زیارت_عاشورا (1).pdf
154.9K
متن زیارت عاشورا با خط درشت
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
Ziyarat-Ashura-ali-fani-232665.mp3
8.41M
🌹فایل صوتی زیارت عاشوری
🌹باصدای علی فانی
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 اللهم صل على محمد و آل محمد
❇️ امام صادق علیه السّلام فرمود: 🔻🔻🔻
🌹هر كس قرآن را از رو بخواند، از چشم خویش بهره مند خواهد شد و عذاب پدر و مادر او را تخفیف مى دهند اگر چه كافر باشند.
📚 (پاداش نیكی ها و كیفر گناهان، ترجمه ثواب الأعمال،268)
🎇 تلاوت امروز دوشنبه هدیه به محضر امام حسن مجتبی علیه السلام و حضرت سید الشهداء علیه السلام و ۷۲ تن شهید کربلا
💎 قرآن ص ۱۷۹ عثمان طه
💎 آیات نورانی: قران
صوت ترتیل و ترجمه قران
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
.❣️☺️❣️☺️❣️☺️
*خــیــر مــقــدم بــہ اعــضــاے جــدیــد 🍃🌸*
*و ســپــاس از همــراهان همــیــشــگــے*
*مــقــدمــتــان گــلــبــارانــ🌹🌹🌹*
*هرگــز ادعــا نــڪــردیــم و نــمــیــڪــنــیــم ڪ بــهتــریــنــیــمــ🌸*
امــا ؛
*مــا مــفــتــخــریــم ڪ بــهتــریــنــها ڪــنــارمــون هســتــنــد*
🌹
*🌹*صبحتون متبرك به صلوات*🌹
http://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🖼هرروز خود را با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز کنید:
🔰حدیث روز:
🔅امیرالمومنین علیه السلام:
آن کس که با مردان بزرگ مشورت کند در عقل و خرد آنها شریک میشود.
📚نهجالبلاغه حکمت ۱۶۱
📿ذکر روز: یاقاضی الحاجات
📆تقویم روز
📌دوشنبه
☀️ ۱۱ دی ۱۴۰۲ هجری شمسی
🌙۱۸ جمادی الثانی ۱۴۴۵ هجری قمری
🎄 1 ژانویه 2024 میلادی
http://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
شکر در سختی ها 14.mp3
12.44M
#شکر_در_سختی_ها 14
تو می تونی همه ی زندگیتو رنگی کنی!
یه رنگ خوشگل و تَک؛
رنــگ خـــ❤️ــدا
اونوقت ساده ترین کارهات
مثل یه عبادت خالص؛
برات رشد و قدرت ایجاد میکنه
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
1. هر دختری.mp3
2.84M
|⇦هر دختری....
#مدح_حضرت_زهرا سلام الله علیها اجرا شده به نفس کربلایی حسین سیب سرخی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟥 ترانه مادر
مادر پرستار دلم ای روشنی بخش و چراغ منزلم
اخی مادر😥😥

تقدیم به مادران آسمانی💔
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🌟 افزایش قدرت خِرَد، بینایی و شنوایی مردم، پس از ظهور
✅ امام محمد باقر (ع):
❇️ «هنگامی که قائم ما «عج» قیام کند، دست شریفش را بر سر بندگان گذارد و خِرَدهای آنها را گرد آورَد و رشدهای آنها را کامل گرداند و خداوند بر وسعت بینایی و شنوایی آنها میافزاید و در میان قائم (عج) و آنها مانع و سدّی نمیماند. هر وقت قائم (عج) بخواهد با آنها سخن بگوید، آنها هر کجا باشند؛ میشنوند، و آنها هرکجا که هستند نگاه میکنند و او را در اقامتگاه خود میبینند». (۱)
📜 «إذا قام قائمنا وضع یده علی رؤوس العباد فجمع به عقولهم، و کملت به أحلامهم، ثمّ مدّ اللّه فی أبصارهم و أسماعهم حتّی لا یکون بینهم و بین القائم حجاب یرید یکلّمهم فیسمعون، و ینظرون إلیه و هو فی مکانه!».
🖊 آنانکه در عالیترین آکادمیهای علمی و بزرگترین دانشگاههای جهان، سالیانی دراز تحصیل کرده، دانشنامههای پرزرقوبرقی به دست آورده، با کِبر و نخوّت گام میسپارند و همهجا سخن از وسعت دانش و بینش آنهاست، دست به دست هم داده این حدیث را برای ما شرح دهند که پیشوای پنجم شیعیان ۱۳۰۰ سال پیش در حقّ دولت حقّه حضرت بقّیه اللّه (عج) بیان فرموده است! که در ضمن آن تشریح میکند که برای آنحضرت دربان و نگهبانی نخواهد بود. هرکس هرکجا که باشد او را میبیند و صدایش را میشنود!!. این معنی تا چند سال پیش برای ما قابل فهم نبود، و اینک با وجود رادیو و تلویزیون و وسائل مخابراتی تا حدّی برای ما قابل تصوّر شده است، ولی امام باقر (ع) چهارده قرن پیش آنرا با قاطعیّت و صراحت بیان کرده است. بزرگترین اندیشمندان جهان اگر جمع شوند، توانائی آنرا ندارند که در شب بگویند فردا چه خواهد شد؟ و در روز یارائی آنرا ندارند که بگویند امشب چه پیش خواهد آمد؟!.
به شرق و غرب منحرف نشوید که آنها از علوم بیکران خداوندی آموختهاند، چه ما به این حقیقت اعتراف بکنیم یا آنرا انکار نمائیم؟! حقوق آنها را ادا کنیم یا خدای ناکرده از آن سرتابیم؟!!.
⬅️ روزگار رهایی، ج۲، ص: ۶۲۳
(۱). بشاره الاسلام صفحه ۲۵۴، بحار الانوار جلد ۵۲ صفحه ۳۲۸، غیبت نعمانی صفحه ۴، منتخب الاثر صفحه ۴۸۳ و الزام النّاصب صفحه ۱۳۹.
🏷 #امام_محمد_باقر_علیه_السلام
#امام_زمان (عج) #ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
۱۳ - وسیله به سوی خداوند متعال:
خدای (عزّ وجلّ) فرمان داده که به سوی او وسیله گرفته شود آن جا که فرمود: ﴿یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله وابتغوا الیه الوسیله وجاهدوا فی سبیله لعلکم تفلحون﴾ (سوره مائده: ۳۵)؛ ای کسانی که ایمان آورده اید تقوای الهی پیشه کنید وبه سوی او وسیله برگیرید ودر راه او جهاد کنید باشد که رستگار شوید. در این آیه سه چیز سبب رستگاری ونجات معرفی شده که هر سه در دعا برای حضرت صاحب الزمان (عجّل الله فرجه) جمع است، زیرا که اولین مراتب تقوی ایمان است وبدون تردید دعا برای آن حضرت نشانه ایمان وسبب کمال آن است، ونیز از اقسام جهاد با زبان است، همچنین وسیله به سوی پروردگار رحمان می باشد که به دو وجه توضیح داده می شود:"
"اول: معنی وسیله - به طوری که در مجمع البیان آمده(۷۷۳) - رشته ارتباط ونزدیک شدن است، وشکی در این نیست که این دعا رشته ارتباط ونزدیک شدن به خداوند متعال است، همچون سایر عبادت ها که با آن ها قرب ونزدیکی حاصل می شود، والبته این دعا از مهم ترین وسایل تقرب ونزدیک ترین راه های ارتباط وارزنده ترین آن ها است، چنان که در این کتاب به یاری پروردگار معلوم خواهد شد.
دوم: این که منظور از وسیله - به طور خصوص در آیه شریفه - همان امام (علیه السلام) است، چنان که در تفسیر علی بن ابراهیم قمی درباره این آیه آمده که فرمود: به وسیله امام به او تقرب جویید(۷۷۴).
که ظاهرا این گفته مستند به روایت از امام (علیه السلام) است.
و در البرهان از امیر مؤمنان علی (علیه السلام) آورده که در مورد آیه: وابتغوا الیه الوسیله فرمود: من وسیله او هستم(۷۷۵).
و در مرآة الانوار از کتاب الواحدة از طارق بن شهاب است که گفت: در حدیثی امیر المؤمنین (علیه السلام) فرمود: امامان از آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) وسیله به سوی خداوند ورشته اتصال به عفو وگذشت او هستند(۷۷۶).
و نیز از کتاب ریاض الجنان از جابر نقل کرده که پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) در حدیثی که فضیلت خود وامامان را بیان می کرد فرمود: ما وسیله به سوی خدا هستیم(۷۷۷). ودر بعضی از زیارت ها آمده: وآنان را وسیله به سوی رضوانت قرار دادی.
و در دعای ندبه است: وآنان را مایه رسیدن به قرب خویش ووسیله به سوی رضوانت ساختی."
"در دعای سید العابدین (علیه السلام) روز عرفه می خوانیم: وآنان را وسیله به سوی خود وراه به سوی بهشت خویش قرار دادی(۷۷۸).
از این ها به دست آمد که منظور از وسیله همان امام است، بنابراین وسیله برگرفتن به سوی خداوند، انجام دادن اموری است که مایه رضایت ونزدیکی به درگاه آن حضرت است، وچون خداوند (عزّ وجلّ) برای هر قوم هدایت کننده ای وبرای هر امت امامی قرار داده چنان که فرمود: ﴿ولکل قوم هاد﴾ (رعد: ۷). وبرای هر قوم هدایت کننده ای هست. امام (علیه السلام) را وسیله ای برای آنان به سوی خویش تعیین کرده. پس بر هر قومی لازم است هادی ووسیله خود را بشناسند وهر آنچه موجب نزدیک شدن به او ومایه رضایتش هست انجام دهند، زیرا که بدون شناخت او تقرب سودی ندارد. از همین روی در حدیثی که مورد قبول شیعه وسنی است از رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) آمده: من مات ولم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه(۷۷۹)؛ هرکس بمیرد در حالی که امام زمانش را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است.
بنابراین آن که امام زمانش را نشناخته باشد، مثل کسی است که هیچ یک از امامان را نشناخته باشد، ودلیل بر این معنی روایات متواتری است که بعضی از آن ها را می آوریم."
"در مرآة الانوار وغیر آن از امام صادق (علیه السلام) آمده فرمود: امام حسین (علیه السلام) بر اصحاب خود بیرون آمد وفرمود: ای مردم! خداوند (عزّ وجلّ) بندگان را نیافرید مگر برای این که معرفت یابند، پس اگر او را شناختند وعبادت کردند از عبادت غیر او بی نیاز شوند. مردی به آن حضرت عرض کرد: ای فرزند رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) ! پدر ومادرم به فدایت! معرفت خدا چیست؟ فرمود: در هر زمان شناخت خداوند به شناختن امامی است که بر مردم اطاعتشان واجب است(۷۸۰).
آن گاه مؤلف کتاب از استادش علامه مجلسی حکایت کرده که در بحار گفته است: به این جهت معرفت خداوند به معرفت امام (علیه السلام) تفسیر شده که معرفت الله جز از ناحیه امام حاصل نمی شود. ویا این که: بهره گرفتن از معرفت الهی مشروط به معرفت امام (علیه السلام) است.