مشفقون
#امامت شیعه و دمیدن در آتش تفرقه!! (قسمت دوم) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 اما حقیقت ماجرا
#الإمامة
الشيعة و بث التفرقة!!!
(القسمة الثانية)
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35
لكن ما هي الإجابة الصحيحة على هذا السؤال؟
هل #الشیعة ظاهرة طارئة على المجتمع الإسلامی بعد عهد النبي(ص) و بثت بذور #التفرقة بين المسلمين؟
هل الشيعة فرقة رافضية منحرفة عن الإسلام؟
✅ في مقابل ذاك الإتجاه الوهمي و ربما المتحیز و المغرض الذي يبذل جهده إثباتا لحدوث التشيع بعد وفاة #رسول_الله(ص)، هناك إتجاه آخر يبيّن أن تأريخ نشأة التشيع يتعلق بعهد النبي(ص).
✅ "في هذه الرؤية، قد نشأ التشيع من متن الدعوة الإسلامية و كانت بدايته مقارنة لتبلور الإسلام." و قد أبرزه الرسول(ص) في السنة الثالثة من البعثة عندما ابتدأت الدعوه العلنیه بدعوة العشیرة الأقربین.( #يوم_الدار)(1)
✅ في الواقع أنه لا فصل بین النشأتین (تأریخ نشأة #الإسلام و نشأة التشیع) و أنهما وجهان لعملة واحدة.
إنّ صحة هذا الرأي و القول مبرهنة بالبراهين العقلية و النقلية المتعددة.
✅ من الطريف أن نعرف أن لفظ الشيعة أيضا قد جاء في كلام رسول الله(ص) و هو الذي سمّى أتباع #أميرالمؤمنين(ع) بالشيعة.
سيُقدّم بعض مستنداته من مصادر العامّة؛ إن شاء الله.
#الإسلام_الخالص
#نشأة_التشيع
#طالب_حوزوي_بقم_المقدسة
_________________
(1) قد نقل العلامة الأميني(ره) مستندات يوم الدار على سبع صور من كتب العامّة. الغدير/ ج2/ ص278 إلى ص283. ذيل عنوان "حديث بدء الدعوة".
💎 @Moshfeghoun 💐
#نكته
#منابع_شيعه مملوّ از حقایق می باشد و این بدیهی است که ما شیعیان معارف ناب خود را از کتب و منابع خودمان به دست می آوریم و منابع #شیعه از لحاظ اعتبار، قابل مقایسه با منابع غیر آن نیست.
اما در این مسائلِ اختلافی برای اثبات حقیقت به اجبار به منابع عامه استناد می کنیم که گرچه تمام همت خویش را مصروف کتمان حقایق کرده و می کنند اما همچنان حقایق در لابلای کتب آنان می درخشد والله متم نوره.
اوایل طلبگی یک بار دکتر #عصام_عماد(1) را دیدم؛
از ایشان سؤال کردم: چه شد که شیعه شدید؟!
جواب دادند: "با کتاب های خود وهابی ها و اهل سنت" !!
این پاسخ هیچ وقت از ذهن این حقیر خارج نشد و هرچه که می گذرد بیشتر به صحت آن پی می برم.
#خاطره #امامت
#اسلام_ناب
#طلبه_ای_در_قم
______________
(1) یک ناصبی از علمای وهابیت در یمن بود که کتبی را بر علیه شیعه نوشت ولی سرانجام مستبصر و شیعه شد.
💎 @Moshfeghoun 💐
شیعه و دمیدن در آتش تفرقه!!
(قسمت سوم)
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35
برخى روایات از #منابع_عامه(اهل سنت) كه در آن ها #رسول_خدا (ص) لفظ شيعه را براى پیروان #أمیرالمؤمنین_علی (ع) به کار برده اند:
⬅️ "همانا #شیعیان تو (امام علی ع) بر منبرهایى از نور هستند." (1)
⬅️ "قسم به آن خدایى که جان من در دست اوست، این (علی ع) و شیعه ی او #رستگارانِ در روز قیامت هستند." (2)
⬅️ "تو و شیعیانت در #بهشت خواهید بود." (3)
⬅️ زمانی که آیه 7 سوره بینه نازل شد(همانا کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دادند؛ این ها همان بهترینِ مخلوقات هستند) پیامبر(ص) به امام علی(ع) فرمودند:
"منظورِ آیه تو و شیعیانت است که در روز قیامت وارد عرصه محشر می شوید در حالی که هم شما از خدا راضی و هم خدا از شما راضی است."
و ...
🌹خدا را شکر که مولایم #علی شد.🌹
یاعلی
#الحمد_لله
#اسلام_ناب
#پیدایش_شیعه
#طلبه_ای_در_قم
______________
(1) مناقب خوارزمی/ ص129 و 159.
(2) مناقب خوارزمی/ ص111. تاریخ مدینه دمشق/ ج42/ ص371.
(3) المعجم الأوسط/ ج6/ ص354. الکامل/ ج7/ ص213. تاریخ بغداد/ ج12/ ص284 و 353. مناقب خوارزمی/ ص113. تاریخ مدینه دمشق/ ج42/ ص332.
(4) مناقب آل أبی طالب ع/ ص346. شواهد التنزیل/ ج2/ ص460. الدر المنثور/ ج6/ ص379.
💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
شیعه و دمیدن در آتش تفرقه!! (قسمت سوم) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 برخى روایات از #منابع_عا
#الإمامة
الشيعة و بث التفرقة!!!
(القسمة الثالثة)
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35
بعض الروايات من #مصادر_العامة التي أطلق #رسول_الله(ص) كلمة الشيعة فيها على أتباع #أميرالمؤمنين علي (ع):
⬅️ "إن #شيعتك(الإمام علي ع) على منابر من نور." (1)
⬅️ "والذي نفسي بيده، إن هذا(#علي ع) و شيعته هم #الفائزون يوم القيامة." (2)
⬅️ "أنت و شيعتك في #الجنة." (3)
⬅️ "لما نزلت الآية السابعة من سورة البينة(إن الذين ءامنوا و عملوا الصالحات، أولئك هم خير البرية) قال النبي (ص) لعلي(ع):
"هو أنت و شيعتك، تأتي أنت و شيعتك يوم القيامة راضيين مرضيين." (4)
و ... .
🌹#الحمد_لله الذي جعلنا من المتمسكين بولايته.🌹
ياعلي
#الإسلام_الخالص
#نشأة_التشيع
#طالب_حوزوي_بقم_المقدسة
_____________
(1) المناقب/ ص129 و 159.
(2) المناقب/ ص111. تاریخ مدینه دمشق/ ج42/ ص371.
(3) المعجم الأوسط/ ج6/ ص354. الکامل/ ج7/ ص213. تاریخ بغداد/ ج12/ ص284 و 353. مناقب خوارزمی/ ص113. تاریخ مدینه دمشق/ ج42/ ص332.
(4) مناقب آل أبی طالب ع/ ص346. شواهد التنزیل/ ج2/ ص460. الدر المنثور/ ج6/ ص379.
💎 @Moshfeghoun 💐
#سیاسی
انتخاب اصلح یک تکلیف الهی
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/28
ملت باید تلاش خود را بکند، باید زحمت بکشد و دنبال #اصلح بگردد. من مکرّر عرض کرده ام که مسئله، مسأله ى #دین و خدا و #اداى_تکلیف است. همچنان که اصل انتخابات یک #تکلیف_الهى است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهى است. قبلًا هم گفتیم که تفاضل و لو کم باشد، در این قضیه بسیار است. باید بگردید، بین خودتان و خدا حجّت پیدا کنید؛ یعنى بتوانید از راهى بروید که اگر خداى متعال پرسید شما به چه دلیل به این فرد رأى دادید، بتوانید بگویید به این دلیل. بین خودتان و خدا، دلیل و حجّتى فراهم کنید و بعد با خیال راحت بروید رأى بدهید. مردم باید این کار را بکنند و ما هم از خدا مىخواهیم و دعا و آرزو مىکنیم که خداى متعال دلهاى مردم را به سمت نامزد اصلح آنکه واقعاً صلاحیتش بیشتر است هدایت کند. »
( 31/2/76 )
پ.ن:
ای کاش به این حرف ها به معنای حقیقی کلمه عمل میشد و بشود...
بی تعارف و صادقانه و بر اساس ظاهر امر باید گفت آنچه در مجموعه فعالیت های انتخاباتیِ جناح های کشور دیده می شود، مسأله نزاع بر به دست آوردن #قدرت است نه مسأله دین و در نتیجه #اصلح_مداری... .
اگر آقایون دنبال قدرت نیستند (که ان شاء الله نیستند و دغدغه دین دارند) در روش ها و بینش ها تجدید نظر کنند که
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی
کین ره که تو میروی به ترکستان است
یاعلی
#انتخابات
#رهبری
#انتخاب_اصلح #دین_مداری
#قدرت_طلبی
#بصیرت_افزایی_سیاسی
#طلبه_ای_در_قم
💎 @Moshfeghoun 💐
#سیاسی
آقایان! اینجا جمهوری اسلامی است...
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/28
« در #جمهورى_اسلامى، انتخاب، #انتخاب_اصلح است؛ نه رقابت انتخاباتى. این دعواها و رقابتها، متعلق به دموکراسی هاى غربى است که از #خدا و #دین، هیچ چیزى به مشامشان نرسیده است. کارهایى که #بعضیها انجام مىدهند، باب جمهورى اسلامى نیست. در اینجا ممشا، ممشاى اسلامى است و انتخاب، انتخاب اصلح. مردم باید با چشم باز و با #بصیرت وارد بشوند و آدمهایى را که اطمینان مىکنند، انتخاب کنند. »
( 11/7/69 )
پ.ن 1:
"...کارهایى که #بعضیها انجام مىدهند..."
فکر کنم فقط باید سکوت کنیم:
گرچه هیچ نشانه نیست اندر وادی
بسیار امیدهاست در نومیدی
پ.ن 2:
خطاب به #رجال_سیاسی جمهوری اسلامی:
#نصیحت گوش کن جانا که از جان دوستتر دارند
جوانان سعادتمند پند #پیر_دانا را
یاعلی
#انتخابات
#رهبری
#انتخاب_اصلح #دین_مداری
#رقابت_انتخاباتی #مردم_سالاری_دینی
#بصیرت_افزایی_سیاسی
#طلبه_ای_در_قم
💎 @Moshfeghoun 💐
#سبک_زندگی_اسلامی
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32
چند نکته:
✅ در روایات معصومین(ع) #عوامل_بیماری ها دو قسم هستند:
1. عوامل مادی(از قبیل برخی خوراکی ها، سوء عادات و ...)
2. عوامل غیر مادی(مثل ارتکاب برخی گناهان و ...)
✅ در #اسلام، #روایات زیادی در مورد دارو و شیوهای گوناگون درمان، بیان شده است.
البته بیانِ جزئی آن ها نیازمند تخصص لازم و کافی در این زمینه می باشد.
به امید روزی که با همت مسلمانان، شاهد #علم_مدون_طب_اسلامی در جهان باشیم.
✅ در شیوه های درمان، چه بسا بتوان یک #قاعده_کلی را از روایات به دست آورد:
"در هیچ حرامی #شفا نیست"🌹 (1)
✅ بی صبرانه مشتاق روزی هستیم که #تعالیم_اسلام _که ضامن #سعادت دنیوی و اخروی مردم است_ نه فقط در کشورهای اسلامی بلکه در کل جهان پیاده شود.
#طب_اسلامی
#حفظ_جان_و_سلامتی(ج)
#رفتار_انسان_با_خود
#طلبه_ای_در_قم
-------------------
(1) کافی/ ج8/ ص193
👍 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
#سبک_زندگی_اسلامی https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32 چند نکته: ✅ در روایات معصومین(ع) #عوامل_بیمار
#نمط_الحیاة_الإسلامية
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32
عدة ملاحظات
✅ وفقا لروایات الأئمة المعصومين(ع) #أسباب_المرض على نوعين:
1. الأسباب و العلل المادية(مثل بعض المأكولات، سوء العادات و ...)
2. الأسباب و العلل غير المادية(مثل إرتكاب بعض الذنوب و ...)
✅ هناك #روايات كثيرة في الإسلام تبين و تدل على أنواع الأدوية و الطرق المختلفة للعلاج و المدواة.
طبعا ذكر هذه الروايات التفصيلي يحتاج إلى التخصص المناسب و الكافي في هذا المجال.
على أمل أن نرى يوما #علم_الطب_الإسلامي_المدون في العالم بهمة المسلمين و جهودهم.
✅ لربما نستطيع أن نحصل على #قاعدة_عامة في طرق العلاج وفقا للروايات و هي:
"لیس في حرام #شفاء"🌹 (1)
✅ نتطلع إلى يوم نرى فيه أن #تعليمات_دين_الإسلام -التي هي كفيلة #سعادة الناس الدنيوية و الأخروية_ تُنفّذ في البلاد الإسلامية بل في كل العالم.
#الطب_الإسلامي
#حفظ_الذات_و_العافية (ج)
#سلوك_الإنسان_مع_نفسه
#طالب_حوزوي_بقم_المقدسة
-----------------
(1) الکافی/ ج8/ ص193
💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
#نمط_الحیاة_الإسلامية https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32 عدة ملاحظات ✅ وفقا لروایات الأئمة المعصوم
#Islamic_lifestyle
Several points
✅ In accordance with traditions (Ahadith) of The 14 infallibles, the #causes_of_illnesses and diseases are two different kinds:
1. Material causes (like some foods, bad habits,etc)
2. Immaterial causes(like committing some sins, etc)
✅ There are a lot of #traditions in #Islam that explain and express various types of medicines and different remedies and treatments.
Naturally, mentioning these traditions in detail, requires competence and expertise in this regard.
Hoping for a day to see the #compiled_science_of_Islamic_Medicine in world through the determination of moslems.
✅ In remedies maybe we can obtain and realize a #public_rule from the traditions:
"There is no #healing(shifa) in forbidden substances (Haram)"🌹 (1)
✅ We're looking forward eagerly to a day that #Islamic_Teachings _that provide the #happiness and the felicity of people in this world and the next_ are performed in all over the world not just in the Islamic countries.
#Islamic_Medicine
#Self_preservation_and_health(c)
#human_behavior_toward_himself
#A_Hawza_student_in_Qom
--------------------------
(1) al_Kafi\8\p:193
💎 @Moshfeghoun 💐
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32
#روايت
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/36
#الإمام_المهدي صاحب الزمان(عج):
"أنا المهديُّ(و) أنا قائم الزمّان، أنا الذي أملأَها عدلاً كما مُلِئت جورا."
(كمال الدين و تمام النعمة/ الشيخ الصدوق/ ص445)
🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷
#امام_زمان حضرت مهدى(عج):
"من مهدی (و) قائم(قیام کننده به حق) الزمان هستم. من آن کسی هستم که زمین را پر از عدل میکنم، همان گونه که پر از ستم شده است."
(كمال الدين و تمام النعمة/ شيخ صدوق/ ص445)
🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷
#Imam_Mahdi the Imam of our time (may Allah hasten his return):
"I am al-Mahdi (the guided one), (and) I am the Qāʾim (Who Arises) of the time and I am the one who fills it (the world) with justice just as it was filled with injustice and tyranny."
(Kamal al-din wa tamam al-ni'ma \Sheikh Saduq\ p:445)
🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷
#طالب_حوزوي_بقم_المقدسة
#طلبه_ای_در_قم
#A_Hawza_student_in_Qom
💎 @Moshfeghoun 💐
#روايت
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/37
#الإمام_الجواد عليه السلام:
"مَنِ اسْتَحْسَنَ قَبِیحاً، کانَ شَرِیکاً فِیه."
(كشف الغُمة في معرفة الأئمة/ 3/ ص141)
🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷
#امام_جواد عليه السلام:
"هر که کار زشتی را نیک شمارد، در آن کار شریک باشد."
(كشف الغُمة في معرفة الأئمة/ 3/ ص141)
🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷
#Imam_Jawad (the 9th Imam of all moslems p.b.u.h):
"Whoever approves of a bad act, is counted partner in crime."
(Kashf al–Ghommah fi Ma‛refat al-A‛emmah\ 3\ p:141)
🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷
#طالب_حوزوي_بقم_المقدسة
#طلبه_ای_در_قم
#A_Hawza_student_in_Qom
💎 @Moshfeghoun 💐
ترجمه متن کامل روایت مقبوله عمر بن حنظله که مدتی است تحت عنوان حدیث انتخاباتی دست به دست می چرخد.
عمر بن حنظله گويد: از امام صادق (ع) پرسيدم:
🔸 دو نفر از خودمان(شیعه) در مورد بدهی يا ميراثى نزاع دارند و نزد سلطان و قاضيان وقت به محاكمه مى روند، اين عمل جايز است؟
🔹فرمود: كسی كه در موضوعى حق يا باطل نزد آنها به محاكمه رود چنان است که نزد طاغوت به محاكمه رفته باشد و آنچه طاغوت برايش حكم كند اگر چه حق مسلم او باشد چنان است كه مال حرامى را مى گيرد زيرا آن را به حكم طاغوت گرفته است در صورتى كه خدا امر فرموده است به او كافر باشند، خداى تعالى فرمايد (23 سوره ۶۰) «میخواهند برای داوری نزد طاغوت و حکّام باطل بروند؟! با اینکه به آنها دستور داده شده که به طاغوت کافر شوند..»
🔸 عرض كردم: پس چه كنند؟
🔹 فرمود: نظر كنند به شخصى از خود شما كه حديث ما را روايت كند و در حلال و حرام ما نظر افكند و احكام ما را بفهمد، به حكميت او راضى شوند همانا من او را حاكم شما قرار دادم، اگر طبق دستور ما حكم داد و يكى از آنها از او نپذيرفت همانا حكم خدا را سبک شمرده و ما را رد كرده است و آنكه ما را رد كند خدا را رد كرده و اين در مرز شرک به خدا است.
🔸 گفتم: اگر هر كدام از آن دو يكى از اصحابمان را (از شيعيان) انتخاب كرده، به نظرات او در حق خويش راضى شد و آن دو در حكم اختلاف كردند و منشأ اختلافشان، اختلاف حديث شما بود[چه؟]
🔹 فرمود: حكم درست آن است كه عادلتر و فقيهتر و راستگوتر در حديث و پرهيزكارتر آنها صادر كند و به حكم آن ديگر اعتنا نشود.
🔸 گفتم: اگر هر دو عادل و پسنديده نزد اصحاب باشند و هيچ يک بر ديگرى ترجيح نداشته باشد، چه كنند؟
🔹 فرمود: توجه شود به آن كه مدرک حكمش حديث مورد اتفاق نزد اصحاب باشد، به آن حديث عمل شود و حديث ديگرى كه تنها و غير معروف نزد اصحاب است رها شود؛ زيرا آنچه مورد اتفاق است ترديد ندارد و همانا امور بر سه قسم هستند: 1- امرى كه درستى و هدايت آن روشن است و بايد پيروى شود. 2- امرى كه گمراهيش روشن است و بايد از آن پرهيز شود. 3- امرى كه مشكل و مشتبه است و بايد فهم حقيقت آن به خدا و رسولش ارجاع شود، پيغمبر (ص) فرموده است: حلالى است روشن و حرامى است روشن و در ميان آنها امورى است مشتبه (پوشيده و نامعلوم)، كسى كه امور مشتبه را رها كند از محرمات نجات يابد و هر كه مشتبهات را اخذ كند مرتكب محرمات هم گردد و ندانسته هلاک شود.
🔸 گفتم اگر هر دو حديث مشهور باشند و معتمدين از شما روايت كرده باشند؟
🔹 فرمود: بايد توجه شود، هر كدام مطابق قرآن و سنت و مخالف عامه باشد اخذ شود، و آنكه مخالف قرآن و سنت و موافق عامه باشد رها شود.
🔸 گفتم: قربانت شوم! به من بفرمایيد اگر هر دو فقيه حكم را از قرآن و سنت به دست آورده باشند، ولى يكى از دو خبر را موافق عامه و ديگرى را مخالف عامه بيابيم، به كدام يک أخذ شود؟
🔹 فرمود: آن كه مخالف عامه است حق است.
🔸 گفتم فدايت شوم، اگر هر دو خبر موافق دو دسته از عامه باشد؟
🔹 فرمود: خبرى كه حاكمان و قاضيان ايشان بيشتر به آن توجه دارند ترک شود و آن ديگری اخذ شود.
🔸 گفتم: اگر حاكمان عامه به هر دو خبر با توافق نظر دهند؟
🔹 فرمود: چون چنين شد صبر كن تا امامت را ملاقات كنى، زيرا توقف در نزد شبهات از افتادن به مهلكه بهتر است.
(اصول كافى/ ۱ /ص۶۸ / روايت ۱۰)
💎 @Moshfeghoun 💐