eitaa logo
منتظران گناه نمیکنند
2.6هزار دنبال‌کننده
16.5هزار عکس
4.9هزار ویدیو
340 فایل
خادم کانال منتظران گناه نمیکنند👇 وتبلیغات 👇👇 @appear تاسیس کانال : ۱۳۹۷٫۱٫۱۱ پایان کانال : ظهور آقا امام زمان عج ان شاء الله نشر از مطالب کانال آزاد ✔️
مشاهده در ایتا
دانلود
چقدر تا طالقان راه داری؟ 🔰 هرکس باید با خودش سبک‌سنگین کند و ببیند برای رسیدن به طالقان چه کارهایی باید بکند. در روایات، آن‌جا که سخن از یاران حضرت مهدی در هنگامهٔ ظهور می‌شود، نام منطقهٔ جغرافیایی «طالقان» به چشم می‌خورد؛ مانند روایاتی از حضرت علی و امام صادق که طالقان را صاحب گنج‌هایی نه مادی و از جنس طلا و نقره، بلکه صاحب مردانی می‌دانند که خدا را آن‌گونه که حق معرفت اوست، شناخته‌اند و آنان را یاران حضرت مهدی برشمرده‌اند.*۱ و ۲ 🗺 اما طالقان کجاست؟ برخی طالقان را منطقهٔ ویژه‌ای دانسته‌اند که می‌تواند منطقه‌ای بین مرو و بلخ باشد یا شهری میان قزوین و ابهر.*۳ اما گروهی دیگر آن را به منطقهٔ بسیار وسیعی همانند ایران معنا کرده‌اند.*۴ در هر صورت، طالقان خاستگاه برخی یاران امام زمان است. 📖 امام صادق علیه‌السلام در حدیثی به‌خوبی ویژگی‌های این یاران را شرح داده‌اند؛ ویژگی‌هایی که معیار خوبی برای سنجش و محک زدن خودمان است تا ببینیم چقدر با یاران واقعی امام زمان فاصله داریم و اینکه برای نزدیک شدن به یاران باوفای امام چه قدمی می‌توانیم برداریم. 📚 ۱- بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۸۷ ۲- زمينه‌سازان انقلاب جهانى حضرت مهدى، ص ۵۴۴ ۳- حموی، یاقوت، معجم‌البلدان، ج ۴، ص ۶ ۴- عصر ظهور، ص ۲۶۰ ۱۷ ✧‎‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❁═┅‎‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌┅‎‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
💐موضوع : حجاب ⬅️قسمت ۱۷ : رهبر بهتر از جانمان، در دیدار دانشجویان دانشگاه‌های استان یزد در تاریخ۱۳۸۶/۱۰/۱۳فرمودند : 📈 یک آماری را همین دیروز برای من نقل کردند - آمار مال یک هفته قبل است - که یک سوم زنهای دنیا از دست مردها میخورند! به نظر من اشک انسان در می‌آید؛ این گریه‌آور است. و این بیشتر در کشورهای صنعتی است؛ 💥در کشورهای فرنگی است و ناشی از همان و مطالبات خشن جنسی است که مرد از زن دارد. 💥این هوچیگریهای آنها در مورد است؛ 💥 آن وقت راجع به بحث میکنند: ❌شما را اجباری کردید. 🔥 خود آنها را اجباری میکنند، 🔥دختر دانشجو را تو راه نمیدهند، به خاطر اینکه روسری دارد، 🔹آن وقت به ما میگویند چرا شما را اجباری کردید! 🌸این در جهت زن است، 🔥 آن در جهت و بی احترامی به زن است. و از این قبیل مواردی هست که اینها هوچیگریهای غرب است.
✨برکات حفظ نگاه از حرام
👀 نگاه حـــــــــــــــــرام👁 نگاه غضب آلود به افراد باایمان نگاه حسرت آمیز به اموال دیگران💴 مطالعه کتاب‌های گمراه کننده📚
✨🔮✨🔮✨🔮✨🔮✨ یاد حضرت در دقایق زندگی ✨🔮✨🔮✨🔮✨🔮✨ 🔴 زیارت امام زمان علیه السلام در روز جمعه 🔵 اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ في اَرْضِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللهِ في خَلْقِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللهِ الَّذي يَهْتَدي بِهِ الْمُهْتَدُونَ، وَيُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخآئِفُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْوَلِيُّ النّاصِحُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفينَةَ النَّجاةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ الْحَيوةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ صَلَّي اللهُ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ عَجَّلَ اللهُ لَكَ ما وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَظُهُورِ الاَْمْرِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يامَوْلايَ، اَنـَا مَوْلاكَ عارِفٌ بِاُوليكَ وَاُخْريكَ، اَتَقَرَّبُ اِلَي اللهِ تَعالي بِكَ وَبِآلِ بَيْتِكَ، وَاَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ، وَظُهُورَ الْحَقِّ عَلي يَدَيْكَ، وَاَسْئَلُ اللهَ اَنْ يُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَاَنْ يَجْعَلَني مِنَ الْمُنْتَظِرينَ لَكَ وَالتّابِعينَ وَالنّاصِرينَ لَكَ عَلي اَعْدآئِكَ، وَالْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْكَ في جُمْلَةِ اَوْلِيآئِكَ، يا مَوْلايَ يا صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ، هذا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَهُوَ يَوْمُكَ، الْمُتَوَقَّعُ فيهِ ظُهُورُكَ، َالْفَرَجُ فيهِ لِلْمُؤْمِنينَ عَلي يَدَيْكَ، وَقَتْلُ الْكافِرينَ بِسَيْفِكَ، وَاَنَا يا مَوْلايَ فيهِ ضَيْفُكَ وَجارُكَ، وَاَنْتَ يا مَوْلايَ كَريمٌ مِنْ اَوْلادِ الْكِرامِ، وَمَأْمُورٌ بِالضِّيافَةِ وَالاِْجارَةِ، فَاَضِفْني وَ اَجِرْني، صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي اَهْلِ بَيْتِكَ الطّاهِرينَ.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰امام صادق علیه السلام: ✍ طُوبی لِشِیعَةِ قائِمِنا الْمُنْتَظِرِینَ لِظُهُورِهِ فِی غَیْبَتِهِ وَالْمُطِیعِینَ لَهُ فِی ظُهُورِهِ اُولئِکَ اوْلِیاءُ اللّهِ الَّذِینَ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلا هُمْ یَحْزَنُونَ؛ 🔴خوشا به حال شیعیان قائم ما؛ کسانی که در غیبتش منتظر ظهور او هستند و در حال ظهورش نیز فرمانبردار اویند. آنان اولیای خدا هستند که نه خوفی بر آنهاست و نه اندوهگین می شوند. 📚کمال الدین، ص۵۴، ح۳۵۷
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 📚 📣 جلسه پنجاه و یکم * باب سیزدهم؛ خوف و رجاء * عجیب‌ترین توصیه جناب لقمان به پسرش * نور خوف و رجاء در قلب مومن * توهمات نسبت به رحمت خدا * راهکار تشخیص خوف و رجاء واقعی از غیر واقعی * بروز خوف و رجاء در اعمال ما * چرا خدا را به حساب نمی‌آوریم؟
حجت الاسلام «مسعود عالی» طی سخنانی درباره شرایط ظهور حضرت حجت(عج)، اظهار کرد: با این مساله که آیا ظهور نزدیک است یا نیست سه گونه می‌توان برخورد کرد. نخست از طریق پیام‌ها و نکاتی که از سوی عرفا و برخی بزرگان به ما رسیده، برای مثال آنان در مکاشفات امام زمان(عج) را دیده اند و حضرت(عج) فرموده‌اند، ظهور نزدیک است.  
این استاد اخلاق ادامه داد: در مورد روش مذکور و اینکه موثر و موثق است دو اشکال را می‌توان مطرح کرد، نخست آنکه کلام آن بزرگ و عارف ممکن است به واسطه‌ها بخورد و یک کلاغ و چهل کلاغ و کم و زیاد می‌شود. آیت‌الله مجتهدی تهرانی تعریف می‌کرد: زمانی در مسجد امین الدوله مرحوم آیت‌الله «حجت کوه کمره ای» مساله‌ای پیش آمد و ما اعلام کردیم که به فتوای آیت‌الله حجت می‌توانید نماز را اینگونه بخوانید. این کلام پخش شد و بعد از چند روز شنیدیم که می‌گویند: در مسجد امین الدوله در فلان شب نماز را پشت سر حضرت حجت خوانده اند!!
وی افزود: وقتی که یک کلاغ چهل کلاغ شود چنین اتفاقاتی می‌افتد، لذا برخی پیام ها که از سوی اولیا و عرفا به ما می‌رسد به دلیل آنکه نقل قول‌ها چندان دقیق نیست قابل اعتماد نیستند، اشکال دوم آن است که آن بزرگ خدمت امام زمان(عج) رسیده است اما او که کلامش برای ما حجت نیست چون معصوم نیست که برای ما حجت باشد بلکه برای خودش حجت است اما برای ما یقین نمی آورد، پس این راه دو اشکال را دارد، نخست آنکه نقل قول‌ها درست نقل نمی‌شود و بعد آنکه حجیت ندارد. انسان نمی تواند در مورد مسایل دینی به هر چیزی تکیه کند.
حجت‌الاسلام عالی تاکید کرد: دومین راهی که انسان می‌تواند زمان ظهور امام زمان(عج) و نزدیک و دوری آن را تشخیص دهد برخی علامت‌های ظهور است، مثل کشتارهای وسیعی در منطقه شامات در آخرالزمان یعنی همین منطقه فلسطین و اردن و سوریه و لبنان، یا مثلا آن روایتی که بسیار در این پیامک‌ها پخش و بعد از مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان بیان شد، چراکه در روایتی از امام صادق(ع) است: «هر کسی مرگ عبدالله را به من ضمانت کند من به او ضمانت ظهور را می‌دهم». پس از آن حضرت(ع) فرمود: اختلافات فراوانی رخ می‌دهد و دیگر حکومت‌ها سالیان طولانی برقرار نخواهد بود و حکومت‌ها زود به زود ساقط می شوند. حال سوال آن است که به این راه چه قدر می‌توان اعتماد کرد.
وی تاکید کرد: این راه سه اشکال دارد. اول آنکه برخی از این روایات از نظر سند قوی نیست، انسان به هر روایتی نمی‌تواند تکیه کند، مثلا همین روایت در مورد مرگ عبدالله که در موردش چندین روایت وجود دارد اما فقط یکی از آنها سند خوبی دارد و باقی از سند ضعیفی برخوردارند، ثانیا دلالت آنها واضح نیست، درست است که گفته مرگ عبدالله اما آیا همان عبدالله است؟ آیا مقصود عبدالله در عربستان است؟ در حال حاضر در اردن هم عبدالله است.
حجت الاسلام عالی ابراز کرد: نکته دیگر تجاوزاتی است که در منطقه شامات رخ می‌دهد، سوال آن است آیا آن کشتارهایی که نزدیک ظهور رخ می‌دهد همین کشتارهایی است که اکنون رخ داده است؟ واقعا چنین نیست، برادر مرحوم علامه حلی مطرح کرد که این عبدالله که در روایت آمده و امام صادق(ع) به او اشاره کردند در واقع عبدالله، آخرین خلیفه عباسی است. پس اشکال دوم دلالت برخی روایات است که شفاف نیست. این اتفاق خطرناکی است که برخی علایم را به طور قطعی تطبیق می کنند.
این پژوهشگر سیره اهل بیت(ع) در ادامه بیان کرد: تطبیق قطعی به این و آن بسیار کار خطرناکی است. ای بسا بسیاری از آنها با اعتقادات مردم بازی کند. لذا اگر هم می خواهیم این علایم را تطبیق دهیم فقط در حد یک احتمال است اما قطعی نیست، این هم اشکال دوم است که دلالت‌اش واضح نیست و بیش از یک احتمال همراهش نیست. وی ابراز کرد: اشکال دیگر اینکه اگر بخواهیم از راه علایم ظهور را تشخیص بدهیم تکلیفی برای انسان نمی آورد، در منطقه شامات تجاوز رخ می‌دهد و ملک عبدالله می‌میرد. در اینجا تکلیف ما چیست؟ این تکلیف برای من ایجاد نمی‌کند، فرد منتظر باید بداند چه کار کند، این روایات تکلیف ایجاد نمی کند.
حجت الاسلام عالی در ادامه گفت: راه سومی هم در مورد زمان ظهور وجود دارد و آن راه بررسی شرایط ظهور است. آن شرایط را باید بررسی کرد. این بسیار اهمیت دارد. در دعای سلامتی امام زمان(عج): «​اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن...» که میان ما به دعای فرج معروف شده در حالی که دعای «الهی عظم البلا...» دعای فرج است، می خوانیم « حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ» یعنی تا زمانی که او را در زمین ساکن کنی در حالی که مردم با رغبت او را پذیرفته‌اند، یعنی شرط آمدن حضرت(ع) آن است که پذیرش با رغبت وجود داشته باشد. حال باید دید که چه‌قدر این شرایط فراهم است.   حجت‌الاسلام عالی در پایان خاطرنشان کرد: در اصول کافی از امام باقر(ع) روایت است که: قرار بود دولت ما اهل بیت و فرج‌مان در سال 70 هجری رخ دهد، اما وقتی که اباعبدالله(ع) در سال ۶۰ به شهادت رسید و آن فاجعه رخ داد و مسلمین آن قدر در انجام وظیفه کوتاهی کردند، دولت ما اهل بیت(ع) عقب افتاد و مقدرات تغییر یافت و به سال ۱۴۰ هجری افتاد. در سال ۱۴۰ نیز وقتی شیعیان کوتاهی کردند و سِرّ ما را فاش کردند فرج ما تا وقتی نامعلوم به تاخیر افتاد. این نشان می‌دهد که باید به شرایط توجه داشته باشیم.  
برای ظهور زودتر امام زمان چه کاری میتوانیم انجام دهیم؟
وظایف ما برای نزدیک شدن ظهور از زبان اهل بیت: امام محمد بن علی الجواد علیه السلام می فرمایند: اگر برای ظهور امام زمان (عج) وقتی تعیین شود دل ها را قساوت می گیرد و توده مردم از اسلام بر می گردند. بگویید: چه زود است! چقدر نزدیک است! تا دل مردم آرام گیرد و فرج نزدیک شود.
امام صادق علیه السلام می فرمایند: هنگامی عذاب و سختی بر بنی اسرائیل طولانی شد، در پیشگاه الهی دست به دعا برداشتند و چهل روز ضجه و گریه داشتند تا اینکه خدای تعالی به موسی و هارون وحی فرمود تا آن ها را از دست فرعون نجات دهند و با این کارشان خدا از ۱۷۰ سال باقیمانده غیبت صرف نظر فرمود. بعد امام صادق می فرمایند:” : همچنین اگر شما (شیعیان) چنین کنید خدای تعالی حتماً فرج ما را قبل از رسیدن به انتهایش خواهد رساند.
بنابراین یکی دیگر از وظایف ما شیعیان برای ظهور، داشتن اتحاد و همدلی است و دعا (با دلهای بریده از همه جا) برای تعجیل در فرج است که همانا فرج ما در آن است.
برای ظهور باید خودسازی کنیم: ظهور وقت و زمان مشخصی ندارد و ممکن است ناگهان صدای دلربای امام زمان (عج) طنین انداز شود، پس شیعه منتظر باید در تمام ابعاد زندگی خودسازی کند، هم در بعد عقیده و هم در بعد نفسانیات و اخلاق و هم در بعد عمل، چرا که نه شخص فاسد العقیده در حریم امام راه دارد و نه شخص فاسد الاخلاق و نه انسان آلوده به گناه.
برای ظهور باید آمادگی فکری و فرهنگی وجود داشته باشد: یعنی سطح افکار مردم جهان آن چنان بالا رود که بدانند تفاوت رنگها, زبانها و سرزمینها نمی تواند نوع بشر را از هم جدا سازد، تعصبهای قبیله ای و گروهی باید برای همیشه از میان برود و فکر مسخره آمیز نژاد برتر را باید به دور انداخت.
باید یک آمادگی اجتماعی وجود داشته باشد: مردم جهان باید از ظلم و ستم و نظامهای موجود خسته شوند و تلخی این زندگی مادی و تک بعدی را احساس کنند، حتی از اینکه ادامه این راه تک بعدی ممکن است در آینده مشکلات کنونی را حل کند ، مأیوس شوند و با دلهای بریده از همه جا برای تعجیل در فرج دعا کنند که همانا فرج ما در آن است. کارهایی که میتوانیم برای نزدیکتر شدن ظهور انجام دهیم : هر روز صدقه بدید برای سلامتی امام زمان عج زیرا این کار خیلی قشنگ به شمار میرود برای خدا . تو با این کار نشان میدهی که امامت برات خیلی مهم و برای سلامتیش صدقه میدی . پس خدا میبینه که تو چقدر نیاز به یک ولی معصوم داری و ظهور را به واسطه کارت نزدیکتر میکند . هر روز صدقه بدید برای سلامتی امام زمان عج زیرا این کار خیلی قشنگ به شمار میرود برای خدا . تو با این کار نشان میدهی که امامت برات خیلی مهم و برای سلامتیش صدقه میدی . پس خدا میبینه که تو چقدر نیاز به یک ولی معصوم داری و ظهور را به واسطه کارت نزدیکتر میکند .
ختم صلوات راه بیاندازید برای تعجیل در ظهور امام زمان عج حتی در فضای مجازی ختم روزانه تعداد معینی دعای فرج (اللهم عجل لولیک الفرج به حق زینب کبری ) بعد از هر نماز بگوییم ” اللهم عجل لولیک الفرج به حق زینب کبری “ در تمام قنوت های نمازهایتان اول صلوات بفرستین با ” و عجل فرجهم ” بعد بگید ” اللهم عجل لولیک الفرج به حق زینب کبری ” بعد دوباره صلوات با ” و عجل فرجهم ” . زیرا دعایی که بین دو صلوات باشد مستجات است