eitaa logo
مجتبی شیخی
265 دنبال‌کننده
641 عکس
336 ویدیو
21 فایل
* بسم الله الرحمن الرحیم * 👈 یادداشت‌های اقتصادی و فرهنگی حجت‌الاسلام دکتر #مجتبی_شیخی ✅ استاد حوزه و دانشگاه ✅ دکترای «علوم اقتصادی» موسسه امام خمینی (ره) قم ✅ پژوهشگر ابرفقه و نظام اقتصاد ✅ نویسنده کتب احکام شرعی راه ارتباطی: @sheikhy1
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ اطلاعیه جدید مدیریت پذیرش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ✅ به اطلاع داوطلبان آزمون ورودی کارشناسی سال 1401 مؤسسه می‌رساند براساس مصوبه جدید هیئت محترم رئیسه مؤسسه اصلاحات ذیل در مراحل آزمون انجام شد: 1️⃣ از چند مرحله آزمون (کتبی؛ مصاحبه فقه و اصول و ادبیات عرب؛ سنجش استعداد تحصیلی) مرحله مصاحبه فقه و اصول و ادبیات عرب آن حذف شد؛ 2️⃣ از منابع آزمون کتبی ماده آزمونی زبان انگلیسی حذف شد؛ 3️⃣ معیار در پذیرش و قبولی داوطلبان، کسب حداکثر امتیاز در آزمون کتبی و تکمیل شدن ظرفیت مؤسسه می‌باشد. 🔶 پوستر ثبت نام 🌐 https://eitaa.com/iki_ac_ir/4440 🔷 دفترچه راهنمای ثبت نام 🌐 https://eitaa.com/iki_ac_ir/4442 🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir
با سلام و آرزوی قبولی دعاها و نیایش‌های شما ظرفیت به رسید. درباره هزینه دوره برای سایر افراد در گروه اطلاع‌رسانی خواهد شد. گروه اطلاع‌رسانی‌های دوره 👇 https://eitaa.com/joinchat/1112014967C7c10266c52
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️❕‼️❕‼️❕‼️❕‼️❕ با توجه به نزدیکی به ماه مبارک رمضان، ثبت نام و دوره احکام شرعی برای برادران و خواهران توسط مجموعه گلبرگی از احکام با موضوعات زیر آغاز شد: ۱- احکام و ۲- احکام و ۳- برخی از احکام ۴- برخی از احکام و احکام دیگر 🔹آموزش با زبانی و 😍 🔸همراه با آزمون پایانی و اهدای به برگزیدگان دوره 🎁🎊 🔹 قیمت اصلی دوره: نفری ۷۰ هزار تومان. 🔹قیمت با کاهش بیش از ۵۵ درصدی: نفری ۳۰ هزار تومان. 🔹 مدت دوره: حدود شش تا هشت روز بسته به شرایط و میزان سوالات کاربران 🔹 تاریخ برنامه: ماه مبارک رمضان در دو ساعت ۱۶ و ۲۱ (به انتخاب شرکت کنندگان). تاریخ شروع اعلام خواهد شد. 🛑 تخفیف بیش از ۵۵ درصدی تنها شامل ۴۰ نفر اولی که ثبت نام خود را نهایی کنند می‌شود. 🌀 فرصتُ از دست نده 😅 و همین حالا برای ثبت‌نام اقدام کن 🏃‍♂️ برای ثبت نام به اینجا مراجعه نمایید 👇 @salaam10
📚 بررسی فقهی نیرنگ در نبردِ شناختی درآمد برادر مؤمن‌نسب در کودتای ۸۸، با رخنه در دستگاه شناختی دشمن، کوشید تا جلوی براندازی نظام را بگیرد. اکنون از منافقین تا برخی ارزشی‌های زاویه‌دار با نگاه رهبری در بحث فضای مجازی، در پی لجن‌مالی سردار جنگ شناختی هستند. اگر کسی گَردی بر دلش نباشد، اجمالا می‌تواند ستودنی بودن کار ایشان را دریابد! ۱. روش‌شناسی بررسی مسأله ما دو دوره «حزب‌الله سیاسی» و حزب‌الله اجرایی» را پشت سر گذاشتیم و اینک در گام دوم انقلاب، نیازمند «حزب‌الله فقهی» هستیم تا بجای بسندگی به گمانگرایی (الاستحسان)، از فقه پیشرو اسلام بهره ببرد. کار فقهی بر دو ستون استوار است: «موضوع شناسی (نه تطبیق‌شناسی) و «حکم‌شناسی». ۲. موضوع‌شناسی مسأله آ. بافت موضوع: ما از «کودتا و براندازی نظام اسلامی» و یک «جنگ ترکیبی» سخن می‌گوییم؛ نه تنها یک بافت سیاسی یا اجتماعی یا حتی «جنگ نرم» (تغییر فکرها و قلبها). کودتای ۸۸ براندازی عملی نظام اسلامی، به همراه قتل و کشتار و آدم سوزی بود! نه گفتگوی خانوادگی و بگومگوی خودیها! یا اختلاف سیاسی! روشن است؟! ب. کار مؤمن‌نسب: ایشان به «خودیها» یا «مخالفان مذهبی یا سیاسی» و یا حتی به دشمن «بهتان» و «تهمت» نزده است؛ بلکه به نام دشمن در سامانه شناختی دشمن رخنه کرده، سخن حقی را گفته است! مانند این که افسر زبده‌ای بتواند رمز بیسیم دشمن را به دست آورده، به نام فرمانده دشمن، دستورهای آسیب‌زا به عملیات دشمن بدهد. ◽️ سربسته اینکه، «عملیات صیّاد» با هماهنگی مسوولین گوناگون نظام و با عنایت ویژه یکی از شهدای والامقام و رخدادی الهی در یافتن رمزعملیات دشمن، به نتیجه رسید و تجمعات براندازی آن فتنه را تقریباً عقیم کرد! ج. آنچه مؤمن‌نسب نکرد: مؤمن‌نسب نه بهتان زد نه تهمت! بلکه از زبان دشمن، سخنانی درست را بیان کرد. آیا این یعنی «بهتان به مخالفان» یا تهمت به کسی؟! د. کار مؤمن نسب، از نگاه موضوع‌شناسی فقهی، «خدعه» به دشمن است؛ آن هم در بافت کودتا و براندازی نظام. ه. اگر به خطا، این کار را موضوع «دروغ» بدانیم و کار را در بافت «کودتا، براندازی نظام و جنگی ترکیبی» ندانیم و آن را یک کار رسانه‌ای یا سیاسی «جازنی» کنیم، آنگاه: ۳. بررسی حکم‌شناسی دروغ در کلام و فقه از مسلّمات «دانش کلام» این است که «حُسن و قُبح ذاتی» تنها برای «عدل» و «ظلم» است و هیچ چیز دیگری (مانند دروغ) «قبح ذاتی» ندارند. از مسلّمات فقه اسلام نیز این است هر جا که «فقه الهی» یا «فقه ولایی» مصلحت بداند، می توان نیرنگ زد و فقه به این استثنائات پرداخته است: ۴. نمونه نیرنگ حضرت ابراهیم در جنگ شناختی ابراهیم (ع) در گذر یک شبانه‌روز (نه در یک نشست علمی) سه بار سخن خلاف گفت. شامگاهان گفت: این ستاره، پروردگار من است! سپس ماه آمد و گفت این ماه پروردگار من است! در سپیده گفت که خورشید پروردگار من است! و در هنگام مَغاب که خورشید فروشد گفت پروردگارش آفریدگار آسمان و زمین است. انعام، ۷۶ تا ۷۹. در گذر این ۲۴ ساعت و در این رویاروی شناختی، ایشان خلاف می‌گفت یا راست می‌گفت؟! ۵. نیرنگ خدا برای یوسف (ع) در بافت غیرجنگی خدا به یوسف آموخت که جام شاهی را در بار بنیامین بگذارند و آنگاه گفتند که ای کاروان! همانا شما دزدید! (فَلَمّا جَهَّزَهُم بِجَهازِهِم جَعَلَ السِّقايَةَ فی رَحلِ أَخیه ثم أَذَّنَ مُؤَذِّنٌ أَيَّتُها العیرُ إِنكم لَسارِقون).کاروانیان گفتند چه گم کرده‌اید؟ گفتند جام شاهی را! کاروان سوگندید که ما برای تبهکاری نیامده‌ایم و دزد نیستیم! یعنی بافت مساله، جنگی، تبهکاری و گمراهگری نبود. گفتند اگر دروغگو باشید کیفر آن چه باشد؟ سپس جام را از بار بنیامین درآوردند و او را به ، نزد خود نگه‌داشتند و خدا فرمود این چنین برای یوسف، «نیرنگ» ورزیدیم: «كذلِکَ کِدنا لِيوسُف». راستی چه کسی فرمود زنان نگهبان عایشه، لباس مردان بپوشند؟! طبری، ۴: ۵۴۴ 👈 گیرا اینکه خدا نیرنگهایش را می‌فرماید تا همه بدانند! ۶. کار خدا در رسوایی شیوه برخی روشن شد که مؤمن‌نسب جنگ شناختی و رخنه در سامانه دشمن را بلد است؛ ازین‌رو، منافقین نیز بر او می‌کینند. ولی خودی‌هایی که فقه رزم را نمی‌شناسند و در پی مچگیری از فرزانگان نظامند، تا کنون با کدام «فقه» با دشمن رزمیده‌اند؟ با اسم و رسم آشکار و هشتگ‌لاسی؟! یا با رخنه در دشمن؟ اصلا یک رکن پدافند غیر عامل، عملیات فریب است! پس به چه چیزی و چه کسی می‌توپید؟! 👈همین حقانیت مؤمن‌نسب، شیوه زاویه‌داران با نگاه رهبری و ناآگاهان از فقه جنگ شناختی را رسوا کرد! رهبری چه نیک جلوی بودجه هنگفت به نام «جهاد تبیین» را گرفت! 📚 نیز: بررسی فقهی تاخت برخی به مؤمنین‌نسب‌ها 🖌 ابوالفضل امامی؛ متخصص فقه سیاسی و کاشف ابرفقه
⭕️ فضای مجازی شده است. 👤 آیت الله شیرازی در دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور: 🔹وضع حجاب در مجموع خوب نیست به خصوص در مسافرت ها که گویا آزادی بیشتری احساس می کنند. باید برای معضل بی حجابی راهکار ارائه داد. 🔹همچنان که قبلا نیز گفته شد فضای مجازی بلای مهم عصر و زمان ماست و بسیاری از مفاسد، از فضای مجازی است و در واقع، فضای مجازی پایگاه شیطان شده است. 👈 کانال گلبرگی از احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیش‌بینی آغاز 🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙 به آگاهی مردم گرامی ایران می‌رسانیم: می‌شود که در آغاز ماه رمضان امسال، اختلافی بین فقهاء نخواهد بود و یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ برابر با روز اول ماه مبارک خواهد بود. در این ماه شریف و نورانی، ما را از دعای خیر خود فراموش نفرمایید. 👈 کانال گلبرگی از احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قانون-بودجه-1401-کل-کشور.pdf
6.02M
📚 ویرایش سنجیده لایحه بودجه امسال 🔹 خدا را سپاس که صفحه ۴۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ ابلاغی رئیس جمهور، نشان می‌دهد که بخش واردات ۷۰ هزار خودرو سواری به کشور که ۲ میلیارد دلار ارزبری نادرست (که بررسی آن پیشتر گذشت) در پی داشت، برداشته شده است. اگر چنین نمی‌شد، خودرو پس از «ذرت دامی» و «گوشی همراه» به رده سوم کالاهای وارداتی کشور می‌آمد. 🔹 گویا مجمع تشخیص مصلحت این کار را به سبب ناسازگاری با سیاست‌های کلی نظام نپذیرفته است و از این رو، مجلس آن را در بازنگری پایانی نیاورده است. 🔸 امام خامنه‌ای در سخنرانی نوروزی امسال درباره افزایش واردات، در پی افزایش درآمدهای ارزی هشدار داده، فرمودند: افزایش درآمد نفتی نبايد به افزایش بینجامد. ما باید از درآمدهای نفتی برای زیرساخت‌ها و‌ کارهای اساسی کشور استفاده کنیم، بنیان‌ها را محکم کنیم تا اقتصاد ریشه‌دار شود. 👈 کانال حجت الاسلام دکتر شیخی
📚 دو‌گانه نادرست در صنعت خودروسازی 🔹 سوال: در واکنش به نوشته پیشین درباره نقد واردات خودرو، یکی از کاربران چنین نوشته‌اند: 👇 آقا فرمودند که افزایش درآمد نفت نباید به افزایش واردات بیانجامد، بنیادها را محکم کنیم، کدوم بنیاد؟ بنیادِ نماینده انحصاری و بی‌کیفیت ایران‌خودرو و سایپا که وام‌های میلیاردی می‌گیرند و پس هم نمیدهند و هیچ پیشرفتی هم در افزایش کیفیت و کاهش قیمت ندارند؟ اگه مسئولین واقعا دلسوز مردم بودند جلوی این دو شرکت انحصاری را می‌گرفتند. 🔹 پاسخ م. شیخی، دکترای علوم اقتصادی: نوشته پیشین به معنای حمایت از خودروسازی کم‌کیفیت نیست. بلکه هم می‌شود واردات را بالا نبرد و خودروی نیاز مردم را به رده سومین کالای وارداتی کشور نرساند و هم با برنامه‌های دقیق و عالی علمی خودروساز را به بایستگی افزایش کیفیت رساند. بهبود کیفیت تنها نباید از راه افزایش واردات که آسان‌ترین و‌ اولین راهی است که به ذهن می‌رسد پیگیری شود. همیشه اولین راه به ذهن رسیده، بهترین راه نیست. دولت برای افزایش کیفیت می‌تواند از راه‌های گوناگونی (شامل کاهش انحصار در تولید، افزایش حمایت‌های بایسته و ضروری از صنعت خودرو به همراه تضمین‌های لازم از خودروساز، بررسی موانع بر سر راه و رفع آن موانع، افزایش فعالیت‌های دانش‌بنیان، افزایش بهره‌وری، افزایش کارایی مدیریتی و ...) این کار را انجام دهد. شوربختانه بیشتر زمان‌ها آسان‌ترین راه، بهترین راه انگاشته می‌شود و نمی‌خواهیم فکر و مجاهدت کنیم تا راه با ایمنی بیشتر و علمی‌تر بیابیم. اینکه خودرو (که نیاز عموم مردم است) را به رتبه سومین کالای وارداتی کشور در کنار ذرت دامی و گوشی همراه بالا ببریم هنر نیست و راهی است که برای درست کردن ابرو، چشم را کور می‌کنیم. اگر بنا بود با نگاه به بیرون کاستی‌های صنعت خودرو از میان برود، ۶۰ سال است که خودرو ما کمابیش وابسته به بیرون (انگلیس و بعد فرانسه و بعد چین) است و گویا هر گاه روابط خارجی نامساعد شده اثر این وابستگی بیشتر نمایان شده است؛ حالا برویم وابسته‌تر بشویم که کاستی‌ها بیشتر بشود؟ کره که کره شد به سبب استقلالش بود. ما به ظاهر به داخل وابسته ایم. بنابراین این دو گانه خیلی نادرست است که یا از خودرو کم کیفیت داخلی به شیوه فعلی حمایت شود یا واردات افزایش یابد، بلکه روش درست حمایت برنامه‌مند از صنعت تولید خودرو داخلی است؛ صنعتی که در طول ۶۰ سال بیشتر با مدیریت لیبرالی و ناکارآمد اداره شده است و همانند پیشرفت‌های علمی دیگر (نانو، موشکی، هسته‌ای و ...) به‌شدت نیازمند مدیریت انقلابی و کارآمد است‌. اطلاعات بیشتر اینجا و اینجا 👈 کانال حجت الاسلام دکتر شیخی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️❕‼️❕‼️❕‼️❕‼️❕ ثبت نام و دوره احکام شرعی برای برادران و خواهران توسط مجموعه گلبرگی از احکام با موضوعات زیر آغاز شد: ۱- احکام و ۲- احکام و ۳- برخی از احکام ۴- برخی از احکام و احکام دیگر 🔹آموزش با زبانی و 😍 🔸همراه با آزمون نهایی و اهدای به برگزیدگان دوره 🎁🎊 🔹 قیمت اصلی دوره: نفری ۷۰ هزار تومان. 🔹قیمت با کاهش بیش از ۵۵ درصدی: نفری ۳۰ هزار تومان. 🔹 مدت دوره: حدود شش تا هشت روز بسته به شرایط و میزان سوالات کاربران 🔹 تاریخ برنامه: ماه مبارک رمضان در دو ساعت ۱۶ و ۲۱ (به انتخاب شرکت کنندگان). تاریخ شروع اعلام خواهد شد. 🛑 تخفیف بیش از ۵۵ درصدی تنها شامل ۴۰ نفر اولی که ثبت نام خود را نهایی کنند می‌شود. 🌀 فرصتُ از دست نده 😅 و همین حالا برای ثبت‌نام اقدام کن 🏃‍♂️ برای ثبت نام به اینجا مراجعه نمایید 👇 @salaam10
قابل توجه همراهان گرامی آخرین زمان برای ثبت نام در دوره، پنج‌شنبه می‌باشد و اولین نشست مجازی احکام نیز روز جمعه است. با سپاس از همراهی شما
🔺 نمونه یک کار خوب و چشمنواز یک خبرنگار میبدی ۱. به جای لینک: پیوند ۲. به جای کلیک: زدن ۳. به جای دانلود: دریافت ۴. گذاشتن نشانی در زیر نوشته 📚 آفرین به این کار 🌍 فزا: فارسی زبان انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚چاقوی استحسان (گمان‌زدگی) در دل حوزه شهید اصلانی پرکشید و دختر ۸ ساله‌اش یتیم شد! ولی چرا؟ پاسخ را باید از فقه جُست؛ ورنه همین پاسخ استحسانی (گمان‌زده)، چاقویی است در تن بیگناهی دیگر: «الفقهَ ثُمَّ المَتجَرَ» اول فقه آنگاه کار: ۱. خدا شیب جهان را به سوی آسان‌سازی بندگی آفریده است: «ثُمَّ السَبیلَ یَسَّرَه». ولی ابلیس و صهیونیزم، با اختیارداری فضای مجازی ایران، شیب جامعه را به سوی پلیدی برده‌اند. پیامد شیب تند کینه بر خوبی و خوبان، قتل و فحشا و گسیخت خانواده است: 👈«الناسُ بِزمانهم أشبهُ منهم بآبائهم» زمانه یعنی فضای جامعه! یعنی همین قتلگاه مجازی زیر کلید استکبار! ۲. برای اصلاح فضای جامعه، که اصل ماجراست، چه باید کرد؟ باید پذیرای فقه بود: «الفقهَ ثُم المَتجَرَ» و فقه در امور حکومت، یعنی «فرمان ولیّ‌امر»: ۳. مگر رهبری نفرمود: «فضای مجازی حیاتی است! در دست دشمن است! «قتلگاه» است! مردم ما بی‌پناه در اختیار صهیونیزم و زیرکلید استکبارند! اصلاح مدیریت آن اولویت کلیدی است! در کوتاه‌مدت هم شدنی است! سیاست اصولی پهنای باند، درخواست مؤکد، مکرر و آشکار ایشان است! و اینکه شما کی می‌خواهید متنبّه بشوید»! ☝️اینها «فقه» است و روال کنونی، استحسان! ۴. دسته چاقو، در دست قاتل است، ولی ریشه چاقو در «استحسان» (گمان‌گرایی) و گریز از «فقه ولایی» است! ریشه را بخشکانید!👇 ۵. دولت، انقلابی! مجلس، انقلابی! قوه قضا، انقلابی! حوزه، انقلابی! نهادهای ارزشی و امنیتی، انقلابی! ولی خروجی چیست؟ قتلگاه مجازی! راز آن چیست؟ استحسان! از استحسان در ماندن فیروزآبادی تا استحسان در برخی مواضع حوزویان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان 👈 کانال حجت الاسلام شیخی
احکام نموداری، روزه زن و زن ، طبق نظر امام ، و بخشی از محتوای دوره آموزشی احکام شرعی 👆 برای ثبت نام این دوره آموزشی به اینجا مراجعه نمایید.
📚 ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی از سوی امام خامنه‌ای 🔻 امام خامنه‌ای در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی و مصوّب تأمین اجتماعی را برای اقدام به رؤسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند. 🛑 بر اساس دستور رهبر انقلاب اسلامی و در اجرای بند «ج – ۱» الزامات تحقق سیاست‌های کلی نظام، بایسته است با کمک مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه و با بسیج دستگاه‌های مسئول، برنامه جامع تحقق‌بخشی این سیاست‌ها (شامل تقدیم لوایح، تصویب مقررات و اقدامات اجرایی لازم) را، در مدت شش ماه ارائه کند. سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی به منظور جامعیت دادن و انسجام‌بخشی به تلاش‌های نظام و ایجاد جهش در این زمینه ابلاغ شده و با توجه به اهمیت و جامعیت آن به‌عنوان یک سند بالادستی، تحقق آن مستلزم تغییرات اساسی در قوانین و مقررات جاری و تلاش‌های جدی در این عرصه است. متن سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ایجاد رفاه عمومی، بر طرف ساختن فقر و محرومیت، حمایت از اقشار و گروههای هدف خدمات اجتماعی از جمله بی‌سرپرستان، از کارافتادگان، معلولان و سالمندان و آنچه از اهداف رفاه و تأمین اجتماعی که در اصول ۳، ۲۱، ۲۸، ۲۹، ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی آمده است، اقتضاء می‌کند نظامی کارآمد، توانمندساز، عدالت‌بنیان، کرامت‌بخش و جامع برای تأمین اجتماعی همگان که برگرفته از الگوهای اسلامی- ایرانی و مبتنی بر نظام اداری کارآمد، حذف تشکیلات غیر ضرور و رفع تبعیض‌های ناروا و بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی باشد، طراحی و اجرا شود و ترتیبات زیر در آن رعایت گردد: ۱- استقرار نظام تأمین اجتماعی به صورت جامع، یکپارچه، شفاف، کارآمد، فراگیر و چندلایه. ۲- ایجاد یک ساز و کار تخصصی و فرابخشی به منظور حفظ انتظام و انسجام امور مربوط، لایه‌بندی و سطح‌بندی خدمات، ایجاد وحدت رویه، اِعمال نظارت راهبردی در تکوین و فعالیت سازمان‌ها و صندوق‌ها و نهادهای فعال در قلمروهای امدادی، حمایتی و بیمه‌ای و شکل‌دهی پایگاه اطلاعات، با رعایت ملاحظات امنیتی مربوط به نیروهای مسلح و دستگاههای امنیتی کشور. ٣- پایبندی به حقوق و رعایت تعهدات بین نسلی و عدم تحمیل طرح‌های فاقد تضمین مالی بین نسلی، تأمین منابع پایدار، رعایت محاسبات بیمه‌ای و تعادل بین منابع و مصارف و حفظ و ارتقاء ارزش ذخایر سازمانها و صندوق‌های بیمه‌گر اجتماعی به عنوان اموال متعلّق حق مردم با تأکید بر امانت‌داری، امنیت، سودآوری و شفافیت با ایجاد ساز و کار لازم. ۴- اصلاح قوانین، ساختارها و تشکیلات سازمانها و صندوق‌های بیمه‌گر اجتماعی در جهت تأمین عدالت و یکسان‌سازی قواعد و مقررات بیمه‌ای و جلوگیری از ایجاد و انباشت بدهی‌های دولت و رعایت قواعد بیمه‌ای و تأمین بار مالی تضمین شده و بین نسلی. ۵- لایه‌بندی امور امدادی، حمایتی و بیمه‌ای و سطح‌بندی خدمات با رویکرد فعال دولت بر اساس وسع و استحقاق، به ترتیب ذیل: - امور امدادی از محل پوشش بیمه‌ای، مشارکت‌های مردمی و مساعدت دولت. - امور حمایتی با هدف رفع فقر و آسیب اجتماعی و تضمین سطح پایه خدمات از محل منابع دولتی، عمومی و مردمی. - امور بیمه پایه برای آحاد جامعه متناسب با وضع آنان از محل حق بیمه سهم بیمه‌شدگان، کارفرمایان و دولت. - امور بیمه‌های مازاد و تکمیلی از محل مشارکت بیمه‌شدگان و کارفرمایان با مشوق‌های مالیاتی و پشتیبانی حقوقی دولت در فضای رقابتی. - حفظ قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه از طریق متناسب‌سازی مزد شاغلین، مستمری بازنشستگان و مقرری بیکاران. - اعمال رویکرد مناسب برای زدودن جلوه‌های آشکار فقر و آسیب اجتماعی از محلات کم‌برخوردار شهری و مناطق روستایی و عشایری. ۶- بسط و تأمین عدالت اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی با هدفمندسازی یارانه‌ها، دسترسی آحاد جامعه به خدمات تأمین اجتماعی، توانمندسازی، کارآفرینی و رفع تبعیض‌های ناروا در بهره‌مندی از منابع عمومی. ۷- استقرار نظام ملی احسان و نیکوکاری و ایجاد پیوند میان ظرفیت‌های مردمی و دستگاههای موظف. ۸- ارائه خدمات لازم به منظور تحکیم نهاد خانواده و فرزندآوری. ۹- الزام به تهیه پیوست تأمین اجتماعی برای طرح‌ها و برنامه‌های کلان کشور. 👈 به کانال حجت الاسلام دکتر شیخی بپیوندید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا