eitaa logo
ظهور نزدیک است🌷
116 دنبال‌کننده
568 عکس
475 ویدیو
1 فایل
روزانه یک صفحه قران. سخنان ناب از بزرگان و روایات اهلبیت حهت ارتباط با ادمین @Mmsadatsima555
مشاهده در ایتا
دانلود
مرحوم آیت الله قاضی: "هر حقی که برگردنت باشد تا ادا نکنی باب روحانیت، باب قرب، باب معرفت باز شدنی نیست... حضرت احدیت (خداوند متعال) رضایت خود را در راضی شدن مردم قرار داده است."
تا پای جان ایستاد، تا شهید راه آزادی قدس شد شهید دلاور فلسطینی شهید هشام عامری
کتابچه ساده رمضان.pdf
2.21M
انواع دعا و نماز مختص ماه مبارک که به انجام بعضی موارد توصیه اکید شده است!
🌸 روز اوّل ماه مبارک رمضان، گلاب بر سر و صورت خود بریزید.👇🏻 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قال: مَنْ ضَرَبَ وَجْهَهُ بِكَفِّ مَاءِ وَرْدٍ أَمِنَ ذَلِكَ الْيَوْمَ مِنَ الْمَذَلَّةِ وَ الْفَقْرِ، وَ مَنْ وَضَعَ عَلَى رَأْسِهِ مِنْ مَاءِ وَرْدٍ أَمِنَ تِلْكَ السَّنَةَ مِنَ السِّرْسَامِ الْبِرْسَامِ، فَلَا تَدَعُوا مَا نُوصِيكُمْ بِه‏. 📚(بحارالأنوار، ج97، ص350 به نقل از اقبال الاعمال) حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرکس روز اول ماه رمضان، به اندازه کف دست، گلاب بر صورتش بریزد، از ذلّت و فقر ایمن خواهد بود، و هرکس گلاب بر سرش بریزد، آن سال از سرسام ایمن خواهد بود. پس آنچه به شما توصیه کردیم، رها نکنید. 🤲
‏گفته بودم جریان این تجمع بسیجی نماها یجاش بو میده گفته بودم اینا برانداز های چفیه به گردن هستن بیاین فیلم واقعیت ماجرا و مظلوم نمایی دروغینشون داره خودشو نشون میده...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پشت پرده عجیب بی حجابی‌های اخیر 🔹نقشه‌ای شوم برای حمله به ایران
آیه مهدوی «جزء دوم» قرآن کریم إِنَّ اللَّهَ مُبْتَلِيكُم بِنَهَرٍ فَمَن شَرِبَ مِنْهُ فَلَيْسَ مِنِّي خداوند شما را به وسیله رودخانه‌ای خواهد آزمود. پس هر کس از آن بنوشد از [پیروان‏] من نیست 📚 سوره بقره آیه ۲۴۹ از امام صادق علیه السلام در ذیل این آیه نقل شده که اصحاب امام زمان علیه السلام هم، مانند یاران طالوت، امتحان و آزمایش می‌شوند. امام صادق علیه السلام درباره این آیه چنین می‌فرمایند: یاران طالوت به آن نهر امتحان شدند که خدای تعالی درباره‌اش فرموده: «إِنَّ اللّهَ مُبْتَلِیکُم بِنَهَرٍ فَمَن شَرِبَ مِنْهُ فَلَیسَ مِنِّی» و همانا اصحاب قائم علیه السلام نیز به مانند آن آزمایش خواهند شد. ابتلا و آزمایش در سپاه طالوت به این علت بود که مؤمنین واقعی مشخص گردند و نتیجه آزمایش این شد که بیشتر سپاهیان طالوت در امتحان مردود شدند در سپاه حضرت مهدی علیه السلام نیز چنین امتحان دشواری صورت می‌گیرد که یاران و مؤمنین خالص ایشان شناخته شوند.
آیه مهدوی «جزء سوم» قرآن کریم وَلَهُ أَسْلَمَ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ طَوْعًا وَكَرْ‌هًا وَإِلَيْهِ يُرْ‌جَعُونَ هر كه در آسمانها و زمين است خواه و ناخواه سر به فرمان او نهاده است و به سوى او بازگردانيده مى‌شوید. 📚 سوره آل عمران، آیه ۸۳ در روایتی از امام صادق علیه السلام، این آیه به ظهور امام زمان و بواسطه آن هدایت همگان به سوی کلمه توحید اشاره دارد. ابن بُكَير گويد: از امام موسى بن جعفر علیه ‌السلام منظور از آيه‌ «وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً» را سؤال كردم. فرمود: اين آيه در شأن قائم علیه‌ السلام نازل شده است، هرگاه كه خروج كرد بر يهود و نصارا و زنادقه و صابئين و اهل ردّ (مرتدها) و كفّار در شرق و غرب عالم، اسلام را بر آن‌ها عرضه مى‌دارد... 📚 تفسیر عیاشی، ج ۱، ص ۱۸۳
آیه مهدوی «جزء چهارم» قرآن کریم يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُ‌وا وَصَابِرُ‌وا وَرَ‌ابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّـهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، صبر كنيد و ايستادگى ورزيد و مرزها را نگهبانى كنيد و از خدا پروا نماييد، اميد است كه رستگار شويد. 📚 سوره آل عمران، آیه ۲۰۰ در روایتی از امام باقر علیه السلام، به وظایف منتظران از جمله مرابطه با امام زمان عجل الله تعالی فرجه اشاره شده است. از حضرت ابو جعفر محمّد بن علی باقر (علیه السلام) درباره‌ فرموده‌ خدای (عزّ وجلّ): «ای کسانی که ایمان آورده‌اید صبر کنید و یکدیگر را به صبر وادارید و بپیوندید»، فرمود: بر ادای فرایض صبر کنید و با دشمنتان پایداری کنید و به امامتان که منتظرش هستید بپیوندید. 📚 الغیبه نعمانی، ص ۳۴
آیه مهدوی «جزء پنجم» قرآن کریم وَمَن يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّ‌سُولَ فَأُولَـٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّـهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ ۚ وَحَسُنَ أُولَـٰئِكَ رَ‌فِيقًا كسانى كه از خدا و پيامبر اطاعت كنند، در زمره كسانى خواهند بود كه خدا به آنان نعمت داده [يعنى‌] با پيامبران و راستان و شهيدان و شايستگانند و آنان چه نيكو همدمانند. 📚 سوره نساء، آیه ۶۹ در روایتی از پیامبر و امام صادق علیهما السلام، حسن اولئک رفیقاً به امام زمان تفسیر شده است. رسول خدا صلی الله علیه وآله در مورد این آیه «اولئک الذین أنعم الله علیهم...» فرمود از «نبیین» محمد صلی الله علیه و آله از «صدیقین» از «شهدا» حمزه و از «صالحین» حسن و حسین از «حسن أولئک رفیقا» قائم آل محمد صلی الله علیه و آله است. 📚 شواهد التنزیل، حاکم حسکانی ج ۱، ص ۱۹۷
ان شاء الله من بعد روزی یک آیه میزارم
‍ آیه مهدوی «جزء ششم» قرآن کریم وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِيحَ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ رَسُولَ اللَّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَٰكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ ۚ وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُوا فِيهِ لَفِي شَكٍّ مِنْهُ ۚ مَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلَّا اتِّبَاعَ الظَّنِّ ۚ وَمَا قَتَلُوهُ يَقِينًا و گفتارشان که: «ما، مسیح عیسى بن مریم، پیامبر خدا را کشتیم»! در حالى که نه او را کشتند، و نه بر دار آویختند؛ لکن امر بر آنها مشتبه شد. و کسانى که در مورد (قتل) او اختلاف کردند، از آن در شک هستند و علم به آن ندارند و تنها از گمان پیروى مى کنند؛ و قطعاً او را نکشتند. 📚 سوره نساء، آیه ۱۵۷ بر اساس روایت امام صادق علیه السلام، چنین اتفاقی در خصوص امام مهدی علیه السلام هم رخ میدهد (رخ داده است). امام صادق (علیه السلام) فرمود: «خداوند متعال سه چیز را که در مورد پیغمبران عملی ساخت، در خصوص قائم ما (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیز عملی می‌سازد... غیبتش را چون غیبت عیسی (علیه السلام)... غیبت عیسی (علیه السلام) نیز بدین‌گونه بود: یهود و نصاری گفتند وی کشته شده، ولی خداوند آن‌ها را تکذیب فرمود: «وَ ما قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَ لکِنْ شُبِّهَ لَهُمْ»؛ غیبت قائم ما (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیز چنین است. زیرا امّت اسلام به‌واسطه‌ی طولانی‌شدن غیبتش وجود او را انکار می‌کنند. بعضی خواهند گفت. هنوز متولّد نشده، و گروهی می‌گویند: متولّد شده و وفات کرده. و طایفه‌ای می‌گویند: امام یازدهم عقیم بوده... 📚 الغیبه شیخ طوسی ص۱۷۰
آیه مهدوی «جزء هفتم» قرآن کریم فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ حَتَّىٰ إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُبْلِسُونَ هنگامى که آنچه را به آنها یادآورى شده بود فراموش کردند، درهاى همه چیز (از نعمت‌ها) را به روى آنها گشودیم؛ تا خوشحال شدند؛ ناگهان آنها را گرفتیم؛ در این هنگام، همگى مأیوس شدند؛ 📚 سوره انعام، آیه ۴۴ امام باقر علیه السلام مصداق غافلگیری متنعمینِ غافل را، ظهور امام زمان معرفی کرده اند. امام باقر (علیه السلام) فرمودند: حَتَّی إِذا فَرِحُوا بِما أُوتُوا أَخَذْناهُمْ بَغْتَةً فَإِذا هُمْ مُبْلِسُونَ، منظور قیام قائم (عجل الله تعالی فرجه) است. 📚 بصائر الدرجات شیخ صفار ص۹۸
آیه مهدوی «جزء هشتم» قرآن کریم يَوْمَ يَأْتِي بَعْضُ آيَاتِ رَ‌بِّكَ لَا يَنفَعُ نَفْسًا إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِن قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْرً‌ا ۗ قُلِ انتَظِرُ‌وا إِنَّا مُنتَظِرُ‌ونَ آن روز که بعضى از آیات پروردگارت تحقق پذیرد، ایمان آوردن افرادى که قبلاً ایمان نیاورده‌اند، یا در ایمانشان عمل نیکى انجام نداده‌اند، سودى به حالشان نخواهد داشت. بگو: «انتظار بکشید! ما هم انتظار مى‌کشیم»! 📖 سوره انعام، آیه ۱۵۸ روایات متعددی منظور از یوم در «یوم یأتی بعض آیات ربک» را در در زمان ظهور حضرت قائم دانسته است. در سخنان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام آمده است این آیه شریفه، اشاره به وقایع زمان ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه دارد. زراره، حمران و محمد بن مسلم، از امام صادق علیه السلام فرمودند منظور از بعض آیات پروردگار، طلوع کردن خورشید از سمت مغرب و خارج شدن جنبنده‌ای (دابه) از زمین و دجال است. در این زمان کسی که بر انجام گناه اصرار ورزیده و عملی طبق ایمانش انجام نداده باشد، برایش ایمان آوردن بعد از وقوع این آیات، نفعی نخواهد داشت. اهل سنت نیز شبیه این دسته از روایات را نقل کرده‌اند و برخی به قبول نشدن توبه در این روز تصریح کرده‌اند. آن هنگام گروهی با دیدن قطعی شدن شکستشان اعلام ایمانشان واقعی نیست نه این که در آن زمان هیچ فردی نتواند توبه کند.