eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
56 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
311 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
ایام ربيع الاول: شادی یا عزا ❌ ⛔️۴ دلیل بر غلط بودن سقط حضرت محسن در ربیع الاول ⛔️ 🚫آیا باید همه ایام را عزاداری کرد⁉️ (توضیح: مرتضی کهرمی ) ▬▬▬▬▬▬▬▬ کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
پرسش: 👈 اگر يك پسری 16 ساله از دختری خوشش بيايد اما در نباشد، حكم آن چيست؟ من رابطه با دختر را برای كار های بد و شيطانی نمی‌خواهم. بلکه با يك هدف متعالی و خوب و برای پيشرفت در زندگی می‌خواهم. پاسخ (نشانی پیوند): ✍️ هر کسی ممکن است از کسی، چیزی یا کاری خوشش بیاید، یا بدش بیاید؛ مهم این است که بداند «چرا خوشش یا بدش آمده است؟!» یعنی باید عقلانیت را بر عواطف، احساسات و هوای نفس غالب گرداند - قلبش را به نور عقل روشن سازد و افسار هوای نفس را نیز به عقل سلیم بسپارد؛ در غیر این صورت، چه بسا خوش‌آمدن، به شکل «محبّت» جلوه کند و یا هوای نفس، عشق قلبی به نظر رسد. ✔️ فرق است بین، محبّت، مودّت و عشق، با خوش‌آمدن، پسندیدن، جذب شدن، رویکرد هوای نفس و ...، که برخی به خطا، تمامی این رویکردها و حالات را «» می‌نامند. ✔️ همیشه [به ویژه در رابطه با دختر و پسر] دقت کنید که اولین نظر و نگاه کجا بوده؟ - از چه چیزی خوشتان آمده است؟! - و سپس به چرایی و اهداف بیندیشید. ✔️ دختران و پسران نوجوان و جوانی که به ارزش‌هایی پایبند می‌باشند و تقیداتی را رعایت می‌کنند، در مواجه با چنین رویداد و حالتی، زود خود را توجیه می‌کنند که «من دنبال هوا و هوس نیستم، بلکه اهداف متعالی و پیشرفت را در نظر دارم!» ... . بیشتر را اینجا بخوانید: 👇 https://www.x-shobhe.com/shortanswer/13455.html @X_shobhe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_3821443577.mp3
1.06M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۵۴ اعراف ✍در آيه ى قبل، سخن از محو شدن هر چيز و هر كس در قيامت بود، جز خداوند، «ضلّ عنهم...» در اينجا معرّفى پروردگار واقعى است. «يوم»، غير از «نهار» است. «نهار»، روزِ در برابر شب است، ولى «يوم»، گاهى به معناى روز است و گاهى به معناى شبانه روز و گاهى هم به روزگار و دوره، يوم گفته شده است و در اين آيه، معناى اخير مراد است. «تبارك» از «بركت»، به معناى بقا و ماندگارى است. «بَرَك»، سينه ى شتر است، وقتى كه شتر سينه اش را بر زمين مى گذارد، نشانه ى استقرار و ماندن اوست. آنگاه به هر صفتى كه پايدار و بادوام باشد و هر موجودى كه داراى عمر طولانى يا آثار مستمرّى باشد، بركت گفته شده است. «بِركه»، نيز جايى است كه مدّتى طولانى آب در آن مى ماند و ذخيره مى شود. با توجّه به قرائن موجود در اين آيه و آيات ديگر قرآن، منظور از «خلق»، آفرينش نخستين و منظور از «امر»، جعل و وضع قوانين حاكم بر هستى است كه آفريده ها را در مسير خود هدايت مى كند. (137) «استوى على العرش»، كنايه از قدرت، سلطه، تدبير، هدايت و اداره كامل جهان است. در زبان فارسى هم، بر تخت نشاندن يا از تخت نشستن، يعنى بر اوضاع مسلّط شدن و قدرت و حكومت را به دست گرفتن. البتّه ممكن است «عرش»، كنايه از جهان ماوراى ماده و «كرسىّ» كنايه از جهان مادّه باشد، چنانكه در آيةالكرسى مى خوانيم: «وسع كرسيّه السموات و الارض». (138) همان گونه كه خداوند خورشيد و ماه و ستارگان را براى هدايت و استفاده ى مخلوقات مسخّر آنان قرار داد، رسالت وامامت واهل بيت عليهم السلام را نيز در مسير استفاده و هدايت آنان قرار داد، چنانكه به نقل شيعه و سنّى پيامبر صلى الله عليه وآله فرمودند: «النّجوم أمان لاهل الارض و اهل بيتى أمان لامّتى» (139) خداوند گرچه قدرت دارد كه همه ى هستى را در يك لحظه خلق كند، ولى تأنّى و تدريج، سنّت اوست، لذا هستى را در شش دوره آفريده است. چنانكه عجله و شتاب بى دليل، امرى شيطانى و راه نفوذ و تسلّط اوست. پيامبر صلى الله عليه وآله فرمودند: «التّأنّى من الرّحمن و العجلة من الشيطان». حضرت على عليه السلام نيز فرمود: اگر خدا مى خواست آسمان و زمين را در كمتر از يك چشم بهم زدن مى آفريد، ولى ترتيب و مرور را مثالى براى اُمناى خود و حجّتى بر خلقش قرار داد. (140) مولوى مى گويد: مكر شيطان است تعجيل و شتاب خوى رحمن است صبر و احتساب با تأنّى گشت موجود از خدا تا به شش روز اين زمين و چرخ ها ورنه قادر بود كز كُن فَيكون صد زمين و چرخ آوردى برون آدمى را اندك اندك آن همام تا چهل سالش كند مردى تمام اين تأنّى از پى تعليم توست صبر كن در كار، دير آى و درست ----- 137) تفسير نمونه 138) تفسير نمونه 139) تفسير فرقان 140) تفسير اثنى عشرى - آفريدگار هستى، لايق تدبير و مديريّت آن است. «ربّكم اللّه الّذى خلق...» - عرش، مركز مديريّت و تصميم گيرى خداوند است. «استوى على العرش» - تعقيب دائمى شب و روز، تنها با كروى بودن و حركت داشتن زمين ممكن است. «يطلبه حثيثاً» - هستى، هم نظام دارد و هم تسليم اراده ى خداست. «مسخرات بأمره» - هم آفرينش به دست خداست، هم اداره و تدبير آفريده ها. «له الخلق والامر» - خداوند سرچشمه ى بركات است. «تبارك اللّه» - نزول بركات، از ربوبيّت خداوند است. «تبارك اللّه ربّ العالمين» - تمام هستى در حال تكامل و تحت تربيت الهى است. «ربّ العالمين»
۵۵ اعراف پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله در سفرى بعضى اصحاب را ديدند كه با فرياد دعا مى كنند، حضرت فرمودند: آرام دعا كنيد. (141) حضرت زكريّا نيز خداوند را در پنهانى و با اخلاص ندا مى كرد. «نادى ربّه نداءً خفيّاً» (142) زيرا نشانه ى ادب است چنانكه خداوند به مؤمنان مى فرمايد: بلندتر از صداى پيامبربا او سخن نگوييد. «لاترفعوا اصواتكم فوق صوت النبىّ كجهر بعضكم لبعض» (143) وممكن است صداى بلند در عبادت ونيايش، زمينه ساز تظاهر وريا باشد. تضرّع و ناله در دعا، نشانه ى توجّه انسان به كمبودها و نيازهاى خود و عامل شكستن غرور و خودخواهى است. زيرا آنكه خود را قوى و غنى بداند، در برابر هيچ كس ناله و درخواستى ندارد. امام صادق عليه السلام فرمود: تضرّع در دعا، دستان را به طرف آسمان بلند كردن و دعا نمودن است، (144) پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله نيز چنين دعا مى كرد و سلمان فارسى از آن حضرت نقل كرده كه فرمود: خداوند حيا مى كند دستى را كه به دعا بلند شود محروم برگرداند. (145) ----- 141) تفاسير مجمع البيان و كبير فخررازى 142) مريم، 3 143) حجرات، 2 144) كافى، ج 2، ص 481 145) تفسير قرطبى - پس از خداشناسى، خداپرستى لازم است. «اُدعوا ربّكم» در آيه ى قبل، خداشناسى مطرح شد، در اين آيه خداپرستى. - بهتر است دعا با استمداد از كلمه ى «ربّ» و همراه تضرّع و زارى و پنهانى باشد. «اُدعوا ربّكم تضرّعاً و خفية» دعاى پنهانى از ريا دور و به اخلاص نزديك تر است. - دعا وقتى مؤثّر است كه خالصانه و همراه با تضرّع باشد. «تضرّعاً و خفية» - با تمام وجود و با كمال خضوع خدا را بخوانيم وزبانمان نماينده همه ى وجود ما باشد. «اُدعوا... تضرّعاً» - گردنكشان و تجاوزكاران، از لطف و محبّت الهى محروم مى باشند. «انّه لا يحبّ المعتدين» - دعا نكردن، دعاى بى تضرّع و دعاى ريائى، از نمونه هاى سركشى و تجاوز است. «المعتدين»
‼️ حکم برگزاری جشن نهم ربیع الاول 🔷 س ۸۶۹۱: چند سالی است بعضی از مردم و هیأت‌های مذهبی نهم ربیع الاوّل را بعنوان عید الزهرا جشن می‌گیرند و بعضاً در این مراسمات به مقدسات دیگر مذاهب توهین می‌کنند، آیا برپایی و شرکت در این گونه مراسمات جایز است؟ ✅ ج: هرگونه گفتار یا کردار و رفتاری که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمین شود جایز نیست. 🆔 @resale_ahkam
شرایط لباس نمازگزار الف) پاک باشد. ب) غصبی نباشد (مباح باشد). ج) از اجزای مردار نباشد. د) از حیوان حرام گوشت نباشد. هـ) طلا بافت نباشد. و) از ابریشم خالص نباشد. توجه: شرط پنجم و ششم اختصاص به لباس مردان دارد. 📕 منبع: کلیک کنید 🆔 @resale_ahkam
✅ شرایط مکان نمازگزار ۱. مباح باشد. (یعنی غصبی نباشد). ۲. بی حرکت باشد. ۳. از جاهایی نباشد که توقف در آن حرام است. ۴. جلوتر از قبر پیغمبر(ص) و امام(ع) نایستد. ۵. محل سجده‌ی نمازگزار پاک باشد. ۶. موجب نجاست لباس و بدن نمازگزار نشود. ۷. میان‌ زن‌ و مرد در حال نماز بنا بر احتیاط واجب حداقل یک وجب فاصله باشد. ۸. مسطح باشد. 📕 منبع: کلیک کنید 🆔 @resale_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا