11.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌همچنانکه مزخرف ترین سبک پزشکی در ایران هست.
❌مزخرف ترین نظام آموزشی نیز در ایران هست.
❌آموزش و پرورش کارخانهای که آدمها را #شبیه هم میکند.
👌فرزندان خود را از شر آموزش و پرورش #نجات دهید.
🔰کانال طب اسلامی (فدک)
@tebeslami_fadak
تبیین انواع ازدواج
اینکه شما از یه چیزی خوشتون بیاد یا بدتون بیاد دقیقا به فرهنگ شما بستگی داره، یعنی آدما تابع فرهنگاش
سلام علیکم احسنت کاملا موافقم خییلی عالی توضیح دادید.
ازواج موقت طولانی مدت ، نیاز امروز
بسم الله الرحمن الرحیم
ازدواج موقت ، نشانه حقانیت و عقلانیت اسلام
حضرت علی علیه السلام: اگر عمر، ازدواج موقت را حرام نمیکرد هیچ کس زنا نمیکرد مگر انسان بدبخت . (تفسیر جامع البیان، طبری، 4/15؛ الدّرّ المنثور، سُیوطی، ج2 /140و141؛ تفسیر کبیر، فخر رازی، 10/50 – هرسه اهل سُنـّت وشافعی مذهب)
تذكر 1: اصل در اسلام ،ازدواج دائم است و همه ما وظیفه داریم در كمك و تشویق جوانان به ازدواج اگاهانه و موفق و ساده و بدون تجملات تلاش كنیم.
تذكر2: ازدواج موقت برای كسانی است كه امكان ازدواج دایم را ندارند و برای مواقع اضطراری و برای دوری از گناه است و به هیچ وجه نباید جای ازدواج دایم را بگیرد.
جملاتی از بزرگان درباره ی ضرورت ترویج ازدواج موقت
نظر مراجع بزرگوار تقلید :
کسی که به واسطه نداشتن همسر و نداشتن شرایط ازدواج دائم، به گناه می افتد،در صورت امکان ،ازدواج موقت بر او واجب است.
تذكر 1: اصل در اسلام ،ازدواج دائم است و همه ما وظیفه داریم در كمك و تشویق جوانان به ازدواج اگاهانه و موفق و ساده و بدون تجملات تلاش كنیم.
تذكر2:ازدواج موقت برای كسانی است كه امكان ازدواج دایم را ندارند و برای مواقع اضطراری و برای دوری از گناه است و به هیچ وجه نباید جای ازدواج دایم را بگیرد.
تذكر3: بهتر است مدت ازدواج موقت بیش از 5 ماه باشد .
علامه طباطبایی (رحمه الله)
اسلام برای پاسخ دادن کامل به غریزه ی جنسی و جلوگیری از زنا و بی بند و باری جنسی ازدواج موقت را با شرایط ویژه در میان قوانین خود گنجانده است.»
شهید مطهری (رحمه الله):
« قطعا اگر قانون ازدواج موقت از مغرب زمین آمده بود کنفرانس ها و سمینار ها در دفاع از آن داده می شد. »
آیا غریزه ی جنسی به بهانه ی فارغ التحصیل شدن دست از سر ما بر می دارد.
«... دو راه بیشتر باقی نمی ماند یا اینکه جوانان را به حال خود رها کنیم و به روی خود نیاوریم به یک پسر اجازه بدهیم از صد ها دختر کام بگیرد و به یک دختر اجازه دهیم با ده ها پسر رابطه ی نامشروع داشته باشد راه دوم ازدواج موقت و آزاد است.»
شهید بهشتی و شهید باهنر :
«جوانان بسیاری در اثر فشار غریزه ی جنسی نیروها و استعدادهای ارزنده شان بیهوده از دست می رود...محرومیت جنسی جوانان غالبا بهترین ایام آنها یعنی جوانی را از تلخ ترین دوره های عمرشان کرده»
نظر شهید دكترمحمد بهشتی(رحمه الله):
هدف ازدواج موقت داشتن روابط جنسی قانونی است.
در حقوق اسلامی یك نوع ازدواج موقت و غیردائمی پیشنهاد شده است ، در این نوع ازدواج هدف ، تشكیل خانواده نیست ، بلكه داشتن روابط جنسی قانونی در حدی است كه تعیین می كنند ، به همین جهت باید برای این منظور قراری روشن میان خود داشته باشند و قراردادی شخصی میان آنها بسته می شود. قراردادی كه در آن همه ی جهات مشخص شده باشد.
كتاب شناخت اسلام ص 329
شهید نواب صفوی(رحمه الله):
«بهترین راه برای جلوگیری از خطر انحراف جنسی راهی است که اسلام به وسیله ی قانون مقدس ازدواج موقت وضع نموده و آنرا از ازدواج دائم مقدس تر نموده و ثواب هایی که بر آن مترتب نموده چندین برابر پاداش هایی است که بر عقد دائم قرار داده است »
« با نصایح بی مغز جلوی حس طبیعی شهوت را نمی توان گرفت »
«خواهران و برادران ! اگر از این امر مشروع با تعصب جلوگیری کردید به زنای نا مشروع با تاسف سخت دچار خواهید شد»
مرحوم آیة الله فاضل لنکرانی:
« گاهی دختر و پسر در شرایطی خاص قرار می گیرند که ازدواج دائم برایشان ممکن نیست مثل دانشجویان پسر ودختری که در بالاترین مراتب شهوت و هیجان جنسی هستند اگر در این هنگام ازدواج موقت مجاز نباشد معمولا به حرام می افتند »
« انصاف اینست که ازدواج موقت از خصائص اسلام است و هر یک از متصدیان زعامت و حکومت آن را حرام بداند به تحقیق در اسلام نقصان ایجاد کرده است. »
آیةالله مکارم شیرازی:
« در صحیح مسلم از جابر بن عبدالله انصاری نقل شده که می گفت : ما در زمان پیامبر (ص) به طور ساده ازدواج موقت می کردیم »
شهید مطهری (رحمه الله):
« قطعا اگر قانون ازدواج موقت از مغرب زمین آمده بود کنفرانس ها و سمینار ها در دفاع از آن داده می شد. »
آیا غریزه ی جنسی به بهانه ی فارغ التحصیل شدن دست از سر ما بر می دارد.
«... دو راه بیشتر باقی نمی ماند یا اینکه جوانان را به حال خود رها کنیم و به روی خود نیاوریم به یک پسر اجازه بدهیم از صد ها دختر کام بگیرد و به یک دختر اجازه دهیم با ده ها پسر رابطه ی نامشروع داشته باشد راه دوم ازدواج موقت و آزاد است.»
شهید بهشتی و شهید باهنر :
«جوانان بسیاری در اثر فشار غریزه ی جنسی نیروها و استعدادهای ارزنده شان بیهوده از دست می رود...محرومیت جنسی جوانان غالبا بهترین ایام آنها یعنی جوانی را از تلخ ترین دوره های عمرشان کرده»
نظر شهید دكترمحمد بهشتی(رحمه الله):
هدف ازدواج موقت داشتن روابط جنسی قانونی است.
در حقوق اسلامی یك نوع ازدواج موقت و غیردائمی پیشنهاد شده است ، در این نوع ازدواج هدف ، تشكیل خانواده نیست ، بلكه داشتن روابط جنسی قانونی در حدی است كه تعیین می كنند ، به همین جهت باید برای این منظور قراری روشن میان خود داشته باشند و قراردادی شخصی میان آنها بسته می شود. قراردادی كه در آن همه ی جهات مشخص شده باشد.
كتاب شناخت اسلام ص 329
شهید نواب صفوی(رحمه الله):
«بهترین راه برای جلوگیری از خطر انحراف جنسی راهی است که اسلام به وسیله ی قانون مقدس ازدواج موقت وضع نموده و آنرا از ازدواج دائم مقدس تر نموده و ثواب هایی که بر آن مترتب نموده چندین برابر پاداش هایی است که بر عقد دائم قرار داده است »
« با نصایح بی مغز جلوی حس طبیعی شهوت را نمی توان گرفت »
«خواهران و برادران ! اگر از این امر مشروع با تعصب جلوگیری کردید به زنای نا مشروع با تاسف سخت دچار خواهید شد»
مرحوم آیة الله فاضل لنکرانی:
« گاهی دختر و پسر در شرایطی خاص قرار می گیرند که ازدواج دائم برایشان ممکن نیست مثل دانشجویان پسر ودختری که در بالاترین مراتب شهوت و هیجان جنسی هستند اگر در این هنگام ازدواج موقت مجاز نباشد معمولا به حرام می افتند »
« انصاف اینست که ازدواج موقت از خصائص اسلام است و هر یک از متصدیان زعامت و حکومت آن را حرام بداند به تحقیق در اسلام نقصان ایجاد کرده است. »
آیةالله مکارم شیرازی:
« در صحیح مسلم از جابر بن عبدالله انصاری نقل شده که می گفت : ما در زمان پیامبر (ص) به طور ساده ازدواج موقت می کردیم »
« غریزه ی جنسی یکی از نیرومندت
آیة الله مصباح یزدی:
« متاسفانه منع ازدواج موقت باعث می شود که مردم زیادی مرتکب گناه کبیره ی زنا شوند »
«علیرغم اینکه مردم نیاز خودشان را به این مسئله درک می کنند و با توجه به شرایط کنونی که مصلحت این حکم روشن شده است باز هم بر اثر رسوبات ذهنی موانعی ایجاد می شود که این سنّت احیاء نگردد. »
«زن هم نیاز جنسی دارد و باید نیازش ارضاء شود . ممکن است که به صورت ازدواج دائم نتواند ولی به صورت ازدواج موقت برایش مهیا باشد یعنی شرایط زندگیش طوری باشد که تن به مقررات ازدواج دائم ندهد . ممکن است داوطلبی برای ازدواج دائم نداشته باشد ولی ممکن است نیاز جنسی اش به وسیله ی ازدواج موقت مرتفع شود. این مصالح واقعی انسان است .»
✅✅✅🌺🌺🌺🌺🌺
ازدواج موقت ، نشانه حقانیت و عقلانیت اسلام
نظر شهید دكتر باهنر(ره) در مورد ازدواج موقت:
ازدواج موقت برای جوانان راه معقول و علمی است.
ازدواج غیردائمی از نظر قانونی و عرف ، راهی معقول ، علمی و شناخته شده است كه هم می توان به وسیله ی آن از فشار غرایز در جهت خطرناك و درهم ریختگی و آشفتگی كاست و آن را در طریق صحیح به كار انداخت و هم به آسانی خود را از تحمل یك نوع رنج روحی و احساس گناه ، عصیان و تخلف از اصول و مقررات اخلاقی و قانونی رها ساخت.
ازدواج موقت ، نظر عده ای از متفكران غربی را نیز به خود جلب كرده است.
كتاب ازدواج موقت مدیریت شهوت / ص 30
نظر شهید بزرگوار سید مجتبی نواب صفوی در مورد ازدواج موقت:
برادران و خواهران ! اگر از این مشروع آسان با تعصب جلوگیری كردید به زنای نامشروع با تاسف سخت دچار خواهید شد !
حس مقدس شهوت همیشه گرسنه و آماده ی فعالیت بوده است. كه قطعا اگر راه مشروعی برای رفع نیازش پیدا نشود دست به وسائل نامشروعی زده ، هزاران هزار بدبختی و مرض و مفسده به بار آید.
پس بهترین راه برای جلوگیری از این خطر و سیر كردن این حس مقدس عمومی ، همان راه مقدس و مشروع است كه قانون مقدس الهی وضع نموده است و آن را مقدس تر از نكاح و ازدواج دائم داشته و ثوابهای اخروی كه بر آن مترتب نموده ، چندین برابر پاداش هایی است كه بر عقد ازدواج دائم مترتب نموده است.
و این چاره ی مشروع و عجیب كه دین مقدس خدا برای جلوگیری از خطر خانمان سوز زنا وضع كرده است ، در هیچ دین و قانونی موجود نمی باشد و تمام اقوام دنیا از قوانین نكاح و زناشویی مشكل ، یقینا به اندازه بی شماری سرپیچی می كنند و با مذاق خشك و پند و اندرزهای بی مغز جلوی این حس قوی و فساد آنرا نمی توان گرفت و جز تمسك به اصل مقدس ازدواج زناشویی موقت اسلام ، چاره ای نخواهد بود.
برادران و خواهران! اگر از این مشروع آسان با تعصب جلوگیری كردید به زنای نامشروع با تاسف سخت دچار خواهید شد !
آیت الله مکارم شیرازی و ازدواج موقت...
آیت الله مكارم شیرازی پیرامون ازدواج موقت می نویسند: این موضوع مخصوصاً در عصر ما كه سن ازدواج بر اثر طولانی شدن دورة تحصیلی و مسائل پیچیدة اجتماعی بالا رفته، و كمتر جوانی میتواند در سنین پایین یعنی در داغ ترین دوران غریزة جنسی اقدام به ازدواج كند شكل حادتری به خود گرفته است با این وضع چه باید كرد؟
آیا باید مردم را به سركوب كردن این غریزه ( همانند رهبانها و راهبهها ) تشویق نمود؟ یا اینكه آنها را در برابر بی بند و باری جنسی آزاد گذاشت ، و همان صحنههای زننده و ننگین كنونی را مجاز دانست؟ و یا اینكه راه سومی را در پیش بگیریم كه نه مشكلات ازدواج دائم را به بار آورد و نه بی بند وباری جنسی را؟ خلاصه اینكه « ازدواج دائم» نه در گذشته و نه در امروز به تنهائی جوابگوی نیازمندیهای جنسی همه طبقات مردم نبوده و نیست ،و ما بر سر دو راهی قرار داریم یا باید «فحشا» را مجاز بدانیم و یا طرح ازدواج موقت را بپذیریم، معلوم نیست آنها كه با ازدواج موقت و فحشا مخالفند چه جوابی برای این سؤال فكر كرده اند؟!
طرح ازدواج موقت ، نه شرائط سنگین ازدواج دائم را دارد كه با عدم تمكن مالی با اشتغالات تحصیلی و مانند آن نسازد و نه زیانهای فجایع جنسی و فحشا را در بردارد.تفسیر نمونه ج 3 ص 341
نظر استاد رحیم پور ازغدیدر مورد ازدواج موقت:
راه حل بحران جنسی در کشور ازدواج موقت است .
♦️یک و نیم میلیون دختر دهه شصتی هنوز ازدواج نکردند
امیرحسین بانکیپور:
🔹 شعار ازدواج ۲۰ ساله ها را باید سر دهیم
🔹ایران تا چندساله دیگر گرفتار سیاه چاله جمعیتی خواهد شد
🔹حدود ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دختر دهه شصتی داریم که ۱ و نیم میلیون نفر از آنها ازدواج نکردند.
🔹خواهش میکنم مسئولین وزارتخانهها و مدیرکل ها توجه ویژه به این موضوع داشته باشند چون این یک و نیم میلیون نفر از حق حیاتی خود محروم ماندند و باید عزم جدی برای شرایط ازدواج آنها به خرج دهیم.
@AkhbareFori
https://instagram.com/fori_plus?igshid=la45abwlch90
🔮 *خانم ها بخوانند ولذت ببرند این همان دینی است که دشمنان میگویند اسلام برای زن ارزش قائل نیست.*
👇👇🌹🌹
1️⃣ *پیامبراکرم(ص):*
هرگاه زنی برای مرتب کردن خانه چیزی راازجایی به جای دیگر ببردخداوندبه اونظررحمت میکند.
2️⃣ *پیامبر اکرم (ص):* درهربار شیرخوردن نوزادخداوند ثواب آزادکردن یک بنده رابه زن میدهد.
3️⃣ *امام علی(ع):*
جهادزن خوب شوهرداری کردن است.
4️⃣ *امام صادق(ع):*
بهترین زنان زنی است که برای شوهرش خوشبوباشد.
5️⃣ *امام صادق (ع):*
چندگروه اززنان باحضرت زهرا(س) درقیامت محشورمیشوند.یکی از آنان زنانی هستندکه بربداخلاقی شوهرخودصبرمیکنند.
6️⃣ *امام محمدباقر(ع):*
هیچ چیزبرای زن درشب اول قبر بهترازرضایت شوهرش نیست.
7️⃣ *پیامبراکرم(ص):*
یک لیوان آب دست شوهردادن بهتر ازیک سال نمازشب خواندن وروزه گرفتن است.
8️⃣ *پیامبراکرم(ص):*
چون زنی به شوهرخودآب گوارایی دهدخداوند ۶۰ گناه او رامیبخشد.
9️⃣ *حضرت فاطمه زهرا(س):*
هیچ زنی نیست که دیگ غذایش را بشویدمگرآنکه خدوانداوراازگناهان وخطاهامیشوید.
🔟 *حضرت فاطمه زهرا(س):*
هیچ زنی نیست که هنگام نان پختن عرق کندمگرآنکه خداوندبین او و جهنم هفت خندق قراردهد.
1️⃣1️⃣ *حضرت فاطمه زهرا(س):*
هیچ زنی نیست که لباس ببافد (بدوزد)مگرآنکه خداوندبرای هر نخی صدحسنه مینویسدوصدگناه محومیکند.
2️⃣1️⃣ *حضرت فاطمه زهرا(س):*
هیچ زنی نیست موی فرزندان خود شانه بزندولباس آنان رابشوید،مگر آنکه خداوندبرای هرمویی حسنه ای بنویسدوبرای هرموی گناهی راپاک کند واو رادرچشم مردم زینت دهد.
3️⃣1️⃣ *حضرت زهرا(س):*
بهتروبرترازهمه اینهارضای خدا و رضای مردازهمسرش است.رضای همسررضای خداوغضب همسرغضب خدامیباشد.
4️⃣1️⃣ *حضرت زهرا(س):*
هیچ زنی نیست که بااطاعت همسرش بمیردمگرآنکه بهشت براو واجب میشود.
5️⃣1️⃣ *امام صادق(ع):*
هیچ زنى نیست که شوهرش رایکبار آب دهد(یک لیوان)مگراینکه این رفتاربراى اوازعبادت یک سال که روزهایش راروزه بگیردوشبهایش به شب زنده دارى مشغول باشدبهتر است وخداونددرعوض هربارکه شوهرش راآب دهد،شهرى دربهشت براى اوبنامیکندوشصت گناه ازاومی آمرزد.
📚 *وسائل الشیعه،ج ۲،ص۳۹
*✍ این همه حدیث زیبابرای توست بانو.. گوارای وجودت، ای جهادگر خانه 💚
#راههای_جلب_رضایت_همسر_اول
نظرات برخی اعضای محترم👇
۱.ابراز محبت و علاقه خود را به همسرتان از همان ابتدای بحث رعایت کنید.
۲.از لحاظ علمی و عقلی و اخلاقی و وجدانی موضوع را برای ایشان توضیح دهید
۳.اگر در حین بحث کار به مجادله کشید سعی کنید بحث را محبت آمیز جمع کنید و در فرصت های دیگری بحث را مطرح کنید.
۴.در گام اول اگر مبحث از طرف شما شروع شد ،سعی کنید در گام های بعدی آنقدر صبوری کنید که خود همسرتان بحث را وسط بکشد و مشتاق ادامه بحث شود.
۵.اگر مخالفت همسرتان زیاد است در ابتدای راه به صورت غیر مستقیم بحث را به میان بکشید(مثلاً با دفاع از تعدد زوجات در مواجهه با دیگران در حضور همسرتان)
۶.برای نتیجه دادن اهل صبر باشید.
۷.در مورد معارف موجود در تعدد از قبیل(عدالت،مخالف نبودن علما و رهبر، شهوت رانی نبودن قضیه)برای زن از همه لحاظ معرفت افزایی کنیم.
۸. فارغ از بحث علمی، باید همسرتان را از نظر حالات روحی و روانی هم نسبت به چرایی و چگونگی تعددزوجات آماده نمایید و این بخش در کنار مباحث دیگر اهمیت به سزایی دارد
۹.سعی کنیم خانمی را که خودش از لحاظ قلبی و ایمانی پذیرای این کلام الهی شده را با همسرمان آشنا و همزبان کنیم.
۱۰.توسل به اهل بیت علیهم السلام و تضرع به درگاه حضرت حق
*شما هم میتوانید نظرات و تجربیات خود را به ادمین مدیریت ارسال کنید
✅ قَالَ عَلیٌّ (عَلَیهِ السَّلامُ):
«غَيْرَةُ الْمَرْأَةِ كُفْرٌ وَغَيْرَةُ الرَّجُلِ إِيمَانٌ ، غیرتِ زن کفر است و غیرتِ مرد ایمان».
👈نهج البلاغه ، حکمت۱۲۴
i