eitaa logo
منتظران ظهور مهدی (عج)
58 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
2.7هزار ویدیو
27 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج ... هنگام ورود به کانال صلوات برای سلامتی و فرج آقا فراموش نشود لطفا کپی از مطالب کانال آزاد https://eitaa.com/montazeran313mahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5780615192563946275.mp3
15.59M
❤️🎤😭 ان شاءالله با گریه بر این مصیبت های عاشورایی؛ رزق گریه هاتون و تو محرم و صفر و بگیرید ❌🔴 لطفا با حال مناسب گوش بدین ❌🔴 پیشاپیش از همه مخاطبین عذر خواهیم ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🇮🇷@montazeran313mahdavi
6.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺پناهیان: من اگر حرف‌های ۵۰ سال پیش اقا را بزنم برخی حزب‌اللهی‌ها به من حمله میکنن. چون حرف‌های رهبری را گوش نمیکنند و مطالعه نمی کنند. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🇮🇷@montazeran313mahdavi
7.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ فتف () با ما چه می‌کند؟ 🔹توی مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری اسم FATF رو زیاد شنیدیم. توی این ویدئو خیلی خلاصه بهت میگم FATF چیه و اگه عضوش بشیم چه نتیجه‌ای برامون داره ... 🇮🇷 ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🇮🇷@montazeran313mahdavi
▪️عارف کبیر آیت الله قاضی ره: محال است انسانی به جز از راه سیدالشهدا علیه‌السلام به مقام توحید برسد. سَرَیـان فیوضات و خیرات از مسیر حضرت سیــدالشـهــدا علیـه‌السلام است و پیشکــار ایـن فضیلت هـم حضـرت قمـر بنـی هاشم ابــــــالفضـــل العــبــــاس علیــه‌السلـام است. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🇮🇷@montazeran313mahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 هم‌اکنون؛ ورود رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی و آغاز مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی. ۱۴۰۳/۴/۲۵ 🏴 ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🇮🇷@montazeran313mahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ♻️ به بچه‌هامون چی یاد بدیم 🔰 حمید رسایی: جنبه احساسی را باید در خدمت جنبه حماسی، عقلانی و تکلیفی این روز گرفت. بنا بر این: به بچه‌هامون یاد بدهیم که امام (ع) از بی‌یاری سر بریده شد، نه از بی‌آبی. حضرت (ع) از معرفت و مرام بی‌دست شد نه به خاطر مشک آب. امام حسین(ع) با هل من ناصر ینصرنی‌، یار می‌خواست نه آب. به بچه‌هامون از آزادگی و ذلت‌ناپذیری امام حسین(ع) بگوییم نه فقط از لب‌های تشنه. خیلی‌ها لب تشنه از دنیا رفتند اما حسین(ع) نشدند. امام حسین(ع) یعنی مردانگی، آزادگی، غیرت، شجاعت و شهامت و حضرت عباس(ع) یعنی ولایتمداری، جوانمردی، معرفت، حیا، غیرت. حضرت عباس(ع) یعنی پشت امام بودن حتی بدون دست. به بچه‌هامون یکی از پیام اصلی فراموش شده را یادآوری کنیم که شب عاشورا به یارانش فرمود هر کس از شما حق‌الناسی به گردن دارد، از بین ما برود که اگر به گردن داشته باشیم، در رکاب حسین شمشیر زدن و شهید شدن هم کمکی نمی‌کند. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🇮🇷@montazeran313mahdavi
🔻منطق سرخ حسین و منطق بی‌رنگ ما: ارادت دینی، اراده‌ی انقلابی 🖊مهدی جمشیدی ۱. روزگار عجیبی‌ست که در آن، کسانی کربلا را در سال شصت‌ویک هجری متوقف کرده‌اند و برای امام شهید، حسین -علیه‌السلام- ناله سر می‌دهند، اما حاضر نیستند که در کربلای امروز، سر بدهند. همراهی‌شان با حسین، از سوگواری و گریه فراتر نمی‌رود؛ چنان‌که اشک‌های کوفیان نیز پس از کربلا جوشید، اما قیامی از آن نخروشید. نشسته‌اند و به گذشته می‌نگرند و اکنون‌شان، شبیه میلیون‌ها نظاره‌گر سال شصت‌ویک هجری است. نه این سو هستند و نه آن سو. در هنگامه‌ی کربلا، خاموش و بی‌طرف هستند و پس از کربلا نیز، جز عزا و مویه و فغان نمی‌دانند. دلداده‌ی عزای حسین هستند و نه خط حسین. می‌گریند، اما فریاد برنمی‌آورند. تشنه‌ی چای روضه هستند، اما از شمشیرهایی که تشنه‌ی خون‌شان هستند، هراس دارند. با خون، عهد نبسته‌اند و جان خویش را عزیزتر از راه حسین می‌شمارند. از کربلا، یک داستان غم‌انگیز ساخته‌اند که فقط باید در سوگ آن گریست و محزون بود، اما اکنون‌شان و انتخاب‌های اکنون‌شان را به آن عرضه نمی‌کنند. در این روایت، کربلا نمی‌تواند خودآگاهی تاریخی ایجاد کند و مسئولیت اجتماعی بیافریند، بلکه در احوال و نقلیات شخصی، محدود می‌ماند و از درس و عبرت تاریخی، تهی‌ست. براین‌اساس، خط مقاومت و مخالفت و تضاد و عصیان از درون آن برنمی‌خیزد که هزینه‌دادن برای آن، معنا پیدا کند. ۲. و کاش فقط نظاره‌گر بودند و بیرون از معرکه، در مرداب زندگی شخصی خویش فرومی‌رفتند، اما بسیاری، با کربلای دیروز، هم‌دردی می‌کنند و با کربلای امروز، نامردمی. زخم زهرآگین بر قلب خط مقاومت و مبارزه و انقلابی‌گری می‌نشانند و جبهه‌ی سازش و تسلیم و انقیاد را برمی‌گزینند. از راه‌ رفته، بازمی‌گردند و تجربه‌ی گره‌گشای مقاومت را کنار می‌نهند. مقاومت را باطل و بی‌فرجام می‌شمارند و بی‌اعتنا به خط حسین، به سوی قبله‌ی مذاکره و التماس و ذلت، سجده‌ می‌کنند. وعده‌ی همراهی می‌دهند اما اندکی بیش، دوام نمی‌آورند و به جبهه‌ی مقابل می‌گریزند. برای غربت حسین، بر سینه می‌کوبند، اما برای تداوم راه حسین، قدم برنمی‌دارند. منطق حسین را دفن کرده و قیام خونینش را به یک خاطره‌‌ی محزون فروکاهیده‌اند که بازخوانی سالیانه‌اش، حاصل عملی و عینی ندارد. در طلب ثواب شخصی هستند نه صواب جمعی. حق را می‌بینند و می‌یابند، اما جانب لذت و منفعت و تعصب را می‌گیرند. هم‌اشک و هم‌درد حسین هستند، نه هم‌راه و هم‌منطق او. حقیقت را تنها نهاده‌اند و سر در لاک زندگی شخصی فروبرده‌اند. جز به خود نمی‌اندیشند و نصیبی از بی‌تعلقی نبرده‌اند. حسین را برای محرم و هیأت می‌خواهند و نه برای همیشه و جامعه. حزن را بر حماسه ترجیح می‌دهند و مذاکره را بر مقامت. به میدان رفتن حسین را می‌ستایند، اما خودشان، دیپلماسی را برمی‌گزینند و حتی از احتمال جنگ می‌هراسند. آداب تقیه می‌دانند و با مبارزه بیگانه‌اند. برای حسین، قیام را می‌پسندند و برای خویش، تقیه را. از حسین، توقع خون دارند و از خویش، توقع اشک. در پوسته‌ها و ظواهر، متوقف مانده‌اند و خط و مرام و منطق حسین را دور افکنده‌اند. هم‌عهد با عافیت هستند و تن به بلا نمی‌سپارند. رفیق منفعت هستند و نارفیق مصیبت. ۳. چه کنیم با این تعارض‌ها و تهافت‌ها؟! چه کنیم با این تذبذب‌ها و تلاطم‌ها؟! چه کنیم با این فهم تاریخی‌شده از حسین؟! چه کنیم با ناهمسازی ادعا و عمل؟! چه کنیم با این ارادت‌های منهای اراده‌ی انقلابی؟! تشنگی حسین کجا و خوف اینان از تحریم کجا؟! معامله‌گری اینان کجا و مقاومت حسین کجا؟! او برای دین، هم نان می‌دهد و هم جان، و اینان برای دنیا و لذت، دین‌فروشی می‌کنند. از دین خویش می‌فرسایند برای طلب دنیا. دنیای‌شان تا آنجا دینی‌ست که هزینه ندارد. دین‌داری‌شان، بی‌هزینه و عافیت‌طلبانه و کاسبکارانه است. دکان گشوده‌اند و کیسه دوخته‌اند، اما حسین نیزه‌نشین را می‌ستایند. هرکه به مکتب و مرام حسین، نزدیک‌تر باشد را افراطی و‌ تندرو می‌خوانند؛ چنان‌که در زمانه‌‌ی حسین نیز، او را خارجی شمردند. اهل دنیا، در طلب زندگی هستند و نه مبارزه. و حسین، چه زیبا و‌ موجز، این حقیقت تلخ را در قالب کلمات ریخت و فرمود: «إنَّ الناسَ عَبيدُ الدُّنيا و الدِّينُ لَعقٌ على ألسِنَتِهِم يَحوطُونَهُ ما دَرَّت مَعائشُهُم، فإذا مُحِّصُوا بالبلاءِ قَلَّ الدَّيّانُونَ؛ همانا مردمان، بنده‌ی دنيايند و دين، لقلقه‌ی زبان آنهاست، و هر جا منافع‌شان به‌وسيله‌ی دين، بيشتر فراهم آید، زبان مى‌چرخانند و چون به بلا آزموده شوند، آنگاه دين‌داران، اندكند.» این سخن حسین، اعتراض صریح و گزنده‌ی او به جامعه‌ای است که دین را در سایه‌ی دنیا می‌طلبد و هر آن‌گاه که زمینه‌ی امتحان و ابتلاء فراهم گردد و میان این دو، تزاحم رخ بدهد، دین را به کناری می‌افکند و دنیا را بر صدر می‌نشاند. 🇮🇷@montazeran313mahdavi
🔴 آیت الله حائری شیرازی: امام حسین علیه السلام در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر. شب عاشورا، سخن از «نمی‌خواهم، احتیاج ندارم، بروید، بیعتم را برداشتم» بود. روز عاشورا می‌گوید: «بیائید به من کمک کنید، آیا یاور و مددکاری هست؟ هل من ناصر ینصرنی؟» شب صحبت می‌کند تا مبادا خبیثی در بین طیّب‌ها باشد، و روز سخن می‌گوید تا مبادا طیّبی در بین خبیث‌ها مانده باشد. شب غربال می‌کند تا فقط «صالحان» بمانند و روز غربال می‌کند تا فقط «اشقیاء» در مقابل او ایستاده باشند. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🇮🇷@montazeran313mahdavi
🕋 مردی که شانزده بار پای پیاده به حج رفت ، امام حسین (ع) را کشت . 💠یکی از افراد مقابل ابا عبدالله الحسین علیه السلام، شمر بن ذی الجوشن است. از فرماندهان سپاه امام علی در جنگ صفین و جانباز امیر المومنین کسی که در میدان جنگ تا شهادت پیش رفت. این چنین کسی حالا در کربلا شمر می شود. با ورودش به کربلا همه چیز عوض می شود. شمر آدم کوچکی نیست اگر نیایش های شمر را برای شما بخوانند و به شما نگویند که این ها مال شمر است شما با آن ها گریه می کردید. حال می کردید، هیچ گاه گفته نمی شود که وقتی شمر دستش را به حلقه خانه خدا می زد چگونه با خدا زمزمه می کرد! این آقایی که ما صحبتش را می کنیم (شمر) شانزده بار با پای پیاده به سفر حج رفته است. فکر نکنید شمر اهل نماز و روزه نبوده و یا از آن دسته آدم هایی بوده که عرق می خوردند، عربده می کشیدند؛ شمر و بسیاری دیگر که آن طرف ایستاده اند، آدم هایی هستند که پیشانی پینه بسته داشتند. بسیاری از آن ها اهل تهجد بودند. ... در کربلا هر روز بيست هزار نفر در فرات غسل می کردند. غسل قربة الی الله که حسین را بکشند و می گفتند: غسل می کنیم تا ثوابش بیشتر باشد. در ظهر عاشورا وقتی ابا عبدالله علیه السلام برای نماز خواندن، اذان می گفتند فکر نکنید در آن طرف کسی نماز نمی خواند. آن ها هم نماز می خواندند! برخی از این افراد به ابا عبدالله علیه السلام می گویند که نماز شما قبول نیست! و حبیب به آن ها می گوید: « نماز شما قبول است؟! » درگیری می شود .حبیب به شهادت می رسد. حضرت حبیب پیش از نماز ظهر ابا عبدالله به شهادت رسیدند. .... ما در کربلا به کلاس شمر شناسی نیاز داریم. یک کلاس به عنوان تحلیل شخصیت شمر . شمری که شانزده بار به مکه رفته ، جانباز امیر المومنین بود ، کسی که در کنار مولا زخمی شده بود، چه شد که فرمانده جنگ حضرت علی علیه السلام به این جا رسید؟ این هشدار و اندرزی است برای امروز و فردای ما ...!!! بخشی از سخنرانی دکتر علی شریعتی درباره «شمر بن ذی‌الجوشن » 👇👇👇👇👇👇 اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً 📌خدایا آخر و عاقبت ما را ختم به خیر کن ✍ پی نوشت ؛ هر کس از ولایت فاصله بگیرد به مرور زمان بصورت نامحسوس فاصله اش از اهل بیت علیهم السلام زیاد میشود و به سر منزل مقصود نخواهد رسید . ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🇮🇷@montazeran313mahdavi
18.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نزار القطری در برنامه ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🇮🇷@montazeran313mahdavi
مکن ای صبح طلوع..... 😭أَلسَّلامُ عَلَى الشِّفاهِ الذّابِلاتِ سلام بر آن لب‌هاى خشکیده 😭أَلسَّلامُ عَلَى الرُّؤُوسِ الْمُشالاتِ سلام بر آن سرهاىِ بالا رفته (بر نیزه ها)