eitaa logo
🌹 منتظران ظهور🌹
2.8هزار دنبال‌کننده
15.6هزار عکس
9.2هزار ویدیو
296 فایل
🌷بسم ربِّ بقیة الله الاعظم (عج)🌷 سلام بر تو ای امید ما برای زنده کردن حکومت الهی مرا هزار امید است و هر هزار تویی وَ یُحیِ الاَرض مِن بَعدِ مَوتِها مدیر: @Montazer_zohorr تا امر فرج شود میسّر بفرست بهر فرج و ظهور مهدی صلوات🌱🙏
مشاهده در ایتا
دانلود
📣ادامه شرح خطبه ۱ نهج البلاغه بند ۱ قسمت ۴ (آیت‌الله مکارم) 🔰سرانجام عبرت انگيز آدم 👌نکته ها: 1ـ بهشت آدم کدام بهشت بود❓ 💠گروهى معتقدند که او در بهشت موعود و جنّة الخلد که براى نيکان و پاکان معين شده است، ساکن شد در حالى که جمع ديگرى آن را باغ خرّم و سرسبزى از باغهاى اين دنيا و به تعبير ديگر بهشت دنيا مى دانند و به چند دليل استدلال کرده اند:🔻🔻🔻 نخست اين که بهشت موعود قيامت، يک نعمت جاودانى است و خارج شدن از آن ممکن نيست. ديگر اين که ابليس با آن همه آلودگى و کفر و سرکشى چگونه ممکن است گام در چنين مکان مقدّس و پاکى بگذارد❓ 🔄 و اگر گفته شود ابليس براى وسوسه آدم هرگز در بهشت نبود، بلکه در بيرون بهشت ايستاده بود و آدم را وسوسه کرد، ⏪ در پاسخ مى گوييم:🔻 اين سخن با آيه 36 سوره بقره که مى گويد: «وَقُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُکُمْ لِبَعْض عَدُوّ; به همه آنها (آدم و حوا و ابليس) گفتيم که از بهشت فرود آييد و خارج شويد در حالى که بعضى دشمن بعضى ديگر خواهيد بود» سازگار نيست. ــــــــــــــــــــــــــــ 🔻 افزون بر اين، در روايات متعدّدى که از امامان اهل بيت(عليهم السلام) رسيده است، تصريح شده که بهشت آدم، باغى از باغهاى سرسبز دنيا بود; از جمله حسين بن بشّار مى گويد: 🔻🔻 از امام صادق(عليه السلام) درباره بهشت آدم سؤال کردم، فرمود: 🔻 «جَنَّة مِنْ جِنانِ الدُّنْيا يطْلَعُ عَلَيهَا الشَّمْسُ وَ الْقَمَرُ وَلَوْ کانَتْ مِنْ جِنانِ الْخُلْدِ ما خَرَجَ مِنْها اَبَداً; باغى از باغهاى (خرّم) دنيا بود که خورشيد و ماه بر آن مى تابيد و اگر بهشت جاودان بود، هرگز آدم از آن بيرون نمى آمد». ــــــــــــــــــــــــــــ 🔰🌸 مرحوم کلينى در کتاب کافى حديث ديگرى شبيه آن، از حسين بن ميسّر از امام صادق(عليه السلام) نقل کرده است. ⚠️تنها ايرادى که در اين جا ممکن است بر اين سخن گرفته شود، همان تعبيرى است که در عبارت بالا از نهج البلاغه آمده بود که مى فرمايد: 🔻🔻 🔰(نَفاسَةً عَلَيهِ بِدارِ الْمُقامِ) شيطان، آدم را به خاطر اين که بر او حسادت مى ورزيد از اين که او در سراى پايدار است، وسوسه کرد و فريب داد. 👈ولى ممکن است اين تعبير، اشاره به اين باشد که اگر اين خلاف را مرتکب نمى شد، مدّت هاى طولانى در بهشت مى ماند، سپس گام به اين زمين مى گذاشت، ولى اين ترک اولى او را به زودى از بهشت خارج کرد و به زمين فرستاد، يا اين که گفته شود او مى خواست آدم را از جنّة الخلد و بهشت قيامت محروم سازد چرا که اگر آدم از هر نظر مطيع فرمان خدا مى بود به جنّة الخلد راه مى يافت. ــــــــــــــــــــــــــــ ⚠️ 🌷 منتظران ظهور🌷 https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
📣ادامه شرح خطبه ۱ نهج البلاغه بند ۱ قسمت ۴ (آیت‌الله مکارم) 🔰سرانجام عبرت انگيز آدم 👌نکته ها:آيا آدم مرتکب گناهى شد⁉️ ⚠️آنها که ارتکاب گناه را براى انبيا ـ مخصوصاً در اين گونه امور ـ جايز مى شمرند، ابا ندارند که بگويند⚠️ آدم مرتکب گناه شد، 👌 امّا پيروان مکتب اهل بيت که معتقدند انبيا از هر گناه و خطايى مصون و محفوظ هستند ـ 👌 چه آنچه مربوط به باب اعتقادات و تبليغ احکام دين است. 👌و چه آنچه مربوط به اعمال و کارهاى روزمرّه، 👌 چه قبل از نبوّت 👌 و چه بعد از نبوّت ـ 🔻⚠️🔻 👈👈معتقدند که آدم هرگز مرتکب گناهى نشد و نهى خداوند از آن درخت ممنوع، نهى تحريمى نبود،👉👉 🔻⚠️🔻 👌 بلکه تنها کار مکروهى براى آدم بود، ولى از آن جا که مقام انبيا مخصوصاً آدم که مسجود همه فرشتگان واقع گشت آن قدر والا و عالى است که حتّى انتظار مکروهى از آنان نمى رود، هنگامى که مرتکب چنين کارى شوند از سوى خداوند شديداً مؤاخذه خواهند شد که گفته اند: 🔻🔻 «حَسَناتُ الاَبْرارِ سَيئاتُ الْمُقَرَّبينَ; کارهاى خوب نيکان به منزله گناه مقرّبان است»‼️ 🔰به تعبير ديگر، گناه بر دو قسم است:🔻 ❌گناه مطلق ❌ و گناه نسبى. 🚫 گناه مطلق، چيزى است که براى همه گناه است مانند دروغ و دزدى و شرب خمر، 🚫 ولى گناه نسبى، آن است که نسبت به عموم مردم گناه نيست، بلکه شايد براى بعضى، عمل مستحبى محسوب شود امّا همين عمل مباح يا مستحب، اگر از مقرّبان درگاه الهى صادر شود دور از انتظار است و واژه عصيان بر آن اطلاق مى شود امّا نه به معناى گناه مطلق، بلکه گناه نسبى و منظور از ترک اولى هم، همين است. ــــــــــــــــــــــــــــ 🚫 ⏪بعضى نيز گفته اند که نهى آدم از درخت ممنوع، نهى الهى (مولوى) نبود، بلکه نهى ارشادى بود؛ همانند دستور طبيب که مى گويد: فلان غذا را نخور که بيمارى تو طولانى مى شود. بديهى است مخالفت طبيب، نه توهينى به طبيب است و نه گناه و عصيانى نسبت به فرمان او، بلکه نتيجه آن درد و رنجى است که عايد مخالفت کننده مى شود. 🌸🍃در بعضى از آيات مربوط به جريان آدم، اشاره اى به اين معنا ديده مى شود: 🔻🌸🔻 «فَقُلْنا يا آدَمُ اِنَّ هذا عَدوّ لَکَ وَ لِزَوْجِکَ فَلا يخْرِجَنَّکُما مِنَ الْجَنَّةِ فَتَشْقى; به آدم گفتيم اين (ابليس) دشمن تو و همسر توست، مبادا شما را از بهشت بيرون کند که به درد و زحمت خواهيد افتاد». 🌸🍃در بعضى از روايات نيز آمده که آدم هرگز از آن درخت ممنوع نخورد، بلکه از درختهاى مشابه آن خورد و لذا شيطان به هنگام وسوسه به آنها گفت:🔻🌸🔻 خداوند شما را از اين درخت نهى نکرده (يعنى از ديگرى نهى کرده): 🔻🌸🔻 توجّه به اين نکته نيز لازم است که قرآن مى گويد:🔻🌸🔻 ابليس براى آدم سوگند ياد کرد که من خيرخواه شما هستم که مى گويم از اين درخت بخوريد:🔻🚫🔻 ⚠️ و تا آن روز، نه آدم و نه حوّا، سوگند دروغى را نشنيده بودند و به همين جهت تحت تأثير وسوسه شيطان واقع شدند.⚠️ 👈 البتّه اگر آنها دقّت مى کردند پى به دروغ ابليس مى بردند; زيرا قبل از اين سخن، از خداوند شنيده بودند که شيطان دشمن آنهاست و به يقين نبايد به قسمهاى دشمن اعتماد کرد و او را خير خواه دانست. ــــــــــــــــــــــــــــ ⚠️ 🌷 منتظران ظهور🌷 https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
📣ادامه شرح خطبه ۱ نهج البلاغه بند ۱ قسمت ۴ (آیت‌الله مکارم) 🔰سرانجام عبرت انگيز آدم 👌نکته ها:درخت ممنوع چه بود❓ ⚠️در اين که آيا اين شجره (درخت) که براى آدم، خوردن از آن ممنوع بود، اشاره به يک درخت معمولى خارجى يا يک امر معنوى اخلاقى است و اگر مادّى يا معنوى است اشاره به کدام درخت يا کدام صفت از صفات است، 👈در ميان مفسّران مورد گفتگوست، 👈گرچه در کلام مولا اميرمؤمنان(عليه السلام) در اين خطبه اشاره اى به آن نشده ولى چون به داستان ابليس و وسوسه ها و فريب او اشاره شده، بد نيست سخن کوتاهى براى تکميل بحث در اين جا داشته باشيم. ــــــــــــــــــــــــــــ 🌸 در قرآن مجيد، در شش مورد به شجره ممنوعه اشاره شده، 👈بى آن که در معرّفى آن سخنى به ميان آمده باشد، ولى در اخبار و روايات اسلامى و کلمات مفسّران بحثهاى فراوانى در آن شده است. ــــــــــــــــــــــــــــ 🌸 بعضى آن را به شجره گندم (توجّه داشته باشيد که واژه شجره به درخت و گياه هر دو اطلاق مى شود چه آن که در داستان يونس، به بوته کدو اطلاق شجره شده است) تفسير کرده اند. بعضى به درخت انگور و برخى به انجير و بعضى به نخل و بعضى به کافور تفسير کرده اند. ــــــــــــــــــــــــــــ 🌸 در بعد معنوى بعضى آن را به علم آل محمّد و برخى به حسد و بعضى به علم، به طور مطلق تفسير نموده اند. ــــــــــــــــــــــــــــ 🌸 در حديثى از امام على بن موسى الرّضا(عليه السلام) مى خوانيم که وقتى از حضرتش درباره اختلاف کلمات و روايات در اين باره سؤال کردند فرمود:🔻🔻 👌 همه اينها درست است، چرا که درختان بهشت با درختان دنيا تفاوت دارد. در آن جا بعضى از درختان داراى انواع ميوه ها و محصولات است، به علاوه هنگامى که آدم مورد اکرام و احترام خداوند قرار گرفت و فرشتگان براى او سجده کردند و در بهشت جاى داده شد، در دل گفت: آيا خداوند موجودى برتر از من آفريده است؟ خداوند مقام محمّد و آل محمّد را به او نشان داد و او در دل آرزو کرد که کاش به جاى آنان بود. ــــــــــــــــــــــــــــ 🌸 ذکر اين نکته در اين جا لازم است که در تورات کنونى شجره ممنوعه، به عنوان شجره علم و دانش (معرفت نيک و بد) و شجره حيات و زندگى جاودان، معرفّى شده است و خداوند آدم و حوا را از آن نهى کرده بود، مبادا آگاه شوند و حيات جاويدان پيدا کنند و چون خدايان گردند‼️ 🔰اين تعبير از روشن ترين قراينى است که گواهى مى دهد تورات فعلى تورات حقيقى نيست بلکه ساخته مغز بشر کم اطّلاعى بوده که علم و دانش را براى آدم، عيب مى شمرده و آدم را به گناه علم و دانش، مستحق طرد از بهشت مى شمرد. ⏪گويى بهشت جاى آدمِ فهميده نيست و به نظر مى رسد پاره اى از روايات که شجره ممنوعه را شجره علم و دانش معرّفى مى کند از روايات مجعولى است که از تورات تحريف يافته، گرفته شده است. ــــــــــــــــــــــــــــ 🌸 🌷 منتظران ظهور🌷 https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
📣ادامه شرح خطبه ۱ نهج البلاغه بند ۱ قسمت ۴ (آیت‌الله مکارم) 🔰سرانجام عبرت انگيز آدم 👌نکته ها: 4ـ کلماتى که براى توبه به آدم تعليم داده شد، چه بود❓ 🔰در کلمات امام(عليه السلام) که در بالا خوانديم تنها اشاره به دريافت کلمه رحمت به وسيله آدم از سوى خدا مى شود امّا سخنى از شرح اين کلمه به ميان نيامده است. 🌸در قرآن مجيد نيز اين مسأله، سربسته بيان شده است و در آن جا فقط سخن از تلقّى کلمات است. از اين تعبيرات به خوبى روشن مى شود که اين کلمات، مشتمل بر مسائل مهمّى بوده است. بعضى گفته اند منظور از آن کلمات، همان اعتراف به تقصير در پيشگاه خداست که در آيه 23 اعراف به آن اشاره شده است: 🔻🌸🔻 «رَبَّنا ظَلَمْنا اَنْفُسَنا وَ اِنْ لَمْ تَغْفِرْلَنا وَ تَرْحَمْنا لَنَکُونَنَّ مِنَ الْخاسِرينَ; پروردگارا ما به خويشتن ستم کرديم و اگر ما را نبخشى و به ما رحم نکنى از زيانکاران خواهيم بود»‼️ بعضى همين اعتراف به تقصير و طلب آمرزش را در عبارات ديگرى بيان کرده اند، مانند:🔻🔻 «لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ سُبْحانَکَ وَ بِحَمْدِکَ عَمِلْتُ سُوءاً وَ ظَلَمْتُ نَفْسى فَاغْفِرْ لى اِنَّکَ خَيرُ الغافِرينَ». ــــــــــــــــــــــــــــ 🔻 شبيه اين مضمون، در رواياتى که از امام باقر يا امام صادق(عليهما السلام) نقل شده، نيز ديده مى شود. 🔻🌸🔻 ولى در اکثر روايات مى خوانيم که اين کلمات، توسل به خمسه طيبه، محمّد و على و فاطمه و حسن و حسين(عليهم السلام) بوده است. 🌸🔻🌸 چنانچه در کتاب خصال از ابن عباس نقل مى کند که از پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) پرسيدم کلماتى که آدم از پروردگارش دريافت داشت چه بود؟ پيامبر(صلى الله عليه وآله)فرمود:🔻 «سَاَلَهُ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ عَلى وَ فاطِمةَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَينِ اِلاّ تُبْتَ عَلَيهِ فَتابَ اللهُ عَلَيهِ اَنَّهُ هُوَ التَّوابُ الرّحيمُ; از خداوند به حقّ اين پنج تن مقدس، تقاضا کرد که توبه او را بپذيرد و خدا توبه او را پذيرفت». ــــــــــــــــــــــــــــ 🌸 قابل توجّه اين که همين معنا با تفاوت بسيار کمى در تفسير معروف «الدّرالمنثور» که از تفاسير روايى اهل سنت است، نقل شده است. ــــــــــــــــــــــــــــ 🔰 در روايت ديگرى که از تفسير امام حسن عسکرى(عليه السلام) نقل شده است مى خوانيم:🔻 «هنگامى که آدم مرتکب آن خطا شد و از پيشگاه خداوند متعال پوزش طلبيد، عرض کرد: 🔻🔻 پروردگارا توبه مرا بپذير و عذر مرا قبول کن، من به آثار سوء گناه و خوارى آن با تمام وجودم پى بردم. خداوند فرمود: 🔻🔻 آيا به خاطر ندارى که به تو دستور دادم در شدائد و سختيها و حوادث سنگين و دردناک، به محمّد و آل پاک او مرا بخوانى؟ آدم عرض کرد:🔻 پروردگارا آرى. خداوند فرمود:🔻 آنها محمّد و على و فاطمه و حسن و حسين(عليهم السلام) هستند پس مرا به نام آنها بخوان تا تقاضاى تو را بپذيرم و بيش از آنچه مى خواهى به تو بدهم». ــــــــــــــــــــــــــــ 🌸 در حديث ديگرى از عايشه از پيامبر(صلى الله عليه وآله) نيز مى خوانيم که آن کلمات دعاى زير بود:🔻 «اَللّهُمَّ اِنَّکَ تَعْلَمُ سِرّى وَ عَلانيتى فَاقْبَلْ مَعْذِرَتى وَ تَعْلَمُ حاجَتى فَاَعْطِنى سُؤلى وَ تَعْلَمُ ما فى نَفْسى فَاغْفِرْلى ذَنْبى اَللّهُمَّ اِنّى اَسْاَلُکَ ايماناً يباشِرُ قَبْلى وَ يقيناً صادِقاً حَتّى اَعْلَمَ اَنَّهُ لا يصيبُنى اِلاّ ما کَتَبْتَ لى وَارْضِنى بِما قَسَمْتَ لى» 👈در عين حال، منافاتى در ميان اين روايات نيست و ممکن است آدم در عين توسل به اسامى خمسه طيبه، دعاهاى فوق را نيز خوانده باشد. ⏪ بعضى نيز آن را به حالات معنوى آدم، همان حالات جذبه الهى و روحانى تفسير کرده اند که آن نيز با آنچه در بالا آمد مى تواند همراه باشد. 👌البتّه ناآگاهى آدم به اين کلمات، قبل از تعليم الهى، منافاتى با آگاهى او به علم اسما ندارد چون علم اسما، به احتمال قوى به معناى آگاهى بر اسرار آفرينش است ولى راه خود سازى و جبران خطا و سير الى الله، راه ديگر و از مقوله ديگر مى باشد. ــــــــــــــــــــــــــــ 🌷 منتظران ظهور🌷 https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
📣ادامه شرح خطبه ۱ نهج البلاغه بند ۱ قسمت ۴ (آیت‌الله مکارم) 🔰سرانجام عبرت انگيز آدم 👌نکته ها: 4ـ کلماتى که براى توبه به آدم تعليم داده شد، چه بود❓ 🔰در کلمات امام(عليه السلام) که در بالا خوانديم تنها اشاره به دريافت کلمه رحمت به وسيله آدم از سوى خدا مى شود امّا سخنى از شرح اين کلمه به ميان نيامده است. 🌸در قرآن مجيد نيز اين مسأله، سربسته بيان شده است و در آن جا فقط سخن از تلقّى کلمات است. از اين تعبيرات به خوبى روشن مى شود که اين کلمات، مشتمل بر مسائل مهمّى بوده است. بعضى گفته اند منظور از آن کلمات، همان اعتراف به تقصير در پيشگاه خداست که در آيه 23 اعراف به آن اشاره شده است: 🔻🌸🔻 «رَبَّنا ظَلَمْنا اَنْفُسَنا وَ اِنْ لَمْ تَغْفِرْلَنا وَ تَرْحَمْنا لَنَکُونَنَّ مِنَ الْخاسِرينَ; پروردگارا ما به خويشتن ستم کرديم و اگر ما را نبخشى و به ما رحم نکنى از زيانکاران خواهيم بود»‼️ بعضى همين اعتراف به تقصير و طلب آمرزش را در عبارات ديگرى بيان کرده اند، مانند:🔻🔻 «لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ سُبْحانَکَ وَ بِحَمْدِکَ عَمِلْتُ سُوءاً وَ ظَلَمْتُ نَفْسى فَاغْفِرْ لى اِنَّکَ خَيرُ الغافِرينَ». ــــــــــــــــــــــــــــ 🔻 شبيه اين مضمون، در رواياتى که از امام باقر يا امام صادق(عليهما السلام) نقل شده، نيز ديده مى شود. 🔻🌸🔻 ولى در اکثر روايات مى خوانيم که اين کلمات، توسل به خمسه طيبه، محمّد و على و فاطمه و حسن و حسين(عليهم السلام) بوده است. 🌸🔻🌸 چنانچه در کتاب خصال از ابن عباس نقل مى کند که از پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) پرسيدم کلماتى که آدم از پروردگارش دريافت داشت چه بود؟ پيامبر(صلى الله عليه وآله)فرمود:🔻 «سَاَلَهُ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ عَلى وَ فاطِمةَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَينِ اِلاّ تُبْتَ عَلَيهِ فَتابَ اللهُ عَلَيهِ اَنَّهُ هُوَ التَّوابُ الرّحيمُ; از خداوند به حقّ اين پنج تن مقدس، تقاضا کرد که توبه او را بپذيرد و خدا توبه او را پذيرفت». ــــــــــــــــــــــــــــ 🌸 قابل توجّه اين که همين معنا با تفاوت بسيار کمى در تفسير معروف «الدّرالمنثور» که از تفاسير روايى اهل سنت است، نقل شده است. ــــــــــــــــــــــــــــ 🔰 در روايت ديگرى که از تفسير امام حسن عسکرى(عليه السلام) نقل شده است مى خوانيم:🔻 «هنگامى که آدم مرتکب آن خطا شد و از پيشگاه خداوند متعال پوزش طلبيد، عرض کرد: 🔻🔻 پروردگارا توبه مرا بپذير و عذر مرا قبول کن، من به آثار سوء گناه و خوارى آن با تمام وجودم پى بردم. خداوند فرمود: 🔻🔻 آيا به خاطر ندارى که به تو دستور دادم در شدائد و سختيها و حوادث سنگين و دردناک، به محمّد و آل پاک او مرا بخوانى؟ آدم عرض کرد:🔻 پروردگارا آرى. خداوند فرمود:🔻 آنها محمّد و على و فاطمه و حسن و حسين(عليهم السلام) هستند پس مرا به نام آنها بخوان تا تقاضاى تو را بپذيرم و بيش از آنچه مى خواهى به تو بدهم». ــــــــــــــــــــــــــــ 🌸 در حديث ديگرى از عايشه از پيامبر(صلى الله عليه وآله) نيز مى خوانيم که آن کلمات دعاى زير بود:🔻 «اَللّهُمَّ اِنَّکَ تَعْلَمُ سِرّى وَ عَلانيتى فَاقْبَلْ مَعْذِرَتى وَ تَعْلَمُ حاجَتى فَاَعْطِنى سُؤلى وَ تَعْلَمُ ما فى نَفْسى فَاغْفِرْلى ذَنْبى اَللّهُمَّ اِنّى اَسْاَلُکَ ايماناً يباشِرُ قَبْلى وَ يقيناً صادِقاً حَتّى اَعْلَمَ اَنَّهُ لا يصيبُنى اِلاّ ما کَتَبْتَ لى وَارْضِنى بِما قَسَمْتَ لى» 👈در عين حال، منافاتى در ميان اين روايات نيست و ممکن است آدم در عين توسل به اسامى خمسه طيبه، دعاهاى فوق را نيز خوانده باشد. ⏪ بعضى نيز آن را به حالات معنوى آدم، همان حالات جذبه الهى و روحانى تفسير کرده اند که آن نيز با آنچه در بالا آمد مى تواند همراه باشد. 👌البتّه ناآگاهى آدم به اين کلمات، قبل از تعليم الهى، منافاتى با آگاهى او به علم اسما ندارد چون علم اسما، به احتمال قوى به معناى آگاهى بر اسرار آفرينش است ولى راه خود سازى و جبران خطا و سير الى الله، راه ديگر و از مقوله ديگر مى باشد. ــــــــــــــــــــــــــــ 🌷 منتظران ظهور🌷 https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
17.mp3
3.7M
شیطان شناسی قسمت 12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ 🍃🌻﷽🌻🍃 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻. ناب بندگی 💦🌷💦 در یک قرار معنوی 💦🌷💦 بر سجاده عاشقی 💦🌷💦 💦🌷💦التماس دعا 💦🌷💦 ‍ ‍ 💝💝آوای ملکوتی اذان💝📣* لحظات ناب بندگی 💦🌻 در یک قرار معنوی 🌻💦 بر سجاده عاشقی 💦🌻 💞💞💞💞💞 🌻میرسد بانگ اذان باز مرا میخوانی 🌻تا دهی این دلِ بی حوصله را سامانی 🌻بار الها تو همانی که در هر نفسی 🌻بهتر از من، همه احوال مرا میدانی   ‌‌ 🕊🌾🕊 🌾🕊  عاشقان وقت نماز است 🕊        📢  اذان میگویند 🌺اَللّهُ اَکبَرُ  اَللّهُ اَکبَرُ  🌺اَللّهُ اَکبَرُ  اَللّهُ اَکبَرُ     🌻💦🌻 🌺اَشْهَدُ اَنْ لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ 🌺اَشْهَدُ اَنْ لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ     💦🌻💦 🌺 اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّهِ 🌺اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّهِ     🌻💦🌻 🌺 اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِی اللّهِ 🌺 اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِی اللّهِ     💦🌻💦 🌺 حَی عَلَی الصَّلاةِ 🌺حَی عَلَی الصَّلاةِ     🌻💦🌻 🌺حَی عَلَی الْفَلاحِ 🌺حَی عَلَی الْفَلاحِ     💦🌻💦 🌺حَی عَلی خَیرِ الْعَمَلِ 🌺حَی عَلی خَیرِ الْعَمَلِ     🌻💦🌻 💝اَللّهُ اَکبَرُ اَللّهُ اَکبَرُ     💦🌻💦 💝لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ  لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ 💝عَجِلُ بِالصلاة 💝💝التمــــــــــاس دعــــای فرج💝 ☀🕊🍃🌻🍃🕊🌻 💐💐💐💐💐💐💐    ✨🕊بشتابید به سوی نماز اول وقت دراین وقت معنوی حاجت روا باشید🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚶‍♂هروقت از همه قطع امید کردی 🚶‍♂و دریـافتی که دیگـران نمی‌توانـند 🚶‍♂آن‌وقت به قدرتی برتر فکر خواهی کرد که: هرکس‌برخداتوکل‌کند،اوبرایش‌کافیست.طلاق۳ 💪 واگر به این باور رسیدی 💪 کـه خــــدا بـرایـت کـافـیـسـت 💪 تودیگر جزو قوی‌ترین وثروتمندترین‌هایی باور کنیم👈 خدا به‌شدت برایمان کافیست 🌷 منتظران ظهور🌷 https://eitaa.com/montazeraan_zohorr 🌿💐🌿💐
تنبلی_و_بی_حوصلگی_31.mp3
10.85M
۳۱ 🔍حقیقت جاودانه ی خودت رو بشناس؛ این شناخت، چنان قدرت با عظمتی به روحِت میده ؛ که تو رو از تنبلی و بی حوصلگی دور میکنه! 🌷 منتظران ظهور🌷 https://eitaa.com/montazeraan_zohorr 🌿💐🌿💐
🌺🌿 آرزوی بزرگ = رنج زیاد هر كه آرزوهايش بسيار باشد، رنجَش بسيار خواهد بود مَن كَثُرَ مُناهُ كَثُرَ عَناؤُهُ امام على عليه السلام غررالحكم حدیث 8603 📚در کتاب "روانشناسی شادی" نوشته ی مایکل آرگایل صفحه 83 می خوانیم: «آرزوهای بزرگ، رضایت و خشنودی انسان را تهدید می کنند... بر اساس نظریه ی فاصله ی هدف با پیشرفت، آرزوهای بزرگ به رضایت کمتری منجر می شوند (چرا که غالبا دست نیافتنی هستند و نتیجه ای جز ناکامی و افسردگی ندارند). البته داشتن اهداف کلی در قالب آرزو، برای سلامت زندگی مفید هستند؛ اما باید هدف ها، مناسب، صحیح و متناسب با شخص انتخاب شوند (به گونه ای که امکان دستیابی به آن وجود داشته باشد و فراتر از توان فرد نباشد، در غیر این صورت، آرزوها واهی و سرابی بیش نخواهند بود).» ما آنقدر در پیش بینی خواسته هایمان در آینده غرق می شویم که همین لحظه ای که درش هستیم را از یاد می بریم. و موضوع این است که همین لحظه ای که در آن هستیم هدیه ای از جانب خداوند است، و خیلی خوب است، خیلی خوب و شیرین... امروز رو قبلا هرگز نديده بودى از هر ثانيه اش لذت ببر! 🌷 منتظران ظهور🌷 https://eitaa.com/montazeraan_zohorr 🌿💐🌿💐
4_5902124477407298936.mp3
14.21M
۳۲ تـو؛ قراره طراح و معمار نقشه‌ی زندگیِ ابدی‌ات باشی... معمارِ همون بهشتی که وسعتش به اندازه‌ی تمام آسمان‌ها و زمینه. 💢 آیا فرصتی برای تنبلی کردن داری؟ 🌷 منتظران ظهور🌷 https://eitaa.com/montazeraan_zohorr 🌿💐🌿💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🦋من از کجا می‌توانم بفهمم که خدا محبوب‌ترین شخص من است؟؟ هرشخص کسی را دوست داشته باشد، چیزی را دوست داشته باشد، زبانش به او گویا است و شیفته او است .شیفته سخن گفتن درمورد او است .در مورد او فقط صحبت می‌کند . در بخشهای روانشناسی ثابت شده است که ببینید آدمها راجع به چه چیز صحبت می‌کنند؟ دوست دارد راجع به چه موضوعی صحبت کند؟ این نشان می‌دهد که لذت نهایی آن اینطوری است . یک کسی مثلاً دوسه ساعت راجع به کباب می‌گوید، راجع به مرغ می‌گوید,راجب به انواع مزه‌ها صحبت می‌کند . تمام عشقش غذاست، کمال او در همین غذا خلاصه می‌شود. 👤استاد شجاعی 🌷 منتظران ظهور🌷 https://eitaa.com/montazeraan_zohorr 🌿💐🌿💐