eitaa logo
مروج توحید
6.5هزار دنبال‌کننده
916 عکس
389 ویدیو
12 فایل
نشر سلسله جلسات سخنرانی علامه حمیدرضا مروجی سبزواری کانال تلگرام 👇 t.me/moravej_tohid کانال آپارات https://www.aparat.com/moravej_tohid_archive دانلود و نصب اپلیکیشن مروج توحید www.moravejtohid.com/app
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 باب درجات ايمان ✨ امام صادق (ع) به من فرمود : ای عبدالعزیز، ایمان ده درجه است مانند نردبان که باید پله پله از آن بالا رفت ، پس صاحب دو درجه نباید به صاحب یک درجه بگوید : تو را اعتباری نیست ، و همین طور تا درجه دهم ، پس پایین تر از خود را از اعتبار مینداز که بالا دستت تو را از اعتبار خواهد انداخت. و هر گاه کسی را دیدی که یک درجه از تو پایین تر است او را با مدارا و نرمی به سوی خود بالا بکش ، و چیزی را که طاقت ندارد بر او تحمیل مکن که او را خواهی شکست ، و هر کس مومنی را بشکند باید شکستگی او را جبران کند. ص۱۱۹ ✨ امام صادق(ع) فرمود : شما را با بیزاری جستن چه کار ، که از یکدیگر بیزاری می جویید ؟! مؤمنان چنانند که برخی از برخی دیگر برترند،و برخی نمازشان بیشتر از دیگران است،و برخی تیزبینی آنها بیش از دیگران است، واین است درجات ص۱۲۰ 📚 اصول کافی، جلد چهارم 🆔 @moravej_tohid
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 جلسه سی ام در محضر 🔸 دقیقه ۱ نماز غفیله یک اشکال دیگر که دارد،اين است که در وقت نماز واجب باید خوانده شود. ✨ بین نماز مغرب و عشا نمی شود نماز دیگری خواند،نماز نافله غیر حساب نمی شود. چون نمازهای نافله در واقع مثل این است که جزء نمازهای واجب هستند وشارع مقدس این نمازها را برای ما قرار داده که اگر کم وکسری در نمازهای ما باشد،به وسیله‌ی نماز نافله جبران شود،اما نماز غفیله نماز نافله نیست. 🔸 دقیقه ۳ امام باقر(ع):یک نفر از اهل مدینه به من گفت: ای ابا جعفر! تو چرا بین اذان و اقامه نماز مستحبی نمی خوانی؟ چنانکه مردم می خوانند. (ظاهرا از اهل سنت بوده،اهل سنت بین اذان و اقامه نماز می خوانند) بعد امام باقر(ع)می فرمايد: من به او گفتم: ما هرگاه که بخواهیم،نماز مستحبی بخوانیم،در غیر وقت فريضه می خوانیم.پس وقتی فريضه داخل شود، نماز مستحبی نمی شود خواند. 🔸 دقیقه ۵ آیا نمازهای نافله را می‌شود نشسته خواند یا نه؟نمازهای نافله را چه نمازهای نافله ای که ترتیب دارد،مثل همین نمازهای یومیه و غیره(نمازهای مستحبی دیگر مثل نماز جعفر)جایز است، اينها را می‌شود نشسته به جا آورد، حتی در حال اختیار، منتهی‌ هر دو رکعت را یک رکعت حساب کنند. مثلا نافله ی ظهر را شانزده رکعت بخوانند. 🔸 دقیقه ۹ اگر نماز واجب را بخواهد،نشسته بخواند،همان یک رکعت به یک رکعت، اما نماز نافله را اگر بخواهد،نشسته بخواند،دو رکعت به‌ یک رکعت ✨ نماز واجب را همين جوری از روی اختیار نمی شود نشسته خواند،باید یک مشکلی داشته باشد..... 🆔 @moravej_tohid https://eitaa.com/moravej_tohid/4176
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در محضر ✨میلاد با سعادت امام زمان (عج) مبارک باد✨ ای با من و پنهان چو دل از دل سلامت می کنم تو کعبه‌ای هر جا روم قصد مقامت می کنم 🆔 @moravej_tohid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 مه شد جلوه گر سر زده قمر✨ از دامنِ نرجس (سلام الله علیها)... 🆔 @moravej_tohid
تفسیر بسیار زیبا؛ جامع وکامل بر 🍃همراهان گرامی لطفا تفسیرها را دنبال بفرمایید🌺🙏 🆔 @moravej_tohid 👇👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 جلسه سی و پنجم در محضر 🔸 دقیقه ۱ انسان در اثر انجام اوامر شرعی مقام پیدا می کند، مقام رعایت ✨ اگر کسی به مقام رعایت برسد،از قبل حوادثی که برایش اتفاق می افتد، به‌ او می گویند.(این علامتش هست که به مقام رعایت رسیده یا نه) 🔸 دقیقه ۳ شرطش این است که اوامر و نواهی را درست انجام دهد... سهل انگاری نکند و مهم تر از همه این که اينها را با یک صدق و اخلاص انجام دهد،یعنی واقعا به خاطر اینکه من عبد هستم... یک وقت هست که انسان اگر اوامر و نواهی شرع را رعایت می کند،به خاطر طلب مزد انجام می دهد، یا به خاطر این که در قيامت عذاب نشود. ✨ اگر انسان خدا را عبادت کرد،به مقام رعایت می رسد،نه نفسش را یعنی ما اکثر الان به خاطر این که عذاب نشویم، عبادت را انجام می دهیم. اینجا نفس ما است،که می‌گوید: خداوند این اوامر و نواهی را برای تو قرار داده،که عذاب نشوی،پس برو به جا بیاور،ما اینجا برای فرمان نفسمان اوامر و نواهی را رعایت می کنیم. 🔸 دقیقه ۵ کلا نفس حیوانی به‌ دنبال این است که ضررهای جسمانی را از انسان دور کند و منفعت های جسمانی را به انسان نزدیک کند..‌ چون نفس حیوانی در مقام وهم است... وهم دنیا وجسم را می بیند،فقط می خواهد،جسم را پرورش دهد. 🔸 دقیقه ۸ در عبادت انسان بايد مزد را به کلی نگاه نکند،فقط چون خدا فرموده من انجامش می دهم. 🔸 دقیقه ۱۲ کمالی بالاتر از این نیست که ما چون عبدیم،اطاعت خدا کنیم. 🔸 دقیقه ۲۲ یک عده‌ای خدا را عبادت می کنند و سختی عبادت را به جان می خرند،اما هیچ هوای نفسی در آن نیست. این خیلی مهم است که کسی بتواند،خدا را این جودی عبادت کند،اين می شود عبادت کردن به امر خدا 🔸 دقیقه ۳۰ بندگی با من گفتن جور در نمی آید، با این که آدم حواسش به‌ بهشت و جهنم باشد،جور در نمی آيد. 🔸 دقیقه ۳۴ سماع رقص نیست، سماع همین است که انسان بی قرار می شود و مرغ روح این جسم را به این طرف و آن طرف می زند. ✨ خدا در قيامت می گوید: من از تو قلب می خواهم، یک قلب سلیم 🔸 دقیقه ۳۷ علامت های محبت ✨ عاشق همیشه در شب زندگی می کند. ✨ عشق خدا انسان را از خواب شب می گیرد و به سوز و آه می کشاند. 🔸 دقیقه ۳۹ اگر اعمال انجام می دهید،این اعمال برای این باشد که قلبتان آباد شود... ✨ وقتی انسان اخلاص در عبادت دارد،این اخلاص کم کم عشق ومحبت می آورد. یعنی بگویید: فقط او خواسته،تنها دلیل شما در عبادات همین باشد. چرا نماز می خوانی؟چون دوستش دارم. چرا روزه می گیری؟ چون دوستش دارم. 🔸 دقیقه ۴۳ این عبادت های ما راهی به قلب انسان ندارند عبادات را خالصانه انجام بده،تا کم کم عشق و محبت ایجاد کنند،اصلا کاری به بهشت و جهنم نداشته باش 🔸 دقیقه ۴۵ تو داری خدایی می کنی،تو نفست را گذاشتی و داری اطاعتش می کنی،نفس یعنی من،خودت را گذاشتی و داری عبادتش می کنی. ✨ حُرمت هم یکی از منازل سلوک است. ✨ حُرمت این است که برای خودش کار نکند،برای خدایش کار کند. 🔸 دقیقه ۴۷ مطالبی از شیخ ابوالحسن خرقانی 🔸 دقیقه ۴۹ "و ما ینطق عن الهوی" ۳،نجم ✨ ذکرهای نماز خیلی ذکرهای سنگینی است،چیزی هست که قلب ما بسته است و نمی فهمیم. 🆔 @moravej_tohid https://eitaa.com/moravej_tohid/4181
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿 تسلیم بودن و عجله نکردن 💥 در کافی به‌ سند خود از عبدالرحمن بن کثیر آورده که گفت: در محضر امام صادق(ع)بودم که مهزم‌بر آن حضرت وارد شد و عرضه داشت: فدایت شوم!خبر ده مرا از این امری که منتظرش هستیم،چه وقت خواهد بود؟ حضرت صادق(ع)فرمود:ای مهزم!وقت گذاران دروغ گویند و عجله کنندگان هلاک گردند و تسلیم شدگان نجات یابند. 💥 امام سجاد(ع)فرمود:همانا دین خدای-عزوجل- با عقل های ناقص و آرای باطل و معیارهای فاسد درک نمی شودو جز با تسلیم به دست نمی آید،پس هر کسی به ما تسلیم گردد(از هلاکت دین)سالم ماند و هر آنکه به ما اقتدا نماید،هدایت یابد و هر کس به قیاس و رأی خود عمل کند،هلاک می گردد و هر کس از آنچه ما می گوییم یا حکم می کنیم در سینه خود تنگی احساس کند،به آن(خدایی)که سبع مثانی و قرآن عظیم را نازل فرموده کافر شده است، در حالی که خود متوجه نیست. 📚 مکیال المکارم، جلد دوم ص ۲۵۴ 🆔 @moravej_tohid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 عطر نرگس پیچید... مژده ای یاران عاشق یوسف زهرا رسیده 🌸 🆔 @moravej_tohid
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خانه تکانی شب عید 💥 برای اینکه روح خودمان را یک شست و شویی بدهیم و خانه تکانی کنیم،به اندازه‌ی خانه تکانی شب عید اهمیت نمی دهیم. این روح پر از آلودگی ها "کلا بل ران علی قلوبهم ما کانوا یکسبون " ۱۴،مطففین آلودگی هایی که بر روی قلب ما نشسته یکی پیدا شود، که یک نفضی کند(نفض یعنی تکاندن) این روح را بتکاند،آلودگی ها را از آن بریزد. 💥 در این فکر نیستیم که قلبمان را تمیز کنیم،قلبمان را شفاف کنیم گوی توفیق و کرامت در میان افکنده اند کس به میدان رو نمی آرد سواران را چه شد؟ 💥 انسان در قيامت مسؤل است، اينها بودند و شما یه دنبال نرفتید،اينها بودند و شما قدر ندانستید. 💥 بیشتر دوستان ما کسانی هستند که اينها در خودشان یک نیازهای دیگری احساس کردند و به راستی می بینند که دیگر دنیا نمی تواند آنها را اشباع کند.... خلاء خیلی عظیمی را احساس کردند،خلاء همچین نیست که با پول بشود آن را پُر کرد،با دنیا و مقام بشود پر کرد،یک چیز دیگر باید بیاید این خلاء را پُر کند. 💥 ای خدا این وصل را هجران مکن 💥 اینجا جایی است که هیچی در آن نیست، نه پولی هست، نه مقامی و نه بهشتی هست،فقط خودش هست. 🆔 https://eitaa.com/moravej_tohid/4184
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آبروی مؤمن مثل کعبه می ماند، یعنی اگر کسی آبروی کسی را بریزد مثل این است که کعبه را ویران کرده است ✨ کسی آبروی کسی را بریزد، این در قيامت با یزید محشور می شود ✨ خیلی صاحب شریعت دقت داشته،در این که مردم را جوری تربیت کند،که خیلی مواظب آبروی همدیگر باشند. ✨ در جایی که حرفی از کسی پیش آمد، آبروی او را آبروی خودتان بدانید ✨ بنای اسلام بر پوشیدن است 💥 برگرفته از جلسه چهلم حدیث معراج 🆔 https://eitaa.com/moravej_tohid/4185
🌸🌸🌸🌸🌸 🌴 آداب زندگی پیامبر(ص) 📖 باب هشتم: آداب‌ زناشویی و تربیت فرزند 💥 امیرالمؤمنین(ع)فرمود: همانا ازدواج کردن سنت پیامبر(ص)است، چرا که ایشان می فرمود: کسی که می خواهد از سنت من پیروی کند،همانا سنت من ازدواج است. 💥 پیامبر(ص)فرمود: بدانید بهترین شما کسی است که به زنان خود مهربان تر باشد و من بهترین شما هستم. 💥 امام صادق(ع)فرمود: دوست داشتن زنان از اخلاق پیامبران است. 📚 سنن النبی(ص)،علامه طباطبایی(ره) ص۲۰۰ 🆔 @moravej_tohid
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 جلسه هفدهم در محضر 🔸 دقیقه ۱ ادامه‌ی خطبه‌ی حضرت علی(ع) خداوندی که از خلق بینونیت و جدایی دارد،بنابراین هیچ چیزی مثل خدا نیست. ✨ خداوند چه نسبتی با موجودات دارد؟آیا خداوند با موجودات سنخیت دارد،یا نه جدایی دارد،که هیچ گونه وجه اشتراکی بین خدا و موجودات نیست. 🔸 دقیقه ۴ شما هیچ گاه دو موجود را در این عالم پیدا نمی کنید که اينها با همدیگر یک تباین و جدایی محض داشته باشند و هیچ امر مشترکی بین اينها نباشد،چون حداقلش این است که اينها در وجود با هم شراکت دارند. 🔸 دقیقه ۹ در جای دیگر خود حضرت، این بینونت و جدایی را بیان می کند. از جمله در خطبه‌ی ۱۵۲ نهج‌البلاغه ✨ از فرمایش حضرت در این خطبه بر می آید که: تباین خدا و موجودات یک تباین کلی نیست، این طور نیست که اصلا هیچ وجه اشتراکی بین ما و خدا نباشد. ✨ بینونت بین خدا و موجودات، ذاتی نیست. بلکه جدایی و وصفی هست،یا به عبارت دیگر بینونت مرتبه‌ای هست،یعنی به این معنا که بین ما و خدا یک وجه اشتراک هست و آن وجود است. 🔸 دقیقه ۱۳ اختلاف یا در مرتبه است،یا مرتبه‌ی او قوی است و مرتبه‌ی این ضعیف است،یا بفرمایید که تفاوت در صفت است. 🔸 دقیقه ۱۸ کسانی که معتقدند، بین ما و خدا هیچ سنخیتی نیست، در قدیم‌ به اينها طرفدار اصالت ماهیت(اصالت ماهویون)می گفتند،حالا تفکیکی می گویند. 🔸 دقیقه ۲۰ فرق ما با خدا در چيست؟تفاوت در مرتبه است ✨ یک اختلاف دیگر در وصف است. ✨ حضرت تباین را به صفت بردند،که خداوند قاهر و قادر است، بنابراین خداوند از موجودات جداست. 🔸 دقیقه ۲۲ مرتبه‌ی ما ضعیف است، در مقابل خدا ضعیف هستیم،و دوباره به سوی خدا بر می گردیم. ✨ مصالح این عالم را خدا از وجود خودش درست کرده ✨"انزل لکم من الانعام ثمانیه ازواج"۶،زمر خداوند برای شما هشت جفت چهارپا نازل کرد،یعنی چی نازل کرد؟... از کجا نازل کرد؟ از وجود خودش نازل کرد. 🔸 دقیقه ۲۵ انسان در خودش یک مرتبه‌ای دارد،که وجود در آنجا متراکم است.(مرکز وجود در انسان) ✨ ما اسم آنجا(مرکز وجود در انسان )را روح می گذاریم. 🔸 دقیقه ۲۶ در عالم آفرينش هم یک مرکز وجود قرار دارد،که وجود در آنجا فوق‌العاده شدید و متراکم است،در انسان اسم آن‌ مرکز متراکم را روح گذاشتیم،در عالم آن مرکز شدید و متراکم را خدا گذاشته‌ایم. ✨ همه‌ی ما يک زمانی در وجود خدا بودیم، در علم خدا بودیم،نازل شدیم و به اینجا آمدیم. 🔸 دقیقه ۲۸ دوباره به سوی خدا برمی‌گردیم،این کلمه‌ی رجوع را دقت‌ بفرماييد، این مسئله معلوم شود،که همه‌ی ما بالاخره یک روزی در ذات خدا بودیم،وجود ما از وجود خدا نشأت گرفته 🔸 دقیقه ۳۰ در جايی که می گویند: رجوع کرد یا بازگشت یعنی کسی که اول بار در یک جايی به دنیا آمده و بزرگ شده،همه چیزش از آنجاست 🔸 دقیقه ۳۳ خداوند در مورد جهنم همین تعبیر را هم دارد،که می فرمايد:"مرجعهم لالی الجحیم "۶۸،صافات بعضی ها به جهنم رجوع می کنند. 🔸 دقیقه ۳۷ قویترین انسان در عالم که رسول خداست،حتی ایشان با آن عظمت و سعه‌ی وجودی که دارد،همچنان مقهور است. 🔸 دقیقه ۳۸ مرتبه‌ی خدا یک مرتبه‌ی بی نهایت است و ما محدودیم،مرتبه‌ی صفات خدا قاهریت و قادریت است، اما ما مقهور و مقدور هستيم.لذا در مرتبه و اوصاف هیچ کس مثل خدا نمی‌شود. ✨ الذی خلق الخلق لعبادته موجودات را برای عبادت خودش خلق کرد عبادت عبارت است از سیر وجودی موجودات به سوی خدا 🔸 دقیقه ۴۱ "وجهت وجهی للذی فطر السماوات و الارض" ۷۹،انعام روی خودم را به سوی خدا تنظیم می کنم،روح خودش را به سوی خدا تنظیم می کند، در مرتبه‌ی بعد حرکت می کند تا برود و به خدا برسد.این می شود عبادت 🔸 دقیقه ۴۳ خداوند خلایق را برای عبادتش خلق کرد،یعنی چی؟یعنی برای رجوع به سوی خودش ✨ نماز و روزه حرکت دهنده‌ی روح هستند. ✨ جن و انس را نيافريدیم مگر برای اینکه دوباره به سوی خودم رجوع کنند 🆔 https://eitaa.com/moravej_tohid/4188
هفتمین جلسه پرسش و پاسخ با حضور علامه مروجی سبزواری(دامت برکاته) 🔸نزول قرآن 🔸قران یک موجود جدا در عالم علم خدا نیست . 🔸جسم انسان کامل ، کل عالم طبیعت است . 🔸عقلهای ما مرتبه ای از عقل انسان کامل است . خیال ما مرتبه ای از خیال انسان کامل است . 🔸قران ترجمه لفظی تمامی موجودات عالم و روابط بین آنهاست 🔸به مثنوی به عنوان یک کتاب راهنمای بشر بسیار در طول تاریخ ظلم شده است. 🔸تناقص های ظاهری در قرآن و یا مثنوی و بررسی باطن آن 🔸خداوند در قرآن مدام مثل می زنند . چرا که اکثر مردم درک کنند . 🔸ما برای نجات بشریت و کشورمان باید به خودمان و میراثمان برگردیم . 🔸در عرفان بزرگترین گناه ، دیدن خود و تعین خود است . 🔸گناه در مقام ، سالک در هر منزل وظیفه ی خاصی دارد . 🔸عزلت نشینی و خلوت 🔸اضطراب سر و مقتضای حال عارف 🔸تعاریف مرید ، سالک  و عارف 🔸هر موجودی به یک اندازه مشخص و مقدار معین ای از وجود بهره دارد . آیدی تلگرام جهت ارسال سوالات : T.me/moravejtohid لطفا جهت دریافت پاسخ صبور باشید . @moravej_tohid Www.moravejtohid.com لینک آپارات: https://aparat.com/v/2X69y
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هفتمین جلسه پرسش و پاسخ با حضور علامه مروجی سبزواری(دامت برکاته) 🔸نزول قرآن 🔸قران یک موجود جدا در عالم علم خدا نیست . 🔸جسم انسان کامل ، کل عالم طبیعت است . 🔸عقلهای ما مرتبه ای از عقل انسان کامل است . خیال ما مرتبه ای از خیال انسان کامل است . 🔸قران ترجمه لفظی تمامی موجودات عالم و روابط بین آنهاست 🔸به مثنوی به عنوان یک کتاب راهنمای بشر بسیار در طول تاریخ ظلم شده است. 🔸تناقص های ظاهری در قرآن و یا مثنوی و بررسی باطن آن 🔸خداوند در قرآن مدام مثل می زنند . چرا که اکثر مردم درک کنند . 🔸ما برای نجات بشریت و کشورمان باید به خودمان و میراثمان برگردیم . 🔸در عرفان بزرگترین گناه ، دیدن خود و تعین خود است . 🔸گناه در مقام ، سالک در هر منزل وظیفه ی خاصی دارد . 🔸عزلت نشینی و خلوت 🔸اضطراب سر و مقتضای حال عارف 🔸تعاریف مرید ، سالک  و عارف 🔸هر موجودی به یک اندازه مشخص و مقدار معین ای از وجود بهره دارد . آیدی تلگرام جهت ارسال سوالات : T.me/moravejtohid لطفا جهت دریافت پاسخ صبور باشید . @moravej_tohid Www.moravejtohid.com لینک آپارات: https://aparat.com/v/2X69y 🆔 @moravej_tohid
در محضر شرح جامع و کامل همراهان گرامی لطفا تفسیرها را دنبال بفرمایید. 🆔 @moravej_tohid 🔽🔽🔽🔽🔽
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 جلسه چهل و دوم در محضر 🆔 @moravej_tohid
🎙 جلسه چهل و دوم در محضر 🔸 دقیقه ۱ همه‌ی صفات خدا در ما هم هست. ✨ مکر خدا با مکر ما فرق می کند، مکر خدا را در اصطلاح سنت استدراج می گویند، استدراج یعنی درجه درجه پیش بردن،یعنی کسانی که اينها رو به فسق و کفر می آورند،خداوند در اصطلاح با آنها مکر می کند. کسی که وارد فسق و فجور شده زندگیش خوب می شود. 🔸 دقیقه ۳ انسان در مصيبت هاست که رو به خدا می کند. ✨ این از یک طرف برای مؤمنين هم امتحان است ✨ این مصیبت ها نعمت است، که ما مرتبا به سوی خدا برگردیم و به درگاه خدا بنالیم تا ارتباط حفظ شود. 🔸 دقیقه ۶ ما هر وقت که رسولان مان را به سوی يک جامعه فرستادیم،از آن طرف هم بلاهای سختی را بر آن جامعه فرستادیم. چرا؟ چون معمولا رسولان زمانی می رفتند که جامعه در کفر و شرک و بت پرستی بود،بعد چه جوری مردم به سوی خدا بیایند؟ با مصيبت ها ✨ فطرت از درون در اثر مصيبت ها هوشیار می شود و می گوید: خدا ✨ "فلما جاءتهم رسلهم بالبینات"۸۳،غافر اما وقتی که مصيبت های ما بر آنها وارد شد،اينها به ما رو نکردند،حالا که به ما رو نکردند"فرحوا بما عندهم من العلم"۸۳،غافر و به علم خودشان مغرور شدند،گفتند: ما پیغمبر نمی خواهيم.... اینجا می فرمايد که: ما هم کاری کردیم،که علم اينها خوب نتیجه داد. 🔸 دقیقه ۸ وقتی که اينها به علمشان مغرور شدند و نتایجی از علمشان گرفتند یک مرتبه اينها را گرفتیم "اخذناهم بغته" ۴۴،انعام یعنی مُسلّم و مسلم یک روزی زوال آن حکومت های غیر خدایی می رسد،مثل شوروی سابق 🔸 دقیقه ۱۰ در طول تاریخ هم اقوام عاد و ثمود همین طوری بودند،که یک مرتبه یک صاعقه می زده و اينها ویران می شدند.... ✨ از این طرف برای ما هم امتحان است که آیا مؤمنين صبر می کنند یا نه؟ 🔸 دقیقه ۱۲ ایمان گنج کمی نیست، بالاترين مقامی که انسان می تواند پیدا کند، یقین به خداست،چه گوهری بالاتر از یقین به خدا و یقین به مبدأ ✨ به ما نعمت ايمان و اسلام و تشیع داده،به ما مولا داده.... آنها علی(ع)ندارند. 🔸 دقیقه ۱۴ خیلی مراقب باشیم،این حرفها را نزنیم،که همین کفار از ما مسلمانان بهتر هستند. ✨ قلب با نور ایمان آباد می شود و آنها(کفار)بندگان خدا از این جور چیزها محروم هستند. ✨ کافر قلبش خراب و سیاه است،اما مؤمن قلبش آباد است و نور خدا دارد،حالا درست است که تنبلی می کنیم و این نور را استخراجش نمی کنیم،اما این نور را داریم. 🔸 دقیقه ۱۵ یکی از خصوصیات اهل آخرت این است که مکر دارند،اما مکرشان خیلی کم است. ✨ مردم‌ از اينها در آرامش هستند،اما خودشان از خودشان در عذابند. یعنی همه‌ی سختی‌ها را خودشان تحمل می کنند... اينها را در خودمان پیاده کنیم،که‌ بیشتر ملاحظه‌ی مردم‌ را بکنیم. 🔸 دقیقه ۱۶ انسان مؤمن خودش را در سختی می اندازد که دیگران در آرامش باشند،چیزی که برعکس در بین ما هست،مردم معمولا می خواهند خودشان در آرامش باشند،حالا مردم را به سختی انداختند اشکالی ندارد. 🔸 دقیقه ۱۹ نفسشان را همیشه حسابرسی می کنند. ✨ (اهل آخرت) از خود روحانی و حقیقیشان غافل نیستند. چشم‌هایشان می خوابد،اما قلبشان بیدار است. 🔸 دقیقه ۲۲ انسانی که قلبش بیدار است، همیشه صید نور می کند. ✨ وقتی که مردم را جزو اهل غفلت می نویسند،اينها را جزو اهل تذکر و یاد خدا می نویسند. ✨ ملائکه هم طالب همنشینی با اینها هستند. ✨ خدا دوست دارد،کلام اينها را بشنود 🔸 دقیقه ۲۴ به دنبال زیادی غذا و زیادی کلام و لباس نیستند. ✨ باب الابواب اتصال انسان با ملکوت قلبش هست،وقتی قلب بسته است، انسان ارتباطش قطع است. ✨ آدمی که قلبش مرده است، این آدم خودش یک قبر است،یعنی آن بُعد حیوانی و دنيايی قلب را در قبر خودش قرار داده... لذا آدم یک مرده‌ی متحرک می شود. ✨ دنبال حیات قلبی باش و قلب زمانی حیات پیدا می کند که روی آن باز باشد و انواری که از خدا بر آن می تابد را بگیرد. 🆔 https://eitaa.com/moravej_tohid/4193
در محضر سپاس از همراهی شما 🙏🙏 جلسه اول و دوم👇👇👇 🆔 @moravej_tohid
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 جلسه اول مقدمه در محضر 🆔 @moravej_tohid
🎙 جلسه اول در محضر علامه مروجی سبزواری 🔻برچسب ها : - کتاب مثنوی - شمس و مولانا 🔻عناوین 🔹 جایگاه مثنوی در فرهنگ ایرانی (2:00) 🔹نظر شیخ بهایی درباره مثنوی و مولانا (5:00) 🔹 تهذیب نفس، راه ورود به بطون مثنوی (8:00) 🔹 حقیقت انسان (15:00) 🔹نقش اولیاء در احیای نفوس (21:00) 🔹تحول مولانا در دیدار با شمس (25:00) 🔹علت بی‌مهری مردم با انبیاء و اولیاء (45:00) 🔹حکایت کفر مولانا و نجم الدین در برابر ایمان صدرالدین قونوی (48:00) 🔹خلع نعلین ... (50:00) 🔹 سماع از دیدگاه سهروردی (57:00) 🆔 @moravej_tohid
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا