💌 سهم امروزمون از یاد مولای غریب
☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺
🔴 فرصتی فوق العاده برای بانوان آخر الزمانی
🔵 صدها مجتهد، افتخار شاگردیش را داشتند و مرجع بزرگ تمام شیعیان بود؛ وقتی مادرش از دنیا رفت به شدت می گریست! یکی از شاگردانش علت این بی تابی را پرسید؛ مرحوم شیخ انصاری در پاسخ فرمود: من هرچه دارم از برکت مادرم هست؛ بله! مادری عفیف و پاکدامن که هرگز بدون وضو به فرزندش شیر نداده بود.
🔹 نقش مادر در تربیت فرزند، اعجاز گونه هست؛ مادر انبیاء و اوصیاء از برترین زنان زمان خود بودند.
🔹 به همین جهت است که شیطان صفتان تمام سعی خود را به کار گرفته اند تا به اسم دفاع از زنان، آنان را بی هویت کنند.
🔹 امروز زنان فرهیخته، با فرزند آوری و تربیت فرزندانی در تراز یاران امام زمان، می توانند بزرگترین خدمت به بشریت را رقم بزنند و در تحقق عدالت جهانی سهم بزرگی را به خود اختصاص دهند.
🌕 معیار انتخاب همسر خود را همین مسئله قرار دهند و در دوران حمل و شیردهی و از همان دوران طفولیت فرزندشان، آنان را عاشق و دلدادۀ امامشان تربیت کنند.
#انتظار_یعنی_آماده_باش
#مهدویت
امام مهدي از ديدگاه امام صادق(ع)
🔶🔹 «يزجر الناس قبل قيام القائم عن معاصيهم بنار يظهر في السماء و حمره تجلل السماء، و خسف ببغداد و خسف ببلد البصرة، و دماء تسفک بها، و خراب دورها، و فناء يقع في اهلها، و شمول اهل العراق خوف لا يکون معه قرار».
♦️ «پيش از قيام قائم (ارواحنا فداه) مردم به وسائلي از گناه ترسانيده ميشوند:
1⃣ به وسيله ي آتشی که در آسمان ظاهر ميشود.
2⃣ به وسيله ي سرخی فراگيري که آسمان را فراميگيرد.
3⃣ به وسيله ي خسفی در بغداد.
4⃣ به وسيله ي خسفی در شهر بصره.
5⃣ به وسيله ي خون هایی که در بصره ريخته ميشود.
6⃣ به وسيله ي ترس و اضطرابی که همه ٔ عراق را فراميگيرد و آرامش را از همهٔ آنها سلب ميکند».
📚 اعلام الوري،ص۴٢٩
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@montzeran
پندانه
آیت ﺍﻟﻠﻪ بهجت(ره) :
💠ﺩﺭ ﺭﻭﺯ #ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻣﺎ
√ #ﺳﻨﮓ ﻗﺒﺮ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ،❌
√ #ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ،
√ #ﺍﺳﻢ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ.
√ #ﻋﻨﺎﻭﻳﻦ ﻣﺮﺩﻡ،
√ #ﭘﺴﺖ ﻭ #ﻣﻘﺎﻡ ﻣﺮﺩﻡ
√و ﺍﻳﻨﮑﻪ #ﺁﻳﺖﺍﻟﻠﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻳﺎ ﻧﺒﺎﺷﺪ،
√ #ﻭﺯﻳﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﻳﺎ ﻧﺒﺎﺷﺪ،🙂
√ #ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪ ﺑﺎﺷﺪ ﻳﺎ ﻧﺒﺎﺷﺪ.
⇦ﺍﻳﻨﻬﺎ ﺍﺻﻼ #ﻣﻼﮎ ﻧﻴﺴﺖ،❌
💠▫️ﺑﻠﮑﻪ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺯﻳﺮ ﺍﺳﺖ 👇:
①↫ﺍﻭﻝ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ ﺁﻧﻬﺎﻳﻲ ﮐﻪ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﺷﺎﻥ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ #ﺭﺍﺿﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺮﻭﻧﺪ #ﺑﻬﺸﺖ
②↫دوم ﺁﻧﻬﺎﻳﻲ ﮐﻪ #ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ #ﺭﺍﺿﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻨﻔﻌﺖ ﺭﺳﺎﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﻴﺰ ﺑﺮﻭﻧﺪ #ﺑﻬﺸﺖ
③↫سوم ﺁﻧﻬﺎﻳﻲ ﻫﻢ ﮐﻪ #ﺍﺷﮏ ﺑﺮﺍﻱ امام #حسین و ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍ ﺭﻳﺨﺘﻪ ﺍﻧﺪ و #عملصالح انجام دادند ﺁﻧﻬﺎ ﻫﻢ ﺑﺮﻭﻧﺪ #ﺑﻬﺸﺖ.
💠ﺳﭙﺲ #ﻣﻼﺋﮑﻪ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ :
✨ﺍﻱ ﺧﺪﺍﻱ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﭘﺲ #ﺷﻬﺪﺍ ﻭ ﺭﺯﻣﻨﺪﮔﺎﻥ وایثارگران ﭼﻪ؟
💠ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﻴﻔﺮﻣﺎﻳﻨﺪ :
✨ #ﻣﻘﺎﻡ ﻭ ﻣﻨﺰﻟﺖ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﻗﺎﺑﻞ #ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻧﻴﺴﺖ.ﻣﺎ ﺑﺎ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﺑﺎﻳﺴﺘﻲ #ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﮐﻨﻴﻢ،ﺑﺎ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﺑﺎﻳﺴﺘﻲ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﻨﻴﻢ ﻭ ﺑﺒﻴﻨﻴﻢ ﮐﺠﺎ ﺧﻮﺷﺸﺎﻥ ﻣﻲ ﺁﻳﺪ ﻭ ﮐﺠﺎﻱ #ﺑﻬﺸﺖ ﻣﻴﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﺮﻭﻧﺪ؟ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ ﺍﻳﻨﻬﺎ #ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﮐﻨﻴﻢ ﻭ #ﺭﺿﺎﻳﺘﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺟﻠﺐ ﮐﻨﻴﻢ.
#اَلَّلهُمـّعجِّللِوَلیِڪَالفَرَج
@montzeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️همین یه حرف برای ما کافیه..
🌹شهید_مهدی_زین_الدین
#از_شهدا_بیاموزیم ❣❣❣❣❣
🚨 دو خبر تأسف برانگیز در یک روز...
۱. تمامی مرزهای زمینی بین ایران و ترکیه بازگشایی و ورود و خروج مسافران، تنها با تست کرونا امکانپذیر میشود!
۲. مرزهای زمینی چهارگانه ایران با عراق، حتی با انجام تست کرونا و ارائه کارت واکسن، بسته است و زائران اربعین برگشت داده میشوند!
🤲 «یارب فرج ولی الامر ما را برسان.»
ڳوش ڪن
خـــدا میخاد صداٺ بزنه🗣
بلند شو مؤمݩ
اصلا زشتھ بچھ مسلمۅݩ مۅقع نماز تۅ فضاے مجازے باشھ!!
#بسماللّٰہ
نٺ گوشے←"OFF"❎
نٺ الهے←"ON"✅
وقٺ عاشقیہ
ببینم جا نـــماز هاٺون بازه؟🤨🧐
وضـــو گرفٺید؟🤔
اگ جواب بݪہ هسٺ ڪہ چقد عالے
اݪٺمآس دعــــآ...🤲📿
اَݪݪہُمَ عَجݪ ݪِوَݪیڪَ اݪـفَرج
پآشـــو دیگه
#نمازتسردنشهمؤمن
📆تقویم و مناسبتهای فردا📅
🔺فردا دوشنبه:
🔹 ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ 🔹
🔹 ۱۳ صفر ۱۴۴۳ 🔹
🔹 ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۱ 🔹
💢 سقوط هواپیمای کمک رسانی در شیراز [۱۳۵۷ ش]
#تقویم
شكّى نيست كه غيبت از گناهان كبيره است و مرتكب كبيره مستحقّ دوزخ است، چنان كه در ذيل آيه شريفه «إنْ تَجْتَنِبُوا كَبائِرَ ما تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُكَفِّرْ عَنْكُمْ سِيّئاتِكُمْ وَ نُدْخِلْكُمْ مُدْخَلًا كَريماً»[١] امام صادق عليه السّلام فرمود:
«الْكَبَائِرُ الَّتِي أَوْجَبَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ عَلَيْهَا النَّار.»[٢]
«گناهان كبيره گناهانى است كه خداوند مجازات آتش براى آنها مقرّر داشته است.»
قرآن كريم در چند مورد شديداً از غيبت نكوهش نموده و از آن نهى كرده است، از جمله:
«وَيْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ.»[٣]
«واى بر عيبجويان هرزهگوى.»
«... وَ لا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضاً أ يُحِبُّ احَدُكُمْ أنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أخيهِ مَيْتاً فَكَرِهْتُموهُ ...»[٤]
«... هيچ يك از شما از ديگرى غيبت نكند. آيا كسى از شما دوست دارد كه گوشت مردار برادر خود را بخورد؟ [به يقين] همه شما از اين كار كراهت داريد [پس بدانيد كه غيبت كردن مانند خوردن گوشت مرده برادر دينى است، از آن سخت بپرهيزيد] ...»
از اين دو آيه استفاده میشود كه در غيبت انگيزه عيبجويى شرط است، زيرا در آيه اوّل از غيبت به عنوان عيبجويى و هرزهگويى مذمّت شده و در آيه دوّم غيبت را با خوردن گوشت مردار برادر دينى تنظير نموده و اين تنظير به خاطر آن است كه غيبت ترور شخصيّت ديگران است، گويى غيبت كننده به وسيله غيبت شخصيّت آنها را له كرده و از صحنه بيرونشان میکند.
در اينجا غيبت كننده با غيبت دو كار انجام میدهد: يكى آن كه ديگرى را بیآبرو میکند، دوّم آن كه بدين وسيله براى خویش كسب وجاهت و آبروى مىكند و در حقيقت ترور شخصيّت ديگران را مايه حفظ آبروى خود میپندارد و به اصطلاح شخصيّت خود را در گرو مردن ديگران و پايمال كردن آنها میبيند.
نكته ديگرى كه از اين آيه استفاده میشود اين است كه غيبت تنها در مورد مسلمين حرام است زيرا دو عبارت «بَعْضُكُمْ بَعْضاً» و «لَحْمَ أخِيهِ» اشاره به مؤمنان است و غير مؤمنان را شامل نمیشود.
سوّمين نكتهاى كه ممكن است از آيه شريفه برداشت شود آن است كه غيبت در صورتى موضوعيّت پيدا میکند كه طرف مقابل حضور نداشته باشد، زيرا علاوه بر آن كه لغت غيبت نشانه عدم حضور است كلمه «مَيتاً» نيز به اين معنى اشاره دارد، چون در آيه شخص مغتاب (غيبت شونده) مانند مرده فرض شده است، پس همان گونه كه شخص مرده غايب است و نمیتواند از خود دفاع كند او نيز در اثر عدم حضور قادر به دفاع از آبرو و حيثيّت خويش نيست.
نكته چهارم آن كه همان طور كه مرده ديگر زنده نمیشود آبروى از دست رفته نيز قابل برگشت نيست. والله اعلم. چه بسيار افرادى كه آزرده خاطر از دنيا رفتند و ديدارها به قيامت افتاد و آنگاه در پيشگاه خداوند متعال به محاكمه و دادخواهى برخواهند خاست. نَعوذُ بِاللّهِ مِن شَرِّ الشَّيطانِ وَ مِن غَضَبِ الرَّحمَنِ.
«لا يُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إلّا مَنْ ظُلِمَ وَ كانَ الله سَميعاً عَليماً.»[٥]
خداوند دوست ندارد كسى با سخنان خود بدیها را اظهار كند مگر آن كسى كه مورد ستم واقع شده باشد. و خداوند شنوا و دانا است.»
از اين آيات استفاده میشود كه خداوند دوست ندارد بدیهاى ديگران آشكار شود و عيوب آنان فاش گردد و آبروى مردم از بين برود.
در روايات اسلامى نيز به طور جدّى از غيبت كردن نهى شده و آثار سوئى براى آن بيان گرديده است كه در اينباره به طور مشروح به بحث میپردازيم، زيرا مردم كمتر به حرمت و گناه غيبت توجّه دارند، و همان گونه كه مرحوم شهيد ثانى میفرمايد: بيشتر مردم براى اقامه نماز، روزه و بسيارى از عبادات و آنچه وسيله قرب مقام در نزد پروردگار میشود میکوشند و بسيارى از محرّمات از قبيل زنا، شرب خمر و ... را مرتكب نمیشوند و با اين همه، بيشتر اوقات خود را در مجالس لهو و خوشگذرانى و سخنان بيهوده و ... تلف میکنند و آبروى برادران دينى خود را میبرند و آن را جزو گناهان به حساب نمیآورند، گويى از مؤاخذه خداوند متعال در ارتكاب اين گونه اعمال بيمى ندارند.[٦] خلاصه اين كه بسيارى از مردم مرتكب غيبت میشوند و گويا آن را گناه نمیدانند و از اين نكته غافلند كه كارهاى ديگرى كه انجام میدهند و حسناتى كه كسب میکنند با يك غيبت تمام آنها را از بين میبرند.
هتك آبروى مسلمان بدتر از رباخوارى است
پيامبر اكرم صلّى الله عليه و آله و سلّم فرمود:
«إِنَّ الدِّرْهَمَ يُصِيبُهُ الرَّجُلُ مِنَ الرِّبَا أَعْظَمُ عِنْدَ الله فِي الْخَطِيئَةِ مِنْ سِتٍّ وَ ثَلَاثِينَ زَنْيَةً يَزْنِيهَا الرَّجُلُ وَ أَرْبَى الرِّبَا عِرْضُ الرَّجُلِ الْمُسْلِم.»[٧]
«درهمى كه انسان از ربا به دست میآورد گناهش نزد خدا از سى و شش زنا بزرگتر است و بالاترين ربا معامله كردن با آبروى مسلمان است.»
غيبت از زنا بدتر است
جابر بن عبدالله و أبي سعيد خدرى از پيامبر اكرم صلّى الله عليه و آله و سلّم نقل كردهاند كه فرمود:
«إِيَّاكُمْ وَ الْغِيبَةَ فَإِنَ الْغِيبَةَ أَشَدُّ مِنَ الزِّنَا إِنَّ الرَّجُلَ قَدْ يَزْنِي فَيَتُوبُ فَيَتُوبُ الله عَلَيْهِ وَ إِنَّ صَاحِبَ الْغِيبَةِ لَا يُغْفَرُ لَهُ حَتَّى يَغْفِرَ لَهُ صَاحِبُهُ.»[٨]
«از غيبت بپرهيزيد كه غيبت از زنا بدتر است، زيرا زناكار ممكن است توبه كند و خدا توبه او را بپذيرد امّا غيبت كننده مورد عفو قرار نخواهد گرفت مگر اين كه طرف از او راضى شود.»
غيبت، به منزله خوردن گوشت مرده است
همان گونه كه قرآن مجيد غيبت كردن را مانند خوردن گوشت برادر مؤمن میداند در روايات نيز به اين مطلب اشاره و تأكيد شده است:
پيامبر اكرم صلّى الله عليه و آله و سلّم فرمود:
«سِبَابُ الْمُؤْمِنِ فُسُوقٌ وَ قِتَالُهُ كُفْرٌ وَ أَكْلُ لَحْمِهِ مَعْصِيَةٌ وَ حُرْمَةُ مَالِهِ كَحُرْمَةِ دَمِهِ.»[٩]
«دشنام دادن به مؤمن گناه و جنگيدن با او كفر و خوردن گوشت او [به وسيله غيبت] معصيت است، و احترام مال مؤمن مانند احترام خون اوست.»