eitaa logo
منتظران
411 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3.8هزار ویدیو
88 فایل
در این کانال کلیه مطالب یا آثاری که به نحوی دلها را متوجه حجت خدا امام زمان ارواحنافداه کند(بخصوص آثار گوناگون حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا نعمتی) ارائه میشود.
مشاهده در ایتا
دانلود
*🍁تو همچنان غریبی ای حجت خدا🍁* 💡پاسخ به شبهه افکنی پیرامون سخنان ارزشمند بانو مجتهده مدرس در اهمیت دعا برای فرج امام زمان ارواحنافداه 🌾گفتاری از: حجت‌الاسلام علیرضا نعمتی قطعهٔ 1️⃣ *بسم الله الرحمن الرحیم* السلام علی المهدی المنتظر الذی وعدالله عزوجل به الامم هرگاه ندای غربت و مظلومیت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آن یگانه حجت پروردگار از وسط میدان جنگ عصر غیبت (که حقیقتا کربلای هر روزه‌ی امام زمان ارواحنافداه است) بلند میشود، هلهله‌هایی گوشهای مردم را پُر میکند تا این ندا به گوش کسی نرسد؛ مبادا دلهای خفته بیدار شوند و به یاری امام زمانشان برخیزند و با دلهای سوزان و اشکهای ریزان و ندبه‌های جانسوز فرجش را از خدا بگیرند و به حکومت شیطان بر این کره خاکی پایان دهند. متأسفانه بعضی‌ها که به چراغ خطرهای تقوا در جاده‌ی دین توجه درستی ندارند، وقتی عده‌ای از مؤمنین و منتظران حضرت ولی عصر ارواحنافداه را می‌بینند که می‌خواهند صادقانه امام زمانشان را یاری کنند، آمدن آنها را در میدان ترویج و تبلیغ نام مقدس امام زمان (علیه الصلاة والسلام) برنمی تابند و لذا اگر تلاشی از آنها در راستای توجه به امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ببینند که در جامعه مورد توجه گسترده قرار گرفته، تیرهای مسموم غیبت و تهمت را بسوی این منتظران پرتاب می‌کنند و دانسته یا نادانسته با دوستان بی ادعای امام زمان ارواحنافداه به مقابله می‌پردازند و حتی این عمل خود را عبادت و موجب تقرب به خدا میدانند. 💡خب، ببینیم داستان چیست و چه اتفاقی افتاده؟! در روزهای گذشته(روز ٨ ربیع الاول ١۴۴٣، برابر با ٢٣ مهر١۴٠٠) فایل صوتی از یکی از بانوان مجتهده و باتقوا و عالمه‌، از اساتید حوزه‌ علمیه اصفهان، یعنی سرکار خانم مدرس، که سنین بالای عمر پرارزش خود را طی می‌کنند منتشر شده است که در جلسه تدریس معارف و علوم اهل بیت علیهم السلام، بر حسب وظیفه شرعی: *«وَ ذَکِّرْ فَإنَّ الذِکُری تَنْفَعُ المُؤمِنینَ: یادآوری کن، چراکه یادآوری تکالیف و حقایق، به مؤمنین نفع میرساند»* (الذاریات: ۵۵)، یکی از مهم ترین تکالیف شیعه در عصر غیبت را یادآور می‌شوند؛ تکلیفی بنام *«لزوم دعا برای فرج امام زمان علیه السلام»* که مانند نمازهای واجب، بر دوش همه‌ی ما است و بیش از هزار سال پیش امام زمان ارواحنافداه فرموده‌اند که برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید: *«واکثروا الدعاء بتعجیل الفرج فإن ذلک فرجکم: برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید که گشایش و فرج برای شما در آن است»* (بحارالأنوار، ج۵٣، ص ١٨١، انتهای حدیث ١٠) این بانوی بزرگوار، مانند همه‌ی علما و روحانیون دلسوزی که غیبت امام زمان ارواحنافداه هر روز و هر جمعه اشکهایشان را جاری و دلهایشان را می‌سوزاند، به شاگردان جلسه خود می‌فرمایند که امام عصر ارواحنا فداه فرموده‌اند: *«به مردم بگو برای فرج من دعا کنند»* ایشان جزئیات این پیام را نیز چنین ذکر می‌فرمایند که یکی از بانوان مؤمنه در حوزه علمیه اصفهان به ایشان گفتند که در عالم رؤیا دیدم که آقا امام زمان ارواحنافداه از چاهی بالا آمدند و فرمودند: *« به مردم بگو برای فرج من دعا کنند»*. ایشان عرض میکنند که آقاجان شما میدانید که من کسی نیستم که مردم حرف من را مورد توجه قرار دهند. بانوی خواب بیننده میگوید : در همان حال دیدم که شما(سرکار خانم مدرس) آن طرف حضور دارید؛ دیدم که حضرت فرمودند به ایشان بگو به مردم بگوید برای فرج من دعا کنند. این یک قضیه که در این فایل صوتی ذکر شده است. (شبهات مطرح شده و پاسخ آنها را خواهیم داد) *و اما قضيه دومی* که ایشان(سرکار خانم مدرس) در این فایل صوتی نقل می‌فرمایند، این است که می گویند: در راستای مطلب فوق، چندین سال پیش هم یکی از اولیاء خدا در عالم رؤیا دیده بودند که حضرت ولی عصر ارواحنافداه به ایشان می‌فرمایند: *«به مردم بگو من غریبم، کسی از من یاد نمی‌کند»* *و اما قضیه سومی* که ایشان نقل می‌فرمایند این است که: *یکی از دوستان حضرت در حالت مکاشفه از ایشان سؤال می‌کنند که آقاجان چرا ما شیعیان این‌قدر گرفتاریم؟!* *حضرت ولی عصر ارواحنافداه می‌فرمایند: «برای اینکه به یاد من نیستید»* ادامه در قطعه دوم
*🍁تو همچنان غریبی ای حجت خدا🍁* قطعهٔ 2️⃣ و اما قضیه چهارم و پایانی که این بانوی مجتهده و متقی نقل کرده و تأکید می کنند که این یک هشدار و تذکر جدید است، این است که: یکی از مؤمنین باتقوا که مدتی پیش از دنیا رفته است، در عالم خواب به یکی از بازماندگانش میفرماید که مردم را جمع کنید و بگویید که همه بگویند: *«اللهم عجل لولیک الفرج»* و اگر این را نگویند آینده خطرناکی در پیش است که اگر ظهور حضرت ولی عصر ارواحنافداه اتفاق نیفتد، خطر کرونا در برابر آن چیزی نیست. سپس آن مؤمن درستکار (که از دنیا رفته بود، در همان عالم رؤیا) گفت: به این هم (اشاره به یکی از بستگان که از دنیا رفته بود) بگو که برای فرج امام زمان علیه السلام دعا کند. این خواب بیننده می‌گوید: ایشان که از دنیا رفته است. او میگوید وقتی سر قبرشان می‌روید ، به آنها هم بگویید. شما دعایتان مستجاب است، شما هم برای فرج امام زمان علیه السلام دعا کنید. عالمه‌ی بزرگوار، سرکار خانم مدرس در پایان فرمودند: علامت اینکه این رؤیا صادقه بوده است، آن است که شخص خواب بیننده در همان عالم خواب به هرکس زنگ میزند تا این پیام را برساند، همه به نوعی طفره میروند و یا گوشی را قطع و خلاصه بی اعتنایی و بی توجهی میکنند و ایشان از شدت ناراحتی، در عالم خواب از هوش میرود. در این موقع، همسر آن مرد درستکار و باتقوا می آید و بر صورت این خواب بیننده در همان عالم رؤیا آب می پاشد که بهوش آید که ایشان ناگاه از خواب بیدار می‌شود و می‌بیند همان آبی که در عالم رؤیا به او پاشیده‌اند، در بیداری نیز بر روی صورتش موجود است که این علامت صدق این رؤیا است. (پایان فرمایشات سرکار خانم مدرس) این تمام آن چیزی بود که ایشان در این فایل بیان داشتند و بحمدالله این فایل در بسیاری از گروها پخش شد و ما هم این فایل صوتی را در کنار این مقاله می‌گذاریم تا چیزی کم و زیاد نشود. *ندای یاری خواهی آن حضرت را لااقل خاموش نکنید* شما را به خدا قسم، آیا این سخنان نورانی باید از سوی آنان که باید به گسترش این حقایق کمک کنند، یعنی از سوی اندکی از آنان که خود را مؤمن میدانند، باید به تمسخر گرفته شود و انواع نسبت‌های ناروا را در این فضای مجازی، نثار منتظران دلسوخته‌ی حضرت کنند و مثلا بگویند: اینها خواب است و خواب حجت نیست؛ جایگاه بلند مهدویت را با بیان خواب و مکاشفه پایین نیاورید؛ حرف این خانم چه اعتباری دارد، این حرفها هم‌سو با انجمن حجتیه است وو... از اشکال گیرندگان به این سخنان می پرسیم : کجای این قضایا که فقط سفارش به توجه مردم به دعا برای فرج امام زمان علیه السلام است ایرادی داشت؟ کدام عالم و مجتهد و عاقلی است که به این قضایا ایرادی داشته باشد؟ آیا خواب دیدن ایرادی دارد؟ پس این همه خوابهایی که درست است و در قرآن کریم ذکر شده، ایراد دارد؟ آیا خواب امام زمان علیه السلام را دیدن و آن حضرت کلام خودشان در روایات معتبر (مثل واکثروا الدعاء بتعجیل الفرج) در خواب هم بفرمایند، ایرادی دارد؟ یا چون سرکار خانم مدرس یک زن است برای شما سخت است در یاری امام زمانش قدمی بردارد چرا که بد است بانوان از شما جلو بیفتند؟ خب، لابد به بعضی مردان که باید به میدان بیایند و از امام زمان خود تبلیغی بیدارکننده نمایند و موج استغاثه و دعا برای فرج به راه بیندازند، به آنها بر میخورد که یک بانو بیاید و ندای غربت حضرت را به گوش همگان برساند. این یعنی کم کاری آنهایی که سالها به برکت نام مقدس امام زمان علیه السلام روزی خورده‌اند اما در این میدان جنگ، (عصر غیبت کبری، میدان جنگ شیطان با امام زمان علیه السلام است) تیری به سوی شیطان پرتاب نکرده و شمشیری در دفاع از آن حضرت نزده و یاری‌اش نکرده و تحت تأثیر تبلیغات مرموز شیطانی، ظهور امام زمان علیه السلام را برای زمانهای آينده‌ تصور کرده‌اند. آری، باید به آنها بر بخورد که چرا یک بانو بیاید و با اقتدا به حضرت زهرا سلام الله علیها، صدایش را به گوش مردان برساند که برخیزید و امام زمانتان را یاری کنید. زیاد نگران نباشید گاهی همین چیزهایی باید پیش بیاید تا موجی بلند شود و مردانی که باید غیرتشان به جوش بیاید را هم به میدان بکشاند. اما ای کاش این مردان، مردانگی به خرج میدادند و بجای رگبار تهمت و سخنان خلاف تقوا، لااقل حرفی نمی‌زدند و اذهان عمومی مؤمنین و مؤمنات در فضای مجازی را آلوده نمی‌ کردند و در ساقط کردن یک مبلغ دلسوز امام زمان ارواحنافداه آستین بالا نمی‌زدند. ادامه در قطعه سوم
*🍁تو همچنان غریبی ای حجت خدا🍁* قطعهٔ 3️⃣ *باء تو جَرّ میدهد و باء من جَرّ نمی‌دهد؟* به آنها (اشکال کنندگان به این حرکت تبلیغی) می‌گوییم : اینکه این نوع تذکرات را که امثال شما باید به مردم می‌رساندید اما چون به مسائل دیگر مشغول بوده و بیان نکردید، بر شما گران می آید که امام عصر علیه السلام شما را وسیله رساندن تذکر و بیدار باش به مردم نکرده‌اند و این وظیفه را بر دوش آنان قرار دادند که ادعایی ندارند و لذا برایتان سخت است که آنها پیشگام این حرکت باشند. شاید تصورتان این است که خودمان میدانیم این خوابها مشکلی ندارند فقط ما باید آنها را بیان کنیم تا معتبر باشند!! اگر شما خوابی را نقل کنید معتبر میشود و اگر دیگران نقل کنند معتبر نمی‌شود؟ بقول طلبه‌ها «بائُکَ تَجُرُّ و بائی لاتَجُرُّ: باء تو جَر (کسره) میدهد اما باء من جَر نمیدهد»؟ یا طبق مثل معروف ماجرای «یک بام و دو هوا» است که اگر چنین خوابهایی را شما نقل کنید مشکلی ندارد اما اگر غیر شما نقل کنند، خواب است و حجیت ندارد؟ *نگران هوای نفس خود باشید، نه نقل خواب دیدن دیگران* در طول سالهای اخیر، بعضی ها که معلوم نیست چه مشکل و مرض نفسانی دارند، تا کم می آورند و می‌بینند آن کسی که به حزب و جناحی وابستگی ندارد و میشود به او تهمت حجتیه و امثال آن را زد، فورا از انقلاب و مقام معظم رهبری (که خدا سایه بلندشان را بر سر همه‌ی ما مستدام و در رهبری این شیعه‌خانه امام زمان علیه السلام یاریشان نماید) هزینه می‌کنند و از جاده‌ی تقوا و انصاف منحرف میشوند و با اتهامات واهی طرف مقابل را از میدان به در می‌کنند. اگر همین خوابها و مکاشفات را کسانی نقل کنند که نمی‌توان به آنها انگ و تهمتی زد، مانند خانواده‌های معزز شهدا و رزمندگان و آزادگان که خوابهای بسیاری از آنها در رابطه با حقایق دین و راه امام و شهدا و جایگاه ملکوتی‌شان نقل شده، چون آنجا نمی‌توانند تهمت حجتیه‌ای بودن بزنند، خاموشند و بلکه می‌گویند درست است، حق است اما آنجا که ببینند که این شخص (مانند بانو مجتهده مدرس)در راستای سربازی امام زمانش حرکت میکند و کاری به جناح و حزب و گروهی ندارد، هر اشکال و ایرادی بشود با بدگمانی و قضاوت ناصواب به آنها گرفت، دریغ نمی کنند و انواع تیرهای مسموم را بر شخصیتشان نشانه می گیرند. همین چندی پیش بود که کلیپی از خواب برادر گرامی شهید حسن تهرانی مقدم پخش شد (که آن را هم پس از این مقاله در کانال می‌گذاریم) که خواب برادرشان شهید تهرانی مقدم(پدر موشکی ایران) را دیده‌اند: ایشان (برادر شهید) میگوید خواب دیدم برادرم حاج حسن آقا را که در یک اوجی(مقام بلندی) است. گفتم حاج حسن آقا اینجا چه کار میکنی؟ گفت والله انفجار که شد ما رو آوردند اینجا. گفتم خب مشغول چه کاری هستی؟ گفت حکمی گرفتم اخیرا، شدم فرمانده عملیات آن واقعه بزرگی که قراره اتفاق بیفته. بعد رو کرد به من و یکی از دوستاشون بنام عبدالحسین که اونجا بود و *سه بار فرمود ظهور نزدیکه باید آماده باشین* بعد فرمود پیروزی غزه کار ما بود... (ویدئو سخنان ایشان به پیوست این قطعه تقدیم می‌شود) خب همین خواب که بسیار خواب خوبی است را این اشکال گیرندگان اگر بخواهند تحلیل کنند چه می‌گویند؟ آیا جرأت میکنند بگویند خواب حجت نیست و شهید تهرانی مقدم و برادرش حجتیه‌ای است، چرا شهید تهرانی مقدم گفته(آن هم سه بار)که ظهور نزدیک است؛ ظهور دست خداست و معلوم نیست کی باشد، وو... اگر جرأت میکنند، بگویند؛ فقط جرأتشان علیه منتظران و سربازان دلسوخته‌ای است که سرگرم تبلیغ دینی خودشان هستند و میشود به آنها تاخت؟! یا خوابی که از مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نقل شده را چگونه تحلیل می‌کنند؟ جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای عالی (دام‌عزه) در کلیپی که به پیوست همین قطعه تقدیم می‌شود، می‌گویند : آیت الله شب زنده‌دار که از فقهاء شورای نگهبان است و چهارشنبه شبها در محضر مقام معظم رهبری یک مباحثه‌ی فقهی دارند، فرمودند: ایشان(یعنی مقام معظم رهبری مدظله) فرمودند: من خوابی دیدم، پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را خواب دیدم. یک ساختمانی بود که یک مقدار فونداسیونش اومده بود بالا ولی خیلی نیمه کاره بود؛ پیغمبر اکرم به من(مقام معظم رهبری) فرمودند: آستیناتو بزن بالا این ساختمان رو تکمیلش کن. من عرض کردم: من نمیتوانم. پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: میتوانی و خودت هم باید تکمیلش کنی....(پایان سخن حجت‌الاسلام والمسلمین عالی) ادامه در قطعه چهارم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(پیوست قطعه‌ی 3) خوابی که مقام معظم رهبری مدظله از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم دیدند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(پیوست قطعه‌ی 3)خواب برادرِ شهید حسن تهرانی مقدم از برادر شهیدش و مژده نزدیکی ظهور توسط شهید
*🍁تو همچنان غریبی ای حجت خدا🍁* قطعهٔ 4️⃣ حالا آيا به ایشان(یعنی مقام معظم رهبری) هم میتوانند بگویند آقا خواب که حجت نیست؟ میتوانند بگویند شما هم حجتیه‌ای هستی؟ میتوانند بگویند: یک کشور رو به خواب وابسته کردید؟ میتوانند بگویند و بگویند و سخنان بیهوده‌ای که به بانوی مجتهده مدرس در این چند روز گفتند و در فضای مجازی پخش کردند، به ایشان هم بگویند؟ این خواب را اگر مثلا خانم مدرس دیده بود، چه حرفها و تهمتها که نثارش نمی‌شد. نمیدانم تقوایی که این همه قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام و عقل، عقل خود انسان، او را به آن سفارش میکنند کجا رفته و برای چه موقعیتی است؟ اینجاست که سخن مرحوم امام خمینی (رضوان الله علیه) بیادمان می آید (قریب به این مضمون) که: «این دعواها برای خدا نیست، برای هواهای نفسانی است». اینها از خدای این مؤمنین مظلوم و منتظران دلسوز که در کمینگاه گنهکاران نشسته، پروا ندارند و نَفْسِشان آنها را وادار کرده با اتهام زدن به طرف مقابل، خود را پرچمدار همه‌ی حرکتهای معنوی و دینی قرار دهند و پیشگام شدن آنان را که چیزی جز خشنودی حضرت را نمی طلبند، برنتابند؟! آیا این افراد نباید اندکی هم احتمال مرض روحی مانند حسادت پنهان را در خود بدهند و نزد عالمی که تربیت شده‌ی اهل بیت علیهم السلام است بروند و خود را معاینه روحی کنند و از مرضهایی که اگر در دنیا درمان نشود، باید در مواقف پنجاه گانه‌ی قیامت که تا پنجاه هزار سال دنیایی طول می‌کشد درمان شود، خود را تحت درمان قرار دهند؟! افسوس که - اگر بیدار نشوند - خواهند گفت ما عین صواب را انجام میدهیم و اشکالی در کارمان نیست. به هر حال دنیا سالن امتحان است و همه باید صفات بد خود را بیرون بریزند به گونه‌ای تا هنگام ظهور حضرت و یا در قیامت مدعی فلان مقام و جایگاه والا نباشند. *علماء فرمودند این تکلیف شماست که پیام حضرت را به مردم برسانید* آیا این ایرادی دارد که این بانوی بزرگوار - با آنکه خود عالمه و مجتهده است - اما در عین حال، پس از مشورت با علماء و تکلیف کردن آنها به اینکه خود ایشان باید این تکلیف شرعی را انجام دهد و پیام امام عصر علیه السلام را به مردم برساند، در حد توان خود کوشیده است مردم را به امام عصر ارواحنافداه متوجه کند، این عیبی دارد؟! گمان نمی کنم اشکالی به صدای یک بانوی مسن که صدایش مانند مردان میانسال و بالاتر است داشته باشید. *پس مشکل شما چیست؟* اگر می‌گویید خواب حجت نیست، اگر صددرصد خوابها را حجت نمی‌دانید، حرف نادرستی زده‌اید؛ چرا که خوابهای متعددی در قرآن کریم ذکر شده(مانند خواب حضرت ابراهیم علیه السلام، خواب حضرت یوسف علیه السلام، خواب رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم درباره شجره ملعونه‌ی بنی امیه وو...) که به آنها رؤیای صادقه می‌گویند و چون با وحی و شرع مقدس مطابقت دارد، حجت است و البته خوابهایی که معلوم نیست با عقل و شرع مطابقت دارد یا ندارد، حجت نیست. خب، در این قضایا که این بانوی بزرگوار نقل کرده‌اند، خوابها و مکاشفاتی بیان شده که برای تذکر و تنبه و بیداری از غفلت موجود در جامعه است و همه‌ی آنها مطابق با عقل و شرع است و تردیدی در آنها نیست. گویا اگر نام خواب از آنها برداشته شود و ما باشیم و مضمون این خوابها، هر عالمی که متعبد به مبانی شریعت باشد، می‌گوید این سخن (مثلا به مردم بگویید برای ظهور امام زمان ارواحنافداه دعا کنند) سخن بسیار خوبی است و هیچ شکی در آن نیست. و اگر مشکل شما این است که موضوعات به این مهمی نباید از طریق خواب مطرح شوند، خب ما هم موافقیم و می‌گوییم این سفارشات و تذکرات تماما در بیداری و در روایات و آیات شریفه قرآن مطرح شده و این خوابها همان حقایق قرآن و روایات را منعکس می‌کنند و گاهی این تذکرات لازم و ضروری است که بحمدالله در طول قرنهای گذشته همواره بوده و تا ما غافلان به خود آییم ادامه خواهد داشت. ادامه در قطعه 5
*🍁تو همچنان غریبی ای حجت خدا🍁* قطعهٔ 5️⃣ اگر شما مکاشفه‌ای را که شهید محراب مرحوم آیت الله مدنی داشته را با این منطق تحلیل و بررسی میخواستید بکنید چه می گفتید؟ در یکی از نقلهای معتبر از یکی از علماء آمده است که مرحوم آیت الله شهید مدنی وقتی در نجف بودند، یک روز بعد از نماز به من(ناقل قضیه) فرمودند: یک لحظه امام عصر ارواحنا فداه را دیدم که(به این مضمون) فرمودند: *«آقای مدنی، دیدی، این شیعیان، بعد از نمازشان برای من دعائی نکردند و رفتند»* جرأت نمی کنید بگویید شهید مدنی چنین و چنان.. اما به ضعیف کشی روی آوردن برایتان اهمیتی ندارد و چون مثل خانم مدرس و امثال ایشان را میشود زود انگ حجتیه وو.. زد، ابائی ندارید. تبریک نمی‌گویم که حساب اعمال حسنه‌تان را خالی کرده و تحویل امثال خانم مدرس می‌دهید. گویا شما می‌گویید : نباید توسط هرکسی این خوابها و مکاشفات دیده شود، خب مقام و درجه‌ی شیعیان را مگر شما تعیین می‌کنید که اگر این بانوی متقی و عالمه را نشناسید ، باید کل ماجرا و شخصیت ایشان را نادرست بدانید، این انصاف است؟! پس ایشان که معروف نیست اما یک عالم دلسوز و امام زمانی است حق تبلیغ نام مقدس امام زمان ارواحنافداه را ندارد؟! در اشکالاتی که مطرح شده، مرتب تأکید می‌شود که بانو مدرس شاگرد بانو مجتهده امین (رحمت الله علیها) نیستند و اگر هم باشند، این‌ حرفها اعتباری ندارد و مستدل نیستند. در پاسخ می‌گوییم اصلا بانو مدرس چنین ادعایی نکرده‌اند که شاگرد بانو امین هستند؛ ایشان فقط تکلیف شرعی خودشان را، آن هم قضایایی که چیزی جز انعکاس آیات و روایات نیست، بیان کرده‌اند و لذا طرح این‌ مطلب که به اعتبار بانو مجتهده امین ره سخن ایشان را میخواهند بقبولانند، این یک مغلطه‌ی آشکار برای بی ارزش جلوه دادن مطالب بیان شده‌ توسط ایشان است و ایشان هرگز چنین ادعایی ندارند و سخن خود را بدون اتکا به جایی جز خدا و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بیان فرموده و خواهند فرمود. این را هم بگویم که گمان نکنید بنده که این جوابیه را می‌دهم، نسبتی یا ارتباطی با این بانوی پرهیزکار دارم، بلکه از باب دفاع از یک ارزش معنوی(توجه دادن مردم به امام زمان علیه السلام) و دفاع از یک مبلغ نام مقدس امام زمان علیه السلام، این پاسخ را به اشکالات مطرح شده میدهم و لذا عرض میکنم چه ایشان شاگرد عالمی بزرگ باشند یا نباشند، مهم آن است که یک پیام و هشدار حیاتی و نجات بخش را مطرح کرده‌اند و متأسفانه عده‌ای بدون آنکه یک بررسی علمی و منطقی داشته باشند، فورا اسلحه‌ی سخن را به سوی ایشان گرفته و با سروصدا و وارد کردن انگ و تهمت، گفتار ایشان را به استهزاء گرفته‌اند که بله این خانم دکان و دستگاه شایعه پراکنی و ترویج گروههای ضاله براه انداخته و مبنای کارشان را بر خواب استوار و آنرا در بین تفسیر قرآن به خورد مردم می‌دهند. *پخش یک جمله از سفارشات امام زمان علیه السلام به مردم این همه سر و صدا دارد؟* شما را به خدا قسم، یک جمله تبلیغ برای امام زمان علیه السلام که خود آن حضرت در توقیع شریف بر آن تأکید فرموده‌اند که: «واکثروا الدعاء بتعجیل الفرج فإن ذلک فرجکم» توسط این بانو که در قالب نقل رؤیای صادقه یکی از مؤمنین مطرح شده، این همه داد وقال و مسخره و تهمت دارد؟! بر اساس چه سند و مدرکی به ایشان نسبت میدهید که دکان و دستگاه راه انداخته؟! آیا نقل چند قضیه که صدها قضیه از این دست در کتب علماء بزرگ شیعه در طول این هزارسال ثبت شده، دکان و دستگاه راه انداختن آن علماء بوده است؟! *امام زمان علیه السلام مظلوم نیست؟!* برخی از این اشکال کنندگان می‌گویند نگویید امام زمان غریب و مظلوم است چرا که در جمهوری اسلامی این‌ همه شهید تقدیم دین خدا شده و حضرت این همه سرباز و فدایی در ارتش و سپاه پاسداران دارد. ما می‌گوییم بله امام زمان ارواحنافداه این عزیزان را فرزندان و سربازان خود میدانند و در پیشگاه پروردگار شکر وجود این سربازان غیور مدافع مملکت اسلام را داشته و دعایشان می‌فرمایند(که دعای آن حضرت منبع تمام خیرات و دفع کننده تمام شرور و عذابهاست) و این مملکت به دعای آن حضرت چنانکه مقام معظم رهبری مدظله‌العالی همیشه بر آن تأکید دارند، با دعای آن حضرت پابرجاست ولذا تاکنون دشمنان اسلام و تشیع نتوانسته‌اند آسیبی بنیان کن به آن برسانند؛ *اما غربت آن حضرت با این ارادتها و محبتهای بی شائبه پایان نمی‌یابد و غیبت آن بزرگوار بزرگترین دلیل بر مظلومیت آن حضرت است که خداوند متعال هنوز صلاح ندانسته جهان را در اختیار وجود مقدسش درآورد*. ادامه در قطعه ششم
*🍁تو همچنان غریبی ای حجت خدا🍁* قطعهٔ 6️⃣ آری، توجه عزیزان بسیجی و سپاهی و ارتشی و سایر اقشار ولائی به آن حضرت، مانند کنار رفتن ابر سیاه غفلت برای لحظاتی از آسمان این شیعه خانه است در حالی که ابر سیاه ظلم تمام زمین را فراگرفته و امام زمان ارواحنافداه با توجه و فداکاری عده‌ای از شیعیان معلوم نیست بتوانند از پس ابرهای تیره‌ی تمام کره زمین برآیند و خورشید عالمتابشان همه جهان را روشن کند. از این گذشته، بسیاری از شیعیان، برای حوائج خودشان آقا را صدا میزنند نه برای خود حضرت و ظهور مقدسشان. اگر خوب نگاه کنیم یاد امام زمان ارواحنافداه در همین جامعه‌ی شیعی محوریت ندارد و موضوع غیبت آن حضرت، درد اول جامعه‌ی ما نیست که امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: *«صاحب هذاالامر الشرید الطرید الفرید الوحید؛* *:صاحب این امر(امام زمان علیه السلام)آن آواره شده از شهر و دیارش و آن طرد شده‌ی از میان جامعه، و آن تنهای تنها است»* (کمال‌الدین صدوق، ج١، باب ٢۶،ح١٣) آری، سختتان نیاید که امام عصرمان در میان این همه شیعه غریب و آواره باشد. اگر گفتن اینکه امام زمان علیه السلام مظلوم و غریب است، حرف غلطی - العیاذ بالله - است، پس این همه آیات و روایات در مظلومیت ایشان و اجداد طاهرینشان که تا روز ظهور این مظلومیت پابرجاست، همه - نعوذا بالله - غلط است؟! آیا دعای ندبه که همه‌اش اشک بر مظلومیت امام زمان ارواحنافداه و اجداد طاهرینش است، غلط است؟! *دوران غیبت، دوران درد دل با چاه است* از اشکالات سطحی انگارانه و کودکانه‌ای که به سخنان این بانوی عالمه و پرهیزکار گرفته‌اند، این است که چرا آن بانوی خواب بیننده در رؤیایش امام زمان علیه السلام را دیده است که از چاهی بیرون آمده و سفارش به دعا برای فرج کرده‌اند. بعد هم این مطلب را مورد تمسخر قرار داده‌اند که ای خانم بروید درس بخوانید تا بفهمید امام زمان علیه السلام در چاه زندگی نمی‌کنند و... حالا، اگر در خواب ببینیم آن حضرت سر از چاه برآورده باشند، چه مشکلی دارد؟ اولا در عالم رؤیا خیلی از حقایق در قالب تصاویری که تأویل(معنای اولیه و پایه‌ای) دارد نمایش داده میشود تا حقیقتی به خواب بیننده یادآوری شود مانند بسیاری از خوابها ولذا مردم پس از خوابهای معنادار(مانند همین تصویر سراز چاه برآوردن) به عالمی مراجعه میکنند تا معنای خوابشان را بفهمند. اتفاقا همین تصویر چاه، گویای خیلی از دردها برای امام زمان ارواحنافداه است همانطور که جد غریبش، اول مظلوم عالم، امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام، سر در چاه می‌کرد و دردهای خودش را به چاه می‌گفت. *چاه خیلی داستانها دارد.* چاه یعنی رفتار ناپسند ما مردم غافل و مدعی تشیع با آن حضرت که مانند برادران یوسف برادر دلسوزمان(امام پدر و برادر داسوز شیعیان است) را در چاه فراموشی و بی توجهی فرو برده‌ایم و عملا می‌گوییم که او در میان ما (با عرض معذرت از ساحت مقدس آن حضرت) جایی که باید داشته باشد ندارد؛ آخر او مزاحم هواهای نفسانی ماست. او مزاحم رانت خواری و غارت بیت‌المال ماست. او مزاحم گناهان چشمی و گوشی و زبانی ما است و بهترین تصویر از زندگی او همان تصویر چاه است تا ما بیدار شویم. چاه یعنی پنهان زیستی تو. چاه یعنی غربت تو. چاه یعنی ای یوسفی که صدها یوسف شاگردان مکتبت بوده و هستند، ما نمیتوانیم تو را در میان خود ببینیم که اگر می‌دیدیم تو را درچاه غیبت نمی افکندیم. و شاید ما که دم از تشیع و برادریت میزنیم روزی ببینیم قافله‌های مردمان غرب و شرق عالم که تازه اسلام را به حقیقتش می شناسند و مسلمان می‌شوند ، بیایند و تو را ای یوسف فراموش شده‌ی زهرا از چاه غفلت ما بیرون آورند و پادشاه تمام مصرهای جهانت کنند(مصر در عربی بمعنای شهر است). خوب دیده است آن بانوی خواب بیننده که تو از این چاه سر برآوردی و چه خوب گفته است شاعر: *همچو یعقوب زهجران پسر* *این نوشتیم ز خوناب جگر* *کی فروزنده‌تر از ماه بیا* *یوسف فاطمه از چاه درآ* ادامه در قطعه 7
*🍁تو همچنان غریبی ای حجت خدا🍁* قطعهٔ 7️⃣ (پایانی) *اگر همه دعا میکردیم فرج میرسید* و شاید ای یوسف آل طاها، این قضایا آخرین هشدارهایی است که میدهی تا به خود آییم و به سفارش هزار ساله‌ات جامه عمل بپوشانیم که در نامه‌ات به شیخ مفید (اعلی الله مقامه) فرمودی: *«ولو ان اشیاعنا وفقهم الله لطاعته علی اجتماع من القلوب فی الوفاء بالعهد علیهم لما تأخر عنهم الیمن بلقائنا و لتعجلت لهم السعادة بمشاهدتنا...؛* (بحارالأنوار، ج۵٣، ص١٧۶) *:اگر شیعیان ما که خدا آنها را به طاعتش موفق بدارد با دلهایی یکپارچه، به عهدی که با ما دارند(که ما را یاری کنند) وفا می کردند، هرگز میمنت و مبارکی دیدارشان با ما، از آنها به عقب نمی افتاد و زود وبا عجله سعادت حضور در محضر ما نصیبشان می‌شد...»* *شیعیان ما تشنه‌ی ما نیستند* و چه زیبا فرمود آن حضرت در تشرف مرحوم حاج محمدعلی فشندی تهرانی که می‌گوید در صحن مسجد جمکران در هوای گرم دیدم آقایی روحانی و سید می آیند؛ با خودم گفتم لیوان آبی به ایشان بدهم. وقتی آب را به ایشان دادم، گفتم آقا دعا کنید خدا فرج امام زمان علیه السلام را برساند (نشناختم که خود حضرت هستند و بعدا شناختم). ایشان آب را میل کرده و سپس فرمودند: *«شیعیان ما به اندازه لیوان آبی تشنه‌ی ما نیستند؛ اگر بودند دعا میکردند و فرج می‌رسید»* آری، ما شیعیان در حدی که تشنه‌ی آب ظاهری هستیم، مانند زمانی که آب یک شهر قطع میشود و همه مردم و دستگاههای مسئول به جنب و جوش می افتند تا آب وصل شود، جامعه‌ی شیعه اینچنین تشنه‌ی امام زمانش نیست تا به جنب و جوش بیفتد و از خداوند عالم وصل شدن این آب حیات(ظهور آن حضرت) را بگیرد و قطعی این آب همچنان ادامه دارد مگر برای اندکی از شیعیان که حرف و عملشان یکی است. (طبق روایات اهل بیت علیهم السلام، خداوند متعال در آیه آخر سوره مبارکه مُلک،(قل ان اصبح ماؤکم غورا...) امام زمان علیه السلام را به آبی حیات بخش تشبیه فرموده است که غیبتش مانند فروکش کردن آب در زمین است) *دعا برای تعجیل فرج، یک واجب شرعی و عقلی و اجتماعی است* در پایان یادآور می‌شویم که هدف از دعا برای فرج، تلاش فردی و اجتماعی برای آمادگی هرچه بیشتر شیعیان برای ظهور مقدس آن حضرت است و این تهمتی که برای از کار انداختن سخن مبلغین امام زمان علیه السلام میزنند که اینها از گروهای منحرفند که میگویند فقط دعا کن امام زمان علیه السلام بیاید و تلاشی برای ظهور حضرت نمی‌کنند، جوابشان با خدای بزرگ که از سر سوزنی از مظالم عباد نمی‌گذرد. آنچه مهم است آن است که دعا برای ظهور حضرت، هم آغاز کننده و استارت حرکت بسوی امام زمان علیه السلام است، هم پشتوانه‌ی تلاش عملی انسان در اصلاح اخلاق و رفتار فردی و خانوادگی و اجتماعیش. وقتی با تمام وجودت از خدا چیزی را میخواهی، یعنی واقعا خواستار تحقق آن هستی. مثلا وقتی خدای نکرده در زندان گرفتار شده‌ای، دعای تو در زندان، یک دعای با سوز و گداز است که عمل تو برای آزادی از زندان را باخود به همراه دارد و لذا از کمترین تلاش برای آزادی فروگزار نمی‌کنی. و آخرین سخن که عطر دل انگیز کلام محبوب است، نسخه‌ی نجات بخش آن حضرت برای همه‌ی شیعیان است که فرمودند: *«و اکثروا الدعاء بتعجیل الفرج فان ذلک فرجکم؛* *:برای تعجیل فرج، بسیار دعا کنید که فرج شما در آن است»* مرحوم آیت الله میرزا محمد تقی موسوی اصفهانی، صاحب کتاب مکیال المکارم، در این کتاب جواهر نشان که در دهه‌های اخیر محور معارف مهدوی(سلام الله علیه) قرار گرفته، قضیه‌ی بسیار مهمی را از یکی از علماء متقی و پرهیزکار اصفهان نقل میکند که امام مجتبی علیه السلام در عالم رؤیا به آن عالم می‌فرمایند : *«روی منبرها به مردم بگویید توبه کنند و برای فرج امام زمان علیه السلام دعا کنند؛ این دعا مانند نماز میت واجب کفایی نیست که با انجام آن توسط عده‌ای از بقیه مردم ساقط شود، بلکه دعا برای تعجیل فرج، یک واجب عینی است که بر دوش تک تک مکلفین است و با دعای عده‌ای از مؤمنین، از دوش بقیه ساقط نمی‌شود».* انشاءالله خداوند دلهای همان‌ها را که جاهلانه به این قضایا ایراد میگیرند، متوجه و شیفته‌ی امام زمان ارواحنافداه نماید و زنجیر مظالم عباد را از دست و پای آنها با توبه واقعی بردارد تا همه باهم بسوی ایجاد زمینه‌های هرچه بیشتر ظهور حرکت کنیم و پای شیطان را به پذیرش حدس و گمانهای بد، به میان خود باز نکنیم. والسلام علینا و علی عبادالله‌الصالحین ١٣ ربیع‌الاول ١۴۴٣، برابر ٢٨ مهر ١۴٠٠ علیرضا نعمتی، مجله منتظران
۱۴ ربیع الاول روز مرگ یزید ملعون بر همه‌ی شما عزیزان مبارک باد
4_6021722991430208280.mp3
2.19M
نمیدونی چقدر مهربونه... ۲ دقیقه /حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد