eitaa logo
مروج توحید
7.2هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
443 ویدیو
12 فایل
نشر سلسله جلسات سخنرانی علامه حمیدرضا مروجی سبزواری کانال تلگرام 👇 t.me/moravej_tohid کانال آپارات https://www.aparat.com/moravej_tohid_archive دانلود و نصب اپلیکیشن مروج توحید www.moravejtohid.com/app
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ یا اباصالح! مدینه رفتی به پابوس مادرت زهرا یاد ما هم باش... 🆔 @moravej_tohid
38.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 سوزاندن من های درون... ✨ يک آتشی از عشق در درون خودت برافروز ✨ یعنی عاشق باید در درونش یک جهنمی، یک تنوری بر پا باشد ✨ این آتش با عاشق چه می کند؟ هر چه ناخالصی دارد،می سوزاند ✨ اَبرو نمود و جلوه گری کرد و رخ ببست..‌. ✨ تنوری از آتش در درون عاشق راه می اندازد... ✨ بگذار این آتش فراق منِ تو را بسوزاند ✨ این منِ تو شرک است ::::::::::::::: برگرفته از جلسه بیست و دوم 💽 🆔 @moravej_tohid
هوالهادی برگردان صدا به متن بخشی از صحبت استاد مروجی 🌸 متن کامل در مقاله ی سلوک عاشقانه در اپلیکیشن موجود است. ... روش ها فرق میکند ، اکثر با ذکر و خلوت و ... سیر میدهند ، یعنی خود آن استاد با ذکر آن صفاتی را که در خودش هست ، اینها را تنزل میدهد و به صورت ذکر درمیاورد و به شاگرد تلقین میکند ، که او بر اثر گفتن این اذکار آن صفت در او ایجاد بشود و یا منازل توحیدی و اینها را به صورت ذکر ( هر منزلی ذکری دارد ، اینها را به صورت اذکار به شاگرد تلقین میکند ) تا شاگرد در اثر تکرار آن اذکار ، به طرف آن منازل سیر بکند . لذا در نزد اینطور افراد ذکر خیلی خصوصیت دارد . یک طور دیگر سیر هست که مالِ بعضی هاست ( مالِ هر کسی نیست ) و آن اینکه در اولین ملاقاتی که حاصل میشود ( چه حضوری و چه غیر حضوری ، خیلی فرق نمیکند ) ، همین که به کسی توجه بکند و او را مساعد ببیند ، او را در سرّش ، تا همان مرتبه ای که قدرت صعود دارد پیش میبرد . استاد در همان اولین مرحله نگاه میکند و میبیند او تا منزل توکل میتواند برود ، تا منزل رضا میتواند برود ، تا منزل توحید ، تا منزل وحدت و ... در همان اولین مرحله او را سیر میدهد ( یعنی کارش دیگر تمام است ) ، منتها اذکاری که میدهد برای اینست که یک تطابقی بین عالم ظاهر و باطنش پیدا بشود ، یعنی آنچه را که در باطن به آن رسیده است در ظاهر متوجه بشود ( برای این ذکر میدهند ) ، اینست که گفتم ذکر خیلی خصوصیت ندارد برای همین هست ، یعنی اگر ذکر هم داده نشود ... چه بسا این آدم از کنار کسی عبور میکند و میبیند او آدم مستعدی هست ، او را در همان لحظه سیرش میدهد ( تا همان مرتبه ای که میتواند ) ... و در عالم بعد و یا همین دنیا ( فرقی نمیکند ) ، این آدم " حجابها به کنار میرود " ،  میرود و بعد یکمرتبه متوجه میشود که در چنین مرتبه ای قرار دارد ( در چنین نورانیتی قرار دارد ) . اینست که عرض کردم ذکر خیلی خصوصیت ندارد ، مالِ اینطور افراد است ، مالِ همه نیست ، اکثر اساتید با ذکر بالا میبرند ، بعضی ها هستند ( البته خیلی معدود ) ، اینها با عنایت بالا میبرند ، یعنی با عنایتی که " توجهی میکنند که تا چه مرتبه ای قدرت دارد بالا برود ، اصلاً همانجا میبرندش ... البته برعکسش هم هست ، اینکه تا چه مرتبه ای در ظلمت میتواند پائین برود ، همانجا میبرندش ( به اینش کاری نداریم ) ، به آنهایی که سیر نوری در آنها ایجاد ... در منازل نور استعداد دارند ، تا آنجا میبرند و بعد که میگوید خلوت داشته باش و یا ذکر بگو ، به خاطر اینست که آن حجابها ریخته بشوند و از بین بروند تا بتواند آنچیزی را که در باطن به آن رسیده است ، آن برای خودش آشکار بشود ( بالاخره میشود ، چون سرّش رفته است و به آنجا رسیده است ) ، مثلاً آدمی هست که در منازل اسماء به سر میبرد و یا در منزل ذات به سر میبرد ( ذات اطلاقی ) و ... یعنی دیگر کار تمام است ، بالاخره برایش مکشوف میشود ، حالا در عالم دنیا و یا در عالم برزخ ، سیر میکند و میرود و میرود تا یک تحولی در همانجا ( عالم برزخ ) ایجاد میشود و یکمرتبه میبیند که من که هستم ؟ ... در نزد اکثر اساتید ذکر موضوعیت دارد ، باید با ذکر بالا ببرد ، اما در نزد عده ای هم آن مسئله برای اینست که به آن حقیقتی که در باطن رسیده است ، آن را ادراک بکند ( زودتر به آن برسد ) . اینست که یک عنایت کار را تمام میکند ( در همان لحظه اول ، در همان لحظه ای که دیداری ، اتصالی ، ملاقاتی برقرار میشود ، میرود و سیرش تمام میشود و کتاب وجودش بسته میشود ) ، بعد دیگر ذکر بگو تا دیگر سریعتر در همین دنیا آن قیامتت و حشرت ظهور بکند و آنچه را که به آن رسیده ای ببینی . لذا از آن به بعد سالک هر چه را که ببیند ، هر چه را که به مکاشفه ببیند و ... اینها خودش را دارد میبیند و یا علوم قلبی که به دست بیاورد ، همه از خودش هست ، آن چیزی که به آن رسیده است ، هیِ برایش کشف میشود ... مثل کتابی که ورق میخورد تا اینکه به آخرین ورقش برسد . به هر حال در همان اول کار طرف تمام است ( چه در جهت نور و چه در جهت ظلمت ) کار تمام است و نیاز به ... البته ذکر و ریاضت و خلوت و اینها کار را تسریع میکنند ، آدم سریع تر جلو میرود و الّا آنهایی که با ذکر صِرف بالا میبرند هم سیر ، سیر ناقصی هست ( یعنی به آن آخرِ آخر نمیرسد ) و این بیچاره باید باز در آن عالم بعد بدهندش زیر دست یک کس دیگر تا به آن کمال خودش برساندش و یا .. اگر کسی قدرت داشته باشد و همان اولین مرحله وجود او را مطالعه ای بکند که تا کجا میتواند پرواز بکند و در همان "آن"سرّش را تا همانجا ببرد . ✍نصب اپلیکیشن www.moravejtohid.com/app
جلسه بیست و یکم پرسش و پاسخ با حضور علامه مروجی  ( دامت برکاته ) 📓 بیانی از دکتر سید جعفر شهیدی در مورد امامت 📓حضرت مهدی(ع)در نزد عارفان و محدثین اهل سنت 📓سیر در وجود امام زمان(ع)در بیان مولانا 📓 ملاک امامت چیست؟ 📓 عصمت 📓 شیعه یک ملاک برای امام قائل است و آن هم اخراج نفوس از ظلمات به نور است 📓 در اسلام امامت بر اساس علم ولایت است 📓 فضایل حضرت علی(ع)در کتب اهل سنت 📓 شیعه در مورد امامت چه می گوید؟ 📓 امام باید در مقام یقین باشد 📓 شرحی در مورد جعل،امر،خلق 📓 معراج چیست؟ 📓 امامت عهد خداست 📓 معنای ظلم 📓 اثرات رهبری امام در جامعه 📓 چرا امامان بعد از امام حسین(ع)به دنبال اینکه حکومت و سیاست را در دست بگیرند،نبودند؟ 📓 قیاس و استحسان 📓 احادیث جعلی 📓 نفی غافل کشی و تروریست در اسلام 📓 جدایی دین از سیاست، سیاست علوی 📓 انتظار اصیل 📓 اسرار مربوط به ظهور امام زمان(ع) 📓 چرا به امام زمان(ع)بقیت الله می گویند؟ 📓 اسماء مستاثره 📓 اصل مسئله‌ی ظهور 📓 نبوت از ولایت بالاتر است آیدی تلگرام جهت ارسال سوالات : T.me/moravejtohid @moravej_tohid لینک دانلود: https://aparat.com/v/lveLm
جلسه 21 پرسش و پاسخ.mp3
48.9M
جلسه بیست و یکم پرسش و پاسخ با حضور علامه مروجی  ( دامت برکاته ) 📓 بیانی از دکتر سید جعفر شهیدی در مورد امامت 📓حضرت مهدی(ع)در نزد عارفان و محدثین اهل سنت 📓سیر در وجود امام زمان(ع)در بیان مولانا 📓 ملاک امامت چیست؟ 📓 عصمت 📓 شیعه یک ملاک برای امام قائل است و آن هم اخراج نفوس از ظلمات به نور است 📓 در اسلام امامت بر اساس علم ولایت است 📓 فضایل حضرت علی(ع)در کتب اهل سنت 📓 شیعه در مورد امامت چه می گوید؟ 📓 امام باید در مقام یقین باشد 📓 شرحی در مورد جعل،امر،خلق 📓 معراج چیست؟ 📓 امامت عهد خداست 📓 معنای ظلم 📓 اثرات رهبری امام در جامعه 📓 چرا امامان بعد از امام حسین(ع)به دنبال اینکه حکومت و سیاست را در دست بگیرند،نبودند؟ 📓 قیاس و استحسان 📓 احادیث جعلی 📓 نفی غافل کشی و تروریست در اسلام 📓 جدایی دین از سیاست، سیاست علوی 📓 انتظار اصیل 📓 اسرار مربوط به ظهور امام زمان(ع) 📓 چرا به امام زمان(ع)بقیت الله می گویند؟ 📓 اسماء مستاثره 📓 اصل مسئله‌ی ظهور 📓 نبوت از ولایت بالاتر است آیدی تلگرام جهت ارسال سوالات : T.me/moravejtohid @moravej_tohid لینک دانلود: https://aparat.com/v/lveLm 🆔 @moravej_tohid
2_144177861027391818.mp3
1.68M
... رسول اکرم می فرماید که " الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی " خیلی حرف سنگینی است ، آدم دنبالش را بگیرد ، می فرماید الان دین را کامل کردیم ، شما برو بپرس یعنی چه که دین کامل شده است ؟ مگر ناقص بود ؟ شما که مدعی هستی ( پیغمبر اکرم ) همه چیز را گفت ... ... در چنین روزی آن رجل معرفی شد به عالَم ، آن رجل علی بن ابی طالب است که قطب الاولیاست ، رأس الاولیاست و بعد از او آن رجل حسن بن علی هست ، آن رجل فاطمه زهراست و همینطور بیا ، آن رجل زینب کبری هست ، آن رجل رقیه هست ، آن رجل فاطمه معصومه هست ، آن رجل حسین بن علی هست ، آن رجل امام سجاد هست و همینطور ... ( رجل اینها هستند ) یعنی از حالا به بعد دور اینها شروع شد ، یعنی اگر تا حالا دور نبوت بود و نبی آمد ، تا حالا از زمان حضرت آدم انبیاء آمدند ، ۱۲۴ هزار پیغمبر آمدند ، اوصیاء انبیاء آمدند ، اما از حالا به بعد ورق برمی گردد ، از حالا به بعد اولیاء میایند ( دور ، دور اولیاست ) این است که " الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی " ... برگرفته از جلسه @shama_sabzevari 🆔 @moravej_tohid
4_5814487735611690439.mp3
51.04M
🔴 ویژه و خاص👌علم او بالای تدبیر شماست خودم میام پیشت 😭 🆔 @moravej_tohid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5774048861878225874.mp3
11.87M
💡اگر ما دعا میکنیم امام زمان (عج)تشریف بیاورند،برای دنیایمان است… ⚪️ کیست که انتظار فرج را بکشد برای اینکه ایشان بیایند تا روحش را آزاد کنند؟! ⚪️ غدیر خم برگرفته از جلسه ۱۸ اسماءالحسنی @unityofcreature
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨💐 عید شما عاشقان مبارک. ▫️فرازی از فرموده‌های پیامبر(صلوات‌الله‌علیه‌و‌آله) در روز غدیر: 🔸بدانید که حضرت مهدی علیه‌السلام خونخواه تمام اولیای خداست! 🔹 أَلَا إِنَّهُ مُدْرِكٌ بِكُلِّ ثَارٍ لِأَوْلِيَاءِ اللَّهِ 🔸بدانید که هیچ کس بر مهدی (علیه‌السلام) چیره نخواهد گشت و احدی بر او پیروز نخواهد شد! 🔹 ألَا إِنَّهُ لَا غَالِبَ لَهُ وَ لَا مَنْصُورَ عَلَيْه‏. 📚 بحار الأنوار، ج۳۷، ص: ۲۱۴. 🆔 @moravej_tohid
ولیّ چه کسی است؟ گفت هر کس را منم مولا و دوست ابن عمّ من علی مولای اوست کیست مولا؟ آنکه آزادت کند🕊 ولی، کسی است که انسان را آزاد می کند، یعنی چه آزاد می‌کند؟! یعنی این روحی که در زیر قبر وجود دنیایی دفن است را آزادش می کند و پروازش می دهد تا به سوی خدا، دست انسان را در دست خدا می گذارد. ما هیچ کاری در این دنیا غیر از آزادی خودمان نداریم. 🔹علامه مروجی سبزواری 🆔 @moravej_tohid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2_144177861030380976.mp3
29.6M
... قول ثقیل نبوت همان " لا اله الا الله " است ، اما قول ثقیل ولایت " لا هو الا هو " هست ... ... اگر غدیر پیش نمی آمد و حضرت امیر " علیه السلام " به خلافت برگزیده نمیشد ، یک قسمت بسیار زیاد از احکامی که رسول خدا در قلبش ذخیره کرده بود به دست ما نمیرسید ( اینها را به لفظ نیاورده بود ، اینها را در ظاهر قرآن نیاورده است ) اینست که مسئله ولایت با اینکه ... ... در ظاهر مردم خیلی میگویند که ما را به ولایت ائمه بمیران و از این حرفها ، اما در عمل نه میدانند ولایت چیست و نه دنبالش ... ... آن رجلی که اگر تو او را بشناسی خیلی از راه را پیش رفته ای ، آن معرفت اولیاء خدا ، دین خداست ... ... ما که به امام زمان دسترسی نداریم ، اما میتوانیم به آن رجال دسترسی پیدا بکنیم ، آن رجالی که اگر انسان اینها را ببیند ، امام را دیده است ، اصلاً خدا را دیده است ... .. عرض کردم دین بر محور انسان حَی دور میزند ، حالا یا آن فرد اکملش " حجت بن الحسن " هست و یا ... .. شما وقتی که یک شهر را ماکتش را نگاه بکنی ، نسبت به شهر معرفت پیدا میکنی که چندتا خیابان ... جلسه در محضر 🆔 @shams_sabzevari
🎙 جلسه بیست و هفتم در محضر 🔸 دقیقه ۱ نماز،روزه و....اينها عبادت را در انسان ایجاد می کنند ✨ عبادت بر دو رکن استوار است، یک رکن قلبی و یک رکن جسمی.... آن رکن قلبی عبادت عبارت است از اینکه انسان قلب و روح وجود خودش را متوجه یک موجود کامل بکند و رکن جسمانی این است که حالا با جسمش حرکت هایی را انجام دهد 🔸 دقیقه ۴ عبادت دو معرفت و علم می خواهد،علم به نقص خودم و علم به کمال آن موجود کامل ✨ اگر به نقص خودم آگاهی نداشته باشم،هیچ گاه به سوی آن موجود کامل حرکت نمی کنم.... 🔸 دقیقه ۶ حرکت های عبودی با عشق همراه است ✨ عبادت حرکت عاشقانه ی موجود ناقص است به سوی کامل 🔸 دقیقه ۸ اول عبادت خدا معرفت و علم به خداست ✨ خود معرفت و علم به خدا به تنهایی کافی نیست، بلکه زمانی علم به آن موجود کامل می تواند در من عبادت ایجاد کند،که من واقعا در خودم یک نقصی را ببینم و او را باعث کامل شدن خودم ببینم 🔸 دقیقه ۱۰ چرا خدا را عاشقانه عبادت نمی کنم؟ به خاطر اینکه احساس نمی کنم،نیازی دارم که این نیاز را خدا می تواند،برطرف کند..... خدا را کامل کننده نیاز خودشان نمی دانند،چرا نمی دانند؟ چون انسان ها وقتی به خودشان‌ نگاه می کنند، خودشان را عبارت از جسم می دانند،... نیازهای جسم چیست؟ خانه،مرکب،همسر و... 🔸 دقیقه ۱۴ من هیچگاه روی قلب خودم را به سوی خدا نمی کنم،مگر اینکه انسان خودش را جسم نبیند،انسان خودش را عبارت از روح ببیند ✨ حالا نیاز روح چیست؟ روح یک موجود بی نهایت است اینجا روح نیاز به یک موجود بی نهایت دارد که آن‌ بی نهایت در درونش بیاید و او را پُر کند،تنها موجود بی نهایت خداست و اينجاست که نسبت به خدا احساس نیاز شدیدی می کند 🔸 دقیقه ۱۹ چرا در نماز حواسمان پرت است؟ 🔸 دقیقه ۲۲ برای اینکه من خودم را روح ببینم،کارهای زیادی لازم است.... علت اینکه ما خودمان را روح نمی بینیم،به خاطر حجاب های فراوانی است که بر روی روح ما انداخته شده است با تزکیه نفس، با عبادات،خلوت ها،ریاضت ها پرده‌ ها را کنار بزند و خودش را روح ببیند ✨ اصل عبادت توحید است انسان زمانی می تواند خدا را عبادت کند که به توحید برسد... یعنی به این حقیقت برسد که فقط و فقط خداست که می تواند من را کاملم کند ✨ اگر انسان احساس کند که هم خدا می تواند،من را کامل کند،هم مغازه ام می تواند من را کامل کند،..... اينجا نمی تواند،انسان خدا را عبادت کند، چرا؟ چون که انسان نمی تواند خودش را دو شاخه کند.... مثل اینکه یک نفر هم به سوی تهران حرکت کند و هم به سوی مشهد،نمی شود 🔸 دقیقه ۲۷ توحید یعنی خدا را فقط و فقط فرد بداند.... که هیچ کس با خدا هیچ گونه مشارکتی ندارد 🔸 دقیقه ۳۲ خداوند چه خصوصیتی دارد که در آن خصوصیت با سایرین مشترک است؟ ✨ بین خدا و هیچ موجودی یک امر مشترک نمی توانید پیدا کنید،زیرا موجودات، وجودشان خیلی محدود است، اما خداوند وجود نامحدود دارد،صفات موجودات را در نظر بگیرید، صفاتشان هم محدود است اما در خدا نامحدود است 🔸 دقیقه ۳۷ معرفت خدا به توحید این که ما به این حقیقت برسیم که بین خدا و موجودات هیچ شراکتی وجود ندارد 🔸 دقیقه ۳۹ این معرفت، معرفت رسمی و درس و بحثی نیست..... این معرفت، جز با تزکیه نفس نمی‌توان به آن رسید ✨ فقط و فقط معرفت درست به خدا معرفت نفسانی است 🔸 دقیقه ۴۲ اگر انسان به باطن خودش برگردد، به یک نور می رسد که آن نور الله است ✨ من و شما باطنمان یک حقیقت است 🔸 دقیقه ۴۹ انسان به اینجا برسد که تمامی کمالات من پیش خداست.... اینجا انسان به مقام مخلِص می رسد،مخلِص یعنی کسی که عبادتش خالص است 🆔 https://eitaa.com/moravej_tohid/4562
جلسه بیست و دوم پرسش و پاسخ با حضور علامه مروجی  ( دامت برکاته) ✨ وحدت وجود و تاریخچه ی آن ✨ نظریه‌ی مشائین و شیخ اشراق در مورد وجود ✨ نظریه‌ی معتزله و اشاعره ✨ اراده‌ و اختیار ✨ عصمت انبیاء ✨ بیان مولانا در مورد جبر و اختیار ✨ بزرگترین انحراف این بود که خدا را با خلق مقایسه می کردند ✨ عظمت کتاب تفسیر المیزان ✨ برهان رب همان فرقان است ✨ حال و مقام،تلوین و تمکّن،برق و نور ✨ تفاوت صفت با علم ✨ عظمت علامه حسن زاده آملی(ره) ✨ نظریه‌ی ملاصدرا در مورد وجود ✨ خلق به قّدّر یعنی چی؟ ✨ تباین ✨ سیر عارف چیست؟ ✨ بیان علامه طباطبایی(ره) در مورد بت پرستی ✨ تنزیه و تشبیه در مکتب انبیاء ✨ کعبه و امام و شیخ طریقت آیدی تلگرام جهت ارسال سوالات : T.me/moravejtohid @moravej_tohid لینک دانلود: https://aparat.com/v/cMkuN
جلسه 22 پرسش و پاسخ.mp3
49.91M
جلسه بیست و دوم پرسش و پاسخ با حضور علامه مروجی  ( دامت برکاته) ✨ وحدت وجود و تاریخچه ی آن ✨ نظریه‌ی مشائین و شیخ اشراق در مورد وجود ✨ نظریه‌ی معتزله و اشاعره ✨ اراده‌ و اختیار ✨ عصمت انبیاء ✨ بیان مولانا در مورد جبر و اختیار ✨ بزرگترین انحراف این بود که خدا را با خلق مقایسه می کردند ✨ عظمت کتاب تفسیر المیزان ✨ برهان رب همان فرقان است ✨ حال و مقام،تلوین و تمکّن،برق و نور ✨ تفاوت صفت با علم ✨ عظمت علامه حسن زاده آملی(ره) ✨ نظریه‌ی ملاصدرا در مورد وجود ✨ خلق به قّدّر یعنی چی؟ ✨ تباین ✨ سیر عارف چیست؟ ✨ بیان علامه طباطبایی(ره) در مورد بت پرستی ✨ تنزیه و تشبیه در مکتب انبیاء ✨ کعبه و امام و شیخ طریقت آیدی تلگرام جهت ارسال سوالات : T.me/moravejtohid @moravej_tohid لینک دانلود: https://aparat.com/v/cMkuN 🆔 @moravej_tohid
امام موسی‌الکاظم علیه‌السلام: تَفَقَّهوا فی دینِ الله فإنَّ الفقه مفتاحُ البَصیرة،وتَمامُ العِبادة و السّببُ إلی المنازل الرفیعة و الرُّتبِ الجَلیلة فی الدین و الدنیا،و فَضلُ الفَقیه علی العابد كَفَضلِ الشمسِ علی الكواكب و مَن لَم یَتَفَقَّه فی دینهِ لَم یَرضَ اللهُ لهُ عملاً در دین خدا، دنبال فهم عمیق باشید؛ زیرا فهم عمیق در دین، كلید بصیرت و كمال عبادت و سبب تحصیل مقام های والا و مراتب شكوهمند در امور دین ودنیاست. و برتری فقیه بر عابد، مانند آفتاب است بر كواكب، و كسی كه در دینش فهم ِعمیق نجوید، خداوند هیچ عملی را از او نپسندد. 📚 تحف العقول ص410 ‌ ‌‌🆔 @moravej_tohid
در محضر سپاس از همراهی شما 🙏🙏 جلسه بیست و پنجم و بیست و ششم 👇👇👇 🆔 @moravej_tohid
🎙 جلسه بیست و پنجم در محضر 🔹 شروع از بیت(دقیقه ۴): بعد از آن چهل روز دیگر در ببست خویش کشت و از وجود خود برست 🔹 موضوع داستان: ادامه داستان وزیر پادشاه جهود که نصرانیان را می‌کشت از بهر تعصب 🔹 عناوین: 🔹 دقیقه ۵: امامت دوازده گانه در همه ادیان بعد از هر پیامبر دقیقه ۵: نداشتن ماخذ تاریخی اکثر داستان های مثنوی 🔹 دقیقه ۱۰: وجود یک حقیقت واحد در عالم 🔹 دقیقه ۱۷: وحدت آفرینی عشق 🔹 دقیقه ۲۵: سوزاندن وجود ظاهری، راه رسیدن به وحدت 🔹 دقیقه ۳۰: علت غفلت از عوالم گذشته از نظر مولوی 🔹 دقیقه ۳۳: شعر حافظ در یادآوری عالم وحدت (یاد باد آنکه ز رویت نظری با ما بود …) 🔹 دقیقه ۳۵: خرابات کجاست؟ 🔹 دقیقه ۳۸: اشتیاق خداوند به انسان 🔹 دقیقه ۳۹: وحدت، پایان داستان کربلا 🆔 @moravej_tohid
🎙 جلسه بیست و ششم در محضر 🔹 شروع از بیت (دقیقه۳): آمدیم اندر تمامی داستان وز وفاداری جمع راستان 🔹 موضوع داستان: ادامه داستان وزیر پادشاه جهود که نصرانیان را می‌کشت از بهر تعصب 🔹 عناوین: 🔹 دقیقه ۶: ارزشمندتر شدن اولیاء بعد از مرگشان 🔹 دقیقه ۱۳: زرادخانه اولیا 🔹 دقیقه ۱۶: هدف از امتحانات الهی 🔹 دقیقه ۲۲: مهرپاکان درمیان دل نشان 🔹 دقیقه ۲۴: گوش دعوت شنو (فیلم روز واقعه) 🔹 دقیقه ۲۶: قافله های عشق در طول تاریخ 🔹 دقیقه ۳۳: در جستجوی قافله عشق ( آه چه دیوانه شدم در طلب سلسله ای) 🔹 دقیقه ۳۷: فنا در قافله سالار عشق 🔹 دقیقه ۴۰: فنای اصحاب امام حسین علیه السلام در ایشان 🔹 دقیقه ۴۳: حکمت مصیبت های عشق 🔹 دقیقه ۴۵: نقل عاشقانه از پایان داستان کربلا 🆔 @moravej_tohid
🎙 جلسه چهلم در محضر 🔸 دقیقه ۲ روایت از امام صادق(ع):هنگامی که شمس زائل شد،پس وقت ظهر داخل شده،تا اینکه بگذرد،مقداری که چهار رکعت نماز بخواند،یعنی همین که ظهر شد،به اندازه‌ی چهار رکعت نماز بخواند ✨ وقتی که این مقدار گذشت،پس داخل شده وقت ظهر و عصر، یعنی وقت مشترک وارد شده.... این وقت مشترک تا کی هست؟ تا وقتی که به اندازه‌ی چهار رکعت به غروب مانده باشد ✨ اگر به اندازه‌ی چهار رکعت به غروب آفتاب مانده بود،اينجا دیگر وقت ظهر گذشته است 🔸 دقیقه ۴ این روایت مُرسَل است،یعنی سلسله سندش افتاده است ✨ این روایت قابل استناد نیست 🔸 دقیقه ۶ آخر وقت نماز ظهر و عصر کی هست؟ آیا آن چهار رکعت به غروب وقت نماز عصر است مطلقا؟ ✨ دو قول است،آنهايی که می گویند: اول وقت مطلقا وقت نماز ظهر است، اينجا هم می گویند: آخر وقت مطلقا وقت نماز عصر است، یعنی انسان چه حواسش جمع باشد و چه نباشد،فقط نماز عصر باید خوانده شود .. اما بعضی ها می گویند: نه،درست است که به اندازه‌ی چهار رکعت مانده به آخر این وقت، نماز عصر هست اما نه مطلقا..‌. بلکه اگر حواسش جمع باشد 🔸 دقیقه ۸ فرض کنید که الان به اندازه‌ی هشت رکعت به غروب آفتاب وقت دارد،اول نماز ظهر را شروع به خواندن می کند، تا ظهر را خواند،دید اذان می گویند،اينجا نمازش درست است 🔸 دقیقه ۱۱ پس اگر کسی به خاطر غفلت یا سهو نماز عصر را در وقت اختصاصی ظهر خواند،عصرش درست است، بعدا ظهر را بخواند،اگر کسی از روی غفلت و سهو نماز ظهر را در وقت اختصاصی عصر خواند،باز ظهرش درست است 🆔 https://eitaa.com/moravej_tohid/4572
در محضر شرح جامع و کامل همراهان گرامی لطفا تفسیرها را دنبال بفرمایید. 🆔 @moravej_tohid 🔽🔽🔽🔽🔽