eitaa logo
معاونت فرهنگی تربیتی مجتمع قرآن و حدیث
1.1هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
2.5هزار ویدیو
703 فایل
اخبار مرتبط با مجتمع عالی قران و حدیث، در این کانال در ج می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مهدویت شخصی 🔹 بشر منتظر یک است این حرفی در آن نیست؛ منتظر است، عدل جهانی است می ‌خواهد سلاح اتمی نباشد، جنگی نباشد، شرّی نباشد، فتنه ‌ای نباشد این جزء آرمان همه است که را همه تعقیب می‌ کنند اما همه به تفکر مهدوی نمی ‌رسند. آنها که بنای آنها بر دموکراسی است، دموکراسی که با مهدویت سازگار نیست، حکومت مردم بر مردم اینکه با جریان مهدویت و حکومت امامت و امت هماهنگ نیست. کم نیستند صلح‌ طلبان، عدل ‌طلبان، آرمان ‌خواهان که آنها منتظر جهان بدون جنگ هستند اما نباید بگوییم همه مهدوی هستند باید اینها را توجیه کرد که با تفکر حکومت مردم برمردم، با تفکر دموکراسی، با تفکر رای‌ گیری، با تفکر انتخاباتی کسی مهدوی نخواهد شد؛ به هر حال این جهان را خدا آفرید او باید منظم بکند! ما بگوییم همه این صلح ‌خواهان، خواهان ظهور حضرت‌ هستند خیر! آنهایی که می‌ گویند صلح جامعه به انتخابات آزاد است، به حکومت مردمی است و به دموکراسی است بر فرض صحتش این مادون سقف امامت است، می ‌شود انتخاب. ما از راه دور آمدیم و به راه دور داریم می‌رویم، نه از گذشته باخبریم و نه از آینده باخبریم، کسی باید باشد که از آینده و گذشته ما را باخبر بکند و آن است. مگر ما با مردن می‌پوسیم یا با مردن از پوست به در می‌آییم؟! اگر با مردن از پوست به در می‌آییم کجا می ‌رویم؟ این را دموکراسی می ‌داند؟ این را حکومت مردم بر مردم می‌ داند؟ این را آزادی می‌ داند؟ یا این را ولی‌الله ‌اعظم می‌داند. قبر یعنی چه، برزخ یعنی چه، صراط مستقیم یعنی چه، تطایر کتب یعنی چه، انطاق جوارح یعنی چه؛ ماییم و مجهولات و مهمات و اسئله فراوان. اگر سخن از است باید زمینه روشن بشود که به هر حال کسی که خلیفه اوست جهان را باید اداره بکند و خلیفه او غیر از انسان کامل و معصوم که نیست؛ «الیوم» وجود مبارک حضرت است. 🔹 بنابراین ما باید آن نتیجه را بپذیریم که همه خواهان هستند هستند و این در درون همه ما نهادینه شده است. باید به اینها بفهمانیم که بیراهه می‌روید، حکومت مردم بر مردم آن آرمان درونی و فطری را تأمین نمی‌ کند، بر مردم آن آرمان درونی را تأمین می‌ کند؛ بعد وقتی حکومت مردم بر مردم رخت بر بست حکومت ‌الله بر مردم شکل گرفت، آن گاه باید بحث داخلی و درون گروهی داشته باشیم که ما برهانی برای مهدویت نوعی نداریم برای اینکه دلیلی بر خلافش داریم باید مهدویت، باشد؛ تازه می‌رسیم به حرفی که می ‌گوید. پس ما باید دو مقطع را پشت سر بگذاریم: یکی اینکه درست است که بشر به آن عدل نهایی و می‌رسد اما نه با حکومت مردم بر مردم بلکه با بر مردم، و خلیفه الله هم مهدی نوعی نیست است؛ وقتی مهدی شخصی شد فصل سوم باز می‌شود که (ارواحنا فداه) باید به ما حیات ببخشد؛ حالا که این است همه کارهای ما را او می‌داند ما هم می‌توانیم با او ارتباط تنگاتنگ برقرار کنیم. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1388/02/31 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠حدیث روز💠 امام صادق عليه السلام میفرمایند: ما مِن إنسانٍ یَطعَنٌ فی عَینِ مُومِنٍ إلّا مات بِشَرّ میتَةٍ و کانَ قمِناً أن لا یَرجِعَ إلَی خَیرٍ. *هرکه پیش روی مومنی به او طعنه زندمرگ بدی درانتظار او بوده وسزاواراست روی خیرو سعادت رانبیند* کافی(ط-الاسلامیه) ج2 ، ص361
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 معرفت نفس 🔹 ﴿یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ لْتَنظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ﴾،[1] قرآن كریم نه تنها به ما می‌ گوید كه هر كسی بررسی كند ببیند برای فردای او چه فرستاده است، بلكه بهترین راه را همین و سیر و سلوك نفس می ‌داند. آیه 105 سوره مباركه «مائده» هم كه از غرر آیات آن سوره است این است كه: ﴿یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا عَلَیكُمْ أَنْفُسَكُمْ﴾؛ این ﴿عَلَیكُمْ﴾ اسم فعل است؛ یعنی «الزموا»، تكان نخورید! سرِ جایتان باشید، جایمان كجاست؟ ﴿أَنْفُسَكُمْ﴾ از جانتان تكان نخورید بیرون نروید! ﴿یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا عَلَیكُمْ أَنْفُسَكُمْ﴾، «الزموا أنفسكم»، اگر خواستید سفر كنید كنید نه سفر بیرونی! ﴿لاَ یضُرُّكُم مَن ضَلَّ إِذَا اهْتَدَیتُمْ﴾؛ اگر شما نجات پیدا كردید ضلالت دیگران به شما آسیبی نمی ‌رساند، شما وظیفه‌ تان را انجام بدهید؛ اگر وظیفه را انجام دادید و به مقصد رسیدید گمراهی دیگران به شما آسیب نمی ‌رساند. 🔹 یك وقت كسی در اولِ راه می ‌گوید به من چه دیگران گمراه شدند، یك وقت در آخر راه می‌ گوید نه در اول راه. هیچ كس در اول راه حق ندارد بگوید به من چه دیگران چه می‌ كنند، چون یكی از مهم ‌ترین وظایف دینی، همان است. اگر كسی در اول راه گفت به من چه و احساس مسئولیت نكرد، این اصلاً در وارد نشد. اگر كسی هم به ، هم به پرداخت و دیگران را با امر به معروف و نهی از منكر هدایت كرده است عده‌ ای مُهتدی شدند و عده ‌ای مهتدی نشدند؛ آن‌گاه در پایان راه این شخص می‌ تواند بگوید به من چه چون من وظیفه ‌ام را انجام دادم تا آنجا كه باید بگویم یا بنویسم یا بحث كنم كه كردم، از این به بعد به من مربوط نیست. این ﴿لاَ یضُرُّكُم مَن ضَلَّ إِذَا اهْتَدَیتُمْ﴾ برای آغاز راه نیست، نمی‌ فرماید شما اگر به مقصد رسیدید، ضلالت دیگران به شما آسیب نمی ‌رساند، شما اگر امر به معروف یا نهی از منكر نكردید كه نیستید. اگر كسی این دو واجب مهم را عمل نكرد كه هدایت نشد و به وظیفه خود عمل نكرد. پس اگر این دو واجب مهم را عمل نكرد، او هم مانند دیگران به دام ضلالت افتاده است مهتدی نیست، اگر به این دو واجب مهم عمل كرده است و خود شد ، دیگران عده ‌ای هدایت شدند و عده ‌ای هدایت نشدند، اینجاست كه در آخر راه هم خدا می ‌فرماید تو مسئول نیستی، هم انسان مجاز است بگوید به من چه! ﴿یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا عَلَیكُمْ أَنْفُسَكُمْ﴾.[2] [1] . سوره حشر، آیه18. [2] . سوره مائده، آیه105. 📚 سوره مبارکه حشر جلسه 17 🆔 @a_javadiamoli_esra
13.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 حرمت زائر 🔹 خدا فرمود اینها كه آمینِ بیت ‌الحرام ‌اند؛ یعنی بیت ‌الحرام دارند، قصد طواف دارند، قصد زیارت دارند، قصد حجّ و عمره دارند اینها جزء هستند؛ نه تنها مشعر و مِنیٰ جزء شعائر خداست، نه تنها زمزم و صفا جزء شعائر خداست، حاجی جزء شعائر خداست، معتمر جزء شعائر خداست. 🔹 فرمود اینها مهمان الهی‌ اند، ضیوف ‌الرحمن ‌اند، اینها را سبك نشمارید، اینها را اهانت نكنید، اینها را تحقیر نكنید. حُرمات الهی تنها اشیای خارجی نیستند، انسان ‌هایی كه از قداست برخوردارند جزء ضیوف ‌الرحمان ‌اند اینها هم جزء هستند؛ این قَدرِ انسان است، خدا فرمود حاجی جزء شعائر خداست! 📚 سوره مبارکه حج جلسه 18 تاریخ: 1389/12/09 🆔 @a_javadiamoli_esra
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضور سرزده رئیس‎جمهور منتخب در آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) @Farsna
معاونت فرهنگی تربیتی مجتمع قرآن و حدیث
قابل توجه طلاب گرامی مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث با عنایات خاصه امام رئوف، حضرت علی بن موسی الرضا ع
به اطلاع عزیزان می رساند، ظرفیت ثبت نام کاروان های مشهد مقدس تکمیل شد. تقاضا می کنیم در صورت امکان از مراجعه برای ثبت نام خودداری نمایید. امیدواریم بتوانیم در اسرع وقت برای اعزام های بعدی، ثبت نام داشته باشیم. ( البته چنانکه در اطلاعیه وعده داده ایم ثبت نام تا وقت مقرر ادامه دارد و ضرورتا اعلام نتایج نهایی پس از بررسی اولویت ها و در صورت لزوم با قرعه کشی انجام می شود)