eitaa logo
مُنتظِرِمنتظَر
413 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
358 فایل
این کانال برای نشرمعارف دینی وبصیرت افزایی توسط حجت الاسلام سجادجمشیدی تشکیل گردیده است برای ارتباط بامدیرکانال: @MontazeremontazarSJ
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
50086_orig.pdf
5.83M
📚کتاب فرهنگ سخنان امام مجتبی(ع) ✏️نوشته محمد دشتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مسجد نظربیگ
روضه ی خانگی مجموعهٔ ثاقب برای در خواست سخنران ومداح برای روضه های خانگی خودمیتوانید اقدام بفرمایید👇👇👇👇👇 https://msagheb.ir/site-register/?s_moaref=3163
هدایت شده از نورمجرّد
🏴ویژه برنامه‌ی 🏴مراسم در بیت مدّظلّه ‌العالی از طريق لينک : https://www.aparat.com/Nooremojarrad_com/live پنجشنبه ۳۰ صفرالخیر؛ از حدود ساعت ۵:۳۰ صبح 🆔 @nooremojarrad_com
مناظره امام صادق علیه السلام باطبیب هندی امام صادق به مفضل فرمودند: طبیبی بود اهل یکی از شهرهای هندوستان که زیاد پیش من می‌آمد و همیشه درباره عقیده خود با من بحث می‌کرد یک روز در حالی که مشغول کوبیدن هلیله بود تا برای دارو آماده شود بازسخن های سابق را پیش کشید و گفت: جهان همیشه بوده و همیشه خواهد بود درختی می روید و درختی از بین می‌رود یک نفر متولد می‌شود و دیگری می‌میرد. او گفت: با توجه به اینکه تنها راه شناخت حس است شما از چه راهی برای شناخت خدا استفاده می کنید؟ امام: از راه عقل و دلیل های عقلی طبیب: بدون حواس پنجگانه هیچ چیز را نمی توان درک کرد بنابراین عقل شما به وسیله چشم خدارادیده؟ یا به وسیله گوش آوازش را شنیده؟... امام: پیش از اینکه وارد بحث شویم یک سوال از تو می کنم تو منکر خدا هستی و من معترف به وجود او ناچار در واقع یکی از ما راست می گوید و دیگری دروغ فرق دیگری هست؟ طبیب :نه امام: اگر در واقع عقیده تو درست باشد من خطری در پیش دارم؟ طبیب: نه امام : اگر در واقع عقیده من درست باشد آیا اینطور نیست که من قطعاً هیچ خطری در پیش ندارم و با انکار خدا هلاکت و بدبختی گریبانگیر تو شده است؟ طبیب :چرا بله امام : بنابراین کدام یک از ما دور اندیش تر و به نجات نزدیک تر طبیب: تو..…. مناظره ادامه دارد.... جواب ها کانال منتظِرِمنتَظَر @montazeremontazar59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
467934976_-210291.mp3
1.08M
روضه خوانی علامه حسن زاده آملی کانال منتظِرِمنتَظَر @montazeremontazar59
‏عکس از منتظر
yasfatemii - پویانفر؛حاج‌فیروززیرک‌کار.mp3
13.5M
👆 🎼 اینجا گناه بخشند کوهی به کاه بخشند بیچاره من که بی خود ناورده پر کاهی 🎤 با نواے : و مرحوم‌حاج‌فیروززیرک‌کار گلچین كليپهاي بصیرتی 👇 @jamkaranedeleman
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☢️ | چرا "تفکرات غربی و کمپین درباره‌ی زنان و دختران" قابل قبول نیست؟ ➕مستنداتی از رفتار غرب در قبال زنان و دختران! 🇮🇷 🔺 🔻 @khakestary_amar
هدایت شده از بیداری طلاب
♨️تکفیر علامه حسن‌زاده آملی! 🖊احمدحسین شریفی 🔶اخیراً دیدم شخصی با ذکر کلماتی از علامه حسن‌زاده آملی درباب وحدت وجود می‌گوید او معتقد بوده است همه چیز خدا است و غیر از خدا چیزی وجود ندارد و این کفر آشکار است! و سپس به مردم و علمای بزرگ اعتراض می‌کند که چرا در مرگ یک کافر و ملحد سوگوار شده‌اید و پیام تسلیت می‌دهید؟! 🔶حقیقت این است که بحث «وحدت شخصیه وجود» صرف نظر از پذیرش یا عدم پذیرش آن، از دقیق‌ترین و پیچیده‌ترین مباحث عرفان نظری است. شرح و توضیح آن در چنین فضایی ممکن نیست. حتی عارفان به کسانی که تعمق در فلسفه به ویژه حکمت متعالیه نداشته باشند، آموزش چنین بحثی را مجاز نمی‌دانند. 🔶در عین حال به این آقایانی که با تمسک به پاره‌ای از آیات و روایات در نقد وحدت وجود و در تکفیر عارفان به ویژه امام خمینی(ره) و علامه حسن‌زاده آملی(ره) بی‌محابا سخن می‌گویند عرض می‌کنم که مدعای این آقایان چیزی جز شرح عمیق و دقیق این آیات نیست: هُوَ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الْباطِنُ وَ هُوَ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ عَليم‏ (حدید، ۳) وَ لِلَّهِ الْمَشْرِقُ وَ الْمَغْرِبُ فَأَيْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ واسِعٌ عَليم(بقره، ۱۱۵)‏ 🔶به تعبیر آملی در فصل دوم رساله لقاء الله: «بيشتر کسانى که در سخن گفتن مبالاتى ندارند، اگر از عارفى بشنوند که بگويد: «وجود، واحد است و در آن تعدد نيست، و وجود همان خداوند متعال است»، او را به کفر و الحاد و زندقه متهم می‌سازد. زيرا نمی‌دانند که نفى «وجود حقيقى» از اشيا، معنايش اين نيست که همه چيز خداست و معنايش اتّحاد نيست.» 🔶سپس داستان شیرینی را از کتاب لقاء الله مرحوم میرزا جواد ملکی تبریزی درباره مواجهه یکی از عرفا با طلبه‌ای که او را به دلیل قول به وحدت وجود کافر و نجس می‌دانسته است، نقل می‌کند و در پایان آن داستان از قول آن حکیم وحدت وجودی به آن طلبه تکفیری که علیرغم گرسنگی حاضر نیست از غذای حکیم تناول کند، می‌گوید: «شما در اشتباه هستيد، بهتر است غذايتان را ميل نماييد؛ من به وحدت وجود معتقدم، ولى همه اشيا را خدا نمی‌دانم. زيرا جنابعالى نيز از جملة آنها هستيد؛ من شک ندارم که شما مانند الاغ و يا پايين‌تر از آن هستيد؛ حال، چگونه می‌توانم شما را خدا بدانم؟ پس بهتر است احتياط را کنار بگذاريد و غذايتان را ميل نماييد.» ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
هدایت شده از نورمجرّد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صَلَّی اللَهُ علَیکَ یَا أبَا عَبدِاللَهِ الحُسَینِ علَیهِ السَّلَامُ 🔹شرکت حضرت آیةالله حاج سیّدمحمّدصادق حسینی طهرانی مدّظلّه العالی در راهپیمایی مسیر نجف اشرف به کربلای معلّی 🗓 أیّام أربعین سیّدالشهداء علیه السلام سال ۱٤٤٣ 🆔 @nooremojarrad_com
هدایت شده از نورمجرّد
🍃شب اوّل ربیع الأوّل، شب هجرت رسول خدا صلّی الله علیه وآله و خوابیدن امیرالمؤمنین علیه السلام در بستر آن حضرت (لیلة المبیت) 🆔 @nooremojarrad_com
شب لیلةالمبیت شب فضیلت امام علی علیه السلام 🔹مباهات خداوند به امیرالمؤمنین علیه السلام بر ملائکۀ مقرّب🔹 پيغمبر اكرم صلّی الله علیه وآله فرمودند: 🔸خداوند وحى فرستاد به جبرئيل و ميكائيل كه من بين شما دو فرشته عقد برادرى بسته ام، و عمر يكى از شما را درازتر از ديگرى قرار داده ام، كدام يك از شما عمر بيشتر را به برادرش ايثار مى كند؟ 🔸هر دوى آنها از موت اظهار كراهت نمودند، و راضى نشدند كه عمر زيادى خود را به ديگرى بدهند. 🔸خداوند به آنها وحى فرستاد: كه من عقد برادرى بين پيغمبر خود محمّد و بين ولىِّ خود علىّ بسته ام، 🔸و على عمر خود را به محمّد ايثار نموده، و در فراش او جان خود را در كف گرفته و خوابيده است، و مى خواهد خون او را با فداكارى خود حفظ كند. برويد بسوى زمين! و او را از دشمنانش حفظ كنيد. 🔸هر دو به پائين در روى زمين نازل شدند، جبرائيل نزد سر آن حضرت نشست، و ميكائيل در نزد پاى آن حضرت، و جبرائيل شروع كرد به تحسين و مى گفت: 🔸به به از مثل تو اى فرزند أبى طالب! خداوند عّز و جلّ به واسطۀ فداكارى تو بر ملائكۀ خود مباهات نموده است، 🔸و سپس اين آيه در شأن و منزلت على بن أبى طالب بر رسول اكرم فرود آمد: بعضى از مردم جان خود را براى به دست آوردن رضاى خدا مى فروشند، «وَ اللَهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ» 📚 «امام شناسی» ج ۱ ص ۱۲۲ کانال منتظِرِمنتَظَر @montazeremontazar59
هدایت شده از مُنتظِرِمنتظَر
شب لیلةالمبیت شب فضیلت امام علی علیه السلام 🔹مباهات خداوند به امیرالمؤمنین علیه السلام بر ملائکۀ مقرّب🔹 پيغمبر اكرم صلّی الله علیه وآله فرمودند: 🔸خداوند وحى فرستاد به جبرئيل و ميكائيل كه من بين شما دو فرشته عقد برادرى بسته ام، و عمر يكى از شما را درازتر از ديگرى قرار داده ام، كدام يك از شما عمر بيشتر را به برادرش ايثار مى كند؟ 🔸هر دوى آنها از موت اظهار كراهت نمودند، و راضى نشدند كه عمر زيادى خود را به ديگرى بدهند. 🔸خداوند به آنها وحى فرستاد: كه من عقد برادرى بين پيغمبر خود محمّد و بين ولىِّ خود علىّ بسته ام، 🔸و على عمر خود را به محمّد ايثار نموده، و در فراش او جان خود را در كف گرفته و خوابيده است، و مى خواهد خون او را با فداكارى خود حفظ كند. برويد بسوى زمين! و او را از دشمنانش حفظ كنيد. 🔸هر دو به پائين در روى زمين نازل شدند، جبرائيل نزد سر آن حضرت نشست، و ميكائيل در نزد پاى آن حضرت، و جبرائيل شروع كرد به تحسين و مى گفت: 🔸به به از مثل تو اى فرزند أبى طالب! خداوند عّز و جلّ به واسطۀ فداكارى تو بر ملائكۀ خود مباهات نموده است، 🔸و سپس اين آيه در شأن و منزلت على بن أبى طالب بر رسول اكرم فرود آمد: بعضى از مردم جان خود را براى به دست آوردن رضاى خدا مى فروشند، «وَ اللَهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ» 📚 «امام شناسی» ج ۱ ص ۱۲۲ کانال منتظِرِمنتَظَر @montazeremontazar59
💎نمازی که حضرت آیت‌الله بهجت به خواندن آن مداومت داشتند. ❇️از جمله نمازهایی که حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره به خواندن آن مداومت داشتند، نماز اول ماه است که در ابتدای ماه‌های قمری خوانده می‌شود. ✅از امام جواد علیه‌السلام روایت شده است: هر گاه ماه جدید قمری آمد در روز نخست آن دو رکعت نماز بگزار و در رکعت اول آن پس از حمد ۳۰بار سورۀ توحید و در رکعت دوم پس از حمد ۳۰بار سورۀ قدر را بخوان؛ سپس صدقه بده که اگر این کار را کنی سلامتی در آن ماه را از خداوند متعال خریده‌ای. 🔷 و در روایتی آمده است این دعا را پس از نماز بخوان: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ مَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَ يَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَ مُسْتَوْدَعَهَا كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ، بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ إِنْ يَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلَا كَاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ وَ إِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلَا رَادَّ لِفَضْلِهِ يُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ سَيَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ يُسْرًا، مَا شَاءَ اللَّهُ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ، حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ، وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ، إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ، لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ، رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ، رَبِّ لَا تَذَرْنِي فَرْدًا وَ أَنْتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ. 🕋 @ostadayoobi
قسمت دوم: ادامه مناظره امام صادق با طبیب هندی در رابطه با خدا طبیب : عقیده تو به وجود خدا بر اساس ادعای تردید است ولی عقیده من به نبودن خدا بر اساس علم و یقین است. زیرا هر چیزی که با حواس پنجگانه قابل درک نباشد وجود ندارد و خدا با هیچ یک از حواس قابل درک نیست امام تو چون با حواس پنجگانه نمی‌توانی خدا را درک کنی وجود او را انکار می کنی ولی من چون با حواس پنجگانه نمی‌توانم خدا را درک کنم به وجود او اعتراف می نمایم. طبیب : چطور؟ برای اینکه چیزی که با حواس پنجگانه قابل درک باشد مانند اجسام رنگ‌ها و صداها تغییر پذیر و از بین رفتنی است و امکان ندارد که آفریدگار هم مانند آفریده قابل دگرگونی و زوال باشد. طبیب: این حرفی است ولی دلیل وجود خدا نمی شود چون معتقدم که تنها راه شناخت حس است و بدون حس امکان ندارد چیزی را درک کند. امام : این ایرادی که به من داری به خودت وارد است چون می گویی هر چیزی را که درک نکنند وجود ندارد. طبیب: چطور نفهمیدم امام: به من ایراد گرفتی که ادعای من به وجود خدا بدون دلیل است این ایراد به تو هم وارد است زیرا دلیلی بر نبودن خدا نداری بر فرض عقیده تو درست باشد که هر چیزی که حس آنرا درک نکند وجود ندارد مگر تو سراسر جهان را جستجو کرده ای؟ و خدا را نیافته ای که می‌گویی چون او را احساس نمی کنم وجود ندارد طبیب: نه من چنین جستجویی نکردم امام: بنابراین چه میدانی شاید این چیزی را که عقل تو آنرا انکار می‌کند در بعضی از آن مواردی که حواس تو درک نکرده و تواحاطه ی علمی نسبت به آنجاها نداری وجود داشته باشد؟ طبیب: نمی‌دانم شاید در آنجاها مدبری وجود داشته باشد و شاید هم وجود نداشته باشد. امام : بنابراین حرف اول خودت را پس گرفتی تو میگفتی من یقین دارم خدایی وجود ندارد و اکنون می‌گویی شاید باشد شاید نباشد پس از مرز انکار خدا بیرون آمدی و به مرز شک رسیدی اکنون امیدوارم که از مرز شک هم بگذری و خداشناس گردی. ادامه دارد..... #انتظار کانال منتظِرِمنتَظَر @montazeremontazar59
فضیلتی از فضائل امام علی علیه السلام حماسه وایثارامام علی ع در شب لیلةالمبیت: بشنو از لیل المبیت مرتضا  شیرمردی که بگرداند قضا آن شبی را که به جهل جاهلان  کشته می شد خاتم پیغمبران پهلوانانی به جدّ پولاد تن  سر برآورده ز اقوام کهن قصد قتل مصطفی را داشتند  زین سبب تیغ و سنان افراشتند خفته در بستر پیمبر غرق نور  نور را کی دیده آن چشمان کور سر ز پا پیچیده در بستر چنان  تا شود رویش ز نامردان نهان چون که از پرده پس آمد آفتاب  آفتاب آمد دلیل آفتاب نوجوانی از جوانان شیرتر  در خِرَد از پیرمردان پیرتر پهلوان پهلوانان عرب  شیرمرد شیرمردان عرب خفته در کونام چون شیری سترگ چشم در چشمان آن دزدان گرگ جست چالاک و چنین فریاد کرد  زَهره آن ناکسان بر باد کرد گفت نام من علی مرتضاست  جایگاهم در حریم کبریاست زادگاهم خانه امن خداست  گر بگیرم جانتان امشب رواست می‌کِشم تیغ از برای کردگار  تیغ آن هم چه تیغی، ذوالفقار خفته ام اینجا کنار یار مرگ تا زنم تاریخ را زرینه برگ خفته ام در بستر پیغمبران بستر نوح نبی و دیگران همچو اسماعیلم اینجا زیر تیغ جان نخواهم کرد از مُردن دریغ چون که خواهد تیغ حق بُرّد گلو جان حیدر هم فدای راه او عزم حیدر چون به گرگان شد پدید شهوت خون از بن دندان پرید شد به یثرب آفتابی مُنجلی آفتاب مکه مغلوب علی چون که احمد آیه حق می سرود  آیه در حیدر تجلّی می نمود مرتضی صورتگر شمع هُداست  شاهباز عشقبازی با خداست گر که پرسی قله خلقت کجاست؟ بی تامل، زیر پای مرتضاست کانال منتظِرِمنتَظَر @montazeremontazar59
هدایت شده از مُنتظِرِمنتظَر
قسمت دوم: ادامه مناظره امام صادق با طبیب هندی در رابطه با خدا طبیب : عقیده تو به وجود خدا بر اساس ادعای تردید است ولی عقیده من به نبودن خدا بر اساس علم و یقین است. زیرا هر چیزی که با حواس پنجگانه قابل درک نباشد وجود ندارد و خدا با هیچ یک از حواس قابل درک نیست امام تو چون با حواس پنجگانه نمی‌توانی خدا را درک کنی وجود او را انکار می کنی ولی من چون با حواس پنجگانه نمی‌توانم خدا را درک کنم به وجود او اعتراف می نمایم. طبیب : چطور؟ برای اینکه چیزی که با حواس پنجگانه قابل درک باشد مانند اجسام رنگ‌ها و صداها تغییر پذیر و از بین رفتنی است و امکان ندارد که آفریدگار هم مانند آفریده قابل دگرگونی و زوال باشد. طبیب: این حرفی است ولی دلیل وجود خدا نمی شود چون معتقدم که تنها راه شناخت حس است و بدون حس امکان ندارد چیزی را درک کند. امام : این ایرادی که به من داری به خودت وارد است چون می گویی هر چیزی را که درک نکنند وجود ندارد. طبیب: چطور نفهمیدم امام: به من ایراد گرفتی که ادعای من به وجود خدا بدون دلیل است این ایراد به تو هم وارد است زیرا دلیلی بر نبودن خدا نداری بر فرض عقیده تو درست باشد که هر چیزی که حس آنرا درک نکند وجود ندارد مگر تو سراسر جهان را جستجو کرده ای؟ و خدا را نیافته ای که می‌گویی چون او را احساس نمی کنم وجود ندارد طبیب: نه من چنین جستجویی نکردم امام: بنابراین چه میدانی شاید این چیزی را که عقل تو آنرا انکار می‌کند در بعضی از آن مواردی که حواس تو درک نکرده و تواحاطه ی علمی نسبت به آنجاها نداری وجود داشته باشد؟ طبیب: نمی‌دانم شاید در آنجاها مدبری وجود داشته باشد و شاید هم وجود نداشته باشد. امام : بنابراین حرف اول خودت را پس گرفتی تو میگفتی من یقین دارم خدایی وجود ندارد و اکنون می‌گویی شاید باشد شاید نباشد پس از مرز انکار خدا بیرون آمدی و به مرز شک رسیدی اکنون امیدوارم که از مرز شک هم بگذری و خداشناس گردی. ادامه دارد..... #انتظار کانال منتظِرِمنتَظَر @montazeremontazar59