eitaa logo
بنیاد شهید مطهری
21.6هزار دنبال‌کننده
742 عکس
766 ویدیو
10 فایل
کانال رسمی «بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مطهری» صفحات در فضای مجازی 👇👇 تلگرام: t.me/motahari_ir سروش: Sapp.ir/motahari_ir سایت: portal.motahari.ir اینستاگرام: instagram.com/motahari.ir اپلیکیشن: motahari.ir/app ارتباط با ادمین: @bonyad_motahari
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 اگر می‌خواهیم‌ از نابسامانیها نجات پیدا کنیم و ضربه بر پیکر اسلام ‌وارد نشود... 🔸اگر می‌خواهیم دین صحیح داشته باشیم، اگر می‌خواهیم از فقر رهایی یابیم، اگر می‌خواهیم از مرض نجات پیدا کنیم، اگر می‌خواهیم عدالت در میان ما حکمفرما باشد، اگر می‌خواهیم آزادی و دموکراسی داشته باشیم، اگر می‌خواهیم جامعه ما بر خلاف حال حاضر به امور اجتماعی علاقه‌مند باشد، منحصرا راهش علم است و علم. 🔹 آن علمی که عمومیت داشته باشد و از راه دین و به صورت یک جهاد مقدس در آید. اگر ما این جهاد مقدس را شروع نکنیم، دنیا خواهد کرد و ثمره‌اش را هم خود آنها خواهند برد‌، یعنی دیگران خواهند آمد و ملت ما را از گرداب جهالت نجات خواهند داد و خدا می داند که آن وقت این کوتاهی ما، چه لطمه بزرگی به پیکر اسلام وارد خواهد کرد. 🔹شکی نیست که علم به تنهایی ضامن سعادت جامعه نیست. جامعه دین و ایمان لازم دارد. همان‌طوری که ایمان هم اگر مقرون به علم نباشد مفید نیست بلکه وبال است و اسلام نه عالم بی‌دین می‌خواهد، نه جاهل دیندار. 📙 استاد مطهری، ده گفتار، ص۱۸۶ http://eitaa.com/motahari_ir
💢 انقلاب اسلامی یا اسلام انقلابی؟ 🔸 عده‌ای میان «انقلاب اسلامی» و «اسلام انقلابی» اشتباه می‌کنند، یعنی برای آنها مبارزه و انقلاب هدف است؛ اسلام وسیله‌ای است برای مبارزه و انقلاب. نتیجه‌اش این است که از اسلام انتخاب می‌کنیم؛ هر چه از اسلام ما را در مسیر مبارزه قرار بدهد آن را قبول می‌کنیم و هر چه از اسلام - لااقل فکر کنیم - ما را در مسیر مبارزه قرار ندهد آن را از اسلام طرد می‌کنیم. آنوقت بر اساس اینکه ما اسلام را هدف، و مبارزه و جهاد را وسیله‌ای برای برقراری ارزشهای اسلامی بدانیم یا مبارزه را هدف بدانیم، تفسیرها از اسلام، انسان، توحید، تاریخ، جامعه و تفسیرها از آیات قرآن متضاد و متناقض می‌شود. 🔹 آن که مبارزه را هدف می‌داند می‌گوید من همیشه باید در حال مبارزه باشم و اصلا اسلام برای مبارزه آمده است. نه، اسلام نیامده برای مبارزه، ولی در اسلام عنصر مبارزه هست. اسلام خیلی دستورها آورده و یکی از آنها مبارزه‏ است اما نه اینکه اسلام آمده فقط برای مبارزه، و هدفی جز مبارزه ندارد. اسلام آمده برای اینکه بشریت را به سعادت برساند و یکی از وسایلی که در شرایط خاص از آن استفاده می‌کند مبارزه است. 📙 استاد مطهری، آینده انقلاب اسلامی ایران، ص۹۲ 🔻کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻 http://eitaa.com/motahari_ir
✅ اعتقاد عجیب پدر استاد مطهری به نجات‌بخش بودن صداقت (النَّجاةُ فِی الصِّدْقِ‏) 🔸در قضایای مسجد گوهرشاد چون در فریمان ما هم بلوا و آشوبی شد. جزء کسانی که به زندان بردند ابوی ما بودند که بعد از حدود یک ماه آزاد شدند. 🔹ابوی تعریف کردند که وقتی رفتم گفتند: بردار بنویس! با خود گفتم: النَّجاةُ فِی الصِّدْقِ‏، حقیقت را باید نوشت، هرچه بود نوشتم. (ابوی ما این‏‌طور بودند که غیر از راستی اصلًا به زبانشان نمی‌آمد.) 🔸دفعه دوم خود رضاشاه یک بازرس مورد اعتماد را از تهران فرستاده ‏بود، چون به او گزارش داده بودند که محاکمات مشهد همه قلّابی بوده. ابوی و اخوی را احضار کردند. آن بازرس گفته بود شما خودتان هرچه بوده بنویسید. ابوی ما خطش خوب بود، اخوی ما هم خطش بد نبود. 🔹ایشان می‌گفتند بعد از آنکه نوشتیم، گفت: به به! پدر از پسر بهتر می‏‌نویسد، پسر از پدر بهتر! از این نوشته پیداست که شما آدم راستگویی هستید، چون هرچه بوده ولو به ضرر خودت بوده نوشته‌‏ای. بعد گفت: چون تو یک چنین آدم صدیق و راستگویی هستی من قرار منع تعقیب صادر می‌کنم. 📙 استاد مطهری، فلسفه تاریخ، ج۱، ص۱۲۱ (با تلخیص) 🔻 http://eitaa.com/motahari_ir
✅ تلقی نادرست عامه مردم از معنای «صبر» ⬇️ دریافت اپلیکیشن جامع و رایگان استاد مطهری از: motahari.ir/app 🔻کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻 http://eitaa.com/motahari_ir
💢 تقرب به خداوند یعنی واقعاً مراتب و مراحل هستی را طی نمودن 🔸موجودات، به خصوص انسان، به حکم‏ «انّا لِلّهِ وَ انّا الَیهِ راجِعونَ» به سوی خداوند بازگشت می‌کنند. انسان به حکم مرتبه وجودی خود، این بازگشت را باید به صورت طاعت و عمل اختیاری و انجام وظیفه و به صورت انتخاب و اختیار انجام دهد. 🔹انسان با پیمودن طریق طاعت پروردگار واقعاً مراتب و درجات قرب پروردگار را طی می‌کند؛ یعنی از مرحله حیوانی تا مرحله فوق ملک را می‏‌پیماید. این صعود و تعالی یک امر تشریفاتی و اداری نیست، قراردادی و اعتباری نیست، از قبیل بالا رفتن از عضویت ساده یک اداره تا مقام وزارت، و یا از عضویت ساده یک حزب تا رهبری آن حزب نیست، بلکه بالا رفتن بر نردبان وجود است؛ شدّت و قوّت و کمال یافتن وجود است که مساوی است با زیادت و استکمال در علم و قدرت و حیات و اراده و مشیت و ازدیاد دایره نفوذ و تصرّف. 🔸تقرّب به خداوند یعنی واقعاً مراتب و مراحل هستی را طی کردن و به کانون لا‌یتناهی هستی نزدیک شدن. 📙 استاد مطهری، ولاءها و ولایت‌ها، ص۹۱ 🔻کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» http://eitaa.com/motahari_ir
💢 تغییر زمان برگزاری همایش بین‌المللی «بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز» 🔸به اطلاع می‌رساند، با وجود استقبال محققان گرامی، به منظور برگزاری هرچه گسترده‌تر همایش و تمهید برنامه‌های جانبی آن، تاریخ برگزاری از اسفندماه ۹۸ به خردادماه ۹۹ تغییر یافت. 🔹پژوهشگران و نویسندگان ارجمند تا ۱۵ اسفندماه ۹۸ فرصت دارند اصل مقاله خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند. (ارسال چکیده الزامی نیست و آخرین مهلت دریافت آن ۲۵ دی ماه است). 🔸 با اعتذار از نویسندگان محترمی که قبلاً مقالات خود را ارسال کرده‌اند، این عزیزان در صورت تمایل به بازبینی مقاله ارسالی، می‌توانند با ارسال ایمیل به آدرس 100@motahari.ir دبیرخانه را از تصمیم خود آگاه سازند.
🔹سه ویژگی افراد ناموفق و ضعیف‌النفس: به هم بافتن آرزوها، آه و ناله زیاد، در فکر چاره و اصلاح نبودن 💢 معمولًا افرادی که از لحاظ روح و روان، سالم و با نشاط‌اند و انحرافی پیدا نکرده‌اند، کمتر به تخیل و به‌هم بافتن آرزوهای دور و دراز و نامعقول می‏‌پردازند؛ همیشه عملی فکر می‌کنند و عملی آرزو می‌کنند، یعنی آرزوهای آنها در جهت همان مداری است که در زندگی دارند، روی بال و پر خیال نمی‌‏نشینند و آرزوی امور ناشدنی را نمی‌کنند. 🔹ولی افراد ضعیف که مبتلا به بیماری روانی هستند و نشاط عمل ندارند و در وجودشان همت و اراده‌‏ای موجود نیست، بیشتر بر مرکب سریع‌السیر خیال سوار می‌شوند و با خیالات، خود را سرگرم می‌سازند و کمتر به عمل و فعالیت توجه می‌کنند و به اصطلاح دینی مبتلا به «طول امل» می‌شوند و آرزوهای نامعقول می‌کنند؛ همان طوری که افراد ضعیف یک خاصیت دیگر هم دارند و آن اینکه زیاد آه و ناله می‌کشند، در فکر چاره و اصلاح کار خود نیستند. 🔸مثل اینکه در وجود انسان یک مقدار معین نیروی مغزی و عضلانی وجود دارد که باید مصرف شود. این نیرو اگر در مغز به صورت خیالات واهی و آرزوهای دور و دراز مصرف شد دیگر موردی برای فکر صحیح باقی نمی‌ماند و اگر به صورت آه و ناله و پرحرفی مصرف شد زمینه‏‌ای برای عمل مفید و مثبت باقی نمی‌ماند، و به همین دلیل است که مردان متفکر کمتر گرفتار خیالات واهی می‌شوند و مردمان مثبت و عملی و فعال کمتر حرف می‌‏زنند و آه و ناله و شکایت می‌‏نمایند. 📙 استاد مطهری، حکمت‌ها و اندرزها، ج۱، ص ۱۶۱-۱۶۰ 🔻کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻 http://eitaa.com/motahari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 هر چه مدسازهای فرانسه درست کنند همان خوب است! «مدپرست» خودش را محکوم می‌کند که من ذوق و سلیقه و فکر ندارم. 📙 استاد مطهری، خدا در زندگی انسان، ص۹۳ 🔻کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» http://eitaa.com/motahari_ir
💢 ناسیونالیسم، خودخواهی و اخلاق جهانی 🔹اروپاییها گرایش به تفاخرات و مفاخرات ملى را «ناسیونالیسم» نام گذاشته‌اند. ناسیونالیسم خوب است یا بد، هرچه هست جزو خانواده خودخواهى است. به همین دلیل یک منطق جهانى و یک اخلاق جهانى هرگز نمى‌تواند براى ناسیونالیسم حساب باز کند، چون یک اخلاق جهانى نمى‌تواند بر مبناى حس خودخواهى و جانبدارى، یک حکمى، قانونى یا دستورى را بیاورد. 📙 استاد مطهری، اسلام و مسئله ملیت، ص۵۶ 🔻کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻 eitaa.com/motahari_ir
🔴 تجربه تلخ انتخاباتی شهید مطهری و تلنگری بزرگ برای امروز ما! 🔸من یک درس شخصی را برای شما می‌‌گویم. در سال 1325 که مرحوم آقا سید ابوالحسن فوت کرد و آقای بروجردی مرجع شد من در فاصله چند روز گفتم تمام مشکلات من در باب «خلافت» حل شد، یعنی گذشته را در پرتو حال شناختم. آقای آقا سید ابوالحسن «مرجع کل فی الکل» بود و من حدود هشت سال بود که در قم بودم و افراد زیادی را می‌شناختم که آدم‌های خوبی بودند. 🔹در آن چند روز یک‌مرتبه می‌خواست یک قدرت بزرگ روحانی از مقامی به مقام دیگر منتقل شود، یک امتحان بسیار بزرگ. من یک‌مرتبه دیدم مثل اینکه حوزه قم زیرورو شد. یک حالت هول عجیبی به افراد افتاد. حال، هرکسی گرایشی به یک آقا داشت. در راه گرایش به این آقا و کوبیدن بقیه آقایان همه چیز فراموش شده بود. مثل اینکه موقتاً همه، همه چیز را فراموش کرده بودند. یک حالت جنون‌آمیزی به وجود آمده بود. این آن را تعدیل می‏‌کرد و آن یکی را تفسیق، و دیگری به عکس. 🔸گفتم سبحان الله! بشر چه موجودی است! پس اگر روزی پیغمبری بخواهد بمیرد و یک خلافت به آن عظمت بخواهد منتقل شود، می‏‌بیند آن عادل‌ترین عادل‌ها تبدیل می‌‏شود به فاسق‌ترین فاسق‌ها. 🔹از امتحان‌هایی که در زمان حاضر برای بشر پیش می‌‏آید انسان می‌‏تواند طبیعت بشر در گذشته را بفهمد، که می‌فهمد. همین ماها هم اگر بودیم از همین کارها می‌کردیم. چیز عجیبی نیست که انسان فکر می‌کند آدم‌های خیلی استثنایی آمدند خلافت علی علیه السلام را غصب کردند. نه، اگر ماها هم بودیم همین کارها را می‌کردیم. 📙 استاد مطهری، فلسفه تاریخ، ج1، ص180. 🔻کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻eitaa.com/motahari_ir
🔴 نه، هیچ‌وقت خون شهید هدر نمی‏‌رود، خون شهید به زمین نمی‌ریزد. خون شهید هر قطره‏‌اش تبدیل به صدها قطره و هزارها قطره، بلکه به دریایی از خون می‏ گردد و در پیکر اجتماع وارد می‏ شود (شهید مطهری). 🏴 عروج سردار بزرگ اسلام شهید قاسم سلیمانی، که خلوص و پاکی او بیش از این تحمل کالبد جسمانی او را نداشت، تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم. ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻 http://eitaa.com/motahari_ir
💢 اولیای خدا چه وقت از خدا طلب رفتن می‌کنند؟ 🔸 اولیاءالله در دو صورت است که از خواستن طول عمر صرف‏‌نظر می‌کنند: 🔹یکی آنگاه که احساس کنند وضعی دارند که دیگر هرچه بمانند توفیق بیشتری در طاعت نمی‌یابند؛ برعکس به جای تکامل، تناقص می‌یابند. علی بن الحسین(ع) می‌فرماید: ▪️الهی وَ عَمِّرْنی مادامَ عُمْری بِذْلَةً فی طاعَتِکَ فِاذا کان مَرْتَعاً لِلشَّیْطانِ فَاقْبِضْنی الَیْکَ ▪️خدایا مرا عمر عطا کن مادام که عمرم صرف طاعت بشود. اگر بناست زندگی‌ام چراگاه شیطان گردد، مرا هرچه زودتر به سوی خود ببر! 🔸صورت دوم، «شهادت» است. اولیاءالله مرگ به صورت شهادت را بلاشرط از خدا طلب می‌کنند، زیرا شهادت هر دو خصلت را دارد: هم عمل و تکامل است - بلکه همان‌طور که از حدیث نبوی نقل کردیم هر عمل نیکی در نردبان تکامل، بالاتر هم دارد جز شهادت - و از طرف دیگر انتقال به جهان دیگر است که امری محبوب و مطلوب و مورد آرزوی اولیاءالله است. 🔹این است که می‌بینیم مثلاً علی(ع) آنگاه که می‌بیند مرگش به صورت شهادت نصیبش شده، از خوشحالی در پوست نمی‏‌گنجد. 📙 استاد مطهری، قیام و انقلاب مهدی(ع)، ص۹۷ ⬇️ دریافت اپلیکیشن جامع و رایگان استاد مطهری از: motahari.ir/app 🔻کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻 http://eitaa.com/motahari_ir
💢 دستور قرآنی: چنان قدرتمند باشید که ترس در دل دشمن ایجاد شود و طمع نکند 🔻کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻 http://eitaa.com/motahari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️على‌جان! مرا كه دفن كردى و روى قبرم را پوشاندى، زود از كنار قبر من نرو؛ مدتى بايست! اين لحظه‌اى است كه من به تو نياز دارم. ▪️ذکر مصیبت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها توسط شهید مطهری همراه با تصاویری از تئاتر تعزیه بانوی بی‌نشان ✔️ سالروز شهادت پاره تن رسول خدا(ص) حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(ع) تسلیت باد! ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻 http://eitaa.com/motahari_ir
🔴 چرا حق شهدا از حق سایر خدمتگزاران، بر بشر بیشتر است؟ 🔸تمام کسانی که به بشریت به نحوی خدمت کرده‌اند، حقی به بشریت دارند، از هر راه: از راه علم، از راه فلسفه و اندیشه، از راه صنعت، از راه اختراع و اکتشافات، از راه اخلاق و حکمت عملی، ولی هیچ کس حقی به اندازه حق شهدا بر بشریت ندارد و به همین جهت هم عکس‌العمل احساس‌آمیز انسانها و ابراز عواطف خالصانه آنها درباره شهدا بیش از سایر گروه‌هاست. 🔸همه گروه‌های خدمتگزار دیگر مدیون شهدا هستند، ولی شهدا مدیون آنها نیستند یا کمتر مدیون آنها هستند؛ عالِم در علم خود و فیلسوف در فلسفه خود و مخترع در اختراع خود و معلم اخلاق در تعلیمات اخلاقی خود نیازمند محیطی مساعد و آزادند تا خدمت خود را انجام دهند ولی شهید آن کسی است که با فداکاری و از خودگذشتگی خود و با سوختن و خاکستر شدن خود محیط را برای دیگران مساعد می‌کند. 🔸مثَل شهید مثَل شمع است که خدمتش از نوع سوخته شدن و فانی شدن و پرتو افکندن است، تا دیگران در این پرتو که به بهای نیستی او تمام شده بنشینند و آسایش بیابند و کار خویش را انجام دهند. آری، شهدا شمع محفل بشریت‌اند. 📙 قیام و انقلاب مهدی(ع) و مقاله شهید، ص66 http://eitaa.com/motahari_ir
💢 برای آن کسی که در طریق حق و حقیقت گام بر می دارد، هیچ پیشامدی شر نیست. 🔻کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻 eitaa.com/motahari_ir
استخاره.‌استاد مطهری.mp3
3.77M
💢 استخاره و شرایط آن از نظر استاد مطهری 🔻کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻 eitaa.com/motahari_ir
💢 علاقه مشترک پیرمرد و جوان و کودک 🔹 علمای علم‌‌النفس گفته‌اند که در هر یک از دوره‌های عمر، رغبتهای انسان تغییر می‌‌کند. رغبت بچه سه ساله با جوان هجده ساله و با مرد چهل ساله و با پیرمرد هفتاد ساله در امور، به کلی متفاوت است. فقط یک چیز است که در تمام مدت عمر رغبتش به یک حال است و آن رغبت به شنیدن قصه است. 📙 یادداشتهای استاد مطهری، ج۱۳، ص۳۸۲ 👈 کتاب صوتی داستان راستان را می‌توانید در اپلیکیشن جامع و رایگان استاد مطهری بشنوید:👇 cafebazaar.ir/app/ir.motahari.app 🔻کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻 @motahari_ir
💢 خاطره‏ استاد مطهری از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی 🔸 دوستی داریم‏ که فوق‌العاده علاقه‌مند به فعالیتهای مجاهدین بود و عجیب فداکاری می‌کرد و تا پای جانش برای مبارزه حاضر بود. نه فقط برای مجاهدین، بلکه آنچنان ضد دستگاه بود که بالاتر از آن من‏ نمی‌توانستم تصور کنم. واقعا می‌دیدم حاضر است مال و جانش را در راه این مبارزه فدا کند. از دیگران پول می‏‌گرفت و در این راه خرج می‌کرد. او ضد دستگاه بود و چون مجاهدین هم ضد دستگاه بودند نسبت به آنها گرایش زیادی داشت. 🔹من یک وقت نگران او بودم. گفتم نکند که وقتی هم که این جریان تغییر ایدئولوژی برخی از مجاهدین به مارکسیسم را ببیند بگوید حالا مسئله‌ مهمی نیست، اگر هم احیانا اینها گرایش مارکسیستی پیدا کرده‌اند نباید حرفی در این زمینه زد؛ فعلا ما باید مبارزه کنیم، مسئله‌ مهم مبارزه است. 🔹در جلسه‌ای از او نظرش را خواستم. جمله‌ای گفت که من این جمله را فراموش نمی‌کنم. گفت: ما عدالت را هم در سایه خدا می‌خواهیم؛ اگر بنا باشد خدایی نباشد، نام خدا و خداپرستی نباشد ما از آن عدالت بیزاریم. 📙 آینده انقلاب اسلامی ایران، ص۸۹ ⬇️ دریافت اپلیکیشن جامع و رایگان استاد مطهری از: motahari.ir/app 🔻کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻 eitaa.com/motahari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ابراز شگفتی امیرالمومنین(ع) از حال و هوای ما 🔻کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻 eitaa.com/motahari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت یکصدمین سالگرد تولد استاد مطهری و دهه فجر ⭐️ جوایز مسابقه (هدیه خیّرین): 📦 ۴ جایزه ۵۰ میلیون ريالی 📦 ۴۱ جایزه ۱۰ میلیون ريالی 📖 ۵۷ صفحه منتخب از کتاب آینده انقلاب اسلامی ایران ❗️ شرکت در مسابقه از طریق «اپلیکیشن جامع استاد مطهری» ‼️نصب اپلیکیشن و شرکت در مسابقه رایگان است ⬇️ دریافت اپلیکیشن جامع و رایگان استاد مطهری از: motahari.ir/app 💢 کانال رسمی «بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری» eitaa.com/motahari_ir
👈 اگر عدالت فراموش شود انقلاب ما شکست می‌خورد، چون اصلا ماهیت این انقلاب، ماهیت عدالتخواهانه بوده است. 👈 انسان از آن جهت که انسان است آزادی برايش ارزش دارد، حتی محروميت مادی را به شديدترين وجه تحمل می‌‌‌‌‌کند برای اين که آزادی‌‌‌‌‌اش را از دست ندهد. 📗استاد مطهری، کتاب آینده انقلاب اسلامی ایران، ص ۱۲۴ و ۹۴ 📲📱دوستان خود را به مطالعه صفحاتی از این کتاب ارزشمند دعوت و از مسابقه بزرگ کتابخوانی - به مناسبت صدمین سال تولد استاد شهید - مطلع کنید 🔻کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻 eitaa.com/motahari_ir
💢 قیام حضرت حجت(عج) را تفسیر کودکانه نکنیم 🔹کوشش کنید فکر خودتان را در مسئله‌ حضرت حجت(ع) با آنچه که در متن اسلام آمده تطبیق بدهید. 🔸غالب ما این مسئله‌ را به صورت یک آرزوی کودکانه یک آدمی که دچار عقده انتقام است درآورده‌‏ایم. گویی حضرت حجت(ع) فقط انتظار دارند که کی خداوند تبارک و تعالی به ایشان اجازه بدهند که مثلا بیایند ما مردم ایران را غرق در سعادت کنند یا شیعه را غرق در سعادت کنند، آنهم شیعه‌‏ای که ما هستیم که شیعه نیستیم! 🔹نه، این یک فلسفه بزرگ جهانی است، چون اسلام یک دین جهانی است، چون تشیع به معنی واقعی‏‌اش یک امر جهانی است. این را ما باید به صورت یک فلسفه بزرگ جهانی تلقی کنیم. وقتی قرآن می‌گوید: وَلَقَدْ کتَبْنا فِی الزَّبورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکرِ انَّ الْارْضَ‏ یرِثُها عِبادِی الصّالِحونَ‏، صحبت از زمین است، نه صحبت از این منطقه و آن منطقه و این قوم و آن نژاد. 📗 استاد مطهری، سیری در سیره ائمه اطهار(ع)، ص۲۵۹ 🔻کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻 eitaa.com/motahari_ir
بنیاد شهید مطهری
👈 اگر عدالت فراموش شود انقلاب ما شکست می‌خورد، چون اصلا ماهیت این انقلاب، ماهیت عدالتخواهانه بوده اس
💢 کتابسوزی ایران و مصر و حساسیت ساواک به سخنرانیهای استاد مطهری در مجعول بودن آن 🔸من در موضوع کتابسوزی ایران و مصر سالهاست که مطالعه کرده‌ام. در سالهایی که در حسینیه ارشاد سخنرانی می‌کردم در میان همه سخنرانی‏ هایی که چه من، چه غیر من در حسینیه ارشاد کردیم هیچ وقت اتفاق نیفتاد که ما اعلان به روزنامه‌ها بدهیم و روزنامه‌ها حاضر به چاپ کردن آن نشوند، جز دو هفته ای که من درباره کتابسوزی مصر و ایران می‌خواستم سخنرانی کنم و بگویم داستان کتابسوزی مصر و داستان کتابسوزی ایران مجعول است. دیدم نه اطلاعات چاپ کرده نه کیهان. 🔹رفتیم سراغشان، گفتند از بالا دستور دادند این اعلان را نباید چاپ کنید. در آن زمان من صلاح ندیدم مطالب کتابسوزی را در کتاب‏ خدمات متقابل اسلام و ایران‏ قرار دهم چون می‌دانستم اگر این مطالب باشد اجازه نشر نمی‌دهند. یادداشتهایش را کنار گذاشتم؛ یکی دو ماه پیش، هم در چاپ هشتم آن کتاب گنجاندم و هم به طور مستقل آن را چاپ کردم. 📗 استاد مطهری، آینده انقلاب اسلامی ایران، ص۱۴۳ 🔻کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻 eitaa.com/motahari_ir