و واضحی برای تشخیص خواب و رویای صادقه از آشفته و پریشان در دست نداریم. این مسئله به معبر و علمی که در اختیار اوست بازمیگردد که خواب صادق از پریشان رو تشخیص بده. اما خواب‌هایی که انسان در مورد اموات میبینید حتی اگر صادق هم باشد الزاما به معنای این نیست که مواجهه با روح او در برزخ داشته‌اند یا روح او به خواب انسان آمده است. دو توصیه عمومی در مورد همه خوابها در روایات داریم. یکی اینکه برای هرکسی تعریف نکنیم. دوم اینکه تعبیر به خیر کنیم و به اصطلاح بگوییم ان‌شاءالله خیره. 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
🎥 💥موشن گرافیک آموزش احکام ✍️قضا و کفاره 👈قسمت دوم 🌎مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
✨ توصیه استاد میرباقری در شب‌های ماه مبارک رمضان 💠 @samtekhoda3
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰چرا دینداران که معتقدند همه امور دست خداست بوقت بیماری سراغ بهترین پزشکان می روند؟؟ ✍️پاسخ: ✅عوام اگر پای منبر علما، دین شان را آموخته باشند، حتما بارها این جمله را شنیده اند که : از تو حرکت، از خدا برکت. در نگاه صحیح دینی که عالمان دینی به مردم آموزش می دهند، این نکته مورد تاکید قرار می گیرد که، خدای متعال عالم را از طریق اسباب اداره می کند. و هیچ مطلبی دال بر تشویق به بی توجهی به اسباب و علل مادی وجود ندارد. حتی خود ائمه نیز برای درمان به طبیب مراجعه می کردند، اگر چه طبیب مسلمان نیز نبود. قرآن شریف نیز آنجا که سخن از توکل می گوید، می فرماید: فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ (۱۶۰ آل عمران) و آنگاه که تصمیم گرفتی بر خدا توکل کن، زیرا که خداوند توکل کنندگان را دوست می دارد. یعنی توکل پس از عزم و اراده برای انجام کار است. آنچه افراد ناآشنا با معارف دینی، در آن دچار خطا می شوند، این است که تصور می کنند، اعتقاد به عالم غیب و اسباب معنوی، با توجه به اسباب مادی متعارض است. حال آنکه در منظر مومنان باید دو چشم برای عالم غیب و شهود داشت. و توجه صرف به یک عالم، نوعی لوچی و احولی است. از همین رو مومن در فعالیت عادی و روزمره از جهت ظاهری با کفار، فرقی ندارد. مومنان نیز به کسب و کار می پردازند. بیمار می شوند و به طبیب مراجعه می کنند و ... فرق مومن و کافر در اینجاست که مومن علاوه بر بهره گیری از اسباب مادی، به اسباب معنوی نیز توجه دارد. از همین رو جایی که بنابر محاسبه اسباب عادی، امیدی باقی نمی ماند، مومن همچنان امیدوار است. چون او عوامل دیگری را هم می شناسد که ممکن است تاثیر عوامل مادی را به هم بریزد. کما اینکه اگر بنابر محاسبه اسباب مادی، همه چیز رو به راه باشد، او باز محاسبه عوامل دیگری را می کند. از همین رو توکل می نماید. چرا که تعارض اسباب بسیار است. و چه بسا پنبه ای که با اندک شعله ای باید مشتعل شود، به دلیل خیسی آتش نگیرد. تفاوت نگاه مومن و کافر در اینجا معلوم می شود که کافر دائم به شانس و تصادف و ... پناه می برد و جهل خود برای شناخت عوامل هستی را درمان نمی کند. اما مومن با دو چشم بینا، می فهمد آنچه شانس و تصادف نامیده اند، همه معلول نظامی دقیق و متقن است و امر بی حساب و کتاب نداریم. در کنار شناخت فرق مومن و کافر، به بطلان تصور مطرح شده نیز می رسیم که بین عالمان دینی و مردم مقلد نیز تفاوتی وجود ندارد. هر دو هم به اسباب عادی و طبابت معتقدند و هم به شفاء دهنده واقعی توجه دارد. ولی افراد بهانه جو و شبهه پراکن، به خاطر شراکت با شیطان، هر کدام از عالم و مقلد را با یک چشم می بینند. عالم را به گونه ای می بینند که توسل و دعایش را انکار کنند. و مقلد را به گونه ای می بینند که رجوع به طبیب او را انکار کنند. گویی لوچی و احولی سرنوشت محتوم و همه جایی کفاری است که شیطان را بر خود سوار کرده اند. 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈