🔥غسالخانه وآخرت
💥بالاخره روزی سروکارمون به اینجا میرسه...
روزی که بی اختیار باید شسته شویم و مکان آخرتمون دیگه معلومه👇
🌹🌹🌹
یا
🔥🔥🔥
👈قبل از مرگ اعمالت را محاسبه کن.
@montzeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اهداف رسانه ها و جریان های معاند در مبارزه با #حجاب در کشورهای اسلامی
حجت الاسلام پیشاهنگ
#پویش_حجاب_فاطمے
#حجاب
🌸 امام صادق عليه السلام:
كسى كه مايل است جزء ياران حضرت مهدى(عج) قرار گيرد بايد منتظر باشد و اعمال و رفتارش در حال انتظار با تقوا و اخلاق نيكو همراه گردد.
(بحارالأنوار ج۵۲ ص۱۴۰)
@montzeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟 اگه این هفت علامت رو داری، منتظر واقعی ظهور هستی...
🔊 استاد ماندگاری
@montzeran
🔴توصیف فردوسی از زن ایرانی
🔻 #فردوسی می گوید: شیرین، شهربانوی ایرانی حجاب چادر را اختیار کرده بود و هیچکس جز همسرش موی او را ندیده بود 👌
🖋پ.ن: بعضیام از فردوسی، فقط چهار تا بیت جعلی ضدعربی حفظ هستن. حتی در طرفداری شون هم صادق نیستن. حرف ایرانی بودن و #آریایی بودن میزنند، ولی شبیه غربیها لباس میپوشند. از شیرین حرف میزنن اما از مصی تقلید میکنن❗️
@montzeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️آثار بد فیلمهای تلویزیون
#استاد_پناهیان: چرا اینقدر فیلم نگاه میکنید؟؟
اکثر کارگردان ها و نویسندگان لیبرالند و تفکراتشان دارای اشکال..
شیعه ی امام زمان، دقت کن...
هر چیزی را به خورد فرزندانتان ندهید..
الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَـ الْفَرَج
@montzeran
تبعات منفی عدم رعایت مدیریت صحیح آرایش زنان در جامعه امروز مشهود است که چه فسادها و حوادثی به همین دلیل در حال رخ دادن است.
زینت زنان
آراستگی و زینت زنان از ویژگی خاصی برخوردار است. معمولا زنان، نسبت به مردان تمایل بیشتری برای آراستن و زینت خود دارند و شاید بتوان گفت که آنچه از کلمه زینت به ذهن متبادر میشود، مخصوص بانوان است. در اینجا نکته مهم این است که با توجه به اینکه به طور طبیعی، زن برای مرد از جاذبه جنسی برخوردار است و زینت، این جاذبه را مضاعف میکند، اگر منطقی و عاقلانه – جدای از شرع – در نظر بگیریم، به این نتیجه خواهیم رسید که حضور زن در جامعه باید عاری از هر گونه زینتی باشد که نظر مردان نامحرم را به خود جلب کند و محیط روانی جامعه را دچار اختلال سازد. حالا بماند که از نظر شرعی هم این چنین است و نهیهایی در این رابطه وارد شده است. چه خانوادههایی که به این دلیل از هم پاشیده شده و آمار طلاق را افزایش داده و مفاسد دیگری که ریشه در این عامل دارد، فضای جامعه را پر کرده است. خداوند در قرآن میفرماید که زنان نباید زینت خود را ظاهر کنند مگر آنچه که نمایان است.
« وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا يُبْدينَ زينَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها…؛و به زنان با ايمان بگو: ديدگان خود را از نامحرمان ببندند و فروج خود را حفظ كنند و زينت خود را جز آنچه كه آشكار است نمايان نكنند. روسرىهاى خود را بر سينه خود افكنند و نبايد زينت خود را آشكار سازند، جز براى شوهرانشان يا پدرانشان، يا پدر شوهرانشان، يا پسرانشان، يا پسران همسرانشان، يا برادرانشان، يا پسران برادرانشان، يا پسران خواهرانشان، يا زنان هم كيش خود، يا بردگان و كنيزانشان، يا مردان سفيهى كه ميل به زنان ندارند، يا كودكانى كه از امور جنسى زنان آگاه نيستند.» (سوره نور/۳۱)
زینت و حضور در اجتماع
زن باید حس غریزی زینت آرایی را مدیریت کند و از مفسدهانگیزی پرهیز نماید تا فضای روانی جامعه را متلاطم نسازد و چشمهای نامحرمان را به دنبال خود نکشاند.
زینت کردن زن و در محیط جامعه قرارگرفتن از اموری است که در روایات با نهی جدی همراه شده است. در حدیثی از رسول اکرم نقل شده که فرمودند:
زن اگر از خانه خودش با آرایش و زینت و معطر خارج شود و شوهرش به این کار او راضی باشد، به هر قدمی که آن زن بر میدارد، برای شوهرش، خانهای در جهنم بنا میگردد. (بحار الأنوار/ ج۱۰۰/ ص۲۴۹)
فضیلت زینت کردن زن برای شوهر
نکته مهمی که در اینجا شایسته است به آن اشاره شود این است که برخلاف گناه و قبحی که آرایش زن در محیط عمومی دارد، زینت کردن زن برای شوهر فضیلت دارد و ثواب زیادی برای آن ذکر شده است.
منتظران گناه نمیکنند
فضیلت زینت کردن زن برای شوهر نکته مهمی که در اینجا شایسته است به آن اشاره شود این است که برخلاف گنا
در روایتی تزیین زن برای مرد از حقوق زن شمرده شده است:
«و عليها أن تطيب بأطيب طيبها و تلبس أحسن ثيابها و تزين بأحسن زينتها ؛ بر زن است که برای شوهرش خوشبوترین عطرهایش را بزند و زیباترین لباسهایش را بپوشد و از زیباترین زینت هایش استفاده کند.» (الكافی/ج۵/ ص۵۰۸)
در روایتی که ویژگیهای بهترینِ زنان بیان شده، فرمودند:
«… المتبرجة من زوجها الحصان عن غيره…؛برای شوهرش زینت و تبرّج داشته باشد و خودش را از غیر شوهرش حفظ کند.» (بحار الأنوار/ ج۱۰۰/ص۲۳۵)
این مطلب طبیعی است که وقتی زن برای شوهرش زینت کند، هم به حس غریزی زینت کردن، جامه عمل پوشانده و هم بخشی از آرامش روانی همسرش را تأمین کرده که در استحکام کانون خانواده نیز تأثیرگذار است. علاوه بر این، کاری کرده که رضایت خدا را هم داشته است.
و اما نکته پایانی اینکه آرایش و زینت برای خود حد و مرزی دارد. زینتی دارای ارزش است که به تجمل پرستی و شهرت تبدیل نشود و حریم عفاف رعایت شود؛ ریا و خودنمایی نباشد، در برابر چشمان شیطانی نامحرمان نباشد و فرهنگ غربی را وارد فرهنگ اسلامی نکند
این سوالی است که گاهی بعضی ها برای توجیه بی حجابی خود ابراز می کنند.که اصلا چرا حجاب؟ و کجای قران گفته حجاب را رعایت کنید؟
در جواب سوال این بعضی ها ،باید ایتدا یک چیز را متذکر شد:
اینکه شما نباید منتظر باشید همه مسائل و جزییات در قرآن بیاید.در واقع قرآن کلیات و اصول عمومی را بیان می کند .بنابراین، انتظار این که مصادیق و جزئیات در قرآن بیاید، همانند این است که انتظار داشته باشم همه جزئیات در قانون اساسی کشور ذکر شود. اما از آن جایی که حجاب یک اصل عمومی است این موضوع در قرآن ذکر شده که این خودش اهمیت موضوع را می رساند.
حالا جواب اینکه دقیقا کجای قران! آمده را می دهیم:
آیات مربوط بدین موضوع در دو سوره از قرآن آمده است : یکی سوره ” نور ” و دیگر سوره ” احزاب ” .
در سوره نور آیه ای که مربوط به این مطلب است آیه ۳۱ میباشد . چند آیه قبل از آن آیه متعرض وظیفه اذن گرفتن برای ورود درمنازل است و در حکم مقدمه این آیه میباشد:
« یا ایها الذین آمنوا لا تدخلوا بیوتا غیر بیوتکم حتی تستانسوا وتسلموا علی اهلها….و لا یضربن بارجلهن لیعلم مایخفین من زینتهن و توبوا الی الله جمیعا ایها المؤمنون لعلکم تفلحون»(نور.۲۷تا۳۱)
در این آیات ابتدا احکام روابط عمومی و ورود و خروج به خانه های مردم را که با عفت عمومی ارتباط دارد بیان می کند و میگوید : ای کسانی که ایمان آورده اید به خانه های که غیر خانه شما است وارد نشوید تا اینکه اجازه بگیرید و آشنایی دهید و بر اهل خانه سلام دهید این براشما بهتر است .
مفهوم «استیناس» که در این آیه آمده به فرمود رسول خدا به معنی تسبیح و کلماتی است که اهل منزل را آگاه کند چون «یاالله»
در آیات بعد نیز تاکید می کند که اگر اجازه ندادند وارد نشوید مگر امکان عمومی که نیاز به اجازه ندارد و منزل هایی که محل سکونت نیست. سپس در آیه ۳۱ این سوره به احکام نگاه کردن و پوشش زنان می پردازد و می فرماید به مومنان بگو چشم خود را از نگاه به نامحرم فرو گیرند و دامان خود را حفظ کنند سپس حکمم زنان را هم بیان می کند و می فرماید به زنان با ایمان بگو چشم های خود را از نامحرم فرو گیرند و دامان خود را حفظ کنند و با اشاره به پوشش زنان می گوید آنها نباید زینت خود را آشکار سازند جز آن مقداری که طبیعتا ظاهر است مانند صورت و دست ها بنابر این زینت های باطنی نظیر گوشواره دستبند و گردنبند و خلخال که در معرض قرار دادن آن توام با اعضای بدن است حرام شده .
حکم دیگر حجاب که در آیه آمده این است که آننها باید روسری های خود را بر روی سینه های خود بیفکنند.زنان قبل از نزول این آیه روسری های خود را روی شانه یا پشت می انداختند و زیر گلو و قسمتی از سینه آنها دیده می شد لذا این آیه حدود جدید را مشخص می کند سپس به ذکر استثنا های حجاب یا به عبارت دیگر محارم می پردازد .
و اما آیات سوره احزاب:
قسمتی از این آیات مربوط است به زنان رسول خدا و قسمت دیگر دستورهائی است که درباره حفظ حریم عفاف وارد شده است.
اما قسمت اول:( آیه ۳۲و ۳۳سوره احزاب ) :
« یا نساء النبی لستن کاحد من النساء ان اتقیتن فلا تخضعن بالقول فیطمع
الذی فی قلبه مرض و قلن قولا معروفا ( ۳۲ ) و قرن فی بیوتکن و لا تبرجنتبرج الجاهلیة الاولی ». . . (۳۳)
در این آیات اگرچه خطاب به زنان پیامبر است اما از آن جهت است که آنها الگوی جامعه هستند پس می توان گفت در واقع تمام زنان را شامل می شود و خداوند یک الگو و آرمانی که همه باید به آن برسند را تفسیر می کند و می فرماید با نامحرمان به گونه ای حرف نزنید که بیمار دلان در شما طمع کنند و وقتی حرف می زنید عادی صحبت کنید و سخنان معمولی و مطابق عرف بگویید. در آیه بعد می فرماید در خانه های خود بمانید و مانند زمان جاهلیت اندام و وسایل و زینت های خود را در معرض نمایش قرار ندهید .
با این آیه می توان به کسانی که حجاب را قدمی میدانند و اعتقاد دارند بی حجابی یا بد حجابی مطابق با مدرنیته است نیز اینگونه جواب داد که اگر حجاب قدیمی است بی حجابی قدیمی تر است و برای عصری است که مردم هم از نظر دینی و هم از نظر علمی در جهل به سر می بردند
و اما آیات سوره احزاب:
قسمتی از این آیات مربوط است به زنان رسول خدا و قسمت دیگر دستورهائی است که درباره حفظ حریم عفاف وارد شده است.
اما قسمت اول:( آیه ۳۲و ۳۳سوره احزاب ) :
« یا نساء النبی لستن کاحد من النساء ان اتقیتن فلا تخضعن بالقول فیطمع
الذی فی قلبه مرض و قلن قولا معروفا ( ۳۲ ) و قرن فی بیوتکن و لا تبرجنتبرج الجاهلیة الاولی ». . . (۳۳)
در این آیات اگرچه خطاب به زنان پیامبر است اما از آن جهت است که آنها الگوی جامعه هستند پس می توان گفت در واقع تمام زنان را شامل می شود و خداوند یک الگو و آرمانی که همه باید به آن برسند را تفسیر می کند و می فرماید با نامحرمان به گونه ای حرف نزنید که بیمار دلان در شما طمع کنند و وقتی حرف می زنید عادی صحبت کنید و سخنان معمولی و مطابق عرف بگویید. در آیه بعد می فرماید در خانه های خود بمانید و مانند زمان جاهلیت اندام و وسایل و زینت های خود را در معرض نمایش قرار ندهید .
با این آیه می توان به کسانی که حجاب را قدمی میدانند و اعتقاد دارند بی حجابی یا بد حجابی مطابق با مدرنیته است نیز اینگونه جواب داد که اگر حجاب قدیمی است بی حجابی قدیمی تر است و برای عصری است که مردم هم از نظر دینی و هم از نظر علمی در جهل به سر می بردند
آیات ۵۹ و ۶۰ سوره احزاب:
« یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک و نساء المؤمنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یؤذین و کان الله غفورا رحیما ( ۵۹ )لئن لم ینته المنافقون و الذین فی قلوبهم مرض و المرجفون فی المدینة لنغرینک بهم ثم لا یجاورونک فیها الا قلیلا (۶۰) »] .
ای پیغمبر به همسران و دخترانت و به زنان مؤمنین بگو که جلبابهای ( روسریها ) خویش را به خود نزدیک سازند . این کار برای اینکه
شناخته شوند و مورد اذیت قرار نگیرند نزدیکتر است و خدا آمرزنده و مهربان است .اگر منافقان و بیمار دلان و کسانی که در شهر نگرانی به وجود میآورند ، از کارهای خود دست بر ندارند ما ترا علیه ایشان خواهیم برانگیخت . درآنوقت فقط مدت کمی در مجاورت تو خواهند زیست.
مطلبی که از این آیه استفاده میشود و یک حقیقت جاودانی است اینست که زن مسلمان باید آنچنان در میان مردم رفت و آمد کند که علائم عفاف و وقار و سنگینی و پاکی از آن هویدا باشد و با این صفت شناخته شود ، و در اینوقت است که بیمار دلان که دنبال شکار میگردند از آنها مأیوس میگردند و فکر بهره کشی از آنها در مخیله شان خطور نمیکند .
می بینیم که جوانان ولگرد همیشه متعرض زنان جلف و سبک و لخت و عریان میگردند . وقتی که به آنها اعتراض میشود که چرا مزاحم میشوی ؟ میگویند اگر دلش این چیزها را نمی خواست با این وضع بیرون نمی آمد .
این آیات در مور حجاب بود که خوب است بیشتر در مورد تفسیر و شان نزول آنها مطالعه شود علاوه بر آن ما موظفیم قران و اهل بیت را در کنار هم ببینیم زیرا آنها قرآن ناطق اند پس خوب است در بحث حجاب نیز به سیره اهلبیت نیز نگاه شود.
منبع:
تفسیری یک جلدی مبین . بهرام پور
🌹 بازخوانی #سخنان_شنیده_نشدۀ امام خمینی در تجلیل از مقام «زن»
💖 اگر شما زنها خوب شدید، هم مردها خوب خواهند شد، هم بچهها.
سعادت و شقاوت کشورها بسته به وجود زن است.
کلید حل مشکل و کلید تداوم انقلاب دست شما زنهاست.
💝 #نقش_زن در جامعه بالاتر از #نقش_مرد است.
خدمت مادر به جامعه از خدمت همه کس بالاتر است.
خدمت مادر به جامعه از خدمت معلّم بالاتر است.(صحیفه امام، ج۱۴، ص۱۹۶)
💝 #صلاح_و_فساد یک جامعه، از صلاح و فساد زنان در آن جامعه سرچشمه میگیرد.(صحیفه امام ج۱۶ ص۱۹۲)
🔻 رابطه #غنا و #زنا
💢 میدونستین مصرف #الکل و گوش کردن #موسیقی حرام، روی بخشی از مغز (بخش پیشین پیشانی) که مهار رفتارهای محرک جنسی رو به عهده داره... اثر میذاره و باعث #تخریب_حافظه میشه؟؟
برای همین شاهد رفتارهای بیضابطه #جنسی در جوامع هستیم...💥
💠پیامبر اکرم(ص) فرمودن:
《هر کاری #شراب میکند #غنا هم انجام میدهد. غنا #حیا را از بین میبرد و #غریزه جنسی را زیاد میکند، اگر مبتلا به غنا شدید از زنان بپرهیزید. برای این که غنا انسان را به زنا میکشاند.》*
📚منابع:
#کتاب "عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی"، ص ۱۶۰
*بحارلانوار ج ۷۶، ص ۲۴۷
لعنت خدا بر چشمچران و کسی که خود را در معرض دید دیگران قرار میدهد!
متأسفانه امروزه شاهد این هستیم که شبکههای اجتماعی و پیامرسان، مثل #تلگرام و #اینستاگرام، شده است محلی برای خودنمایی، دلبری و چشمچرانی. چه مردان و چه زنان، چه دختران و چه پسران برای اینکه لایک و تحسین جنس مخالف را گدایی کنند تصاویر فاخر یا #بی_حجاب و نامناسب خود را در پروفایل خود قرار میدهند یا در پیج خود و برای همه به اشتراک میگذارند. درحالیکه نه زن و نه مرد حق ندارند که چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی دلبری و خودنمایی کنند. به فرموده حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام چه شخصی که خودنمایی می کند و چه کسی که به او نگاه میکند از رحمت خدا دورند:
«لَعَنَ اللَّهُ النَّاظِرَ وَ الْمَنْظُورَ إِلَیه؛ خداوند لعنت کرده است (از رحمت خدا دور است) کسی را که چشمچرانی میکند و کسی را که به او نگاه میشود».[1]
[1]. مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج14، ص: 271