eitaa logo
اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
8.1هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
726 ویدیو
560 فایل
● اسرار تاریخ ایران و تشیع ❖ با طرح اندیشه‌های: 1️⃣ استاد #علی_ابوالحسنی_منذر (تاریخنگار فقید) 2️⃣ و #محمدصادق_ابوالحسنی (تاریخ‌پژوه و نویسنده) 👈 ارتباط با ادمین یا دعوت از استاد: @as_tarikh
مشاهده در ایتا
دانلود
نظری منفرد.mp3
28.55M
🔺 پاسخ استاد نظری منفرد به شبهات تاریخی درباره حضرت رقیه (علیهاالسلام) 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir
‍ ▪️▫️▪️ ⭕️ شعر یک مرجع تقلید در رثای حضرت رقیه (سلام الله علیها) 👈 آیت الله وحید خراسانی در چکامه‌ای سوزناک، زبانحال حضرت سیدالشهداء (ع) به خواهرش زینب کبری (س) درباره حضرت رقیه (س) را این چنین به نظم کشیده است:🔻 🔹رفتم و هستی تو میر کاروان 🔹این امانت را به جد من رسان 🔹پاسداری کن پس از من از حریم 🔹خود نگهداری کن از دُرّ یتیم 🔹غنچۀ نشکفتۀ باغ مرا 🔹کن تو با خار مغیلان آشنا 🔹این یتیمان را کجا آرامش است؟ 🔹مشعل شام غریبان آتش است 🔹روز پیک حق تو در بازار باش 🔹شب پرستار تن بیمار باش 🔹دختر رنجور اگر بیدار شد 🔹خواب دید و تشنۀ دیدار شد 🔹چون به دیدارم سپارد جانِ پاک 🔹در خرابه گنج را بسپر به خاک... 📚منبع: کتاب رقیه بنت الحسین (س)، استاد نجم الدین طبسی، تنظیم: عباس جهانشاهی، انتشارات «دلیل ما». 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir
4_213830229641134371.pdf
1.06M
● نسخه PDF 📚 کتاب رقیه بنت الحسین (ع)؛ پاسخی به تاملات و سوالات ✍ نقدهای استاد حاج شیخ نجم الدین طبسی بر منکرین حضرت رقیه (سلام‌الله علیها) 🆔 کانال اسرار تاریخ: http://eitaa.com/monzer_ir
⭕️ پاسخ به فردی که منکر حضرت رقیه (س) بود 💥 استاد میرباقری: شما اول برای تحقیق تاریخ، روش پیدا کنید! 👈 یکی از فضلا تعریف می‌کرد: "چندی قبل، شخصی نزد استاد سید مهدی میرباقری آمد و گفت: با تحقیقی که کردم متوجه شدم امام حسین علیه‌السلام دختری به نام حضرت رقیه نداشته است. استاد میرباقری رو به جوان کرد و گفت: «[با چه روشی به این نتیجه رسیدید؟ مثلا] دنیای غرب، نگاه به یک سنگ می‌کند و با نگاه‌کردنِ به سنگ، یک «روش» تولید می‌کند و با همین «روش»، تخمین می‌زند که عمر این سنگ چقدر است! شما اول بروید برای «تحقیقتان»، «روش» پیدا کنید و بر اساس آن در تاریخ تحقیق کنید که آیا حضرت رقیه‌ای وجود دارد یا ندارد؟».(نقل به مضمون) البته ایشان معتقد به وجود حضرت رقیه(س) هستند و می‌خواستند با این جواب، جوان را متوجه مسأله‌ مهمی بکنند؛ نمی‌دانم آن جوان متوجه منظور آقای میرباقری شد یا نه؛ ولی اساسا بزرگ‌ترین مشکل ما در بحث‌های علمی، فقدان «روش‌مندی لازم» است و معمولا از روش‌های ناصحیح در تحقیقاتمان استفاده می‌کنیم". (پایان اظهارات فاضل محترم) 💥استاد سید محمدمهدی میرباقری در تحلیل عظمت حضرت رقیه (س) می‌گوید: 1⃣"حضرت رقیه که به حسب ظاهر از سن مبارکش حدود سه سال یا بیشتر نمي گذشته، بانويي است که واقعا در اين چند سال، راه هزار ساله را رفته است، اولا شخصيتي بوده که او را در بلاي عاشورا آوردند، و ثانيا يکي از صاحبان اين مصيبت است; يعني مصيبت سيدالشهداء (ع) در وجودش تجلي کرده، و ثالثا در اين متن مصيبت، راضي به بلاء الهي و راضي به سيدالشهدا (ع) بوده است. 2⃣اين وجود مقدس شاگرد سلوکي سيدالشهداست و سيدالشهداء (ع) او را در متن تدبير و تقديري که براي خودشان بوده، بردند و او را رشد دادند. و آخر هم پروازش دادند؛ يعني پروازش هم با خود سيدالشهداست. حضرت رقيه کسي است که انگشت شمار مي توان در اولياء خدا کسي را نام برد که به اندازه او، خدا او را در کوره بلا گذاشته و به اندازه او تحت تربيت سيدالشهدا (ع) رشد کرده است. 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐 eitaa.com/monzer_ir
حضرت رقیه سلام الله علیها_6019619170419737181.mp3
1.84M
🚦شبهه زدایی از وجود حضرت رقیه (سلام الله علیها) 🎙دکتر محمدحسین 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐 eitaa.com/monzer_ir
┈┅ ❁❁ ┅┈ 🔺 یک سند تاریخی | اثبات وجود حضرت (س) 💥 مربوط به قرن ششم هجری (مهمترین سند در بین کتب انساب) بیهقی مشهور به ابن فندق؛ دانشمند نامی و مورخ پرآوازه شیعی قرن پنجم و ششم هجری است. وی در بیان فرزندان باقی‌مانده از امام حسین (ع) صراحتا نام حضرت رقیه سلام الله علیها را برده و می‌نویسد: ولم يبق من اولاده الا زين العابدين عليه‌السلام وفاطمة وسكينة و رقية. [پس از (روز عاشورا) از فرزندان امام حسین (علیه‌السلام) جز زین‌العابدین، فاطمه، سکینه و رقیه (سلام الله علیهم) کسی باقی نماند]. 📚 منبع: لباب الانساب، تالیف ابن فندق بیهقی، تحقیق سید مهدی رجائی، جلد ۱، صفحه ۳۵۵، چاپ مکتبة آیة الله المرعشی النجفی 🆔 کانال اسرار تاریخ: 🌐 eitaa.com/monzer_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 کرونای غرب‌زدگی! 🔺این فیلم را ببینید. اینجا کابل و دمشق یا تهران و بغداد نیست، اینجا فرانسه است. مردم سفیدپوست فرانسه بر سر قانون واکسن کرونا و موافقت و مخالفت با واکسن اجباری به شدت در خیابان به جان هم افتاده‌اند. از نگاه غرب‌زدگان، اگر روزی یک صدم این درگیری‌ها در ایران و کشورهای شرقی روی دهد، حتما نشانگر عقب ماندگی و تحجر است ولی چون در اروپا و آمریکا به جان هم افتاده‌اند، نشانه دفاع از آزادی فردی است! آری رفیق، دنیای عجیبی است! 🆔 کانال اسرار تاریخ: 🌐 eitaa.com/monzer_ir
🔰 همایش ملی و مهم هشتادمین سالگرد و دبیر علمی همایش : دکتر برنامه سخنرانان همایش: 1⃣ دوشنبه 22/6/1400 دکتر ، دکتر و... 2⃣ سه شنبه23/6/1400: دکتر ، استاد ، دکتر و... 3⃣ چهارشنبه24/6/1400 دکتر و... 👈 جزئیات لایو سخنرانی آقای ابوالحسنی در فرسته بعدی https://www.aparat.com/TVTARIKH/live https://instagram.com/iichs.ir
📶 پخش آنلاین ○ سخنرانی در همایش هشتادمین سال سقوط سلطنت رضاخان 👈 با عنوان: و پروژه سرکوب به همت پژوهشکده تاریخ معاصر ایران: سه شنبه ۲۳ شهریور؛ ساعت ۱۵:۳۰ به بعد (زمان دقیق اعلام می‌گردد). ▫️ آپارات: https://www.aparat.com/TVTARIKH/live ▫️اینستاگرام: https://instagram.com/iichs.ir 🆔 کانال اسرار تاریخ: 🌐 eitaa.com/monzer_ir
🔺ابتدا سخنرانی دکتر رجبی دوانی و دکتر منصوری: عوامل سقوط رضاخان
سخنرانی دکتر موسی حقانی و آقای تبریزی
هم اکنون سخنرانی حجت الاسلام محمدصادق ابوالحسنی : رضاخان و پروژه سرکوب روحانیت شیعه
⭕️ جریان‌شناسی تحریف کنندگان تاریخ پهلوی 💥تازه‌ترین تحلیل‌های اندیشوران در نشریه تخصصی دیده‌بان اندیشه🔻 با تشکر از دوست عزیز آقای محمدی و دست اندرکاران "موسسه فرهنگی رسانه‌ای شناخت"
دیده بان اندیشه 25 - ویراست 2.pdf
9.85M
● ویژه‌نامه 👈 رازگشایی از کودتای سیاسی و تاریخی رژیم پهلوی (پروژه سیاست‌بازی و تاریخ‌سازی) 🔺 ص۲۱۰: نقش بهائی‌ها در کودتای رضاخان؛ گفت و گو با ▫️این مجموعه شامل نوشتارهایی از آقایان دکتر موسی نجفی، استاد عبدالله شهبازی، استاد زرشناس، دکتر مجید تفرشی، دکتر موسی حقانی، دکتر رسول جعفریان، آقای خسرو معتضد و... است. 🆔 کانال اسرار تاریخ: 🌐 eitaa.com/monzer_ir
رضاخان و پروژه سرکوب روحانیت شیعه 👈 به گزارش پژوهشکده تاریخ معاصر، حجت‌الاسلام (نویسنده و تاریخ‌پژوه)، در همایش هشتادمین سال سقوط سلطنت رضاخان به ابعاد روحانیت‌ستیزی در حکومت رضاخان پرداخت و گفت: 1⃣ در قرآن و روایات، به عوامل انحطاط قدرت‌ها و تمدن‌ها اشاره شده که اگر بخواهیم سقوط سلطنت پهلوی را با یک نگاه فلسفه تاریخی تحلیل کنیم، تمام آن عوامل به نحو بارزی در سقوط رضاخان دیده می‌شود. ظلم و استکبار، تقلید کورکورانه از فرهنگ‌های شرک‌آلود، خیانت و مصادره حقوق مردم، فساد اخلاقی، غرور، کفران و تکذیب آیات الهی از عوامل سقوط دولت‌ها و قدرت‌هاست که اتفاقا به سقوط سلطنت رضاخان انجامید. 2⃣ وی افزود: یکی دیگر از عوامل انحطاط دولت‌ها در بیان امیرالمومنین(ع) «تقدیم الاراذل و تاخیر الافاضل» است؛ یعنی منزوی کردن نخبگان شایسته و میدان دادن به عناصر منحط که رضاخان عملا با میدان دادن به امثال تیمورتاش‌ و منکوب ساختن عالمان بزرگی مثل شهید مدرس‌ همین کار را کرد. اما چرا چنین کرد و به ستیز با روحانیت پرداخت؟ اساسا «ایران و تشیع» حکم ظرف و مظروف را دارد و اصلا سق استقلال سیاسی ایران را با همین مظروف یعنی «تشیع» برداشته‌اند؛ چنانکه منطق عاشورایی شیعه سد بزرگی در برابر تجزیه ایران در تاریخ بوده است. تمامیت ارضی ما نیز در گروی بینش عاشورایی و شعائر مذهبی است که روحانیت شیعه همواره پاسدار آن بوده است. 3⃣ ابوالحسنی در ادامه عنوان کرد: استعمار روس و انگلیس از ابتدا فهمیدند که باید با روحانیت شیعه مبارزه کنند و از همان ابتدا با هم متحد شدند. سرکوب روحانیت شیعه نیز، در متن ایدئولوژی رژیم پهلوی قرار گرفت و با حمایت انگلستان دنبال شد. 4⃣ ابوالحسنی از چند شیوه برای تبیین سیاست روحانیت‌ستیزی رضاخان استفاده کرد: ۱. پیشینه‌شناسی و شخصیت‌شناسی رضاخان و رمز انتخاب او برای مذهب‌زدایی و روحانیت‌ستیزی؛ ۲. ذهنیت‌سازی امثال اردشیر جی، سر جاسوس بریتانیا، از قبل کودتا، برای رضاخان علیه روحانیت؛ ۳. ایدئولوژی‌شناسی حکومت رضاخان که ۴ خصلت‌ مهم آن را آشکار می‌کند: اول خصلت نظامی‌گری (دیکاتوری و استبداد)، دوم خصلت تجددگرایی (حذف سنّت‌های ایرانی و اسلامی)، سوم خصلت ناسیونالیستی (باستان‌ستایی) و چهارم خصلت سکولاریستی (جدایی دین از سیاست). پیداست که همه این خصلت‌ها، آهنگ ستیز با روحانیت شیعه داشت؛ ۴. سیر حرکت رضاخان و اجرای سیاست روحانیت‌ستیزی در منظومه مذهب‌زدایی؛ لذا بگیر و ببند علما از همان صبح کودتا آغاز شد؛ ۵. میدان دادن به روحانیون منحرف و جایگزین‌کردن آنها (مثل شریعت سنگلجی و شیخ ابراهیم زنجانی) به جای روحانیون اصیل؛ ۶. حبس و تبعید و قتل روحانیون بزرگی چون شهید مدرس و مرگ مشکوک حاج آقا نورالله اصفهانی (ره) و...؛ ۷. ارسال جاسوس برای نفوذ به کانون‌های مذهبی و بیوت علما جهت تفرقه‌اندازی و خنثی‌سازی اقدامات آنان. 5⃣ این پژوهشگر تاریخ معاصر خاطرنشان کرد: قدرت روحانیت شیعه به لحاظ تئوریک، دارای یک نظام‌واره خاصی در تاریخ معاصر است که بر دو پایه استوار می‌گردد: یکی نفوذ و قدرت معنوی (جنبه نرم‌افزاری) و دوم نفوذ و قدرت تشکیلاتی (سخت‌افزاری). نفوذ معنوی بر اساس فلسفه مرجعیت و نیابت در عصر غیبت است که روحانیت را به صورت حلقه واسط بین امت و امامت مطرح می‌کند. نفوذ تشکیلاتی روحانیت نیز بر ۴ پایه استوار است: نظام آموزش (مکتب‌خانه‌ها، مدارس علمیه و آثار دینی)، نظام پرورش (منبر و محراب و مجالس مذهبی) نظام حقوقی و قضایی (محاکم شرع) و نظام استقلال اقتصادی (اوقاف و وجوهات شرعی). با این حساب، رضاخان روحانیت را به مثابه خیمه عظیمی می‌دید که یک ستون اصلی دارد (نفوذ معنوی) و این خیمه با بندهای مهارکننده گرداگرد آن، محکم گردیده است (نفوذ تشکیلاتی). او به هر دو بخش خیمه حمله کرد و کوشید با حذف اسلام از پیشینه ایرانی، یک مشروعیت معنوی دروغین مثل ناسیونالیسم افراطی و ایدئولوژی شاهنشاهی جایگزین مشروعیت شیعی سازد. قانون متحدالشکل شدن پوشش و خلع لباس روحانیت؛ محاصره فیضیه، فراخوان سربازی اجباری، ممنوعیت عزاداری و تعطیلی تکایا، اخراج قضات و الغای محاکم، تاسیس سازمان اوقاف و دست اندازی به موقوفات مذهبی، تاسیس موسسه وعظ و خطابه و... همه پوششی برای بدیل سازی، مذهب زدایی و روحانیت ستیزی بود. ابوالحسنی در پایان گفت: اما امروز که هشتادمین سال سقوط رضاخان را با صدمین سال تجدید و تأسیس حوزه علمیه قم مقایسه می‌کنیم به ثمربخشی کار آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری پی می‌بریم‌. سقوط کرد، ولی روحانیت شیعه و حوزه‌های علمیه هنوز می‌درخشند و به حرکت خود ادامه می‌دهند. https://instagram.com/iichs.ir http://eitaa.com/iichs_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 نماهنگ زیبای 👈 با صدای حاج حسن جمالی (ره)؛ همو که "ندبه‌ خوان دلتنگی" بود ولی از میان ما پر کشید و آسمانی شد. 🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی: eitaa.com/monzer_ir
🕯️ باز بغضِ دوری‌ات راهِ گلو را بسته است 🦋 اربعینت باز کن این مرزهای بسته را ✋ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَباعَبدِالله الْحُسَيْن 🆔 کانال اسرار تاریخ eitaa.com/monzer_ir
ابهام زدایی از سرشت و سرنوشت حبیب الله آشوری 👈 در چالش قلمی دکتر علی‌رضا جوادزاده با آقای مهدی نصیری 🔘 چند سوال جنجالی درباره حبیب الله آشوری؛ فردی که برخی او را به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار بر اکبر گودرزی (رییس گروه فرقان) عنوان کرده‌اند🔻 1⃣ آیا ادعای کسانی که می‌خواهند افکار آشوری را با نگاه آیت الله خامنه‌ای همسو نشان دهند، درست است؟ 2⃣ آیا خون آشوری به ناحق ریخته شد؟ 3⃣ علمای شیعه با کتاب آشوری مخالف بودند یا موافق؟ و... 🔰🔰🔰
⭕️ ابهاماتی در سرشت و سرنوشت حبیب الله آشوری 👈 نیم نگاهی به نقد آقای دکتر جوادزاده به یادداشت مهدی نصیری «بازخوانی اعدام حبیب الله آشوری، نویسنده کتاب توحید در سال ۱۳۶۰» خط سیر آقای نصیری در نوشتار خود: ۱. همسو نشان دادن افکار حبیب الله آشوری با نگاه آیت‌الله خامنه‌ای و اینکه رهبری، کلا موافق و مدافع محتوای کتاب ایشان بوده است! (سانسور اظهارات رهبری درباره آشوری) ۲. ترسیم چهره‌ای مظلومانه از آشوری و اینکه: خون آشوری، یک خون به ناحق ریخته شده است و همچنین ظهور و بروز آقای نصیری در قامت مطالبه گری برای جبران حقوق مادی و معنوی خون ایشان. (مظلومیت آشوری!) ۳. گرفتن انگشت اتهام به سمت آیت الله خزعلی و آیت الله مصباح یزدی (ره) در ماجرای برخورد با آشوری (ادعای ظالمانه بودن رویکرد آنها در مجازات یک مظلوم صاحب رای) ۴. نظر آیت الله خزعلی و همفکرانش دربارۀ محتوای انحرافی کتاب آشوری و افکار خطرناک وی، با نظر و مبنای مشهور علمای شیعه موافق نیست! (تشکیک در قطعی بودن انحرافات آشوری و نوع نیت وی) ۵. نتیجه‌گیری نویسنده از این بحث به منظور تبلیغ و دفاع از مرام خویش که "دیدگاه حیرت" می‌باشد. ابتدا به این نکته می‌پردازد که نظریه ما، باب هر گونه خشونت ورزی با پیروان ادیان و مذاهب و دگراندیشان را می‌بندد؛ آنگاه تلویحا خواننده را بدین نکته متوجه می‌سازد که اگر شخصیت‌هایی مثل آیت الله خزعلی و شهید لاجوردی، با دیدگاه ما همسو بودند، به خطا نمی‌رفتند. (امری شبیه به نرخ تعیین کردن وسط دعوا!) ⭕️ نقدنوشته دکتر علیرضا جوادزاده به آقای نصیری: 👈 عنوان مقاله: احکام قطعی اهل حیرت | برخی نکات مزبور: ۱. آیت‌الله خامنه‌ای صراحتا بر اشتباهات فاحش در تفکر و نوشته آشوری تاکید کرده است. اظهارات رهبری یک منبع دسته اول محسوب می‌شود که متاسفانه آقای نصیری با یک برخورد گزینشی نیاورده است. نقل آن نیز از منبعی مثل کتاب جریان‌ها و سازمانهای... دکتر رسول جعفریان مغتنم است. ۲. نوع عالمان و روحانیان شاخص که کتاب را خوانده بودند، وجود اشتباه و انحراف در کتاب توحید آشوری را پذیرفته بودند؛ پس اختلاف در میزان انحراف بود نه اصل انحراف؛ ۳. عدم‌ ابراز پشیمانی آشوری از کتاب به‌رغم نقدهای جدی‌ای که صورت گرفت (ازجمله ایرادات آیت‌الله خامنه‌ای)، نشان‌دهنده علم و پافشاری وی بر همان مطالب بوده است. (اصرار وی بر ادعای باطل و عملا پذیرش مجازات) و همچنین اشکالات دیگری که آقای جوادزاده طرح کرده از جمله: تاملی در روند قضایی برخورد با آشوری و انتقادات دیگری به نویسنده همچون: *عدم‌تطابق عمل وی با دیدگاه و نظریه عصر حیرت؛ *و به‌لحاظ انگیزشی، تامل در شاکله شخصیتی و رویه‌ای نویسنده و وجود افراط و تندروی... قضاوت با خوانندگان. 🔰 متن کامل مقاله در روزنامه فرهیختگان🔰
🔺یادداشت رهبر انقلاب درباره انحرافات فکری حبیب الله آشوری 💥 (بخشی از حاشیه ایشان بر کتاب جریانها و سازمانهای... آقای جعفریان، چاپ سیزدهم، نشر علم، تهران ۱۳۸۹، پاورقی ص ۷۹۲). 🔰متن کامل🔰
⭕️ دفاع شبکه وهابی نور از حبیب الله آشوری 👈 آشوری توسط وهابیت به عنوان موحدی که مرتد معرفی شده، تبرئه می‌گردد و رگه‌های وهابی‌گری در آثار وی برجسته می‌شود. 👈 نکته جالب اینجاست که وهابیون چنین می‌گویند که ارتداد آشوری نه فقط از جانب یکی دو تن از علما بلکه از سوی جریان مرجعیت شیعه مسجل بود.