فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گل آرایی حرم امام حسین به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س)
✍💎این متن رو باید با طلا نوشت
"ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﻓﺮﺷﺘﻪ ﻫﺎ ﺷﻌﻮﺭ ﺩﺍﺩ ﺑﺪﻭﻥ ﺷﻬﻮﺕ
،
ﺑﻪ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﺷﻬﻮﺕ ﺩﺍﺩ ﺑﺪﻭﻥ ﺷﻌﻮﺭ،
ﻭ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺭﺍ داد.
💎✨ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺷﻌﻮﺭﺵ ﺑﻪ ﺷﻬﻮﺗﺶ ﻏﻠﺒﻪ ﮐﻨﺪ ﺍﺯ
ﻓﺮﺷﺘﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺳﺖ،ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺷﻬﻮﺗﺶ ﺑﺮ
ﺷﻌﻮﺭﺵ ﻏﻠﺒﻪ ﮐﻨﺪ ﺍﺯ ﺣﯿﻮﺍﻥ ﭘﺴﺖ ﺗر🥀🔥👿
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
✅نماز اول وقت بخوانید تنگدستی شما رفع میشود!
✍آیت الله بهجت (ره) : از آقا سید عبدالهادی شیرازی رحمهالله کهماشاءالله، واقعاً عالم حسابی بود، نقل کردهاند که در کوچکی بعد از فوت پدرم میرزای بزرگ تکفّل خانواده به عهدهی من بود. میگوید: ایشان را در خواب دیدم. از من پرسیدند: آقا سید عبدالهادی، حال شما چطور است؟ میگوید در جواب گفتم: خوب نیست.
فرمود: به بچهها و اهل خانه سفارش کنید که نماز اول وقت بخوانند، تنگدستی شما رفع میشود.
📘در محضر بهجت، ج۳، ص ۱۸۸.
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
خانهای برای شُدن.mp3
5.72M
#پادکست_روز
#استاد_شجاعی | #استاد_فرحزاد
شما از خونهات شروع کن، در غیب به روت باز میشه!
کارهای خفن عرفانی لازم نیست...
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
شب میلاد زهرای بتول است
ز يُمن او دعا امشب قبول است
شب فیض و شب قرآن، شب نور
شب اعطای کوثر بر رسول است
🌟🌷🎉🌸🎊🌺🎈🌹✨
سالروز ولادت امابیها، حضرت فاطمه زهرا(س) را خدمت فرزند برومندشان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و تمامی دوستداران آن حضرت مخصوصاً بانوان بزرگوار تبریک و تهنیت عرض میکنیم.
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
خانواده آسمانی 03.mp3
12.63M
#خانواده_آسمانی ۳
#استاد_شجاعی 🎤
#استاد_فاطمی_نیا
#حجهالاسلام_فرحزاد
شما همین دختر یا پسر ،
همین همسر،
همین مادر یا پدر نیستیـــد ⛔️!
تا وقتی خود را در دایرهی این الفاظ معنا میکنید؛
هــرگز قادر به فتحِ قلّهای که مورد نظر خداوند، برای شخصِ شماست؛ نخواهید بود!
💥 پس من چه کسی هستم؟
و چه کسی نیستم؟
#من_و_خانواده_آسمانی
#انسان_شناسی
#خودشناسی #متخصص_معصوم
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🙂این صدایی بود که تموم خبرای شاد و غم انگیز جنگ رو بهمون اطلاع میداد...
محمود کریمی علویجه
یادش بخیر
📺حکایت دیروزماحکایت غزه امروزاست.
بارخدایاشهدای عزیزمارابااهلبیت علیهم السلام همنشین ومهمان خوان پرنعمت سیدالشهداعلیه السلام قراربده.
به روان پاک همه شهدای راه اسلام وقرآن صلوات....
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها 💚
و روز مادر 🌹 و روز زن 🌹
بر همه مردم و مادران و زنان عالم
و بر شما عزیزان کانال منتظران ظهور مبارک باد💚
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
۱۴ - مستجاب شدن دعا:
یعنی این که هرگاه دعا کننده دعایش را با دعا برای مولی صاحب الزمان (علیه السلام) مقرون گرداند به سبب دعا برای آن حضرت، دعای خودش نیز مستجاب می شود.
دلایل این معنی - از عقل ونقل - چند وجه است:
وجه اول: بدون شک دعای بنده برای مولایش صاحب الزمان (عجّل الله فرجه) مستجاب است، زیرا که مقتضی موجود ومانع مفقود می باشد، وهر دو معنی واضح است، وتأخیر در اجابت اصل آن را نفی نمی کند، پس اگر شخص آغاز وفرجام دعایش را به حضرت صاحب الامر (علیه السلام) اختصاص دهد، مقتضای کرم خداوند اکرم الاکرمین آن است که ما بین آن ها را نیز به هدف اجابت برساند، ونیز خداوند در میان بندگان مقرر ساخته که هرکس کالاهای مختلفی را با یک معامله خریداری کند که قسمتی از آن ها معیوب باشد، باید یا همه را رد کند یا همه را بپذیرد ونمی شود تنها معیوب را رد کند.
وجه دوم: قسمتی از گناهان وزشتی ها مانع از اجابت دعاها است. پس اگر انسان دعایش را با دعا برای مولایش صاحب الزمان (علیه السلام) مقرون سازد، آن گناهان که مانع از استجابت دعا است آمرزیده می شود ودعایش بدون مانع می گردد، وخداوند آن را مستجاب می نماید. ودر مکرمت هجدهم خواهد آمد که دعا برای آن حضرت زمینه ساز آمرزش گناهان است.
"وجه سوم: سابقا گفتیم که از فواید دعا برای امام زمان (علیه السلام) آن است که آن حضرت در حق دعا کننده دعا نمایند، وبدون تردید دعای آن حضرت برای بر آورده شدن حاجت های آن دعا کننده، مقتضی استجابت هر دعایی است که او از درگاه الهی مسالت نموده است.
وجه چهارم: در اصول کافی در فضیلت صلوات بر محمد وآل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) مرسلا از امام صادق (علیه السلام) آمده فرمود: هرکس به درگاه خداوند حاجتی داشته باشد، باید اول با درود بر محمد وآل محمد آغاز کند سپس حاجت خود را بطلبد، وآن گاه با درود بر محمد وآل او دعایش را پایان برد که خداوند گرامی تر از آن است که دو طرف را بپذیرد ووسط آن را رها کند، زیرا که از استجابت صلوات ودرود بر محمد وآل او هیچ مانعی نیست(۷۸۳).
می گویم: جهت دلالت این حدیث بر مطلب این که: علت یاد شده عام است وشامل هر دعایی است که بین دو دعای مستجاب واقع می شود، زیرا که خداوند متعال کریم تر از آن است که هر دو طرف را اجابت کند وآنچه در میانه هست رد نماید، ودر وجه اول بیان کردیم که دعای مؤمن برای فرج مولایش حتماً مستجاب است، پس این دلیل نقلی، شاهدی بر آن دلیل عقلی، نیز هست.
وجه پنجم: خواهد آمد که هرگاه مؤمنی برای مؤمن دیگری که غایب است دعا کند فرشتگان چندین برابر آنچه خواسته است برای خودش درخواست می نمایند، ومعلوم است که دعای فرشتگان مستجاب است چون بدون مانع می باشد."
"وجه ششم: در اصول کافی به سند معتبری از حضرت ابی عبد الله صادق (علیه السلام) آمده که فرمود: قال رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم): اذا دعا احد کم فلیعم، فانه اوجب للدعاء وفی بعض انسخ:فلیعم فی الدعاء فانه اوجب للدعاء(۷۸۴)؛ رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود: هرگاه یکی از شما دعا کند. عمومیت دهد، که دعا را لازم تر وثابت تر می نماید. (ودر نسخه دیگری است) پس دعا را تعمیم دهد که دعا را لازم تر وثابت تر می کند.
می گویم: این که حضرت رسول (علیه السلام) فرموده: فانه اوجب للدعاء؛ یعنی دعا برای عموم کردن ثابت تر ولازم تر است برای دعا کننده از این که فقط برای خودش دعا کند، بدون این که مؤمنین را هم در نظر بگیرد، که حاصل فرمایش آن حضرت این است که دعا برای عموم نمودن سبب استجابت دعا ورسیدن به مقصود است، وتوضیح مطلب ودلالت این حدیث بر مراد این که عمومیت در دعا به دو وجه تصور می شود:
یکی این که: دعا کننده تمام مؤمنین ومؤمنات را در دعایش شریک گرداند وخودش را در آن ها داخل نماید، یعنی برای خود وتمام مؤمنین ومؤمنات یک دعای دسته جمعی کند مثلاً بگوید: خدایا! مؤمنین ومؤمنات را بیامرز وحوائج مؤمنین ومؤمنات را برآور، وبگوید: پروردگارا ما را بیامرز وحوائجمان را بر آورده ساز، که خودش وسایر مؤمنین ومومنات را در نظر بگیرد."
"دوم این که: دعای او به گونه ای باشد که نفعش شامل تمام مؤمنین ومؤمنات گردد - هر چند که تصریح نکند - مانند: دعا کردن برای امنیت، ونزول برکت های آسمانی، وروییدن برکت های زمینی، ودور شدن بلا وامثال این ها که سودش همه را در بر می گیرد. این نیز عمومیت داده در دعا است، ودعا برای فرج مولای ما صاحب الزمان (علیه السلام) از این قبیل است، لذا از مصادیق این دلیل می باشد، چنان که بر عارفان پوشیده نیست.
بر فرض اگر کسی انکار کند که این قسم عمومیت دادن در دعا باشد، می گویم: اگر دعا کننده نیتش عموم مؤمنین ومؤمنات باشد یا به این معنی تصریح کند، دیگر هیچ شبهه ای باقی نمی ماند.
و اما این که دعا برای ظهور مولای ما حضرت صاحب الزمان (علیه السلام) از اموری است - نفعش عام است نیازی به بیان واستدلال ندارد پس از آن که در بخش چهارم کتاب ذکر گردید که به ظهور آن جناب فرج هر مؤمن وخوشحالی هر معتقد وآشکار شدن هرگونه عدل وزوال همه انواع جهل، وکشف علوم وبر طرف شدن غصه ها ودور شدن بیماری ها وگسترش برکت ها وپیروزی مؤمنین ونابودی ظالمین وامنیت بلاد وسلامتی عباد و...می باشد."
"و اما فرموده رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) که: اذا دعا احد کم فلیعم؛ هرگاه یکی از شما دعا کند عمومیت دهد. چند معنی محتمل است؛
۱ - مراد این باشد: مؤمن هرگاه دعا می کند این دعایش را عام قرار دهد برای مؤمنین وخودش را در بین آن ها داخل کند که اگر این کار را کرد وبرای همه آن ها دعا نمود، این دعا واجب تر یعنی ثابت تر است، یعنی زودتر به اجابت می رسد وبیشتر کاربرد دارد تا دعای بر خودش تنها.
بنابراین دعابرای عموم، مقتضی آن است زودتر مستجاب شود.
حاصل این که اگر بگویی: خدایا! مؤمنین ومؤمنات را بیامرز. آمرزش تو مسلم تر می شود از این که بگویی: خدایا! مرا بیامرز. واگر بگویی: خدایا! فرج مولای ما صاحب الزمان (علیه السلام) را تعجیل فرما. فرج وگشایش برای خودت ثابت تر است از اینکه بگویی خدایا برای من فرج عنایت کن، زیرا که دعا برای فرج امام عصر (عجّل الله فرجه) در حقیقت دعا برای فرج همه مؤمنین ومؤمنات است."
"یا منظور - از باب مشارفت ونزدیکی به مقصود - این باشد: هرگاه خواستی برای خودت دعا کنی اول برای عموم دعا را آغاز کن که دعایت را ثابت تر گرداند، یعنی دعای تو برای عموم مؤمنین مایه استجابت دعای تو ورسیدن به مقصود وثبوت مراد تو می باشد، که این سخن از قبیل آیه شریفه ﴿اذا قمتم الی الصلاة فاغسلوا وجوهکم﴾ (سوره مائده: ۶)؛ هرگاه برای نماز برخاستید پس صورتهایتان را بشویید. (یعنی پیش از نماز ونزدیک به انجام آن وضو بگیرید).
و نیز آیه شریفه: ﴿فاذا قرأت القرآن فاستعذ بالله﴾ (سوره نحل: ۹۸)؛ پس هرگاه قرآن خواندی به خداوند پناه ببر. (یعنی هرگاه خواستی قرآن بخوانی).
حاصل این وجه این که: معنی فرمایش رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم): هرگاه یکی از شما دعا کند عمومیت دهد. این است که: هرگاه می خواهد برای خودش دعا کند، اول یک دعای عمومی برای مؤمنین ومؤمنات بنماید سپس برای خودش دعا کند که این برنامه دعای خودش را محکم ولازم تر می سازد، زیرا که مقدم داشتن اهل ایمان در دعا تأثیر تامی در استجابت دعای انسان دارد، چنان که در چند روایت از امام صادق (علیه السلام) آمده که فرمود: هرکس چهل نفر از برادرانش را مقدم بدارد وبرای آن ها دعا کند سپس برای خودش دعا نماید، در حق آن ها وخودش مستجاب می شود(۷۸۵)."