eitaa logo
موکب فرهنگی اجتماعی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
169 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
830 ویدیو
19 فایل
موکب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حاج‌قاسم‌اگردل‌هارا تسخیرکردچون خودش،راحتی‌اش، امکاناتش،لذتش اولویتش‌نبود! جانش‌برای‌خدا،توانش برای‌خدا،دارایی‌اش‌درراه‌خدا🌱:) #حاج_قاسم
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴بسم الله الرحمن الرحیم🏴 ▪️وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون▪️ خانواده های محترم محسن بیگی درگذشت خادم الشهداء ((حاج علی محسن بیگی))، ؛برادر شهید والامقام حسین محسن بیگی را به خانواده محترمشان وسایر بستگان تسلیت عرض نموده علو درجات را برای آن سفرکرده و صبر جزیل را برای بازماندگان از درگاه ایزد منان خواستاریم. انشاءالله دراین شب زیارتی امام حسین(ع) سرسفره اربابش ابا عبدالله(ع) مهمان گردد. "خادمین موکب فرهنگی اجتماعی سپهبدشهیدحاج قاسم سلیمانی"
۴ مرداد ۱۴۰۳
85.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
و سنت‌های مردم طغرلجرد در محرم ☑️تولید محرم ۴۰۲ 🏴قسمت هشتم این مستند منجر به ثبت ملی این مراسم در فهرست آثار معنوی کشور در سال ۱۴۰۲شد 🏴دارالشفاحضرت اباالفضل العباس
۴ مرداد ۱۴۰۳
قال الامام علی علیه السلام: ظَنُّ الْعَاقِلِ أَصَحُّ مِنْ يَقِينِ الْجَاهِلِ. امیرالمومنین علی علیه السلام می فرمایند: گمان انسان عاقل، صحیح تر از یقین انسان جاهل است. منبع:عيون الحكم و المواعظ (لليثي) ؛ ص323 ✅توضیح: مطلب اول: افرادی که از قدرت عقل ضعیف تری برخوردار هستند همینکه مطلبی را می شنوند و یا در فضای مجازی می بینند باور می کنند و به صورت یقینی در بین مردم مطرح می کنند و خودشان نیز به آن مطلب یقین پیدا می کنند؛ ولی کسی که از قدرت عقلی بیشتری برخوردار است هر ادعایی را سریع باور نمی کند و از صحت و سقم آن تحقیق می کند و بعد از رسیدن به نشانه هایی که دلالت بر صحت مطلب دارد ولی او یقین نکرده است آن را با گمان و احتمال مطرح می نماید و چه بسا چون یقین ندارد اصلا بیان نکند اما به فرموده امیرالمومنین علی علیه السلام این احتمال او از یقین انسان جاهل باارزش تر است. مطلب دوم: این مسئله هم در اموری که واقع شده است و از آنها خبرداده می شود تطبیق دارد مثلا اتفاقی افتاده و افراد از آن خبر می دهند و هم در ارائه راهکار در اموری که واقع نشده است یعنی مشکلی وجود دارد و در صدد پیدا کردن راه حل برای آن مشکل هستیم، قابلیت تطبیق دارد. در هر دو مورد جاهل سریع به یقین می رسد ولی عاقل احتیاط می کند و اگر می خواهد خبر دهد با احتیاط همراه است و اگر می خواهد بگوید فلان قضیه واقع شده است بعد از بررسی است و اگر به یقین نرسد با احتمال مطرح می کند و اگر می خواهد راهکاری ارائه دهد باز هم احتمال را مطرح می کند و از مسائلی که ممکن است رخ بدهد و او اطلاع نداشته باشد چشم پوشی نمی کند و می گوید به احتمال زیاد با این راهکار مشکل حل شود مگر اینکه خیلی ادله یقینی برای راهکار خودش داشته باشد. امروزه و با حاکم شدن فضای مجازی بر زندگی انسانها این مطلب بیشتر ظهور و نمود دارد؛ خصوصا در مسائل سیاسی و اجتماعی کلان که افراد جاهل طوری از سیاست و اقتصاد و راهکارهای آن و ... صحبت می کنند که افراد عاقل چنین سخن نمی گویند. باید توجه داشت که اولا خودمان عاقلانه رفتار کنیم و بدون داشته ادله یقینی حرف نزنیم و ثانیا به هر حرفی توجه نکنیم و تنها از عقلا بشنویم و به آنها اعتماد کنیم.
۵ مرداد ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا بقیة اللّه فی ارضه🌹 السلام علیک حین تقرا و تبیّن🌹 السلام علیک حین تصلّی و تقنت🌹 السلام علیک حین ترکع و تسجد🌹 السلام علیک حین تهلّل و تکبّر🌹 السلام علیک حین تحمد و تستغفر🌹 💐 روز جمعه است و نثار حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و ارواحنا لتراب مقدمه الفداء۱۴شاخه گُل صلوات هدیه کنیم.
۵ مرداد ۱۴۰۳
دلیل برتری امیرالمومنین صلوات الله علیه بر دیگران. ✍🏻 مرحوم دیلمی در ارشاد القلوب از سلمان فارسی روایت می‌کند که گفت: من در مسجد در حضور رسول خدا صلی اللَّه علیه و آله نشسته بودم که دیدم عباس بن عبدالمطب به حضور رسول خدا مشرف شد و سلام کرد. بعد از آنکه پیغمبر خدا جواب سلام وی را داد، عباس گفت: یا رسول اللَّه! چرا خداوند را بر ما اهل بیت فضیلت و برتری داده، در صورتی که ما همه از یک خاندانیم؟ رسول خدا فرمودند: اکنون جواب تو را می‌دهم. هنگامی که خدای توانا من و را خلق کرد، آسمان و زمین، بهشت و دوزخ و لوح و قلمی در کار نبود. موقعی که خدا تصمیم گرفت ما را بیافریند سخنی گفت که از آن سخن نوری به وجود آمد. بعد سخن دیگری گفت که از آن سخن روحی به وجود آمد. آنگاه آن دو را با یک دیگر ممزوج کرد پس متعادل شدند. سپس من و علی را از آنها آفرید و نور عرش را از نور من آفرید. بنابراین من از عرش جلیل ترم. خدای تعالی نور آسمان‌ها را از نور علی خلق کرد. پس علی از آسمان‌ها جلیل تر است. خداوند نور خورشید را از نور و نور ماه را از نور آفرید. پس ایشان از خورشید و ماه جلیل ترند. ملائکه خدای سبحان را تسبیح می‌کنند و می‌گویند: «سبوح قدوس من انوار»، یعنی پاک و منزه است خدا. چقدر این نورها نزد خدا گرامی هستند! آنگاه اراده خدا بر این قرار گرفت که ملائکه را امتحان کند. پس ابری چنان تاریک را بر آنها فرستاد که یکدیگر را نمی دیدند. ملائکه گفتند: پروردگارا! از آن روزی که ما را آفریده بودی، هیچ گاه چنین منظره ای را ندیده بودیم! تو را به حق این انوار قسم می‌دهیم که این ظلمت و تاریکی را از ما دور گردانی! خدای توانا نور را آفرید و آن را مانند قندیل بر کنار عرش آویخت و از آن نور آسمان‌ها و زمین‌های هفتگانه را خلق کرد. از این روی است که فاطمه اطهر، نامیده شد. ملائکه خدا را تسبیح و تقدیس می‌کردند. خداوند سبحان فرمود: به عزت و جلال خودم قسم که من ثواب تسبیح و تقدیس شما را برای دوستان این فاطمه و پدر و شوهر و فرزندان وی قرار خواهم داد. سلمان می‌گوید: وقتی که عباس از حضور پیامبر خدا خارج شد، با حضرت علی بن ابی طالب رو به رو گردید. وی علی علیه السّلام را به سینه خود فشرد، میان دو چشم وی را بوسید و به او گفت: «پدرم به فدای اهل بیت مصطفی صلی اللَّه علیه و آله باد! شماچه اندازه نزد خدا گرامی هستید!» 📚 بحارالانوار ج۴۳ ص۱۷
۵ مرداد ۱۴۰۳