eitaa logo
منتظران و زمینه سازان ظهور
80 دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
5.5هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5994774584203675813.mp3
5.63M
🌧وای مادرم🥀❗️ 🥀السّلام علیک ایّتها الصّدیقة الشّهیده🌺 🤲اللہُم‌َّعَجِّل‌لِوَلیِڪ‌اَلفَرَج😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حقیقت گمشده یاد حضرت مهدی ارواحنافداه ، آرامش بخش دل حضرت زهرا سلام الله علیها است💔
VID_20241202_230925_882_02122024.mp3
1.06M
حضرت فاطمه علیهاالسلام: در خدمت مادر باش؛ زیرا بهشت زیر قدم هاى مادران است. الهی هیچوقت پدر و مادر فرزندشان رو عاق نکنن. اون ملعون هایی که حمله کردند به خونه امیرالمومنین علیه السلام همگی توسط حضرت زهرا سلام الله علیها عاق و نفرین شدند.
🔴 آیا جمله «یا ابا صالح المهدی! ادرکنی‏» مأخذ حدیثی دارد؟ می‏ دانید که اعراب «کنیه‏» را برای اشخاص به دو جهت نام گذاری می‏ کنند: ۱ . به لحاظ نام پسر یا دختر. بر فرض به امید آن که در آینده فرد مورد نظر، فرزندی پیدا کند که مثلا نام او را فضل بگذارند، از ابتدای میلاد یا پس از آن، به او اگر مرد باشد کنیه ابوالفضل می‏ دهند و اگر زن باشد کنیه ام الفضل. ۲ . به لحاظ دارابودن کمالی از کمالات ، مثلا به فردی به لحاظ بندگی زیاد، ابوعبدالله؛ یا برتری بسیار، ابوالفضل یا خوبی و نیکی افزون، ابا صالح می‏ گویند. با این توضیح یاد آور می‏ شویم که «ابا صالح‏» از کنیه‏ های آقا (عج) است و در میان عرب‏ ها و بادیه نشین‏ ها بیش‏تر شهرت دارد. آنان در توسلات و استغاثه‏ های خود، این نام را وسیله قرار می‏ دهند. (1) محدث نوری می‏ نویسد: احمد بن محمد بن خالد برقی در کتاب محاسن از ابوبصیر آورده است که حضرت امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «هر گاه راه را گم کردی، ندا کن: یا ابا صالح! یا ابا صالح! ارشدنا الی الطریق! رحمکم الله.» (2) جمله ادرکنی (مرا دریاب) سخن استغاثه کننده و فریاد کننده است. بنابراین، کنیه «ابا صالح‏» در مورد حضرت مهدی (عج) ریشه روایی دارد. نام ‏ها و کنیه ‏ها و القاب امام زمان (عج) را در کتب زیر جستجو کنید: - بحارالانوار، محمد باقر مجلسی، ج 51، ص 28 . - منتهی الامال، شیخ عباس قمی، ج 2، ص 757 . - نجم الثاقب، محدث نوری، ص 41 . پی نوشت ها: 1 . نجم الثاقب: ، ص 45، نام پانزدهم . 2 . همان، ص 572
🔴 فتنــــــــــه‌های آخرالزمان... ⭕️ فتنهٔ دجّال و یهودی محشور شدن پیروانش... 🌕 رسول‌الله صلی الله علیه و آله فرمودند: «هر كه ما خاندان را دشمن دارد خدا روز قيامت او را يهودى محشور كند؛ عرض شد يا رسول اللّٰه! اگر چه شهادتين گويد؟ فرمود آرى! با اين دو كلمه تنها خونش را حفظ‍‌ كرده و از اداى جزيه به خوارى معاف شده؛ سپس فرمودند: هر كه ما خاندان را دشمن دارد خدا او را يهودى محشور كند! عرض شد چگونه يا رسول اللّٰه‌؟ فرمودند: اگر دجال را دريابد و به او ايمان آورد. «قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ: مَنْ أَبْغَضَنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ بَعَثَهُ اَللَّهُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ يَهُودِيّاً قِيلَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ وَ إِنْ شَهِدَ اَلشَّهَادَتَيْنِ قَالَ نَعَمْ فَإِنَّمَا اِحْتَجَزَ بِهَاتَيْنِ اَلْكَلِمَتَيْنِ عَنْ سَفْكِ دَمِهِ أَوْ يُؤَدِّيَ اَلْجِزْيَةَ عَنْ يَدٍ وَ هُوَ صَاغِرٌ ثُمَّ قَالَ مَنْ أَبْغَضَنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ بَعَثَهُ اَللَّهُ يَهُودِيّاً قِيلَ فَكَيْفَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ قَالَ إِنْ أَدْرَكَ اَلدَّجَّالَ آمَنَ بِهِ.» جالب آن است که در برخی تعابیر عاقبت جنگ و قتال کردن با اهل بیت پیامبر علیهم‌السلام، همراهی با سپاه دجال عنوان شده است: 🌕 رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند: «مَنْ قَاتَلَنَا آخِرَ اَلزَّمَانِ فَكَأَنَّمَا قَاتَلَنَا مَعَ اَلدَّجَّالِ» «كسى كه در آخرالزمان با ما مقاتله كند گويا همراه با دجال، با ما مقاتله كرده است.» (يعنى كسى كه با اهل بيت علیهم‌السلام جنگ كند مثل كسى است كه با صاحب الزمان عجل‌الله فرجه جنگ كرده باشد و البته توبه چنين كسى هرگز پذیرفته نيست.) 📗الأمالی (للصدوق) ج ۱، ص ۵۸۵ 📗عيون أخبار الرضا، ج ۲، ص ۴۷ 📗بحارالأنوار، ج ۲۷، ص ۲۰۵ 📗الصراط المستقيم، ج ۲، ص ۱۰۱
🔴 فرصت مهربانی در دوران غیبت را، غنیمت بشمارید!! 🌕 آقا امام صادق عليه السّلام فرمودند: «با یکدیگر صله رحم کنید و به همدیگر نیکوکاری و مهربانی نمایید؛ پس سوگند به خدایی که دانه را شکافت و انسان را آفرید البته که زمانی بر شما خواهد آمد که هیچ کدام از شما برای درهم و دینارش جایی پیدا نمی‌کند (که آن را در راه خدا خرج نماید) یعنی هنگام ظهور قائم علیه‌السلام جایی نمی‌یابد که پولش را در آن مورد مصرف نماید. به دلیل این که مردم همگی به فضل خدا و فضل ولی خدا بی‌نیاز شده‌اند.» عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنِ اَلكَاهِلِي عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ تَوَاصَلُوا وَ تَبَارُّوا وَ تَرَاحَمُوا فَوَ اَلَّذِي فَلَقَ اَلْحَبَّةَ وَ بَرَأَ اَلنَّسَمَةَ لَيَأْتِيَنَّ عَلَيْكُمْ وَقْتٌ لاَ يَجِدُ أَحَدُكُمْ لِدِينَارِهِ وَ دِرْهَمِهِ مَوْضِعاً يَعْنِي لاَ يَجِدُ لَهُ عِنْدَ ظُهُورِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مَوْضِعاً يَصْرِفُهُ فِيهِ لاِسْتِغْنَاءِ اَلنَّاسِ جَمِيعاً بِفَضْلِ اَللَّهِ وَ فَضْلِ وَلِيِّهِ 📗بحارالأنوار، ج ۵۱، ص ۱۴۶ 📗الغيبة (للنعمانی)، ج ۱، ص ۱۵۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا