4_5938149941531644417.mp3
4.48M
-
افتخار محراب زینالعابدین..💚
زین العابدین:)))!
#ماه_شعبان
#میلاد_امام_سجاد(ع)
اولین شهید، آزاده و جانباز کشور نامیده شد.
وصف سید آزادگان از شهید بهروز ترکاشوند
مرحوم سید علی اکبر ابوترابی سید آزادگان خطاب به پدر شهید ترکاشوند میگوید: فرزند شما سه مقام دارد؛ اول اینکه اسارت را تحمل کرد، دوم اینکه به افتخار جانبازی نائل گشت و سومین مقام او نیز دستیابی به شهادت است که حقش بود و نصیبش شد.
خاطرات همرزمان شهید بهروز ترکاشوند از او
یکی از همرزمان شهید بهروز ترکاشوند درباره او میگوید: «در اردوگاه رمادیه عراق کمپ ۱۰ قطعه بسیجیها، آسایشگاه ۸ من و شهید ترکاشوند با هم همبند بودیم. به جرات می توانم بگویم که کسی را مثل شهید آزادهِ سرافراز بهروز ترکاشوند سراغ ندارم که با حماسه آفرینی در اردوگاه ضربه بسیار سختی بر پیکره سیاسی و تبلیغاتی صدام وارد کرد و باعث اتحاد بیشتر اسرا و ایجاد شور حسینی، تقویت شجاعت و شهامت در میان اسرای ایرانی در مقابل حزب بعث عراق شد.»
او ادامه میدهد:« یکی از این فرزندان ملت شهید بهروز ترکاشوند بود که در ماه محرم حماسه آفرینی بزرگ و عظیمی را در اسارت رقم می زند و سلطه امنیتی و تبلیغاتی که از سوی حزب بعث عراق در اردوگاههای اسرا ایجاد شده بود را میشکند و شکست سیاستهای امنیتی و تبلیغاتی حکومت صدام را رقم میزند.»"
🌷لبیک یا علمدار حسین (ع)
هدیه به ارواح طیبه همه شهدافاتحه وصلوات💐💐💐💐💐
#ازشهدابیاموزیم❣❣❣❣❣
🌹به یاد شهید #مصطفی_مازح
در سالروز فتوای تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی
#فتوای_25بهمن
#مدیون_شهدا_هستیم
هدیه به ارواح طیبه همه شهدافاتحه وصلوات💐💐💐💐💐
#ازشهدابیاموزیم❣❣❣❣❣
#در_محضر_معصومین
🌺روایت شده که وقتی روز قیامت بر پا می شود ، پیامبر صلوات الله علیه و علی آله به مولا علی علیه السلام می فرمایند که به زهرا بگو ، برای شفاعت و نجات امت چه داری ؟ مولا پیام حضرت رسول را به خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها می رسانند و ایشان در پاسخ می فرمایند که :
✍" یا امیر المؤمنین ! کفانا لاجل ِ هذا المقام ِ الیدان ِ المَقطوعتان ِ مـِـن ابنی العباس "
🔴ای امیر المؤمنین ! دو دست بریده پسرم عباس برای ما در مورد شفاعت کافی ست .
📚 معالی السبطین، ج۱، ص۴۵۲
#حدیث_روز
چيزهايى كه باعث نجات از فشار قبر است :
و اما چيزهايى كه سبب نجات از فشار قبر و عذاب آن است بسيار است و ما در اينجا به چند مورد اكتفا مى كنيم .
اول : از حضرت اميرالمؤ منين (ع) روايت شده كه هر كه در هر جمعه سوره نساء بخواند از فشار قبر ايمن مى شود.
دوم : روايت شده كه هر كه به خواندن سوره زخرف ادامه دهد حق تعالى او را در قبرش از جانوران زمين و از فشار قبر ايمن گرداند.
سوم : از حضرت صادق (ع) منقول است كه هر كه بميرد ما بين زوال روز پنج شنبه تا زوال روز جمعه حق تعالى او را از فشار قبر پناه دهد.
چهارم : از حضرت امام رضا (ع) منقول است كه فرمود بر شما باد به نماز شب ، نيست بنده اى كه آخر شب برخيزد و بجا آورد هشت ركعت نماز شب و دو ركعت نماز شفع و يك ركعت وتر و در قنوت وتر هفتاد مرتبه استغفار كند تا آنكه او را از عذاب جهنم و قبر پناه داده شود و عمرش طولانى و زندگيش وسيع گردد.
پنجم : از حضرت رسول صلى الله عليه و آله مرويست : هر كه (الهيكم التكاثر) را در وقت خواب بخواند، از عذاب قبر نگه داشته شود.
ششم : آنكه در هر روزى ده مرتبه ((اعددت لكل هول لا اله الا الله )) (تا آخر) بخواند، از عذاب قبر نگه داشته شود.
هفتم : آنكه در نجف اشرف دفن شود، زيرا از خواص تربت شريف آن است كه عذاب قبر و حساب منكر و نكير از كسى كه در آن مدفون شود ساقط مى شود.
هشتم : از چيزهايى كه نافعست براى رفع عذاب قبر، گذاشتن جريدتين يعنى دو چوب تر است با ميت . و روايت شده كه عذاب از ميت مادامى كه آن چوب تَر است برطرف مى شود. و نيز روايت شده كه حضرت رسول صلى الله عليه آله بر قبرى گذشتند كه صاحب آن عذاب مى شد. پس حضرت طلبيدند جريده يعنى شاخ درختى كه برگش را كنده بودند دو نصف كرد، نصفى را زير سر ميت گذاشت و نصف ديگر را زير پاهاى او. و نيز آب پاشيدن بر قبر سودمند است زيرا مادامى كه ترى در خاك قبر باشد عذاب از صاحب آن برداشته مى شود.
نهم : آنكه روز اول رجب ده ركعت نماز بخواند در هر ركعت يك مرتبه حمد و سه مرتبه توحيد تا از فتنه قبر و عذاب روز قيامت محفوظ بماند. و در شب اول ماه رجب بعد از نماز مغرب ، بيست ركعت با حمد و توحيد خواندن براى رفع عذاب قبر نافع است .
دهم : آنكه چهار روز از ماه رجب روزه بگيرد، و همچنين است روزه گرفتن دوازده روز از شعبان .
يازدهم : از چيزهائى كه سبب نجات از عذاب قبر است خواندن سوره (تبارك الملك ) است بالاى قبر ميت ؛ چنانكه قطب راوندى از ابن عباس نقل كرده كه مردى خيمه اى روبروى قبرى بر پا كرد و ندانست كه آن ، قبر است ؛ پس خواند سوره (تبارك الذى بيده الملك ) را. آنگاه شنيد صيحه زننده اى كه گفت : اين سوره نجات بخش است . پس اين مطلب را به حضرت رسول صلى الله عليه و آله عرض كرد. آن حضرت فرمود: آن سوره نجات دهنده از عذاب قبر است . و شيخ كلينى از حضرت امام محمد باقر (ع) روايت كرده كه فرمود: سوره ملك مانعه است ، يعنى از عذاب قبر منع مى كند.
دوازدهم : از دعوات راوندى نقل شده كه حضرت رسول خدا فرمود: هر كس نزد قبر ميتى كه دفن شده بايستد و سه مرتبه بگويد: اللهم انى اساءلك بحق محمد و آل محمد ان لا تعذب هذا الميت خداوند تا روز دميدن در صور عذاب از ميت را بر مى دارد.
سيزدهم : شيخ طوسى در ((مصباح المتهجد)) از حضرت رسول صلى الله عليه و آله روايت كرده كه هر كه در شب جمعه دو ركعت نماز بخواند و در هر ركعت حمد و پانزده مرتبه ((اذا زلزلت )) را بخواند حق تعالى او را از عذاب قبر و از هولهاى روز قيامت ايمن بدارد.
چهاردهم : و نيز از براى رفع عذاب قبر خواندن سى ركعت نماز در شب نيمه رجب نافع است كه در هر ركعت حمد يك مرتبه و توحيد ده مرتبه ، بخواند و همچنين است در شب شانزدهم و شب هفدهم رجب ، و نيز آنكه در شب اول شعبان صد حمد و توحيد و صد ركعت نماز بخواند و چون از نماز فارغ شود پنجاه مرتبه توحيد را بخواند و آنكه در شب بيست و چهارم شعبان دو ركعت نماز بخواند و در هر ركعت حمد يك مرتبه ((اذا جاء نصر الله )) ده مرتبه بخواند، و براى روز نيمه رجب پنجاه ركعت به حمد و توحيد و فلق و ناس وارد است كه براى رفع عذاب قبر نيز نافع است مانند صد ركعت نماز شب عاشورا.
#در_محضر_معصومین
🔰امام سجاد علیه السلام:
✍اَلصَّبْرُ مِنَ الاْيمانِ بِمَنْزِلَةِ الرَّأْسِ مِنَ الْجَسَدِ وَ لا ايمـانَ لِمـَنْ لا صَبْرَ لَهُ .
🔴«شكيبائى» نسبت به «ايمان» چـون سـر نسبت به پـيكر اسـت. و كسى كه «صبر» ندارد «ايمان» ندارد.
📚اصول كافى، ج 3، ص 128.
#حدیث_روز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مهندس حسام که بود ؟
▫️با مرد سایه سپاه قدس در لبنان، عراق، سوریه و افغانستان بیشتر آشنا شوید.
▪️شهید سلیمانی: او یک الگو بود
🔹تولید شده در مرکز رسانه جبهه جهانی شباب المقاومة
به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسن شاطری🌹
هدیه به ارواح طیبه همه شهدافاتحه وصلوات💐💐💐💐💐
#ازشهدابیاموزیم❣❣❣❣❣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 راه های تقرب به امام زمان (عج)
✅ اگر بدنبال #امام_زمان هستیم از قرآن غافل نباشیم.
🎙 #استاد_عابدینی
4_6006088503018915355.mp3
28.97M
۞دعاے کمیل
🎙مهدی رسولی
التماس دعا
#ٵݪݪہم_عجݪ_ݪۅݪێڪ_ٵݪفࢪج
منتظران گناه نمیکنند
بسم.الله الرحمن الرحیم چله پاکسازی وشکر گزاری وترک گناه 👇👇👇 روزانه .قرائت زیارت عاشورا 🥀40 مرتبه ذک
یاداوری
یادتون نرود زیارت عاشورا و همچنین ۴۰ مرتبه ذکر استغفرالله بخوانید
سی و چهارمین روز چله هست
هم خودتون بخوانید و هم به نیت شهید که انتخاب کردید بخوانید
عاقبت ترک امر به معروف و نهی از منکر از منظر قرآن بدین شرح است :
1-دوری از رحمت خدا ؛
بر اساس آیه ۷۸ و ۷۹ سوره ی مائده گروهی از بنی اسرائیل بر اثر نافرمانی و تجاوز از حق و ترک نهی از منکر ، به زبان داوود و عیسی بن مریم لعنت شدند :
« لُعِنَ الَّذینَ کَفَروا مِن بَنی إسرائیلَ عَلی لِسانَ داوُدَ و عیسی ابنِ مَریَمَ …* کانوا لایَتَناهَونَ عَن مُنکَرٍ فَعَلوهُ لَبِئسَ ما کانوا یَفعَلون» ؛ از میان بنی اسرائیل آنان که کفر ورزیدند ، به زبان داوود و عیسی بن مریم مورد لعنت قرار گرفتند . این ( کیفر ) از آن روی بود که عصیان ورزیده و ( از فرمان خدا) تجاوز می کردند و از کار زشتی که آن را مرتکب می شدند یکدیگر را نهی نمی کردند . راستی چه بد بود آنچه می کردند .
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در تفسیر این آیه می فرماید :
هنگامی که بنی اسرائیل مرتکب گناه شدند علما آنان را از روی سرزنش نهی کردند و پس از آن با آنان می نشستند و می خوردند و می آشامیدند ، گویا آنان هیچ گناهی را مرتکب نشده اند . وقتی که خداوند آنان را این گونه یافت قلوبشان را به یکدیگر نزدیک کرد و آنان را به زبان پیامبری از پیامبران لعنت کرد .
آن گاه فرمود حتماً باید امر به معروف و نهی از منکر کنید و دست افراد نادان را بگیرید و به سوی حق دعوت نمایید وگرنه خداوند قلوب شما را همانند یکدیگر می کند و شما را از رحمت خود دور می سازد ؛ همان طور که آنها را از رحمت خویش دور ساخت.(۱) به فرموده ی حضرت علی علیه السلام خداوند امت های پیشین را جز به سبب ترک امر به معروف و نهی از منکرلعن نکرد و از رحمت خود دور نساخت. خداوند سفیهانشان را به واسطه گناهان و دانشمندانشان را بر اثر ترک نهی از منکر لعن کرد.(۲)
منتظران گناه نمیکنند
عاقبت ترک امر به معروف و نهی از منکر از منظر قرآن بدین شرح است : 1-دوری از رحمت خدا ؛ بر اساس آیه
2- عذاب فراگیر :
از دیگر پیامدهای ترک امر به معروف و نهی از منکر عذابی است که افزون برگناهکاران ، شامل تارکان امر به معروف و نهی از منکر نیز می شود :
« واتَقوا فِتنَةً لا تُصیبَنَّ الَّذینَ ظَلَموا مِنکُم خَاصَةً واعلَموا أنَّ الله َ شَدیدُ العِقاب »(۳) ؛ و از فتنه ای که تنها به ستمکاران شما نمی رسد بترسید و بدانید که خدا سخت کیفر است .
ابن عباس در تفسیر این آیه می گوید : عذاب خدا که بیاید ، ستم کار را از غیر ستم کار جدا نمی سازد . هم چنین گفته اند که ظالمان به سبب ظلمشان عذاب می شوند و غیر ظالمان براثر ترک امر به معروف و نهی از منکر . (۴)در روایتی امام باقر علیه السلام می فرمایند :
خدا به حضرت شعیب وحی کرد که من صد هزار از قوم تو را هلاک خواهم کرد : چهل هزار نفر از آنها اهل معصیت و گناه و شصت هزار هم از خوبان هستند. حضرت شعیب تعجب کرد و گفت : پروردگارا ! اشرار مستحق عذاب هستند ، ولی چرا اخیار و خوبان عذاب می شوند؟ خداوند فرمود : زیرا آنان با گناهکاران مداهنه و سازش کردند (امر به معروف و نهی از منکر نکردند ) و درموردی که من غضب کردم آنها غضب نکردند.(۵)
در اصول کافی روایتی از امام صادق علیه السلام نقل شده است که خداوند دو فرشته را برای ویران کردن شهری فرستاد . وقتی آن دو فرشته به آن شهر آمدند مردی را دیدند که مشغول دعا و گریه و تضرع است ، از این رو یکی از دو فرشته – با وجود این که مرد عابد و این احتمال که شاید او پس از فرمان خدا توبه کرده است – در ویران کردن آن شهر تردید کرد و برای روشن شدن دستور خدواند برگشت و خدا بر اجرای آن دستور و زیر و رو کردن آن شهر، فرمان دوباره داد ؛ آن گاه خداوند فرمود : آن مرد هیچ گاه رنگ صورتش به خاطر غیظ و غضب برای خدا تغییر نکرده است . (۶)
داستان اصحاب سبت – که در سوره اعراف به تفصیل به آن پرداخته شده است – نمونه روشنی از عذاب فراگیر به شمار می رود . بر اساس این آیات ، گروهی از بنی اسرائیل که در ساحل دریا زندگی می کردند و به ماهی گیری اشتغال داشتند ، فرمان خداوند را مبنی بر حرمت کار در روز شنبه زیر پا گذاشتند ؛ به این صورت که کانالی را در کنار دریا حفر می کردند تا ماهیان در روز شنبه وارد آن شوند و در پایان روز جلو کانال را می بستند و به این طریق در روز یکشنبه ماهیان فراوانی را که به این طریق در کانال به دام افتاده بودند صید می کردند . در مقابل این جمع گروهی نهی از منکر کرده و آنان را از نافرمانی خدا باز می داشتند و دسته ای دیگر ، در برابر نافرمانی آنان سکوت کرده و حتی به ناهیان از منکر اعتراض می کردند که چرا تبه کاران را پند می دهید . در پایان این ماجرا قرآن تنها نجات کسانی را گزارش کرده است که نهی از منکر کردند :
« فَلََمَّا نَسوا ماذُکِروا بِهِ اَنجَینَا الَّذینَ یَنهُونَ عَنِ السُّوءِ و أخَذنَا الَّذینَ ظَلَموا بِعَذابٍ یَئِسٍ بِما کانوا یَفسُقون » (۷)؛ پس هنگامی را که آنچه را بدان تذکر داده شده بودند از یاد بردند ، کسانی را که از ( کار ) بد باز می داشتند ، نجات دادیم و کسانی را که ستم کردند به سزای آن که نافرمانی می کردند به عذابی شدید گرفتار کردیم .