eitaa logo
شیدایی
975 دنبال‌کننده
218 عکس
90 ویدیو
11 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 بیانات زیبایی به نقل از دکتر محسن شِفائی: 🔹[شادروان دکتر محسن شِفائی (فوت:1362ش) از اساتید گرانقدر فقید دانشگاه تهران، کتابی بسیار جامع وارزشمند، بنام «مُتعه و آثار حقوقی و اجتماعی آن»، به زبان فارسی روان، در سال 1340ش نوشته است، که متأسّفانه در این سالها دیگر تجدید چاپ نمیشود!! ولی همچنان در کتابخانۀ ملّی ایران، به شمارۀ زیرین: (48-63م؛ 197209-ش/4/189BP) موجود و در دسترس است. مرحوم دکتر محسن شفایی، پس از اثبات مشروعیّت و فضیلت اخلاقی – اجتماعی مُتعه، در صفحۀ 291 کتاب خود، چنین بیانات زیبایی دارد]: 🔹 [«مِلل اسلامی... که قوانین خوب و عُقـَلائی آنها، نقشی در عمل ندارند، به زبان مسلمانند؛ ولی در (میدان)عمل، ازاسلام ومسلمانی بیخبرند! و رسم ونشانه ای از اسلام درآنها نیست وبدست خویش، انحِطاط (پستی و عقبماندگی) را در عالـَم زندگی خویش پدیدار ساخته اند! ایشان اگر به قوانین مُتقـَنۀ (محکم و استوار) خود عمل می نمودند، هیچ گاه افق حیات آنها از ابرهای تیره و تار اختلاف و فـَساد، مسدود نمیگردید و در سراشیبی ذلّت و تنزّل (خواری، فروافتادگی و سقوط) قرار نمیگرفتند... در امور زناشویی(نیز) اگر مقرّرات مربوطه به احکام نِکاح را، که ازجملۀ آنها نِکاح مُنقطِع (ازدواج موقت یا مُتعه) است، بکار بسته بودند، هیچ گاه اهریمنان فحشاء در کِسوَت (= پوشش) انحراف از مبانی ناموسی، در خِطّه و کشور آنها نفوذ نمی نمود...»]. 🔹[مرحوم دکتر محسن شفایی در صفحۀ 331 کتاب «مُتعه» نیز چنین می نویسد]: [بِرتِراند راسِل انگلیسی، دانشمند عصر حاضر، در کتاب«امیدهای نو، در دنیای مُتغیّر»، دربارۀ بهبود وضع زناشویی، چنین اظهار نظرو پیشنهاد می نماید: «... چه باید کرد؟! یا باید جوانان را از تحصیل محروم کنیم؛ که این امر، ممکن نیست... و یا باید به آنها اجازه دهیم که قوای غریزی خود را از طریق غیر معروف (حرام) ارضاء نمایند؛ و یا باید به جوانان، اجازۀ ازدواج دائم بدهیم، که این امر هم با علم به اینکه آنها «بی پول» هستند، غیرممکن است! پس فقط یک فرض باقی می ماند و آن «ازدواج موقت» برای جوانان میباشد، که ازآن در«مکتب شیعه» به «مُتعَه» (بهره مندی جنسی) تعبیر شده: Childish Marriage، یا: «ازدواج بچه گانه» (آسان و نوجوان پسند)...» (پایان گفتار «برتِراند راسل»، جامعه شناس ودانشمند انگلیسی معاصر)]. [مرحوم دکتر محسن شفایی، درصفحۀ332 کتاب خود (مُتعه)، باز هم چنین می نویسد]: 🔹[«در سال 1960م تعداد ولدالزّناها (یا حرام زاده های) آمریکا - که از رابطۀ «آزاد» جنسی به دنیا آمده اند – چهارصد هزار(400,000) نفر میباشد، درحالیکه در 1928م (یعنی 32 سال قبل از آن) این رقم، سی هزار (30,000) نفر بوده است!! [که این را در حساب، «تصاعد» نامند!]. خانم M.K در مجلّۀ «بانوان آمریکا» مینویسد: «علّت این ازدیاد (آمار فاحشه ها) ... دو امر است: 1- «آزادی» بیش از حدّ جوانان؛ 2- نبودن «قانون سهل و ساده ای» که رابطۀ جنسی آنان را مشروع تلقـّی نماید. مُشارٌاِلـَیها (خانم مورد اشاره، نویسندۀ آمریکایی) پیشنهاد شرائط «سهل و ساده ای» را برای قانون ازدواج جوانان، مینماید، که عِبارَة ٌاُخْرٰای(تعبیر دیگر)«مُتعَه»(ازدواج موقت اسلامی) است!». (پایان نقل قول از کتاب مرحوم دکتر محسن شِفائی: «مُتعَه و آثار حقوقی و اجتماعی آن»). @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما دسته دسته جزو غلامان زينبيم تا روز حشر گوش به فرمان زينبيم گر مهر شيعه گی زده حق بر جبين ما اين است علتش كه مسلمان زينبيم 🌸 و بر شما مبارک 🌸 @moteha 🌹
🔰سوال آیا خانمی که در مردی است و شوهر او از دنیا می رود باید نگه دارد یا می تواند فوراً ازدواج کند؟ 🔆 جواب در همه اقسام نکاح -چه دائم و چه موقت - در صورتی که شوهر آن زن از دنیا برود، آن زن موظف است که عده وفات که چهار ماه و ده روز است را بگذراند و سپس اگر خواست دوباره ازدواج نماید. پس اگر مردی در ایام متعه یعنی ازدواج موقت از دنیا برود، آن زن موظف است که که چهار ماه و ده روز است را نگه دارد و اگر کسی با این زن در این مدت ازدواج نماید، مشمول احکام ازدواج با زن در ایام عده می باشد. @moteha 🌹
💠دکتر ابهری 🔹برای يک جوان مجرد، پيدا کردن فرد مناسب برای ازدواج موقت، شايد از آشنایی با فرد مناسب برای ازدواج دائم مشکل تر است. چرا نهادی که در اين زمينه فعاليت کند وجود ندارد؟ 🔹چند سال پيش طرحی پيشنهاد شد تا زنانی که قصد امرار معاش از طريق ازدواج موقت را دارند، سامان دهی شوند و در مراکزی با نظارت و کنترل و رعايت مسائل قانونی و شرعی مثل عده وغيره، به عقد موقت مردان در آيند، که البته اجرا نشد. اگر اين طرح انجام می شد بسياری از انحرافات صورت نمی گرفت. بسياری از ازدواج ها فقط به خاطر پاسخ به غريزه جنسی صورت می گيرد. بعد از گذشت مدتی که اين نياز فروکش می کند، تازه با اين واقعيت رو به رو می شوند که اصلا مناسب هم نيستند. يکي از علت های اصلی طلاق ها، نداشتن همين تفاهم جنسی است. 🔹ازدواج موقت يکی از راه‌ های کاهش آسيب های اجتماعی است. گاهی بچه‌های رهيافت، سقط جنين و يا حتی ازدواج‌های مجدد نامناسب همه حاصل آسيبی به نام طلاق هستند که ازدواج موقت می‌تواند همه آنها را حل کند. 🔹گاهی رابطه عاطفی که بين طرفين پيش می‌آيد سبب می‌شود که اين ازدواج موقت تبديل به ازدواج دائم شود و رد ازدواج موقت دليل بر روشنفکری نيست بلکه شايد نشانه ی ضعف اطلاع رسانی باشد. 🔹هرچند ازدواج موقت گاهی مورد سوءاستفاده مردان هوسرانی قرار می گيرد که باعث می شود کل ماجرا زير سوال برود اما اين امر واقعا برای جوانانی که امکان ازدواج دائم ندارند و يا مردانی که همسرشان دچار مشکلات فيزيکی هستند و نمی‌توانند وظايف زناشويی را انجام دهند بسيار مناسب است. 🔹من با هرزگی و تنوع طلبی در اين مساله بسيار مخالف هستم اما اگر ازدواج موقت درست صورت بگيرد ديگر ما با مساله‌ای به نام کودکان مجهول الهويه مواجه نخواهيم بود و رسانه‌های گروهی نقش مهمی در ترويج درست اين مساله دارند. @moteha 🌹
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
🖤 فرا رسیدن و شهادت صدیقه طاهره، بنت رسول‌الله حضرت فاطمة زهرا سلام‌الله علیها را تسلیت می‌گوییم. التماس دعا 🙏
🔷 خانمی متمول از یک آقا؛ برای ازدواج موقت 🔹ﻣُﺤَﻤﺪُ ﺑْﻦُ ﻳَﻌْﻘُﻮﺏَ ﻋَﻦْ ﻣُﺤَﻤﺪِ ﺑْﻦِ ﻳَﺤْﻴَﻰ ﻋَﻦْ ﺃَﺣْﻤَﺪَ ﺑْﻦِ ﻣُﺤَﻤﺪٍ ﻋَﻦْ ﻋَﻠِﻲﱢﱢ ﺑْﻦِ ﺍﻟْﺤَﻜَﻢِ ﻋَﻦْ ﺑِﺸْﺮِ ﺑْﻦِ ﺣَﻤْﺰَﺓَ ﻋَﻦْ ﺭَﺟُﻞٍ ﻣِﻦْ ﻗُﺮَﻳْﺶٍ ﻗَﺎﻝَ: 🔹ﺑَﻌَﺜَﺖْ ﺇِﻟَﻲّ ﺍﺑْﻨَﺔُ ﻋَﻢٍّ ﻟِﻲ ﻛَﺎﻥَ ﻟَﻬَﺎ ﻣَﺎﻝٌ ﻛَﺜِﻴﺮٌ: ﻗَﺪْ ﻋَﺮَﻓْﺖَ ﻛَﺜْﺮَﺓَ ﻣَﻦْ ﻳَﺨْﻄُﺒُﻨِﻲ ﻣِﻦَ ﺍﻟﺮﱢﱢﺟَﺎﻝِ ﻓَﻠَﻢْ ﺃُﺯَﻭّﺟْﻬُﻢْ ﻧَﻔْﺴِﻲ ﻭَ ﻣَﺎ ﺑَﻌَﺜْﺖُ ﺇِﻟَﻴْﻚَ ﺭَﻏْﺒَﺔً ﻓِﻲ ﺍﻟﺮﺟَﺎﻝِ ﻏَﻴْﺮَ ﺃَﻧّﻪُ ﺑَﻠَﻐَﻨِﻲ ﺃَﻧّﻪُ ﺃَﺣَﻠّﻬَﺎ ﺍﻟﻠﻪُ ﻓِﻲ ﻛِﺘَﺎﺑِﻪِ ﻭَ ﺳَﻨٌﻬَﺎ ﺭَﺳُﻮﻝُ ﺍﻟﻠﻪِ (ﺹ) ﻓِﻲ ﺳُﻨّﺘِﻪِ ﻓَﺤَﺮّﻣَﻬَﺎ ﺯُﻓَﺮُ. ﻓَﺄَﺣْﺒَﺒْﺖُ ﺃَﻥْ ﺃُﻃِﻴﻊَ ﺍﻟﻠﻪَ ﻋَﺰﱠ ﻭَ ﺟَﻞﱠ ﻓَﻮْﻕَ ﻋَﺮْﺷِﻪِ ﻭَ ﺃُﻃِﻴﻊَ ﺭَﺳُﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪِ (صلی الله علیه و آله ) ﻭَ ﺃَﻋْﺼِﻲَ ﺯُﻓَﺮَ ﻓَﺘَﺰَوّﺟْﻨِﻲ ﻣُﺘْﻌَﺔً. 🔹 ﻓَﻘُﻠْﺖُ ﻟَﻬَﺎ: ﺣَﺘّﻰ ﺃَﺩْﺧُﻞَ ﻋَﻠَﻰ ﺃَﺑِﻲ ﺟَﻌْﻔَﺮٍ (ﻉ) ﻓَﺄَﺳْﺘَﺸِﻴﺮَﻩُ . ﻗَﺎﻝَ : ﻓَﺪَﺧَﻠْﺖُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻓَﺨَﺒّﺮْﺗُﻪُ . ﻓَﻘَﺎﻝَ: ﺍﻓْﻌَﻞْ ﺻَﻠّﻰ ﺍﻟﻠّﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻤَﺎ ﻣِﻦْ ﺯَﻭْﺝٍ. 📚 ﺍﻟﻜﺎﻓﻲ 5- 465- 1 : 💠 مرحوم کلینی ( از علماء عصر غیبت صغری) در کتاب شریف وگرانسنگ فروع کافی، با سند متصل روایت کرده است از مردی از قریش که گفت: 🔹دختر عمویم که اموال فراوانی داشت برایم پیغام فرستاد که: تو خوب میدانی که من خواستگاران زیادی دارم اما با آنها ازدواج نکردم. و اینکه برای تو پیغام فرستادم به خاطر میل و رغبت به جنس مرد نیست بلکه بدین جهت است که شنیده ام که خداوند در قرآن، متعه(ازدواج موقت) را حلال کرده و رسول خدا(ص) در سیره و ممشای خود آن را باب کرده و رواج داده است اما زفر(عمر) آن را حرام کرده است. 🔹لذا من دوست دارم خداوند عزوجل را در بالای عرشش اطاعت کنم و رسول خدا(صلی الله علیه و آله ) را اطاعت کنم و با حرام کننده اش مخالفت نمایم. پس مرا به ازدواج موقت خود درآور. 🔹من به او گفتم: صبر کن تا از امام باقر(علیه السلام ) مشورت بگیرم. پس خدمت امام رسیدم و او را از ماجرا باخبر کردم. امام (سلام الله علیه)فرمود: انجام بده. سلام و درود خدا بر شما زن وشوهر باد. @moteha 🌹
🔰 پرسش: اگر خانمی بیوه یا طلاق داده باشد برای عقد کردن با ایشان اجازه کسی لازم است؟ 🔆 پاسخ: ازدواج دائم یا موقت با زن بیوه یا مطلقه بعد از تمام شدن عده وفات یا طلاق بدون اجازه ولی جایز است، البته به شرط این که در عقد صحیح به او دخول شده باشد هر چند از پشت. 📚 تذڪر :دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند. @moteha 🌹
🍌 تقویت میل جنسی با موز: 🔹 مصرف موز باعث احساس سرخوشی و رضایت در فرد می‌شود و به تنظیم هورمون‌ها و ترشح سروتونین کمک می‌کند، موز به دلیل داشتن آنزیم بروملین ( Bromelain ) که موجب تولید تستوسترون شده و کمک کننده به درمان ناتوانی جنسی در مردان و همچنین موجب تقویت میل جنسی در مردان می‌شود. 🔹تاثیر دیگر موز در تقویت قوای جنسی به دلیل منابع پتاسیم و ویتامین B مانند ریبوفلاوین است که یکی از خواص پتاسیم مقابله با اثرات منفی غذاهای شور است که این غذاهای شور موجب تضعیف جریان خون در آلت تناسلی و اختلال در رسیدن به اوج لذت جنسی می‌شود. @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 نکاح فضولی (صیغه ی عقد فضولی) 🔹نکاح در لغت به معنی عقد به تزویج و فضولی یعنی آنکه بی‌جهت در امور دیگران مداخله کردن است و در اصطلاح فقهی عقدی است که بدون این که اصالتاً یا به طور وکالتی در امر نکاح اجازه گرفته شده باشد یک مرد، زنی را به عقد خود درآورده یا یک زن خود را به عقد مردی درآورده و یا شخص ثالث دو نفر را به عقد هم درآورد. 🔹در فقه، نکاح فضولی مورد قبول مشهور فقها است، عقد صحیح مرکب از توافق، قصد و رضای طرفین است، اما در نکاح فضولی این شروط یافت نمی‌شود. 🔹عاقد عقد نکاح، باید دارای شرط کمال، بلوغ، عقل باشد «عقد فضولی نیز در صورتی نافذ است که عاقد به چنین صفاتی آراسته باشد» هر چند این عمل را بدون قصد و نیت فضولی انجام داده باشد. 🔹حال لازم است در مورد حکم و صحت و سقم چنین نکاحی بحث شود که آیا چنین نکاحی صحیح است یا خیر و اگر صحیح است این صحت مشروعیت دارد یا نه؟ در پاسخ باید گفت که: «نکاح فضولی در صورتی که طرف عقد یا طرفین عقد که اجازه ی آن ها گرفته نشده، رضایت به عقد و نکاح مطابق شرایط عقد بدهند صحیح است و اگر رضایت ندهند باطل است. 🔹نظر شهید ثانی در مورد روایتی که «محمد بن مسلم از امام محمد باقر (علیه السلام) نقل کرده که، مردی در حالی که غایب بوده، مادرش زنی را به عقد او درآورده، امام (علیه السلام) فرمودند: «نکاح جایز است، اگر بخواهد آن را قبول و اگر نخواهد آن را رد می‌کند» این است که «تنفیذ عقد نیاز به صیغه خاصی ندارد» زیرا اجازه و رضایت موجب صحت عقد است و نیاز به صیغه جدید ندارد. @moteha 🌹