eitaa logo
مروج توحید
7.2هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
443 ویدیو
12 فایل
نشر سلسله جلسات سخنرانی علامه حمیدرضا مروجی سبزواری کانال تلگرام 👇 t.me/moravej_tohid کانال آپارات https://www.aparat.com/moravej_tohid_archive دانلود و نصب اپلیکیشن مروج توحید www.moravejtohid.com/app
مشاهده در ایتا
دانلود
🎙 جلسه پنجاه و سوم در محضر 🔸 دقیقه ۱ قبل از اینکه شما را بمیرانند،بمیرید ✨ اصل مسئله‌ی موت،قطع تعلق است ✨ خود مرگ یک نوع زهد و بیرون رفتن از دنياست 🔸 دقیقه ۳ زنجیرهایی که در جهنم است، ظهور تعلقات است ✨ قطع تعلق باید در همین دنیا اتفاق بیفتد،اگر اتفاق نیفتد،برای زمان مرگ می ماند 🔸 دقیقه ۶ زهد زمانی برای انسان اثر می دهد که برای خدا باشد،یعنی خالص باشد و برای ریا نباشد 🔸 دقیقه ۸ هوا به معنی فرود آمدن است هوای نفس یعنی نفس فرود می آید ✨ علائم زاهد واقعی سکوت،کار و کوشش،اخلاص 🔸 دقیقه ۱۱ کلا قلب انسان به چهار چیز است که آباد می شود،خوف از جهنم یا شوق به بهشت یا عشق به خدا یا هيبت از خدا ✨ این خوف از خدا خوف از عظمت است،نه از خوف از عذاب 🔸 دقیقه ۱۳ روز قیامت روز سختی هست،چرا مردم این همه راحت در دنیا زندگی می کنند؟ 🔸 دقیقه ۱۶ داستان ابرهه 🔸 دقیقه ۲۰ مردم نسبت به آینده خیلی ترس دارند(این خودش شرک است) 🔸 دقیقه ۲۲ در روی زمین با کمال متانت و خضوع حرکت می کنند ✨ با مردم به خوبی حرف می زنند ✨ اگر یک آدم جاهل حرف بدی به اينها بزند با کمال سلامت و آرامش از کنارش عبور می کنند ✨ وقتی که به امر لغوی عبور کنند،به کرامت از کنارش می گذرند ✨ خودشان را از تهمت زدن به شدت حفظ کردند ✨ زبانهایشان را نگه داشتند که در آبروی مردم حرف نزنند 🔸 دقیقه ۲۵ یکی از مصادیق امانت همین است که انسان اگر سِری از مردم می داند،بپوشاند ✨ خیلی مواظب هستند،به حرف‌هایی که مردم برای زندگی دیگران می زنند،گوش نمی دهند ✨ چشم‌هایشان را از معصيت بسته اند،از شک و شبهه ایمن هستند که در همین دنیا به دارالسلام برسند ✨ "الا ان اولیاء الله لا خوف علیهم و لا هم یحزنون " ۶۲،یونس 🆔 https://eitaa.com/moravej_tohid/4493
تفسیر بسیار زیبا؛ جامع وکامل بر 🍃همراهان گرامی لطفا تفسیرها را دنبال بفرمایید🌺🙏 🆔 @moravej_tohid 👇👇👇👇
🎙 جلسه چهل و ششم در محضر 🔸 دقیقه ۱ سؤال مرغی دیگر: چه هدیه ای برای سیمرغ ببریم؟ گفت: باید چیزی به آنجا ببری،که در پیش سیمرغ نباشد 🔸 دقیقه ۳ فقر و عبودیت ✨ فقر دیگر آنجا نیست، خدا فقر ندارد 🔸 دقیقه ۵ دو چیز انسان را به پیشگاه خدا حرکت می دهد،ریاضت و عنایت ✨ بدون کار وتلاش نمی شود کار و تلاش آیت‌الله بهجت در ابتدای سلوک ✨ بايد به طور کلی قلب را از دنیا بیرون کشید 🔸 دقیقه ۹ ریاضت از این طرف است،عنایت از آن طرف است ✨ عنایت چگونه می آید؟ اینکه انسان به خودش برگردد و نگاه کند و بگوید: اگر به خودم باشد،من اصلا نمی توانم از این باتلاق دنیا بیرون بیایم،یعنی مرتب به فقر خودش برگردد 🔸 دقیقه ۱۱ فقط عنایت کارساز است، ریاضت زمینه ساز است 🔸 دقیقه ۱۳ خیلی زوائد دنیا را از زندگیش حذف کند ✨ خطورات و خاطرات زائد را حذف کند 🔸 دقیقه ۱۵ ترازوی وجود انسان چنان حساس است که یک کلمه لغو او را از حالت توازن در می آورد ✨ خداوند بر صراط مستقیم است خداوند عدل محض است،هر چه قدر که انسان عدالت را بر افعالش، بر رفتارش حاکم کند،بیشتر به خدا شباهت پیدا می کند 🔸 دقیقه ۱۷ اگر کسی بتواند بر زبانش مسلط شود،خیلی از راه را پیش رفته است ✨ اگر انسان سلوک را در فرع قرار دهد،به جایی نمی رسد 🔸 دقیقه ۲۵ عنایت خودش مراتبی دارد، اولین مرتبه‌ی عنایت مرتبه ای است که انسان را از خواب بیدارش می کند و به یقظه می رساند 🔸 دقیقه ۲۹ روح می خواهد به سوی اصل خودش برگردد 🔸 دقیقه ۴۴ آدم دردمند خوابش نمی برد،همان درد در باطن دارد کار می کند 🔸 دقیقه ۴۸ خیلی دعا و توسل کنید که خداوند با آن عنایت رحیمی اش برگردد 🔸 دقیقه ۵۰ به امام زمان(ع)خیلی توسل کنید ✨ عنایت غفوری رفع حجاب می کند بعد از عنایت غفوری عنایت رحیمی می آید 🔸 دقیقه ۵۴ شکستن هم درد دارد و هم صدا سلوک واقعی از اینجا شروع می‌شود 🆔 https://eitaa.com/moravej_tohid/4496
در محضر سپاس از همراهی شما 🙏🙏 جلسه بیست و یکم و بیست و دوم👇👇👇 🆔 @moravej_tohid
🎙 جلسه بیست و یکم در محضر 🔹 شروع از بیت (دقیقه ۲): قوم عیسی را بد اندر دار و گیر حاکمانشان ده امیر و دو امیر موضوع داستان: ادامه داستان وزیر پادشاه جهود که نصرانیان را می‌کشت از بهر تعصب عناوین: 🔹 دقیقه ۷: ختم ولایت عامه و خاصه 🔹 دقیقه ۸: ملال و جنگ از کثرت است 🔹 دقیقه ۱۱: انسان‌های داودی خو 🔹 دقیقه ۱۴: چشم بی‌اشک از امراض روح است 🔹 دقیقه ۱۵: غفلت، منشأ گناه 🔹 دقیقه ۱۹: نیست شدن، بزرگترین عبادت 🔹 دقیقه ۲۱: تجلی قهاری(کرشمه) 🔹 دقیقه ۲۳: یکی از اصول عشق، ناز و نیاز 🔹 دقیقه ۲۶: خانه از غیر نپرداخته‌ای یعنی چه 🔹 دقیقه ۲۸: طلب با اخلاص (داستان موسی و شبان) 🔹 دقیقه ۳۹: وصال حافظ به معشوق (ای که با سلسله زلف دراز آمده‌ای) 🔹 دقیقه ۴۳: یغمای دل 🔹 دقیقه ۴۵: اشعار مولانا در وصالش به امام زمان(عج) 🆔 @moravej_tohid
🎙 جلسه بیست و دوم در محضر 🔹 شروع از بیت (دقیقه ۱) : لابه و زاری همی کردند و او از ریاضت گشته در خلوت دوتو موضوع داستان: – ادامه داستان وزیر پادشاه جهود که نصرانیان را می‌کشت از بهر تعصب عناوین: 🔹 دقیقه ۴: باز شدن قلب با تجلی اسم الولی 🔹 دقیقه ۶: داستان زره نپوشیدن حضرت حمزه(ع) 🔹 دقیقه ۹: مصیبت بسته بودن قلب 🔹 دقیقه ۱۴: راه باز شدن حواس باطنی 🔹 دقیقه ۱۶: رسیدن به اسم الحیّ 🔹 دقیقه ۲۲: اظهار عبودیت (اذا تمّ الفقر فهو الله) 🔹 دقیقه ۲۵: صنم و صنوبر در شعر حافظ 🔹 دقیقه ۲۸: حریم شکنی عشق (داستان موسی و شبان) 🔹 دقیقه ۳۱: آتش فراق در دل عاشق 🔹 دقیقه ۳۳: غیرت معشوق 🔹 دقیقه ۳۵: داستان مجنون و فصّاد 🔹 دقیقه ۴۲: علایم ورود عشق 🔹 دقیقه ۴۸: خالص کردن عشق مولانا توسط شمس 🆔 @moravej_tohid
🎙 جلسه هجدهم در محضر 🔹 دقیقه ۳ در ملائکه تدریج و حکمت راه ندارد،بلکه از همان وقت خلقتشان همه‌ی کمالات اسمائیشان را داشتند. 🔹 دقیقه ۵ موجودات صمدی صمد یعنی موجودی که کمالش را از اول دارد 💦 تأمین کننده حرکت تضاد است 💦 شیخ اشراق: اگر تضاد نباشد،فیض وجود از خداوند صادر نمی شود(باید تضاد باشد تا حرکت ایجاد شود) 🔹 دقیقه ۷ حرکت یعنی همین افزایش وجود 💦 تضاد چگونه فیض را وارد می کند؟مثلا فرض کنید که وقتی انسان بر سر دو راهی قرار می گیرد، مثلأ شیطان در یک طرف ایستاده و می گوید: به طرف من بیا پیامبر در آن طرف ایستاده و می گوید: به طرف من بیا اینجا انسان در یک تضاد قرار می گیرد...... حالا این انسان وقتی که اراده‌ کرد،من به سوی پیامبر بروم،اينجا فیض وجود بر او وارد می‌شود،یک فیض رحمانی بر او وارد می‌شود و این فیض رحمانی یک نوع وجود است..... این وجود رحمانی بر وجود این افزوده می‌شود و این حرکت می شود،این انسان به حرکت می افتد 🔹دقیقه ۱۳ عقول نوری،نفوس کلی به عالم طبیعت نیامدند،چون اینها کمالات خودشان را دارند 🔹 دقیقه ۱۵ ظرفیت وجودی شیطان ظرفیت عجیبی هست 🔹 دقیقه ۱۷ هم آدم رجیم شد و هم شیطان رجیم شد 💦 لعن شیطان یک لعن ذاتی بود 🔹 دقیقه ۱۹ نافرمانی آدم مقتضای ذاتش نبود 🔹 دقیقه ۲۱ لعن و رجم در جوهر وجود انسان نیست،(بلکه) بر انسان عرض هست 💦 تأمین کننده تضاد برای انسان شیطان است 🔹 دقیقه ۲۵ شیطان هم در تحت تکلیف است در تحت دین اسلام دارد به سر می بارد 🔹 دقیقه ۳۰ شیطان که الان در زمان ما است،این قدرتش و قوتش خیلی از شیطان دویست سال پیش، هزارسال پیش بیشتر است 🔹 دقیقه ۳۳ رستگاری یعنی رستن،فوز یعنی رستن آزاد شدن 💦 ریاضت کشیدن حضرت علی(ع)برای چیست؟ 💦 حضرت علی(ع) در همان مقام احدیت دارد،کامل می شود 🔹 دقیقه ۳۵ چرا بر پیامبر(ص)صلوات می فرستیم؟ 💦 خود صلوات به معنی توجه تکمیلی است 🔹 دقیقه ۴۸ عالم آفرينش همه‌ی اجزائش در خدمت هم هستند،همه دارند همدیگر را کامل می کنند 💦 اختراعات جدید بشر 🔹 دقیقه ۵۰ چرا امام حسین(ع)به اجنه اجازه نداد که در کربلا در جنگ شرکت کنند؟فرمود: شما آنها را می بینید،آنها شما را نمی بینند،این نامردی است 💦 فجایع جنگ دوم جهانی 🔹 دقیقه ۵۲ چرا ما هیچگاه در حقانیت مکتب تشیع شک نمی کنیم؟ 🔹 دقیقه ۵۳ علت آمدن طوفان های عجیب،سونامی و.... 🔹 دقیقه ۵۵ زندگی امام زمان(ع)یک زندگی واقعا مشکلی هست 💦 علت دعا برای تعجیل در فرج 💦 در زمان ظهور شیطان دستش بسته می‌شود 💦 امامان هم جنبه‌ی بشریت دارند 🔹 دقیقه ۵۷ یک ریاضت و مجاهدتی می خواهد تا حقایق دین برای انسان آشکار شود 🆔 https://eitaa.com/moravej_tohid/4503
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️امیرالمومنین علیه‌السلام در توصیف حضرت مهدی علیه‌السلام می‌فرمایند: 🔸او عالمی است که علمش را از کسی نیاموخته است و از همه چیز خبر دارد، پیش از آنکه به او خبر دهند... 🔹هو ... العالم غير المعلم و المخبر بالكائنات قبل أن تعلم ... 📚 إلزام الناصب، ج‏۲ ص ۱۶۴ 🆔 @moravej_tohid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ نماز قلب گیرم که هزار مصحف از برداری با آن چه کنی که نفس کافر داری سر را به زمین چه می نهی بهر نماز آن را به زمین بنه که بر سر داری ✨ وقتی نماز می خوانی،قلبت نماز بخواند ✨ ای کاش قلب رو به خدا می بود و جسم پشتش به خدا ✨ ولی متأسفانه برعکس جسم ها رو به کعبه است و قلب ها رو به دنیاست ✨ کی نماز که می خواند،حواسش واقعا به خداست و یک راز و نیاز عاشقانه ای با خدای خودش می کند ✨ عشق است که انسان را به وحدت می رساند ✨ عاشق همه‌ی حواسش به معشوق است ✨ عشق خيال انسان را جمع می کند 🔸 برگرفته از جلسه دهم محبت 🆔 https://eitaa.com/moravej_tohid/4506
🎙 جلسه بیست و پنجم در محضر 🔸 دقیقه ۱ خدا را حمد می کنیم بر جمیع محامدش، کل آن محامد بر جمیع نعمت هایش کل آن نعمت ها 🔸 دقیقه ۳ تمام کمالات اصلش و حقیقتش مال خداست ✨ هر صفتی که موجودات دارند،اينها اصلش مال خداست 🔸 دقیقه ۴ تفاوت بین حمد و مدح در عربی ✨ حمد،آن ستایشی که بر هر فعل جمیل اختیاری انجام شود 🔸 دقیقه ۷ معلم صفت علم آموزی را که از خودش ندارد،خداوند معلم است ✨ اگر این معلم را حمدش کردیم،در واقع خدا را حمد کردیم 🔸 دقیقه ۹ الف و لام حمد الف و لام استغراق است 🔸 دقیقه ۱۱ در اینجا مَحمَد به معنای آن منشأ حمد است منشأ حمد(علت های حمد) ✨ منشأ حمد یعنی چه؟ اگر یک پزشک را حمدش می کنیم و می گوییم: چه پزشک خوبی! ما در واقع آن منشأ را داریم حمدش می کنیم،یعنی آن چیزی که در ذات پزشک هست و او سرمنشأ شده برای شفادهندگی 🔸 دقیقه ۱۵ صفات در ذات خدا پنهان است 🔸 دقیقه ۱۷ آن صفت رزق بودن که در ذات خداست،باعث می‌شود که ما رزق پیدا کنیم 🔸 دقیقه ۱۹ چرا فرموده کلها؟ ✨ در اينجا می فرمايد: همه‌ی صفات خداوند را حمدش می کنیم، یعنی همه‌ی صفات خداوند در حد اعلا هستند بین صفات خدا قوی و ضعیف نیست، همه‌ی صفات در یک ردیف هستند 🔸 دقیقه ۲۱ نعمت چیست؟نعمت هر چیزی که باعث شود،نقصی از موجودی برود و کمالی در موجود ایجاد شود ✨ همه‌ی موجودات عالم نعمت هستند، یعنی همه‌ی موجودات عالم یک نقصی را از بین می برند و کمالی را ایجاد می کنند 🔸 دقیقه ۲۸ حمد بر دو چیز است؛ ۱)بر اصل آن صفات ۲)خدا را حمد می کنیم بر اینکه این صفاتش را نازل کرده و موجودات عالم را پدید آورده و موجودات نعمت شدند 🔸 دقیقه ۳۰ از خداوند هدایت را برای رشد طلب می کنیم ✨ توحید صمدیت(توحید مقصود) صمد به معنی مقصود " الله الصمد" یعنی خدا مقصود است ✨ چرا یک مقصد در عالم هست؟فرض کنید من گرسنه هستم و به سوی نان می روم،در واقع دارم به سوی خدا می روم 🔸 دقیقه ۳۶ حضرت در اينجا مسئله‌ی استعانت را هم بیان می کند همه‌ی موجودات وقتی که می خواهند به کمالی دست پيدا کنند،از خدا می خواهند..... و نیز برای اینکه به خدا برسند،از خود خدا کمک می خواهند ✨ اصلا کمال این جوری هست، هر کاملی ناقص را جذبش می کند 🔸 دقیقه ۳۷ وجود خاصیتش جذب است، هر وجود قوی وجود ضعیف را جذبش می کند،نیوتن هم همین را گفت گفت: جرم قوی‌تر جرم ضعیف تر را جذبش می کند ✨ در واقع خداست که دارد ما را جذب می کند، البته جذب دو طرفی هست ✨ هم ناقص عاشق کامل است و هم کامل عاشق ناقص است 🔸 دقیقه ۴۱ اگر ديديد عشق یک طرفی هست، بدانید که این عشق خيالی است،عشق حقیقی نیست ✨ (همچنین) محال است عشق بین دو موجود مساوی برقرار باشد،حتما باید یک موجود کمالی داشته باشد که موجود دیگر فاقد آن کمال است 🔸 دقیقه ۴۴ عبودیت عبارت است از حرکت تکاملی ✨ " ایاک نعبد" یعنی خدایا! ما حرکت تکاملی خودمان را فقط به سوی تو تنظیم کردیم. 🔸 دقیقه ۴۷ وقتی که مقصد فقط خداست،پس فقط خدا معبود است.... " ایاک نعبد نتیجه‌ی الله الصمد " است ✨ " ایاک نستعین " یعنی ای خدا! فقط از تو کمک می خواهیم 🆔 https://eitaa.com/moravej_tohid/4508
جلسه 19 پرسش و پاسخ.mp3
46.22M
جلسه نوزدهم پرسش و پاسخ با حضور علامه مروجی  ( دامت برکاته ) ادامه بحث اخلاق اخلاق غیر کریمه قیمتی ندارد. معنی اخلاق کریمه: عروج نفس و تابش اسما الهی و گرفتن مقامات روحانی . مرتبه ولایت هدف عرفان: رسیدن انسان به ولایت دریافت اخلاق کریمه باید تحت نظر ولی باشد. ام المسایل عرفان : بحث امامت و ولایت پیر طریقت ولی مقید است که باید به ولی مطلق متصل باشد. بهاییت در ایران و وهابیت در عربستان توسط انگلیس تشکیل شد. تفاوت اعتماد و اعتقاد ملکوت و نعمت ها. ( مثال باران ) ربط و تناسب حادث ( مخلوقات) به قدیم ( خدا) تعریف واسطه بین انسان و خدا و خصوصیات این واسطه ( انسان کامل ) مفهوم حرکت و فلک حرکت جوهری و عامل واسطه ی بین انسان و خدا تفاوت ولی مطلق ( تکوینی ) و امام ( تشریعی) نظر عرفای اهل سنت به امام و ۱۲ معصوم کتاب، حکمت، ملک طرح اسلام در حکومت شروط امامت و ولایت حسادت ، محسودان و ولی زمانه اشعار مولانا و شرح ولی مطلق داستان فیل و نور عقل کلی و نبود اختلاف حجابها در رسیدن به ولی مطلق آیدی تلگرام جهت ارسال سوالات : T.me/moravejtohid @moravej_tohid لینک دانلود در آپارات: https://aparat.com/v/Geoa3
جلسه نوزدهم پرسش و پاسخ با حضور علامه مروجی  ( دامت برکاته ) ادامه بحث اخلاق اخلاق غیر کریمه قیمتی ندارد. معنی اخلاق کریمه: عروج نفس و تابش اسما الهی و گرفتن مقامات روحانی . مرتبه ولایت هدف عرفان: رسیدن انسان به ولایت دریافت اخلاق کریمه باید تحت نظر ولی باشد. ام المسایل عرفان : بحث امامت و ولایت پیر طریقت ولی مقید است که باید به ولی مطلق متصل باشد. بهاییت در ایران و وهابیت در عربستان توسط انگلیس تشکیل شد. تفاوت اعتماد و اعتقاد ملکوت و نعمت ها. ( مثال باران ) ربط و تناسب حادث ( مخلوقات) به قدیم ( خدا) تعریف واسطه بین انسان و خدا و خصوصیات این واسطه ( انسان کامل ) مفهوم حرکت و فلک حرکت جوهری و عامل واسطه ی بین انسان و خدا تفاوت ولی مطلق ( تکوینی ) و امام ( تشریعی) نظر عرفای اهل سنت به امام و ۱۲ معصوم کتاب، حکمت، ملک طرح اسلام در حکومت شروط امامت و ولایت حسادت ، محسودان و ولی زمانه اشعار مولانا و شرح ولی مطلق داستان فیل و نور عقل کلی و نبود اختلاف حجابها در رسیدن به ولی مطلق آیدی تلگرام جهت ارسال سوالات : T.me/moravejtohid @moravej_tohid لینک دانلود در آپارات: https://aparat.com/v/Geoa3
💎امام جواد (ع): الْمُؤمِنُ یَحْتاجُ إلی ثَلاثِ خِصال: تَوْفیق مِنَ اللهِ عَزَّ وَجَلَّ وَواعِظ مِنْ نَفْسِهِ وَقَبُول مِمَّنْ یَنْصَحُهُ . مؤمن در هر حال نیازمند به سه خصلت است: توفیق از طرف خداوند متعال،واعظی از درون خود،قبول و پذیرش نصیحت كسی كه او را نصیحت نماید. 📗بحارالأنوار، ج ۷۲ ، ص ۶۵ 🆔 @moravej_tohid
✨ علی بن سوید گوید: از امام کاظم(ع)درباره‌ی این آیه پرسیدم: و هر که بر خدا توکل کند،خدا او را بس است، فرمود: توکل بر خدا درجاتی دارد،از جمله آن که در همه‌ی کارهایت بر خدا توکل و اعتماد کنی و هر چه درباره‌ی تو کرد از آن خشنود باشی و بدانی که او از هیچ خیر و بخششی در حق تو دریغ نمی کند و بدانی که در این باره حکم با اوست،پس با واگذاردن کارها به خدا بر او توکل کن و در امور خود و دیگران به او اعتماد داشته باش ✨ امام صادق(ع)فرمود:به هر کس سه چیز دهند از سه چیز محروم نماند: به هر کس دعا دهند اجابت دهند،و به هر کس شکر دهند،افزونی دهند.و به هر کس توکل دهند،کفایت امور دهند.سپس فرمود: آیا کتاب خدای بزرگ را خوانده‌ای که فرموده: و هر که بر خدا توکل کند،خدا او را بس است. و فرموده: البته اگر شکر گزارید بر نعمت شما بیفزایم. و فرموده:مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم. 📚 اصول کافی، جلد چهارم 🆔 @moravej_tohid
تفسیر بسیار زیبا؛ جامع وکامل بر 🍃همراهان گرامی لطفا تفسیرها را دنبال بفرمایید🌺🙏 🆔 @moravej_tohid 👇👇👇👇
🎙 جلسه چهل و هفتم در محضر 🔸 دقیقه ۱ هفت وادی وادی اول: وادی طلب وادی دوم: عشق وادی سوم: معرفت وادی چهارم: استغنا وادی پنجم: توحید وادی ششم: حیرت وادی هفتم: فقر 🔸 دقیقه ۳ در وادی هفتم انسان به مرتبه ای از وجود خودش می رسد،که آنجا منطقه‌ی عبودیتش هست.... تا انسان به عبودیت خودش نرسد،به ربوبیت نمی رسد 🔸 دقیقه ۶ علم ما علم شهودی باشد،یعنی به شهود فقر و نداری خودمان را ببینیم ✨ اینجاست که انسان آثار اسماءالله را می تواند،به نحو کن فیکون از خودش ظهور دهد(یعنی با اراده‌ی تنها) 🔸 دقیقه ۸ سفر اول سفر از خلق به حق است،یعنی انسان از آن مرتبه‌ی وجود خلقی خودش سیر می کند و به مرتبه‌ی حقی خودش می رسد ✨ انسان وقتی به وادی فقر برسد،دیگر حرکت نیست ✨ از آنجا در تحت جذب حرکت می کند ✨ یعنی تا وقتی که انسان توجه اش به من باشد،آن جذب را متوجه نیست 🔸 دقیقه ۱۱ اولین حرکت سالک از آن طرف است، یک جذبه ی رحیمی(خاص) که به آن عنایت می گویند ✨ احیای روح به این است که باید او را به رب برسانم و تا به فقر نرسم،به رب نمی رسم 🔸 دقیقه ۱۳ جذبه ی جلالی ✨ عبادت زمانی اثر دارد،که حجاب را از روی انسان بردارد و انسان به خود حقیقی و مقام روحش دست پيدا کند 🔸 دقیقه ۱۵ درد ✨ اسماء جلالی وقتی که وارد می شوند، بر انسان مصيبت ها،گرفتاری‌ها یا قبض های شدیدی وارد می کنند ✨ سالک با قبض حرکت می کند،یعنی حداقل سفر اول و دوم را با قبض حرکت می کند 🔸 دقیقه ۱۷ اسماء جلالی حجاب ها را کنار می زند ✨ ریاضت ها و عبادت های سخت در همین جاست 🔸 دقیقه ۲۰ عشق اینگونه ایجاد می شود، وقتی آن نور را انسان می بیند،یک لذتی در او پيدا می شود و یک عشقی پيدا می شود که آن عشق باعث می‌شود،انسان طلبش را بیشتر کند 🔸 دقیقه ۲۲ " و نفخت فیه من روحی" ۲۹،حجر یعنی سِرّ خداوندی در وجود ماست،سِر خداوندی همان نفخه و دم است 🔸 دقیقه ۲۵ سرّ اینکه شیطان انسان را سجده نکرد، چیست؟ 🔸 دقیقه ۲۹ ما همه ترکیبی از اسماءالله هستیم و همان ترکیب اسمی عین ثابت ما را درذات خدا ایجاد کرده و آن عین ثابت که ترکیبی از اسماءالله است، تنزل کرده،روح من شده 🔸 دقیقه ۳۱ جسم من یک مرتبه ای از روح من است 🔸 دقیقه ۳۵ در حضرت فاطمه(س)کل اسماء هست 🔸 دقیقه ۳۶ داستان شبلی زُنار و مُرّقّع چیست؟ 🔸 دقیقه ۳۹ عارف در عطا نگاه نمی کند،در عطا دهنده نگاه می کند 🔸 دقیقه ۴۲ قلب مؤمن بین دو انگشت خداست،یعنی بین دو اسم قبض و بسط ✨ رجوع به سوی خدا با قبض و بسط است 🔸 دقیقه ۴۷ درد است که انسان را به مقصد می رساند،منتهی با صبر 🔸 دقیقه ۵۲ انسان نه عجله داشته باشد و نه مأیوس شود،چون افراد و مزاج ها فرق می کنند 🆔 https://eitaa.com/moravej_tohid/4515
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️امیرالمومنین علیه‌السلام: 🔸️صاحب این امر (یعنی حضرت مهدی علیه‌السلام) رانده و آواره و تک و تنهاست. 🔹️صَاحِبُ هَذَا الْأَمْرِ الشَّرِيدُ الطَّرِيدُ الْفَرِيدُ الْوَحِيدُ. 📚کمال الدین، ج۱، ص۳۰۳. 🆔 @moravej_tohid