🔺فتوای حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ حسین وحید خراسانی (دامت معالیه)
👈 بهائیان کافر و نجس هستند و باید با آنها معامله نجاست نمود، و اگر کسب و کار با آنها موجب تقویت کفر گردد جایز نمیباشد.
🔰 متن کامل 🔰
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔺فتوای آیت الله العظمی شبیری زنجانی درباره فرقه بهائی
👈 فرد بهائی شده، مالک اموالش نیست و گرفتن هدیه از او حتی با وجود خوف از تضعیف عقاید شیعه حرام میشود.
🔹سوال: آیا میتوانیم از شخصی که بهایی شده، هدیه قبول کنیم و در آن تصرف نماییم؟
🔹متن پاسخ: مسلمانی که مرتد شده و بهایی گشته مالک اموالش نیست و گرفتن هدیه از بهایی اگر موجب تقویت یا تأیید این فرقه ضالّه که دشمن دین و مذهب حقّه هستند شود یا خوف تضعیف عقیده حقّه شیعه در آن باشد حرام است و باید از آن اجتناب شود.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
⭕️ واکنش آیتالله العظمی بروجردی به اعدام یک مسلمان در برابر قتل شخص بهایی
👈 به شاه بگویید نباید اعدام شود❗️
✍آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ره🔻
1⃣ شخصی به نام "محمدحسین"، اهل یزد سالها پیش یك نفر بهایی را كشته بود و تحت تعقیب قرار گرفته بود، و به كشور عراق گریخته بود. پس از مدتی [که معلوم نیست] چگونه و چرا؛ با دسیسه بهاییها یا غیر آن به ایران برگشته بود، و ظاهراً بهاییها كه در جریان وارد بودند و با مأمورین در ارتباط بودند اطلاع میدهند و او را دستگیر و به تهران اعزام میکنند. خلاصه، محاكمه او با اعمال نفوذ بهاییها و فعالیت آنها، مراحل بهاصطلاح قانونی را طی میكند، و مثل اینكه بهگونهای این مراحل سپری میشود كه مسلمانان متعهد مطلع نمیشوند. به هر نحو بوده، محاكمه در محكمه ابتدایی و استیناف، منتهی به محكومیت محمدحسین به اعدام میشود، و فرمان اعدام او هم از دربار و طرف شاه علیالمعمول صادر میگردد.
2⃣ با اعمال نفوذ بهاییها برنامه چنان تنظیم میشود كه صبح روز چهاردهم شعبان كه در یزد آیین چراغانی و جشن ولادت حضرت بقیةالله مولانا المهدی - ارواح العالمین له الفداء - برقرار است محمدحسین را در برابر چشم بهاییانی كه از سراسر ایران در یزد گرد میآیند در میدان میرچخماق اعدام و به دار بیاویزند، و چنانكه میبینید مسأله، مسأله یك اعدام و به دار آویختن یك شخص نبود بلكه مسأله توهین به اسلام، مذهب و اهانت به جشن بزرگ نیمه شعبان بود. مسلمانان یزد از این جریان و برنامه اهانتآمیز مطلع شدند.
3⃣ علمای بزرگ آنها مخصوصاً مرحوم آقای حاج شیخ غلامرضا موضوع را در شرف وقوع و راه هرگونه اقدام قانونی را بسته میبینند، و درگیری با دولت و ممانعت فیزیكی را هم به اعتبار اینكه عوامل این حركت پیشبینیهای لازم را نموده و مسئولان امنیت را به قول خودشان برای حفظ نظم و جلوگیری از اغتشاش در موقع اجرا حكم اعدام آماده كرده بودند بینتیجه یا منجر به قتل جمع بسیاری میدیدند، فقط یگانه راه را توسل به مقام مرجعیت و گزارش این جریان به محضر آیتالله بروجردی ره میدانند. لذا دو نفر از اهل علم و روحانیون یزد را با نامه استنصار به قم اعزام مینمایند تا بلكه بهوسیله اقدامات ایشان این برنامه متوقف شود. فرستادگان بهواسطه آنكه بین راه ماشینشان خراب میشود، نتوانستند بهموقع، خود را به قم برسانند و روز سیزدهم شعبان وارد میشوند، و یكسر به منزل مرحوم آیتالله زاده حائری میروند تا به معیت و همراهی ایشان خدمت آقا برسند.
3⃣ حقیر خود حضور داشتم كه عصر روز سیزدهم ایشان با هیئت اعزامی خدمت آقا رسیدند، و آقا را از وضعی كه پیش آمده مطلع ساختند. معلوم بود كه همه از این جریان نگران و ناراحت شدند، و خود آقا هم شاید از همه بیشتر خصوصاً چون وقت تنگ و فرصت برای اقدام كافی نبود. با اینحال، آقا، مرحوم حاج احمد خادمی را خواستند و امر كردند به هر شكل و هر طور است باید بروی و شبانه با شاه ملاقات كنی و پیغام بسیار مؤكد مرا به او برسانی كه حتماً باید شاه بهعنوان خود در مجازات او تخفیف دهد، و از اعدام او جلوگیری نماید.
4⃣ حاج احمد با پیغام شدیدالّلحن آقا فوراً به تهران حركت كرد، اما پیشبینی میشد كه مخصوصاً با نفوذی كه بهاییها در دربار دارند اقدام مؤثری صورتپذیر نیست، زیرا اولاً دیدار با شاه در شب و ابلاغ پیام، كار آسانی نیست، و به عذرهای متعدد قابل ردّ بود، و ثانیاً ممكن بود به ظاهر قبول كند كه اقدام نماید ولی یا اقدام نكند و یا اگر اقدام كند به عذر اینكه دستور عفو بعد از اجرای حكم رسیده كار خود را بنماید، ولی مسأله ازنظر آقا بسیار مهم شده بود. حاج احمد رفت و همان شبانه پیغام را رساند و اهمیتی را كه آقا به این موضوع میدهند ابلاغ كرد. شاه ناچار شد دستور دهد فوراً حكم تخفیف را به دادگستری یزد اعلام نمایند، و همین كار هم شد. صبح روز چهاردهم كه مقدمات اجرای اعدام در میدان میرچخماق فراهم شده بود، و بهاییها همه بهعنوان تماشاچی از اطراف اجتماع كرده بودند، و در انتظار اجرای حكم ثانیهشماری میكردند سرانجام مطلع شدند كه مجازات، مورد تخفیف واقع شده و اعدام اجرا نمیگردد، و پس از چندی هم این شخص از مجازات زندان، عفو شد. از این نمونهها متعدد است، مثل واقعه ابرقوی یزد و واقعه شاهرود.
📚 منبع: کتاب فخر دوران؛ به قلم آيت الله العظمی صافی گلپایگانی ره، ص ۷۹ به بعد
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🛑 برخورد متفاوت انگلیسیها با بهائیان و شیعیان اثنی عشری❗️
💥 محمدصادق ابوالحسنی در گفت و گو با خبرگزاری مهر🔻
1⃣ یکی از سیاستمداران پر اطلاع عصر پهلوی میگوید: «در سفارت انگلیس اگر میخواستند از ایرانیان استخدام کنند حتماً یا یهودی یا ارمنی یا بهایی، گهگاه زردشتی، و برای مشاغل نازلتر از قبیل فراشی و نامه بری و نامهرسانی و باغبانی و غلامی، از پیروان فرقه علی اللّهی (غلات) برمیگزیدند، و به عبارت دیگر، مستخدمین بومی سفارت انگلیس از هر فرقهای بودند غیر از شیعه اثنی عشری»! [۱]
2⃣ لرد کرزن، چهره فزونخواه و متبختر انگلیسی هم با اشاره به لغو جزیه از زردشتیان در زمان ناصرالدین شاه به وساطت دولت انگلستان، مینویسد: «گاردهای مخصوص سفارت انگلیس را تا چندی از میان پارسیان [=زردشتیان] تهران انتخاب میکردند» [2] علاوه بر این، سر دنیس رایت، مورخ و سیاستگر انگلیسی نیز در کتاب خود تصریح میکند که بهائیان، در بسیاری از موارد برای حفظ جان خود (از گزند مخالفان) در کنسولگریها و تلگرافخانه های انگلیس پناه می جستند. [3]
3⃣ میبینید که ترس انگلیسیها از شیعیان اثنی عشری مسئلهای قدیمی و طبق قاعده است، چون منطق عاشورایی شیعه با زورگویی استعمار انگلیس سرِ آشتی ندارد.
[۱]. سوابق رضاخان و کودتای سوم حوت 1299، گفت وگو با محمدرضا آشتیانی زاده، به اهتمام سهلعلی مددی، مندرج در: تاریخ معاصر ایران، کتاب سوم، زمستان 1370، ص 104.
[2] ایران و مسئله ایران، ترجمه ی علی جواهر کلام، ص 59.
[3] ایرانیان در میان انگلیسیها، ص۲۸۵
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔺 یک افشاگری تاریخی
👈 بهائیها بودند که رضاخان را کشف و به انگلیسیها معرفی کردند!
🌞 محمدصادق ابوالحسنی در گفت و گو با خبرگزاری مهر:
1⃣ نقش بهائیت در کودتای انگلیسی ۱۲۹۹: اردشیر جی (سَر جاسوس انگلیس در ایران) خطاب به عین الملک (پدر امیرعباس هویدا
و چهره بانفوذ بهایی) گفت:
از شما خواهشمندم که با محفل بهائیان به مشورت بنشینید و از آنها بخواهید تا صاحب منصبی بلند قامت و خوش قیافه پیدا کنند و به شما معرفی نمایند و شما آن صاحب منصب را با من آشنا کنید، اما به دو شرط: اولاً حتماً باید صاحب منصب "قزاق" باشد؛ نه "ژاندارم". ثانیاً "شیعه اثنیعشری خالص" نباشد!! عین الملک هم اردشیر جی را با رضاخان آشنا کرد.
2⃣ شواهد مهم انگلیسی بودن کودتای رضاخان چیست؟
3⃣ چرا روباه پیر، این همه از شیعیان اثنی عشری هراس دارد؟
◇ لینک مشروح گفت و گو ◇
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 eitaa.com/monzer_ir
🔺دیپلماسی تاریخی غرب در برابر ایران
👈 از عهدنامه گلستان تا روزگار ما
🔰 تحلیل مذاکرات تاریخ معاصر ایران بر اساس عناصر چهارگانه در دیپلماسی غرب:
1⃣ استراتژیکی
2⃣ تاکتیکی
3⃣ فرایندی
4⃣ ابزاری
💥ویژهنامه تاریخی - تحلیلی چراغ | سال ۹۸
♦️ دانلود ♦️
⭕️ اطلاعیه | تخفیف ویژه کتاب محاکم شرع
👈 اثر جدید تاریخنگار خبیر استاد علی ابوالحسنی (منذر) | با مقدمه آیت الله ابوالقاسم علیدوست
🔹 كتاب "مَحاکمِ شَرع؛ الگویی کارآمد برای عدالت قضایی در تاریخ ایران"، با ۲۵ درصد تخفیف به فروش میرسد.
🔻آدرس خرید:
1⃣ قم: میدان صفائیه، انتهای خیابان نیایش، میدان مصلی، جنب درب مصلی، فروشگاه نشر بین الملل. (37838957-025)
2⃣ تهران: ضلع شمال شرقی میدان فلسطین،(88912057-021).
🔹تذکر: بنا به تاکید نشر بین الملل، متقاضیان تخفیف، در وقت خرید بفرمایند که از جانب کانال استاد ابوالحسنی مراجعه میکنند.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
1_4156978758-001new-006.pdf
357.3K
🔺 فهرست کتاب محاکم شرع
✍ اثر جدید الانتشار استاد #علی_ابوالحسنی_منذر (ره)
| تکمیل و تحقیق: #محمدصادق_ابوالحسنی
🔹
"با مقدمه آیتالله ابوالقاسم علیدوست" ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ماجرای منافقی که دنبال فریب دادن امام خمینی بود❗️
👈 از زبان امام (ره)
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔺 بازیگران نقش تعزیه در دوران قاجار
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔺مراسم کلنگزنی مدرسه حجتیه ـ تصویر مرحوم علامه طباطبائی (مهندس نقشهکش این مدرسه) در انتهای سمت چپ تصویر دیده میشود.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔺طهران قدیم | سر در میدان توپخانه (دروازه)؛ عهد قاجار
به کانال اسرار تاریخ بپیوندید👇
http://eitaa.com/monzer_ir
⭕️ وجه تسميه مناطق تهران
👈 + ریشه تاریخی نام محلات آن
▪️منيريه: منيرالسلطنه (مادر كامران ميرزا نايب السلطنه)
▪️كامرانيه: كامران ميرزا نايب السلطنه
▪️آجودانيه: آقا رضا آجودان مخصوص اقبال السلطنه عكاسباشى
▪️اختياريه: غلامحسين غفارى صاحب اختيار وزير مخصوص امين خلوت وزير دربار اعظم
▪️فرمانيه: عبدالحسين ميرزا فرمان فرما
▪️يوسف آباد: ميرزا يوسف آشتيانى صدراعظم مستوفى الممالك
▪️سليمانيه (اصفهانك): امير سليمان خان قاجار اسكندرلوى قوانلو خازن السلطنه (پسر دوم عليرضا خان قاجار عضد الملك وزير حضور همايون نايب السلطنه)
▪️امين آباد (ابتداى جاده ورامين): ميرزا اسماعيل خان امين الملك (پسر آقا ابراهيم آبدار امين السلطان اول)
▪️على آباد (رحمان آباد: روبروى كاخ نياوران ابتداى كاشانك): حاجى محمدعلى خان امين السلطنه (آخرين صندوقدار ناصرالدين شاه)
▪️محموديه: ميرزا محمود خان علامير احتشام السلطنه (دومين رئيس مجلس شوراى ملى)
▪️اميريه: اميركبير كامران ميرزا نايب السلطنه
▪️اقدسيه: امين اقدس (از همسران ناصرالدين شاه)
▪️مسعوديه: مسعود ميرزا يمين الدوله ظل السلطان
▪️مجيديه: سلطان عبدالمجيد ميرزا عين الدوله صدراعظم
▪️جلاليه: سلطان حسين ميرزا جلال الدوله (از پسران مسعود ميرزا ظل السلطان)
▪️داووديه: ميرزا داوود خان خواجه نورى (از پسران ميرزا آقاخان نورى اعتماد الدوله صدراعظم)
▪️حكيميه (در شرق تهرانپارس): ميرزا علينقى حكيم الممالك والى مشاور السلطان
▪️جمشيديه (خيابان و پارك): جمشيد خان دَوِلّو قاجار مستشار اعظم (مهندس جمشيد دولو قاجار، برادر امير هوشنگ دولو قاجار آصف السلطنه سوم و پسر محمد ولى خان دولو قاجار آصف السلطنه دوم حاجب الدوله)
▪️احتسابيه (شمال شرق تهران): محمدتقى خان احتساب الملك (پسر عبدالعلى خان اديب الملك پسر حاجى على خان مقّدم مراغه اى اعتماد السلطنه حاجب الدوله)
▪️عباس آباد: ملّا عباس ايروانى صدراعظم (حاجى ميرزا آقاسى)
▪️جوادیه: میرزا سید زینالعابدین امام جمعه ظهیرالاسلام، نام پسر دومش میرزا سید جواد ظهیرالاسلام را بر این ناحیه گذاشت.
▪️تهرانپارس یا مجید آباد: وجه تسمیه تهرانپارس یا مجید آباد به نام مجید خان، پسر میرزا محمد خان ابری حاجب الدوله میرسد که در جوانی درگذشت.
▪️مهرآباد: دوستعلی خان معیر الممالک ملک این منطقه را مهریه عروسش فاطمه خانم عصمت الدوله دختر ناصرالدینشاه و همسر امیردوست خان معیرالممالک قرار داد و همین دلیل به مهرآباد معروف شد.
▪️سنگلج: سنگلج نیز در کنار عودلاجان از سرچشمههای اصلی آب بوده است و از ترکیب دو کلمه سنگ و رج (به معنی رج بندی و تقسیم آب با پارههای سنگ) تشکیل میشود.
▪️پل رومی: پل رومی پل کوچکی بوده که سفارتهای ترکیه و روسیه را به هم وصل میکرده است. از نظر برخی از مردم نیز، نام این محله از نام مولانا جلالالدین رومی گرفته شده است.
▪️پل چوبی: این محله، تاریخ بلندبالایی دارد؛ در گذشته برای دفاع از شهر، خندقهایی در اطراف دروازههای شهر حفر میکردند که دروازه شمیران نیز یکی از آنهاست. برای عبور از روی این خندقها از پلهای چوبی متعددی استفاده میشد. امروزه از هیچکدام از پلها خبری نیست اما نامش همچنان تاریخ این منطقه را با خود حمل میکند.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔺 قدیمیترین نگاره از حرم کاظمین (ع)؛
👈 بارگاه مقدس امام جواد و امام موسی كاظم (علیهما السلام)
👈 منتسب به سال 1861 میلادی.
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 eitaa.com/monzer_ir
🔺نمای قدیمی از حرم منور امام جواد و امام موسی كاظم (علیهما السلام)
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 http://eitaa.com/monzer_ir
SKH_Volume 10_Issue 23_Pages 7-32.pdf
376K
🔺مقاله پژوهشی/ PDF
● جایگاه اصحاب ایرانی امام جواد (ع) در علم حدیث؛ با تأکید بر کتب اربعه شیعه
✍ به قلم: دکتر اصغر منتظرالقائم و همکاران.
🔰 خلاصه
شمار شاگردان ایرانی امام جواد (ع) حداکثر حدود ۷۰ تن است که ۴۸ تن از آنها آثار چشمگیر روایی دارند. اینان اهل شهرهای مختلفی از جمله اهواز و خراسان و کرمان و ری و اصفهان و همدان و نهاوند میباشند ولی بیشترینه ایشان از قم برخاستهاند. بنابراین یاران ایرانی امام جواد (ع) مجموعا ناقل ۱۶۶۱۷ روایت از ۴۱۰۲۰ حدیث موجود در کتب اربعه میباشند. (حدود ۴۰ درصد روایات کتب اربعه) طبعا سهم مهمی در ترویج تشیع در ایران دارند.
📚 منبع: فصلنامه سخن تاریخ ،سال دهم بهار و تابستان 1395 شماره 23
#اصحاب_امامان
#تاریخ_اسلام #سیر_مطالعات_تاریخی
#سیره_معصومین
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 http://eitaa.com/monzer_ir
🛑 در پی توصیه مرجعیت شیعه به مطالعات بهائیت شناسی
👈 کانال اسرار تاریخ تقدیم میکند
📚 #ویژهنامه_بهائیت تحت اشراف تاریخنگار خبیر و صاحب سبک
🔻🔻🔻
zamaneh61.pdf
13.06M
⭕️ یک دوره بهائیت پژوهی
👈 نسخه pdf ماهنامه زمانه | ویژهنامه بهائیت
🔹تحت اشراف تاریخنگار متفکر، حضرت استاد ابوالحسنی منذر ؛ مهر ۱۳۸۶
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
┈┅ ❁❁ ┅┈
💥 یک ماجرای چالشی:
👈 مناظره آیت الله وحید با هواداران دکتر شریعتی!
.
+ تجلیل آیت الله سیدان از استاد منذر (ره)
🔰 پای سخنان آیت الله سیدان:
1⃣ طرفداران دکتر شریعتی زنگ زدند و گفتند: ما حاضریم با آیت الله وحید خراسانی بحث کنیم!
2⃣ آیت الله وحید وقتی اهانت آن فرد نسبت به مرجعیت را دیدند، با ناراحتی فرمودند: آقای سیدان، بلند شو از مجلس برویم!
3⃣ دکتر شریعتی در اسلام شناسی، سقیفه را با آیات شورا تطبیق داده بود.
4⃣ نقد استاد ابوالحسنی بر دکتر شریعتی، نشانه شجاعت و حق مداری بود.
🆔 متن کامل در پایگاه شیعه نیوز : https://www.shia-news.com/000zTz
#آیت_الله_وحید_خراسانی
#استاد_ابوالحسنی_منذر
#آیت_الله_سیدان
#دکتر_شریعتی
به کانال اسرار تاریخ بپیوندید👇
🌐 eitaa.com/monzer_ir
🌐 telegram.me/monzer_ir
🔺بزرگترین پیوند هستی
▫️جلوه خورشید و روی ماه و اختر دیدنی است
▫️موسم شادی بود دنیا سراسر دیدنی است
▪️باغبان پیوند زد دیگر نهالی با نهال
▪️در بهار عشق، این نخل تناور دیدنی است
▫️در دم تزویج زهرا با علی ای دل بگو
▫️تارک نورانی و روی پیمبر دیدنی است
▪️در کنار حوض کوثر گفت جبریل امین
▪️ازداوج کوثر و ساقی کوثر دیدنی است
▫️آسمان در آسمان با چشم دل گر بنگری
▫️بال و پر بگشودن این دو کبوتر دیدنی است
💥(نگاره فوق آمده صرفاً یک اثر هنری است، نه روایت تاریخی)
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🛑 دورهجــامعمستــوره
💥 پیــدا و پنهـــان زن ایــرانی در دوره قاجــار
👈 با درسگفتارهای اساتید، از جمله #محمدصادق_ابوالحسنی
▪️شروع: ۱۲ تیـــرماه ۱۴۰۲
▫️شیوه اجرا: حضورے و مجازے
🌐 ثبت نام با تخفیف ۵۰٪
علاقهمندان میتوانند با استفاده از کد تخفیف ms_monzer درسگفتار مستوره را با پنجاه درصد تخفیف ثبت نام نمایند.
🔰 با مشــارکت
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه، پایگاه تخصصی عصــر زنــان . دانشــگاه باقـــرالعلوم . مدرســـه فکـــرت . پژوهشـــکده باقـــرالعلوم
🔹لینک ثبــتنــام🔹
مدرســـه تـفــــکر و نــوآوری نگــــــاه
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2450981038C684782fb42
⁉️ پاسخ به سوالات شما
👈 استقبال گسترده از آثار استاد ابوالحسنی
1⃣ پربسامدترین پیامهای ارسالی شما اعضای محترم کانال تقاضای خرید آثار استاد علی ابوالحسنی (منذر) است. حجم پیامها و پیگیری برای خرید شایان توجه میباشد.
2⃣ استقبال اعضای محترم کانال به حدی بود که به محض اعلام فروش کتاب سیاهپوشی در سوگ ائمه نور (ع)، در همان ابتدا همه آن در بوستان کتاب قم به فروش رفت. همچنین با اعلام فروش دوره هفت جلدی مشروطه استاد ابوالحسنی، تمامی چاپ آن تا پایان نمایشگاه کتاب به فروش رفت و هر چه متقاضیان عزیز پیام دادند که باز هم از طریق اینترنتی امکان خرید را فراهم کنید، متاسفانه دیگر از این اثر موجود نبود.
3⃣ کتاب "تراز سیاست؛ جلوههایی از سیاست و مدیریت شیخ انصاری" و "شیخ ابراهیم زنجانی" نیز چاپش به اتمام رسیده و بایستی دوباره منتشر گردد. از این رو از دوستان عزیز پوزش میطلبیم.
4⃣ در ادامه برخی آثار گرانسنگ استاد ابوالحسنی (منذر) که هنوز در بازار موجود است را به علاقهمندان معرفی میکنیم.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🛑 فرصت فوقالعاده برای خرید
👈 تخفیف حدود 40%
📚 با تخفیف مجدد، قیمت کتاب محاکم شرع از 300 هزار تومان به 187/000 تومان کاهش یافت
🔰 اقدام نشر بین الملل
در پی درخواست عزیزان و با توصیه آیت الله علیدوست (زید عزّه)، نشر بین الملل قیمت کتاب جدید الانتشار استاد علی ابوالحسنی منذر (ره) را برای علاقهمندان دوباره کاهش داد. نظر به اینکه برخی عزیزان بویژه روحانیون و دانشجویان پیگیر بودند که این کتاب را با قیمت مناسبتری خریداری کنند، مدیر محترم انتشارات، تمهید لازم را برای این امر فراهم آورد و به میزان 112٬500 تومان تخفیف را اعمال کرد.
🔻🔻راه خرید کتاب
1⃣ خرید مجازی و تلفنی: تماس با آقای عزتی، به شماره تلفن: 09194510603
2⃣ خرید حضوری از فروشگاه قم و تهران:
▫️قم: میدان صفائیه، انتهای خیابان نیایش، میدان مصلی، جنب درب مصلی، فروشگاه نشر بین الملل. (37838957-025)
▫️تهران: ضلع شمال شرقی میدان فلسطین،(88912057-021).
🔹تذکر: بنا به تاکید نشر بین الملل، متقاضیان تخفیف، در وقت خرید بفرمایند که از سوی کانال استاد ابوالحسنی مراجعه میکنند. (تاریخ انتشار کتاب: بهار ۱۴۰۲)
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
بُرِشی از نوشتار آیت الله ابوالقاسم علیدوست 🔻🔻🔻
🔵 بخشی از مقدمه آیت الله علیدوست بر کتاب محاکم شرع
💥 اثر تاریخنگار خبیر استاد علی ابوالحسنی (منذر)
👈 استاد ابوالحسنی علاوه بر مباحث تاریخی، به مباحثی از جنس فلسفه فقه پرداخته و خوب از عهده برآمده است
👈 کتاب محاکم شرع را علاوه بر تاریخپژوهان، به فقهپژوهان و قاضیان سفارش میکنم
🔻🔻🔻
1⃣ در سیستم قضایی اسلام... سه عنصر مهم در داوری مطمح نظر قرار گرفته است . عنصر اول: «قضایِ به حق و عدل»، عنصر دوم: «فصل خصومت» و عنصر سوم: «رسیدگی در اولین فرصت ممکن و معقول» است.
2⃣ ...کتابی که با عنوان «محاکم شرع؛ الگویی کارآمد برای عدالت قضایی در ایران» ، از تاریخنگار شهیر و خبیر استاد علی ابوالحسنی (مُنذِر) – رحمه الله علیه – پیش رو دارید، به نیکی از پدیدههایی پرده بر میدارد که ارتباط لصیق با آنچه بیان گردید، دارد.
3⃣ ابتدا - به طور مستند – از قدرت و نفوذ ِ محسوس و معنوی این محاکم پرده بر میدارد؛ تا جایی که «محاکم عرفی» - که از قدرت حکومت نشأت میگرفت – در کنار محاکم شرع، پدیدۀ قابل اعتنایی به شمار نمیآیند.
در گام بعد، این قدرت و نفوذ را به «حُسنِ عملکردِ محاکم شرع» در طول تاریخ ِ حیات خود بر میگرداند.
در گام سوم، تقوا و پاکدستی قضایی ، اهتمام شدید به پاسداری از حقوق ضعفا در برابر زورگویان و شیّادان، آگاه ساختن مردم به حقوق خویش، شفقت و دلسوزی نسبت به مردمان، اتقان و استحکامِ احکام قضایی، نگاه یکسان به اصحاب پرونده ، حتی در پر وندههای مسلمانان با نامسلمانان و اعمال فراستهای لازم در قضا را بخشی از عواملی میداند که حاکم شرع را به جایگاهی که لازم داشت، رسانده بود. در اینجا بود که عموم صاحبان پرونده – جز به استثناء – دغدغۀ تأثیر رشوت و قدرت را در احکام قضایی نداشتند و با هم ین حس ّ مشکور و محمود، خصومت پایان مییافت و چالاکی سیستم، فرصت زیادی از زمان را نمیسوزاند. بر این بنیان است که به حق باید گفت: «محاکم شرع، الگویی کارآمد برای عدالت قضایی با فصل خصومت در اولین فرصت ممکن و معقول بود »...
4⃣ برای امثال نگارنده که مرحوم ابوالحسنی (منذر) را به تاریخ میشناسند، مایۀ تعجبِ عجین با تحسین و تعظیم است که ایشان به موضوعی که کتاب بر بنیانِ آن میچرخد، پرداخته باشد، [ولی] صرفاً به نقل تاریخ در این پیوند نپردازد، بلکه با تلاش ِ مشکور واقع را ساختار دهد و مدیریّت علمی نماید. تحسین و تکریم اینجانب وقتی فزونی یافت که جنابِ ایشان در بخش دوم کتاب، به مباحثی از جنس فلسفۀ فقه میپردازد که با رشتۀ تمرکز و تمحّض ایشان فاصله دارد؛ با این همه ، به خوبی از عهدۀ بحث بر میآید.
5⃣ تأکید بر ضرورت اجتهاد در فهم مطلق گزارههای دینی – که در واقع اجتهاد را به دو بخش: اجتهاد بالمعنی الاخص و اجتهاد بالمعنی الاعم تقسیم میکند – پرداختن به شرایط و الزامات فقاهت، ورود به کلان مبحثِ نظامها در شریعت مطهّر و به خوبی – هر چند به اختصار – از عهدۀ این مباحث برآمدن، نشان از ظرفیّتی دیگر در مرحوم ابوالحسنی – غیر از آنچه در مورد ایشان معهود بود – دارد؛ چنانکه از این جهت ، کتاب را قابل استفادۀ افزون مینماید. اینجانب، با توجه به امتیازات مزبور ، مطالعۀ این کتاب را - علاوه بر تاریخ پژوهان - به فقه پژوهان و قاضیان نیز سفارش میکنم.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔺 نگارهای از آیت الله اقا سید صادق طباطبایی سنگلجی، صاحب محکمه شرع طهران
👈 ایشان پدر سید محمد طباطبایی (از رهبران مشروطهخواه) و سید احمد طباطبایی (از علمای مشروعهخواه و طرفدار شیخ فضل الله نوری) است. این دو برادر از نظر سیاسی جداً متفاوت بودند ولی با یکدیگر زندگی مسالمت امیزی داشتند.
📚 گویا نگارگر آن صنیع الملک باشد.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯