eitaa logo
بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی
3.6هزار دنبال‌کننده
42 عکس
5 ویدیو
0 فایل
🔸گلچینی از بیانات و گفتارهای: 🔹امام خمینی 🔹رهبر انقلاب 🔹شهید بهشتی 🔹شهید مطهری 🔹دکتر شریعتی 🔹امام موسی صدر 🔹آیت‌الله طالقانی 🔹استاد صفایی حائری 💬ارتباط و تبادل @Logos73
مشاهده در ایتا
دانلود
بعضی‌ها هستنداگر چنانچه جریان کار بر وفق مرادشان پیش آمد، از دنبال کردن آرمانها دست میکشند؛ این خطا است «فاذا فرغت فانصب»؛ وقتی این کار را تمام کردی، تازه خودت را آماده کن، برای ادامه کار - بعضی هم بعکس؛ اگر آنچه که پیش می‌آید، بر طبق خواست آنها نبود، دچار یأس و انفعال و شکست میشوند؛ این هم غلط است؛ هردو غلط است. اصلاً بن‌بستی وجود ندارددر آرمانخواهىِ صحیح و واقع‌بینانه. 💬 - ۱۳۹۲/۵/۶ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
خدا واجب كرده است بر زمامداران عادل كه زندگيشان با زندگى ناتوان‌ترين مردم يكسان باشد، تا مردم ناتوان از فشار اقتصادى كه مى‌بينند به راه‌هاى كفر و انحراف كشيده نشوند. 💬 📗 شب قدر، ص۴۸ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔹«‌انقلاب اسلامی» تفکر فردی را به ‌تفکر اجتماعی تبدیل میکند. یعنی اگر تا دیروز در محدوده خودمان فکر میکردیم، اکنون [با تحقق انقلاب] باید این تفکر گسترش یابد و از مرز ناسیونالیسم بگذرد. 🔹وقتی میگوییم کردها و لرها و بلوچها و عربها، یعنی هنوز ‌تفکر فردی در میان ما وجود دارد. چرا که وقتی هدف ما عبودیت الله و مبارزه با طاغوت باشد، دیگر منِ کُرد خودم را بافت جدایی از بلوچِ بلوچستان و فارس خراسان و... نمیدانم. 💬 📚 کتاب اسلام و مبارزات ضد امپریالیستی؛ (ازمجموعه کتب در دست چاپ) 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔸جمله ای می گویند که بعضی هم خیال میکنند که خیلی حرف درستی است؛ میگویند: «حق گرفتنی است نه دادنی.»  🔸حق، هم گرفتنی است و هم دادنی. اصلًا این جمله که حق را فقط باید گرفت و کسی به تو نمیدهد، ضمناً تشویق به این است که تو حق را باید بگیری نه اینکه حق را باید بدهی؛ صاحب حق باید بیاید، اگر توانست به زور از تو بگیرد، اگر نتوانست که نتوانست.اما پیغمبران نیامدند این حرف را بزنند. پیغمبران گفتند حق، هم گرفتنی است و هم دادنی؛ یعنی مظلوم و پایمال شده را توصیه کردند به اینکه برو حق را بگیر، و از آن طرف ظالم را وادار کردند علیه خودش قیام کند که حق را بدهد، و در این کار خودشان هم کامیاب و موفق شدند. 💬 📚 آزادی انسان ص ۴۷ 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
ابوذر که تا دیروز دنبال پای ملخی می‌دوید و به خاطر هیچ زندگی می‌کرد و جان می‌داد، هنگامی که عظمت خود را شناخت که هستی به خاطر او پا گرفته و فرشته‌ها بخاطر او سجده می‌روند، دیگر حتی بهشت او را تکان نمی‌دهد و جز رضوان و دستور حق او را تکان نمیدهد. ما تا کاه هستیم، با یک نسیم، با یک فوت از دهان کودکی ،زیر و رو میشویم و خوشحال میشویم و خشم میگیریم و میترسیم و امید می‌بندیم. با یک سلامی باد میکنیم و با یک بی‌توجهی پلاسیده میشویم و دق می‌آوریم. ما که خود را نشناخته‌ایم، از تمام عمر خود به چندتا خانه و ماشین و ثروت و اعتبار و شهرت دلخوشیم و قانعیم. در حالی که تمام آنچه که در یک عمر بدست می‌آوریم، سود یک لحظه‌ی ماست. 💬 📗 مسئولیت و سازندگی، ص۱۹۰ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔹بنده امروز اگر بخواهم در مقابل یک شخص متخصص بگویم نظر تو خطا است؛ یا خودم باید متخصص باشم یا حداقل ابتدائیات مسأله را بدانم . 🔹زیر سؤال بردن نظر یک مجتهد اشکالی ندارد ولی کسی که چنین ادعایی دارد، باید ضوابط کار، یعنی شیوه استنباط را بداند تا بتواند بگوید این نسخه ای که شما دادی، خطا است. مگر می شود شما به یک پزشک متخصص بگویید این دارویی که نوشتی به درد نمی خورد چون من از شکلش خوشم نمی آید ؟! مگر می شود ؟؟ ⁉️شما در کار های عادی هم این کار را نمی کنید چرا در مسأله دین، این گونه رفتار می کنید؟! 💬 ‌ 📚 کتاب ولایت فقیه؛ از مجموعه کتب در دست چاپ. 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔸اینکه انسان چیزی داشته باشد و از خود جدا کند و مظهر رحمانیت پروردگار بشود، نقش بزرگی در ساختن انسان دارد... با دیگران یکی شدن و دل به جای دل آن ها نهادن، خود هدف است و هدفی اساسی و قابل اهمیت. نباید از یک جنبه انفاق را ملاحظه کرد و گفت فلسفه اش تنها سیر کردن شکم گرسنگان است و لذا می شود آن را از راه دیگر انجام داد. 🔸بلکه فلسفه انفاق انسان سازی است زیرا انسان ها در سایه گذشتها، بخششها و ایثارها روحشان روح انسانی می گردد. 🔸روی این حساب کسی نمی تواند بگوید من شخص قانعی هستم و به بادامی می سازم و نمی خواهم چیزی داشته باشم لذا شخص کاملی هستم. خیر شخصی که می تواند داشته باشد بایستی به دست آورد و با دهش مال، خود را تکمیل کند. نداشتن و ندادن کمال نیست، به دست آوردن و از خود جدا ساختن عامل سازندگی انسان است. 💬 📚 آشنایی با قرآن، ج 2 ص 68 💠بازخوانی آثاراندیشمندان اسلامی http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔸هر چه ضعف در مسلمین و فساد در ممالک اسلامی است، از حکومت‌هاست. حکومت‌ها به واسطه خودخواهی که دارند مع‌الاسف برای اجانب به طور نوکری عمل می‌کنند و برای ملت خودشان آقایی می‌کنند، و تمام مفاسد را همین نوکری و آقایی در ممالک مسلمین ایجاد کرده است. 💬 - ۲۴ مرداد ۱۳۵۸ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
❌ باطن مسئولین ظاهر جامعه است! 🔸مدیر بد بیش از رفیق بد روی کارکنان اثر می‌گذارد. «أَلنّاسُ عَلی دِینِ مُلُوکِهِمْ». مردم به آن بالاها نگاه می‌کنند. این یک واقعیت است. اینکه ما در مسئله امامت این همه مته به خشخاش می‌گذاریم و می‌گوییم امامت و رهبری باید از آن کسانی باشد که آن خصلت‌های متعالی را داشته باشند، [برای همین است.] 👈در چنین جامعه‌ای دیگر نمی‌توان اول به تخصص بها داد. تخصص بها دارد، ولی بهای درجه دو. مکتب در درجه اول قرار دارد. بنابراین، اگر می‌خواهیم مدیر کارخانه انتخاب کنیم، مهندس مسئول ماشین آلات کارخانه انتخاب کنیم، اول می‌پرسیم که آیا عرق خور، فاسد، قمارباز، دروغگو، فرعون صفت، متکبر و مردم آزار نیست؟ ☝️انسان‌دوست است، پاک است، چشم پاک است، نماز می‌خواند، دلش با خداست؟ وقتی در کارخانه می‌آید کارگرها با دیدن او به یاد خدا می‌افتند؟ اول اینها را می‌پرسیم، اگر گفتند خوب است، می‌گوییم حال کاردانی او چه طور است؟ این کار را بلد است؟ از این ماشین آلات اطلاع درستی دارد؟ سابقه کار دارد؟ تجربه دارد؟ زرنگ و پُرکار هست؟ اینها را هم می‌پرسیم. اگر نتیجه مثبت بود، او را به کار دعوت می‌کنیم. 📌می‌بینید که اصلاً شیوه انتخاب عوض می‌شود. در جامعه‌هایی که مکتب الهی، شکل و جهت آن جامعه را تعیین می‌کند، در انتخاب افراد برای سمت‌ها و کارها، پرسش اول از پایبندی این افراد به آن مکتب الهی و پرسش دوم از وارد بودن او و تخصص او و مهارت او است و این مطلب، مطلبی روشن است. 💬 📚 بایدها و نبایدها صفحه ۱۷۹ و ۱۸۰ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔸وظیفه اولیه ما و انقلاب اسلامی ماست که در سراسر جهان صلا زنیم که ای خواب رفتگان! ای غفلت‌زدگان! بیدار شوید و برخیزید! و نیز فریاد کشیم سریعاً قیام کنید که جهان ایمن از صیاد نیست! آمریکا در کمین نشسته‌است و تا نابودی کاملتان از شما دست بر نخواهد داشت. 💬 - ۲۹ تیر ۱۳۶۷ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
⭕️با این همه کوتاهی، انتظار داریم که دلمان بلرزد؟ 🔸در دنیایی که پیرمردها زیر بار هستند، دخترها فاسد و پسرها ضایع شده‌اند، دل من به این خوش است که پولهایم را روی هم گذاشته‌ام و یا آنها را به انگشتر یا طلای چند میلیونی تبدیل کرده‌ام و بعد هم توقع دارم که در نماز شب، دلم بلرزد و یا در حرم که قرار می‌گیرم، منقلب شوم! 🔸مرحوم بحرالعلوم که یکی از علمای بزرگ است، برای یکی از علماء که خود صاحب کرامات است، پیغام می‌فرستد تا خدمت ایشان برسد. وقتی می‌آید، می‌بیند که این بزرگ در حالی که دست به محاسنش گرفته، خیلی منقلب و ناراحت است. آن بزرگ به او می‌گوید: تو هستی و در همسایگی‌ات کسی است که دو روز غذا نخورده و گرسنه مانده است؟! چرا کاری نکرده‌ای؟! آن عالم در جواب می‌گوید که من نمیدانستم. آن بزرگ اعتراض می‌کند که چرا نباید بدانی؟! اگر میدانستی و اقدام نمی‌کردی، که یهودی بودی! حال شما ببینید در همسایگی خود چه افرادی سوختند و از بین رفتند! نه در همسایگی، که (در خانه خود) چقدر زن و بچه‌های ما ضایع شدند و یا خواهر و برادرهای ما به فساد و فحشاء کشیده شدند. با این همه کوتاهی، انتظار داریم که دلمان بلرزد؟ خیلی جنایت کرده‌ایم! روزی که دفتر اعمالمان را به ما نشان بدهند، آن روز روز وجلِ ماست. 💬 📗 اخبات، ص۱۱۵ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
از خدا می‌خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ آمریکا را به صدا درآوریم. 💬 - ۲۹ تیر ۱۳۶۷ نسال الله تعالی ان یمنحنا القوه لندق ناقوس موت امیرکا لیس من کعبه المسلمین فقط و انما من کنائس العالم ایضاً. ۵ ذی الحجه ۱۴۰۸ We implore God to grant us the power to toll the death knell of America not only at the Ka`bah of the Muslims but also at the churches in the world. 20 July 1988 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
مسلمانان تمامی کشورهای جهان، به فکر نگه داشتن وضع موجود نباشید؛ بلکه به فکر فرار از اسارت و رهایی از بردگی و یورش به دشمنان اسلام باشید؛ که عزت و حیات در سایه مبارزه است. 💬 - ۲۹ تیر ۱۳۶۷ ایها المسلمون فی انحاء العالم! فلا تفکروا بالابقاء علی ما انتم فیه، و انما فکّروا بالفرار من الاسر و التحرر من العبودیه و التصدی لاعداء الإسلام، إذ ان العزه و الحیاه فی ظل النضال. ۵ ذی الحجه ۱۴۰۸ Muslims in all countries of the world, Do not think of maintaining the status quo; rather, think of escaping from captivity, deliverance from slavery and rising up against the enemies of Islam, as honor and life are under the aegis of struggle. 20 July 1988 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
بعدها در تاریخ ثبت خواهد شد که چقدر از مشکلات اقتصادی و معیشتیِ امروز مردم، به‌عهدۀ حوزه علمیه بوده که به شیوۀ لیبرالی ادارۀ کشور اعتراض نکردند؛ البته با یک حرکت به‌موقع، یک‌صدا و همه با هم. 💬 🚩 هیئت شهدای گمنام - ۹۶/۱۱/۲۶ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
✅بعضی از ما خصلتی داریم و یا به خودمان می‌بندیم و اسمش را «مهمان‌نوازی» می‌گذاریم و می‌گوییم: ما مرد هستیم و درِ خانه مرد باز است! همیشه یک مهمان می‌آید و دیگری می‌رود. برای ناهار و شام، مهمان دارد و مهمان شبْ‌خواب هم به خانه‌اش دعوت می‌کند. ✅این فی حدذاته خوب است، ولی از طرف دیگر یک ملاحظه‌ای را نمی‌کنیم. بسا هست که به آن زنی که در خانه ما هست - که ما شرعاً حق نداریم به او فرمان بدهیم و او آزاد و مختار است که اگر میلش باشد، در خانه ما کار کند - فشارها و زحمت‌هایی را تحمیل می‌کنیم و اسمش را «مهمان‌نوازی» می‌گذاریم و می‌گوییم: درِ خانه ما باز است و ما مهمان‌نواز هستیم! مهمان‌نوازی‌ای که مستلزم ظلم به یک انسان باشد، مهمان‌نوازی نیست. 📚 انسان کامل، ص263 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
✅ برای گزینش مدیر؛ گرایش‌های شخصی، گرایش‌های حزبی و گرایش‌های تشکیلاتی مطرح نیست. اگر اینها جای آن معیار اصلی [؛ یعنی شایسته سالاری] را بگیرد،انحراف است وجامعه را به سوی سقوط می‌برد. 📚رهیافت ۵: گزیده ای از دیدگاه های شهید بهشتی صفحه ۱۰۱ 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔸قدرت طلبی از هر که باشد از شیطان است؛ میخواهد رئیس جمهور آمریکا قدرت طلبی کند یا یک امام جمعه‌ای در مرکزی که دارد. 💬 📚 صحیفه نور، جلد۱۹، صفحه۲۴۹ 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
✅با دو قطره اشک فکر می کنیم جای ما در بهشت است ! 🔷گاهی با حرف زدن با خدا ، با دو قطره اشکی که از چشمان ما جاری می شود می خواهیم به ما بهشت را بدهند و اسرافیل و عزراییل و مکاییل و جبرئیل چهارگوشه زندگی ما را بگیرند یکی بچه ام را بزرگ کند یکی نازم را بکشد و یکی هم ...اینجاست که متوقع می شویم 🔶یکی از گرفتارهایی که در چنین سلوکی بعد از ریاضت ها شکل می گیرد، اغترار و طلبکاری است؛ یعنی انسان از خدا متوقع و طلبکار می شود و خدا را بدهکار می داند. متوقع و منتظر است. و اینجاست که اگر دری هم به رویدری هم به رویش باز کنند، جز اینکه دور شود چیزی دیگری برایش نخواهد بود 💬 📚اخبات صفحه ۴۹ و ۵۰ 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
✅انتقاد آیت الله طالقانی در مورد افرادی که بی مسئولیتی را با ولایت توجیه می کنند ! 🔶اگر دزدان مجهز و مسلح به صندوقخانه و تختخواب و ته مانده اموال و شرف و ناموس ما دستبرد زنند، باز خوشحال و سرخوشيم كه ولايت داريم، ولايتي كه تخيلات شعري و شاعران حرفه اي و مدّاحان باجگير و خانقاهيان تعريف و توصيف مي‌كنند! 🔸اگر كارد به استخوان رسيد و احساس زبوني كرديم، با ذكر مصائب اهل بيت و طول غيبت، اشك مي‌ريزيم و ندبه مي‌كنيم تا هم عقده‌هاي خود را بگشائيم و هم با ثواب آن جبران خسارت‌ها را كنيم تا با و جدان راحت به بازار رويم و دلال و پاد و مصرف كالاهاي پسمانده ديگران باشيم و لقمه ناني به دست آريم و بس! 🔶نه مسئوليتي از كتاب و نه نسبت به اجتماع و نه نسل. و هر كه مدعي شود كه بيش از اين شناختي و مسئوليتي دارد منحرف است و عامل و انتظار ظهور و ثوابها و مفاهيم آن در همين اشك و ناله خلاصه مي‌شود و بيش از آن جمع اموال براي ساختن جايي و پناهگاهي، در مقابل مساجد. چون امام زمان عليه السلام از آن ما و كشور ما مي‌باشد و پيش از همه به سراغ ما مي‌آيد: به كجا برود؟ به مساجد كه راه ندارد چون همه راتب و راتبه گير و رتبه دار دارد. ☑️ 📚پرتوی از قران صفحه ۱۸۶۹‌ 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
✅ یک انسان نترس که در برابر باطل سکوت نکند ، همینقدر که لب به سخن بگشاید و با موضع گیری خود نشان بدهد که آشتی ناپذیر است، به نگهداشتن اصل روح حق پرستی در یک جامعه و جلوگیری از مرگ آن کمک شایسته کرده است. 💬 📚 باید ها و نبایدها 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
📝مسئولیت روشنفکر این است که از کافه‌های اشرافی روشنفکرانه! بالا شهر، که قهوه پنج تومانی می‌خورد و راجع به کشورهای عقب مانده سخن می‌گوید فرود بیاید و دریابد که توده چه می‌کشد، زبانش چیست، چه مذهبی دارد، چگونه سرگرم می‌شود و چه مسئولیت‌های دروغین (یا راستین) احساس می کنند. و بفهمد که در قلب این جامعه چه ذخایری از فرهنگ (مثل ذخایری از نفت و الماس و مس...) وجود دارد، که روشنفکر باید استخراج و تصفیه کند، و حرکت و تکامل و بیداری و خلاقیت و سازندگی را به جامعه ببخشد.  💬 📚مسئولیت های شیعه بودن 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
✅اگر من خلافی را انجام دادم وظیفه شما نهی از منکر است ! ✅ الآن مكلّفيم ما، مسئوليم همهمان، همه مان مسئوليم، نه مسئول براى كار خودمان؛ مسئول كارهاى ديگران هم هستيم «كُلُّكم راعٍ وَ كُلُّكُمْ مَسؤُولٌ عَن رَعِيَّتِه» همه بايد نسبت به همه رعايت بكنند. همه بايد نسبت به ديگران. مسئوليت من هم گردن شماست؛ شما هم گردن من است. اگر من پايم را كج گذاشتم، شما مسئوليد اگر نگوييد چرا پايت را كج گذاشتى؟ بايد هجوم كنيد، نهى كنيد كه چرا؟ ✅ اگر خداى نخواسته يك معمّم در يك جا پايش را كج گذاشت، همه بايد به او هجوم كنند كه چرا برخلاف موازين؟ ساير مردم هم بايد بكنند. اختصاص به روحانى ندارد؛ مال همه است. بايد نهى از منكر بكند؛ امر به معروف بكند. 💬 📚 صحیفه امام ، جلد 8 ، صفحه 487 🎙سخنرانى امام خمینی(ره) در جمع روحانيون، پرسنل كميته و سپاه (وظايف روحانيون و پاسداران 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
✅چطور می توانیم نسبت به جامعه بی تفاوت باشیم؟ 🔶ما هنوز در جامعه انسان های دینداری را می بینیم که می گویند: ما را چه به این مسائل؟ ما مسئول وضع خودمان هستیم. ما می خواهیم نماز و روزه مان را درست کنیم. ما به دنبال تربیت کودکان خودمان هستیم. ما باید خودمان را از آتش نجات دهیم. آیا چنین چیزی صحیح است؟ 🔷در حدیث آمده است: «هرکس صبح کند و به امور مسلمانان اهتمام نورزد، مسلمان نیست.» چطور ممکن است شما پیوسته روزه بگیری و نماز بخوانی، ولی به پسرت یا به جامعه یا به همسایه توجه نکنی و بگذاری منحرف شود؟ در این صورت شما چه مسلمانی هستی؟ 🔶اسلام چنین دیدگاهی را رد می کند، ولی این دیدگاه در جامعۀ ما وجود دارد. بزرگان ما، مساجد ما، اوقاف ما از اهتمام به مردم، از مشکلات مردم، از محرومیت مردم و از ستمی که مردم به یکدیگر می کردند، غافل بودند و به نماز و عبادت و راز و نیاز بسنده می کردند. اینها خوب است، ولی همۀ دین اینها نیست. 💬 📚اسلام و میراث گام به گام با امام / جلد ۱ 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
✅ اخلاق اجتماعی مردم چگونه فاسد می شود؟ اگر عدالت اجتماعی در جامعه نباشد، خواه از این جهت که رسوم و مقررات و سنن آن اجتماع منشأ بی‌عدالتی‌ها شده باشد و جامعه را منقسم کند به طبقه مرفه و مترف (راحت طلب) و طبقه محروم و بدبخت، و یا از این جهت که عدالت و دادگستری ضعیف باشد و برخی بر جان و مال و آبروی برخی دیگر ستم کنند، اخلاق اجتماعی مردم فاسد می‌گردد. 💬 📚حکمتها و اندرزها، ج 2 / ص 193 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
✅مهم عمل کردن است حرف بسیار است ! 🔹مهم عمل است، یک مطالبی است که معلوم است، همه به طور کلی می دانیم، می دانیم که تاکنون با وحدت کلمه وتوجه به اسلام به اینجارسیدیم و می دانیم که تا این وحدت کلمه نباشد و تا توجه به اسلام نباشد نمی توانیم 🔸یعنی همانطوری که ملت با عمل خودش، با توجه خودش به اسلام و قیام و نهضت خودش و با عدم خوف از تانک ها و مسلسل ها و نظامی ها و قدرت های شیطانی حرکت کرد، نهضت کرد، ریخت به خیابان ها و هجوم کرد و شکست داد طرف را، البته با یاری خدای تبارک و تعالی، این حرکت، این نهضت، باید محفوظ بماند 🔹 یعنی عملاً ماها که همه مان پاسداران انقلاب اسلامی هستیم و همه خدمتگزار به اسلام هستیم، چنین نباشد که همیشه بگوئیم و عمل نباشد، باید دنبال گفتار عمل باشد 💬 📚صحیفه نور جلد ۶ صفحه ۲۰۸ 📆تاریخ: ۲۹ /۲/ ۱۳۵۸ 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68