eitaa logo
🏴 منتظران ظهور 🏴
2.8هزار دنبال‌کننده
15.8هزار عکس
9.3هزار ویدیو
296 فایل
🌷بسم ربِّ بقیة الله الاعظم (عج)🌷 سلام بر تو ای امید ما برای زنده کردن حکومت الهی مرا هزار امید است و هر هزار تویی وَ یُحیِ الاَرض مِن بَعدِ مَوتِها مدیر: @Montazer_zohorr تا امر فرج شود میسّر بفرست بهر فرج و ظهور مهدی صلوات🌱🙏
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️چرا نام امیرالمومنین در قرآن نیامده؟ 👌 بسیار شنیدنی 🎙حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌺🍃🌸🍃✙═══✨﷽✨ پیامبر اکرم (صلی علی علیه و آله): هر کس به نوشته‌ای بنگرد که فضائل علی در او نوشته شده است، خداوند گناهانی را که او با چشمانش مرتکب شده می‌بخشد. 📚بحار؛ ج۳۸،ص۱۹۶ همچنین پیامبر اکرم(ص) میفرمایند: 🌸 نگاه به چهره علی عبادت است 🌸 ذکر علی عبادت است 🌸 ایمان عبدی قبول نمیشود مگر با ولایت علی ابن ابی طالب(ع) و برائت از دشمنان علی 🌺🍃میلاد امام علی (ع) آغازگر اشاعه عدالت و مردانگی و معرف والاترین الگوی شهامت و دیانت بر عاشقان ایشان مبارک برای دوستان بفرست 😊👇 https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فقط به عشق علی، حتی محالها شدنی و کاش می‌مُردم، بعد از «فمن یمت یرنی» مقام و شأنش را غیر از خدا که می‌داند که با عشق علی ، آتش مرا نسوزاند. https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"موضوع دوم - معنی تواضع: بدان که تواضع وتکبر از صفات وکیفیت های نفسانی است که از هر یک، آثار بسیاری ظاهر می شود. وتواضع این که: شخص پیش خودش نسبت به غیر حقیر باشد. وتکبر این که: شخص در پیش خود نسبت به دیگری بزرگ جلوه کند ودیگری را نسبت به خودش حقیر بداند. با این قید فرق بین تکبر وعجب معلوم می شود، زیرا که عجب آن است که شخص در نظر خودش از لحاظ جمال یا کمال یا اعمال یا نسبت، یا همه این ها پسندیده وخوب باشد - یا صرف نظر از دیگری - در صورتی که تکبر آن است که نسبت به دیگری خودش را برتر وبهتر بداند. تکبر از جهل سرچشمه می گیرد که شخص، بدی های خودش وخوبی های دیگران را نشناسد یا از آن ها غفلت ورزد.  همان طور که به این صفت نفسانی تکبر گفته می شود، آثار آن را نیز به همین عنوان می نامند. مثل: راه رفتن متکبرانه، وکشیدن جامه بر زمین، وترک جواب سلام، وامثال این ها. همین طور تواضع بر آن صفت نفسانی یاد شده ونیز به آثار آن گفته می شود. از قبیل: احترام بزرگان، ونشستن با فقرا ومستمندان، واجابت دعوت آنان، وپیش سلام بودن وامثال این ها.  و بدان که تکبر از صفات ناپسند ومایه هلاکت دین است. در مذمت آن، آیات وروایات بسیاری وارد شده است. از جمله: ثقة الاسلام کلینی در اصول کافی به سند خود از حضرت امام صادق (علیه السلام) آورده که فرمود: ریشه های کفر سه چیز است: حرص وتکبر وحسد(۹۲۹).
در همان کتاب از امام صادق (علیه السلام) روایت کرده که: ابو جعفر (علیه السلام) فرمود: عزت، رداء خداوند وبزرگ منشی، از او است، پس هرکس به آن ها دست بیازد، خداوند او را به رو به جهنم افکند(۹۳۰).  و نیز به سند خود از حضرت ابو جعفر باقر (علیه السلام) آورده که فرمود: کبر، ردای الهی است ومتکبر در آن با خداوند کشمکش دارد(۹۳۱).  و به سند خود از حضرت امام صادق (علیه السلام) روایت کرده فرمود: کبر ردای الهی است، پس هر آن که در چیزی از آن با خداوند منازعه کند، خداوند او را در جهنم سرنگون سازد(۹۳۲).  و به سند موثق همچون صحیحی از امام صادق (علیه السلام) روایت کرده که فرمود: در جهنم دره ای هست برای متکبرین که (سقر) نامیده می شود، از شدت حرارت خود به خدای (عزّ وجلّ) شکایت کرد واز خدا خواست که به او اجازه تنفس دهد، پس چون نفس کشید جهنم را سوزان ساخت(۹۳۳).  و به سند خود از امام صادق (علیه السلام) آورده که فرمود: متکبران روز قیامت به صورت مور در آیند، مردم آن ها را پایمال کنند تا خداوند از حساب فراغت یابد(۹۳۴).
 و بین این اخبار وخبر دیگری که در کافی روایت شده منافاتی نیست. در آن خبر صحیح از محمد بن مسلم، از یکی از دو امام باقر وصادق (علیه السلام) آمد که فرمود: داخل بهشت نشود کسی که در دلش به مقدار خردلی تکبر باشد. راوی می گوید: من گفتم: انا لله وانا الیه راجعون. فرمود: چرا استرجاع گفتی؟ عرض کردم: به خاطر آنچه از شما شنیدم. فرمود: نه چنان است که پنداشته ای، مقصود من انکار است وجز انکار نیست(۹۳۵).  زیرا که این حدیث عقوبت محروم ماندن از بهشت را به انکار وسرکشی از عبادت واطاعت خداوند یا اطاعت پیغمبران واولیائش اختصاص می دهد، مانند ابلیس وامثال او وحزب ودار ودسته اش از کافران وغاصبان مناصب امامان (علیهم السلام). روایات سابق بر این دلالت داشت که متکبر اهل آتش است. - خواه منکر خدا باشد یا نه - ولی داخل نشدنش را به بهشت متعرض نشده اند. واما این حدیث دلالت دارد که داخل نشدن به بهشت به این صفت از متکبرین (منکرین) اختصاص دارد، نه این تکبر به معنی انکار خدا باشد.  خلاصه این که: تواضع کلید هر خیر، وتکبر کلید هر شر است. زیرا که تکبر صاحب خود را از تحصیل فضایل ودوری از رذایل باز می دارد. تفصیل مطلب جای دیگری دارد که اگر خداوند توفیقم دهد کتاب مستقلی در این باره خواهم نگاشت. ان شاء الله تعالی.
"موضوع سوم - اقسام تواضع: بدان که تواضع امری است اضافی که بر حسب آنچه به آن اضافه می شود اقسامش مختلف می گردد. مثل تواضع برای خدای تعالی، وتواضع برای پیغمبران واولیای او، وتواضع برای سالخوردگان، وتواضع نسبت به والدین ومعلم ومتعلم ومؤمنین وشرافت مندان وعلما، وتواضع در مسکن وجای نشستن ودر غذا ولباس وتزویج، تواضع در راه رفتن وسخن گفتن، واقسام بسیار دیگر. وهر یک از این اقسام فواید ارزنده ای دارد که ذکر آن ها مایه طول کلام ودور شدن از مقصود اصلی است.  و اما این که دعا برای خاتم اوصیا حضرت صاحب الزمان (علیه السلام) از اقسام تواضع است، آن که: دعاهایی که از انسان وسایر دعا کنندگان صادر می شود اقسام مختلفی دارد، از جمله:  - دعای مهر ورحمت، مانند: دعای پدر برای فرزند، ودعای برادر برای برادران خود ودعای فرشتگان برای زائرین قبر امام حسین (علیه السلام) وامثال این ها.  - دعای جزا وپاداش، مانند: دعای کسی که به او احسان شده، یا بدی از او دور گردیده برای احسان کننده یا دفع کننده بدی، ودعای متعلم برای معلم خود ونظایر این ها.  - دعای در حق دیگری به امید احسان او، وفرق بین این گونه دعا وقسم سابق این که: قسم قبلی دعا برای امری است که واقع شده، ولی این گونه دعا برای خیری است که انتظار می رود حاصل گردد."
"دعای تعظیم وتواضع، مانند: دعای مردم برای بزرگان وعلما که غالبا دعا در حق ایشان برای احترام وتجلیل وتواضع است، بلکه دعا در مجالس بر منابر توهین به آنان شمرده می شود.  اکنون که این مطلب را دانستی، می گویم: دعا برای مولایمان صاحب الزمان (علیه السلام) ودر خواست تعجیل فرج وظهور آن حضرت از خداوند متعال، تمام عناوین فوق در بر می گیرد وبر هر یک از آن عنواین آثار وفواید مهمی مترتب است.  عنوان اول - یعنی دعا مهر وشفقع ورحمت - تمام موجبات مهر ورزیدن وشفقت داشتن نسبت آن جناب در وجود شریفش جمع است، که به بعضی از آن ها اشاره می کنیم:  ۱ - او پدر حقیقی مؤمنین است.  ۲ - وبرادر واقعی مؤمنین.  ۳ - غربت وکمی یاران.  ۴ - غیبت ودوری از دوستان.  ۵ - مظلومیت به سبب غصب حقوق آن حضرت (علیه السلام).  ۶ - مظلومیت به خاطر این که خون بهای پدر واجداد وارحام وبستگانش گرفته نشده.  ۷ - ایمان.  ۸ - بسیار دشمنان وناتوانی دوستان آن حضرت.  ۹ - بسیاری هم وغم واندوه آن حضرت به خاطر ناراحتی هایی که در زمان غیبت بر دوستان وشیعیانش می رسد.  ۱۰ - طولانی بودن زمان ابتلا ومحنت آن جناب.  ۱۱ - مجهول بودن قدر آن حضرت در میان مردم وانحراف آنان از روش او.  
"۱۲ - تقصیر مؤمنین در متابعت وپیروی از آن حضرت وخدمت او.  و امور دیگری که با تأمل در جهات احوال آن حضرت - که فدایش شویم - روشن می شود.  پس مؤمن مخلص با دعا کردن برای آن حضرت فواید وآثار جهاتی که اشاره گردید به دست می آورد که در این دعا ثواب نیکی به پدر، ورعایت حق برادر، وکمک به غریب ومظلوم، نصرت مؤمن واقعی، ودلجویی از مغموم واندوهگین، ورعایت حال گرفتار، وترحم بر عالم مجهول القدر را متضمن است.  و اما عنوان دوم - یعنی دعا کردن به عنوان پاداش احسان دیگری - در بخش سوم وچهارم کتاب گفتیم: تمام نعمت ها ومنافعی که در آن ها غوطه وریم به توسط وبرکت وجود شریف آن حضرت است، به اضافه انواع احسان های آن جناب در حق ما، از دعا کردنش برای ما ودفع دشمنانمان وبردباری اش نسبت به ما، وفیوضات علمی وشفاعتش برای ما وانواع دیگر احسان که زبان از بیان آن ها عاجز است وخامه از تقریر آن قاصر. وخداوند (عزّ وجلّ) در سوره الرحمن فرموده: ﴿هل جزاء الاحسان الا الاحسان * فبای الاء ربکما تکذبان﴾ (سوره الرحمن: ۶۰-۶۱)؛ آیا جزای احسان به جز احسان است، پس ای جن وانس کدام یک نعمتهای پروردگارتان راتکذیب می کنید❓
"پس ای کسی که از پاداش نعمت های مولای احسان کننده ات عاجز هستی، آیا نمی توانی ساعتی از ساعت های شب یا روزت را - که بدون اختیارات می گذرد - به دعا برای صاحب الزمان (علیه السلام) اختصاص دهی؟ نمی توان ساعتی از شبانه روزت را به دعا کردن برای کسی که به عناوین مختلف وانواع گوناگون بر تو انعام واحسان نموده، صرف نمایی؟ چقدر جفا کاری، باز هم چقدر جفا کاری! اگر از آنچه گفتیم دلت تکانی نخورد وزبانت به دعا گویی برای مولایت به حرکت نیامد. پس از خواب بی خبری بیدارشو واز دیدگان، پرده غفلت را بر انداز وبدان که جوینده خیر به اهلش دروغ نمی گوید وبرای ما جز پیغام رسانی تکلیفی نیست.  و اما عنوان سوم - دعا کردن برای دیگری به امید احسان او - در بخش چهارم کتاب بیان داشتیم که بیشترین نعمت ها وفراوان ترین عطاها وگرامی ترین مواهب با ظهور خاتم امامان (عجّل الله فرجه) برای مؤمنین حاصل می گردد. بنابراین شایسته است در دعا برای تعجیل فرج وظهور حضرتش اهتمام ورزند تا از برکت وعنایات آن جناب برخوردار شوند.  و اما عنوان چهارم - دعا برای دیگری به عنوان تعظیم وتجلیل او - می گویم: آیا کسی از آن جناب عظیم تر وگرامی تر وبرجسته تر ومسن تر وعالم تر وبا فضیلت تر وزیباتر می شناسید؟ اگر کسی بگوید: آری. می گویم تو احمق گمراهی هستی. واگر بگوید: نه. می گویم: پس چرا خداوند را تعظیم نمی کنید؟! مگر فرموده رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) را نشنیدی که: از (گونه های) تجلیل خداوند، احترام به مسلمان سفید موی می باشد واحادیث دیگر."
"پس هرگاه احترام نمودن بزرگسالان ومعمرین مسلمان این چنین باشد، چگونه می توان فضل وثواب عملی را بیان کرد که با آن تجلیل واحترام بهترین مشایخ وبزرگان مسلمین انجام می گیرد، وامام وسرور واعلم افراد بشر که قلم را توصیفش عاجز است، تعظیم وتکریم می شود (پس آیا قرآن را تدبر نمی کنند یا بر دل هایشان قفل ها زده شده است(۹۳۶).🍃🌴🍃🌴🍃🌴🍃🌴🍃 💠قسمت8⃣1⃣1⃣  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا