فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(پیوست قطعهی 3) خوابی که مقام معظم رهبری مدظله از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم دیدند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(پیوست قطعهی 3)خواب برادرِ شهید حسن تهرانی مقدم از برادر شهیدش و مژده نزدیکی ظهور توسط شهید
*🍁تو همچنان غریبی ای حجت خدا🍁*
قطعهٔ 4️⃣
حالا آيا به ایشان(یعنی مقام معظم رهبری) هم میتوانند بگویند آقا خواب که حجت نیست؟
میتوانند بگویند شما هم حجتیهای هستی؟
میتوانند بگویند: یک کشور رو به خواب وابسته کردید؟
میتوانند بگویند و بگویند و سخنان بیهودهای که به بانوی مجتهده مدرس در این چند روز گفتند و در فضای مجازی پخش کردند، به ایشان هم بگویند؟
این خواب را اگر مثلا خانم مدرس دیده بود، چه حرفها و تهمتها که نثارش نمیشد.
نمیدانم تقوایی که این همه قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام و عقل، عقل خود انسان، او را به آن سفارش میکنند کجا رفته و برای چه موقعیتی است؟
اینجاست که سخن مرحوم امام خمینی (رضوان الله علیه) بیادمان می آید (قریب به این مضمون) که: «این دعواها برای خدا نیست، برای هواهای نفسانی است».
اینها از خدای این مؤمنین مظلوم و منتظران دلسوز که در کمینگاه گنهکاران نشسته، پروا ندارند و نَفْسِشان آنها را وادار کرده با اتهام زدن به طرف مقابل، خود را پرچمدار همهی حرکتهای معنوی و دینی قرار دهند و پیشگام شدن آنان را که چیزی جز خشنودی حضرت را نمی طلبند، برنتابند؟!
آیا این افراد نباید اندکی هم احتمال مرض روحی مانند حسادت پنهان را در خود بدهند و نزد عالمی که تربیت شدهی اهل بیت علیهم السلام است بروند و خود را معاینه روحی کنند و از مرضهایی که اگر در دنیا درمان نشود، باید در مواقف پنجاه گانهی قیامت که تا پنجاه هزار سال دنیایی طول میکشد درمان شود، خود را تحت درمان قرار دهند؟!
افسوس که - اگر بیدار نشوند - خواهند گفت ما عین صواب را انجام میدهیم و اشکالی در کارمان نیست.
به هر حال دنیا سالن امتحان است و همه باید صفات بد خود را بیرون بریزند به گونهای تا هنگام ظهور حضرت و یا در قیامت مدعی فلان مقام و جایگاه والا نباشند.
*علماء فرمودند این تکلیف شماست که پیام حضرت را به مردم برسانید*
آیا این ایرادی دارد که این بانوی بزرگوار - با آنکه خود عالمه و مجتهده است - اما در عین حال، پس از مشورت با علماء و تکلیف کردن آنها به اینکه خود ایشان باید این تکلیف شرعی را انجام دهد و پیام امام عصر علیه السلام را به مردم برساند، در حد توان خود کوشیده است مردم را به امام عصر ارواحنافداه متوجه کند، این عیبی دارد؟!
گمان نمی کنم اشکالی به صدای یک بانوی مسن که صدایش مانند مردان میانسال و بالاتر است داشته باشید.
*پس مشکل شما چیست؟*
اگر میگویید خواب حجت نیست، اگر صددرصد خوابها را حجت نمیدانید، حرف نادرستی زدهاید؛ چرا که خوابهای متعددی در قرآن کریم ذکر شده(مانند خواب حضرت ابراهیم علیه السلام، خواب حضرت یوسف علیه السلام، خواب رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم درباره شجره ملعونهی بنی امیه وو...) که به آنها رؤیای صادقه میگویند و چون با وحی و شرع مقدس مطابقت دارد، حجت است و البته خوابهایی که معلوم نیست با عقل و شرع مطابقت دارد یا ندارد، حجت نیست.
خب، در این قضایا که این بانوی بزرگوار نقل کردهاند، خوابها و مکاشفاتی بیان شده که برای تذکر و تنبه و بیداری از غفلت موجود در جامعه است و همهی آنها مطابق با عقل و شرع است و تردیدی در آنها نیست.
گویا اگر نام خواب از آنها برداشته شود و ما باشیم و مضمون این خوابها، هر عالمی که متعبد به مبانی شریعت باشد، میگوید این سخن (مثلا به مردم بگویید برای ظهور امام زمان ارواحنافداه دعا کنند) سخن بسیار خوبی است و هیچ شکی در آن نیست.
و اگر مشکل شما این است که موضوعات به این مهمی نباید از طریق خواب مطرح شوند، خب ما هم موافقیم و میگوییم این سفارشات و تذکرات تماما در بیداری و در روایات و آیات شریفه قرآن مطرح شده و این خوابها همان حقایق قرآن و روایات را منعکس میکنند و گاهی این تذکرات لازم و ضروری است که بحمدالله در طول قرنهای گذشته همواره بوده و تا ما غافلان به خود آییم ادامه خواهد داشت.
ادامه در قطعه 5
*🍁تو همچنان غریبی ای حجت خدا🍁*
قطعهٔ 5️⃣
اگر شما مکاشفهای را که شهید محراب مرحوم آیت الله مدنی داشته را با این منطق تحلیل و بررسی میخواستید بکنید چه می گفتید؟
در یکی از نقلهای معتبر از یکی از علماء آمده است که مرحوم آیت الله شهید مدنی وقتی در نجف بودند، یک روز بعد از نماز به من(ناقل قضیه) فرمودند:
یک لحظه امام عصر ارواحنا فداه را دیدم که(به این مضمون) فرمودند:
*«آقای مدنی، دیدی، این شیعیان، بعد از نمازشان برای من دعائی نکردند و رفتند»*
جرأت نمی کنید بگویید شهید مدنی چنین و چنان.. اما به ضعیف کشی روی آوردن برایتان اهمیتی ندارد و چون مثل خانم مدرس و امثال ایشان را میشود زود انگ حجتیه وو.. زد، ابائی ندارید.
تبریک نمیگویم که حساب اعمال حسنهتان را خالی کرده و تحویل امثال خانم مدرس میدهید.
گویا شما میگویید : نباید توسط هرکسی این خوابها و مکاشفات دیده شود، خب مقام و درجهی شیعیان را مگر شما تعیین میکنید که اگر این بانوی متقی و عالمه را نشناسید ، باید کل ماجرا و شخصیت ایشان را نادرست بدانید، این انصاف است؟! پس ایشان که معروف نیست اما یک عالم دلسوز و امام زمانی است حق تبلیغ نام مقدس امام زمان ارواحنافداه را ندارد؟!
در اشکالاتی که مطرح شده، مرتب تأکید میشود که بانو مدرس شاگرد بانو مجتهده امین (رحمت الله علیها) نیستند و اگر هم باشند، این حرفها اعتباری ندارد و مستدل نیستند.
در پاسخ میگوییم اصلا بانو مدرس چنین ادعایی نکردهاند که شاگرد بانو امین هستند؛ ایشان فقط تکلیف شرعی خودشان را، آن هم قضایایی که چیزی جز انعکاس آیات و روایات نیست، بیان کردهاند و لذا طرح این مطلب که به اعتبار بانو مجتهده امین ره سخن ایشان را میخواهند بقبولانند، این یک مغلطهی آشکار برای بی ارزش جلوه دادن مطالب بیان شده توسط ایشان است و ایشان هرگز چنین ادعایی ندارند و سخن خود را بدون اتکا به جایی جز خدا و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بیان فرموده و خواهند فرمود.
این را هم بگویم که گمان نکنید بنده که این جوابیه را میدهم، نسبتی یا ارتباطی با این بانوی پرهیزکار دارم، بلکه از باب دفاع از یک ارزش معنوی(توجه دادن مردم به امام زمان علیه السلام) و دفاع از یک مبلغ نام مقدس امام زمان علیه السلام، این پاسخ را به اشکالات مطرح شده میدهم و لذا عرض میکنم چه ایشان شاگرد عالمی بزرگ باشند یا نباشند، مهم آن است که یک پیام و هشدار حیاتی و نجات بخش را مطرح کردهاند و متأسفانه عدهای بدون آنکه یک بررسی علمی و منطقی داشته باشند، فورا اسلحهی سخن را به سوی ایشان گرفته و با سروصدا و وارد کردن انگ و تهمت، گفتار ایشان را به استهزاء گرفتهاند که بله این خانم دکان و دستگاه شایعه پراکنی و ترویج گروههای ضاله براه انداخته و مبنای کارشان را بر خواب استوار و آنرا در بین تفسیر قرآن به خورد مردم میدهند.
*پخش یک جمله از سفارشات امام زمان علیه السلام به مردم این همه سر و صدا دارد؟*
شما را به خدا قسم، یک جمله تبلیغ برای امام زمان علیه السلام که خود آن حضرت در توقیع شریف بر آن تأکید فرمودهاند که: «واکثروا الدعاء بتعجیل الفرج فإن ذلک فرجکم» توسط این بانو که در قالب نقل رؤیای صادقه یکی از مؤمنین مطرح شده، این همه داد وقال و مسخره و تهمت دارد؟!
بر اساس چه سند و مدرکی به ایشان نسبت میدهید که دکان و دستگاه راه انداخته؟!
آیا نقل چند قضیه که صدها قضیه از این دست در کتب علماء بزرگ شیعه در طول این هزارسال ثبت شده، دکان و دستگاه راه انداختن آن علماء بوده است؟!
*امام زمان علیه السلام مظلوم نیست؟!*
برخی از این اشکال کنندگان میگویند نگویید امام زمان غریب و مظلوم است چرا که در جمهوری اسلامی این همه شهید تقدیم دین خدا شده و حضرت این همه سرباز و فدایی در ارتش و سپاه پاسداران دارد.
ما میگوییم بله امام زمان ارواحنافداه این عزیزان را فرزندان و سربازان خود میدانند و در پیشگاه پروردگار شکر وجود این سربازان غیور مدافع مملکت اسلام را داشته و دعایشان میفرمایند(که دعای آن حضرت منبع تمام خیرات و دفع کننده تمام شرور و عذابهاست) و این مملکت به دعای آن حضرت چنانکه مقام معظم رهبری مدظلهالعالی همیشه بر آن تأکید دارند، با دعای آن حضرت پابرجاست ولذا تاکنون دشمنان اسلام و تشیع نتوانستهاند آسیبی بنیان کن به آن برسانند؛ *اما غربت آن حضرت با این ارادتها و محبتهای بی شائبه پایان نمییابد و غیبت آن بزرگوار بزرگترین دلیل بر مظلومیت آن حضرت است که خداوند متعال هنوز صلاح ندانسته جهان را در اختیار وجود مقدسش درآورد*.
ادامه در قطعه ششم
*🍁تو همچنان غریبی ای حجت خدا🍁*
قطعهٔ 6️⃣
آری، توجه عزیزان بسیجی و سپاهی و ارتشی و سایر اقشار ولائی به آن حضرت، مانند کنار رفتن ابر سیاه غفلت برای لحظاتی از آسمان این شیعه خانه است در حالی که ابر سیاه ظلم تمام زمین را فراگرفته و امام زمان ارواحنافداه با توجه و فداکاری عدهای از شیعیان معلوم نیست بتوانند از پس ابرهای تیرهی تمام کره زمین برآیند و خورشید عالمتابشان همه جهان را روشن کند.
از این گذشته، بسیاری از شیعیان، برای حوائج خودشان آقا را صدا میزنند نه برای خود حضرت و ظهور مقدسشان.
اگر خوب نگاه کنیم یاد امام زمان ارواحنافداه در همین جامعهی شیعی محوریت ندارد و موضوع غیبت آن حضرت، درد اول جامعهی ما نیست که امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند:
*«صاحب هذاالامر الشرید الطرید الفرید الوحید؛*
*:صاحب این امر(امام زمان علیه السلام)آن آواره شده از شهر و دیارش و آن طرد شدهی از میان جامعه، و آن تنهای تنها است»* (کمالالدین صدوق، ج١، باب ٢۶،ح١٣)
آری، سختتان نیاید که امام عصرمان در میان این همه شیعه غریب و آواره باشد.
اگر گفتن اینکه امام زمان علیه السلام مظلوم و غریب است، حرف غلطی - العیاذ بالله - است، پس این همه آیات و روایات در مظلومیت ایشان و اجداد طاهرینشان که تا روز ظهور این مظلومیت پابرجاست، همه - نعوذا بالله - غلط است؟!
آیا دعای ندبه که همهاش اشک بر مظلومیت امام زمان ارواحنافداه و اجداد طاهرینش است، غلط است؟!
*دوران غیبت، دوران درد دل با چاه است*
از اشکالات سطحی انگارانه و کودکانهای که به سخنان این بانوی عالمه و پرهیزکار گرفتهاند، این است که چرا آن بانوی خواب بیننده در رؤیایش امام زمان علیه السلام را دیده است که از چاهی بیرون آمده و سفارش به دعا برای فرج کردهاند.
بعد هم این مطلب را مورد تمسخر قرار دادهاند که ای خانم بروید درس بخوانید تا بفهمید امام زمان علیه السلام در چاه زندگی نمیکنند و...
حالا، اگر در خواب ببینیم آن حضرت سر از چاه برآورده باشند، چه مشکلی دارد؟
اولا در عالم رؤیا خیلی از حقایق در قالب تصاویری که تأویل(معنای اولیه و پایهای) دارد نمایش داده میشود تا حقیقتی به خواب بیننده یادآوری شود مانند بسیاری از خوابها ولذا مردم پس از خوابهای معنادار(مانند همین تصویر سراز چاه برآوردن) به عالمی مراجعه میکنند تا معنای خوابشان را بفهمند.
اتفاقا همین تصویر چاه، گویای خیلی از دردها برای امام زمان ارواحنافداه است همانطور که جد غریبش، اول مظلوم عالم، امیرالمؤمنین علی علیهالسلام، سر در چاه میکرد و دردهای خودش را به چاه میگفت.
*چاه خیلی داستانها دارد.*
چاه یعنی رفتار ناپسند ما مردم غافل و مدعی تشیع با آن حضرت که مانند برادران یوسف برادر دلسوزمان(امام پدر و برادر داسوز شیعیان است) را در چاه فراموشی و بی توجهی فرو بردهایم و عملا میگوییم که او در میان ما (با عرض معذرت از ساحت مقدس آن حضرت) جایی که باید داشته باشد ندارد؛ آخر او مزاحم هواهای نفسانی ماست.
او مزاحم رانت خواری و غارت بیتالمال ماست.
او مزاحم گناهان چشمی و گوشی و زبانی ما است و بهترین تصویر از زندگی او همان تصویر چاه است تا ما بیدار شویم.
چاه یعنی پنهان زیستی تو.
چاه یعنی غربت تو.
چاه یعنی ای یوسفی که صدها یوسف شاگردان مکتبت بوده و هستند، ما نمیتوانیم تو را در میان خود ببینیم که اگر میدیدیم تو را درچاه غیبت نمی افکندیم.
و شاید ما که دم از تشیع و برادریت میزنیم روزی ببینیم قافلههای مردمان غرب و شرق عالم که تازه اسلام را به حقیقتش می شناسند و مسلمان میشوند ، بیایند و تو را ای یوسف فراموش شدهی زهرا از چاه غفلت ما بیرون آورند و پادشاه تمام مصرهای جهانت کنند(مصر در عربی بمعنای شهر است).
خوب دیده است آن بانوی خواب بیننده که تو از این چاه سر برآوردی و چه خوب گفته است شاعر:
*همچو یعقوب زهجران پسر*
*این نوشتیم ز خوناب جگر*
*کی فروزندهتر از ماه بیا*
*یوسف فاطمه از چاه درآ*
ادامه در قطعه 7
*🍁تو همچنان غریبی ای حجت خدا🍁*
قطعهٔ 7️⃣ (پایانی)
*اگر همه دعا میکردیم فرج میرسید*
و شاید ای یوسف آل طاها، این قضایا آخرین هشدارهایی است که میدهی تا به خود آییم و به سفارش هزار سالهات جامه عمل بپوشانیم که در نامهات به شیخ مفید (اعلی الله مقامه) فرمودی:
*«ولو ان اشیاعنا وفقهم الله لطاعته علی اجتماع من القلوب فی الوفاء بالعهد علیهم لما تأخر عنهم الیمن بلقائنا و لتعجلت لهم السعادة بمشاهدتنا...؛* (بحارالأنوار، ج۵٣، ص١٧۶)
*:اگر شیعیان ما که خدا آنها را به طاعتش موفق بدارد با دلهایی یکپارچه، به عهدی که با ما دارند(که ما را یاری کنند) وفا می کردند، هرگز میمنت و مبارکی دیدارشان با ما، از آنها به عقب نمی افتاد و زود وبا عجله سعادت حضور در محضر ما نصیبشان میشد...»*
*شیعیان ما تشنهی ما نیستند*
و چه زیبا فرمود آن حضرت در تشرف مرحوم حاج محمدعلی فشندی تهرانی که میگوید در صحن مسجد جمکران در هوای گرم دیدم آقایی روحانی و سید می آیند؛ با خودم گفتم لیوان آبی به ایشان بدهم.
وقتی آب را به ایشان دادم، گفتم آقا دعا کنید خدا فرج امام زمان علیه السلام را برساند (نشناختم که خود حضرت هستند و بعدا شناختم). ایشان آب را میل کرده و سپس فرمودند:
*«شیعیان ما به اندازه لیوان آبی تشنهی ما نیستند؛ اگر بودند دعا میکردند و فرج میرسید»*
آری، ما شیعیان در حدی که تشنهی آب ظاهری هستیم، مانند زمانی که آب یک شهر قطع میشود و همه مردم و دستگاههای مسئول به جنب و جوش می افتند تا آب وصل شود، جامعهی شیعه اینچنین تشنهی امام زمانش نیست تا به جنب و جوش بیفتد و از خداوند عالم وصل شدن این آب حیات(ظهور آن حضرت) را بگیرد و قطعی این آب همچنان ادامه دارد مگر برای اندکی از شیعیان که حرف و عملشان یکی است.
(طبق روایات اهل بیت علیهم السلام، خداوند متعال در آیه آخر سوره مبارکه مُلک،(قل ان اصبح ماؤکم غورا...) امام زمان علیه السلام را به آبی حیات بخش تشبیه فرموده است که غیبتش مانند فروکش کردن آب در زمین است)
*دعا برای تعجیل فرج، یک واجب شرعی و عقلی و اجتماعی است*
در پایان یادآور میشویم که هدف از دعا برای فرج، تلاش فردی و اجتماعی برای آمادگی هرچه بیشتر شیعیان برای ظهور مقدس آن حضرت است و این تهمتی که برای از کار انداختن سخن مبلغین امام زمان علیه السلام میزنند که اینها از گروهای منحرفند که میگویند فقط دعا کن امام زمان علیه السلام بیاید و تلاشی برای ظهور حضرت نمیکنند، جوابشان با خدای بزرگ که از سر سوزنی از مظالم عباد نمیگذرد.
آنچه مهم است آن است که دعا برای ظهور حضرت، هم آغاز کننده و استارت حرکت بسوی امام زمان علیه السلام است، هم پشتوانهی تلاش عملی انسان در اصلاح اخلاق و رفتار فردی و خانوادگی و اجتماعیش.
وقتی با تمام وجودت از خدا چیزی را میخواهی، یعنی واقعا خواستار تحقق آن هستی.
مثلا وقتی خدای نکرده در زندان گرفتار شدهای، دعای تو در زندان، یک دعای با سوز و گداز است که عمل تو برای آزادی از زندان را باخود به همراه دارد و لذا از کمترین تلاش برای آزادی فروگزار نمیکنی.
و آخرین سخن که عطر دل انگیز کلام محبوب است، نسخهی نجات بخش آن حضرت برای همهی شیعیان است که فرمودند:
*«و اکثروا الدعاء بتعجیل الفرج فان ذلک فرجکم؛*
*:برای تعجیل فرج، بسیار دعا کنید که فرج شما در آن است»*
مرحوم آیت الله میرزا محمد تقی موسوی اصفهانی، صاحب کتاب مکیال المکارم، در این کتاب جواهر نشان که در دهههای اخیر محور معارف مهدوی(سلام الله علیه) قرار گرفته، قضیهی بسیار مهمی را از یکی از علماء متقی و پرهیزکار اصفهان نقل میکند که امام مجتبی علیه السلام در عالم رؤیا به آن عالم میفرمایند :
*«روی منبرها به مردم بگویید توبه کنند و برای فرج امام زمان علیه السلام دعا کنند؛ این دعا مانند نماز میت واجب کفایی نیست که با انجام آن توسط عدهای از بقیه مردم ساقط شود، بلکه دعا برای تعجیل فرج، یک واجب عینی است که بر دوش تک تک مکلفین است و با دعای عدهای از مؤمنین، از دوش بقیه ساقط نمیشود».*
انشاءالله خداوند دلهای همانها را که جاهلانه به این قضایا ایراد میگیرند، متوجه و شیفتهی امام زمان ارواحنافداه نماید و زنجیر مظالم عباد را از دست و پای آنها با توبه واقعی بردارد تا همه باهم بسوی ایجاد زمینههای هرچه بیشتر ظهور حرکت کنیم و پای شیطان را به پذیرش حدس و گمانهای بد، به میان خود باز نکنیم.
والسلام علینا و علی عباداللهالصالحین
١٣ ربیعالاول ١۴۴٣، برابر ٢٨ مهر ١۴٠٠
علیرضا نعمتی، مجله منتظران
4_6021722991430208280.mp3
2.19M
نمیدونی چقدر مهربونه...
۲ دقیقه /حجتالاسلام والمسلمین هاشمی نژاد
میخواهی بدانی نزد خدا چگونهای؟
بحار الانوار ج۱۰، ص ۹۵
امیرالمؤمنین علیه السلام در یک مجلس چهارصد باب علم به اصحاب خود تعلیم فرمودند در امر دین و دنیایشان که یکی از آنها، این باب علم است:
... ومن أراد منكم أن يعلم كيف منزلته عند الله فلينظر كيف منزلة منه عند الذنوب، كذلك منزلته عندالله تبارک و تعالی...
و هر کس از شما میخواهد بداند که جایگاهش نزد خدا چگونه است، پس بنگرد که هنگام گناهان جایگاه خدا نزد او چگونه است؛ هرطور اینجا خدا برایش مهم است، جایگاه او هم نزد خدا همین گونه است...
https://chat.whatsapp.com/BbaBF2fLoYO7p0hAOJ5sqm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظه شیعه شدن بانویی کانادایی خانم کریستیانا در شهر تورونتو (ایشان قبلا مسیحی بود) نشر و ثواب این کلیپ به محضر مادرجان حضرت زهرا سلام الله علیها (اللهم عجل لولیک الفرج)