eitaa logo
منتظران گناه نمیکنند
2.5هزار دنبال‌کننده
16.8هزار عکس
5هزار ویدیو
346 فایل
خادم کانال منتظران گناه نمیکنند👇 @appear ورز کردن تبلیغات درکانال تاسیس کانال : ۱۳۹۷٫۱٫۱۱ پایان کانال : ظهور آقا امام زمان عج ان شاء الله نشر از مطالب کانال آزاد ✔️
مشاهده در ایتا
دانلود
روز اول چله ترک گناه1⃣ خواهشا تا آخرش رو با دقت بخونید بسیار تاثیر گزار👇 حضرت محمد (ص): امت من درباره نماز چهار گروه می باشند: 1- عده ای نماز نمی خوانند. اینها اهل وادی «سقر» می باشند😡 2- عده ای که بعضی اوقات نماز می خوانند و گاهی نمی خوانند. اینها اهل وادی «نمی» می باشند.😡 3- عده ای سهل انگار هستند که به نماز خود اهمیت نمی دهند و احکام آن را یاد نمی گیرند و اشتباه می خوانند و یا در آخر وقت به جا می آورند، که خدای متعال در مورد این گروه در سوره ماعون آیه 4 می فرماید: «وای بر نمازگزارانی که نماز خود را سبک می شمارند».😢 4- مؤمنانی هستند که نمازشان را با خشوع و کامل می خوانند. اینها رستگارند و جایشان در بهشت است. 😊 نصایح، ص 218 📛3⃣ نکته از پیامبر اکرم (ص). درباره ترک نماز⬇️⬇️ 1⃣سول خدا (ص): در جهنم یک وادی است که از شدت عذاب آن، جهنمیان هر روز هفتاد مرتبه از آن می نالند و در وادی، خانه ای از آتش و در آن خانه چاهی قرار دارد که در آن چاه تابوتی است و در آن تابوت ماری است که هزار سر دارد و در هر سری هزار دهان و در هر دهان هزار نیش است و این جایگاه کسانی است که نماز نمی خوانند و شراب می نوشند.  🔥🍷لئالی الاخبار، ص 395 2⃣سول گرامی (ص) فرمودند : نماز ستون دین است ، پس کسی که عمدا نمازش را ترک کند دینش را خراب کرده است و کسی که به اوقات نماز اهمیت ندهد داخل «ویل» خواهد شد و «ویل» محلی در جهنم است.خداوند در قرآن فرمود: سوره ماعون آیه 4: «ویل جای کسانی است که در نمازشان سهل انگاری می کنند» بحارالانوار جلد 82 صفحه 202 3⃣پیامبر اکرم (ص): چیزی که مسلمان را کافر می کند، ترک عمدی نماز واجبش است. و فاصله بین ایمان و کفر، ترک نماز است.  وسائل الشیعه، ج 3، ص 29
علل نماز نخواندن و راه‌های درمان آن
دوستی دارم که خداوند او را از نعمت‌های مادی خود بهره‌مند کرده است و برخلاف سخنان ما به نماز روی نمی‌آورد، تقاضای راهنمایی جهت هدایت او را دارم، خواهش می‌کنم که پاسخ‌ کنایه‌ای نباشد؟
پاسخ:ـ ۱. در درمان بی‌نمازی، ریشه‌یابی مهم است و این‌که هیچ درمانی مثل اعتقاد پیدا کردن (تفکر در نعمت‌ها، خلقت و…) و باور قلبی و بیدار شدن وجدان اثربخش نیست. این‌جاست که الگوی منحرف، شرور و سختی‌ها و ثروت و وسوسه‌های دوستان و… نمی‌توانند خللی وارد کنند.
۲. پس از این باور، لازم است هر روز و هرگاه قلب را به نور موعظه و تذکر زنده نگه داشت (روح بدون تذکر مثل ماشین باطری خالی می‌کند).
۳. نکته مهم دیگر این‌که در مورد این افراد نباید منتظر بود که سریع نمازخوان شوند.‌ این‌ها به صورت تدریجی در ناخودآگاه و خودآگاه فرد اثر می‌گذارد؛ البته برای کسی که از قبل تمرین نداشته باشد، در ابتدای امر کمی دشوار هم خواهد بود.
۴. هم‌چنین باید گفت که از اهرم عاطفه، محبت و انگیزه برای گفت‌وگوها و خیرخواهی‌ها در رفتارها استفاده کرد و نسبت به کارهای مثبت، او را تشویق و تقویت کنید (کلامی و غیر کلامی) و نسبت به عقوبت‌های دنیایی (بی‌برکتی …) بی‌نمازی از حسن ثروت‌اندوزی او برای کشیده شدن به سوی نماز کمک بگیرید تا ان‌شاء‌الله به‌تدریج کاملاً جنبه خدایی شود.
از آن‌جایی که برای حل مسئله ابتدا باید علت ریشه‌یابی شود، در ابتدای بحث به علل نماز نخواندن اشاره می‌کنیم و سپس راه‌های اصلاح (بینشی، اخلاقی، روان شناختی و عاطفی) را متذکر خواهیم شد و در آخر از بحث نتیجه‌گیری خواهیم کرد.
۲ - علل بی‌نمازی نماز نخواندن یک مسلمان می‌تواند براثر یک علت یا علل متعددی باشد که برخی از آن‌ها از این قرار است:
۲.۱ - بینشی و اعتقادی (عدم تفکر در اصول دین ـ وجود شبهات بی‌پاسخ در ذهن مثل بحث شرور و مصیبت‌ها و عدم آگاهی از عقوبت ترک نماز و جایگاه والای نماز در دین، …)؛
۲.۲ - اخلاقی و ارزشی (غفلت و غرور، غرق شدن در منکرات و فحشا، عناد، خجالت و حیای نابجا به خاطر تمسخر و دوستان ناباب و...)؛
۲.۳ - روان‌شناختی (عاطفی و روانی) مثل ضعف اراده، عدم تمرین‌دهی و تربیت دینی از طرف خانواده، داشتن الگوهای زنده و محبوب بی‌نماز، تشویق و تقویت‌ها، عقده‌گشایی و مخالفت در مقابل سخت‌گیری‌های بی‌جا و شکستن عزت نفس و غرور یا تحقیر در مقابل دیگران، اهمال‌کاری و تأخیر در شروع کار و…
با توجه به این علت‌ها اگر انسان ریشه‌یابی کند و بداند علت اصلی از کدام قسمت ناشی می‌شود، آسان‌تر می‌تواند به هدایت فرد بپردازد.
۳ - راه‌های درمان بی‌نمازی برای تغییر یا ایجاد یک رفتار صحیح نباید انتظار داشته باشیم که سریع به نتیجه برسیم. [۱] تربیت دینی یک امر تدریجی است، چه‌بسا مثل باغبان برای رسیدن به میوه باید مدت‌ها زحمت کشید و مراقبت کرد و حتی مقابل خارها و سختی‌های راه ایستادگی کرد تا بالاخره به هدف رسید.
اگر می‌بینیم که یک شخص مثل شما نمازخوان هستید، به خاطر این است که الگوهایی خوب داشتید که مسئله را برای شما بیان کرده‌اند؛ عنصر تفکر و جواب یافتن سوالات اساسی شما هم به آن اضافه شده و رعایت عوامل متعدد دیگر سبب شد،‌ تا این‌که الان برایتان با سختی همراه نیست
اما اگر کسی چنین شرایطی برایش مهیا نبود یا نخواسته که باشد، مطمئناً شروع به این امر (نماز خواندن) در ابتدا برایش دشوار خواهد بود و با توجه به مطالب فوق باید گفت که به تعداد علل، جواب‌ها متعدد خواهد بود. پس ما سعی خواهیم کرد جواب‌هایی ارائه دهیم که به همه علل اشاره شود.
۳.۱ - حل مسائل اساسی دین حل مسائل اساسی دین (توحید، معاد، امامت، عدل و نبوت): اگر شخصی نماز نمی‌خواند، چون به اصل وجود خدا شک دارد، باید به خاطر دفع ضرر احتمالی (عذاب سخت قیامت) که هر عاقلی به این اصل اهمیت می‌دهد، به دنبال جواب آن باشد که در این زمینه می‌توان از اساتید این رشته و کتاب‌های اصول دین کمک گرفت. اگر
کسی برای این سؤال‌ها جواب یافت، با دلی قرص و محکم تن به عبادت‌ها می‌دهد. اگر می‌بینید برخی به خاطر مثلاً تورم، مسائل سیاسی و ظلم، بی‌کاری و… نماز نمی‌خوانند به گمان خود فکر می‌کنند که با دیگری مخالفت کرده‌اند، به خاطر این است که این مسائل را خوب با تفکر حل نکرده‌اند؛
چراکه این امر جایگاه جدایی از مسائل فوق دارد. گاهی فرد با شبهاتی مواجه شده، مثلاً نمی‌تواند برای شرور عالم دلیلی پیدا کند و … این‌جا باید هر چه زودتر شبهه‌زدایی شود؛ چراکه فردا دیر است؛ چون کسی که مدت‌ها از حق دور گشت، برگشتش خیلی سخت خواهد بود (فروع دین مثل شاخه درخت است، اگر بر تنه قوی و ریشه‌دار اصول دین که تقلیدی نیست قرار گیرد، از میوه‌های تکامل و صفات والای انسانی و عبودیت بهره‌مند خواهند شد).
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت‌الله عبدالقائم شوشتری استاد پیشین حوزه‌های علمیه قم و اصفهان و یکی از مجتهدان و عرفای معاصر شیعی در ۷۷ سالگی، دارفانی را وداع گفت.
آیت‌الله عبدالقائم شوشتری پس از تحمل یک دوره بیماری، شامگاه دیروز «سه‌شنبه»، اول اسفند ماه، در اصفهان به لقاالله پیوست.
ظهور نزدیک است؛ از آنچه در ذهن شما هم هست، نزدیک تر است. عارف واصل، حضرت آیت الله شیخ عبد القائم شوشتری، اهل باطن بودند و باطن اشخاص را میدیدند و گاهی خدمت رجال الغیب می رسیدند. ایشان قضیه ای را که برای خودشان در یکی از سفرها رخ داده بود، چنین نقل نمودند: یک روز در سفری که به سوریه رفته بودم خیلی هوا گرم بود. به قصد زیارت حضرت مقداد حرکت کردم و پس از جستجوی زیاد قبر ایشان را پیدا کردم. صدایی از قبر جناب مقداد به من گفت: تا کی میخواهی به زیارت مقدادها رفته و بیایی؛ برو سراغ مقدادهای زنده. و این اواخر در مکه با شخصی از رجال الغیب برخورد کردم. سوالات متفاوتی از ایشان پرسیدم و جواب هایی را مرحمت فرمودند. یکی از سوالات این بود که آیا ظهور نزدیک است؟ در جوابم فرمودند: «ظهور نزدیک است؛ از آنچه در ذهن شما هم هست، نزدیک تر است.» منبع: کتاب پرهای صداقت ص 179 نوشته محمد لک علی آبادی
هو زندگی نامه استاد عبدالقائم شوشتری(از زبان خودشان): حقیر در روز نیمه ذی الحجه ی سال 1365 هـ .ق، روز تولد امام دهم حضرت علی بن محمد الهادی علیه السلام، در شهر قوچان متولد شدم. سیر و سلوک بنده از اینجا شروع شد: حدود 13 ساله بودم که حس خداجویی در من بیدار شد، با کمال تشنگی از خود می پرسیدم راه وصال حضرت باری تعالی چیست؟ در سال 1339 شمسی بنده طلبه شدم و در مدرسه نواب مشهد مشغول تحصیل گردیدم و در کنار درس و بحث حوزوی به مطالعه کتبی که درباره ادیان و مذاهب و طرائق بود، مطالعه و تحقیق می نمودم.
نخستین استاد اخلاق بنده، مرحوم آیت الله شیخ مجتبی قزوینی احمدی سینائی بود که ایشان مؤکداً به تخلیه و تحلیه 1 که مقدمه تزکیه نفس است توصیه می فرمودند. طی یک مقدمه با عارف مرتاض حضرت سید ابوالحسن حافظیان آشنا شدم و در خدمت ایشان علم اعداد و علم رمل و جفر ناقص و بعض از ختومات را تعلیم گرفتم، ولی پس از چندین سال به دلائلی دفتر را پاره کردم و به رودخانه ماربره ( از سرشاخه های رود دز) ریختم و بخود گفتم: