eitaa logo
منتظران گناه نمیکنند
2.6هزار دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
4.9هزار ویدیو
341 فایل
خادم کانال منتظران گناه نمیکنند👇 وتبلیغات 👇👇 @appear تاسیس کانال : ۱۳۹۷٫۱٫۱۱ پایان کانال : ظهور آقا امام زمان عج ان شاء الله نشر از مطالب کانال آزاد ✔️
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 برای آمدنش در مسیر کرب و بلا اگر دعا بکنی تا ظهور راهی نیست... @montzeran
💌 سهم امروزمون از یاد مولای غریب ☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺 🔴 فرصتی فوق العاده برای بانوان آخر الزمانی 🔵 صدها مجتهد، افتخار شاگردیش را داشتند و مرجع بزرگ تمام شیعیان بود؛ وقتی مادرش از دنیا رفت به شدت می گریست! یکی از شاگردانش علت این بی تابی را پرسید؛ مرحوم شیخ انصاری در پاسخ فرمود: من هرچه دارم از برکت مادرم هست؛ بله! مادری عفیف و پاکدامن که هرگز بدون وضو به فرزندش شیر نداده بود. 🔹 نقش مادر در تربیت فرزند، اعجاز گونه هست؛ مادر انبیاء و اوصیاء از برترین زنان زمان خود بودند. 🔹 به همین جهت است که شیطان صفتان تمام سعی خود را به کار گرفته اند تا به اسم دفاع از زنان، آنان را بی هویت کنند. 🔹 امروز زنان فرهیخته، با فرزند آوری و تربیت فرزندانی در تراز یاران امام زمان، می توانند بزرگترین خدمت به بشریت را رقم بزنند و در تحقق عدالت جهانی سهم بزرگی را به خود اختصاص دهند. 🌕 معیار انتخاب همسر خود را همین مسئله قرار دهند و در دوران حمل و شیردهی و از همان دوران طفولیت فرزندشان، آنان را عاشق و دلدادۀ امامشان تربیت کنند.
امام مهدي از ديدگاه امام صادق(ع) 🔶🔹 «يزجر الناس قبل قيام القائم عن معاصيهم بنار يظهر في السماء و حمره تجلل السماء، و خسف ببغداد و خسف ببلد البصرة، و دماء تسفک بها، و خراب دورها، و فناء يقع في اهلها، و شمول اهل العراق خوف لا يکون معه قرار». ♦️ «پيش از قيام قائم (ارواحنا فداه) مردم به وسائلي از گناه ترسانيده مي‏شوند: 1⃣ به وسيله‏ ي آتشی که در آسمان ظاهر مي‏شود. 2⃣ به وسيله ‏ي سرخی فراگيري که آسمان را فرامي‏گيرد. 3⃣ به وسيله ‏ي خسفی در بغداد. 4⃣ به وسيله ‏ي خسفی در شهر بصره. 5⃣ به وسيله‏ ي خون هایی که در بصره ريخته مي‏شود. 6⃣ به وسيله‏ ي ترس و اضطرابی که همه‏ ٔ عراق را فرامي‏گيرد و آرامش را از همه‏ٔ آنها سلب مي‏کند». 📚 اعلام الوري،ص۴٢٩ @montzeran
پندانه آیت ﺍﻟﻠﻪ بهجت(ره) : 💠ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻣﺎ ‌√ ﻗﺒﺮ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ،❌ √ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ، √ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ. √ ﻣﺮﺩﻡ، √ ﻣﺮﺩﻡ √و ﺍﻳﻨﮑﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻳﺎ ﻧﺒﺎﺷﺪ، √ ﺑﺎﺷﺪ ﻳﺎ ﻧﺒﺎﺷﺪ،🙂 √ ﺑﺎﺷﺪ ﻳﺎ ﻧﺒﺎﺷﺪ. ⇦ﺍﻳﻨﻬﺎ ﺍﺻﻼ ﻧﻴﺴﺖ،❌ 💠▫️ﺑﻠﮑﻪ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺯﻳﺮ ﺍﺳﺖ 👇: ①↫ﺍﻭﻝ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ ﺁﻧﻬﺎﻳﻲ ﮐﻪ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﺷﺎﻥ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺮﻭﻧﺪ ②↫دوم ﺁﻧﻬﺎﻳﻲ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻨﻔﻌﺖ ﺭﺳﺎﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﻴﺰ ﺑﺮﻭﻧﺪ ③↫سوم ﺁﻧﻬﺎﻳﻲ ﻫﻢ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﻱ امام و ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍ ﺭﻳﺨﺘﻪ ﺍﻧﺪ و انجام دادند ﺁﻧﻬﺎ ﻫﻢ ﺑﺮﻭﻧﺪ . 💠ﺳﭙﺲ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ : ✨ﺍﻱ ﺧﺪﺍﻱ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﭘﺲ ﻭ ﺭﺯﻣﻨﺪﮔﺎﻥ وایثارگران ﭼﻪ؟ 💠ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﻴﻔﺮﻣﺎﻳﻨﺪ : ✨ ﻭ ﻣﻨﺰﻟﺖ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﻗﺎﺑﻞ ﻧﻴﺴﺖ.ﻣﺎ ﺑﺎ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﺑﺎﻳﺴﺘﻲ ﮐﻨﻴﻢ،ﺑﺎ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﺑﺎﻳﺴﺘﻲ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﻨﻴﻢ ﻭ ﺑﺒﻴﻨﻴﻢ ﮐﺠﺎ ﺧﻮﺷﺸﺎﻥ ﻣﻲ ﺁﻳﺪ ﻭ ﮐﺠﺎﻱ ﻣﻴﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﺮﻭﻧﺪ؟ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﮐﻨﻴﻢ ﻭ ﺭﺍ ﺟﻠﺐ ﮐﻨﻴﻢ. @montzeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️همین یه حرف برای ما کافیه.. 🌹شهید_مهدی_زین_الدین #از_شهدا_بیاموزیم ❣❣❣❣❣
🚨 دو خبر تأسف برانگیز در یک روز... ۱. تمامی مرزهای زمینی بین ایران و ترکیه بازگشایی و ورود و خروج مسافران، تنها با تست کرونا امکان‌پذیر می‌شود! ۲. مرزهای زمینی چهارگانه ایران با عراق، حتی با انجام تست کرونا و ارائه کارت واکسن، بسته است و زائران اربعین برگشت داده می‌شوند! 🤲 «یارب فرج ولی الامر ما را برسان.»
🌹امام جعفرصادق علیه السلام : زمانی که قوای حضرت، مغرب‌زمین را فتح می‌کند آنان به دست حضرتش به دین اسلام می‌گروند و امام (علیه‌السلام) برای ایشان مساجد بنا می‌کند. 📚 بشارة‌الاسلام، ص ٢٥١
واقعا که مرز ایران و ترکیه بازه 😳 ولی مرز ایران و عراق باز نیست 😕😐
ڳوش ڪن خـــدا میخاد صداٺ بزنه🗣 بلند شو مؤمݩ اصلا زشتھ بچھ مسلمۅݩ مۅقع نماز تۅ فضاے مجازے باشھ!! نٺ گوشے←"OFF"❎ نٺ الهے←"ON"✅ وقٺ عاشقیہ ببینم جا نـــماز هاٺون بازه؟🤨🧐 وضـــو گرفٺید؟🤔 اگ جواب بݪہ هسٺ ڪہ چقد عالے اݪٺمآس دعــــآ...🤲📿 اَݪݪہُمَ عَجݪ ݪِوَݪیڪَ اݪـفَرج پآشـــو دیگه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📆تقویم و مناسبتهای فردا📅 🔺فردا دوشنبه: 🔹 ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ 🔹 🔹 ۱۳ صفر ۱۴۴۳ 🔹 🔹 ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۱ 🔹 💢 سقوط هواپیمای کمک رسانی در شیراز [۱۳۵۷ ش]
غیبت از نظر قرآن و روایات از غيبت بپرهيزيد كه غيبت از زنا بدتر است، زيرا زناكار ممكن است توبه كند و خدا توبه او را بپذيرد امّا غيبت كننده مورد عفو قرار نخواهد گرفت مگر اين كه طرف از او راضى شود.
پرهیز از محرمات (دوری از گناه و معصیت) غيبت از نظر قرآن‏
شكّى نيست كه غيبت از گناهان كبيره است و مرتكب كبيره مستحقّ دوزخ است، چنان كه در ذيل آيه شريفه‏ «إنْ تَجْتَنِبُوا كَبائِرَ ما تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُكَفِّرْ عَنْكُمْ سِيّئاتِكُمْ وَ نُدْخِلْكُمْ مُدْخَلًا كَريماً»[١] امام صادق عليه السّلام فرمود: «الْكَبَائِرُ الَّتِي‏ أَوْجَبَ‏ اللَّهُ‏ عَزَّ وَ جَلَ‏ عَلَيْهَا النَّار.»[٢] «گناهان كبيره گناهانى است كه خداوند مجازات آتش براى آنها مقرّر داشته است.»
قرآن كريم در چند مورد شديداً از غيبت نكوهش نموده و از آن نهى كرده است، از جمله: «وَيْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ.»[٣] «واى بر عيب‌جويان هرزه‌گوى.» «... وَ لا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضاً أ يُحِبُّ احَدُكُمْ أنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أخيهِ مَيْتاً فَكَرِهْتُموهُ ...»[٤] «... هيچ يك از شما از ديگرى غيبت نكند. آيا كسى از شما دوست دارد كه گوشت مردار برادر خود را بخورد؟ [به يقين‏] همه شما از اين كار كراهت داريد [پس بدانيد كه غيبت كردن مانند خوردن گوشت مرده برادر دينى است، از آن سخت بپرهيزيد] ...»
از اين دو آيه استفاده می‌شود كه در غيبت انگيزه عيب‌جويى شرط است، زيرا در آيه اوّل از غيبت به عنوان عيب‌جويى و هرزه‌گويى مذمّت شده و در آيه دوّم غيبت را با خوردن گوشت مردار برادر دينى تنظير نموده و اين تنظير به خاطر آن است كه غيبت ترور شخصيّت ديگران است، گويى غيبت كننده به وسيله غيبت شخصيّت آنها را له كرده و از صحنه بيرون‌شان می‌کند.
در اينجا غيبت كننده با غيبت دو كار انجام می‌دهد: يكى آن كه ديگرى را بی‌آبرو می‌کند، دوّم آن كه بدين وسيله براى خویش كسب وجاهت و آبروى مى‏كند و در حقيقت ترور شخصيّت ديگران را مايه حفظ آبروى خود می‌پندارد و به اصطلاح شخصيّت خود را در گرو مردن ديگران و پايمال كردن آنها می‌بيند.
نكته ديگرى كه از اين آيه استفاده می‌شود اين است كه غيبت تنها در مورد مسلمين حرام است زيرا دو عبارت‏ «بَعْضُكُمْ بَعْضاً» و «لَحْمَ أخِيهِ» اشاره به مؤمنان است و غير مؤمنان را شامل نمی‌شود.
سوّمين نكته‌اى كه ممكن است از آيه شريفه برداشت شود آن است كه غيبت در صورتى موضوعيّت پيدا می‌کند كه طرف مقابل حضور نداشته باشد، زيرا علاوه بر آن كه لغت غيبت نشانه عدم حضور است كلمه «مَيتاً» نيز به اين معنى اشاره دارد، چون در آيه شخص مغتاب (غيبت شونده) مانند مرده فرض شده است، پس همان گونه كه شخص مرده غايب است و نمی‌تواند از خود دفاع كند او نيز در اثر عدم حضور قادر به دفاع از آبرو و حيثيّت خويش نيست.
نكته چهارم آن كه همان طور كه مرده ديگر زنده نمی‌شود آبروى از دست رفته نيز قابل برگشت نيست. والله اعلم. چه بسيار افرادى كه آزرده خاطر از دنيا رفتند و ديدارها به قيامت افتاد و آنگاه در پيشگاه خداوند متعال به محاكمه و دادخواهى برخواهند خاست. نَعوذُ بِاللّهِ مِن شَرِّ الشَّيطانِ وَ مِن غَضَبِ الرَّحمَنِ. «لا يُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إلّا مَنْ ظُلِمَ وَ كانَ الله سَميعاً عَليماً.»[٥]
خداوند دوست ندارد كسى با سخنان خود بدی‌ها را اظهار كند مگر آن كسى كه مورد ستم واقع شده باشد. و خداوند شنوا و دانا است.» از اين آيات استفاده می‌شود كه خداوند دوست ندارد بدی‌هاى ديگران آشكار شود و عيوب آنان فاش گردد و آبروى مردم از بين برود.
غيبت از نظر روايات‏ 👇👇👇👇
در روايات اسلامى نيز به طور جدّى از غيبت كردن نهى شده و آثار سوئى براى آن بيان گرديده است كه در اين‌باره به طور مشروح به بحث می‌پردازيم، زيرا مردم كمتر به حرمت و گناه غيبت توجّه دارند، و همان گونه كه مرحوم شهيد ثانى می‌فرمايد: بيشتر مردم براى اقامه نماز، روزه و بسيارى از عبادات و آنچه وسيله قرب مقام در نزد پروردگار می‌شود می‌کوشند و بسيارى از محرّمات از قبيل زنا، شرب خمر و ... را مرتكب نمی‌شوند و با اين همه، بيشتر اوقات خود را در مجالس لهو و خوشگذرانى و سخنان بيهوده و ... تلف می‌کنند و آبروى برادران دينى خود را می‌برند و آن را جزو گناهان به حساب نمی‌آورند، گويى از مؤاخذه خداوند متعال در ارتكاب اين گونه اعمال بيمى ندارند.[٦] خلاصه اين كه بسيارى از مردم مرتكب غيبت می‌شوند و گويا آن را گناه نمی‌دانند و از اين نكته غافلند كه كارهاى ديگرى كه انجام می‌دهند و حسناتى كه كسب می‌کنند با يك غيبت تمام آنها را از بين می‌برند.
هتك آبروى مسلمان بدتر از رباخوارى است‏ پيامبر اكرم صلّى الله عليه و آله و سلّم فرمود: «إِنَّ‏ الدِّرْهَمَ‏ يُصِيبُهُ‏ الرَّجُلُ‏ مِنَ‏ الرِّبَا أَعْظَمُ‏ عِنْدَ الله‏ فِي الْخَطِيئَةِ مِنْ سِتٍّ وَ ثَلَاثِينَ زَنْيَةً يَزْنِيهَا الرَّجُلُ وَ أَرْبَى الرِّبَا عِرْضُ الرَّجُلِ الْمُسْلِم‏.»[٧] «درهمى كه انسان از ربا به دست می‌آورد گناهش نزد خدا از سى و شش زنا بزرگ‌تر است و بالاترين ربا معامله كردن با آبروى مسلمان است.»
غيبت از زنا بدتر است‏ جابر بن عبدالله و أبي سعيد خدرى از پيامبر اكرم صلّى الله عليه و آله و سلّم نقل كرده‌اند كه فرمود: «إِيَّاكُمْ‏ وَ الْغِيبَةَ فَإِنَ‏ الْغِيبَةَ أَشَدُّ مِنَ‏ الزِّنَا إِنَّ الرَّجُلَ قَدْ يَزْنِي فَيَتُوبُ فَيَتُوبُ الله عَلَيْهِ وَ إِنَّ صَاحِبَ الْغِيبَةِ لَا يُغْفَرُ لَهُ حَتَّى يَغْفِرَ لَهُ صَاحِبُهُ.»[٨] «از غيبت بپرهيزيد كه غيبت از زنا بدتر است، زيرا زناكار ممكن است توبه كند و خدا توبه او را بپذيرد امّا غيبت كننده مورد عفو قرار نخواهد گرفت مگر اين كه طرف از او راضى شود.»