eitaa logo
کانال منتظران واقعی ظهور امام عصر روحی فدا
487 دنبال‌کننده
27.7هزار عکس
7.3هزار ویدیو
112 فایل
مهدویت، فرهنگی، مباحث سیاسی ممنوع، جز سخنان مهم رهبری هرگونه کپی برداری از کانال اکیدا ممنوع ❌❌ @Shabnegar مدیر تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
2024_10_04_22_55_40_1.mp3
13.43M
⏪ سوال 2 آینده مردم فلسطین ولبنان ومنطقه خاورمیانه راچگونه ارزیابی میکنید؟ 🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼 @montazeranzohooremamasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖼 هر روز خود را با بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ  آغاز کنیم: 📖حدیث امروز: ✳️ اگر شما خواب بودید، یک بچّه هم می‌تواند به شما ضربه بزند، چه برسد به یک دشمن مسلّح و آماده‌ کار. نباید دچار غفلت بشویم، نباید خواب بمانیم. 🎙 امام خامنه‌ای مدظله‌العالی 🪧تقویم امروز: 📌 شنبه ☀️ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ هجری قمری 🎄 5 اکتبر 2024 میلادی 🔖مناسبت امروز: 🐑روز دامپزشکی
سلام امام زمانم✋🌸 «صبح» یعنی یک فرصت دوباره؛ فرصت دوباره خدا به من، تا لبخند روے لبهاے شما بنشانم! امروز هم باید کارے انجام دهم براے کمک به و همین عمل‌هاے اندک ما ظهور را میسر می‌سازد... لبخند شما، زیباترین رویاے هر روز من است 🌷أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨امام جمعه رامسر «تبر به دست» خطبه خواند 🔹️حجت الاسلام محمود علیخانی، امام جمعه رامسر در نماز جمعه این هفته با سلاح مخصوص شمالی‌ها (مازندران وگیلان)، همان تبر بدستان تبرستان به نماز جمعه آمد. 🔹امام جمعه رامسر با تبر و داس برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها خط و نشان کشید که ما تبرستانی‌ها و دیلمی‌ها با مردم یمن و انصارالله هم خون هستیم و هم‌چنان که برادران ما در یمن شما را مستأصل کردند و به زانو درآوردند. 🔹ما شمالی‌ها شما را کفایت می‌کنیم و نیاز به ایران نیست. 🍁 کانال خبری روستای فرم در پیام رسان ایتا:..... ...الله اکبر..✊🇮🇷🌹 الله اکبر...✊🇮🇷🌹 به غیرتت 👆 افتخارایران زمین و سربازولایی آقا....صلوات.... ...خادم الحسین توحیدی کریمی
💢چگونه یاری‌رسان مردان میدان باشیم؟ 🔰 یاری‌رساندن به مجاهدین فی‌سبیل‌اللّه در مبارزه با اسرائیل، واجب شرعی و عقلی است که پنج شیوه مالی، نظامی، انگیزشی، معنوی و تبیینی از مهم‌ترین راه‌های کمک‌رسانی است. ⬅️در دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه امام سجاد علیه‌السلام، یاری‌رساندن به رزمندگان در میدان در پنج روش ویژه بیان شده است که امروز و با پای نهادن نیروهای از جان گذشته حزب‌الله در میدان نبرد، حداقلی‌ترین کاری است که از جهان تشیع مورد انتظاراست. این راهکارهای پنج‌گانه عبارت‌اند از: 1️⃣ کمک تبیینی: رَعَی لَهُ مِنْ وَرَائِهِ حُرْمَةً؛ پشت سرش آبروی او را حفظ نماید 🔻با توجه‌ به پمپاژ مطالب مربوط به این نبرد در فضای مجازی، امروزه تبیین جایگاه حزب‌الله لبنان و ضرورت مقابله آنان با اسرائیل برای صلح و آرامش منطقه، از اهمیت زیادی برخوردار است. چراکه شبهاتی گسترده و مشکوک در مورد چرایی ورود حزب‌الله و ایران به رویارویی با اسرائیل مطرح می‌شود. از همین رو جهاد تبیین در روشن شدن منطق مقاومت در حمایت از فلسطین لازم است. باید روشن سازیم که حزب‌الله بر اساس وظیفه انسانی و دینی به حمایت از غزه و فلسطین می‌پردازد. .🖇ادامه مطلب در:https://btid.org/fa/news/332229 📎 📎 📎
💢 إنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ 🔰امیرالمؤمنین علی علیه السلام پس از جنگ صفین، برای عبرت گرفتن و متوجه شدن یارانشبه اشتباهاتِ خودشان، بهتوصیفو تبییناز جهاد خویش در رکاب رسول‌خدا پرداختند، که بی‌شک این تحلیل تاریخی حضرت می‌تواند برای شرایط کنونی ما نیز راهگشا باشد. ⬅️ بعد از انفجار پیجرها در لبنان و آسیب‌دیدن هزاران نفر، تصویری از دستخط مبارک سید حسن نصرالله منتشر شد که پیروزی را قطعی دانسته بود. وعده و پیش‌بینی قاطع مبنی بر کامیابی محور مقاومت که بارها از زبان رهبر انقلاب نیز شنیده شده و اخیراً نیز بعد از شهادت رهبری مقاومت لبنان، ایشان حزب‌الله را پیروز نهایی این میدان دانستند. 🔻اکنون پس از شهادت سید حسن نصرالله و فرماندهانِ همراه ایشان، ممکن است برای برخی، اهمیت این پیش‌بینی‌ها و قطعی بودن آن دچار ابهام شود. برای امیدواری و باقی‌ماندن بر عهد نابودی صهیونیسم، به مرور بخشی از تاریخ صدر اسلام می‌پردازیمکه از زبان امام علی علیه‌السلام تشریح شده است. ✅امام علیه‌السلام صحنه‌ای از رویاروی دو لشکر اسلام و کفر را این‌گونه توصیف می‌کند: گاهی یکی از ما با فرد دیگری از دشمن به‌صورت دو قهرمان با هم نبرد می‌کردند؛ به‌گونه‌ای که هر یک می‌خواست کار دیگری را بسازد و جام مرگ را به او بنوشاند (آری) گاه ما بر دشمن پیروز می‌شدیم و گاه دشمن بر ما . 🖇ادامه مطلب در:https://btid.org/fa/news/331720 📎 📎 📎
─┅═ ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ ═┅─ ╭┅- 🍃🌸🍃◃╼┅╮ جلسه : هفدهم ╰┅╾ 🍃🌸🍃◃┅-╯ ↩️ ادامه مباحث، سیره عملی و اجتماعی - مورد نهم مرد هتاک نسبت به عدالت پیامبر 🔸فرمود : خدا، راوی می‌‌گوید : شمشیر از دست او افتاد و رسول خدا شمشیر را برداشت و فرمود : اکنون چه کسی جلو کشته شدن تو را می‌‌گیرد؟ ▫️عرض کرد : شما لطف کنید و با من به نیکی رفتار کنید. فرمود : بگو، گواهی می‌دهم که خدایی به جز خدای یکتا نیست. 🔹آن مرد عرب گفت : نه با تو می‌‌جنگم و نه به طرفداری تو می‌‌آیم و نه در صف کسانی که با تو می‌‌جنگند، شرکت می‌‌کنم، 🔺پس راهش را گرفت و نزد قبیله خود رفت و گفت: از نزد بهترین مردم به نزد شما آمدم. (مسند احمد حنبل، ج۳، ص۳۹۰) (81)💗@montazeranzohooremamasr ─┅═ ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ ═┅─
‍ ‍ ‍ ‌ 🍃🌺♡✨✧❥🕊❥✧✨♡🌺🍃 ✅ ۱۰- عفو زن یهودیه که قصد جان پیامبر را با گوشت مسموم را داشت : 🔹انس بن مالک نقل می‌‌کند : که زن یهودیی گوشت مسموم گوسفندی را خدمت پیامبر آورد تا از آن تناول کند، پیامبر از آن زن علت را پرسید. ▫️او در جواب گفت : من قصد کشتن تو را داشتم، پیامبر فرمود: خداوند تو را بر این عمل توفیق نمی‌‌دهد به پیامبر گفتند : آیا آن زن را نمی‌‌کشی؟ فرمود : خیر.(صحیح مسلم، ج۷، ص۱۴). ✅ ۱۱- عفو فردی بنام حاطب که توطئه علیه پیامبر و مسلمین داشت. 🔺حضرت علی علیه السلام می‌‌فرماید : رسول خدا من و زبیر و مقداد را فرا خواند و فرمود : بروید تا به روضه خاخ (محلی بین مکه و مدینه) برسید، (82)💗@montazeranzohooremamasr 🍃🌺♡✨✧❥🕊❥✧✨♡🌺🍃
‍ ‍ ‍ ‌ 🍃🌺♡✨✧❥🕊❥✧✨♡🌺🍃 🔹در آن جا زنی میان هودج است که با خود نوشته‌ای دارد، نوشته را از آن زن بگیرید. ما رفتیم تا به روضه خاخ رسیدیم ▫️و ناگاه زنی را در هودجی دیدیم، پس به او گفتیم نوشته را بیرون آور. گفت : نوشته‌ای همراه من نیست. 🔸گفتیم : باید نوشته را در بیاوری وگرنه کشته می‌‌شوی، پس نوشته را از میان موهای بافته‌‌اش در آورد. آن را خدمت پیامبر آوردیم. ▫️نامه از حاطب بن ابی بلتعه به گروهی از مشرکین مکه بود که آنها را در جریان یکی از کارهای رسول خدا قرار داده بود. 🔺پیامبر حاطب را طلبید و فرمود : حاطب ! این نامه چیست؟ عرض کرد : یا رسول اللّه، زود درباره من تصمیم نگیرید، (83)💗@montazeranzohooremamasr 🍃🌺♡✨✧❥🕊❥✧✨♡🌺🍃
‍ ‍ ‍ ‌ 🍃🌺♡✨✧❥🕊❥✧✨♡🌺🍃 🔸من مردی بیگانه بودم که برخلاف تمام مهاجران همراه شما که خویشاوندانی در مکه دارند که از فامیلشان حمایت می‌‌کنند من کسی را ندارم؛ ▫️این بود که خواستم نفوذی بین آنها داشته باشم تا به جای یک خویشاوندی پشتیبان من باشند، 🔹و این کار را بسبب کفر و یا پس از مسلمان شدن بر اساس ترجیح کفر بر اسلام و یا رو بر تافتن از دینم انجام ندادم. ▫️پیامبر فرمود : او به شما راست گفت. عمر گفت : اجازه بفرمایید گردن این منافق را بزنم. 🔺پیامبر فرمود : «او در جنگ بدر حاضر بود، چه می‌‌دانی شاید خدای تعالی به اهل بدر خبر داده باشد که هر چه خواستید، بکنید، من شما را آمرزیده‌ام.»(صحیح بخاری، ج۵، ص۱۸۴) (84)💗@montazeranzohooremamasr 🍃🌺♡✨✧❥🕊❥✧✨♡🌺🍃
‍ ‍ ‍ ‌ 🍃🌺♡✨✧❥🕊❥✧✨♡🌺🍃 ✅ ۱۲ - عفو و گذشت همسایه ای که او را اذیت می کرد و بر سرش خاکستر همراه با آتش می ریخت : 🔺حضرت همسایه اى یهودى داشت که وى را بسیار اذیّت مى کرد، هر روز از پشت بام خاکستر همراه آتش بر روى سر آن حضرت مى ریخت. ▫️این کار در ظاهر به عنوان ریختن زباله و خاکستر در کوچه، و در حقیقت به منظور ابراز خشم و کینه یهودى نسبت به پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله) انجام مى شد، 🔹و پیامبر کریمانه از کنار آن مى گذشت. تا اینکه یک روز خبرى از مرد یهودى نشد، پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله) از غیبت آن مرد سؤال کرد. گفتند : خوشبختانه بیمار گشته، و بر اثر بیمارى مزاحمت هایش قطع شده است.... 🖊ان شاء الله ما را در جلسات آینده همراهی فرمائید. (85)💗@montazeranzohooremamasr 🍃🌺♡✨✧❥🕊❥✧✨♡🌺🍃
🔷 مرتضی خیلی خسته بود، خسته عشق و همه می‌دانند كه نوشداروی این درد، وصال است. 🔹در عملیات طریق‌القدس علی به شهادت رسید و در آغوش آوینی آخرین نفس را كشید، این‌بار خون بود كه از دیدگان مرتضی می چكید، برایش سخت بود، علی در نزدیكی او شهید شود و او كه كمی جلوتر بود.... 🔹وقتی عشق حسین (ع) در جانت ریشه كرد،‌ دیگر قدرت ماندن نداری، در قافله حسین (ع) كسی قصد ماندن ندارد همه بار سفر بسته‌اند،‌ آن‌روز كه رضا در كنار او به شهادت رسید، قریب دو ساعت مرتضی بی‌تاب و سرگردان در شلمچه راه می‌رفت، بی‌قرار بود گمان می‌كرد از قافله جا مانده است،‌ یا اینكه قافله سالار او را در كاروان خویش نپذیرفته است. 🔹آرام پرسیدم: مرتضی جان چرا پریشانی؟ بغض گلویش را فشرد:‌ من نمی‌فهمم چرا در این مدت من شهید نشده‌ام. درست می‌دیدم كه درآخرین لحظه تیر به افراد نزدیک من می‌خورد و من سالم از كنار آنها بلند می‌شوم. 🔸منبع: کتاب «همسفر خورشید»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رزق و روزی حلال و حرام و ماهیت آن و همچنین آثار روزی حرام در زندگی انسان یک کاسب در ناراستی، یک کارمند اداره‌ای که از کار خود می‌زند، کارمند شرکتی که فاکتور سازی می‌کند و یا حتی نماینده مجلسی که با لابی‌گری و صد تا حقه و نیرنگ درآمدش را افزایش می‌دهد دچار خوردن مال حرام می شود، مالی که  آثار منفی هم در جنبه معنوی و هم ظاهری دارد. رزق حلال و حرام یعنی چطور و از چه راهی پول در بیاوریم و خرج کنیم. رزق حلال یعنی: درآمدی که از راه‌های درست و موافق با دین و اخلاق به دست بیاید. اما رزق حرام یعنی پولی که از راه‌های نادرست، مثل کلاه‌برداری، ظلم، رشوه، دزدی، معاملات ناعادلانه و سرکیسه کردن دیگران به دست می‌آید.  انسانی که به فکر سعادتمندی در دنیا و آخرت باشد، همیشه مراقب کسب و درآمد خودش است و حتی از مال شبهه‌ناک هم پرهیز می‌کند. کسی که از راه حلال، کسب در آمد می‌کند، آرامش درونی دارد و به کم راضی است. منتها انسانِ دنیادوستِ طمع‌کار، برایش تفاوتی ندارد که درآمدش را از چه راهی کسب کند و گاهی ندانسته در ورطه‌ی حرام می‌افتد. چنین فردی می‌تواند یک کاسب باشد و یا یک کارمند اداره‌ای که از کار خود می‌زند و یا کارمند شرکتی که فاکتورسازی می‌کند و یا حتی نماینده مجلسی که با لابی‌گری و صد تا حقه و نیرنگ درآمدش را افزایش می‌دهد. از این جهت است که خداوند در آیات متعددی از قرآن درباره رزق حلال و حرام سخن گفته و پیامبر و امامان ما احادیث فراوانی را درباره روش کسب درآمد بیان کردند تا حدی که یکی از سرفصل‌های اصلی کتاب‌های فقهی فقها به بحث «مُکاسبات» اختصاص دارد؛‌ به عنوان نمونه خداوند در آیه 168 سوره بقره می‌فرماید «یَا أَیُّهَا النَّاسُ کُلُوا مِمَّا فِی الْأَرْضِ حَلَالًا طَیِّبًا وَلَاتَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ»؛‌ یعنی ای مردم، از آنچه در زمین است حلال و پاکیزه بخورید و از پی گام‌های شیطان نروید که او برای شما دشمنی آشکار است.» در این آیه گرایش به سمت کسب حرام مساوی با پیروی از گام‌های شیطان معرفی می‌شود. اما باید بدانیم روی آوردن به درآمد حرام چه آثار شومی را برای انسان به همراه دارد؟ این آثار منفی هم جنبه معنوی دارد و هم ظاهری. 1. برکت می‌رود : در فرهنگ دینیِ جامعه‌ی ما این مسئله جا افتاده که درآمد حرام برکت ندارد و برای انسان شومی به بار می‌آورد. 2. التهاب روحی : فردی که به سمت درآمد حرام می‌رود، آرامش روحی خود را از دست می‌دهد و روان او همواره در فشار است؛ چرا که گرایش به حرام، سبب رخت بستن روح ایمان از انسان می‌شود و زمینه را برای اذیت اجنه و شیاطین در هاله‌های روانی و فکری فراهم می‌کند. پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمود «أَکلُ الحرامِ یَطرُدُ الایمانَ؛ لقمة حرام، ایمان را از انسان سلب می‌کند.» (مواعظ عددیّه، ص153) 3. عدم مقبولیت دعا : پیامبر گرامی اسلام (ص) در روایتی فرمود: «کسب و درآمدت را پاک کن تا دعاهایت مستجاب شود؛ زیرا یک لقمه حرام باعث می‌شود که دعا تا چهل روز مستجاب نشود؛ اطِبْ کسْبَک تُسْتَجابُ دَعْوَتُک؛ فَانَّ الرَّجُلَ یرْفَعُ الی فیهِ حَراماً فَما تُسْتَجابُ لَهُ دَعْوَةٌ ارْبَعینَ یوْماً» (مکارم الاخلاق، ج 2، صفحه 20) 4. عدم مقبولیت عمل : پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله فرمود «من اَکَلَ حراماً مّالم یَقْبَلِ اللهُ مِنهُ صَرفاً ولاعدلاً؛‌ کسی که مال حرامی را بخورد هر چند اندک باشد، خداوند هیچ عملی از او قبول نمی‌کند چه واجب باشد چه مستحب. (بحار، ج 103، ص16) 5. افزایش نمی‌یابد : امام کاظم علیه‌السلام فرمود : «اِنَّ الحَرامَ لایُنمی، وَ اِن نَمی لایُبارَکُ لَهُ فیهِ، وَ ما اَنفَقَهُ لَم یُوجَر عَلَیهِ وَ ما خَلَّفَهُ کانَ زادَهُ إلَی النّارِ؛ مال حرام رشد نمی‎کند، اگر هم رشد کند، برکتی در آن نیست. آدمی آنچه را هم که از حرام انفاق کند، پاداشی ندارد و آنچه را هم که باقی گذارد، ره توشه او به سوی آتش جهنم است.» (مسند امام کاظم(ع)، ج2، ص379) 6. عامل بیماری و ناجوری برای خانواده :‌ امام صادق علیه‌السلام یکی از تأثیرات رزق حرام را اثر منفی در نسل و اولاد فرد معرفی کرده و فرمود : «درآمد حرام و نامشروع، اثر آن در نسل و اولاد ظاهر می‌شود؛ کَسْبُ الحَرامِ یَبینُ فی ‌الذُّرِّیَّةِ» (وسائل، ج12، ص53) بارها به تجربه دیدیم کسانی که درآمد حرام دارند، فرزندانی نا اهل نصیب‌شان می‌شود و یا یکی از خانواده‌های آنها دچار بیماری و چالشی جدی می‌شوند. آثار شوم رزق حرام خیلی بیشتر از این موارد است. یک مورد از این گزینه‌ها کافی است انسان دست از کسب حرام بردارد و بر مال خود نظارت داشته باشد تا دچار عقوبت نشود.
یکی از انواع حرام، ربا است که امام صادق علیه‌السلام فرمود گناه آن نزد خدا از هفتاد عمل شنیع زنای انسان با محارم عظیم‌تر است. انسان وقتی به آنچه برایش از رزق و روزی مقدر شده، قانع باشد، به سمت کسب حرام نمی‌رود. امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود «سوَفَ یأتیکَ ما قُدِّرَ لَک فَخَفِّضِ المُکْتَسب.» یعنی آنچه برایت مقدّر شده به تو خواهد رسید، در کار و کسبت حریص و افراطی نباش. (شرح غُرر، ج ١، ص ٤٣٤) لذا طمع‌ورزی و زیاده‌خواهی ریشه خیلی از گرایش‌ها به سمت رزق حرام است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱خدا کند به نگاهی شویم مقدادش شویم ساکن خوشبخت شیعه آبادش 🌱خدا کند که بخواهد ابوذرش باشیم کنار گنبد خضرا ، کبوترش باشیم.... 🌱من از تبار ارادت ز کوی سلمانم هزار مرتبه شکر خدا مسلمانم...