🍃🍂🌺🍃🌺
🍂🌺🍂
🌺
✔️ خاطرات شیرین از استاد منذر (۲)
🔰 پای سخن استاد مهدی پیشوایی:
💥استاد ابوالحسنی به من گفت:
آقای پیشوایی، ول کن کلمه امام علی را؛ بگو امام امیرالمومنین علیهالسلام!
🔻🔻🔻
▪️مرحوم حجه السلام والمسلمین ابوالحسنی (منذر) دربین علما و شخصیت ها به دونفر علاقه داشت؛ به مرحوم آیت الله شیخ حسین لنکرانی ارادت داشت و نسبت به آیت الله حاج شیخ فضل الله نوری عشق می ورزید ولی نسبت به ساحت امیرالمومنین علیه السلام فدایی بود و آنچه از دستش بر می آمد مضایقه نمی کرد.
▪️خاطره ای در زمان حیات ایشان بین ما اتفاق افتاد که معلوم می شود بسیار باریک بین و ظریف بین بود.
سال 72 برای اولین بار کتاب «سیره پیشوایان» را آماده کردم تا در چاپخانه موسسه امام صادق (ع) منتشر شود. حضرت آیت الله سبحانی از استاد ابوالحسنی (منذر) درخواست کرد که یک دور این کتاب را مطالعه کند و نظر بدهد. البته شأن ایشان ویراستاری نبود ولی با لطفی که داشتند از روی احترام یک دور کتاب را دیدند و من یادداشتها و اصلاحیه های ایشان را خواندم و اکثر آنها را اعمال کردم که در ارتقاء سطح کتاب موثر بود وقتی هم که کتاب را به من دادند پیش بینی کردند که این کتاب موجب شهرت شما خواهد شد.
در مواردی تذکر محتوایی دادند که دو مورد را نقل می کنم:
من عنوان فصل اول سیره پیشوایان را امام علی (ع) گذاشته بودم و در خلال بحث مرتب این کلمه امام را تکرار می کردم. ایشان به من گفتند: آقای پیشوائی امام علی (ع) اصطلاح ما شیعیان نیست.
عامه و اهل سنت به تک تک علمایشان می گویند امام (امام محمد غزالی، امام شافعی، امام فخر رازی و...) حالا اگر ما هم گفتیم امام فرقش با بقیه چیست؟
آقا ول کن کلمه امام علی را، ما باید بگوئیم امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام.
دقت و ظرافت را ببینید!
▪️از این بالاتر نمونه دوم است که خلوص ایشان را در ملاکهای داوری و ارزشگذاری نشان می دهد. در همین فصل من بحث «عدالت اجتماعی» امیرالمومنین علیه السلام را مطرح کردم ایشان فرمودند: فلانی عدالت اجتماعی اصطلاح ما نیست، این یک اصطلاح سوسیالیستی است که از چپ ها رسیده وگر نه عدالت در اسلام عام و در شئون مختلف است [عدالت سیاسی، اقتصادی، حکومتی، فردی و...] نویسندگان ما توجه ندارند و از این اصطلاح استفاده می کنند ومن فهمیدم چقدر دقیق و عمیق هستند و هر دو را اصلاح کردم .
از آن به بعد به ایشان علاقمند شدم و امروز هم سخن گفتن در مجلس یادواره ایشان از نظر احساسی و عاطفی بسیار برایم سخت است.
▪️ منبع: همایش بزرگداشت استاد در سال ۹۱
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی: @monzer_ir
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍂🌺
💥اسرار پشتپردهای از کودتایسقیفه و هجوم به خانۀ امیرالمومنین(ع)
✔️مورخ خبیر: استاد علی ابوالحسنی (منذر)🔻
🔹شما فکر میکنید، سقیفۀ بنی ساعده فقط طرحی برای تغییر حکومت و تحول سیاسی بود؟ یعنی سقیفه تنها به دنبال تغییر خلافت و حکومت از یک شخص به شخص دیگر بود؟ خیر. ماجرا خیلی عمیقتر از این حرفهاست.
🔹شما اگر حوادث بعد از مصیبت فقدان پیامبر (ص) را به دقت مطالعه کنید، می بینید که سقیفه و هجوم به خانه امیرالمومنین (ع) امتداد یک جریان بود که برای کشتار، نسل کشی و نابودی نسل پیامبر (ص) و تمامی فرزندان پاک ایشان طراحی شده است. اصلاً به آتش کشیدن خانۀ مولا و آن حملۀ عجیب و غریب صورت عادی ندارد؛ میخواستند نسل سوزی کنند و تشیع را برای همیشه نابود کنند لذا موقع آتش زدن خانه وقتی آن فرد گفت خانه را با اهلش به آتش میکشم، به او گفتند حتی اگر فاطمه باشد، چنین میکنی؟ پاسخ داد: وإن ... حتی اگر فاطمه زهرا باشد، خانه و اهلش را آتش میزنم.
🔹در مقام عمل هم اگر چه امیرالمؤمنین (ع)،با حفظ مصالح، وصایای پیامبر (ص) و زمینههای لازم را برای حفظ اسلام و تشیّع، رعایت کردند و سقیفه، در آن برهۀ طوفانی به نسل کشی اولاد پیامبر به طور کامل نرسید، اما به هر حال دشمنان، تنها دختر و یادگار پیامبر (ص) را به شهادت رساندند، و حق آلالله را غصب کردند، و بعد با قتل محسن بن علی (ع)، یک سوم سادات را از بین بردند.
🔹شما اگر پرونده سقیفه و کودتاچی های سقیفه و دار و دسته آنها را باز کنید، میبینید از ابتدا سیاست و مرامشان همین بوه است. و این جریان از بام تا شامِ تاریخ به دست طواغیت، همین برنامه را بر ضد شیعه اجرا کرده است... اینجا محسن بن علی (ع) و در کربلا، طفل شیرخوارۀ سیدالشهداء (ع) را به آن وضع فجیع کشتند...
🔹کربلا قرار بود همه را قتل عام کنند... لذا دو مقطع خیلی به اهل بیت(ع) سخت گذشت: یکی مصیبت پیامبر (ص) که دشمنان انتظار کشیدند تا با رفتن او، فوراً به اهل بیتش حمله و کار را یکسره کنند. یکی شهادت امام حسین (ع) بود که تا او را به قتل رساندند، به حریمش حمله کردند و خیمهگاهش را به آتش کشیدند و بعد از غارت و تاراج، به این زن و فرزندان بیگناه جسارتها کردند که زبان از بیانش عاجز است...
🔗کانال استاد منذر «ره»: telegram.me/monzer_ir 🔗
🔺🔺🔺
📡 نواهنگ فاطمی دیجیتال
▪️ در محضر بانوی نور؛ زهرا (س)
👈 ترکیبی از بیانات کوتاه و جذاب🔻
✔️استاد علیابوالحسنی مُنذِر (ره)
✔️استاد سیدمهدی میرباقری
✔️ و روضۀ جانسوز: آیت الله مجتهدی (ره)
🍀کانال رسمی استاد منذر (ره)
@monzer_ir
🌞
▪️نوشتاری به یادماندنی از منذر تاریخ٬ استاد ابوالحسنی:
✍️ مقاله: جلوه ای از عنایات حضرت ولیعصر (عج) به انقلاب اسلامی
💥اسراری از پشت پرده حوادث و رخدادهای انقلاب
👈 حاوی ماجراهای رمزآلود و تکان دهنده تاریخی
دانلود🔻
🚩 telegram.me/monzer_ir
🔰خاطره ای شنیدنی از امام خمینی (ره)
👈 این همان راهی است که باید طی کنیم
✔️ استاد ابوالحسنی منذر (ره)🔻
آیتالله حاج شیخ نصرالله شاه آبادی، فرزند آیتالله شیخ محمد علی شاه آبادی (استاد مشهور امام خمینی ره) ماجرای زیر را مکرر نقل می کردند:
اوایل شروع نهضت اسلامی (دهه۴۰) خواب دیدم که در خوزستان ایران، جنگی سخت بین نیروی حق (به زعامت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)) و باطل در گرفته و من [شیخ نصرالله] نیز در آن، حضور دارم.
آن جنگ، با پیروزی جبهه حق پایان یافت و من، پس از آن، به دیدار حضرت سیدالشهداء (ع) نایل شدم و مورد تفقد ایشان قرار گرفتم.
از آن خواب شگفت بیدار شده و مدتها در تعبیر آن، فکرم به جایی نمیرسید. تا اینکه پس از مدتی، امام خمینی به نجف تبعید شد و ما خدمت وی رسیدیم. در خلال صحبت، به مناسبتی یاد خواب مزبور افتادم و آن را نقل کردم. امام، پس از شنیدن، آن خواست چیزی بگوید؛ ولی منصرف شد
من اصرار کردم، پس از تحاشی بسیار فرمود:” این خواب، درست است و چنین جنگی در آن نواحی واقع خواهد شد و ما- چنانکه دیدی – در فرجام، پیروز خواهیم شد”.
من توضیح بیشتری خواستار شدم و وی فرمود: «این راهی است که پدر شما (مرحوم آیتالله شاه آبادی) برای ما ترسیم کرده و گریزی از پیمودن آن نداریم».
🔺بازتاب خاطره استاد در خبرگزاری حوزه
▪️با تشکر از آقای پوستچیان:
http://www.hawzahnews.com/news/885707
#پیشنهاد_ویژه
برای همه محبین #حضرت_زهرا (س)
این کلیپ را به دوستانتان هدیه دهید🔻
دل آرام دنيا.mp3
9.26M
🔰🔰🔰
🎵 نواهنگ دیجیتال
👈 دل آرام دنیا؛ حضرت زهرا (س)
❄️ سخنان شورانگیز استاد ابوالحسنی
💥 چرا بین فرزندان پیامبر (ص)، خدا بیش از همه فاطمه اطهر را دوست دارد؟
🔗 @monzer_ir 🔗
اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
📰
💥 افق حوزه منتشر کرد
👈 ویژه نامه «مظهر حضور»
با گفتارهایی از مراجع عظام٬ حضرات آیات و حجج اسلام:
🔹صافی گلپایگانی
🔹 بهجت
🔹مکارم شیرازی
🔹 جوادی آملی
🔹 ابوالقاسم علیدوست
🔹 محمدباقر تحریری
🔹 علیرضا جوادزاده
🔹محمدصادق ابوالحسنی
و...
(قابل دانلود در سایت افق حوزه)
آسیب شناسی مجلس - ابوالحسنی.pdf
984K
🔺🔺
💥 آسیب شناسی مجلس شورا٬ از نگاه شهید مدرس و شیخ فضل الله نوری (ره)
✔️ گفتگوی تفصیلی افق حوزه با محمدصادق ابوالحسنی
🔹 درباره تاریخ پرماجرای مجلس و آسیب هایی که نمایندگان را تهدید می کند.
🔰 @monzer_ir
👈 رمز غلبه جناح غربگرا بر بخشی از جامعه ما چیست؟
🔹با گلگشتی در آثار استاد منذر (ره) پاسخ را دریابیم:
عامل اول: تفرقه و تخریب بی رویه بین عناصر خودی
عامل دوم: غفلت از تاریخ و عبرتهای تاریخی
و...
✨🍃🍂🌺
🍃🍂🌺
🍂🌺
▪️هشدار یک تاریخنگار نسبت به تخریبهای تند تاریخی و سیاسی
👈 سیاهنمایی و کینهورزی مثل شمشیر دودَم به ملت و کشور آسیب میزند
👈 تاریخنویسان و سیاستورزان، در همه حال منصفانه سخن گویند
🔹تاریخنگار منصف، استاد ابوالحسنی از تخریبهای بی رویه ای که در عرصه تاریخی و گاه سیاسی بین گروههای مختلف تحت عنوان انتقاد صورت می گرفت، بسیار رنج میبرد و با روحیه فراجناحی خویش همواره تأکید میکرد که:
🔹ما باید این همه شتاب و عجله در قضاوت و کینههای ایدئولوژیکی را کنار بگذاریم. حق انتقاد محفوظ، بلکه ضروری است، اما تخریب بیرویه روا نیست. حمله به رجال دینی و سیاسیای که به لحاظ اندیشه و عملکرد، در یک داوری عالمانه و منصفانه، مثل شیخ شهید٬ در خط خدمت به اسلام و ایران گام زدهاند، نوعی "نخبه کشی فرهنگی" است. نخبه کشی که فقط سیاسی نیست و به از بین بردن امیرکبیرها و قائم مقامها منحصر نمیشود، شاید بدتر از آن نخبه کشی فرهنگی باشد.
🔹كسانى هستند كه نخست راجع به موضوع اظهار نظر مىكنند و سپس به تحقيق و بررسى پيرامون آن مى پردازند! عادات مذمومى چون مطلق انديشىِ سياه و سفيد، يكسونگرى در ديدن اشخاص و... در خوانندگان تاريخ (بخوانيد: مردم) تثبيت مى شود و آنگاه اين عادات، به مثابه شمشيرى دو دَم، به خود ما نيز صدمه مىزند.
🔹اگر نگاه سطحى و داورى يكسويه را (ولو مثلاً به نيتِ خدمت به انقلاب و نظام اسلامى) نسبت به گذشته (حتی تاريخ پيش از انقلاب مثل دوران قاجار و یا حتى پهلوى) به كار گيريم بايد مطمئن باشيم كه رواج اين نوع نگاه در جامعه، نهايتاً سبب مى شود كه مردم ما درباره همه چيز و از آن جمله درباره عملكرد مسئولان جمهورى اسلامى نيز به طور سطحى و يكسويه داورى كنند و به ويژه در برابر تبليغات فريبنده دشمنان نظام، سخت آسيب پذير شده و به آسانى تن به قبول شايعات و دروغ پراكنى آنان دهند.
📝منبع: کتاب مکتب تاریخنگاری مشروطه، اثر استاد ابوالحسنی(منذر)
🍀 کانال استاد ابوالحسنی منذر(ره):
▶️ telegram.me/monzer_ir ◀️
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍂🌺
🍃🌺
🌺
✔️استاد ابوالحسنی منذر (ره)🔻
💥دشمن شناس باشید و از تفرقه بپرهیزید؛
👈 پیشرفت کشور بدون اتحاد میسر نیست.
▪️حلقه های سه گانه در اتحاد جبهه کفر٬ چیست؟
🔹یکی از مسائل مهم برای سعادت و پیشرفت کشور، «اتحاد و همدلی» است؛ یعنی: پرهیز از غفلت، نفاق، شقاق، پراکندگی و دودلی و دعوت عام شیعیان (بل همه آزادگان) به یکدلی با هم در جهت قیامی پرشور و سراسری بر ضد استعمار؛ همراه با توجه ویژه به آثار سوء اختلافات و دسته بنديهاى «بحران سازِ» سياسى و اجتماعى و لزوم اتحاد هر چه بيشتر و مستحكمتر ميان اهل حقّ و ولايت و تلاش جهت حلّ و فصل پختۀ اختلافات سليقه اى و جزئى، و همچنین سوق افراد و گروهها به سوى تعامل و تبادل فكرى، علمى و دوستانه .
🔹در جبهۀ مقابل نیز، دشمنان ما، حلقههایی از یک مجموعۀ طاغوتی را به هم پیوند می زنند که زمینهساز یک اتحاد انحرافی است. این حلقهها، از «انحطاط فکری»، «فریب سیاسی» و «ابتذال اخلاقی» تشکیل میشود.
🔹آن دست استعماری که در سایۀ تحمیل امنیّت سیاهِ سرنیزهای خویش، ملتی را سالها و در وضعیت مشترک ستمدیدگی و خفقان زدگی فرو میبرد و نیز آن قلم پرزرق و برقِ سحرانگیزِ بدعت گذارِ دینسازی که فرهنگ جامعهای را به تباهی میکشد و وحدت و اتحادی بر مبنای اصل مشترک ابتذال و انحطاط فکری و اخلاقی ایجاد کرده و جامعهای یکدست و یکداستان، ولی کجاندیش و بیخبر میسازد، به دنبال وحدتی بر اساس تبعیت از طاغوت و بردگی شیطان است.
🔖 @monzer_ir 🔖
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂
✨🍂🌺
🍃🌺
🌺
💥حاج آقا، شما به کی رأی میدهید؟
👈 خاطرهای زیبا از شیخ حسین لنکرانی و آیت الله حق شناس
✔️استاد ابوالحسنی منذر🔻
🔹هنگامى كه دوران انتخابات فرا مى رسيد، مرحوم آیت الله لنكرانى براى تعيين نامزد يا نامزدهاى اصلح، با حساسيت و دقت زياد، تحقيقات گسترده اى انجام مى داد. بعد صندوق سيّار به منزل ايشان مى آمد و رأى خود را به صندوق مى انداخت.
🔹در يكى از اين انتخابات، شاهد صحنه اى بودم كه برايم جالب و عبرت انگيز بود: يادم هست اولين دورة انتخابات خبرگان تعيين رهبرى بود. يك روز از صبح تا عصر، خدمت مرحوم لنكرانى نشستيم و درباره نامزدهاى مختلف تحقيق و بررسى كرديم تا، در نهايت، ده دوازده نفر كه اصلح از ديگران به نظر مى رسيدند تعيين شدند. اما ايشان باز هم به اين اكتفا نكردند و تلفنى با آيت اللّه حاج شيخ عبدالكريم حق شناس (عالم وارسته و دل آگاه) تماس گرفتند و پس از سلام و احوالپرسى گفتند: شما چه كسانى را به عنوان نامزد اصلح خبرگان برگزيده ايد؟
سؤال آقاى لنكرانى راجع به موضوعى سياسى ـ اجتماعى از شخصيتى چون آقاى حق شناس ــ كه بيشتر به عنوان يك شخصيت معنوى و استاد اخلاق و سلوك شناخته مى شد ــ برايم تا حدى عجيب مى نمود و پاسخى كه وى به پرسش لنكرانى داد، شگفتى بيشترى ايجاد كرد! ضمناً آنجا فهميدم كه آقاى لنكرانى، باوجود توغّل در سياست، روابط بسيار صميمانه اى با افرادى چون جناب حق شناس دارند.
🔹بارى، وقتى كه آقاى لنكرانى فهرست نامهاى كسانى را كه آقاى حق شناس بنا داشت، به عنوان كانديداهاى اصلح، به آنها رأى دهد جويا شد و آقاى حق شناس نيز اسامى افراد مورد نظر خود را پشت تلفن براى لنكرانى قرائت كرد، مرحوم لنكرانى با تعجب زياد گفت: «آقا، اينكه همان فهرستى است كه ما هم، با تحقيق و تفحص خودمان از صبح به حال، به آن رسيده ايم»! و معلوم شد هر دو، در بررسيهاى خود دربارة نامزدهاى اصلح خبرگان، به يك نتيجه رسيده اند!
🔹همانجا اين شعر ملاى رومى در ذهنم تداعى شد كه:
مؤمنان معدود ليك ايمان يكى است
جسمشان معدود ليكن جان يكى است
جان گرگان و سگان از هم جداست
متحد جانهاى شيران خداست
🔹زمانى هم كه داستان فوق را براى برخى از خصّيصين آقاى حق شناس (نظير حجت الاسلام و المسلمين حاج شيخ محمد على جاودان) تعريف كردم، آنها هم برايشان عجيب بود كه اولاً چه نسبت و سنخيّتى مى تواند ميان يك روحانى سياستمدار و پرتكاپو در عرصه مبارزات سياسى با يك روحانى ظاهراً غير سياسى، و اخلاقى صرف، وجود داشته باشد كه آن دو را چنين به هم پيوند دهد؟ ثانياً چگونه مى توانند هر دو در جزئيات يك امر سياسى ـ اجتماعى، به يك گونه بينديشند و به نتيجه اى واحد برسند؟!
🔖 @monzer_ir 🔖
🌺
🍂🌺
🍃🍂🌺
اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
✨🍂🌺 🍃🌺 🌺 💥حاج آقا، شما به کی رأی میدهید؟ 👈 خاطرهای زیبا از شیخ حسین لنکرانی و آیت الله حق شناس
▪️دو عالم ربانی و روحانی:
آیت الله شیخ حسین لنکرانی
و آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حق شناس «ره»
طرح ارسالی یکی از اعضای محترم به کانال🔻
👈 شرایط عمومی نماینده اصلح چیست؟
✍ از نگاه عالم و متفکر شهید٬ حضرت آیت الله شیخ فضل الله نوری اعلی الله مقامه🔰
🔹مردمی بوده و برای مردم شناخته شده باشد.
🔹 مسلمان و طریقه جعفری را دارا باشد
🔹 از خدا بترسد، دین به دنیا نفروشد
🔹 شجاع و کاربلد و کاری باشد
🔹برای اجانب کار نکند
غیر این باشد امور مردم و مملکت، اصلاح نخواهد شد
✍ برگرفته از کتاب دیده بان بیدار، اثر مورخ و پژوهشگر فقید استاد علی ابوالحسنی(منذر)
#انتخاب_اصلح
✨
✔️ عالمی که از اسرار تاریخ ایران آگاه بود و منذرِ تاریخ شد 🔻
👈 به مناسبت سالگرد استاد علی ابوالحسنی (منذر)
💥 8 سال پیش، در چنین روزهایی٬ عالمی دقیق النظر و مورخی ژرف اندیش روی از جهان برگرفت، که به باور بسیاری از صاحبنظران از نمونههای نادر تاریخ پژوهی در میان روحانیون به شمار میرفت.
💥مرحوم استاد علی ابوالحسنی (مُنذِر) از سلسله جنبانان مواجهه با انحرافات فکری و سیاسی در دوران معاصر بود که در مقابل جریانات انحرافی چون وهابیت، بهاییت، غربزدگی، باستانزدگی و تاریخ نگاری سکولار ایستاد و «مکتب بازنگری تاریخ معاصر» را بنا نهاد.
💥 «غیرت دینی»، «جریان شناسی»، «جامعیّت علمی» و «اجتهاد در تاریخ پژوهی» او را به یکی از «سرمایههای بزرگ تاریخنگاری ایران» تبدیل کرد و توانست در طول عمر کوتاه و پربارش، قریب به 50 کتاب و بیش از 300 مقاله را در رشته های تاریخ، ادبیات، فرهنگ اسلامی و مقامات و شعائر اهل بیت (ع) سامان دهد.
💥افشای چهره حقیقی استعمار و عوامل آن در ایران، خشم فرق ضاله و جریانات انحرافی را برانگیخت و بارها وی را در معرض تخریب و ترور قرار دادند اما تا آخرین نفس ثابت قدم ماند.
💥او در پی سالیان طولانی تحقیق و جست وجو، صاحب تئوری ویژهای در نگرش به تاریخ اسلام و ایران شده بود که رابطه ایران و تشیع را به مثابه ظرف و مظروف میدانست و ارزش ظرف را در گروی بقای مظروف قلمداد میکرد. وی نهضتها و تحولات معاصر را در همین بستر تحلیل میکرد و آثار وی نیز در همین چارچوب قابل ارزیابی است.
پ.ن🔻
عکس بالا:استاد ابوالحسنی در جبهه بین رزمندگان
🏁 اندیشکده استاد مُنذر (ره)
▶️ @monzer_ir ◀️
💥 یک سند منتشر نشده
✍ دستنویس تکان دهنده استاد ابوالحسنی منذر
پس از گذشت ۲۰ سال
▪️برگ اول: استادم لنکرانی به من آموخت که بنای تشیع و توحید بر «تولی» و «تبری» است و بدون این دو بال٬ هلاکت در شوره زار فساد٬ حتمی است.
🔹کانال اندیشکده استاد منذر (ره)
@monzer_ir
💥 یک سند منتشر نشده
✍ دستنویس تکان دهنده استاد ابوالحسنی منذر
پس از گذشت ۲۰ سال
▪️برگ دوم: خوشوقتم که هیچگاه تاجر عقیده نبوده و برای خوشآمد ارباب قدرت٬ خامه بر نامه ننهاده ام!
❄️ @monzer_ir
🍃🌺
🌺
💥استراتژی دشمنان در مبارزه با امام هادی (ع) 1⃣
▪️از متوکل عباسی تا روزگار ما
👈 در گفت و گو با محمدصادق ابوالحسنی (سال ۹۲)🔻
🔹دشمنان شیعه٬ اعم از جبهه ارتجاع و جاهلیت مدرن٬ از راه ها و ابزارهای گوناگونی برای ستیز و عداوت با امام هادی (ع) استفاده میکنند که هر کدام مثل سم زهرآگین، پادزهر خاص خودش را میطلبد.
🔹جالب اینجاست که در یک بازگشت تاریخی به عصر بنی عباس و متوکل عباسی٬ باز شبیه همین شیوه ها را میبینیم که واقعا برای امروزمان عبرت انگیز است.
1⃣ هجمه سخت افزاری:
اقدامات وهابیت در راستای سازماندهی گروه های تروریستی، انفجارهای خونبار و تخریب اماکن مذهبی. در این اقدامات کاملا عملیاتی و اجرایی به میدان می آیند و حذف فیزیکی شیعه و شعائر را با خون و خمپاره دنبال می کنند. (گاه طرح تخریب و انفجار حرم و گاه نقشه فتح سامرا و کشتار زائرین توسط دواعش)
🔹این همان رویکرد متوکل عباسی است. متوکل در عرصه جنگ سخت با تشیع٬ از طریق کشتار شیعیان، تخریب کربلا٬ اهانت و احضارهای مکرر رهبر مظلوم آنان، دست به شرارت زد.
🔹او به حرم مطهر سید الشهدا (ع) یورش برد. شما کتاب تتمه المنتهی را نگاه کنید؛ شیخ عباس قمی (ره) مینویسد: «متوکل هفده مرتبه قبر شریف را خراب کرد»؛ البته هیچ مسلمان باایمانی حاضر به انجام این کار نمیشد لذا از جانب خلیفه شخصی به نام «دیزج» که یهودی مسلک بود با یک گروه از یهودیان و نواصب به کربلا حمله ور شدند.
جالب اینجاست که تروریست های وهابی امروز هم مثل متوکل با یهودیان افراطی مرتبطند. آنها با استعمار صلیب - صهیون بر ضد شیعه همپیمانند.
از ماجرای «تل المخالی» هم معلوم میشود که متوکل یک فرد کاملا دیکتاتور٬ تمامیت خواه و اقتدارگرا بوده است.
🔹البته پاره ای معتقدند که حملات به کربلا و زائرین پیش از آن از زمان منصور دوانیقی شکل گرفت.
خلاصه برای من خیلی عجیب بود که دیدم پاره ای از داعشیها رسما متوکل را به عنوان الگوی خود اعلام کردند و با ایرانیان به عنوان شیعیان صفوی اعلام جنگ نمودند.
◀️ @monzer_ir ▶️
🌺
🍂🌺
🍃🌺
💥استراتژی دشمنان در مبارزه با امام هادی (ع)؛ 2⃣
▪️از متوکل عباسی تا روزگار ما
✔️ در گفتگو با محمدصادق ابوالحسنی🔻
2⃣ ستیز نرم افزاری با هادی امت (ع):
هجمه فرهنگی نسبت به باورهای اصیل شیعه٬ بویژه بحث امامت و ولایت از طریق ترویج آثار و شبهات ضدشیعی توسط سایت ها، ماهواره ها، عرصه هنر هفتم و حتی شعر و موسیقی. در این مرحله دیگر صحبت از داغ و درفش نیست. تحریف حقایق و تحریک احساسات است.
🔹 مثلا دکتر سروش زیارت جامعه کبیره را - که از مواریث و یادگارهای مهم امام هادی (ع) است - زیر سوال می برد و می گوید این زیارت٬ مرامنامه غلات است!
ببینید اصولا امام هادی (ع) معروف به خطیب ائمّه و خطیب اهل جنت است. زیارت جامعه کبیره ایشان هم منشوری گویا٬ شیوا و ژرف از مقامات امامت است که همیشه خاری در چشم منکرین بوده است. به جرات میتوانم بگویم که خطرناک ترین چیز برای دشمنان شیعه زیارت جامعه کبیره است.
اگر فرهنگی که حاکم بر این زیارت است مثل ولایت تکوینی ائمه (ع) ، محوریت اهل بیت (ع) در وصایت، علم، ایمان، تقوی و شرافت، وساطت فیض و موارد دیگر در اسلام جا بیفتد٬ فاتحه دشمنان شیعه خوانده است. لذا می بینیم که هم به خود این زیارت و هم به مقام صاحب آن جفاها می رود.
🔹 با کالبد شکافی زمانه و فضای سیاسی عصر امام هادی (ع)٬ می فهمیم که امروز شیوه دشمنان آل الله (ع)٬ شباهت زیادی با تراژدی «متوکل عباسی» - خلیفه کینه توز بنی العباس- در مصاف با هادی امت (ع) دارد.
🔹خب، کسی که جامعه کبیره را مرامنامه غلات معرفی می کند، دنبال چیست؟ می خواهد بگوید مقام امامت در این حد و اندازه نیست و جایگاه ولایت عامه کلیه امام را مخدوش سازد یعنی اسوه بودن علمی-معنوی آنان و محوریتشان در سبک زندگی را زیر سوال ببرد. و نهایتا عقلانیت خودبنیاد را با انواع ایسمها و ایستها جایگزین سازد. ما دقیقا می بینیم متوکل وقتی روی کار می آید محوریت علمی-فرهنگی-سیاسی-اجتماعی جهان اسلام را با افکار اهل حدیث پیوند میزند و با این کار عرصه را به دشمن ترین گروه نسبت به اهل بیت (ع) واگذار می کند. این یعنی بزرگترین ضربه در عرصه جنگ نرم. مضامین زیارت جامعه کبیره امام هادی (ع) دقیقا کسانی را نشانه گرفته که می خواستند عترت و امامت را حذف کنند.
🔹موج بعدی استفاده از قالب ادبی٬ هنری و موسیقی است که از راه تحریک احساسات صورت میگیرد. مثل حکایت مطربین و شاعران وابسته به متوکل و برخی اشعار و خوانندگان امروز که اهانت به خط امامت و امام هادی ع را در این قالب پیش کشیدند. (شاهین نجفی)
🔹در مقاتل الطالبیین ابوالفرج اصفهانی نمونه هایی از فساد متوکل آمده است.
🔹 به گواهی کامل ابن اثیر و تاریخ ابن خلدون چهره های پلیدی مثل علی بن جهم (شاعر شامی شیعه ستیز که مشوق تخریب کربلا بود)، ابوالسمط (از بنی مروان) ابن اترجه هر سه از ندیمان خلیفه و افرادی مثل عباده و عثعث از تلخکهای درباری در بزم های قصر با نوازندگان و آوازه خوانهای هم نوا شده و در اشعار خویش به مولای مظلومان امیر مومنان (ع) جسارت روا می داشتند و متوکل مشغول می گساری می شد. همین جسارت ها بود که دست آخر موجب قتل متوکل شد.
البته برخی می گویند ساز و رقاصی به طور جدی از عصر مهدی عباسی در دربار علنی و آشکار شد که بررسی آن طلبتان باشد.
ولی هیچ زمانی مثل امروز٬ دشمن از جلوه های سمعی - بصری و خصوصا عاطفی و احساسی مثل موسیقی و سینما در برابر آموزهای اسلام و تشیع بهره نگرفته است.
◀️ @monzer_ir ▶️
🌺
🍂🌺