eitaa logo
استاد سید علی نجفی(ره)
120 دنبال‌کننده
197 عکس
1 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
خوف دیگری بالاتر از خوف از اعمال است که مال اولیای خداست؛ دیگرصحبت نجات نیست؛ صحبت اینکه به بهشت بروند، نیست. قرآن می فرماید: و لمن خاف مقام ربه جنتان؛ او را فائز به دو بهشت می کنیم: یکی بهشت صوری همین که قرآن تعریف می کند: باکواب  و اباریق و کاس من معین... ، تجری من تحتهم  الانهار؛ بهشت دیگر، بهشت لقاء الله است، مشّرف به لقای حضرت حق می شوند، و آنها را به مجلس ملاقات راه می دهند. آنهایی که اهل دل هستند، لذت این ( ملاقات) را می دانند، اینها بهشت را کم می دانند، نعیم را کم می دانند. گر شبی در خانه جانانه مهمانت کنند گول نعمت را نخور مشغول صاحبخانه باش اینها مشغول صاحبخانه اند. اینها را اهل محبت می فهمند، اهل عشق به خدا می فهمند، اهل مطالعه جلال و جمال حق می فهمند که لذت ملاقات محبوب  چیست: یافتم عاقبت این نکته کزو یافته اند دلفریبان همه سرمایه زیبایی را @msaliagha
امیرالمومنین (ع) وقتی وارد خانه شد دید اسما و فضه رنگ هایشان پریده، خیلی وحشت زده شد. خدا نیاورد برای کسی که عزیزی و مریضی در خانه داشته باشد و وارد خانه شود و ببیند اهل خانه پریشان هستند. فکرش فقط یک جا می رود. لذا فریاد کشید: ماالخبر ؟ چه خبر است؟ چرا رنگتان پریده؟ اسما گفت: آقا! دختر رسول الله را دریابید، گمان نمی کنیم او را زنده بیابید. @msaliagha
استاد سید علی نجفی(ره)
امیرالمومنین علیه السلام بعد از آنکه  شان عالم را تحت عنوان احب عباد الله بیان فرمودند، در قسمت دوم خطبه در بیان شان کسانی هستند که عالم نما هستند... زمان: ۱ دقیقه و ۴۴ ثانیه @msaliagha
استاد سید علی نجفی(ره)
این مسمای به عالم فرقش با او ( عالم) این است که کتاب خدا را بر آرای خودش تفسیر می کند. فرمود کسی که قرآن را با رای خود تفسیر کند، جای خود را در جهنم پر ببیند... زمان : ۱ دقیقه و ۳۷ ثانیه @msaliagha
فرمود: اسما علی کجاست؟ کفشش هست، عمامه اش هست، عبایش هست، خودش چرا نیست؟ عرض کرد: رفت مسجد. پرسید: بی عمامه و کفش و عبا؟! گفت: بی بی جان، علی را بردند. تا فهمید قطب عالم امکان ، وجه الله، خلیفه الله، تنها حجت خدا را اینطوری بردند، از جا کنده شد و دوید. ،ص۱۱۲ @msaliagha
فرمود: هر کس می خواهد به مرده ای که راه می رود نگاه کند، به علی نگاه کند. مرده از این عالم، راحت شده. اما تعلقات اجباری اضطراری که در تنش بود چنان زجرش می داد که دچار سوز می شد. می آمد کنار قبر زهرا سلام الله علیها می فرمود: نفسي على زفراتها محبوسة يا ليتها خرجت مع الزفرات خدا! جانم با ناله ام با هم در سینه گره خورده؛ چرا ناله گره خورده بود؟! برای اینکه زهرا وصیت کرده بود: علی جان! کنار قبر من بلند گریه نکنی. چرا؟ برای اینکه نمی خواهم جای قبر مرا اشرار بدانند. من از آنها بیزارم، می خواهم گم شده باشم و کسی مرا پیدا نکند. این بود که نمی توانست ناله بزنند. در خانه هم که می خواست ناله بزند، زهرا گفته بود علی جان مبادا مقابل بچه های من بلند گریه کنی. این بود که آقا می گفت: نفسي على زفراتها محبوسة زهرا جانم! ناله و جانم با هم گره خورده. نه جان در می آید نه ناله. لا خير بعدكِ في الحياة، وإنّما أبكي مخافة أن تطول حياتي زهرا جانم ! غصه من این است که اگر عمر من دراز بشود چکنم. سخنرانی ماه صفر @msaliagha
بدون اینکه فرصتی بدهد به امیرالمومنین  علیه السلام ، گفت: من قبرها را نبش خواهم کرد و زهرا را بیرون خواهم آورد که علیرغم میل تو بر بدن او نماز بخوانیم، بدن او را تشیع کنیم و دفن کنیم. خبیث خیال می کرد این همان روزی است که ریسمان به گردن علی علیه السلام انداختند. آقا فرمود: والله قسم اگر دستتان به یکی از ریگ های بیابان برسد از خونتان این بیابان را سیراب می کنم.... خبیث دید کار خراب است، گفت: یا ابوتراب!یا علی! آنچه رضای شما نیست ما انجام نمی دهیم، ما نمی دانستیم شما راضی نیستید. شما نمی دانستید که علی راضی نیست بدن زهرایش را از قبر بیرون بیاورید؟! فرمود: پس بروید! احدی در این بیابان نماند. خبیث ها رفتند. آقا نگاهی به قبر فاطمه کرد و گفت: زهرای من! بلند شو علی را ببین! قربان مظلومیتت برود علی که تو را کشتند و باز هم دست از بدن تو بر نمی دارند. ،ج۲،ص۴۱- ۴۳ @msaliagha
استاد سید علی نجفی(ره)
وقتی انسان با هواهای خودش با بافته های فکر خودش، با رسوبات ذهنی خودش، این آدم خود محور وقتی به قرآن نزدیک می شود و حاضر نیست محور فکری خودش را رها کند، حاضر نیست زمام خودش را به دست قرآن بدهد؛ آن وقت قرآن را بر اهوای خودش حمل می کند ، آیه می خواند علمای سوء زمان بنی عباس و بنی امیه همه آیه می خواندند ، خود خلفای بنی امیه و بنی عباس آیات می خواندند... زمان:۲ دقیقه و ۳ ثانیه @msaliagha
استاد سید علی نجفی(ره)
دسته اهل هدایت و اهل ضلالت، ما هر دو را کمک می کنیم... برای اینکه اگر غیر از این باشد دار امتحان نمی شود، برای امتحان باید هر دو راه باز باشد، اگر راهی مسدود بشود قهرا همه مردم از یک راه می روند.... قرآن هم همینطور است، آیات متشابه و آیات محکم دارد، اگر آیات محکمات  در دل انسان جا نیفتد، آیات متشابه دستاویز ظلمه و گمراه کنندگان و به قول امیرالمومنین مسماهای به علم می افتد... زمان: ۱ دقیقه و ۳۶ ثانیه @msaliagha
استاد سید علی نجفی(ره)
همه کلمات الله کتاب الله است و همه کتاب الله کلام الله است. منتها این (به) شخص(مرتبط) است که در چه نورانیتی قرار گرفته باشد و چطور ببیند. کلام الله مهم تر است از کتاب الله. کتاب الله داری دو بعد است. از یک بعد کلام الله است  و از بعد دیگر کتاب الله است. ... بعد از کتاب تدوینی بحث را تعمیم می دهد و می رساند به کتاب تکوینی عالم.. این قرآن یک نسخه ای است، رونوشتی است، فشرده ای است از کتاب الله بزرگ خدا. همه عالم کتاب الله است به نزد آنکه جانش در تجلاست همه عالم  کتاب حق تعالی است ... زمان: ۳ دقیقه و ۲۶ ثانیه @msaliagha
استاد سید علی نجفی(ره)
فرق کتاب الله با کلام الله همین فرق کتاب و کلامی است که بین خودمان است. اگر نامه ای برای شما بنویسم و شما بدانید که نامه من و خط من است با اینکه من مشافهتا با شما حرف بزنم چقدر فرق دارد؟... اگر کسی روحش ترقی کرد و از کثافت اخلاق و اعمال خود را پاکیزه کرد و مسامع جانش باز شد، کتاب الله را کلام الله می بیند... زمان: ۱دقیقه و ۴۹ ثانیه @msaliagha