eitaa logo
🏴 منتظران ظهور 🏴
2.8هزار دنبال‌کننده
15.9هزار عکس
9.4هزار ویدیو
297 فایل
🌷بسم ربِّ بقیة الله الاعظم (عج)🌷 سلام بر تو ای امید ما برای زنده کردن حکومت الهی مرا هزار امید است و هر هزار تویی وَ یُحیِ الاَرض مِن بَعدِ مَوتِها مدیر: @Montazer_zohorr تا امر فرج شود میسّر بفرست بهر فرج و ظهور مهدی صلوات🌱🙏
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارتباط موفق 21.mp3
11.3M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ㅤㅤ ◁ ㅤ❚❚ㅤ▷   ㅤ ۲۱ ⚡️آنان که اهل تحمیلِ میل خود، به دیگرانند، و اگر میل‌شان برآورده نشود؛ با پرخاش، یا زورنجی، یا قهرکردن، روحِ دیگران را می‌آزارند؛ ✘بشدت دافعه در دیگران ایجاد می‌کنند! 🔚 انقباض درون این دسته از افراد، حتی اگر نمودِ خارجی نداشته باشد، ارتباطات‌شان را به فاصله و جدایی، محکوم می‌کند. 🎤 https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
༺◍⃟🔹﷽°࿐❁❥༅┅┄ اندر رعایت حق فرزند کرامت و بزرگواری از عوامل مهم سلامت رفتاری است. رسول اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: « فرزندان خود را گرامی بداریدو به آنها شخصیت بدهید و آنان را خوب تربیت کنید که موجب مغفرت شماست.» مکارم الاخلاق/ص۲۲۲ پس در کنار مهرورزی به فرزند باید روح بزرگواری را در بچه ها دمید. https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
ارتباط موفق 22.mp3
10.95M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ㅤㅤ ◁ ㅤ❚❚ㅤ▷   ㅤ ۲۲ 💌 میزانِ کرامت و بخشندگی شما، ارتباط مستقیم با میزان جذب شما دارد! ⚡️آنان که دستان تنگ، و قلب منقبض دارند، و نمی‌توانند دیگران را به آسانی در دارایی‌های خود، سهیم کنند؛ هرگز در ارتباطات خود، و جذب قلوب دیگران، موفق نخواهند بود.✘ 🎤 https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حواسمون به قندهای دوربرمون باشه نزاریم زود آب بشن!! واقعا عالی بود چه مثال زیبایی زدید غیرازاین هم نیست https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 خدا رحمت کند آقای مشکینی را؛ یکبار قبل از انتخاباتی در خطبه هایش انتخابات را تشبیه می کرد به و می فرمود: 🔻صحنه انتخابات است. ▪️کسی که در انتخابات شرکت نمی کند گویا دارد یزید را می کند. ▫️کسی که در انتخابات شرکت می کند ولی رای سفید می دهد انگار در کربلا است ولی تیر به سوی هدف خاصی نمی اندازد. 🔸کسی که به غیر صالح رأی می دهد گویا دارد علیه امام حسین شمشیر می زند. 🔹کسی که می گردد و اصلح را انتخاب می کند گویا دارد از امام حسین دفاع می کند. 🔺رأی مسئولیت آور است. با دقت و بصیرت رأی دهیم.🙏 https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شکر در سختی ها 32.mp3
5.85M
32 از دوره کردنِ خودت نترس❗️ از انتقادات دیگران، هول نکن. ✔️تادیر نشده؛ تا سوتِ پایانو نزدن؛ بیماری های دست و پاگیرِ روحتو بشناس واین مصائب بزرگ رو ازروحت پاک کن https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
نگارش رفتار 📝هر کاری چه خوب و چه بد اگه از‌کسی سر بزنه... هر رفتاری؛ حتی یه نگاه تحقیر آمیز به دوست، همسایه و... در نامه‌ی عملش نوشته میشه... عمل محو نمیشه... ریز و درشت... خوب یا بد ثبت میشه. ⚖ثبت اعمال برای متقین مایه‌ی دلگرمی و برای مجرمین دلهره‌آور... محاکمه‌ بر اساس مدارک مکتوب صورت می‌گیره؛ مثل یه دوربین‌ مدار بسته... 💎«وَ كُلُّ شَيْ‌ءٍ فَعَلُوهُ فِي الزُّبُرِ»؛ «و هركارى را انجام دادند در نامه‌هاى اعمالشان ثبت است.»۱ 🌺امام صادق علیه السلام:«وَ کُلُّ شَیْءٍ فَعَلُوهُ فِی الزُّبُرِ أَیْ مَکْتُوبٌ‌ فِی‌ الْکُتُب. و کُل شَیْءٍ فَعَلوهُ فِی الزُّبُرِ یعنی در کتاب‌ها نوشته شده است.»۲ 📖۱.سوره قمر، آیه ۵۲ 📚۲.تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۳۷۶ بحارالأنوار، ج ۹، ص۲۴۱/ البرهان https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
انسان شناسی ۱۸۵.mp3
13.11M
۱۸۵ ➖ چرا خداوند اینهمه اسم دارد؟ ➖ کاربرد و کارکرد این اسماء در جهان چیست؟ ➖ میان ما و این اسم‌ها چه ارتباطی وجود دارد؟ ➖ تکرار اسماء خدا، چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد؟ https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"فایده هفتم: در بیان این که دعا برای حضرت قائم مصداق تحمل امر امامان (علیهم السلام) می باشد.  به توضیح این که امر حضرت قائم (علیه السلام) به حسب آنچه خداوند از ویژگی ها در زمان غیبت وظهورش قرار داده، از اسرار عجیب وامور دشواری است که برای هیچ یک از انبیا ومرسلین واولیا واوصیا اتفاق نیفتاده، واین امری است وجدانی که نیازی به دلیل وبرهان ندارد.  و در روایتی که از خاندان وحی واهل ذکر رسیده نیز این معنی بیان شده هم چنان که مولای ما امام ابو محمد حسن عسکری (علیه السلام) به احمد بن اسحاق! این امری از خداوند وسری از اسرار الهی وغیبی وغیب او است. آنچه برایت گفتم بگیر وکتمان کن واز شکر گزاران باش که فردای قیامت در علیین خواهی بود - این حدیث را در حرف (غ) بخش چهارم کتاب به طور کامل آوردیم-.  لذا امامان (علیهم السلام) امر او را مخفی می داشتند واز ذکر نام او در مجالس نهی می نمودند، بلکه امر او آن قدر صعب است که - در آخر فایده چهارم در حدیثی از امام باقر (علیه السلام) گذشت -: آدم (علیه السلام) آن را نه انکار کرد ونه اقرار نمود وقرائن وشواهد دیگری که سبب قطع ویقین می شود که امر حضرت مهدی (علیه السلام) از امور صعب واسرار عجیبی است که آن را تحمل نمی کند مگر فرشته مقرب یا پیغمبر مرسل یا مؤمنی که خداوند دلش را برای ایمان آزموده باشد.  و چون دعا برای آن حضرت (علیه السلام) حاکی از معرفت به آن حضرت وتسلیم بودن به امر او می باشد، صحیح است که بگوییم: دعا کنده برای آن جناب از مصادیق آن عنوان است.
"فایده هشتم: در بیان این که دعا برای تعجیل فرج مولایمان صاحب الزمان (علیه السلام) سبب توانایی مؤمن بر تحمل سایر احادیث امامان (علیهم السلام) وامور صعب مستصعب آنان است به توضیح این که سابقا گذشت که مداومت بر دعا برای آن حضرت (علیه السلام) مایه کمال ایمان وپایدار ماندن مؤمن بر عقیده ویقین است. وبا احادیث گذشت معلوم شد که تحمل امور واحادیث صعب مستصعب امامان (علیهم السلام) از آثار این امر می باشد. یعنی: دعای خالصانه برای مولایمان صاحب الزمان (علیه السلام) سبب خلوص ایمان است، وخلوص ایمان موجب نائل شدن به این مرتبه والا است، نتیجه این که: دعا برای حضرت صاحب الزمان (علیه السلام) سبب رستگاری به این مرتبه ارزنده می باشد.  ۴۹ - درخشندگی نور او در قیامت:  بیان این مطلب به دو وجه تقریر می شود:  یکم: این که مؤمن روز قیامت نورش درخشان می گردد. قبلا گذشت که دعا برای مولایمان صاحب الزمان سبب ثبوت ایمان کامل آن است، ودلیل از آیات قرآن، فرموده خدای تعالی است: ﴿یوم یقول المنافقون والمنافقات للذین آمنوا انظرونا نقتبش من نورکم﴾ (سوره حدید: ۱۳)؛ روزی که مردان وزنان منافق به کسانی که ایمان آورده اند گویند: مهلت دهید تا از نورتان برگیریم."
"و از اخبار، روایات بسیاری بر این امر دلالت دارد. از جمله: در بحار از مولایمان حضرت جعفر بن محمد صادق (علیه السلام) آمده که فرمود: برای مردم به مقدار ایمانشان در قیامت نور تقسیم می گردد، وبه منافق هم تقسیم می شود پس نور او بر ابهام پای چپش خواهد بود، نورش خاموش می شود و(به مؤمنین) می گوید: به جای خود باشید تااز نورتان بهره گیرم. گفته شود: باز گردید پشت سر ونوری درخواست کنید. یعنی از همانجا که نور تقسیم شده. پس وقتی بر می گردند بین آنان حجابی قرار داده می شود(۹۹۱).  و نیز از امام صادق (علیه السلام) از پدرش از جدش (علیه السلام) آمده که رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود: یا علی! تو وشیعیانت از قبرهایتان بیرون می آیید در حالی که صورت هایتان همچون ماه شب چهارده می درخشد، وسختی ها از شما دور شده ومحنت ها بر طرف گردیده، زیر عرش سایه می گیرید.  مردم می ترسند ولی شما ترسی ندارید، ومردم اندوهگین هستند اما شما اندوهی ندارید، ودر حالی که مردم پای حساب هستند برایتان مائده ای گسترده می شود(۹۹۲)"
دوم: آنچه از حدیثی که در اصول کافی روایت شده استفاده می شود، در باب حق المؤمن علی أخیه، به سند خود از عیسی بن ابی یعفور وعبد الله بن طلحه در خدمت حضرت ابی عبد الله صادق (علیه السلام) بودیم، آن حضرت بی مقدمه فرمود: ای پسر ابی یعفور! رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود: شش خصلت است که هرکس در او باشد در پیشگاه خداوند ودر سمت راست او خداهد بود. ابن ابی یعفور عرضه داشت: فدایت شوم آن ها چیست؟ فرمود: مرد مسلمان دوست بدارد برای برادرش آنچه را که برای عزیزترین خاندانش خوش ندارد، ودر دوستی با او صمیمیت داشته باشد.  ابن ابی یعفور گریه کرد وگفت: چگونه با او صمیمیت کند؟ امام صادق (علیه السلام) فرمود: هرگاه به آن مرتبه برسد همه آنچه در دل دارد به او می گوید، پس اگر خوشحال باشد او هم مسرور می گردد، وهرگاه اندوهگین باشد او نیز محزون می شود واگر بتواند ناراحتی هایش را بر طرف می سازد، وگرنه برای او به درگاه خداوند دعا کند.
سپس امام صادق (علیه السلام) فرمود: سه چیز از آن شما وسه چیز از آن ما است، وآن شناختن فضیلت ما وگام برداشتن در پی ما وانتطار داشتن عاقبت ما می باشد. پس هرکس چنین باشد در پیشگاه خدای (عزّ وجلّ) خواهد بود، وکسانی که درجه شان پایین تر از ایشان است از نور اینان پرتو گیرند. اما کسانی که در جانب راست خداوند هستند، اگر کسانی که درجه شان پایین تر از آن ها است ایشان را ببینند، خوشی زندگی بر آن ها تلخ وناگوار می شود به جهت فضیلتی که برای آن ها می بینند. ابن ابی یعفور گفت: با آن که در جانب راست خدایند چگونه نمی بینند؟ فرمود: ای پسر ابی یعفور گفت: با آن که در جانب راست خدایند چگونه نمی بینند؟ فرمود: ای پسر ابی یعفور! آن ها به نور الهی پوشیده شده اند. آیا این حدیث را نشنیده ای که رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) می فرمود: برای خدا مخلوقی است در جانب راست عرش، در پیشگاه خداوند وجانب راست او صورتشان از برف سفیدتر واز خورشید فروزان تابناک تر است. کسی سؤال می کند: این ها کیانند؟ گفته می شود: این ها کسانی هستند که در جلال خداوند با یکدیگر دوستی کرده اند(۹۹۳).