120.mp3
1.09M
🎧 صوت #صفحه_۱۲۰
🍀 #سوره_مائده #جزء_۶
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
📃هرروز #تلاوت_یک_صفحه_قرآن
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال #مهدی_موعود👇
🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۷۱ مائده
🕌🕍🛕🕋🕋🛕🕍🕌
✍« #فتنة» در آيه، يا به معناى آزمون و يا به معناى عذاب است.
#بنى_اسرائيل مى پنداشتند #آزمايش ها يا قهر و عذاب الهى، مربوط به دوران #حضرت_موسى عليه السلام بوده و شامل آنان نمى شود. از اين رو سرگرم زندگى مادّى، رفاه طلبى و بى تفاوتى نسبت به آيات الهى شدند.
- براى مدّتى در خط مستقيم بودن مهم نيست، مهم حسن عاقبت است.
- غرور و خودبرتربينى و گمان و وهم، انسان را كور و كر و از شناخت صحيح، محروم مى سازد
- خداوند مهربان است، ولى انسان ها لجوج اند.
۷۲ مائده
🕌🕍🛕🕋🕋🛕🕍🕌
✍ فرقه ى #يعقوبيّه از مسيحيان مى گويند: #خداوند با #مسيح در ذات متّحد شد و يك چيز گشتند.
اين آيه عقيده بعضى از مسيحيان را بيان مى كند كه خداوند را همان مسيح مى دانند و آيه بعد عقيده گروه ديگرى را نقل مى كند كه #تثليث را پذيرفته اند. لازم به ذكر است كه در انجيل مرقس، (باب 12 آيه 29) #عيسى عليه السلام مردم را به توحيد دعوت كرده و مى فرمايد: خداى ما خداوند واحد است. در #انجيل_متّى نيز (باب 6 آيه 24) چنين آمده است: محال است كه انسان دو آقا و دو محبوب داشته باشد. هم خدا را خدمت كند، هم ديگرى را.
#امام_صادق عليه السلام در بيان گناهان كبيره فرمودند: بزرگ ترين گناهان كبيره، شرك به خداست و سپس اين آيه را تلاوت فرمودند. (151)
- در برابر انحرافات بزرگ، بايد قاطعيّت نشان داد. «لقد كفر»
- كسى كه از مادر متولّد شده است، چگونه مى تواند خدا باشد؟ «مسيح ابن مريم»
- مشرك، هرگز به بهشت نمى رود. «فقد حرّم اللّه ...»
- آنان كه حضرت عيسى را خدا مى دانند، كافر، مشرك، ظالم و از بهشت محرومند.
۷۳ مائده
🕌🕍🛕🕋🕋🛕🕍🕌
✍آيه ى قبل، اعتقاد انحرافى حلول خداوند در مسيح را ردّ كرد، اين آيه انحراف عقيده به #تثليث را بيان مى كند، چون هر دو #شرك است و بايد با آن مبارزه شود.
در عقيده به تثليث، #خدا،# مسيح و #روح_القدس (أب و ابن و روح القدس)، هر سه خدا محسوب مى شوند، البتّه اخيراً گروهى از دانشمندان مسيحى مى گويند: عقيده به تثليث، اعتبار علمى ندارد. (152)
-----
152) تفسير الميزان.
- شرك و چند خدايى (تثليث)، كفر است. «لقد كفر»
۷۵ مائده
🕌🕍🛕🕋🕋🛕🕍🕌
✍در اين آيه، خداوند سه دليل مى آورد كه #عيسى عليه السلام خدا نيست:
۱- از مادر متولد شده و پسر مريم است.
۲- پيامبرانى مثل او نيز بوده اند و او بى همتا نيست.
۳- او هم مانند ديگران نياز به غذا داشته و قدرتش را از لقمه نانى به دست مى آورده، پس از خود قدرت ندارد تا خدا باشد. آرى، آنكه نياز به غذا دارد، نمى تواند خالق باشد. اينها بيان روشن و عمومى و همه فهم #قرآن است.
«صدّيق» كسى است كه بسيار راستگو باشد و راستگويى خود را با كردار درستش ثابت كند.
در آيه ى ديگر، صدّيقه بودن حضرت مريم چنين بيان شده است كه او كلمات الهى را تصديق مى كرد و از عابدان بود
- حضرت آدم هم بدون پدر و مادر بود و كسى او را خدا نپنداشت. «قد خلت من قبله الرسل»
- مريم، از اولياى خداست. قرآن از او تجليل مى كند و او را «صدّيقه» مى شمارد. «امّه صدّيقة»
- مرگ، براى همه ى انبيا قطعى است. بنابراين عيسى فناپذير است و خدا نيست.
- اگر عناد به ميان آيد، روشن ترين برهان ها و دلايل هم كارساز نخواهد بود. «كيف نبيّن ... أنّى يؤفكون»
۷۶ مائده
🕌🕍🛕🕋🕋🛕🕍🕌
✍در اين آيه، گروهى از مسيحيان به خاطر شرك و غلوّ درباره ى عيسى عليه السلام مورد توبيخ خدا قرار گرفته اند.
🏴 حکم مصرف رد مظالم در مراسم عزاداری
🔷 س ۸۶۵۶: آیا خرج کردن ردّ مظالم برای برگزاری مراسم عزاداری جایز است؟
✅ ج: ردّ مظالم مصرفش برای فقراست و مصرف آن در امور دیگر جایز نیست.
🆔 @resale_ahkam
🧕🏻 زن مى تواند به بالاترين درجات معنوى برسد تا آنجا كه خداوند ثناگويش شود. «و اُمّه صدّيقة»
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال مهدی موعود👇
🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
📖 ثواب #تلاوت_قرآن را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫
📄 #صفحه_۱۲۱
🍀 #سوره_مائده #جزء_۶
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
📃هرروز #تلاوت_یک_صفحه_قرآن
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال #مهدی_موعود👇
🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
121 (1).mp3
1.1M
🎧 صوت #صفحه_۱۲۱
🍀 #سوره_مائده #جزء_۶
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
📃هرروز #تلاوت_یک_صفحه_قرآن
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال #مهدی_موعود👇
🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۷۸ مائده
⛔️⛔️⛔️⛔️✅✅⛔️⛔️⛔️⛔️
✍ #حضرت_داود عليه السلام، #بنى_اسرائيل را به خاطر تخلّف از حكم تعطيلى روزهاى شنبه لعنت كرد. و #حضرت_عيسى عليه السلام بدان جهت كه بنى اسرائيل پس از خوردن مائده ى آسمانى كه با دعاى آن حضرت و براى اطمينان قلبى آنها نازل شده بود، باز كفر ورزيدند، آنان را لعنت كرد. (154)
#امام_باقر عليه السلام فرمود: نفرين #حضرت_داود، آنان را #خوك و نفرين حضرت عيسى، آنان را #ميمون كرد. (155)