فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷اظهار نظر یک خانم کارشناس در مورد ازدواج موقت
#احکام_شرعی
🔰 #عده در ازدواج موقت چه مدتی است؟
🔆 عِدِّه مدت زمانی است که زن پس از جدایی یا مرگ شوهرش باید از ازدواج خودداری کند.
در ازدواج موقت این مدت با توجه به نوع پایان ازدواج و شرایط باروری زن یا بارداری او متغیر است که ذیلا به آن اشاره میشود.
1. اگر زن حیض میبیند باید به اندازه دو حیض کامل عده نگهدارد
2. اگر زن حیض نمیبیند باید 45 روز عده نگهدارد
3. اگر زن حامله باشد، تا زمان زایمان باید عده نگهدارد
4. اگر زن همسرش فوت کند باید 4 ماه و 10 روز عده نگه دارد
🔷مواردی که لازم نیست عده نگهدارد:
1. اگر زن با شوهر نزدیکی(دخول) نکرده باشد
2. اگر زن یائسه باشد.
🔸نکته:
1. در ازدواج موقت، رضایت طرفین و خواندن صیغه کافی است و نوشتن و شاهد گرفتن لازم نیست.
2. خود زن و مرد میتوانند صیغه عقد را بخوانند. ابتدا مدت عقد (از یک ساعت تا چند سال) و میزان مهر (مثلاً از هزار تومان تا ...) را معین کنند و بعد صیغه عقد را بخوانند.
📚 تذکر :دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند
@moteha 🌹
#طب_همبستری
برای بهبود رابطه جنسی از هلو، میوه خوشمزه تابستانی استفاده کنید.
هلو سرشار از ویتامین C است و تعداد و کیفیت اسپرم را بهبود می دهد.
به همین دلیل است که پزشکان توصیه می کنند برای کاهش ناباروری مصرف هلو می تواند مؤثر باشد.
✅مطالبی درباره ازدواج موقت -بخش اول
⭐️از آنجا که در اسلام عنوانی به نام «صیغه محرمیت و رابطه خواهر و برادری» میان زن و مرد نامحرم وجود ندارد – به شکلی که امروز عده ای گمان می کنند می توانند طبق آن روابط خواهرانه و برادرانه میان دو نامحرم برقرار نمود- صیغه محرمیت چیزی به جز ازدواج موقت نیست که آن هم دارای شرایطی است که در ادامه ذکر می شود.
⭐️دلیل مشروعیت ازدواج موقت آیه ذیل می باشد:
«فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ1 »
روایات وارد شده از طربق شیعه و سنی نیز نشان می دهد که مراد از آیه ازدواج متعه است و منظور از «اجورهن» در آیه مهر است؛
علاوه بر آن شیعه و سنی بر این مطلب اتفاق نظر دارند که در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و ابوبکر و تا اواخر خلافت عمر متعه حلال بوده است؛ فقهای مکه نیز بر این مطلب متفق هستند و جواز متعه تا ابد به مالک و در صورت ضرورت به احمد بن حنبل نسبت داده شده است؛
✳️امام علی علیه السلام نیز فرموده است: اگر عمر نهی از متعه نکرده بود کسی زنا نمی کرد جز شقی و جنایتکار.
⭐️بنابراین اساسا طبق روایات فقهی شیعه ازدواج موقت برای جلوگیری از زنا و فحشا تشریع شده است و طبق بیان امام صادق علیه السلام با این حکم الهی، جلوی زنا گرفته می شود.
✳️باید گفت که اختلاف میان علمای فقه شیعه تنها درباره اذن پدر در ازدواج دختر باکره است. آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی دام ظله اذن پدر را در ازدواج باکره شرط ندانسته و فرموده اند: «چنانچه دختر رشیده باشد اذن پدر در ازدواج دائم و متعه شرط نیست و رضایت خودش کافی است.»
1. و زنانى را كه متعه كرده ايد مهرشان را به عنوان فريضه اى به آنان بدهيد و بر شما گناهى نيست كه پس از مقرر با يكديگر توافق كنيد؛ نساء/24
#احکام
شیدایی
✅مطالبی درباره ازدواج موقت -بخش اول ⭐️از آنجا که در اسلام عنوانی به نام «صیغه محرمیت و رابطه خواهر
✅مطالبی درباره ازدواج موقت - بخش دوم
⭐️حضرت آیت الله سید محمد صادق روحانی دام ظله اذن پدر را در ازدواج باکره شرط ندانسته و فرموده اند: «چنانچه دختر رشیده باشد اذن پدر در ازدواج دائم و متعه شرط نیست و رضایت خودش کافی است.»
❓در اینجا این سوال مطرح می شود که اساسا عنوان رشیده و بالغه بر چه کسی مصداق پیدا می کند؟ آیا این دو کلمه دارای معنای خاصی است تا جواز و عدم جواز اذن پدر در ازدواج بر آن صدق کند؟ در این میان آیا این دو عنوان ملاک و تشخیص مناسبی برای طیفی است که دستخوش هیجانات سنین نوجوانی و ابتدای جوانی خود می شوند؟ آیا این مساله باعث سوء استفاده عده ای نخواهد شد؟
اینها تعدادی از سوالاتی است که با بیان این مساله ممکن است به ذهن خطور کند لذا ابتداءا گریزی به روش استنباط ایشان درباره این حکم می زنیم:
✳️اقوال در مساله اذن پدر در ازدواج دختر باکره متعدد است و روایات نیز چندین طائفه اند:
روایاتی که دلالت بر استقلال از ولایت پدر دارند، تعداد آنها 23 تاست؛
روایاتی که دلالت بر جواز تزویج دختر از سوی پدر دارند؛
روایاتی که دلالت دارد جاریه ای که پدر دارد ازدواج نکند مگربا اذن پدر؛
روایاتی که دلالت دارد بر اعتبار اذن پدر در متعه؛
روایاتی که دلالت دارد بر استقلال باکره غیر سفیهه و مالکیت خودش در امر تزویج؛
روایاتی که دلالت دارد ازدواج دختر باکره جایز نیست مگر با اجازه و رضایت خودش؛
روایات متعددی که دلالت دارد بر جواز تزویج متعه باکره بدون اذن پدرش.
هر کدام از فقها به دسته ای از این روایات استناد کرده اند و جماعتی نیز میان این روایات جمع نموده اند که آیت الله روحانی همه آنها را در مجموعه عظیم خود به نام فقه الصادق نقل نموده اند و با رجوع به اخبار ترجیح، استناد فتاوای خود را از روایات فوق ذکر نموده اند. برای اطلاع دقیق از نظرات فقهی ایشان به فقه الصادق، جلد13، ص240 به بعد رجوع نمایید.
⭐️دلیل ساده ای که اینجا می توان اشاره کرد این است که :
به اتفاق همه فقهای شیعه دختر چنانچه باکره نباشد یا یتیمه باشد و پدر نداشته باشد می تواند بدون اذن برادر و مادر و بقیه فامیل به عقد دائم یا موقت خود اقدام نماید و عقدش صحیح است، و نیز به اتفاق همه علما اگر عقد کرد و دخول نشد و مرد عقد را فسخ نمود زن بلافاصله می تواند به عقد دیگری دربیاید. فقط در مساله دختر باکره دارای پدر میان علما اختلافی است که آیا بدون اذن پدر می توان ازدواج نماید یا نه؟ که نظر آیت الله روحانی این است که به واسطه روایاتی می تواند بدون اذن پدر ازدواج نماید. چرا که نمی شود احتمال داد خداوند این گونه میان یتیم و غیریتیم فرق بگذارد و بفرماید یتیم ولو برادرهایی دارد می تواند در این عمل مستقل باشد و خود را مثلا گرفتار کند و دختری که پدر دارد منزه از آن باشد.
در انتهای این بخش لازم به ذکر است که ازدواج با دختر رشیده بالغه بدون اذن پدر «جائز» است نه «واجب» بنابراین جایی برای خرده گیری به تشریع اسلام باقی نمی ماند.
#احکام
#طب_همبستری
#شکلات_تلخ میتواند به اختلال نعوظ کمک کند.
مصرف ۳۰ گرم شکلات تلخ چند بار در هفته می تواند برای گردش خون و قلب شما مفید باشد.
و استرس قبل از رابطه جنسی را از بین ببرد و مقدمات برقراری رابطه لذت بخش را مهیا سازد.
🍫 همچنین به بدن شما کمک می کند که اکسید نیتریک بیشتری بسازد که در بسیاری از داروهای اختلال نعوظ استفاده می شود.
#احکام_شرعی
🔰 سوال:
من در سوئد زندگی می کنم و با یک زن کتابی که مسیحی یاد می شود رابطه داشتم، من یک صیغه محرمیت با آن زن خوانده بودم حال آن زن یک بچه از من دارد و آن زن می خواهد بچه را داشته باشد.
می خواستم بدانم که وظیفه شرعی من چه است؟
❇️ پاسخ :
ازدواج موقت با اهل کتاب جایز است و فرزند هم مال هر دو است.
تذکر :دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند.